En dat is in jouw geval eng, want je hebt geen cent te makken, dus alles wat geld kost is eng. Andere dingen die veel geld kosten blijven je leven lang onbereikbaar. Nou, dan heb je 't gemaakt hoorquote:Op maandag 30 mei 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
QFT
Kopen het leek ooit eens zo mooi... maar nu blijkt het ook gewoon geld te kosten
Oh, die hoor ik nog wel hoor. Ook veel geklaag dat mensen de hoofdprijs vragen in een dalende markt trouwens, wat meteen verklaart waarom de markt zo vast zit op het moment.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:53 schreef xenobinol het volgende:
Leer mij mensen kennen, ik hoor eigenlijk helemaal geen positieve koopverhalen meer. De meesten zijn eerst maanden lang op zoek naar bevestiging of het wel zo'n goed idee is. Meestal volgt er dan een gesprek over de te volgen strategie m.b.t. het afdingen
Mijn baan is kut, daar heb ik geen herevaluatie voor nodig.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jij werkt dus met mensen die niet met geld om kunnen gaan? Dan zou ik mijn baan eens herevalueren als ik jou was
Nee, maar een huis kopen dat je moet verkopen als je blijkt je relatie niet te kunnen managen valt bij mij onder de noemer "niet met geld om kunnen gaan". Hoe noem jij zoiets dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn baan is kut, daar heb ik geen herevaluatie voor nodig.Maar hij moet dus verkopen met verlies omdat zijn relatie is stukgelopen zoals ik al eerder aangaf, maar dat ben je al weer vergeten?
Als je een huis koopt of huurt op 2 salarissen, terwijl je datzelfde huis niet kunt bekostigen op 1 salaris, dan ben je een mongool. Maar dat heeft niks met 'kopen' te maken, maar meer met mensen die graag veel meer willen en daarbij de risico's negeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn baan is kut, daar heb ik geen herevaluatie voor nodig.Maar hij moet dus verkopen met verlies omdat zijn relatie is stukgelopen zoals ik al eerder aangaf, maar dat ben je al weer vergeten?
"een relatie managen"quote:Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, maar een huis kopen dat je moet verkopen als je blijkt je relatie niet te kunnen managen valt bij mij onder de noemer "niet met geld om kunnen gaan". Hoe noem jij zoiets dan?
Dan bestaat de overgrote meerderheid van huizenbezitters waarschijnlijk uit mongolen?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je een huis koopt of huurt op 2 salarissen, terwijl je datzelfde huis niet kunt bekostigen op 1 salaris, dan ben je een mongool. Maar dat heeft niks met 'kopen' te maken, maar meer met mensen die graag veel meer willen en daarbij de risico's negeren.
soms wordt er een partner homosueel of heeft er geen zin meer in, is dat relatiemanagen??quote:Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, maar een huis kopen dat je moet verkopen als je blijkt je relatie niet te kunnen managen valt bij mij onder de noemer "niet met geld om kunnen gaan". Hoe noem jij zoiets dan?
Dat klopt dan wel weer, maar het percentage in de sociale huur is net nog wat hoger.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan bestaat de overgrote meerderheid van huizenbezitters waarschijnlijk uit mongolen?
nogal logisch, van wie wil je liever I.O.U.'s ?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
<2007:
huren == voor lossers die hun geld weggooien
kopen == voor binken en mensen die het gemaakt hebben
>2007
huren == vrijheid
kopen == slavernij
feit is wel dat heel veel mensen dit doen, wat dus een enorm risico genereert voor de markt als geheelquote:Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je een huis koopt of huurt op 2 salarissen, terwijl je datzelfde huis niet kunt bekostigen op 1 salaris, dan ben je een mongool. Maar dat heeft niks met 'kopen' te maken, maar meer met mensen die graag veel meer willen en daarbij de risico's negeren.
Nederlanders zijn over het algemeen erg jaloers en kijken vooral naar hun buren om zichzelf op de schouders te kloppen van "ik heb het beter dan hij" of op fok in dit topic te gaan klagenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:52 schreef DS4 het volgende:
Mooi draadje is dit. Altijd leuk als je het zelf niet zo geweldig voor elkaar hebt om dan met lotgenoten net te doen alsof anderen het nog slechter voor elkaar hebben...
De grote vraag is dan of de individuele consument deze risico inschatting gemaakt zou moeten hebben of juist onze bankiers die deze leningen in overvloed op de markt gezet hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:18 schreef Artimunor het volgende:
[..]
feit is wel dat heel veel mensen dit doen, wat dus een enorm risico genereert voor de markt als geheel
Wat dus nogal tegen het beeld in gaat wat sommigen hier willen schetsen van de gemiddelde huizenbezitter die succesvol en verantwoord door het leven gaat... Maar goed, kunnen we dan nu stellen dat er dus idd veel huizenbezitters leenkneuzen zijn of moeten we de hele kermis weer opnieuw beginnen?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat klopt dan wel weer, maar het percentage in de sociale huur is net nog wat hoger.
Ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan bestaat de overgrote meerderheid van huizenbezitters waarschijnlijk uit mongolen?
Dat sowieso.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:32 schreef antfukker het volgende:
[..]
Nederlanders zijn over het algemeen erg jaloers en kijken vooral naar hun buren om zichzelf op de schouders te kloppen van "ik heb het beter dan hij" of op fok in dit topic te gaan klagen
Ik vind het altijd apart als mensen bepaalde eigenschappen aan Nederlanders koppelen. Alsof de rest van de mensheid fundamenteel anders in elkaar zitquote:Op maandag 30 mei 2011 12:32 schreef antfukker het volgende:
[..]
Nederlanders zijn over het algemeen erg jaloers en kijken vooral naar hun buren om zichzelf op de schouders te kloppen van "ik heb het beter dan hij" of op fok in dit topic te gaan klagen
dit is geen serieuze vraag heh?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De grote vraag is dan of de individuele consument deze risico inschatting gemaakt zou moeten hebben of juist onze bankiers die deze leningen in overvloed op de markt gezet hebben.![]()
En waarom zou dit eigenlijk een enorm risico voor de markt gegenereerd hebben? Hoeveel gedwongen verkopen hebben we nu al gehad door scheidingen waarbij flinke verleizen door banken zelf genomen zijn?
Die hele kermis kan sowieso opnieuw. Ik heb 2 topics geleden nog wat cijfers gepost waaruit namelijk blijkt dat veel huizenbezitters gewoon netjes hun maandelijkse lasten voldoen. Hell, 0.6% van de huizenbezitters kon het niet. Dat zijn zeg maar 1700 Asfyxia`tjes die hun huur niet kunnen betalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat dus nogal tegen het beeld in gaat wat sommigen hier willen schetsen van de gemiddelde huizenbezitter die succesvol en verantwoord door het leven gaat... Maar goed, kunnen we dan nu stellen dat er dus idd veel huizenbezitters leenkneuzen zijn of moeten we de hele kermis weer opnieuw beginnen?
Nee het ging over mongolen, dat zijn geen leenkneuzenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat dus nogal tegen het beeld in gaat wat sommigen hier willen schetsen van de gemiddelde huizenbezitter die succesvol en verantwoord door het leven gaat... Maar goed, kunnen we dan nu stellen dat er dus idd veel huizenbezitters leenkneuzen zijn of moeten we de hele kermis weer opnieuw beginnen?
Alsof er uberhaupt iets valt te managen aan vrouwenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"een relatie managen".
Kom op kerel, relaties kunnen altijd stuklopen. Of in jouw kennissenkring niet soms?
Als je er van uit gaat dat relaties stuk kunnen lopen (wat ik ook doe), dan koop je dus je huis op één salaris (wat ik dus ook heb gedaan). Doe je dat niet, dan kun je toch slecht met geld om gaan? Kennelijk ken jij nogal veel van die mensen...quote:Op maandag 30 mei 2011 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"een relatie managen".
Kom op kerel, relaties kunnen altijd stuklopen. Of in jouw kennissenkring niet soms?
De vrijheid dat je geen schulden hebt.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Kun je ons nog eens uitleggen waar die vrijheid uit bestaat? Bedoel je de vrijheid om uitgeknepen te worden zodra je wilt verhuizen
En jij weer niet zeker?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je er van uit gaat dat relaties stuk kunnen lopen (wat ik ook doe), dan koop je dus je huis op één salaris (wat ik dus ook heb gedaan). Doe je dat niet, dan kun je toch slecht met geld om gaan? Kennelijk ken jij nogal veel van die mensen...
En waar komt nu die vrijheid bij kijken? Dat was de vraag namelijk... je begint een heel verhaal over schuld en aflossen en blabla, maar vergeet daarbij de vraag te beantwoorden.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
De vrijheid dat je geen schulden hebt.
Ik weet het niet, maar als je een huis koopt heb je tonnen schuld bij de bank voor tientallen jaren. Dat je dit maandelijks kan aflossen voor (hopelijk) een schappelijk bedrag doet daar niets aan af.
En in tegenstelling wat de populaire gedachte is, is strikt genomen het huis niet helemaal van jou zelf, want je hebt het namelijk als onderpand gegeven aan de bank. Pas na 30 jaar als je de lening helemaal hebt afbetaald is, dan mag je jouw gekochte huis echt jouw bezit noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |