abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 11:58:15 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97490778
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

QFT

Kopen het leek ooit eens zo mooi... maar nu blijkt het ook gewoon geld te kosten :)
En dat is in jouw geval eng, want je hebt geen cent te makken, dus alles wat geld kost is eng. Andere dingen die veel geld kosten blijven je leven lang onbereikbaar. Nou, dan heb je 't gemaakt hoor :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97490801
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:53 schreef xenobinol het volgende:

Leer mij mensen kennen, ik hoor eigenlijk helemaal geen positieve koopverhalen meer. De meesten zijn eerst maanden lang op zoek naar bevestiging of het wel zo'n goed idee is. Meestal volgt er dan een gesprek over de te volgen strategie m.b.t. het afdingen :P
Oh, die hoor ik nog wel hoor. Ook veel geklaag dat mensen de hoofdprijs vragen in een dalende markt trouwens, wat meteen verklaart waarom de markt zo vast zit op het moment.

Kopers willen niet de hoofdprijs betalen, verkopers willen niet van de hoofdprijs afstappen --> kwart miljoen huizen op funda. :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_97490835
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij werkt dus met mensen die niet met geld om kunnen gaan? Dan zou ik mijn baan eens herevalueren als ik jou was :')
Mijn baan is kut, daar heb ik geen herevaluatie voor nodig. :+ Maar hij moet dus verkopen met verlies omdat zijn relatie is stukgelopen zoals ik al eerder aangaf, maar dat ben je al weer vergeten? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 30 mei 2011 @ 12:04:12 #29
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97490927
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn baan is kut, daar heb ik geen herevaluatie voor nodig. :+ Maar hij moet dus verkopen met verlies omdat zijn relatie is stukgelopen zoals ik al eerder aangaf, maar dat ben je al weer vergeten? :')
Nee, maar een huis kopen dat je moet verkopen als je blijkt je relatie niet te kunnen managen valt bij mij onder de noemer "niet met geld om kunnen gaan". Hoe noem jij zoiets dan?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 12:04:35 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97490935
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je een huis koopt of huurt op 2 salarissen, terwijl je datzelfde huis niet kunt bekostigen op 1 salaris, dan ben je een mongool. Maar dat heeft niks met 'kopen' te maken, maar meer met mensen die graag veel meer willen en daarbij de risico's negeren.

Een beetje hetzelfde als je handtekening zetten onder een of andere polis omdat er Gouden Bergen beloofd zijn, en daarna gaan huilen en met het vingertje gaan wijzen naar iedereen behalve jezelf. Je weet wel, hetzelfde als wat je net zo fijn typte over kopers.

want die instelling over met het vingertje wijzen komt namelijk bij alles voor, niet alleen bij een huis gedwongen moeten verkopen, maar ook met veel andere dingen. Vraag maar aan Xeno.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97491011
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, maar een huis kopen dat je moet verkopen als je blijkt je relatie niet te kunnen managen valt bij mij onder de noemer "niet met geld om kunnen gaan". Hoe noem jij zoiets dan?
"een relatie managen" :') .

Kom op kerel, relaties kunnen altijd stuklopen. Of in jouw kennissenkring niet soms? _O-
pi_97491058
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je een huis koopt of huurt op 2 salarissen, terwijl je datzelfde huis niet kunt bekostigen op 1 salaris, dan ben je een mongool. Maar dat heeft niks met 'kopen' te maken, maar meer met mensen die graag veel meer willen en daarbij de risico's negeren.
Dan bestaat de overgrote meerderheid van huizenbezitters waarschijnlijk uit mongolen?
  maandag 30 mei 2011 @ 12:14:08 #33
324665 meth77
to do or not to do
pi_97491168
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef Whuzz het volgende:

[..]

soms wordt er een partner homosueel of heeft er geen zin meer in, is dat relatiemanagen??
pi_97491176
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan bestaat de overgrote meerderheid van huizenbezitters waarschijnlijk uit mongolen?
Dat klopt dan wel weer, maar het percentage in de sociale huur is net nog wat hoger. :D
pi_97491235
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

<2007:

huren == voor lossers die hun geld weggooien
kopen == voor binken en mensen die het gemaakt hebben

>2007

huren == vrijheid
kopen == slavernij

nogal logisch, van wie wil je liever I.O.U.'s ?
liever een stoere bink die het gemaakt heeft als betaalslaaf dan een looser die geld over de balk smijt. helemaal niet dom bekeken van die banken.

trouwens over het milieu waar je in verkeert en schulden hebben, juist mensen met minima of een uitkering hebben vaak veel minder schulden puur omdat ze die niet krijgen of omdat de kans veel groter is op achterstands betaling en bkr notering en dat ze zelfs mini-schulden voor een breedbeeld tv ofzo niet krijgen.
pi_97491301
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

feit is wel dat heel veel mensen dit doen, wat dus een enorm risico genereert voor de markt als geheel
pi_97491730
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:52 schreef DS4 het volgende:
Mooi draadje is dit. Altijd leuk als je het zelf niet zo geweldig voor elkaar hebt om dan met lotgenoten net te doen alsof anderen het nog slechter voor elkaar hebben...
Nederlanders zijn over het algemeen erg jaloers en kijken vooral naar hun buren om zichzelf op de schouders te kloppen van "ik heb het beter dan hij" of op fok in dit topic te gaan klagen :P
pi_97491771
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:18 schreef Artimunor het volgende:

[..]

feit is wel dat heel veel mensen dit doen, wat dus een enorm risico genereert voor de markt als geheel
De grote vraag is dan of de individuele consument deze risico inschatting gemaakt zou moeten hebben of juist onze bankiers die deze leningen in overvloed op de markt gezet hebben. 8-)

En waarom zou dit eigenlijk een enorm risico voor de markt gegenereerd hebben? Hoeveel gedwongen verkopen hebben we nu al gehad door scheidingen waarbij flinke verleizen door banken zelf genomen zijn?
pi_97491812
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat klopt dan wel weer, maar het percentage in de sociale huur is net nog wat hoger. :D
Wat dus nogal tegen het beeld in gaat wat sommigen hier willen schetsen van de gemiddelde huizenbezitter die succesvol en verantwoord door het leven gaat... Maar goed, kunnen we dan nu stellen dat er dus idd veel huizenbezitters leenkneuzen zijn of moeten we de hele kermis weer opnieuw beginnen? :')
pi_97491844
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja.
pi_97491889
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:32 schreef antfukker het volgende:

[..]

Nederlanders zijn over het algemeen erg jaloers en kijken vooral naar hun buren om zichzelf op de schouders te kloppen van "ik heb het beter dan hij" of op fok in dit topic te gaan klagen :P
Dat sowieso.
pi_97491928
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:32 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ik vind het altijd apart als mensen bepaalde eigenschappen aan Nederlanders koppelen. Alsof de rest van de mensheid fundamenteel anders in elkaar zit :')
pi_97491943
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De grote vraag is dan of de individuele consument deze risico inschatting gemaakt zou moeten hebben of juist onze bankiers die deze leningen in overvloed op de markt gezet hebben. 8-)

En waarom zou dit eigenlijk een enorm risico voor de markt gegenereerd hebben? Hoeveel gedwongen verkopen hebben we nu al gehad door scheidingen waarbij flinke verleizen door banken zelf genomen zijn?
dit is geen serieuze vraag heh?
al zo uitgebreid in dit topic besproken, dat mensen eerst al het andere aflossen en pas helemaal als laatste dieptepunt de hypotheek niet meer betalen als het echt niet langer kan na heel lang knel gezeten te hebben en dieper af te glijden (moge dit zo veel mogelijk mensen bespaard blijven)
dit is zelfs uitgebreid in de 2e kamer uitgedebateerd.
dat de banken dit ook een risico vinden blijkt wel uit de verlaging van het te lenen bedrag van 2verdieners
pi_97491965
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat dus nogal tegen het beeld in gaat wat sommigen hier willen schetsen van de gemiddelde huizenbezitter die succesvol en verantwoord door het leven gaat... Maar goed, kunnen we dan nu stellen dat er dus idd veel huizenbezitters leenkneuzen zijn of moeten we de hele kermis weer opnieuw beginnen? :')
Die hele kermis kan sowieso opnieuw. Ik heb 2 topics geleden nog wat cijfers gepost waaruit namelijk blijkt dat veel huizenbezitters gewoon netjes hun maandelijkse lasten voldoen. Hell, 0.6% van de huizenbezitters kon het niet. Dat zijn zeg maar 1700 Asfyxia`tjes die hun huur niet kunnen betalen.
pi_97491971
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee het ging over mongolen, dat zijn geen leenkneuzen ;)

Dat veel van die mongolen onverantwoorde leningen hebben afgesloten ben ik het wel mee eens, maar aangezien het mongolen zijn, is hun handelingsbekwaamheid ook niet van dermate hoog niveau, dat ik het de banken verwijt dat ze zulke vage constructies gemaakt hebben om die mongolen maar met maximale leningen op te zadelen. :D
pi_97491975
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Kom op kerel, relaties kunnen altijd stuklopen. Of in jouw kennissenkring niet soms? _O-
Alsof er uberhaupt iets valt te managen aan vrouwen :+
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 30 mei 2011 @ 12:40:40 #47
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97491985
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je er van uit gaat dat relaties stuk kunnen lopen (wat ik ook doe), dan koop je dus je huis op één salaris (wat ik dus ook heb gedaan). Doe je dat niet, dan kun je toch slecht met geld om gaan? Kennelijk ken jij nogal veel van die mensen...
  maandag 30 mei 2011 @ 12:41:07 #48
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97491997
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O-
Kun je ons nog eens uitleggen waar die vrijheid uit bestaat? Bedoel je de vrijheid om uitgeknepen te worden zodra je wilt verhuizen :?
De vrijheid dat je geen schulden hebt.

Ik weet het niet, maar als je een huis koopt heb je tonnen schuld bij de bank voor tientallen jaren. Dat je dit maandelijks kan aflossen voor (hopelijk) een schappelijk bedrag doet daar niets aan af.

En in tegenstelling wat de populaire gedachte is, is strikt genomen het huis niet helemaal van jou zelf, want je hebt het namelijk als onderpand gegeven aan de bank. Pas na 30 jaar als je de lening helemaal hebt afbetaald is, dan mag je jouw gekochte huis echt jouw bezit noemen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97492040
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als je er van uit gaat dat relaties stuk kunnen lopen (wat ik ook doe), dan koop je dus je huis op één salaris (wat ik dus ook heb gedaan). Doe je dat niet, dan kun je toch slecht met geld om gaan? Kennelijk ken jij nogal veel van die mensen...
En jij weer niet zeker? :') Dat is dan wel het bewijs dat mijn kennissenkring een betere afspiegeling is van de samenleving dan de jouwe dunkt me.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:42:52 #50
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97492044
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:41 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

De vrijheid dat je geen schulden hebt.

Ik weet het niet, maar als je een huis koopt heb je tonnen schuld bij de bank voor tientallen jaren. Dat je dit maandelijks kan aflossen voor (hopelijk) een schappelijk bedrag doet daar niets aan af.

En in tegenstelling wat de populaire gedachte is, is strikt genomen het huis niet helemaal van jou zelf, want je hebt het namelijk als onderpand gegeven aan de bank. Pas na 30 jaar als je de lening helemaal hebt afbetaald is, dan mag je jouw gekochte huis echt jouw bezit noemen.
En waar komt nu die vrijheid bij kijken? Dat was de vraag namelijk... je begint een heel verhaal over schuld en aflossen en blabla, maar vergeet daarbij de vraag te beantwoorden.
Xeno zei: "huren = vrijheid". Ik vroeg om dat uit te leggen. Probeer het nog eens zou ik zeggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')