abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97492054
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:41 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

De vrijheid dat je geen schulden hebt.

Ik weet het niet, maar als je een huis koopt heb je tonnen schuld bij de bank voor tientallen jaren. Dat je dit maandelijks kan aflossen voor (hopelijk) een schappelijk bedrag doet daar niets aan af.

En in tegenstelling wat de populaire gedachte is, is strikt genomen het huis niet helemaal van jou zelf, want je hebt het namelijk als onderpand gegeven aan de bank. Pas na 30 jaar als je de lening helemaal hebt afbetaald is, dan mag je jouw gekochte huis echt jouw bezit noemen.
Je laat gemakshalve maar even achterwege dat er tegenover die schuld een onderpand staat? Of paste dat niet goed in je verhaaltje?
pi_97492088
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En waar komt nu die vrijheid bij kijken? Dat was de vraag namelijk... je begint een heel verhaal over schuld en aflossen en blabla, maar vergeet daarbij de vraag te beantwoorden.
Xeno zei: "huren = vrijheid". Ik vroeg om dat uit te leggen. Probeer het nog eens zou ik zeggen...
dat jij niet kan begrijpen dat dit om een specifieke vorm van vrijheid gaat en daar over gaat mieren-liefkozen laat wel zien in hoeverre je er door op je mieren-liefkoos-orgaan getrapt voelt.
pi_97492090
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En jij weer niet zeker? :') Dat is dan wel het bewijs dat mijn kennissenkring een betere afspiegeling is van de samenleving dan de jouwe dunkt me.
Ja hoor, jouw e-penis is groter dan die van ons allemaal. Jij hebt een kennissenkring vol met Jan Modaal`s, Henk en Ingrid`s, huurders en kopers die DE perfecte afspiegeling is van de maatschappij.

:')_!
pi_97492112
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die hele kermis kan sowieso opnieuw. Ik heb 2 topics geleden nog wat cijfers gepost waaruit namelijk blijkt dat veel huizenbezitters gewoon netjes hun maandelijkse lasten voldoen. Hell, 0.6% van de huizenbezitters kon het niet. Dat zijn zeg maar 1700 Asfyxia`tjes die hun huur niet kunnen betalen.
Dat zijn de executieverkopen weer neem ik aan? Daar zitten dus de 3 gevallen die ik persoonlijk ken (nog?) niet bij. Maar geloof me maar dat die 3 gevallen wel degelijk verplicht moeten verkopen, met verlies. Maar goed, dat is ook al 3000+ keer besproken....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_97492121
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je laat gemakshalve maar even achterwege dat er tegenover die schuld een onderpand staat? Of paste dat niet goed in je verhaaltje?
Waarvan in veel gevallen de waarde een stuk lager ligt dan de openstaande schuld, past dat ook in het verhaaltje?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97492137
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:41 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

De vrijheid dat je geen schulden hebt.

Ik weet het niet, maar als je een huis koopt heb je tonnen schuld bij de bank voor tientallen jaren. Dat je dit maandelijks kan aflossen voor (hopelijk) een schappelijk bedrag doet daar niets aan af.

En in tegenstelling wat de populaire gedachte is, is strikt genomen het huis niet helemaal van jou zelf, want je hebt het namelijk als onderpand gegeven aan de bank. Pas na 30 jaar als je de lening helemaal hebt afbetaald is, dan mag je jouw gekochte huis echt jouw bezit noemen.
Strikt genomen IS het huis van jou en niemand anders. Je hebt weliswaar bepaalde financiele verplichtingen die je na moet komen. Nou, welcome to life.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:46:15 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97492139
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En jij weer niet zeker? :')
Inderdaad, ik niet :)

quote:
Dat is dan wel het bewijs dat mijn kennissenkring een betere afspiegeling is van de samenleving dan de jouwe dunkt me.
Nee, dat bewijst dat jij omgaat met mensen die niet met geld om kunnen gaan. Gezien het lage aantal gedwongen verkopen (~1800 per jaar, zoals al eerder in dit topic besproken) lijkt mijn kennissen kring vooralsnog een betere afspiegeling dan de jouwe.
Jij klaagt er over dat "zoveel" kopers zeuren over de prijzen. Ik laat je zien dat het ook anders kan. Dus je hebt het aan jezelf te danken. Niet zo piepen over het geklaag in je kennissen kring, óf andere kennissen zoeken.
Ik zou zeggen, doneer je kennissen / collega's aan Asfyxia, die weet er wel raad mee _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:46:16 #58
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97492141
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ehh, volgens mij staat het in mijn tekst :?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97492155
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarvan in veel gevallen de waarde een stuk lager ligt dan de openstaande schuld, past dat ook in het verhaaltje?
Niet in veel gevallen dus. Liegebeest :)
  maandag 30 mei 2011 @ 12:47:07 #60
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97492167
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:44 schreef Artimunor het volgende:

[..]

dat jij niet kan begrijpen dat dit om een specifieke vorm van vrijheid gaat en daar over gaat mieren-liefkozen laat wel zien in hoeverre je er door op je mieren-liefkoos-orgaan getrapt voelt.
Jij kunt het kenellijk net zo min uitleggen als ik het kan begrijpen. Of bedoel je gewoon te zeggen dat je het ook niet weet? ;)
pi_97492180
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:39 schreef Artimunor het volgende:

[..]

dit is geen serieuze vraag heh?
al zo uitgebreid in dit topic besproken, dat mensen eerst al het andere aflossen en pas helemaal als laatste dieptepunt de hypotheek niet meer betalen als het echt niet langer kan na heel lang knel gezeten te hebben en dieper af te glijden (moge dit zo veel mogelijk mensen bespaard blijven)
dit is zelfs uitgebreid in de 2e kamer uitgedebateerd.
dat de banken dit ook een risico vinden blijkt wel uit de verlaging van het te lenen bedrag van 2verdieners
Er worden wel vaker triviale dingen besproken in de 2e kamer, waarbij men een ster is in het dempen van de put als het kalf al 5* gered is en nog verschillende levensreddende operaties heeft ondergaan, maar uiteindleijk toch dood is gegaan.

Dat heb ik in ieder geval niet meegekregen dat het te lenen bedrag voor 2 verdeiners beduidend minder geworden is tov de 1 verdieners, heb je hier een bron voor? De vage financieringmogelijkheden worden ingeperkt voor iedereen dat is wat ik in ieder geval heb meegkregen. En als het aan de banken ligt wilt men daar eigenlijk liever niet in meegaan.
pi_97492203
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja hoor, jouw e-penis is groter dan die van ons allemaal. Jij hebt een kennissenkring vol met Jan Modaal`s, Henk en Ingrid`s, huurders en kopers die DE perfecte afspiegeling is van de maatschappij.

:')_!
Goeie genade, heb jij nou echt nul vermogen om enige nuance te begrijpen? :{

Whuzz kent kennelijk geen mensen die op 2 salarissen een huis kopen of iig heel weinig, dat lijkt me niet representatief voor de gemiddelde huizenkoper tegenwoordig. Als jij of iemand anders dat wil tegenspreken vind ik het best maar geloofwaardig maak je jezelf er niet mee :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_97492237
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Strikt genomen IS het huis van jou en niemand anders. Je hebt weliswaar bepaalde financiele verplichtingen die je na moet komen. Nou, welcome to life.
Vestzak... broekzak... Jij weet ook wel dat als je niet aan je verplichting kan voldoen ik mijn huurhuis uitgezet wordt. Als een huisbezitter niet meer kan betalen en de waarde van zijn woning onder de executiewaarde ligt... blijft deze achter met een schuld.
Toch raar dat de NHG zo populair is... prima instrument om de zeepbel in stand te houden, banksters lopen geen risico en de leners blijven lekker scheeflenen w/
I'll sing you a lullaby.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:49:38 #64
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97492246
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Whuzz kent kennelijk geen mensen die op 2 salarissen een huis kopen of iig heel weinig, dat lijkt me niet representatief voor de gemiddelde huizenkoper tegenwoordig. Als jij of iemand anders dat wil tegenspreken vind ik het best maar geloofwaardig maak je jezelf er niet mee :)
Dat zei ik niet. Ik ken geen mensen die een huis op twee salarissen kochten en het vervolgens met verlies hebben moeten verkopen.
pi_97492256
quote:

[..]

Ik ken wel legio mensen die door nibud en banken gedwongen worden een minimaal deel van hun inkomen aan wonen te verwonen en bakken met geld overhouden....
pi_97492264
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat kan je vast wel onderbouwen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zijn de executieverkopen weer neem ik aan? Daar zitten dus de 3 gevallen die ik persoonlijk ken (nog?) niet bij. Maar geloof me maar dat die 3 gevallen wel degelijk verplicht moeten verkopen, met verlies. Maar goed, dat is ook al 3000+ keer besproken....
Ja kut voor ze dat ze bij de 0.6% zitten. En nu?
pi_97492282
quote:

[..]

Whuzz is een Brabander... daar zijn ze zo traditioneel dat ze slechts op 1 salaris kopen ;)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:51:24 #68
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97492307
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet helemaal (min-of-meer), en bij het kopen misschien, maar met het nemen van een lening sta je gelijk weer een deel van je rechten op het huis af. Beetje een semantische discussie en in praktijk wordt dit niet zo gevoeld, maar het Eigendomsrecht maakt daar verschil in.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 12:51:45 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97492322
quote:

[..]

Ik ken anders ook weinig mensen die op zo'n manier een huis hebben gekocht dat ze het niet op kunnen brengen op 1 salaris. Als je het op 2 salarissen doet moet je relatie wel blijven bestaan, anders heb je een probleem, tenzij je een hoop geld achter de hand hebt, of weet ik veel wat.

Als je het op 2 salarissen doet loop je een risico. Als het dan fout gaat zit je met de situatie te kijken. Ik ken welgeteld 2 stellen die dat zo gedaan hebben. Het ene stel gaat trouwen want hij heeft haar ten huwelijk gevraagd en zij heeft volmondig ja gezegd, dus daar lijkt dat probleem niet aan de orde.

In het andere geval is precies dat doemscenario gebeurd. Relatie ging voorbij, huis moet verkocht worden, en beiden zitten ze met een schuld te kijken. Tja, dan had je van tevoren maar de risico's in moeten calculeren in plaats van een zo groot mogelijk huis te willen kopen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 30 mei 2011 @ 12:51:47 #70
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97492323
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Whuzz is een Brabander... daar zijn ze zo financieel gezond en verstandig dat ze slechts op 1 salaris kopen ;)
Even voor je verbeterd ;)
pi_97492331
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ken wel legio mensen die door nibud en banken gedwongen worden een minimaal deel van hun inkomen aan wonen te verwonen en bakken met geld overhouden....
Mooi toch? Dan kunnen ze flink sparen voor een woning. Tegen de tijd dat ze de helft gespaard hebben kosten woningen nog maar de helft en rekenen ze deze dus gewoon cash af :D
I'll sing you a lullaby.
pi_97492334
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vestzak... broekzak... Jij weet ook wel dat als je niet aan je verplichting kan voldoen ik mijn huurhuis uitgezet wordt. Als een huisbezitter niet meer kan betalen en de waarde van zijn woning onder de executiewaarde ligt... blijft deze achter met een schuld.
Toch raar dat de NHG zo populair is... prima instrument om de zeepbel in stand te houden, banksters lopen geen risico en de leners blijven lekker scheeflenen w/
0.6%
Wedden dat er meer mensen met huurachterstand hun huurpand uitgebonjourd worden?
Wil je ook nog eens nalezen hoeveel de 'schade' uit die executies is?

Daarom stel ik dat je (opnieuw) weer alles bij elkaar liegt. Is dat congitieve dissonatie? Of ben je gewoon een makeleugenaartje of banksters in nieuwe zakken?
pi_97492339
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Inderdaad, ik niet :)

[..]

Nee, dat bewijst dat jij omgaat met mensen die niet met geld om kunnen gaan. Gezien het lage aantal gedwongen verkopen (~1800 per jaar, zoals al eerder in dit topic besproken) lijkt mijn kennissen kring vooralsnog een betere afspiegeling dan de jouwe.
Nogmaals: uiteindelijke executieverkopen <> mensen die hun huis met verlies moeten verkopen omdat (bijvoorbeeld) de relatie stuk is gelopen.....

quote:
Jij klaagt er over dat "zoveel" kopers zeuren over de prijzen. Ik laat je zien dat het ook anders kan. Dus je hebt het aan jezelf te danken. Niet zo piepen over het geklaag in je kennissen kring, óf andere kennissen zoeken.
Ik zou zeggen, doneer je kennissen / collega's aan Asfyxia, die weet er wel raad mee _O-
Het is geen piepen, het is maar om aan te geven dat er gewoon veel jankzakken rond lopen op de wereld, ook bij huizenbezitters. In tegenstelling tot het beeld dat sommigen hier proberen te schetsen :)
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 12:52:53 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97492357
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Whuzz is een Brabander... daar zijn ze zo traditioneel dat ze slechts op 1 salaris kopen ;)
Dat zijn van die mensen die dan ook niet in de problemen komen :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97492370
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:51 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Niet helemaal (min-of-meer), en bij het kopen misschien, maar met het nemen van een lening sta je gelijk weer een deel van je rechten op het huis af. Beetje een semantische discussie en in praktijk wordt dit niet zo gevoeld, maar het Eigendomsrecht maakt daar verschil in.
Helemaal niet, ik sta al hypotheekgever geen vierkante millimeter eigendom af. De nada.
pi_97492383
quote:

[..]

Jij neemt *alleen* jouw clubje als uitgangspunt om, tja, hoe zal ik het noemen, je standpunt te verkondigen. Whuzz geeft toch wat gemiddelder weer wat er in Nederland gebeurt. Leuk dat je 'nuance' probeert aan te brengen, maar het werkt niet.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:53:39 #77
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97492386
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

0.6%
Wedden dat er meer mensen met huurachterstand hun huurpand uitgebonjourd worden?
Lekker makkelijk wedden zo :X
We hadden in dit topic al de cijfers bij elkaar gezocht en geconcludeerd dat het aantal gezinnen met een huurachterstand zo'n 40x hoger lag dan het aantal gezinnen met een hypotheekachterstand, dit terwijl het aandeel huur-koop ongeveer 50-50 is...
pi_97492388
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ik ken geen mensen die een huis op twee salarissen kochten en het vervolgens met verlies hebben moeten verkopen.
Maar mensen die het kopen op 2 salarissen ken je dus wel veel en die kunnen dus niet met geld omgaan of hoe zit het nou? :')
  maandag 30 mei 2011 @ 12:54:53 #79
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97492428
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik sta al hypotheekgever geen vierkante millimeter eigendom af. De nada.
Wel volgens het eigendomsrecht. Wat versta jij dan onder eigendom?
pi_97492436
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef Scorpie het volgende:

Ja kut voor ze dat ze bij de 0.6% zitten. En nu?
Die 0,6% zijn niet de executieverkopen? Of wel?
  maandag 30 mei 2011 @ 12:56:33 #81
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97492474
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar mensen die het kopen op 2 salarissen ken je dus wel veel en die kunnen dus niet met geld omgaan of hoe zit het nou? :')
De mensen die ik ken die op twee salarissen kochten kunnen wél met geld omgaan. En toen er her en der een relatie uitging is één van de twee in het huis blijven wonen. Kostte soms wat moeite en die konden een paar jaar niet meer op ski-vakantie, maar ze hebben niets met verlies moeten verkopen.
Kopen op twee salarissen wil niet zeggen dat je het op één salaris niet kúnt betalen. Als je het verstandig doet tenminste.
pi_97492488
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat waren volgens mij de bedragen die de NHG moest gaan ophoesten. Maar dat impliceert dan ook dat velen altijd wel wat spaargeld, of afgelost hebben en de onderwaarde aan de banken konden voldoen.
pi_97492493
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:54 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Wel volgens het eigendomsrecht. Wat versta jij dan onder eigendom?
waar in het eigendomsrecht staat dat ik geen eigenaar ben als ik een hypotheek laat vestigen op het onroerend goed?

Eigenaar is degene die eigenaar is volgens het register.
pi_97492544
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik kan de bron zo 1,2,3 niet achterhalen dus weet het niet zeker.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2011 12:59:47 ]
pi_97492904
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De mensen die ik ken die op twee salarissen kochten kunnen wél met geld omgaan. En toen er her en der een relatie uitging is één van de twee in het huis blijven wonen. Kostte soms wat moeite en die konden een paar jaar niet meer op ski-vakantie, maar ze hebben niets met verlies moeten verkopen.
Kopen op twee salarissen wil niet zeggen dat je het op één salaris niet kúnt betalen. Als je het verstandig doet tenminste.
Bij de 3 gevallen die ik ken staat de bank ook niet op de voordeur te kloppen hoor.... Maar het is iig bij 1 van ze wel op een houtje bijten momenteel. Al is dat ook relatief natuurlijk aangezien er nog steeds met de auto boodschappen gedaan wordt....

Maar ze hebben wel alle drie hun huis te koop staan en gaan er verlies op maken. En geloof me maar dat het aanvoelt als 'verplicht moeten verkopen'.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik kan de bron zo 1,2,3 niet achterhalen dus weet het niet zeker.
Dus je strooit met een cijfer waarvan je niet weet wat het representeert. :')
pi_97493372
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ach tenminste nog cijfers die ergens vandaan komen ipv de oh noes de huizenmarkt zakt volgens mijn duim met aardbeienjam erop met 50% binnen 1 jaar. :D
pi_97493453
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zit op mijn werk, dus veel tijd om terug te halen heb ik niet. Je kan even de topics vanaf 135 doorbladeren, in 1 van die staat mijn hele post met artikel + link.
pi_97493612
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Het is geen piepen, het is maar om aan te geven dat er gewoon veel jankzakken rond lopen op de wereld, ook bij huizenbezitters. In tegenstelling tot het beeld dat sommigen hier proberen te schetsen :)
Nee het punt dat hier geschetst wordt is dat alle huizenkopers jankzakken, leenkneuzen, tot aan de oogballen toe...., onverstandig, losers, slaven, kansloze, etc etc mensen zijn die maar 1 reden hebben om te kopen, namelijk een waardevermeerdering van je huis, ofwel speculatie. Dat er mensen zijn die een huis 'kopen' om in te wonen gaat er bij velen (veelal gefrustreerde personages) niet in en dan tja, dan word je soms in een verdedigende rol gedwongen.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:57:31 #89
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97494373
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:36 schreef inXs het volgende:

[..]

Nee het punt dat hier geschetst wordt is dat alle huizenkopers jankzakken, leenkneuzen, tot aan de oogballen toe...., onverstandig, losers, slaven, kansloze, etc etc mensen zijn die maar 1 reden hebben om te kopen, namelijk een waardevermeerdering van je huis, ofwel speculatie. Dat er mensen zijn die een huis 'kopen' om in te wonen gaat er bij velen (veelal gefrustreerde personages) niet in en dan tja, dan word je soms in een verdedigende rol gedwongen.
Vergeet niet dat hypotheekbezitters jarenlang een karikatuur hebben gemaakt van de huurder.
Bepaalde huurders grijpen deze kans met beide handen aan om nu eens de rollen om te draaien.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_97494408
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:57 schreef BertV het volgende:

[..]

Vergeet niet dat hypotheekbezitters jarenlang een karikatuur hebben gemaakt van de huurder.
Bepaalde huurders grijpen deze kans met beide handen aan nu eens de rollen om te draaien.
Das natuurlijk leuk en aardig, maar dan moet het wel gestoeld zijn op feitjes en goeie argumentatie, niet op xeno-redenaties.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:59:19 #91
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97494437
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Das natuurlijk leuk en aardig, maar dan moet het wel gestoeld zijn op feitjes en goeie argumentatie, niet op xeno-redenaties.
Hoe krijg je anders zoveel topics vol?
pi_97494568
Ik hoor tenminste geen 'je geld over de schutting gooien' verhalen meer op BBQ feestjes... *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_97494574
quote:

[..]

Bepaalde huurders grijpen deze kans met beide handen aan om nu eens de rollen om te draaien.
Goh waar is dan toch die topic reeks genaamd de trieste huurders , huurkneuzen part 183 en wat nog meer. Ik had graag deelgenomen aan die reeks. :D
  maandag 30 mei 2011 @ 14:04:22 #94
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97494628
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goh waar is dan toch die topic reeks genaamd de trieste huurders , huurkneuzen part 183 en wat nog meer. Ik had graag deelgenomen aan die reeks. :D
Ik wil je anders wel even voorstellen aan mijn schoonmoeder? :P
pi_97494825
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik wil je anders wel even voorstellen aan mijn schoonmoeder? :P
Is ze alleenstaand en heeft ze veel overwaarde, ik zoek eigenlijk nog wel een rijke oude vrouw om huisman te gaan spelen, en daarna de erfenis te confisceren. :D
pi_97494881
quote:

[..]

Dat zou kunnen, Ik ben niet zo van de vooroordelen en ik ga even uit van het feit dat mensen (hopelijk) een weloverwogen keuze maken, vooral als het om zoveel geld gaat. Helaas zijn sommigen onder ons wat te goedgelovig en trappen ze in de mooie praatjes van al die adviseurs, zie ook de woekerpolissen. Het is dus niet specifiek een eigenschap van de huizenkoper, maar van de mens in het algemeen.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:19:32 #97
37248 BertV
Klei indiaan
pi_97495204
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is ze alleenstaand en heeft ze veel overwaarde, ik zoek eigenlijk nog wel een rijke oude vrouw om huisman te gaan spelen, en daarna de erfenis te confisqueren. :D
Ze is alleenstaand. Op het goede moment is er na een scheiding een kapitale villa opgesplitst in twee doorzonwoningen, dus of je daar iets mee opschiet. :N
Ze lult wel 183 topics vol in haar eentje met argumenten om een huis te kopen en een fatsoenlijke wagen aan te schaffen.. :X

edit: LOL, het gaat om het kapen van die erfenis. Ga je gang... _O-

[ Bericht 7% gewijzigd door BertV op 30-05-2011 14:25:23 ]
pi_97495299
Een plaat voor je kop hebben heeft weer een nieuwe dimensie gekregen...

De grootste bedreiging voor de huizenprijs is en blijft de politiek. Werkloosheid is in NL onveranderd laag. Vooruitzichten zijn op dat gebied gematigd positief.

Rente zal niet enorm stijgen. Ja, de inflatiecomponent zal wat toenemen. Maar de reële component niet. Daarnaast zit er momenteel een enorme ruimte in de opslag die wordt berekend.

Waar moet de daling dan vandaan komen? Van regelgeving. Regelgeving die de huizenmarkt op slot zet en die tzt ook gewoon afgezwakt zal worden omdat het middel erger is dan de kwaal.

Kortom: er is geen objectief verhaal te bedenken op basis waarvan koopprijzen enorm zullen dalen, zeker niet tov vandaag. Want bedenk ook: het tekort aan woningen neemt toe. Ook huurwoningen worden te weinig bijgebouwd.

En dat niemand Xeno bij de BBQ onder zijn neus wrijft dat hij geld over de schutting flikkert zegt mij niets... Op zeker moment geef je het gewoon op om iemand wijzer te maken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97495443
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:21 schreef DS4 het volgende:
Een plaat voor je kop hebben heeft weer een nieuwe dimensie gekregen...

De grootste bedreiging voor de huizenprijs is en blijft de politiek. Werkloosheid is in NL onveranderd laag. Vooruitzichten zijn op dat gebied gematigd positief.

Rente zal niet enorm stijgen. Ja, de inflatiecomponent zal wat toenemen. Maar de reële component niet. Daarnaast zit er momenteel een enorme ruimte in de opslag die wordt berekend.

Waar moet de daling dan vandaan komen? Van regelgeving. Regelgeving die de huizenmarkt op slot zet en die tzt ook gewoon afgezwakt zal worden omdat het middel erger is dan de kwaal.

Kortom: er is geen objectief verhaal te bedenken op basis waarvan koopprijzen enorm zullen dalen, zeker niet tov vandaag. Want bedenk ook: het tekort aan woningen neemt toe. Ook huurwoningen worden te weinig bijgebouwd.

En dat niemand Xeno bij de BBQ onder zijn neus wrijft dat hij geld over de schutting flikkert zegt mij niets... Op zeker moment geef je het gewoon op om iemand wijzer te maken...
Ik ben het hier mee eens. De halfbakken besluiten van de overheid het afgelopen anderhalf jaar heeft ertoe geleid dat er geen vertrouwen is om huizen te gaan kopen op dit moment.
pi_97497496
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens. De halfbakken besluiten van de overheid het afgelopen anderhalf jaar heeft ertoe geleid dat er geen vertrouwen is om huizen te gaan kopen op dit moment.
Haha.... jij gelooft dus nog steeds in het alsmaar stijgende huizenprijzen sprookje? Dan heb je kennelijk nog niets begrepen van gevolgen van de buitenproportionele prijsstijging van koopwoningen.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')