ONZ is een eindje verder.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef TheOneAndOnly het volgende:
dat dat nog bestaat Wajong...
Vroeger moest je je gewoon niet zo aanstellen...
Heb 't filmpje gekeken, misschien moet je eens kijken waar jouw haat vandaan komt, want ik zie geen kwaad in die jongen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:04 schreef moezeidekoe het volgende:
http://www.flabber.nl/web(...)lf-fantasy-fair-8249
Kijk maar eens naar die jongen met dat masker! Wat een flutreden om in de wajong te zitten, zeker omdat hij gewoon naar een festival gaan en zich onder de mensen begeeft!
tegenwoordig hebben zoveel mensen een wajong uitkering... ik ken iemand die lichtelijk autistisch is,maar gewoon naar school gaat, een vriendin heeft, en vrienden... en toch zit hij in de wajong! het is van de pot gerukt!
Ik zou met mijn medicatie ook een wajong uitkering aan kunnen vragen, maar ik voel me daar te gped voor. Ik kan prima studeren en werken...Misschien moet ik soms wat meer moeite doen als ik me slechter voel, maar ik weiger een slachtoffer rol aan te nemen.
Nu snap ik dat sommige mensen echt ongeschikt zijn door ziekte of ernstige stoornissen, maar iedereen die ik in de wajong heb gekend was gewoon in staat om te werken...
bullshitquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Ryon het volgende:
De Wajong is dan ook uit zijn voegen gegroeid. Daar gaat binnenkort ook flink in gesneden worden.
Vervelend is alleen wel dat Wajong naast een uitkering ook een maatschappelijk stempel vanjewelste is. Fatsoenlijk werk of het opbouwen van een carrière wordt er flink mee bemoeilijkt. Iets dat jonge mensen vaak nog niet snappen als ze een aanspraak op de regeling doen.
Dat komt omdat ze ervan balen dat ze 't in 2007 vernaggeld hebben en nu hun 6e vakantietje naar Midden-Amerika niet door kan gaan. Dan gaan ze kijken of ze de schuld op een ander kunnen afschuiven volgens het "Trappen naar diegene die een treedje lager op de ladder staat dan jijzelf" principe.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:00 schreef dandybleu het volgende:
[..]
bullshit
welvaart in holland stijgt als een tiet....
in de planning staat een plezier ruimte vliegreisjes centrum in holland......en nog veel meer luxe.....echter de kleine groep zwakkkere moet nog meer geld in gaan leveren
ja hoor ik woon in armste gebied van hollandquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze ervan balen dat ze 't in 2007 vernaggeld hebben en nu hun 6e vakantietje naar Midden-Amerika niet door kan gaan. Dan gaan ze kijken of ze de schuld op een ander kunnen afschuiven volgens het "Trappen naar diegene die een treedje lager op de ladder staat dan jijzelf" principe.
Het is laf en getuigt van een hoog gehalte aan egoisme.
Doe autist krijgt dat naast zijn stufi:Squote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
ONZ is een eindje verder.
Er zijn zeker ernstige psychische problemen te bedenken waarom iemand niet kan werken. Punt is wel dat die persoon dan hulp moet krijgen zo dat die niet z'n hele leven een uitkering blijft gebruiken. Mits genezing of beter functioneren mogelijk is. Sowieso lijkt me dat nogal onmogelijk, rondkomen met 600 euro.
ja, dat is ook goed, dat je werkt en therapie zoekt!!! Niks op tegen! Sommige mensen doen helemaal niks, volgen ook geen therapie, en worden dan zoals mylifeisgrey (van wat ik in topics heb gelezen zit hij thuis van een uitkering terwijl het steeds slechter met hem gaat...)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
Goed zo meid dat jij het niet nodig hebt.Zelf heb ik wel een Wajong omdat ik door therapie maar 3 dagen per week kan werken.
Wie zegt dat ik hem haat?\quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb 't filmpje gekeken, misschien moet je eens kijken waar jouw haat vandaan komt, want ik zie geen kwaad in die jongen.
Je eigen haat maakt je blind, ga daar maar eens wat aan doen en ja, jezelf met je zwakheden confronteren is moeilijk ja, maar dat is nou net wat die jongen in dat masker wel kan en jij lekker niet.
Ga effe ergens anders met je frustjes en je zwakheden mensen lastig vallen (bij voorkeur met die gozer in je spiegel).
Ga anders eens met matthijs praten (de regulars hier weten wel wat ik bedoel)
als jij je hele leven met 600 Euro per maand wil doorbrengen zou ik dat ook zeggen jaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:12 schreef Kieswiel het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden om niet te hoeven werken. Als ik in de wajong zou zitten en krijg een opmerking over dat ik lui ben zou ik vol trots zeggen ' ja klopt!' en nog een biertje opentrekken
dat is immers een kenmerk dat je niet arbeidsongeschikt bent...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:25 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem haat?\
Die jongen krijgt echter wajong om een reden die nergens op slaat, want hij komt gewoon buiten.
Veel wajongers functioneren niet in een werkomgeving zonder een buslading aan begeleiding. Wat duur is.. te duur.. Dan is het goedkoper om die lui thuis neer te zetten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:25 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem haat?\
Die jongen krijgt echter wajong om een reden die nergens op slaat, want hij komt gewoon buiten.
Hij zegt dat hij niet tegen groepen kan, maar gaat dan wel naar een festivalquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
dat is immers een kenmerk dat je niet arbeidsongeschikt bent...
Hij zegt ook dat hij in een reintegratietraject zit om weer aan werk te komen, en dat hij er wel goede vooruitzichten in ziet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:36 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij niet tegen groepen kan, maar gaat dan wel naar een festival
Hij functioneert blijkbaar wel in een druk festival, hij kan nog altijd magazijn werk doen of thuis werken, het is onzin om hem dan maar te laten teren op een uitkering.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Veel wajongers functioneren niet in een werkomgeving zonder een buslading aan begeleiding. Wat duur is.. te duur.. Dan is het goedkoper om die lui thuis neer te zetten.
paar puntenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:38 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hij functioneert blijkbaar wel in een druk festival, hij kan nog altijd magazijn werk doen of thuis werken, het is onzin om hem dan maar te laten teren op een uitkering.
Ik heb onder medicatie en therapie gewoon een studie gedaan en ik peinste er niet over om te teren op de staat,,,
Bij de nieuwe Wajong krijgen studenten nog maar 25% van het minimum loon. Dus 356 Euro bruto per maand.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:23 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Doe autist krijgt dat naast zijn stufi:S
Sowieso is het bekend dat je van alleen thuiszitten nog depressiever wordt. het UWV mag dan toch wel wat actiever worden en zorgen dat die mensen een bijbaantje krijgen. Komt nog bij dat werken niet echt aantrekkelijk wordt gemaakt. Een groot deel van je salaris wordt van je uitkering gehaald. Zelf werk ik ongeveer 12 uur per week (afhankelijk of er werk voor me is), maar in totaal heb ik per maand maar 100 Euro bruto meer dan iemand die volledig van zijn uitkering leeft. Voor een groep mensen is dat helaas een reden om maar geen baan te zoeken. Erg stom natuurlijk, want zo krijg je een gat in je c.v. en je bouwt geen aanvullende pensioen op.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:24 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
ja, dat is ook goed, dat je werkt en therapie zoekt!!! Niks op tegen! Sommige mensen doen helemaal niks, volgen ook geen therapie, en worden dan zoals mylifeisgrey (van wat ik in topics heb gelezen zit hij thuis van een uitkering terwijl het steeds slechter met hem gaat...)
Magazijnwerk ligt ook niet overal voor het oprapen. En dan heeft de werkgever liever een sterke vmbo dropout (waar we er ook teveel van hebben) dan een of andere autist die om de zoveel tijd een paniekaanval krijgt of er geen zak van snapt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:38 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hij functioneert blijkbaar wel in een druk festival, hij kan nog altijd magazijn werk doen of thuis werken, het is onzin om hem dan maar te laten teren op een uitkering.
Ik heb onder medicatie en therapie gewoon een studie gedaan en ik peinste er niet over om te teren op de staat,,,
ha mn dikke reetquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bij de nieuwe Wajong krijgen studenten nog maar 25% van het minimum loon. Dus 356 Euro bruto per maand.
[..]
Sowieso is het bekend dat je van alleen thuiszitten nog depressiever wordt. het UWV mag dan toch wel wat actiever worden en zorgen dat die mensen een bijbaantje krijgen. Komt nog bij dat werken niet echt aantrekkelijk wordt gemaakt. Een groot deel van je salaris wordt van je uitkering gehaald. Zelf werk ik ongeveer 12 uur per week (afhankelijk of er werk voor me is), maar in totaal heb ik per maand maar 100 Euro bruto meer dan iemand die volledig van zijn uitkering leeft. Voor een groep mensen is dat helaas een reden om maar geen baan te zoeken. Erg stom natuurlijk, want zo krijg je een gat in je c.v. en je bouwt geen aanvullende pensioen op.
Voor een zware autist kan dat wel lastig worden, maar de meeste autisten zijn echt niet achterlijk. Het is belangrijker dat ze niet overprikkeld raken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Magazijnwerk ligt ook niet overal voor het oprapen. En dan heeft de werkgever liever een sterke vmbo dropout (waar we er ook teveel van hebben) dan een of andere autist die om de zoveel tijd een paniekaanval krijgt of er geen zak van snapt.
Kunnen ze prima computers programmeren, logica is toch hun ding? Er zijn zoveel banen waar je niet sociaal hoeft te zijn...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Voor een zware autist kan dat wel lastig worden, maar de meeste autisten zijn echt niet achterlijk. Het is belangrijker dat ze niet overprikkeld raken.
ha ik ben ook wajonger.....veel mensen van vroeger idd sluiten dan de deur....ja ik heb laatste jaar op internet wel veel nieuwe vrienden gemaakt.....die niet psychiatrisch zijn en gewoon werken.....maar het was wel een lange weg voordat ik die vond....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:46 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik word wel depri als ik niks nuttigs te doen heb. Als al je vrienden studeren/werken heb je niet altijd iemand om wat leuks mee te doen en hoewel ik soms in mijn eentje naar de dierentuin/bioscoop/etc ga of wat ga eten, is het veel leuker met anderen.
Maar veel mensen die echt ongeschikt zijn verliezen ook vrienden omdat sommige mensen alleen maar lang leve de lol vrienden blijken te zijn... daar zit je dan, eenzaam thuis...
ik heb werkelijk 90 000 sites bezocht voordat ik een keertje leuk maatje vond....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:40 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ik ben ook wajonger.....veel mensen van vroeger idd sluiten dan de deur....ja ik heb laatste jaar op internet wel veel nieuwe vrienden gemaakt.....die niet psychiatrisch zijn en gewoon werken.....maar het was wel een lange weg voordat ik die vond....
bij het werken aan de toekomst, mag je daar hulp van buitenaf bij hebben?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:54 schreef moezeidekoe het volgende:
tsja, maar jij bent toch geen student meer dandybleu?
iig is een uitkering een stigma. mensen kijken er ook vaak op neer, vooral als je gewoon geld krijgt van de staat terwijl je kan werken. ik heb zelf minder respect voor zo iemand als die jongen dan iemand die ondanks zijn problemen er niet bij de pakken neer gaat zitten en werkt aan zijn toekomst.
natuurlijk wel, maar een wajong is niet werken aan je toekomst, dat is zielig binnen zitten en geld krijgen omdat je zo "ziek bent". Wajong als je echt iets hebt en ernaast niet veel kan werken omdat je therapie krijgt is wat anders.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:02 schreef Re het volgende:
[..]
bij het werken aan de toekomst, mag je daar hulp van buitenaf bij hebben?
dus iemand die wajong heeft zit per definitie zielig binnen en doet verder helemaal niets?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:09 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
natuurlijk wel, maar een wajong is niet werken aan je toekomst, dat is zielig binnen zitten en geld krijgen omdat je zo "ziek bent". Wajong als je echt iets hebt en ernaast niet veel kan werken omdat je therapie krijgt is wat anders.
Van een alleen een uitkering word je niet beter. Van tussen de mensen komen, iets nuttigs doen en therapie volgen wel.
20 procent ofzo van alle baantjes zijn onzinquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:09 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
natuurlijk wel, maar een wajong is niet werken aan je toekomst, dat is zielig binnen zitten en geld krijgen omdat je zo "ziek bent". Wajong als je echt iets hebt en ernaast niet veel kan werken omdat je therapie krijgt is wat anders.
Van een alleen een uitkering word je niet beter. Van tussen de mensen komen, iets nuttigs doen en therapie volgen wel.
Ik denk dat jij even begrijpend moet lezen, ik heb nu juist over die groep mensen die niks doen naast hun uitkering. ik heb hierboven nog zelfs positief gereageerd op het meisje dat wajong naast 3 dagen werken en therapie kreeg.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:20 schreef Re het volgende:
[..]
dus iemand die wajong heeft zit per definitie zielig binnen en doet verder helemaal niets?
er is echt wel misbruik maar nu veeg je toch echt een hele groep mensen met problemen op een hoop
ok...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:30 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even begrijpend moet lezen, ik heb nu juist over die groep mensen die niks doen naast hun uitkering. ik heb hierboven nog zelfs positief gereageerd op het meisje dat wajong naast 3 dagen werken en therapie kreeg.
Waarom open je dan een topic met als voorbeeld een jongen waar je helemaal niets van weet, geen voorgeschiedenis niets.. Alleen dat hij een Wajong heeft en dat hij op dat festival is. Voor het gemak neem je meteen maar aan dat er niets mis met hem is want hij loopt op dat festival rond en hij is ook lui want hij werkt niet (ook nooit gewerkt?) etc etc..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:30 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even begrijpend moet lezen, ik heb nu juist over die groep mensen die niks doen naast hun uitkering. ik heb hierboven nog zelfs positief gereageerd op het meisje dat wajong naast 3 dagen werken en therapie kreeg.
Ik las anders een stukje van een autist die het wel prima vindt met een uitkering. Op zeer professionele wijze probeert hij uit te leggen waarom niet-werken voor sommige mensen perfect is voor het welbevinden. Maar je hebt gelijk: veel mensen met autisme kunnen, onder de juiste randvoorwaarden, gewoon werken. De Wajong kan hierbij ondersteuning bieden zoals jobcoaching.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Voor een zware autist kan dat wel lastig worden, maar de meeste autisten zijn echt niet achterlijk. Het is belangrijker dat ze niet overprikkeld raken.
Jezelf niet kunnen verplaatsenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:14 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik las anders een stukje van een autist die het wel prima vindt met een uitkering. Op zeer professionele wijze probeert hij uit te leggen waarom niet-werken voor sommige mensen perfect is voor het welbevinden. Maar je hebt gelijk: veel mensen met autisme kunnen, onder de juiste randvoorwaarden, gewoon werken. De Wajong kan hierbij ondersteuning bieden zoals jobcoaching.
Perfect voor het welbevinden
Ik heb ook een vervoersprobleem, dat is omdat ik druk openbaar vervoer en lang wachten echt niet aan kan.. dat is echt een probleem, en nu heb ik ook geen eigen auto dus dat maakt mijn actieradius best wel beperkt. Dan zou je kunnen zeggen dat ik niet in staat ben om mijzelf te kunnen verplaatsen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:43 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Jezelf niet kunnen verplaatsen![]()
Geen telefoon kunnen gebruiken![]()
Niet om kunnen gaan met formele omgangsnormen![]()
Minimaal twee kinderen verwekken![]()
![]()
Je leert dan maar om te gaan met wachten, wat een onzin zeg, ik moet ook leren om te gaan met mijn problemen. Ik kan zelf niet tegen verandering, maar helaas pindakaas, zo is het leven wel. iemand moet jou een schop onder je hol geven. Desnoods ga je maar fietsen of neem je een taxi.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb ook een vervoersprobleem, dat is omdat ik druk openbaar vervoer en lang wachten echt niet aan kan.. dat is echt een probleem, en nu heb ik ook geen eigen auto dus dat maakt mijn actieradius best wel beperkt. Dan zou je kunnen zeggen dat ik niet in staat ben om mijzelf te kunnen verplaatsen.
Telefoon ben ik ook niet goed in, is dat raar? Ik ga altijd een telefoongesprek in met een voorgeprogrameerde verwachting, en die komt gek genoeg bijna nooit uit.. en vaak is er dan ook miscommunicatie en dan loopt het gesprek helemaal mis.
Ik weet niet wat er bedoeld wordt met formele omgangsvormen.
Opkankeren met die protheses dan! Wat denk je wat dat kost... Ga maar hinkelen of kruipen met 1 been, leer er maar mee omgaan! .......quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:46 schreef moezeidekoe het volgende:
Mensen die een been hebben moeten ook leren om te gaan met hun handicap, dus een autist moet dat ook. Vroeger in de oertijd liet de groep een gehandicapte gewoon sterven, nu zorgen we er met zijn allen voor en wordt diegene opeens extreem vertroeteld. Als diegene vindt dat hij gebruik mag maken van de maatschappij, hoort hij er wat aan bij te dragen. desnoods maak je wc's schoon of pluk je aardbeien.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:48 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb ook een vervoersprobleem, dat is omdat ik druk openbaar vervoer en lang wachten echt niet aan kan.. dat is echt een probleem, en nu heb ik ook geen eigen auto dus dat maakt mijn actieradius best wel beperkt. Dan zou je kunnen zeggen dat ik niet in staat ben om mijzelf te kunnen verplaatsen.
er zijn bepaalde levens die gewoon niet lekker lopenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:51 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Je leert dan maar om te gaan met wachten, wat een onzin zeg, ik moet ook leren om te gaan met mijn problemen. Ik kan zelf niet tegen verandering, maar helaas pindakaas, zo is het leven wel. iemand moet jou een schop onder je hol geven. Desnoods ga je maar fietsen of neem je een taxi.
En zat banen waarbij je niet hoeft te bellen. Of desnoods oefen je. Zolang je geen stembanden mist kan je altijd wel "leren"praten.
wat een bullshit!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:53 schreef Auti het volgende:
[..]
Opkankeren met die protheses dan! Wat denk je wat dat kost... Ga maar hinkelen of kruipen met 1 been, leer er maar mee omgaan! .......
Je snapt dat een autist wel aangenomen moet worden en bij autistisch gedrag dan niet ontslagen moet worden om daadwerkelijk aan het werk te kunnen gaan en blijven heh?
Zou je een autist of anderzijds beperkt persoon daten?
Boehoe, ik ben zelf gepest, ouders leven apart, verleden met depressie en angst, en toch studeer ik en leef ik gewoon. Aansteller.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef dandybleu het volgende:
[..]
er zijn bepaalde levens die gewoon niet lekker lopen
bijv
*eerst ben je 13 en je pa krijgt kanker
(niemand gaat zitten zorgen voor een probleem puber die in de knel zit )
*dan loopt ie het meisje van zijn leven mis....extra domper
*vervolgens krijgt ie straat vrees omdat mensen hem raar vinden
*voelt zich niet lekker op school want iedereen is aan het lachen daar
*enz enz
ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
ha je zal wel sterke genen hebben mischien?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:56 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Boehoe, ik ben zelf gepest, ouders leven apart, verleden met depressie en angst, en toch studeer ik en leef ik gewoon. Aansteller.
Schop onder mijn hol nodig? Hahah.. leer eens wat minder zwart wit denken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:51 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Je leert dan maar om te gaan met wachten, wat een onzin zeg, ik moet ook leren om te gaan met mijn problemen. Ik kan zelf niet tegen verandering, maar helaas pindakaas, zo is het leven wel. iemand moet jou een schop onder je hol geven. Desnoods ga je maar fietsen of neem je een taxi.
En zat banen waarbij je niet hoeft te bellen. Of desnoods oefen je. Zolang je geen stembanden mist kan je altijd wel "leren"praten.
Nogmaals, denk eens wat minder zwart wit... of probeer dat eens..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
wat een bullshit!
Iemand met een prothese past zich juist aan en probeert zo normaal mogelijk te leren leven met zijn ene been.
Jij wordt uitgekotst omdat je een vervelend mannetje bent dat alleen maar kijkt naar wat hij niet kan- en daar niet aan werkt.
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:01 schreef moezeidekoe het volgende:
De maatschappij is gewoon veel te soft geworden voor types zoals auti. Waarom kon je niet werken? Omdat je je niet wou aanpassen? Zo moeilijk is het niet, regels volgen.
ha man wat is veel?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:12 schreef Soldier2000 het volgende:
Het verbaasd me dat er zoveel mensen met een Wajong uitkering zijn, op zich heb ik daar geen problemen mee, als ze normaal mee konden draaien zouden ze geen Wajong hebben gekregen.
Dat is niet geheel waar, er zijn zoals vaak te lezen is en waar de grootste ergernis vandaan komt heel erg veel jongeren die meteen de Wajong in weten te stromen terwijl ze nog op school zitten en al. Deze mensen hebben een handicap of beperking die voldoende is voor de Wajong maar functioneren ondertussen nog redelijk naar behoren; volgen een opleiding en hebben zicht op werk.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:12 schreef Soldier2000 het volgende:
Het verbaasd me dat er zoveel mensen met een Wajong uitkering zijn, op zich heb ik daar geen problemen mee, als ze normaal mee konden draaien zouden ze geen Wajong hebben gekregen.
Een prothese is een hulpmiddel.. ik mag geen hulpmiddel van jou, ik moet mij maar aanpassen..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
wat een bullshit!
Iemand met een prothese past zich juist aan en probeert zo normaal mogelijk te leren leven met zijn ene been.
Jij wordt uitgekotst omdat je een vervelend mannetje bent dat alleen maar kijkt naar wat hij niet kan- en daar niet aan werkt.
zo is hij ook door zijn vader opgevoed...een man mag nimmer verliezen in de strijd....zelfs als je drie dochters alle drie kanker krijgenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Een prothese is een hulpmiddel.. ik mag geen hulpmiddel van jou, ik moet mij maar aanpassen..
Dan mag die eenbenige maar lekker gaan kruipen, is makkelijk aan te leren en ook makkelijk aan te wennen.. Net als dat jij makkelijk zonder je seroquel kan, je moet je gewoon niet zo aanstellen.. Fucking medicijntjes slikken om een beetje normaal te kunnen doen? Leer er maar eens mee omgaan! aansteller! Je kan makkelijk zonder, kijk maar om je heen. Seroquel is voor zwakkelingen.![]()
![]()
Makkelijk heh?![]()
jeetje moez......quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:32 schreef moezeidekoe het volgende:
Jij zou met therapie prima kunnen werken. Een persoon met 1 been kan ook prima werken en hoeft niet geld te leechen van de staat.
Waarom denk je dat er daar dus aan gewerkt wordt? Dankzij de Wajong...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:32 schreef moezeidekoe het volgende:
Jij zou met therapie prima kunnen werken. Een persoon met 1 been kan ook prima werken en hoeft niet geld te leechen van de staat.
Ow jazeker wel. Echt. Je kunt in elke streek van het land aan de slag in een magazijn. Die zoeken continu mensen. (Werk er zelf als bijbaantje - maakt niet uit waar je zoek: overal hebben ze parttimers nodig!)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Magazijnwerk ligt ook niet overal voor het oprapen.
Jij hebt dan ook een echte ziekte, geen "slecht functioneren in groepen"quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:48 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik krijg ook een wajong. Ik ben zeer slechtziend met een visus van 16% en aan één oor bijna doof. Ik vind sommige reacties in dit topic echt misselijkmakend. Ik wil mijn 600 euro per maand best ruilen met TS en alle anderen die zoveel te zeiken hebben als ik daarmee mijn zicht en gehoor terug kan krijgen.
Ja, ik studeer succesvol aan een universiteit. Ja, ik heb een goede bijbaan in de online marketing. Ja, ik ga graag uit en heb veel vrienden.
Een wajong uitkering heeft niets te maken met eigenwaarde. Als je doormiddel van een overheidsregeling geld kan krijgen is het irrationeel en financieel onverantwoord om dat niet te doen. Iedereen die uit trots geen wajong neemt houdt zichzelf voor de gek.
Een wajong uitkering heeft ook niets te maken met carriere maken. Het gaat er om hoe jij je presenteert. Als je je presenteert als een gehandicapte die zielig is, nee dan wordt het niets. Maar als jij je presenteert als iemand die goed is in wat die kan, dan heb je zo een baan. Het is mij al drie keer gelukt. Ik ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie.
Het bijdragen aan een collectief goed (zoals de wajong) is simpelweg een kenmerk van onze maatschappij. Als ik later tot de top 10% van inkomens in dit land behoor dan betaal ik ook mee aan:
- VMBO'ers die niet kunnen leren
- Lui die zich niet kunnen gedragen en daarom de gevangenis in moeten
- Geestelijk gehandicapten
- Ziekenhuiszorg voor mensen die roken
- stufi
- ME voor voetbalgeweld
En noem zo maar op. Vind ik dat erg? Nee dat vind ik niet erg. Ik draag graag geld af om zwakkeren in de maatschappij te helpen.
Vanuit individueel perspectief is het dus rationeel om een wajong te nemen als dat kan. Ik heb daar dan ook geen problemen mee. Dit komt ook omdat ik weet dat ik alles later ruim terug zal betalen door middel van taxatie.
Tevens stel ik voor dat TS zijn gebrek aan eigenwaarde niet langer projecteert op andere wajongeren. Waarom zoveel haat naar andere mensen? Niet echt gezellig!
Niet iedereen is hetzelfde en/of gaat met dingen hetzelfde om.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:56 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Boehoe, ik ben zelf gepest, ouders leven apart, verleden met depressie en angst, en toch studeer ik en leef ik gewoon. Aansteller.
CTRL/Shift/+ voor Windows.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
Waar heb je, praktisch gezien, dan last van, en waar je die uitkering voor nodig hebt, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:48 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik krijg ook een wajong. Ik ben zeer slechtziend met een visus van 16% en aan één oor bijna doof. Ik vind sommige reacties in dit topic echt misselijkmakend. Ik wil mijn 600 euro per maand best ruilen met TS en alle anderen die zoveel te zeiken hebben als ik daarmee mijn zicht en gehoor terug kan krijgen.
Ja, ik studeer succesvol aan een universiteit. Ja, ik heb een goede bijbaan in de online marketing. Ja, ik ga graag uit en heb veel vrienden.
Wordt je toch huisvrouw?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:12 schreef Kieswiel het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden om niet te hoeven werken. Als ik in de wajong zou zitten en krijg een opmerking over dat ik lui ben zou ik vol trots zeggen ' ja klopt!' en nog een biertje opentrekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar trek je de grens ? Bij elk gat zullen er mensen zijn die het uitbuiten en dat zal ten koste gaan van belastinggelden en mensen die het echt nodig hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet iedereen is hetzelfde en/of gaat met dingen hetzelfde om.
Dat het jou gelukt is om normaal te functioneren betekent niet dat de mensen die dat niet lukt aanstellers zijn.
Ja. Dat is nou eenmaal zo. Het enige wat je kan doen om dat te voorkomen is dingen zoals de Wajong afschaffen. En dat zal ook niet helpen. Je moet helaas het goede met het kwade nemen.quote:Op zondag 29 mei 2011 04:12 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Waar trek je de grens ? Bij elk gat zullen er mensen zijn die het uitbuiten en dat zal ten koste gaan van belastinggelden en mensen die het echt nodig hebben.
Ik heb ooit ook een Wajonguitkering aangevraagd, maar ik heb hem niet gekregen (en terecht), omdat ik minder dan 25 % arbeidsongeschikt was. Toch is het wrang om te zien dat andere doven en slechthorenden wel een uitkering krijgen, terwijl zij echt niet meer arbeidsongeschikt zijn dan ik. Ik ben echter hoogopgeleider en welbespraakter dan de meeste doven/sh. Het UWV kwam voor mij met baantjes op de proppen als inpakwerk, fruit plukken etc. Tja, dat is niet motiverend, maar het is wel iets wat je als dove / slechthorende kúnt doen. Dat is volgens mij het uitgangspunt en dat moet het uitgangspunt imho ook zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Het lijkt me sterk dat je een behoorlijk oordeel kan vellen over iemand met een masker die een festival bezoekt, in een interview van bij elkaar nog geen halve minuut..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:04 schreef moezeidekoe het volgende:
http://www.flabber.nl/web(...)lf-fantasy-fair-8249
Kijk maar eens naar die jongen met dat masker! Wat een flutreden om in de wajong te zitten, zeker omdat hij gewoon naar een festival gaan en zich onder de mensen begeeft!
tegenwoordig hebben zoveel mensen een wajong uitkering... ik ken iemand die lichtelijk autistisch is,maar gewoon naar school gaat, een vriendin heeft, en vrienden... en toch zit hij in de wajong! het is van de pot gerukt!
Ik zou met mijn medicatie ook een wajong uitkering aan kunnen vragen, maar ik voel me daar te gped voor. Ik kan prima studeren en werken...Misschien moet ik soms wat meer moeite doen als ik me slechter voel, maar ik weiger een slachtoffer rol aan te nemen.
Nu snap ik dat sommige mensen echt ongeschikt zijn door ziekte of ernstige stoornissen, maar iedereen die ik in de wajong heb gekend was gewoon in staat om te werken...
Hou toch op, er is verschil tussen op zoek gaan naar werk en er volledig voor gaan.quote:Op zondag 29 mei 2011 03:20 schreef Mama_Mia het volgende:
En voor de mensen die zeuren over aanstellerij, er zullen vast mensen zijn die ervan profiteren, dat zit in elke bevolkingsgroep, maar geloof me, je gaat écht niet voor je lol je hele leven thuiszitten.
allebijquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:24 schreef dandybleu het volgende:
*katjes met wajong
*agressieve wilde zwijnen met wajong
*je hebt ze allebij....
Dat komt doordat UWV een kanaal is waar relatief veel laagopgeleiden gebruik van maken wat re-integratie betreft. Wij hoogopgeleiden komen over het algemeen sneller bij uitzend- of detacheringsbureaus. Voor de overheid volstaat het financieel gezien om mensen op een geestdodend baantje te plaatsen. Daarmee kan in principe een volledige bijstands- of Wajong-uitkering worden bespaard. Het verschilt per re-integratiecoach welke banen iemand werkelijk aangeboden krijgt.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25% van de wajongers werkt. De helft hiervan via een gesponsord traject. De meeste bedrijven willen niet of nemen niet meer dan 1 wajonger aan.
Wat opvalt is dat de Wajongers die werken over het algemeen simpel werk doen in de detailhandel, industrie of verhuur van onroerende goederen. Dat terwijl de wajongers die werken vaak een (hogere) opleiding hebben afgerond. Menselijk kapitaal wordt dus niet optimaal gebruikt.
Wajongers zitten ook vaak vast in de functie die zij krijgen aangeboden. Carrière maken is dan ook niet echt mogelijk.
Om deze redenen maken veel Wajongers ook niet bekend dat zij in de Wajong zitten als zij bij een bedrijf zich aanmelden. Dit is vervelend voor het bedrijf, want deze kan dan geen aanspraak maken op compensatie, maar blijkbaar is dat voor de Wajonger de enige mogelijkheid om een baan te krijgen of een functie te bekleden. Van de Wajong wil je in ieder geval wegblijven.
[ Bericht 80% gewijzigd door Ryon op 29-05-2011 12:31:30 ]For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Sneu tochquote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Nou bijkomen ervan lijkt me redelijk, maar een jaartje niets doen en relaxen... mwahh ik lees wel regelmatig verhalen hier waarin dat ene jaar zomaar ineens ongemerkt 5 6 jaar is geworden..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef dandybleu het volgende:
ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
(Ik bedoel dit uit oogpunt van werken om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.)quote:Op zondag 29 mei 2011 12:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Waarom zou je bij een sollicitatie uberhaupt aangeven dat je autist oid bent. Dat is toch helemaal niet verplicht? Ik hoef straks ook niet te vertellen over mijn verleden, dat is dan helemaal niet meer relevant. Als je bij een sollicitatiegesprek al gaat zitten janken dat je niet tegen drukte kan en dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen word je zeker niet aangenomen.
En tsja, als je doof bent of blind dan kan je dat niet verbergen, maar ik vind doof en blind zijn een ergere handicap om mee te werken dan autisme hoor.
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:54 schreef bebbel het volgende:
Een uitkering tegen je wil in hebben... en dan dit topic lezen, zak je helemaal door de grond. Leuk op je zondagochtend!
Ik heb ook een uitkering, maar heb geen Wajong, omdat ik niet afgekeurd ben, en wil dat ook niet. Het idee dat ik nooit meer zou kunnen werken maakt me echt gek. En van welk geld ik rond moet komen eigenlijk ook. Veel vrienden ben ik dan ook kwijtgeraakt, omdat ik niet zomaar even de trein naar Amsterdam kan pakken. En als ik dat al wel kan, kan ik vervolgens geen drankje nuttigen en gezellig meedoen. Als het al kan dan zit ik 'm nog heel de avond te stressen want ik moet wel uitkomen met m'n geld. In eigen stad kan ik ook amper nog uit. Het blijft bij een kopje koffie overdag soms zodat ik de tijdschriften kan lezen, en dan eigenlijk ook overdag omdat je je gewoon voelt krimpen als je al 'ns wel 's avonds uitgaat en ziet hoeveel geld mensen over de balk smijten voor een random rondje drankjes.
Leuke dingen kun je ook gedag zeggen. CD's? Forget it. Nauwelijks nog een concert kunnen bezoeken. Normaal boodschappen doen zit er ook niet meer in, want je moet uitkomen, en dus loop je continue te rekenen om dan vervolgens ook nog 'ns door de cassiere te worden gegroet alsof je lepra hebt: "dat is dan 7 euro en 40 cent". Oef. Zoveel? Voor een paar dagen 'eten'. Terwijl de mevrouw voor je eventjes 50 euro extra pint en misselijk naar je budget pleepapier kijkt. En maar je pokerface ophouden terwijl je van binnen kapot gaat.
Ik heb trouwens gestudeerd, heb m'n diploma gehaald met hoge cijfers, beste van de klas ook, en heb jaren nog stug doorgelopen voor ik het echt niet meer trok en hulp ben gaan zoeken.
En dan kies je voor behoud van jezelf, maar ipv dat mensen het toejuichen dat je beter wilt worden, en (weer) jezelf wil kunnen bedruipen, word je weggezet als parasiet, luibak en nog meer van die leuke bijnamen. Goed voor je motivering ook, die houding van veel mensen. Helpt ons echt vol te houden weet je?
En dan te bedenken dat we desondanks al die moeite doen om wat? Mee te kunnen draaien in jullie 'normale' wereld!
Neehoor, in Afrika en in zulke landen zijn kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen om alleen al aan geld te komen/die in erge armoede leven/dagelijks worden verkracht enzovoort, die kunnen nooit een studie gaan doen/betalen en hij zit te klagen omdat mensen hem (in zijn ogen) vreemd aankijken omdat ie een uitkering heeft. Wees maar blij dat je in Nederland woont en wees blij met de kansen die je krijgt (uitkering, hulp voor problemen).. Niet zeuren om kleine dingen, want mensen die je afkeurend aankijken blijf je altijd, echt altijd hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:01 schreef zusterclivia het volgende:
Wat hij eigenlijk wilde schrijven is:
whoo lullig man wat is jouw overkomen dan?
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef zusterclivia het volgende:
Hoeveel boterhammen heb jij vroeger op de postgedaan![]()
Maar waarin lees jij dat het om kleine dingen gaat in zijn post dan?
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!quote:Op zondag 29 mei 2011 12:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.
Oké dat is het ook, maar als je toevallig door omstandigheden financieel zo'n enorme stap achteruit moet maken geeft dat echt zwaar depressieve gevoelens en vraag dit om enige nuancering en soms is het een opening om in gesprek te geraken op een fora en als je dan direct afgefakkeld wordt...tja mag het een onsje minderquote:Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.
Wat??
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemenquote:Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
Daar is helemaal niks mis mee dat doen namelijk alle studenten.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Nogmaals dat doen alle studenten.quote:Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Precies, net als de rest van de studenten.quote:Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
ha beetje oftopic?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemen
Begrijpend lezen is moeilijk, of niet?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
ha?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha beetje oftopic?
nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....
ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....
maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:16 schreef dandybleu het volgende:
nou ja ik zit in de wajong...100 procent afgekeurd.....
maar ja ten eerste vind ik het heel fijn... ( maatschappij die moet mij toch niet...en bots altijd gigantisch tegen een muur op op een bepaald moment )
nou ja en ten tweede? ik heb een vrij grote familie en vrienden kring....allemaal werkenden...ik ben echt de enigste thuis zitter.... ( spreek over een groep werkenden van rond de dertien ) dus ja die betalen ook ruimschoots voor mij via belasting....dus eigenlijk ( vind ik ) kost ik de maatschappij nix......
Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha beetje oftopic?
nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....
ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....
maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
ha ik reken het gewoon via een ander principe uit....1 op de 100 mensen in de wajong?das alsof je een keer niest en dan heb je zijn uitkering opgehoest....quote:Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?
42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld...quote:Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
Als jij die onzin geloofd jaquote:Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld...Kan d'r weinig sympathie voor opbrengen eerlijk gezegd, behalve voor de mensen die écht een uitkering nodig hebben en niet anders kunnen terwijl ze wel willen.
Als je mijn eerdere post in dit topic had gelezen, had je begrepen dat ik wel begrip toon voor mensen met een Wajong.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.
Dan piep je wel anders, altijd makkelijk redeneren als jezelf niet in z'on situatie zit.
nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......quote:Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dan nog heb ik teveel eigenwaarde.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?quote:
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:
[..]
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:54 schreef bebbel het volgende:
[..]
no problemo. maar was wel ff minder momentje hier...
nou ja kijkquote:Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?
[..]
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?
Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.
Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
Serieus, lees nu nog eens een keer wat jij zegt, jij vindt het helemaal niet erg dat mensen met een modaal inkomen een bedrag op moeten hoesten voor uitkeringstrekkers zoals jij, omdat ze het toch ruim genoeg hebben. Weet je hoe ontzettend egoïstisch dat eigenlijk overkomt?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:52 schreef dandybleu het volgende:
[..]
nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......
( en jij noemt het getal 42 procent belasting ......dus dat betekend dat 38 procent van hun belasting dus niet besteed word aan uitkeringstrekkers .....maar aan wegen en ziekenhuizen en bejaarden en defensie en europees parlement etc etc .... )
tevens klaagt niet iedere werkenden die ik ken....en ja veelal klagen ze over steuntrekkers die helemaal niet leuk of aardig of zelfs crimineel zijn......
mede zijn ook grote groepen ook nog eens modaal....( hebben genoeg te eten en kunnen naar zuidamerika elk jaar op vakantie ) ...... dus ja voor hen is het bedrag voor een nederlands uitkeringsstelsel nog veel makkelijker op te hoesten.....
Ik zit nog in volle behandeling nu ivm een bipolaire stoornis. Zet je me tussen de magazijnsmedewerkers dan is de kans groot dat ik er op dit moment huilend weg loop ivm hevige instabiliteit en een te klein hartje. Ik draai niet mee in die business en ben ook daar een vreemde eend in de bijt. Magazijnswerk is het laatste wat ik deed voor ik echt dichtklapte.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?
Net alsof het een zegen is om op vakantie te gaan naar verre landen, ik ben zovaak in Zuid Amerika geweest (naar heel veel landen), ik ga deze vakantie weer naar drie (verre) landen op vakantie. Maar of dat mij nou gelukkig maakt?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
joehoe hier een bijna modaal inkomen![]()
ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.
iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Dus... als jij een ziekte krijgt, en een hele dure behandeling nodig hebt, gaan we ook als argument opvoeren, je mag blij zijn blabla, zeik over wachtgeld van politici of weet ik veel wat.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
[..]
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?
Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.
Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
Dat is wel waar ja, van dat dankbaar zijn dat ik in Nederland woon. Maar ehm, ik stel me echt niet aan hoor. If anything heb ik het geprobeerd weg te stoppen omdat je zo'n enorme stempel krijgt en het je hele carriere om zeep helpt.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
Dus je hebt het geprobeerd, en bent nu op zoek naar passend werk. Dat is prima toch?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:02 schreef bebbel het volgende:
[..]
Ik zit nog in volle behandeling nu ivm een bipolaire stoornis. Zet je me tussen de magazijnsmedewerkers dan is de kans groot dat ik er op dit moment huilend weg loop ivm hevige instabiliteit en een te klein hartje. Ik draai niet mee in die business en ben ook daar een vreemde eend in de bijt. Magazijnswerk is het laatste wat ik deed voor ik echt dichtklapte.
Dus we zijn druk bezig te kijken naar *passend* vrijwilligerswerk ook vanwege eigenwaarde. Vandaar dat dit topic me opviel.
och, er zijn belangrijkere dingen dan geld hoorquote:Op zondag 29 mei 2011 14:03 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Net alsof het een zegen is om op vakantie te gaan naar verre landen, ik ben zovaak in Zuid Amerika geweest (naar heel veel landen), ik ga deze vakantie weer naar drie (verre) landen op vakantie. Maar of dat mij nou gelukkig maakt?
En sowieso, je kan ervoor sparen, toch?
het is inderdaad een Godsgeschenk in deze maatschappij als je ziek bent, daar zou je trots op moeten zijnquote:Op zondag 29 mei 2011 14:03 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dus... als jij een ziekte krijgt, en een hele dure behandeling nodig hebt, gaan we ook als argument opvoeren, je mag blij zijn blabla, zeik over wachtgeld van politici of weet ik veel wat.
Maar een rekening van een banken crisis bij de zwakkeren van de samenleving neerleggen, dat is wat er mis is in dit land, met dank aan al die bange VVD stemmertjes, die bang zijn dat ze hun hypotheek aftrek mis gaan lopen.
spot on!quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
Mij ook. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar werk. Ondertussen van alles en nog wat gedaan aan uitzendbaantjes, maar ik kan niet zeggen dat ik al die vrije tijd zo geweldig vond.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef dandybleu het volgende:
ha ja hoor de koeien gaan klagen dat ze gemelkt worden..... en niemand in nederland is een profiteur behalve een uitkeringstrekker.... ( en oja ook de wajongers nog eens )
zakenmannen die gaan nooit naar de hoeren ( jab jum ) van belasting geld.....en alle zakenmannen die doen eerlijk zaken en nooit ten koste van de arbieder....enz enz enz
alle coffeshophouders doen eerlijk zaken.....en elke werkende in nederland die werkt omdat ie zo goed doet aan de maatschappij.....
man ha ha mijn broer die veegt de vloer in de gevangenis en zie elke jaar met zijn reet in het vleigtuig.....ha ha....nou ja alleen dit jaar zijn de prijzen omhoog gegaan in de super.....maar zeker de afgelopen 20 jaar heeft mijn broer nooit lopen klagen......quote:Op zondag 29 mei 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
joehoe hier een bijna modaal inkomen![]()
ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.
iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja ziek zijn is echt chillquote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.
Maar dat begint al snel te vervelen. Vandaag is hetzelfde als morgen en overmorgen. En het weekend verliest alle betekenis.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
waarom zou je geen games spelen ? fuck it echtquote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef bebbel het volgende:
[..]
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.
En geloof me na een tijdje heb je dat internet ook wel gezien hoor. En nee, ik speel geen games, voor iemand dat gaat voorstellen.
Als ik zou gaan gamen dan voel ik me helemaal zo een uitkeringstrekker die heel de dag maar lekker zit te gamen. Ook bang verslaafd te raken eraan, dan wordt het nog moeilijker eruit te klimmen als je vast zit gebakken in een groepje online gamers... Ik wil juist uit m'n isolement, niet moedwillig erin.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:11 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
waarom zou je geen games spelen ? fuck it echt
ik weet wat ik mankeer en wat een ander daar over denkt, zou me worst zijn echt .
Soms overvliegen de gevoelens van mistroostigheid de gevoelens van blijdschap dat is nu eenmaal een feit, maar als jij kunt uitleggen hoe uit die spiraal te geraken....ga je gang,quote:Op zondag 29 mei 2011 13:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
Je hebt toch wel vrienden + familie waar je mee afspreekt en die je een beetje ''controleren''? Ach, met een uitkering kan je bijv. heus wel gaan sporten of iets anders leuks waar je misschien mensen kan ontmoeten (danslessen of zo). Ong 20 euro in de maand.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef bebbel het volgende:
[..]
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.
En geloof me na een tijdje heb je dat internet ook wel gezien hoor. En nee, ik speel geen games, voor iemand dat gaat voorstellen.
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:14 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Soms overvliegen de gevoelens van mistroostigheid de gevoelens van blijdschap dat is nu eenmaal een feit, maar als jij kunt uitleggen hoe uit die spiraal te geraken....ga je gang,
maar dan niet door van kiet af aan aan te komen met tegenhangers als 9 jarige kindhoeren uit Afrika maar met lichtpunten die haalbaar zijn in zijn situatie wat maakt hem weer blij en wat maakt hem weer tevreden met een schrale kont b.v.![]()
Op de letter gezien heb je niet fouts gezegd klopt, maar omdat jij w.s. niet veel inlevingsvermogen hebt lees je over de emotie in dit bericht heen en dat maakt jouw post hard overkomen bij degene die hier wat meer mee behept zijn.
Dat zijn dingen die wel kunnen maar dan moet je er wel geld voor opzij leggen. Ondanks dat ik een uitkering heb spaar ik wel veel kleingeld en die gebruik ik dan meer voor de extratjes, belangrijkste is huur, eten electriciteit dus en daarna komt de rest wel .quote:Op zondag 29 mei 2011 14:15 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je hebt toch wel vrienden + familie waar je mee afspreekt en die je een beetje ''controleren''? Ach, met een uitkering kan je bijv. heus wel gaan sporten of iets anders leuks waar je misschien mensen kan ontmoeten (danslessen of zo). Ong 20 euro in de maand.
Ik merk echt dat mensen o.a. ook vrienden me anders zijn gaan bekijken waar ik nog best populair was toen ik nog studeerde. Dat bijt. Kan trouwens ook het grote zwarte gat na de studie zijn waar je wel vaker mensen over hoort, los van het al dan niet hebben van een stoornis.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef bebbel het volgende:
[..]
Ik merk echt dat mensen o.a. ook vrienden me anders zijn gaan bekijken waar ik nog best populair was toen ik nog studeerde. Dat bijt. Kan trouwens ook het grote zwarte gat na de studie zijn waar je wel vaker mensen over hoort, los van het al dan niet hebben van een stoornis.
idem dito hier....quote:Op zondag 29 mei 2011 14:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.
Nee naar Afrika kijken is niet hard...die is misplaats en het slaat kant nog wal wat heeft hij aan dit soort opmerkingen?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.
*had.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:29 schreef dandybleu het volgende:
afrika is wel waar enzo.....maar ja ik zit in steun en de euro is nix meer waard.... heb je dan nog baantje dan kan je een cafe in....ik ga al jaren niet meer een terasje op......ja dus ik voel me echt ummmm.... ja is best wel depri als je "niet mee kan doen" met de rest.....
ja en wat ook is? ik maak juis in cafe makkelijk vrienden maar kan er financieel gezien nooit meer binnen ....dus ja dat mis ik ook heel erg....
Ja right, maar ík heb een stoornis?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?
ja toen mn pa dood ging... ( ik was 17 ) waren mn vrienden heel zorgzaam enzo,,,,,,en aardig tegen me....maar ja na een jaartje zat ik er nog steeds mee.....en ja die gezonde mensen willen lachen heel de avond.....en ja dan zaten ze me toch op een moment raar aan te kijken dat ik niet "mee aan het gieren en lachen " was.....ik werd een vreemde eend in de bijtquote:Op zondag 29 mei 2011 14:28 schreef bebbel het volgende:
[..]
*had.
Ja, maar ipv dat ik zoiets heb van, 'nou, dan weten we dat ook weer', mis ik ze best wel. Heb overigens nu een stel andere maatjes gevonden die me er niet op aankijken verder maar best wel helpen. Maar dat zijn meer kenissen dan vrienden. Komen niet over de vloer ofzo. Van een hele wups vrienden heb ik er nog 2 over die me echt nooit zullen veroordelen, maar het drukte me wel met de neus op de feiten.
Gek genoeg ben ik wel oprecht blij voor de vrienden die goed terecht zijn gekomen.
Omdat hij zich niet moet aanstellen om die kleine dingen (pleepapier en mensen die op hem neerkijken). Hij moet gewoon blij zijn dat ie in Nederland woont en uberhaupt een uitkering krijgt. Vergelijking met Afrika slaat overal op; nogmaals, armoede/kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen voor een beetje geld. En dan zit hij te janken over het feit dat mensen op hem neerkijken terwijl ie geld + hulp krijgt. Kom op, haters blijven haten, ook als je succesvol bent voor de 28010e keer.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:26 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Nee naar Afrika kijken is niet hard...die is misplaats en het slaat kant nog wal wat heeft hij aan dit soort opmerkingen?
En juist dat woord aanstellen is het harde woord....Dit woord maakt jouw post imo hard en kwetsend op een tijdstip dat iemand net zijn post plaats met allerlei insteken om op verder te gaan....maar nee: jij leest gaande weg over onzinnige flut dingen en huppa het is een aansteller.
Opzich los van het geheel is het ook inderdaad een futtiliteit, maar zo zwart wit is het gewoon niet in deze post van de user.
Wat dacht je van huur en eten enzo ???quote:Op zondag 29 mei 2011 14:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?
Waarom zou je je ook laten leiden door afgunst... toch?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:28 schreef bebbel het volgende:
[..]
*had.
Ja, maar ipv dat ik zoiets heb van, 'nou, dan weten we dat ook weer', mis ik ze best wel. Heb overigens nu een stel andere maatjes gevonden die me er niet op aankijken verder maar best wel helpen. Maar dat zijn meer kenissen dan vrienden. Van een hele wups vrienden heb ik er 2 over die me echt nooit zullen veroordelen, maar het drukte me wel met de neus op de feiten.
Gek genoeg ben ik wel oprecht blij voor de vrienden die goed terecht zijn gekomen.
Dat betalen die ouders voor hem, zegt ie.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:33 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Wat dacht je van huur en eten enzo ???
ha sommige mensen claimen dat je van 30 euro eetgeld per week prima rond kan komen.....maar ha een vriendein van mij ( werkt 60 uur per week ) die denkt wel "jezus met dat geld zou ik helemaal gek worden en ga je bijna uit wanhoop gras plukken in het park om op te eten ""quote:Op zondag 29 mei 2011 14:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Thanks, diep down twijfel ik daar ook niet aan.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:33 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Waarom zou je je ook laten leiden door afgunst... toch?iig succes met je toekomst, zoals ik het lees gaat het je best lukken
Had je zin moeten maken voor die baantjes die men je aangeboden heeft.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:29 schreef dandybleu het volgende:
afrika is wel waar enzo.....maar ja ik zit in steun en de euro is nix meer waard.... heb je dan nog baantje dan kan je een cafe in....ik ga al jaren niet meer een terasje op......ja dus ik voel me echt ummmm.... ja is best wel depri als je "niet mee kan doen" met de rest.....
ja en wat ook is? ik maak juis in cafe makkelijk vrienden maar kan er financieel gezien nooit meer binnen ....dus ja dat mis ik ook heel erg....
Ja, ik snap ook niet dat 'ie dan ervoor kiest om thuis te blijven zitten. Als ik morgen iets aangeboden krijg wat passend is, ga ik *nu* de stad in om een normale outfit bij elkaar te rapen van het geld dat ik niet heb en sta ik morgen representatief een kwartier voor tijd voor de deur bij Bedrijf X.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:37 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Had je zin moeten maken voor die baantjes die men je aangeboden heeft.
sorry kijk ik heb veel werkende vriendenquote:Op zondag 29 mei 2011 14:37 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Had je zin moeten maken voor die baantjes die men je aangeboden heeft.
Maar dat snapo ik niet, je zou dus wel kunnen werken?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:41 schreef bebbel het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet dat 'ie dan ervoor kiest om thuis te blijven zitten. Als ik morgen iets aangeboden krijg wat passend is, ga ik *nu* de stad in om een normale outfit bij elkaar te rapen van het geld dat ik niet heb en sta ik morgen representatief een kwartier voor tijd voor de deur bij Bedrijf X.
Man, met een simpel kantoorbaantje zou ik al enorm blij zijn. 't Is ook niet zo zeer meedoen met de rest als wel de vrijheid die je eigen boontjes doppen met zich mee brengt.
Als je niet blij bent met je haarkleur dan verf je je haar, opgelost. Denk niet dat je haar het probleem is, je komt gewoon niet helemaal 100% over.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
sorry kijk ik heb veel werkende vrienden
ja ik ben zo een beetje de enigste van die groep met een sociale handicap......word ook door mijn weke caracter vaker overvallen en kom in ruzies terecht ( mensen voelen aan dat ik niet weerbaar ben )
dan word ik nog ook vaak uigescholden voor mijn rode haar....heel mn leven al.....ja en vervolgens vragen mensen zich af "ja waarom spoor jij niet?" ( ja omdat ik vaak met een mes in bed slaap ha ha )
nou ja en dan ook rellaties gehad met vrouwen die rood haar wel geinig vonden voor een wipje of twee....nou ja daar werd ik ook niet gelukkiger van
nou ja nu ben ik op zoek naar baantje dus als webdesiger en reclame werled....
Ja, ik vind van wel maar mijn psy vind nog van niet. Leuk touwtrekken. Je wil wel, maar mag niet ofzow. Erg vermoeiend ook.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar dat snapo ik niet, je zou dus wel kunnen werken?
Als je a) niet weerbaar bent en b) een echt week karakter hebt, lijkt de reclame wereld me niet echt the way to go. Je typo daargelaten. (open deur)quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ja ik ben zo een beetje de enigste van die groep met een sociale handicap......word ook door mijn weke caracter vaker overvallen en kom in ruzies terecht ( mensen voelen aan dat ik niet weerbaar ben )
dan word ik nog ook vaak uigescholden voor mijn rode haar....heel mn leven al.....ja en vervolgens vragen mensen zich af "ja waarom spoor jij niet?" ( ja omdat ik vaak met een mes in bed slaap ha ha )
nou ja en dan ook rellaties gehad met vrouwen die rood haar wel geinig vonden voor een wipje of twee....nou ja daar werd ik ook niet gelukkiger van
Sjah, kritiek op de werkvloer kan ik prima handelen, heb daar zelfs les in gehad. Maar je woordkeuze schoot me even in het verkeerde keelgat. Je bedoelingen zijn vast goed.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:51 schreef iwannabehigh het volgende:
Tja, als je al niet tegen de opmerking niet aanstellen kan, ben ik van mening dat het op de werkvloer ook niks wordt (nu) aangezien je sowieso wel kritiek over je heen krijgt. Tenzij je schoonmaker wordt of zo.
Hmm. Het was niet beledigend of gemeen bedoeld in ieder geval.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:54 schreef bebbel het volgende:
[..]
Sjah, kritiek op de werkvloer kan ik prima handelen, heb daar zelfs les in gehad. Maar je woordkeuze schoot me even in het verkeerde keelgat. Je bedoelingen zijn vast goed.
Je hebt zelfs wel een punt, ergens. Mensen die je vies aankijken heb je al snel als je er ook maar iets anders bij loopt. Maar daar ging het nou juist niet om.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:56 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hmm. Het was niet beledigend of gemeen bedoeld in ieder geval.
ha ik heb een score van ronde de 95 procent op internet van topics en essays die goedgekeurd worden.....een ding mag je alleen niet zeggen en dat is "heb psychische problemen ondervonden in mn jeugd door rood haar"quote:Op zondag 29 mei 2011 14:45 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Als je niet blij bent met je haarkleur dan verf je je haar, opgelost. Denk niet dat je haar het probleem is, je komt gewoon niet helemaal 100% over.
met afrika hebben mensen niks te maken.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:07 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Neehoor, in Afrika en in zulke landen zijn kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen om alleen al aan geld te komen/die in erge armoede leven/dagelijks worden verkracht enzovoort, die kunnen nooit een studie gaan doen/betalen en hij zit te klagen omdat mensen hem (in zijn ogen) vreemd aankijken omdat ie een uitkering heeft. Wees maar blij dat je in Nederland woont en wees blij met de kansen die je krijgt (uitkering, hulp voor problemen).. Niet zeuren om kleine dingen, want mensen die je afkeurend aankijken blijf je altijd, echt altijd hebben.
Als jij het niet eens bent met hoe de dingen gaan met jou in de maatschappij, dan moet je gewoon andere keuzes maken. Kun je echt niet werken omdat je niet kunt presteren door een beperking? Hou dan je mond, aanvaard de sociale mogelijkheden en accepteer het. Is het niet goed genoeg zo? Vecht dan harder, of ga gewoon weg en maak keuzes die je wel gelukkig maken..quote:Op zondag 29 mei 2011 15:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ik heb een score van ronde de 95 procent op internet van topics en essays die goedgekeurd worden.....een ding mag je alleen niet zeggen en dat is "heb psychische problemen ondervonden in mn jeugd door rood haar"
de percentage dat mensen raar tegen me gaan doen opeens? ( zonder reden ) en de keren dat ik zomaar in elkaar werd geslagen? mijn gemiddelde daarin is veel hoger dan een doorsnee hollander......
maar als je dit aankaart? dan ben je een aansteller en leugenaar en droplul zonder karakter enz enz..... maar in de kippenindustrie? dan heeft zoiets een naam...."je staat heel laag in de pik-orde"
als je brildrager bent ? dan kan je voor lenzen kiezen.....of als je boeken leest graag? ( is ook pest reden vaak ) dan kan je nog een hippe jas aantrekken.....
maar ja voor mij mn haar blond verfen heel mn leven lang? ja dat is bijna zoiets als een flapoorcorrectie.....
Niet alle mensen met rood haar worden gepest (meld deze redneck) of kunnen geen baan of relatie krijgen, dus je mag je afvragen in hoeverre je haarkleur het probleem is. Ik denk dat je reactie op de pesterijen het probleem is.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha oke ja dat verschilt idd van de ene en de andere roodharigequote:Op zondag 29 mei 2011 16:19 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Niet alle mensen met rood haar worden gepest (meld deze redneck) of kunnen geen baan of relatie krijgen, dus je mag je afvragen in hoeverre je haarkleur het probleem is. Ik denk dat je reactie op de pesterijen het probleem is.
Ik maakte de vergelijking om te laten zien dat je blij moet zijn dat je in Nederland woont; een uitkering krijgt, de kans krijgt om jezelf te ontwikkelen d.m.v. professionele hulp enzovoort. Maar die jongen zeurt omdat mensen neerbuigend over/tegen hem doen. Zeg niet dat het verder iets met Afrika te maken heeft, zegt wel dat ie zich niet zo moet aanstellen aangezien je zulke mensen altijd blijft hebben al zou je succes hebben. Plus dat je sowieso de kansen hier krijgt.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
met afrika hebben mensen niks te maken.
het gaat om je eigen situatie, niet om de situatie van iemand anders aan de andere kant van de wereld. mensen zullen altijd vergelijken met hun omgeving.
dat gezegd, een uitkering is niet alleen weinig inkomen, het is ook stigmatiserend en als je in dit land niet aan het arbeidsproces kunt (of voor sommigen wilt) meedoen, sta je voor een groot deel buiten de maatschappij.
rijkdom is altijd relatief......en het voortplantings systeem in arme delen van afrika draait vaak op te hoge toerenquote:Op zondag 29 mei 2011 16:17 schreef Retronix het volgende:
[..]
Als jij het niet eens bent met hoe de dingen gaan met jou in de maatschappij, dan moet je gewoon andere keuzes maken. Kun je echt niet werken omdat je niet kunt presteren door een beperking? Hou dan je mond, aanvaard de sociale mogelijkheden en accepteer het. Is het niet goed genoeg zo? Vecht dan harder, of ga gewoon weg en maak keuzes die je wel gelukkig maken..
Je hebt toch ook tijd en energie om hier te posten? Er zijn kinderen op de wereld die niet eens wat te vreten hebben man, wat klets jij nou met je internet verbinding..
ha ik kon al naar ierland emigreren...( daar is rood haar normaler ) .....heb daar kennissen....helaas ben ik dan mn familie kwijt in hollandquote:Op zondag 29 mei 2011 16:26 schreef Ryon het volgende:
Ik denk dat het inderdaad aan de haarkleur ligt.. Dat is gewoon pech hebben, als je blond haar had gehad was het waarschijnlijk allemaal anders gelopen.
Nou he, wat een drama allemaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik ken iemand die lichtelijk autistisch is,maar gewoon naar school gaat, een vriendin heeft, en vrienden... en toch zit hij in de wajong! het is van de pot gerukt!
ha ha ha de tweede keer ha haquote:
Wat een vergelijking ookquote:Op zondag 29 mei 2011 16:40 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ha ha de tweede keer ha ha
of zeg je tegen een neger ? verf je huid dan wit stommerd ha ha
Je kan de schuld wel bij je haren neerleggen, maar het lijkt me vanzelf sprekend dat dit komt door je uitstraling.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ik heb een score van ronde de 95 procent op internet van topics en essays die goedgekeurd worden.....een ding mag je alleen niet zeggen en dat is "heb psychische problemen ondervonden in mn jeugd door rood haar"
de percentage dat mensen raar tegen me gaan doen opeens? ( zonder reden ) en de keren dat ik zomaar in elkaar werd geslagen? mijn gemiddelde daarin is veel hoger dan een doorsnee hollander......
maar als je dit aankaart? dan ben je een aansteller en leugenaar en droplul zonder karakter enz enz..... maar in de kippenindustrie? dan heeft zoiets een naam...."je staat heel laag in de pik-orde"
als je brildrager bent ? dan kan je voor lenzen kiezen.....of als je boeken leest graag? ( is ook pest reden vaak ) dan kan je nog een hippe jas aantrekken.....
maar ja voor mij mn haar blond verfen heel mn leven lang? ja dat is bijna zoiets als een flapoorcorrectie.....
ha nee ik kom uit een succesvolle familie en ik heb precies hetzelfde DNA en karakter en ikuu als mn zussen en vader en broers......alleen ik ben de enigste met rood haar....quote:Op zondag 29 mei 2011 17:59 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Je kan de schuld wel bij je haren neerleggen, maar het lijkt me vanzelf sprekend dat dit komt door je uitstraling.
Ik ken diverse mensen in mijn leefomgeving welke ook rood haar hebben, inclusief mijn zus. En die hebben hier nooit last van gehad. Maar die komen dan ook ontzettend zelfverzekerd overquote:Op zondag 29 mei 2011 18:04 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha nee ik kom uit een succesvolle familie en ik heb precies hetzelfde DNA en karakter en ikuu als mn zussen en vader en broers......alleen ik ben de enigste met rood haar....
wat ik al eerder zei "roodharige mensen die gediscrimineerd worden? dat bestaat simpelweg niet dan ben je een leugenaar "
Heel raar dit. Het is algemeen bekend dat mensen met rood haar per definitie geen kans maken in het leven en het eigenlijk ook niet eens hoeven te proberen.. Weet je zeker dat het haar van je zus niet meer oranje is?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:09 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen in mijn leefomgeving welke ook rood haar hebben, inclusief mijn zus. En die hebben hier nooit last van gehad. Maar die komen dan ook ontzettend zelfverzekerd over
ja oke ligt ook aan een paar dingenquote:Op zondag 29 mei 2011 18:09 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen in mijn leefomgeving welke ook rood haar hebben, inclusief mijn zus. En die hebben hier nooit last van gehad.
ha eindelijk iemand die de volkskrant ofzo wel eens gelezen heeftquote:Op zondag 29 mei 2011 18:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heel raar dit. Het is algemeen bekend dat mensen met rood haar per definitie geen kans maken in het leven en het eigenlijk ook niet eens hoeven te proberen.. Weet je zeker dat het haar van je zus niet meer oranje is?
quote:Op zondag 29 mei 2011 18:16 schreef Irriducibile het volgende:
Ik kan ook vanalles, zelfs werken. Ik werk ver onder m'n niveau en officieel is er met mij vooralsnog niets mis, maar dat ik problemen heb die een normale, bij mijn capaciteiten passende carriere in de weg staan, dat is duidelijk.
Dat in het achterhoofd houdend denk ik dat veel mensen veel te makkelijk menen dat een werksituatie hetzelfde is als buiten de deur komen.
Je vraagt je af of die mensen zelf uberhaupt enig idee hebben waar ze over praten.
Ditquote:Op zondag 29 mei 2011 18:16 schreef Irriducibile het volgende:
Ik kan ook vanalles, zelfs werken. Ik werk ver onder m'n niveau en officieel is er met mij vooralsnog niets mis, maar dat ik problemen heb die een normale, bij mijn capaciteiten passende carriere in de weg staan, dat is duidelijk.
Dat in het achterhoofd houdend denk ik dat veel mensen veel te makkelijk menen dat een werksituatie hetzelfde is als buiten de deur komen.
Je vraagt je af of die mensen zelf uberhaupt enig idee hebben waar ze over praten.
Erg kort door de bocht weer.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:05 schreef moezeidekoe het volgende:
I(k ken serieus geen enkele volwassene die iemand met rood haar uitlachte, en ik ken heel wat gemene mensen. Rood haar word je mee gepest op de basisschool, net als een bril.
Voor de rest, als jij naar school gaat kan je tegen druk, stress en een zaal vol mensen, als je een relatie hebt ben je waarschijnlijk qua persoonlijkheid wat stabieler (immers, van een gek rennen de meesten gillend weg)
Ja, maar hij kan die relatie wel houden doordat hij waarschijnlijk aan zichzelf werkt.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:11 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Erg kort door de bocht weer.
school is niet altijd een zaal vol mensen, en je kan ook op de universiteit zitten en de helft of meer van de colleges niet volgen. Stress? Hangt er vanaf hoeveel tentamens je hebt, misschien heeft zo iemand wel afspraken over een langere tentamen tijd, tentamens later maken of mondeling doen etc.
En als alleen stabiele mensen in een relatie zaten waren er maar bar weinig relaties. Er zijn genoeg mensen die een relatie hebben met iemand die totaal niet stabiel is. Een van mijn beste vrienden heeft enorm veel psychische problemen, maar hij is wel verloofd, omdat zijn partner van hem houdt en bij hem wil zijn ondanks zijn problemen.
Nou nee. Hij werkt zichzelf alleen maar tegen.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:18 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan die relatie wel houden doordat hij waarschijnlijk aan zichzelf werkt.
En in een zaal zitten of in een werkgroep, meestal moet je allebei.
Waarom kunnen mensen hier niet op hun niveau werken dan? werken lijkt me makkelijker dan een sociaal leven onderhouden...
Maar dus wel gewoon belastinggeld verspillen en een plek bezet houden waar men ook een prductieve student had kunnen plaatsen?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:24 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nou nee. Hij werkt zichzelf alleen maar tegen.
Hoeft niet, ik heb op de universiteit gezeten en van sommige vakken geen enkel college gevolgd.
Omdat je soms de intelligentie wel hebt maar niet de weerbaarheid om het werk aan te kunnen. Niet tegen stress kunnen, snel moe zijn, je niet kunnen concentreren wanneer er andere mensen om je heen zijn etc.
Waarom ben ik geen productieve student als ik geen colleges volg? Ik ben op dit moment bezig met de afronding van mijn master, dus ik ben zeker wel productief. Ik volg alleen niet de gebaande paden.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:32 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Maar dus wel gewoon belastinggeld verspillen en een plek bezet houden waar men ook een prductieve student had kunnen plaatsen?
De jongen die jij aanhaalde in je OP werkt ook aan zichzelf, en er is best kans dat die weer aan de bak komt.. Wéér, als in dat hij eerder gewerkt heeft en dus niet een zieltje is dat meteen de Wajong in is gestroomd en nog nooit gewerkt heeft. Hij heeft er zelf vertrouwen in en zelfs de reporter zag dat.. Jij blijkbaar niet. Je gebruikt hem als hét voorbeeld van de luie wajonger..quote:Op zondag 29 mei 2011 20:18 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ja, maar hij kan die relatie wel houden doordat hij waarschijnlijk aan zichzelf werkt.
En in een zaal zitten of in een werkgroep, meestal moet je allebei.
Waarom kunnen mensen hier niet op hun niveau werken dan? werken lijkt me makkelijker dan een sociaal leven onderhouden...
het niveau weer.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:32 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Maar dus wel gewoon belastinggeld verspillen en een plek bezet houden waar men ook een prductieve student had kunnen plaatsen?
die reporter maakt hem belachelijk...quote:Op zondag 29 mei 2011 20:43 schreef Auti het volgende:
[..]
De jongen die jij aanhaalde in je OP werkt ook aan zichzelf, en er is best kans dat die weer aan de bak komt.. Wéér, als in dat hij eerder gewerkt heeft en dus niet een zieltje is dat meteen de Wajong in is gestroomd en nog nooit gewerkt heeft. Hij heeft er zelf vertrouwen in en zelfs de reporter zag dat.. Jij blijkbaar niet. Je gebruikt hem als hét voorbeeld van de luie wajonger..
Waarom? Kan je dat uitleggen?
Jij net zo goed, je hebt het zelf over een flutreden. Ken jij hem? Zijn daadwerkelijke "stoornis" wordt niet eens genoemd.. Toch weet jij hem voor te dragen als een triest voorbeeld van de Wajong en gedraag je je erg anti.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:49 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
die reporter maakt hem belachelijk...
Waarom kan je geen antwoord geven op wat hij vraagtquote:Op zondag 29 mei 2011 20:49 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
die reporter maakt hem belachelijk...
Heeft ze nog geen 1 keer gedaan in het hele topicquote:Op zondag 29 mei 2011 20:54 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Waarom kan je geen antwoord geven op wat hij vraagt
Wat vraagt?quote:Op zondag 29 mei 2011 20:54 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Waarom kan je geen antwoord geven op wat hij vraagt
Jij lijkt alles te weten, ik denk dat je maar in de politiek moet gaan want je hebt overal een antwoord op. Autisme? Geen probleem, je kan heus wel leren daarmee om te gaan. Straatvrees? Stel je niet aan joh. Misbruikt als kind en als gevolg allemaal psychische stoornissen? Ach man, dat is al zo lang geleden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:51 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er heus wel mensen zijn die in de uitkering/wajong zitten die 't eigenlijk niet nodig hebben (buiten de mensen met stoornissen, trauma's e.d. om).quote:Op zondag 29 mei 2011 21:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lijkt alles te weten, ik denk dat je maar in de politiek moet gaan want je hebt overal een antwoord op. Autisme? Geen probleem, je kan heus wel leren daarmee om te gaan. Straatvrees? Stel je niet aan joh. Misbruikt als kind en als gevolg allemaal psychische stoornissen? Ach man, dat is al zo lang geleden.
Jij verdient ook echt een stomp.
De praktijk wijst nu eenmaal uit dat de beste stuurlui aan wal staan. Toegegeven, als het je zelf voor de wind gaat, is een toptarief van 52% (uitkeringen als de Wajong worden met belasting gefinancierd) wel aan de hoge kant.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:03 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jij lijkt alles te weten, ik denk dat je maar in de politiek moet gaan want je hebt overal een antwoord op. Autisme? Geen probleem, je kan heus wel leren daarmee om te gaan. Straatvrees? Stel je niet aan joh. Misbruikt als kind en als gevolg allemaal psychische stoornissen? Ach man, dat is al zo lang geleden.
Jij verdient ook echt een stomp.
En dat is het probleem, jongeren (welke helaas nog geen kei zijn in relativeren) zien dit soort dingen om zich heen en uiten zich dan in topic zoals deze.. Wat feitelijk stupide is maar in zekere zin niet verwijtbaar is.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:14 schreef Mpj het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er heus wel mensen zijn die in de uitkering/wajong zitten die 't eigenlijk niet nodig hebben (buiten de mensen met stoornissen, trauma's e.d. om).
Ik ben het hier wel mee eens. Maar niet persé werk, maar bijvoorbeeld therapie. Je moet wel zelf meewerken aan je herstel, vind ik. Voor zover dit mogelijk is, dan.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:33 schreef Mpj het volgende:
Ik ben ook een jongere die nog op school zit hoorOok sommige volwassenen denken er zo ''hard'' over. Ik ben het zelf niet mee eens dat bepaalde mensen die niet sociaalvaardig of depressief zijn een uitkering krijgen, vervolgens de hele dag thuiszitten en zich maar gaan vervelen op internet, gaan gamen enzovoort. Dan kan je die mensen beter (desnoods eerst vrijwilligerswerk) of normaal werk laten doen, zodat ze tenminste onder de mensen zijn. Dat werkt ook beter voor die persoon zelf, lijkt me.
Ja, vooral na 1-1-2010 gaat dit echt heel makkelijk jaquote:Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef Scorpie het volgende:
De WAJONG is de nieuwe WAO. Elke persoon die liever lui dan moe is kan keihard lachend in de WAJONG rollen.
Helaas is het dus allemaal niet zo rooskleurig. Daar kom je pas achter als je werkelijk in dat proces zit.. Dát is wat ik bedoel..quote:Op zondag 29 mei 2011 21:33 schreef Mpj het volgende:
Ik ben ook een jongere die nog op school zit hoorOok sommige volwassenen denken er zo ''hard'' over. Ik ben het zelf niet mee eens dat bepaalde mensen die niet sociaalvaardig of depressief zijn een uitkering krijgen, vervolgens de hele dag thuiszitten en zich maar gaan vervelen op internet, gaan gamen enzovoort. Dan kan je die mensen beter (desnoods eerst vrijwilligerswerk) of normaal werk laten doen, zodat ze tenminste onder de mensen zijn. Dat werkt ook beter voor die persoon zelf, lijkt me.
Net echt!quote:Op zondag 29 mei 2011 21:36 schreef Scorpie het volgende:
De WAJONG is de nieuwe WAO. Elke persoon die liever lui dan moe is kan keihard lachend in de WAJONG rollen.
Je kan toch wel ergens werken (bijv. bij een bejaardentehuis) waar je activiteiten doet met de bewoners, gewoon meehelpt, beetje uitlegt? Dan kan je juist gezellig praten met die bewoners, heb je collega's (die uiteraard op de hoogte zijn van je aandoening of wat je ook hebt). Zo gek lijkt mij dat niet aangezien je dan onder de mensen bent en het gezellig hebt.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Helaas is het dus allemaal niet zo rooskleurig. Daar kom je pas achter als je werkelijk in dat proces zit.. Dát is wat ik bedoel..
Zo denk jij, een werkgever niet.. dat is het grootste probleem.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:40 schreef Mpj het volgende:
[..]
Je kan toch wel ergens werken (bijv. bij een bejaardentehuis) waar je activiteiten doet met de bewoners, gewoon meehelpt, beetje uitlegt? Dan kan je juist gezellig praten met die bewoners, heb je collega's (die uiteraard op de hoogte zijn van je aandoening of wat je ook hebt). Zo gek lijkt mij dat niet aangezien je dan onder de mensen bent en het gezellig hebt.
Maar als je 100% bent afgekeurd mag je dit dus niet.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:40 schreef Mpj het volgende:
[..]
Je kan toch wel ergens werken (bijv. bij een bejaardentehuis) waar je activiteiten doet met de bewoners, gewoon meehelpt, beetje uitlegt? Dan kan je juist gezellig praten met die bewoners, heb je collega's (die uiteraard op de hoogte zijn van je aandoening of wat je ook hebt). Zo gek lijkt mij dat niet aangezien je dan onder de mensen bent en het gezellig hebt.
Dat klopt ook, ik moet overal toestemming voor vragen, ook voor vrijwilligerswerk. Ik mag dat niet zomaar doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:43 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Maar als je 100% bent afgekeurd mag je dit dus niet.
Bovendien is het voor sommige mensen gewoon al teveel om met zoveel mensen in contact te zijn.
En mensen die wel iets kunnen werken zullen liever echt werk doen waarvoor ze betaald worden - maar daar worden ze niet aangenomen - dan vrijwilligerswerk.
Ja maar vrijwillig he. De werkgever heeft dus helemaal geen kosten. Volgens mij is dat wel mogelijk in een bejaardentehuis of de gehandicaptenzorg.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:43 schreef Auti het volgende:
[..]
Zo denk jij, een werkgever niet.. dat is het grootste probleem.
Werkgevers denken zoals in dit topic, ze keuren keihard af.. Je bent raar, je bent mongool, voor jou 10 anderen, leer eerst maar eens normaal te doen.
Als jij niet mag werken mag je ook geen vrijwilligerswerk doen. Wil je wel vrijwilligerswerk doen moet je dit vragen en is de kans groot dat ze je dan die tijd dat jij denkt te kunnen werken een echte baan willen geven, waardoor je weer in het gedoe komt dat geen enkele werkgever je wil hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:46 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ja maar vrijwillig he. De werkgever heeft dus helemaal geen kosten. Volgens mij is dat wel mogelijk in een bejaardentehuis of de gehandicaptenzorg.
Dat klopt, ik wil zelf graag bij de dierenambulance, maar dat lost het "maatschappelijke" probleem toch niet op? Ik verdien er niets mee en blijf in de Wajong, en dus blijven mensen mij slecht vinden. Dan doe ik liever betaald werk. Want dan ben je normaal.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:46 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ja maar vrijwillig he. De werkgever heeft dus helemaal geen kosten. Volgens mij is dat wel mogelijk in een bejaardentehuis of de gehandicaptenzorg.
Waar moet ik jaloers op zijn? Ruggegraatloze kansenjongeren die massaal als junks aan het staatsinfuus liggen en beseffen dat ze niet eens in staat zijn voor zichzelf te zorgen omdat ze gewoonweg te lui zijn iets fatsoenlijks uit hun handen te laten komen? Ja, dat is echt de reden waarom ik jaloers zou moeten zijn met mijn 2 keer modaal jaarsalaris....:')quote:Op zondag 29 mei 2011 21:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Net echt!![]()
Ga je mij nu ook vertellen dat je zo'n jaloerse mongool bent? Want dan verdien je het ook echt wel!
Scheer alles even lekker over 1 kam....quote:Op zondag 29 mei 2011 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar moet ik jaloers op zijn? Ruggegraatloze kansenjongeren die massaal als junks aan het staatsinfuus liggen en beseffen dat ze niet eens in staat zijn voor zichzelf te zorgen omdat ze gewoonweg te lui zijn iets fatsoenlijks uit hun handen te laten komen? Ja, dat is echt de reden waarom ik jaloers zou moeten zijn met mijn 2 keer modaal jaarsalaris....:')
Ga je dit ook zeggen tegen een Wajonger die keer op keer 100% wordt afgekeurd door het UWV?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar moet ik jaloers op zijn? Ruggegraatloze kansenjongeren die massaal als junks aan het staatsinfuus liggen en beseffen dat ze niet eens in staat zijn voor zichzelf te zorgen omdat ze gewoonweg te lui zijn iets fatsoenlijks uit hun handen te laten komen? Ja, dat is echt de reden waarom ik jaloers zou moeten zijn met mijn 2 keer modaal jaarsalaris....:')
Ik ben totaal niet onder de indruk.. ik verdiende meer.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:51 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen een Wajonger die keer op keer 100% wordt afgekeurd door het UWV?
Hebben ze dat jou echt verteld?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat klopt ook, ik moet overal toestemming voor vragen, ook voor vrijwilligerswerk. Ik mag dat niet zomaar doen.
Ik ben verplicht om werkzaamheden, ook vrijwillig zoals de dierenambulance, te melden.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:54 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Hebben ze dat jou echt verteld?
Ik citeer anders even uit mijn hoofd uit de UWV brochure: "U heeft nooit toestemming van ons nodig om te gaan werken. Alles wat u zelf kunt verdienen, verbetert uw positie."
UWV vermeldt wel dat het verstandig is om even te informeren of de werkzaamheden de kansen op herstel niet belemmeren.
Zelf zit ik ook in de regeling (nuluitkering) en ik heb echt geen toestemming gevraagd of ik van UWV mijn huidige werk mocht gaan doen.
Ligt eraan of hij zijn labeltjes faked of niet.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:51 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen een Wajonger die keer op keer 100% wordt afgekeurd door het UWV?
En hoe bepaal jij dat? Want als jij dat werkelijk kan moet je gelijk naar het UWV, dan hebben ze kennelijk heel erg behoefte aan jou, als jij het beter kan zien dan al die verzekeringsartsenquote:Op zondag 29 mei 2011 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt eraan of hij zijn labeltjes faked of niet.
Ben je ooit van je leven bij een arbo arts geweest e.d.?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt eraan of hij zijn labeltjes faked of niet.
Dat is vrij simpel, alles wat autisme pretendeerd te hebben kan gaan schoffelen, alles wat niet tegen 'leiderschap' kan mag gaan schoonmaken in kantoorpanden. Maar ja, dat is vrij zwart wit, net zoals een jaartje of 70 geleden. Toen moest het woord autisme nog worden uitgevonden en mocht je gewoon aan het werk. Naar die tijd mogen we wat mij betreft zo snel mogelijk terug.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:59 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
En hoe bepaal jij dat? Want als jij dat werkelijk kan moet je gelijk naar het UWV, dan hebben ze kennelijk heel erg behoefte aan jou, als jij het beter kan zien dan al die verzekeringsartsen
Want? De mensen die echte problemen hebben zullen dan uitvallen omdat zij hun werk niet aankunnen, en zullen dan zonder geld en zonder toekomst zitten.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, alles wat autisme pretendeerd te hebben kan gaan schoffelen, alles wat niet tegen 'leiderschap' kan mag gaan schoonmaken in kantoorpanden. Maar ja, dat is vrij zwart wit, net zoals een jaartje of 70 geleden. Toen moest het woord autisme nog worden uitgevonden en mocht je gewoon aan het werk. Naar die tijd mogen we wat mij betreft zo snel mogelijk terug.
Hahahaha, ergens zit er wel een waarheid in. Schoonmaken en schoffelen, je hoeft er niet bij na te denken en het is niet moeilijk, zwaar of slopend.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is vrij simpel, alles wat autisme pretendeerd te hebben kan gaan schoffelen, alles wat niet tegen 'leiderschap' kan mag gaan schoonmaken in kantoorpanden. Maar ja, dat is vrij zwart wit, net zoals een jaartje of 70 geleden. Toen moest het woord autisme nog worden uitgevonden en mocht je gewoon aan het werk. Naar die tijd mogen we wat mij betreft zo snel mogelijk terug.
Ik ken er zat die het hebbe gedaan. Allemaal stratemakers toevallig, hadden geen zin meer in dat vroeg opstaan en zware werk. Nu zijn ze een visgroepje begonnen, lekker betaald vissen de hele dag, en af en toe op de koters passen. Maar ik hoor het al, in dit topic moet je vooral (zelf)medelijden hebben en begrip tonen, kritiek is not done.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Ben je ooit van je leven bij een arbo arts geweest e.d.?
Fake eens een labeltje zou ik zeggen, probeer het eens...
Kan ik hieruit opmaken dat UWV wel toekomstmogelijkheden in jou ziet? Kansen op herstel, waarmee zij kunnen volstaan met een lagere inkomensondersteuning?quote:Op zondag 29 mei 2011 21:57 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben verplicht om werkzaamheden, ook vrijwillig zoals de dierenambulance, te melden.
Je wilt met droge ogen beweren dat mensen niet kunnen schoonmaken of schoffelen? Hoe halen die mensen in godsnaam nog adem dan? Het is namelijk dezelfde repeterende beweging waarbij je totaal niet hoeft na te denken. Magoed, men moet wel kijken naar wat je wel kan, en niet op wat je niet kan. Vrijwilligerswerk mag van mij ook volledig worden gecompenseerd.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Want? De mensen die echte problemen hebben zullen dan uitvallen omdat zij hun werk niet aankunnen, en zullen dan zonder geld en zonder toekomst zitten.
Kritiek is prima, zeker op mensen die misbruik maken van het systeem. Maar dat maakt het systeem an sich niet slecht, en de mensen die terecht in de Wajong zitten ook niet. En aangezien er een hoop meer mensen terecht dan onterecht in de Wajong zitten is het niet eerlijk om iedereen maar lui en zwak te noemen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken er zat die het hebbe gedaan. Allemaal stratemakers toevallig, hadden geen zin meer in dat vroeg opstaan en zware werk. Nu zijn ze een visgroepje begonnen, lekker betaald vissen de hele dag, en af en toe op de koters passen. Maar ik hoor het al, in dit topic moet je vooral (zelf)medelijden hebben en begrip tonen, kritiek is not done.
Sommige mensen kunnen dat inderdaad niet nee.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wilt met droge ogen beweren dat mensen niet kunnen schoonmaken of schoffelen? Hoe halen die mensen in godsnaam nog adem dan? Het is namelijk dezelfde repeterende beweging waarbij je totaal niet hoeft na te denken.
Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wiltquote:Op zondag 29 mei 2011 22:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fysiek niet in staat, prima. Geestelijk niet in staat gaat er bij mij niet in.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:08 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen dat inderdaad niet nee.
Dan ben ik blij dat jij dat niet mee hoeft te maken.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fysiek niet in staat, prima. Geestelijk niet in staat gaat er bij mij niet in.
absoluut!quote:Op zondag 29 mei 2011 22:06 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Kan ik hieruit opmaken dat UWV wel toekomstmogelijkheden in jou ziet? Kansen op herstel, waarmee zij kunnen volstaan met een lagere inkomensondersteuning?
Kom in de IT werken, ik heb dagelijks met minstens 5autisten te maken...;)quote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wiltOndertussen zit ruim 90^% van dat geblaat gewoon nog op school en heeft nog niet eens een stageplaats gezien..
Ik moet de eerste wajonger die de stereotypering ontkracht nog tegenkomen, maar blijkbaar verzamelen die zich in hordes op fok om te vertellen dat het heul niet zo is.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Jeetje, wat heb jij een teringslecht beeld van de Wajong zeg.
Nou, vertel, wat zou jouw mening veranderen? Wat voor Wajonger moet jij tegenkomen om je mening bij te stellen?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik moet de eerste wajonger die de stereotypering ontkracht nog tegenkomen, maar blijkbaar verzamelen die zich in hordes op fok om te vertellen dat het heul niet zo is.
Zijn we mee bezig, ik heb vorig jaar 2 maanden gewerkt als Java programmeur in opleiding bij een groot bedrijf maar dat lukte niet. Maar ik zou erg graag computers willen bouwen of hardware vervangen bij bedrijven en er is nog wel meer dat ik kanquote:Op zondag 29 mei 2011 22:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom in de IT werken, ik heb dagelijks met minstens 5autisten te maken...;)
Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:13 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nou, vertel, wat zou jouw mening veranderen? Wat voor Wajonger moet jij tegenkomen om je mening bij te stellen?
Er bestaan een paar IT bedrijfjes die vrijwel alleen maar met mensen met Asperger werken. Niet direct een locatie voor een potentiële partner, maar voor die mensen wel een uitgelezen mogelijkheid om hun eigen boontjes te doppen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom in de IT werken, ik heb dagelijks met minstens 5autisten te maken...;)
Welke omgeving? Waar woon je ?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Auti het volgende:
[..]
Zijn we mee bezig, ik heb vorig jaar 2 maanden gewerkt als Java programmeur in opleiding bij een groot bedrijf maar dat lukte niet. Maar ik zou erg graag computers willen bouwen of hardware vervangen bij bedrijven en er is nog wel meer dat ik kanMaar ik heb geen diploma's en ben echt puur afhankelijk van acceptatie van werkgevers. Ik heb veel affiniteit met IT maar geen diploma's.
En wat als die wajonger 100% is afgekeurd omdat hij labeltje a, b en c heeft en het UWV zegt dat werken écht niet kan?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.
Sinds wanneer laat je je dan door het UWV tegenhouden?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
En wat als die wajonger 100% is afgekeurd omdat hij labeltje a, b en c heeft en het UWV zegt dat werken écht niet kan?
Hm ik zit zelf in Den Haag bij een bedrijfje waarbij mij directeur ook wel open staat voor dit soort zaken. Ik kan wel eens een balletje opgooien..quote:
Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer laat je je dan door het UWV tegenhouden?
Waarom niet eigenlijk? Als jij van jezelf weet dat je in staat bent om te werken (schoonmaken, schoffelen wat iedereen kan) kan je dat gewoon aangeven en dan mag dat wel, daar ben ik wel van overtuigd. Ik ga het nog eens aan m'n oom vragen, die heeft er meer verstand van aangezien hij bij de sociale dienst werkt en verstand heeft van uitkeringen enzovoort.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:18 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?
En dat is nou PRECIES de insteek die ik laak. " waarom jezelf bewijzen" omdat je toch wil laten zien dat je wel degelijk gelijk hebt als je zegt dat je wel kan werken. Sorry hoor, maar als ik dat ooit thuis had durven zeggen had ik ongenadig hard op mijn donder gehad aangezien ik de enige ben die heeft kunnen studeren. Opgeven was daar dus echt geen optie!quote:Op zondag 29 mei 2011 22:18 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Als het UWV gelijk heeft en je wéét van jezelf dat het niet kan, moet je dan met het UWV in de clinch gaan omdat de buitenwereld je anders veroordeelt? Waarom zou je je constant moeten bewijzen?
Ik zeg, als je weet dat je NIET in staat bent om te werken, moet je je dan constant bewijzen tegenover iedereen? Want mensen blijven toch zeuren, blijven je lui en slap vinden, ook al weet je zelf dat het niet zo is.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:20 schreef Mpj het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Als jij van jezelf weet dat je in staat bent om te werken (schoonmaken, schoffelen wat iedereen kan) kan je dat gewoon aangeven en dan mag dat wel, daar ben ik wel van overtuigd. Ik ga het nog eens aan m'n oom vragen, die heeft er meer verstand van aangezien hij bij de sociale dienst werkt en verstand heeft van uitkeringen enzovoort.
Ik heb het niet over wel kunnen werken, ik heb het over niet kunnen werken. Permanent niet kunnen werken. Als dit het geval is, waarom zou je je dan tegenover anderen moeten verdedigen?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat is nou PRECIES de insteek die ik laak. " waarom jezelf bewijzen" omdat je toch wil laten zien dat je wel degelijk gelijk hebt als je zegt dat je wel kan werken. Sorry hoor, maar als ik dat ooit thuis had durven zeggen had ik ongenadig hard op mijn donder gehad aangezien ik de enige ben die heeft kunnen studeren. Opgeven was daar dus echt geen optie!
en dat is ook waarquote:Op zondag 29 mei 2011 22:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat zwart witte is dus een walgelijk autistisch probleempje.. want ik wordt niet aangenomen. Laat men liever wat kleurrijker zijn. Ik zou ook wel terug willen naar die tijd. Maar werkgevers denken anders.. dat is ook zo typerend heh, iedereen heet het er maar over dat er werk zat is etc, de statistieken wijzen heel wat anders uit zelfs voor normale mensen.. De arbeidsmarkt is zwaar, maar volgens sommige zeer zwaar sophisticated FOK!kertjes is dat allemaal onzin en is er werkelijk voor iedereen werk, als je maar wiltOndertussen zit ruim 90^% van dat geblaat gewoon nog op school en heeft nog niet eens een stageplaats gezien..
Vluchtgedrag?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:28 schreef Mpj het volgende:
Ik kies ervoor om net zo lang door te studeren tot 't niet meer verder kan, dus ik weet wel waarover ik praat.
Nee, want ik wil sowieso verder studeren. Maar ik ben wel tot de conclusie gekomen dat werken (mijn stage, bekend bedrijf) niet leuk is. Altijd gezeur, mensen die je niet mogen, lullig tegen je doen, die altijd kritiek op je hebben, en je moet altijd presteren, leuk/spontaan doen (al heb je er geen zin in) tenminste dat had ik. Maar ja, m'n moeder zegt altijd dat dat op de meeste werkplekken wel gebeurd.quote:
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eentje die niet verteld dat hij niet kan werken omdat hij labeltje a, b en c heeft, maar die wil werken ondanks dat hij a, b en c heeft.
Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |