abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:56:27 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103199107
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben daar eigenlijk niet zo voor. Het is live, gewoon laten zien wat er gebeurt en niet manipuleren of het anders laten overkomen dan wat het is. En ja het is een gevaarlijke sport en er kunnen schokkende beelden voorbij komen. Niet kijken als je daar niet tegen kunt.
Er kijken ook kinderen naar dus ik vind dat niet zo vreemd, als er iedere race zulke ongelukken zouden gebeuren, ja dan geef ik je gelijk maar dit zijn gelukkig nog wel de uitzonderingen
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:07:14 #102
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103199392
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er kijken ook kinderen naar dus ik vind dat niet zo vreemd, als er iedere race zulke ongelukken zouden gebeuren, ja dan geef ik je gelijk maar dit zijn gelukkig nog wel de uitzonderingen
Het is schokkend omdat we weten wat er kan gebeuren door zo'n crash, niet zozeer door wat je ziet. De enige coureurs die je ziet, zijn degenen die achteraf uitstappen, je ziet geen gemangelde lichamen of rondvliegende ledematen. Zeldzame uitzonderingen daargelaten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 17 oktober 2011 @ 18:48:54 #103
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_103200854
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:20 schreef PirE het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Er zullen vast beelden van zijn maar ik denk niet dat ze die vrij gaan geven.

Hier zie je het van bovenaf. De 1e auto die gaat vliegen is Will Power, stukje daarachter zit Wheldon die over het achterwiel van zijn voorganger gaat en dan airborne richting muur gaat waar hij keihard inklapt.
Volgens mij vliegt die over 'n wagen of 2 heen, klapt tegen de muur, en klappen diezelfde wagens nog eens tegen Wheldon op moment van zijn impact.

Freaky :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_103201097
Is er al iets bekend wat nu de rede is dat hij is overleden, gebroken nek of gewoon hersenfractuur
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:04:34 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103201428
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:55 schreef Maver24 het volgende:
Is er al iets bekend wat nu de rede is dat hij is overleden, gebroken nek of gewoon hersenfractuur
Als ze zijn hoofd hebben kunnen vinden :{
pi_103201747
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als ze zijn hoofd hebben kunnen vinden :{
Dat zal toch wel, ik begreep dat ze pas 2 uur na de crash bekend hebben gemaakt dattie overleden was.

Zonder hoofd hou je het zo lang niet vol :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:15:20 #107
184465 Migue
Sensuele man
pi_103201882
Zullen we het even een beetje respectvol houden, ja?

IndyCar vertraagt hun beelden niet. Ze hebben de onboardbeelden van Danny niet laten zien om logische redenen. Ze schakelden over naar een overhead shot juist om de crash te kunnen laten zien. Wheldon raakte daar pas veel later bij betrokken.

Ik moet zeggen dat ik vind dat de NOS hier heel net mee omgaat. Mooi interview met Robert Doornbos op de website. RTL4 faalde natuurlijk weer door te melden dat de onboardbeelden van Will Power niet van hem, maar van Wheldon waren. Groot nieuws dus, als er nog iets positiefs uit moet komen, dan hoop ik maar dat dit IndyCar weer net zo op de kaart zet als dat de dood van Ayrton Senna met de Formule 1 deed. Om er maar iets positiefs in proberen te zien...
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:15:23 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103201885
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zal toch wel, ik begreep dat ze pas 2 uur na de crash bekend hebben gemaakt dattie overleden was.

Zonder hoofd hou je het zo lang niet vol :)
:) Nee maar ik vond het een beetje een domme vraag/opmerking vandaar die reactie, als je ziet hoe zijn auto langs het hek schaart zal zijn helm/hoofd toch wel aardig in de puin hebben gelegen, dat ze pas na 2 uur zeggen dat hij overleden is zegt mij niets want dat was bij Senna ook, terwijl je ook daar toch echt wel kon zien dat er geen leven meer in het lichaam zat
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:19:23 #109
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103202074
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Nee maar ik vond het een beetje een domme vraag vandaar die reactie, als je ziet hoe zijn auto langs het hek schaart zal zijn helm/hoofd toch wel aardig in de puin hebben gelegen, dat ze pas na 2 uur zeggen dat hij overleden is zegt mij niets want dat was bij Senna ook, terwijl je ook daar toch echt wel kon zien dat er geen leven meer in het lichaam zat
Ik heb 1 foto gezien van Wheldon en zijn bolide direct na de crash, daarop zit hij nog 'gewoon' in de cockpit met zijn helm op, vizier wel open geklapt door de crash.
De rollbar ontbrak volledig, maar zover ik vanuit die hoek kon zien was de monocoque intact.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:19:59 #110
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_103202102
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_103202316
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Er kijken ook kinderen naar dus ik vind dat niet zo vreemd, als er iedere race zulke ongelukken zouden gebeuren, ja dan geef ik je gelijk maar dit zijn gelukkig nog wel de uitzonderingen
Ik heb Villeneuve ook dodelijk gewond zien raken terwijl ik 7 was of zo. Het gevaar hoort erbij en als je er naar kijkt dan kun je dus ook een keer te zien krijgen dat het gevaarlijk is. En anders zetten die ouders het maar achter een filter of zo.

Live is live, registratie is registratie. Bij Senna lag er in mijn herinnering ook een plas bloed op het asfalt, die later niet meer in beeld werd genomen en ook uit de herhalingen en samenvattingen werd gelaten. Dat laatste vind ik allemaal geen probleem, maar je moet de kijker niet proberen te bedonderen, het is misschien wel even prettig om te doen alsof het allemaal wel mee zal vallen en je moet wachten op het nieuws uit het ziekenhuis, maar wat gebeurt gebeurt. Het moet geen show worden, geen fictie, je registreert ipv dat je er je eigen verhaal van maakt.

Straks krijgen we dat een gewone aanrijdign eruit wordt gefilterd omdat dat commerciee interessanter is. Het hoeft echt niet uitvergroot maar ik wil mijn sport ongecensureerd en die vertraging is ten bate van de censuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:27:07 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103202412
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb Villeneuve ook dodelijk gewond zien raken terwijl ik 7 was of zo. Het gevaar hoort erbij en als je er naar kijkt dan kun je dus ook een keer te zien krijgen dat het gevaarlijk is. En anders zetten die ouders het maar achter een filter of zo.

Live is live, registratie is registratie. Bij Senna lag er in mijn herinnering ook een plas bloed op het asfalt, die later niet meer in beeld werd genomen en ook uit de herhalingen en samenvattingen werd gelaten. Dat laatste vind ik allemaal geen probleem, maar je moet de kijker niet proberen te bedonderen, het is misschien wel even prettig om te doen alsof het allemaal wel mee zal vallen en je moet wachten op het nieuws uit het ziekenhuis, maar wat gebeurt gebeurt. Het moet geen show worden, geen fictie, je registreert ipv dat je er je eigen verhaal van maakt.

Straks krijgen we dat een gewone aanrijdign eruit wordt gefilterd omdat dat commerciee interessanter is. Het hoeft echt niet uitvergroot maar ik wil mijn sport ongecensureerd en die vertraging is ten bate van de censuur.
Ik weet niet of het zozeer bedonderen is danwel respect hebben voor het slachtoffer en nabestaanden
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:29:49 #113
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_103202530
RIP Dan Wheldon, je was een held.

Was de laatste race van 't seizoen toch?
Danica naar de Nascar in 2012, toch wel jammer
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:30:45 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103202572
Overigens was dat geen bloed bij Senna, maar een brancard of een deken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:38:56 #115
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103202931
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:29 schreef ZaZoe het volgende:
RIP Dan Wheldon, je was een held.

Was de laatste race van 't seizoen toch?
Danica naar de Nascar in 2012, toch wel jammer
Ja, een bizar einde van het seizoen, en een bizar afscheid van het huidige Dallara chassis.

Oh en:
"After his death, Michael Andretti revealed that Wheldon had signed with Andretti Racing for a multi-year deal to replace driver Danica Patrick." ;(
pi_103203170
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ja, een bizar einde van het seizoen, en een bizar afscheid van het huidige Dallara chassis.

Oh en:
"After his death, Michael Andretti revealed that Wheldon had signed with Andretti Racing for a multi-year deal to replace driver Danica Patrick." ;(
Goh dat had wel mooi geweest, Wheldon weer bij een van de topteams. Patrick vond ik nou nooit zo uitblinken.
pi_103213704
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ja, een bizar einde van het seizoen, en een bizar afscheid van het huidige Dallara chassis.

Oh en:
"After his death, Michael Andretti revealed that Wheldon had signed with Andretti Racing for a multi-year deal to replace driver Danica Patrick." ;(
Damn, dan had hij eindelijk weer een vast contract. Het was hem erg gegund geweest, ik was ook blij toen hij de Indy 500 won, ook al was het wel jammer voor Jr Hildebrand. Volgens mij was het echt een goede kerel. Racen blijft een gevaarlijke sport, RIP.
pi_103222402
Pippa Mann, JR Hildebrand Will Power schijnen ook voor controle in het ziekenhuis te liggen, voor de zekerheid. Niet zo gek, zeker als je Power en Mann zag vliegen.
pi_103222584
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:15 schreef Migue het volgende:
Zullen we het even een beetje respectvol houden, ja?

IndyCar vertraagt hun beelden niet. Ze hebben de onboardbeelden van Danny niet laten zien om logische redenen. Ze schakelden over naar een overhead shot juist om de crash te kunnen laten zien. Wheldon raakte daar pas veel later bij betrokken.

Ik moet zeggen dat ik vind dat de NOS hier heel net mee omgaat. Mooi interview met Robert Doornbos op de website.
Linkje?
pi_103223687
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:15 schreef Migue het volgende:
IndyCar vertraagt hun beelden niet.
Doen ze wel.

Weet niet of je de F1 op RTL 7 wel eens kijkt, maar daar zit zelfs een seconde of 45 vertraging, denk niet dat dat een puur technisch verhaal is.
pi_103223713
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb Villeneuve ook dodelijk gewond zien raken terwijl ik 7 was of zo. Het gevaar hoort erbij en als je er naar kijkt dan kun je dus ook een keer te zien krijgen dat het gevaarlijk is. En anders zetten die ouders het maar achter een filter of zo.
Je hebt het over Amerikaanse TV. Je weet toch hoe dat gaat daar met rechtzaken?
pi_103223841
Senna reed toch geen Indy500?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_103223877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:11 schreef sararaats het volgende:
Senna reed toch geen Indy500?
Senna reed F1. Wat heeft hij er precies mee te maken? :?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103223892
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Senna reed F1. Wat heeft hij er precies mee te maken? :?
Plassen bloed bij z'n ongeval. Het ging over het dodelijk ongeval van Dan Wheldon.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_103223960
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zal toch wel, ik begreep dat ze pas 2 uur na de crash bekend hebben gemaakt dattie overleden was.
Iemand dood verklaren op de baan doen ze sowiezo nooit op de baan omdat er dan een technisch onderzoek moet komen en het verzekeringstechnisch geloof ik nogal wat gevolgen heeft.
pi_103223968
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:16 schreef sararaats het volgende:

Het ging over het dodelijk ongeval van Dan Wheldon.
denk je dat ik compleet achterlijk ben? Ik weet waar het over gaat.

Senna heeft er echter niets mee te maken. :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103224031
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 08:25 schreef vosss het volgende:

[..]

denk je dat ik compleet achterlijk ben? Ik weet waar het over gaat.

Senna heeft er echter niets mee te maken. :{
Owkey. Dan hou ik m'n teut.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:03:55 #128
184465 Migue
Sensuele man
pi_103224477
Link naar het NOS-artikel, dat gewoon op de frontpage staat, luie Funzel ;) http://nos.nl/artikel/304(...)-33-verongelukt.html
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 07:54 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Doen ze wel.

Weet niet of je de F1 op RTL 7 wel eens kijkt, maar daar zit zelfs een seconde of 45 vertraging, denk niet dat dat een puur technisch verhaal is.
Circuit > satelliet > ABC/Versus > satelliet > RTLNL > satelliet > UPC/Ziggo/Al die andere kabelaanbieders (en dan krijg je daar eventueel ook je eigen vertraging voor digitaal signaal bij). Zoiets zal het wel zijn. Ik kan mij goed voorstellen dat de vertraging op die manier al snel richting de halve minuut gaat. De Amerikaanse zenders zenden het in ieder geval met net weinig vertraging uit als technisch mogelijk is. Tenzij de officiële live timing en live stream ook opzettelijk achterloopt, maar dat betwijfel. Als het echt opzettelijk achter zou lopen om dingen te censureren, zouden de 'fucks' er ook niet 'per ongeluk' tussendoor glippen.

Overigens is het ook een sprookje dat coureurs op het circuit om verzekeringstechnische redenen niet doodverklaart mogen worden. Dat onderzoek komt er toch wel, zoals het nu al gaande is, ook op de speedway. Het heeft te maken met dat men in de meeste (alle?) landen verplicht is eerste hulp te bieden. Omdat het medisch centrum op het circuit niet volledig is uitgerust op dit soort trauma, wordt iemand altijd overgebracht naar een ziekenhuis. Als er daar dan ook geen hoop meer is, dan houdt het wel op. Voor die tijd moet het trauma wel enorm overduidelijk fataal zijn (een onthoofding bijvoorbeeld) om iemand zonder gepaste behandeling dood te verklaren. Dan Wheldon had 'slechts' blunt force trauma.

[ Bericht 2% gewijzigd door Migue op 18-10-2011 11:31:51 ]
pi_103228873
http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/76711843_16783954.jpg

Foto van Dumpert van de crash. Wheldon was de nummer 4 toch?
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:31:07 #130
184465 Migue
Sensuele man
pi_103229711
Dan Wheldon is #77, hij was vorig jaar #4, nu is dat J.R. Hildebrand. Zijn #98 werd deze race eenmalig door Alex Tagliani gereden.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:00:01 #131
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_103255761
Vraag me af of Dan Wheldon ook een onboard camera in zijn wagen had. Hebben ze tegenwoordig toch bijna allemaal. Misschien uit respect naar de nabestaande niet uitgezonden. Maar aan de andere kant wisten ze pas na een paar uur dat ie dood was.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:03:03 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103255949
ja, hij had een onboard camera, want vlak voor het ongeval werden er nog beelden vanaf zijn auto de ether in geslingerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:09:49 #133
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_103256322
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
ja, hij had een onboard camera, want vlak voor het ongeval werden er nog beelden vanaf zijn auto de ether in geslingerd.
Okay.

Hier wat beelden in HD (multi camera replay), weet niet of die hier al gestaan hebben

Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  woensdag 19 oktober 2011 @ 00:39:32 #134
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_103264293
Man, 3 dagen geleden nu. Kan het nog steeds niet geloven. Ben er best triest van. Kreeg een paar maand terug deze tweet:

danwheldon twitterde op dinsdag 05-04-2011 om 02:18:24 @Robbert89 Sorry Robert, appreciate you being a fan!!! reageer retweet
Echt ongelooflijk...
UI Made bij VanilleKwark.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:28:51 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103272109
De discussie laait al meteen flink op over het racen op 1,5 mile (Nascar) ovals.
Terecht?

Ik heb niet de hele race gezien, maar uit op de beelden die ik zag vond ik het er zelfs voor Indycar begrippen allemaal behoorlijk nerveus uitzien.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:49:13 #136
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_103275303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De discussie laait al meteen flink op over het racen op 1,5 mile (Nascar) ovals.
Terecht?

Ik heb niet de hele race gezien, maar uit op de beelden die ik zag vond ik het er zelfs voor Indycar begrippen allemaal behoorlijk nerveus uitzien.
Tuurlijk laait de discussie juist nu op. Er is iemand overleden. Als dat niet was gebeurt was de discussie er ook niet geweest.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_103280166
De discussie is altijd terecht. De vraag is alleen wat je ermee gaat doen.

Een dodelijk ongeval is niet te voorkomen, je kan alleen de kans erop verminderen door de juiste veiligheidsmaatregelen te nemen. Feit is dat dit het eerste dodelijke ongeval in Indycar racing is in 5 jaar (Paul Dana), en zelfs in 12 jaar als je alleen de race bekijkt (Greg Moore).

Dan Wheldon's dood werd veroorzaakt doordat hij 'head first' de hekken inging, waarbij de krachten zo groot waren dat zelfs de rollbar afbrak. Dat hij 'head first' de hekken in ging kwam omdat hij gelanceerd werd over het achterwiel van zijn voorganger. Volgend jaar gaan deze lanceringen minder vaak voorkomen, omdat de achterwielen zijn afgeschermd bij het nieuwe Indycar chassis. Dat is dus een goede maatregel, die het gevolg van deze massa crash minder erg had kunnen maken.

Maar om nu maar alle (1,5 mile) oval wedstrijden af te schaffen vind ik te ver gaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:43:24 #138
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103282646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:49 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Tuurlijk laait de discussie juist nu op. Er is iemand overleden. Als dat niet was gebeurt was de discussie er ook niet geweest.
De discussie bestaat al langer. Zo kan ik me een geval herinneren van een x-aantal jaren geleden waarbij een raceweekend gecancelled werd op een 1,5 mile tri-oval omdat coureurs duizeligheid vertoonden en het niet verantwoord werd geacht om er te racen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-10-2011 16:52:04 ]
pi_103285636
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:39 schreef RingBewoner het volgende:
Man, 3 dagen geleden nu. Kan het nog steeds niet geloven. Ben er best triest van. Kreeg een paar maand terug deze tweet:

danwheldon twitterde op dinsdag 05-04-2011 om 02:18:24 @Robbert89 Sorry Robert, appreciate you being a fan!!! reageer retweet
Echt ongelooflijk...
Dat is inderdaad onwerkelijk. Met berichten over doden bij bijvoorbeeld een vliegtuigramp heb je dat minder omdat je de personen niet "kent".
Ook die foto's die je dan ziet voor de crash, op dat punt leeft iemand nog en even later... best eng eigenlijk.

34 wagens was inderdaad wel erg veel op z'n kleine baan, achteraf had je kunnen weten dat er sowiezo veel crashes zouden komen, vooral met lap traffic, rookies, paar mensen die een tijdje niet gereden hebben (en Paul Tracy... nee die is flauw.).
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:57:12 #140
184465 Migue
Sensuele man
pi_103297001
De discussie over de cookie cutters gaat al jaren. Wat mij betreft worden ze gewoon afgeschaft of het aantal behoorlijk teruggeschroefd. Ik vind het geen banen voor IndyCars omdat ze te klein zijn, over het algemeen véél te veel banking hebben en daardoor behalve gevaarlijk, ook ongekend saai zijn. IndyCar moet terug naar de grote (2 mijl en langer) en kleine ovals (de echte short tracks), niet deze Madurodam Daytona International Speedways.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:14:31 #141
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103298045
Tja, ze meten zich graag aan de grootste Amerikaanse raceserie (NASCAR) die met 43 wagens op trechters als Bristol en Dover rijden. De fysica bij crashes zijn bij stock cars echter compleet anders dan bij single seaters.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_103496784
Hier een hele serie foto's van de crash -

http://gigapica.geenstijl.nl/2011/10/fatal_indycar_crash.html
Where facts are few, experts are many.
pi_103552458
Pippa Mann is vandaag voor de zoveelste keer onder 't mes, haar rechterhand (vooral haar pink) word hersteld, zenuwen/bloedvaten/huidtransplantatie en een pees uit haar pols gaat overgezet worden. Ze blijft wel zoeken naar sponsors en wil volgend jaar fulltime in de series zijn, haar ouders supporten haar compleet.

Van Will Power is vandaag bekend geworden dat Dr. Trammell op MRI's heeft gezien dat wervel T4 beetje kapoet is, 2e rugblessure in paar jaar tijd voor Power... (ook domper voor Penske - Chevy, wie gaat 'r nu testen? Helio?)
pi_103553755
Sorry, nog ff dit;

http://stores.ebay.com/ce(...)dan-wheldon-memorial

Komt elke dag meer en meer bij, $13,000 voor een helm van JJ "Five Time"...

Nouja, komen nog meer spullen bij die meer op gaan leveren denk ik; gesigneerde spullen van Button, Hamilton, Alonso, Webber, Barrichello... Naast Indycarlegendes Bobby Rahal en Mario Andretti hun helmen (van Bobby Rahal is 't zelfs de laatste van zichzelf die hij nog in bezit had...)
Veel Nascar spullen, las bij Mevr. Judd-Franchitti d'r Tweets dat Bono van U2 ook iets had gegeven en ze was bezig Elton John zo gek te krijgen iets te doneren... Hou die veiling dus in de gaten!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 07:15:26 #145
184465 Migue
Sensuele man
pi_103569858
En dat allemaal voor een familie die zeer waarschijnlijk goed binnen gaat lopen wanneer de levensverzekering van Dan Wheldon vrijkomt. Ik snap het dus niet helemaal, maar vind het een mooi gebaar.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:06:10 #146
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_103572379
Afgelopen weekend ook veel aandacht voor Dan Wheldon bij de Good Sam Club 500 op Talladega in de NASCAR Sprint Cup:





Alle auto's reden met een Dan Wheldon tribute rond.


Presentatrice is de vrouw van Ryan Briscoe.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:20:44 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103572810
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 07:15 schreef Migue het volgende:
En dat allemaal voor een familie die zeer waarschijnlijk goed binnen gaat lopen wanneer de levensverzekering van Dan Wheldon vrijkomt. Ik snap het dus niet helemaal, maar vind het een mooi gebaar.
Kan je als coureur wel een levensverzekering afsluiten? Zal een aardige premie kosten
pi_103620267
Dallara heeft als eerbetoon aan Dan Wheldon het 2012 chassis de naam DW12 gegeven.

quote:
Dallara heeft de naam voor het nieuwe IndyCar-chassis voor volgend jaar onthuld. Zoals verwacht heeft de Italiaanse chassisbouwer de initialen van de in Las Vegas omgekomen Dan Wheldon opgenomen in de titel van het chassis, de DW12.

Gian Paolo Dallara verklaarde in Autosprint: “Als eerbetoon aan Dan Wheldon en het werk dat hij voor ons verricht heeft, hebben we het IndyCar-chassis voor 2012 naar hem vernoemd. Dat chassis luistert vanaf nu naar de naam DW12.”

Dallara verwierp ook de suggestie dat Wheldon in Las Vegas te veel risico nam om te winnen, vanwege de grote geldprijs. “Dat is schaamteloze onzin. Wheldon was een professionele coureur, geen wildebras. Hij had respect voor de limiet en wist dat hij die race niet kon winnen.”

“In Kentucky bevond hij zichzelf in een zelfde positie, startte hij als laatste en finishte als vijftiende. Bovendien had Wheldon net een akkoord gesloten met Team Andretti om in 2012 te racen, dus hij hoefde zich niet te bewijzen.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_104163388
Het is weer silly season tijd voor het komende seizoen.

Komend seizoen ziet er goed uit in de Indycars. Naar verwachting zijn er tussen de 25 en 34 coureurs, waarvan zo'n 28 a 29 full-time aan de start verschijnen, verdeeld over de volgende teams: Penske (3), Ganassi (4), Rahal (1-2), Panther (1), Foyt (1), HVM (1-2), Andretti (3-4), Coyne (2), Conquest (1), Dreyer & Reinbold (1-2), Shank (1), Carpenter (1), KV (2-3), Fisher (0-1), Schmidt (1-2), Herta (0-1), Dragon (0-1), Newman/Haas (2)

Ed Carpenter is zijn eigen race team begonnen samen met Tony George, Ed Carpenter Racing (zeg maar het vervolg van Vision Racing) waar hij zelf voor gaat rijden. Dit betekent dat Sarah Fisher geen coureur en geen sponsor meer heeft en dus weer opzoek moet naar een nieuwe coureur met geld.

Ook Davey Hamilton schijnt met zijn Indy Lights team in 2012 de Indycars in te willen gaan.

Sam Schmidt heeft een optie op Josef Newgarden, die ook in beeld schijnt te zijn bij Andretti Racing. Pagenaud zou naar verluidt al getekend hebben bij Sam Schmidt.

Zowel Justin Wilson en Paul Tracy praten met verschillende teams voor 2012. Wilson schijnt een van de belangrijkste kandidaten te zijn voor Andretti Racing.

Verder testen Indy Lights race winnaars James Davison en Gustavo Yacaman binnenkort voor Andretti en heeft Danica Patrick aangegeven ook in 2012 de Indy 500 te willen rijden.

Het volledige overzicht tot nog toe (bold = bevestigd):

Full time:

Target Chip Ganassi (Chevrolet): Dario Franchitti, Scott Dixon
Ganassi Racing (Chevrolet): Graham Rahall, Charlie Kimball
Penske Racing (Chevrolet): Will Power, Helio Castroneves, Ryan Briscoe
Andretti Racing (Chevrolet): Marco Andretti, Ryan Hunter-Reay, Mike Conway?, Justin Wilson, Josef Newgarden?,
KV Racing (Chevrolet): Tony Kanaan, Takuma Sato?, EJ Viso?, Vitor Meira?, Justin Wilson?
Panther Racing (Chevrolet): JR Hildebrand
Sam Schmidt Motorsports (Honda): Simon Pagenaud, Alex Tagliani?, Josef Newgarden?
A.J. Foyt Racing (Honda): Betrand Baguette?, Paul Tracy?, Mike Conway?
Rahal Letterman Lanigan (Honda): Paul Tracy?
Michael Shank Racing (Lotus): Paul Tracy?
HVM Racing (Lotus}: Simona di Silvestro
Newman/Haas Racing (Honda): Oriol Servia, James Hinchcliffe
Bryan Herta Autosport (Honda): Alex Tagliani?, Sebastian Bourdais? Paul Tracy?
Ed Carpenter Racing (?): Ed Carpenter
Dale Coyne Racing (?): Sebastian Bourdais?, James Jakes?
Dreyer & Reinbold Racing (?): Justin Wilson?, Sebastian Bourdais?, Paul Tracy?
Conquest Racing (?): ?
Dragon Racing (?): ?

Part-time:
Sarah Fisher Racing (?): ??
Highcroft Racing {?} : ??
Davey Hamilton Racing (?) : ??

Belangrijkste coureurs die nog een stoeltje zoeken zijn: Justin Wilson, Sebastien Bourdais, Buddy Rice, Townsend Bell, Josef Newgarden, Vitor Meira, Mike Conway, Ana Beatriz, Bertrand Baguette, Sebastian Saavedra, Wade Cunningham, Rafael Matos, Takuma Sato, E.J. Viso
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 november 2011 @ 15:41:28 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_104163710
opvallend dat Doornbos niet in het rijtje staat
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')