Er kijken ook kinderen naar dus ik vind dat niet zo vreemd, als er iedere race zulke ongelukken zouden gebeuren, ja dan geef ik je gelijk maar dit zijn gelukkig nog wel de uitzonderingenquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben daar eigenlijk niet zo voor. Het is live, gewoon laten zien wat er gebeurt en niet manipuleren of het anders laten overkomen dan wat het is. En ja het is een gevaarlijke sport en er kunnen schokkende beelden voorbij komen. Niet kijken als je daar niet tegen kunt.
Het is schokkend omdat we weten wat er kan gebeuren door zo'n crash, niet zozeer door wat je ziet. De enige coureurs die je ziet, zijn degenen die achteraf uitstappen, je ziet geen gemangelde lichamen of rondvliegende ledematen. Zeldzame uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er kijken ook kinderen naar dus ik vind dat niet zo vreemd, als er iedere race zulke ongelukken zouden gebeuren, ja dan geef ik je gelijk maar dit zijn gelukkig nog wel de uitzonderingen
Volgens mij vliegt die over 'n wagen of 2 heen, klapt tegen de muur, en klappen diezelfde wagens nog eens tegen Wheldon op moment van zijn impact.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef PirE het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Er zullen vast beelden van zijn maar ik denk niet dat ze die vrij gaan geven.
Hier zie je het van bovenaf. De 1e auto die gaat vliegen is Will Power, stukje daarachter zit Wheldon die over het achterwiel van zijn voorganger gaat en dan airborne richting muur gaat waar hij keihard inklapt.
Als ze zijn hoofd hebben kunnen vindenquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:55 schreef Maver24 het volgende:
Is er al iets bekend wat nu de rede is dat hij is overleden, gebroken nek of gewoon hersenfractuur
Dat zal toch wel, ik begreep dat ze pas 2 uur na de crash bekend hebben gemaakt dattie overleden was.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze zijn hoofd hebben kunnen vinden
quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zal toch wel, ik begreep dat ze pas 2 uur na de crash bekend hebben gemaakt dattie overleden was.
Zonder hoofd hou je het zo lang niet vol
Ik heb 1 foto gezien van Wheldon en zijn bolide direct na de crash, daarop zit hij nog 'gewoon' in de cockpit met zijn helm op, vizier wel open geklapt door de crash.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:15 schreef Tarado het volgende:
[..]Nee maar ik vond het een beetje een domme vraag vandaar die reactie, als je ziet hoe zijn auto langs het hek schaart zal zijn helm/hoofd toch wel aardig in de puin hebben gelegen, dat ze pas na 2 uur zeggen dat hij overleden is zegt mij niets want dat was bij Senna ook, terwijl je ook daar toch echt wel kon zien dat er geen leven meer in het lichaam zat
Ik heb Villeneuve ook dodelijk gewond zien raken terwijl ik 7 was of zo. Het gevaar hoort erbij en als je er naar kijkt dan kun je dus ook een keer te zien krijgen dat het gevaarlijk is. En anders zetten die ouders het maar achter een filter of zo.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er kijken ook kinderen naar dus ik vind dat niet zo vreemd, als er iedere race zulke ongelukken zouden gebeuren, ja dan geef ik je gelijk maar dit zijn gelukkig nog wel de uitzonderingen
Ik weet niet of het zozeer bedonderen is danwel respect hebben voor het slachtoffer en nabestaandenquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb Villeneuve ook dodelijk gewond zien raken terwijl ik 7 was of zo. Het gevaar hoort erbij en als je er naar kijkt dan kun je dus ook een keer te zien krijgen dat het gevaarlijk is. En anders zetten die ouders het maar achter een filter of zo.
Live is live, registratie is registratie. Bij Senna lag er in mijn herinnering ook een plas bloed op het asfalt, die later niet meer in beeld werd genomen en ook uit de herhalingen en samenvattingen werd gelaten. Dat laatste vind ik allemaal geen probleem, maar je moet de kijker niet proberen te bedonderen, het is misschien wel even prettig om te doen alsof het allemaal wel mee zal vallen en je moet wachten op het nieuws uit het ziekenhuis, maar wat gebeurt gebeurt. Het moet geen show worden, geen fictie, je registreert ipv dat je er je eigen verhaal van maakt.
Straks krijgen we dat een gewone aanrijdign eruit wordt gefilterd omdat dat commerciee interessanter is. Het hoeft echt niet uitvergroot maar ik wil mijn sport ongecensureerd en die vertraging is ten bate van de censuur.
Ja, een bizar einde van het seizoen, en een bizar afscheid van het huidige Dallara chassis.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:29 schreef ZaZoe het volgende:
RIP Dan Wheldon, je was een held.
Was de laatste race van 't seizoen toch?
Danica naar de Nascar in 2012, toch wel jammer
Goh dat had wel mooi geweest, Wheldon weer bij een van de topteams. Patrick vond ik nou nooit zo uitblinken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ja, een bizar einde van het seizoen, en een bizar afscheid van het huidige Dallara chassis.
Oh en:
"After his death, Michael Andretti revealed that Wheldon had signed with Andretti Racing for a multi-year deal to replace driver Danica Patrick."
Damn, dan had hij eindelijk weer een vast contract. Het was hem erg gegund geweest, ik was ook blij toen hij de Indy 500 won, ook al was het wel jammer voor Jr Hildebrand. Volgens mij was het echt een goede kerel. Racen blijft een gevaarlijke sport, RIP.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ja, een bizar einde van het seizoen, en een bizar afscheid van het huidige Dallara chassis.
Oh en:
"After his death, Michael Andretti revealed that Wheldon had signed with Andretti Racing for a multi-year deal to replace driver Danica Patrick."
Linkje?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:15 schreef Migue het volgende:
Zullen we het even een beetje respectvol houden, ja?
IndyCar vertraagt hun beelden niet. Ze hebben de onboardbeelden van Danny niet laten zien om logische redenen. Ze schakelden over naar een overhead shot juist om de crash te kunnen laten zien. Wheldon raakte daar pas veel later bij betrokken.
Ik moet zeggen dat ik vind dat de NOS hier heel net mee omgaat. Mooi interview met Robert Doornbos op de website.
Doen ze wel.quote:
Je hebt het over Amerikaanse TV. Je weet toch hoe dat gaat daar met rechtzaken?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb Villeneuve ook dodelijk gewond zien raken terwijl ik 7 was of zo. Het gevaar hoort erbij en als je er naar kijkt dan kun je dus ook een keer te zien krijgen dat het gevaarlijk is. En anders zetten die ouders het maar achter een filter of zo.
Senna reed F1. Wat heeft hij er precies mee te maken?quote:
Plassen bloed bij z'n ongeval. Het ging over het dodelijk ongeval van Dan Wheldon.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Senna reed F1. Wat heeft hij er precies mee te maken?
Iemand dood verklaren op de baan doen ze sowiezo nooit op de baan omdat er dan een technisch onderzoek moet komen en het verzekeringstechnisch geloof ik nogal wat gevolgen heeft.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zal toch wel, ik begreep dat ze pas 2 uur na de crash bekend hebben gemaakt dattie overleden was.
denk je dat ik compleet achterlijk ben? Ik weet waar het over gaat.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:16 schreef sararaats het volgende:
Het ging over het dodelijk ongeval van Dan Wheldon.
Owkey. Dan hou ik m'n teut.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 08:25 schreef vosss het volgende:
[..]
denk je dat ik compleet achterlijk ben? Ik weet waar het over gaat.
Senna heeft er echter niets mee te maken.
Circuit > satelliet > ABC/Versus > satelliet > RTLNL > satelliet > UPC/Ziggo/Al die andere kabelaanbieders (en dan krijg je daar eventueel ook je eigen vertraging voor digitaal signaal bij). Zoiets zal het wel zijn. Ik kan mij goed voorstellen dat de vertraging op die manier al snel richting de halve minuut gaat. De Amerikaanse zenders zenden het in ieder geval met net weinig vertraging uit als technisch mogelijk is. Tenzij de officiële live timing en live stream ook opzettelijk achterloopt, maar dat betwijfel. Als het echt opzettelijk achter zou lopen om dingen te censureren, zouden de 'fucks' er ook niet 'per ongeluk' tussendoor glippen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:54 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Doen ze wel.
Weet niet of je de F1 op RTL 7 wel eens kijkt, maar daar zit zelfs een seconde of 45 vertraging, denk niet dat dat een puur technisch verhaal is.
Okay.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
ja, hij had een onboard camera, want vlak voor het ongeval werden er nog beelden vanaf zijn auto de ether in geslingerd.
Echt ongelooflijk...twitter:danwheldon twitterde op dinsdag 05-04-2011 om 02:18:24@Robbert89 Sorry Robert, appreciate you being a fan!!! reageer retweet
Tuurlijk laait de discussie juist nu op. Er is iemand overleden. Als dat niet was gebeurt was de discussie er ook niet geweest.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De discussie laait al meteen flink op over het racen op 1,5 mile (Nascar) ovals.
Terecht?
Ik heb niet de hele race gezien, maar uit op de beelden die ik zag vond ik het er zelfs voor Indycar begrippen allemaal behoorlijk nerveus uitzien.
De discussie bestaat al langer. Zo kan ik me een geval herinneren van een x-aantal jaren geleden waarbij een raceweekend gecancelled werd op een 1,5 mile tri-oval omdat coureurs duizeligheid vertoonden en het niet verantwoord werd geacht om er te racen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:49 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Tuurlijk laait de discussie juist nu op. Er is iemand overleden. Als dat niet was gebeurt was de discussie er ook niet geweest.
Dat is inderdaad onwerkelijk. Met berichten over doden bij bijvoorbeeld een vliegtuigramp heb je dat minder omdat je de personen niet "kent".quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:39 schreef RingBewoner het volgende:
Man, 3 dagen geleden nu. Kan het nog steeds niet geloven. Ben er best triest van. Kreeg een paar maand terug deze tweet:
Echt ongelooflijk...twitter:danwheldon twitterde op dinsdag 05-04-2011 om 02:18:24@Robbert89 Sorry Robert, appreciate you being a fan!!! reageer retweet
Kan je als coureur wel een levensverzekering afsluiten? Zal een aardige premie kostenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 07:15 schreef Migue het volgende:
En dat allemaal voor een familie die zeer waarschijnlijk goed binnen gaat lopen wanneer de levensverzekering van Dan Wheldon vrijkomt. Ik snap het dus niet helemaal, maar vind het een mooi gebaar.
quote:Dallara heeft de naam voor het nieuwe IndyCar-chassis voor volgend jaar onthuld. Zoals verwacht heeft de Italiaanse chassisbouwer de initialen van de in Las Vegas omgekomen Dan Wheldon opgenomen in de titel van het chassis, de DW12.
Gian Paolo Dallara verklaarde in Autosprint: “Als eerbetoon aan Dan Wheldon en het werk dat hij voor ons verricht heeft, hebben we het IndyCar-chassis voor 2012 naar hem vernoemd. Dat chassis luistert vanaf nu naar de naam DW12.”
Dallara verwierp ook de suggestie dat Wheldon in Las Vegas te veel risico nam om te winnen, vanwege de grote geldprijs. “Dat is schaamteloze onzin. Wheldon was een professionele coureur, geen wildebras. Hij had respect voor de limiet en wist dat hij die race niet kon winnen.”
“In Kentucky bevond hij zichzelf in een zelfde positie, startte hij als laatste en finishte als vijftiende. Bovendien had Wheldon net een akkoord gesloten met Team Andretti om in 2012 te racen, dus hij hoefde zich niet te bewijzen.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |