abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97439341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Magazijnwerk ligt ook niet overal voor het oprapen.
Ow jazeker wel. Echt. Je kunt in elke streek van het land aan de slag in een magazijn. Die zoeken continu mensen. (Werk er zelf als bijbaantje - maakt niet uit waar je zoek: overal hebben ze parttimers nodig!)
pi_97442176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:48 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik krijg ook een wajong. Ik ben zeer slechtziend met een visus van 16% en aan één oor bijna doof. Ik vind sommige reacties in dit topic echt misselijkmakend. Ik wil mijn 600 euro per maand best ruilen met TS en alle anderen die zoveel te zeiken hebben als ik daarmee mijn zicht en gehoor terug kan krijgen.

Ja, ik studeer succesvol aan een universiteit. Ja, ik heb een goede bijbaan in de online marketing. Ja, ik ga graag uit en heb veel vrienden.

Een wajong uitkering heeft niets te maken met eigenwaarde. Als je doormiddel van een overheidsregeling geld kan krijgen is het irrationeel en financieel onverantwoord om dat niet te doen. Iedereen die uit trots geen wajong neemt houdt zichzelf voor de gek.

Een wajong uitkering heeft ook niets te maken met carriere maken. Het gaat er om hoe jij je presenteert. Als je je presenteert als een gehandicapte die zielig is, nee dan wordt het niets. Maar als jij je presenteert als iemand die goed is in wat die kan, dan heb je zo een baan. Het is mij al drie keer gelukt. Ik ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie.

Het bijdragen aan een collectief goed (zoals de wajong) is simpelweg een kenmerk van onze maatschappij. Als ik later tot de top 10% van inkomens in dit land behoor dan betaal ik ook mee aan:
- VMBO'ers die niet kunnen leren
- Lui die zich niet kunnen gedragen en daarom de gevangenis in moeten
- Geestelijk gehandicapten
- Ziekenhuiszorg voor mensen die roken
- stufi
- ME voor voetbalgeweld
En noem zo maar op. Vind ik dat erg? Nee dat vind ik niet erg. Ik draag graag geld af om zwakkeren in de maatschappij te helpen.

Vanuit individueel perspectief is het dus rationeel om een wajong te nemen als dat kan. Ik heb daar dan ook geen problemen mee. Dit komt ook omdat ik weet dat ik alles later ruim terug zal betalen door middel van taxatie.

Tevens stel ik voor dat TS zijn gebrek aan eigenwaarde niet langer projecteert op andere wajongeren. Waarom zoveel haat naar andere mensen? Niet echt gezellig!
Jij hebt dan ook een echte ziekte, geen "slecht functioneren in groepen"
pi_97442205
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
pi_97442279
Ik vind het wel sneu dat je zegt dat ik geen eigenwaarde heb. Heeft iedereen die kritiek levert op een groep mensen geen eigenwaarde?
pi_97442599
Gast. Ga even iemand anders pesten.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97443613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:56 schreef moezeidekoe het volgende:

[..]

Boehoe, ik ben zelf gepest, ouders leven apart, verleden met depressie en angst, en toch studeer ik en leef ik gewoon. Aansteller.
Niet iedereen is hetzelfde en/of gaat met dingen hetzelfde om.

Dat het jou gelukt is om normaal te functioneren betekent niet dat de mensen die dat niet lukt aanstellers zijn. :X
pi_97443882
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
CTRL/Shift/+ voor Windows.
CMD/+ voor Mac.

Ja, probeer maar eens.
pi_97445047
ja ik snap ook dat je letters groot kan maken, maar naar zo'n scherm staren lijkt me nog slechter voor je ogen.

Strawberry, ik moest er ook voor vechten.
pi_97445253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:48 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik krijg ook een wajong. Ik ben zeer slechtziend met een visus van 16% en aan één oor bijna doof. Ik vind sommige reacties in dit topic echt misselijkmakend. Ik wil mijn 600 euro per maand best ruilen met TS en alle anderen die zoveel te zeiken hebben als ik daarmee mijn zicht en gehoor terug kan krijgen.

Ja, ik studeer succesvol aan een universiteit. Ja, ik heb een goede bijbaan in de online marketing. Ja, ik ga graag uit en heb veel vrienden.
Waar heb je, praktisch gezien, dan last van, en waar je die uitkering voor nodig hebt, als ik vragen mag?

Sorry dat ik bot over kom, maar ik ben het wel redelijk eens met moezeidekoe. Er is in dit land teveel sprake van een zieligheidsindustrie - mensen die zichzelf allerlei gebreken aanpraten ('functioneer slecht in groepen', 'ben licht autistisch', 'ben snel moe', etc) om maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen en een excuus te hebben voor als er iets is wat ze niet lukt in plaats van dat ze doorkrijgen dat de meeste van die klachten gewoon tussen de oren zitten (aspergers, wtf, vroeger bestond zoiets niet eens en tegenwoordig wordt dat stempeltje en masse opgedrukt met bijbehorende uitkering).

Nogmaals, er zullen echt mensen zijn die zo'n uitkering daadwerkelijk nodig hebben, maar ik denk dat minstens 30% best wel werk kunnen vinden, en dat ze zichzelf gek laten praten door de omgeving.
  zondag 29 mei 2011 @ 01:48:37 #80
108913 Godshand
guide4you
pi_97445303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:12 schreef Kieswiel het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden om niet te hoeven werken. Als ik in de wajong zou zitten en krijg een opmerking over dat ik lui ben zou ik vol trots zeggen ' ja klopt!' en nog een biertje opentrekken *O*
Wordt je toch huisvrouw?

Wel bier koud zetten en dagelijks pijpen aub...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_97447113
Wat een reacties hier :X

Even voor de informatie, de Wajong is sinds 1-1-2010 verandert zodat iedereen automatisch voor de 27 opnieuw gekeurd wordt en juist werken wordt beloond. In de oude Wajong is dit niet zo en heb je dit altijd als vangnet op het moment dat er iets mis gaat.

Ik zit in de Wajong en ben 100% afgekeurd; ik heb net mijn scriptie af dus ik heb straks wel een universitair diploma. Maar daar heb ik dan wel 10 jaar over gedaan. Om te stellen dat iemand die in de Wajong zit profiteert als hij/zij nog wel iets kan vind ik echt enorm kort door de bocht. Het is juist voor Wajongers ook belangrijk om nog contacten met mensen aan te gaan.

Ik ben het wél eens met het feit dat Wajongers aan hun eigen herstel (zover mogelijk) moeten werken. In de Wajong worden gegooid en dan 3 jaar niks meer horen (ervaring van vrienden) vind ik vreemd, maar ze zijn tegenwoordig meer bezig met die Wajongers van na 1 januari 2010.

En voor de mensen die zeuren over aanstellerij, er zullen vast mensen zijn die ervan profiteren, dat zit in elke bevolkingsgroep, maar geloof me, je gaat écht niet voor je lol je hele leven thuiszitten.
♥ scars make us who we are ♥
  zondag 29 mei 2011 @ 03:44:24 #82
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_97447417
Heel goed van je TS! ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 29 mei 2011 @ 04:11:06 #83
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_97447686
Ik zit in de Wajong als autist, ondanks een universitair diploma. Maar na 7 jaar vruchteloos er alles aan gedaan hebben om werk te bemachtigen middels tig jobcoaches, was het wel genoeg geweest.

De TS gaat erg kort door de bocht, en gebruikt populistische drogredenen die het altijd goed doen bij de kortzichtige burger. Het is het bekende uitgangspunt, dat er een overweldigend aanbod aan banen is, maar dat de WAJONGER weigert ofzo. Niets is minder waar.

De werkgevers zijn huiverig en twijfelen al heel erg bij compleet gezonde en gekwalificeerde mensen. In een ideale pasklare wereld zou er voor iedere WAJONGER aangepast werk en een oplossing zijn, ja, maar de realiteit is volstrekt anders.

Niemand kiest ervoor vrijwillig en is er blij mee om niets te doen met zijn talenten en de rest van zijn leven rond te moeten komen met gelden onder het bestaansminimum. Het is ook een leven waarbij je je weinig tot niets kunt veroorloven en je maar moet hopen dat je geen kwalen krijgt of dure tandheeldkundige ingrepen nodig hebt -- iets, wat toch onherroepelijk ooit op je pad komt.

Je kunt er wel vrede mee sluiten -- dat terwijl het gros van de maatschappij je een luie parasiet zal vinden die het slechtste verdient.
pi_97447705
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Niet iedereen is hetzelfde en/of gaat met dingen hetzelfde om.

Dat het jou gelukt is om normaal te functioneren betekent niet dat de mensen die dat niet lukt aanstellers zijn. :X
Waar trek je de grens ? Bij elk gat zullen er mensen zijn die het uitbuiten en dat zal ten koste gaan van belastinggelden en mensen die het echt nodig hebben.
pi_97447740
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 04:12 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Waar trek je de grens ? Bij elk gat zullen er mensen zijn die het uitbuiten en dat zal ten koste gaan van belastinggelden en mensen die het echt nodig hebben.
Ja. Dat is nou eenmaal zo. Het enige wat je kan doen om dat te voorkomen is dingen zoals de Wajong afschaffen. En dat zal ook niet helpen. Je moet helaas het goede met het kwade nemen.
♥ scars make us who we are ♥
  zondag 29 mei 2011 @ 08:52:01 #86
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_97448584
Jee wat een kortzichtige reacties zitten hier tussen. De criteria voor een Wajong uitkering zijn jaren geleden aangepast en heel wat strenger geworden, je krijgt die uitkering echt niet zomaar.

De meeste Wajongers die ik ken doen gewoon hun best om aan werk te komen of volgen een opleiding om later aan het werk te komen. T lastige met werk vinden in deze tijd is alleen dat op elke vacature een shitload aan reacties binnenkomt en men de allerbeste eruit kan pikken. Mensen met een beperking vallen als eerst af.

Dus ja, veel Wajongers zitten nu thuis, en dat ze er na de honderste afwijzing omdat hij/zij 'niet binnen het team past' of 'een andere kandidaat (lees zonder beperking) net iets beter was' er even helemaal genoeg van hebben kan ik goed begrijpen.

Dus alsjeblieft doe even normaal en ga je inlezen in het onderwerp voordat je met een vingertje wijst naar een behoorlijk kwetsbare groep en de psychiater / arts uithangt die wel even bepaalt hoe ziek / beperkt iemand is.
  zondag 29 mei 2011 @ 08:54:17 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97448597
Ik woonde een paar jaar geleden in een studentenhuis met doven en slechthorenden. Al die doven kregen Wajong naast hun stufi (terwijl dat officieel helemaal niet mag/kan) en gingen lekker op vakantie naar Zuid-Amerika etc. Ik zie niet in waarom doven niet zouden kunnen werken? Voor koekjes inpakken heb je geen oren nodig toch?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 29 mei 2011 @ 09:04:01 #88
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97448655
Financieel maakt het niet zo veel uit, wat je extra verdient wordt weer grotendeels teniet gedaan door lagere huurtoeslag en het wegvallen van kwijtschelding gemeentelijke belastingen.

Maar werken vanuit een Wajong zorgt vooral voor een betere integratie in de samenleving en ook meer acceptatie.

Tegenwoordig is de Wajong voor studerenden 25% van het minimumjeugdloon. En daar gaat nog 33,0% belasting van af. Dus het begint met bijna 105 euro per maand als je 18 bent.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 29 mei 2011 @ 09:06:56 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97448680
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...

Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...

Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 29 mei 2011 @ 09:11:49 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97448711
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...

Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...

Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Ik heb ooit ook een Wajonguitkering aangevraagd, maar ik heb hem niet gekregen (en terecht), omdat ik minder dan 25 % arbeidsongeschikt was. Toch is het wrang om te zien dat andere doven en slechthorenden wel een uitkering krijgen, terwijl zij echt niet meer arbeidsongeschikt zijn dan ik. Ik ben echter hoogopgeleider en welbespraakter dan de meeste doven/sh. Het UWV kwam voor mij met baantjes op de proppen als inpakwerk, fruit plukken etc. Tja, dat is niet motiverend, maar het is wel iets wat je als dove / slechthorende kúnt doen. Dat is volgens mij het uitgangspunt en dat moet het uitgangspunt imho ook zijn.

Verder woonden we ook nog eens in een begeleid wonen-instelling waar we maar 58 euro huur hoefden te betalen en 23 euro per week aan eetgeld kregen. Dus dan heb je echt meer dan genoeg aan een basisbeurs + aanvullende beurs.
Niet meer actief op Fok!
pi_97448802
-edit- troll

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 29-05-2011 11:32:47 ]
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97448813
-edit- trol

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 29-05-2011 11:33:00 ]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97449010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:04 schreef moezeidekoe het volgende:
http://www.flabber.nl/web(...)lf-fantasy-fair-8249

Kijk maar eens naar die jongen met dat masker! Wat een flutreden om in de wajong te zitten, zeker omdat hij gewoon naar een festival gaan en zich onder de mensen begeeft!

tegenwoordig hebben zoveel mensen een wajong uitkering... ik ken iemand die lichtelijk autistisch is,maar gewoon naar school gaat, een vriendin heeft, en vrienden... en toch zit hij in de wajong! het is van de pot gerukt!

Ik zou met mijn medicatie ook een wajong uitkering aan kunnen vragen, maar ik voel me daar te gped voor. Ik kan prima studeren en werken...Misschien moet ik soms wat meer moeite doen als ik me slechter voel, maar ik weiger een slachtoffer rol aan te nemen.

Nu snap ik dat sommige mensen echt ongeschikt zijn door ziekte of ernstige stoornissen, maar iedereen die ik in de wajong heb gekend was gewoon in staat om te werken...
Het lijkt me sterk dat je een behoorlijk oordeel kan vellen over iemand met een masker die een festival bezoekt, in een interview van bij elkaar nog geen halve minuut..
Het kan heel goed zijn dat hij hele reële problemen heeft.
Aan de andere kant, ik kan wel een jongen die zich vreselijk aanstelt en ook in de Wajong zit. Misbruik komt dus zeker wel voor.
Meestal maak ik me drukker over graaiers die steeds rijker worden en kwetsbare mensen waarop zonodig bezuinigd moet worden.
pi_97450742
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 03:20 schreef Mama_Mia het volgende:

En voor de mensen die zeuren over aanstellerij, er zullen vast mensen zijn die ervan profiteren, dat zit in elke bevolkingsgroep, maar geloof me, je gaat écht niet voor je lol je hele leven thuiszitten.
Hou toch op, er is verschil tussen op zoek gaan naar werk en er volledig voor gaan.
De zielepieten die ik ken maken zichzelf wijs dat ze nergens aan de bak komen omdat ze het zogenaamd niet aan zouden kunnen en gebruiken dat als excuus om thuis te zitten, probeer het eerst maar eens zou ik zeggen ipv jezelf heel gemakkelijk de slachtofferrol aan te meten.
pi_97450770
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:24 schreef dandybleu het volgende:
*katjes met wajong
*agressieve wilde zwijnen met wajong
*je hebt ze allebij....
allebij :')
pi_97450809
Dat waren geen trollen, Re. Maar goed, wat je wil joh :')
  zondag 29 mei 2011 @ 11:47:30 #97
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97450980
quote:

Dat komt doordat UWV een kanaal is waar relatief veel laagopgeleiden gebruik van maken wat re-integratie betreft. Wij hoogopgeleiden komen over het algemeen sneller bij uitzend- of detacheringsbureaus. Voor de overheid volstaat het financieel gezien om mensen op een geestdodend baantje te plaatsen. Daarmee kan in principe een volledige bijstands- of Wajong-uitkering worden bespaard. Het verschilt per re-integratiecoach welke banen iemand werkelijk aangeboden krijgt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97451038
Volgens mij kan ook een wajonger weleens gewoon een goede dag hebben waar die ' normaal' overkomt. De dagen waarop hij 'm helemaal flipt en met de gordijnen dicht in een hoekje heen en weer zit te wiegen zie je natuurlijk niet. Je hersenen zijn ook maar een fysiek orgaan waar iets mis mee kan zijn, het is niet altijd even een kwestie ' hop, gewoon maar overheen zetten'.
pi_97451558
Waarom zou je bij een sollicitatie uberhaupt aangeven dat je autist oid bent. Dat is toch helemaal niet verplicht? Ik hoef straks ook niet te vertellen over mijn verleden, dat is dan helemaal niet meer relevant. Als je bij een sollicitatiegesprek al gaat zitten janken dat je niet tegen drukte kan en dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen word je zeker niet aangenomen.

En tsja, als je doof bent of blind dan kan je dat niet verbergen, maar ik vind doof en blind zijn een ergere handicap om mee te werken dan autisme hoor.
  zondag 29 mei 2011 @ 12:14:22 #100
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97451697
Stukje leesvoer met betrekking tot Wajongers en werkgevers: http://rwi.nl/CmsData/Cms(...)0met%20Wajongers.pdf

Ambtelijk geschreven, dus je moet er van houden. Maar het geeft wel inzicht in hoe een Wajonger aan het werk gaat of kan.

-edit- een korte samenvatting, aangezien de meeste er waarschijnlijk niet door heenkomen:

SPOILER
25% van de wajongers werkt. De helft hiervan via een gesponsord traject. De meeste bedrijven willen niet of nemen niet meer dan 1 wajonger aan.

Wat opvalt is dat de Wajongers die werken over het algemeen simpel werk doen in de detailhandel, industrie of verhuur van onroerende goederen. Dat terwijl de wajongers die werken vaak een (hogere) opleiding hebben afgerond. Menselijk kapitaal wordt dus niet optimaal gebruikt.

Wajongers zitten ook vaak vast in de functie die zij krijgen aangeboden. Carrière maken is dan ook niet echt mogelijk.

Om deze redenen maken veel Wajongers ook niet bekend dat zij in de Wajong zitten als zij bij een bedrijf zich aanmelden. Dit is vervelend voor het bedrijf, want deze kan dan geen aanspraak maken op compensatie, maar blijkbaar is dat voor de Wajonger de enige mogelijkheid om een baan te krijgen of een functie te bekleden. Van de Wajong wil je in ieder geval wegblijven.

[ Bericht 80% gewijzigd door Ryon op 29-05-2011 12:31:30 ]
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97451943
quote:

Sneu toch :{ ..

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef dandybleu het volgende:

ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
Nou bijkomen ervan lijkt me redelijk, maar een jaartje niets doen en relaxen... mwahh ik lees wel regelmatig verhalen hier waarin dat ene jaar zomaar ineens ongemerkt 5 6 jaar is geworden..
Ik ben er echt voor dat er een financiële tegemoetkoming is voor deze groep, maar laat ze er wel wat voor moeten doen als ze nog zo jong zijn, verder geen zorgen of verplichtingen...is het wel een beetje het spek op het varken binden.....

Ben je inmiddels jouw leeftijd.............heb je net genoeg om niet van de honger dood te hoeven gaan. maw het ontvangen van een uitkering is niet bedoeld als doekje voor het bloeden, maar om ervoor te zorgen dat deze jongeren niet geheel "maatschappelijk ten onder gaan op zo'n jonge leeftijd" Plus ook niet geheel onbelangrijk, niet iedere jongere komt uit een stabiele gezinssituatie, deze jongeren hebben vaak een sociale achterstand en om hen nu een jaartje van geld te voorzien om een beetje te relaxen.....nee hier moet mee aan de slag gegaan en wel zsm en wat ook steeds meer en meer gebeurt btw :)
  zondag 29 mei 2011 @ 12:31:59 #102
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_97452214
Beetje jammer dat dit topic verzand is in een discussie over de wajong. Wat TS zegt is volgens mij iets heel anders. Hij/zij vraagt zich af waar de motivatie van mensen is die aanspraak maken op deze regeling.

Ik vraag mij dit ook af. Waarom zou je de hele dag wegkwijnen in je eigen medelijden voor een karig bedrag per maand. Je maakt geen carriere, je bouwt niets op, je kunt later geen huis kopen, je blijft zitten in je sociale huurflatje. Waarom hebben deze mensen niet de wil om iets te maken van het leven. Het gaat niet om de vraag of er aanstellers zijn etc. Maar waarom sommige mensen niets van hun situatie willen maken.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 29 mei 2011 @ 12:33:42 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97452266
Enkele gissingen: miss geen arbeidsethos meegekregen vanuit thuis? Miss altijd in een hokje geduwd? ("jij bent gehandicapt, jij kunt niks.")
Niet meer actief op Fok!
pi_97452550
Sowieso eens met TS.

Er zijn genoeg mensen met een uitkering (Wajong en meerdere) die goed kunnen functioneren en best wel kunnen werken. Ken zelf ook één mevrouw, die heeft een uitkering, geen idee wat voor maar zij gaat volgens mij de eerstkomende tijd niet meer werken (kennis); heeft borderline en nog een paar aandoeningen, heeft een uitkering maar wel de godsganze dag op de computer onzinnige dingen doen (chatten op fora, hyves e.d.) en in het weekend lekker naar feestjes. Maar werken, neehoor, dat is dan weer te zwaar.. :') Nou, je hoeft geen psycholoog te wezen om te zien dat zij best achter een kassa kan staan voor een paar dagen in de week.

Verder heb ik d'r geen moeite mee dat de uitkering bestaat, sommige mensen hebben het echt nodig, maar sommige mensen kruipen in de slachtofferrol omdat ze simpelweg lui zijn én geen zin hebben om te werken.
pi_97452767
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Waarom zou je bij een sollicitatie uberhaupt aangeven dat je autist oid bent. Dat is toch helemaal niet verplicht? Ik hoef straks ook niet te vertellen over mijn verleden, dat is dan helemaal niet meer relevant. Als je bij een sollicitatiegesprek al gaat zitten janken dat je niet tegen drukte kan en dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen word je zeker niet aangenomen.

En tsja, als je doof bent of blind dan kan je dat niet verbergen, maar ik vind doof en blind zijn een ergere handicap om mee te werken dan autisme hoor.
(Ik bedoel dit uit oogpunt van werken om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.)

Voor een doof iemand zal werken in lawaaierige ruimte geen probleem zoals overprikkeldheid
opleveren. Je bent bezig en je voelt je nuttig.
Voor een blinde zal misschien eenzijdig werk juist een uitkomst zijn heerlijk muziekje in de oren om de dag vol te houden of te communiceren......Je bent bezig en je voelt je nuttig
Voor iemand met autisme is het passen en meten en heel vaak gaat het goed en heeft de werknemer geluk met baas en werkvloer maar soms is het gewoon echt niet te doen dan is er nog de sociale werkplaats (hoewel die door de bezuiniging ook behoorlijk getroffen is) of thuiszitten met uiteindelijk uitkering op... max bijstand niveau....

Nee, als we de weegschaal op wat is erger zetten.....dan staat hij bij mij op het hebben van autisme.
pi_97452885
laat maar ook.

[ Bericht 49% gewijzigd door bebbel op 29-05-2011 13:03:27 (dweilen. kraan. open.) ]
pi_97453056
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:54 schreef bebbel het volgende:
Een uitkering tegen je wil in hebben... en dan dit topic lezen, zak je helemaal door de grond. Leuk op je zondagochtend!

Ik heb ook een uitkering, maar heb geen Wajong, omdat ik niet afgekeurd ben, en wil dat ook niet. Het idee dat ik nooit meer zou kunnen werken maakt me echt gek. En van welk geld ik rond moet komen eigenlijk ook. Veel vrienden ben ik dan ook kwijtgeraakt, omdat ik niet zomaar even de trein naar Amsterdam kan pakken. En als ik dat al wel kan, kan ik vervolgens geen drankje nuttigen en gezellig meedoen. Als het al kan dan zit ik 'm nog heel de avond te stressen want ik moet wel uitkomen met m'n geld. In eigen stad kan ik ook amper nog uit. Het blijft bij een kopje koffie overdag soms zodat ik de tijdschriften kan lezen, en dan eigenlijk ook overdag omdat je je gewoon voelt krimpen als je al 'ns wel 's avonds uitgaat en ziet hoeveel geld mensen over de balk smijten voor een random rondje drankjes.

Leuke dingen kun je ook gedag zeggen. CD's? Forget it. Nauwelijks nog een concert kunnen bezoeken. Normaal boodschappen doen zit er ook niet meer in, want je moet uitkomen, en dus loop je continue te rekenen om dan vervolgens ook nog 'ns door de cassiere te worden gegroet alsof je lepra hebt: "dat is dan 7 euro en 40 cent". Oef. Zoveel? Voor een paar dagen 'eten'. Terwijl de mevrouw voor je eventjes 50 euro extra pint en misselijk naar je budget pleepapier kijkt. En maar je pokerface ophouden terwijl je van binnen kapot gaat.

Ik heb trouwens gestudeerd, heb m'n diploma gehaald met hoge cijfers, beste van de klas ook, en heb jaren nog stug doorgelopen voor ik het echt niet meer trok en hulp ben gaan zoeken.

En dan kies je voor behoud van jezelf, maar ipv dat mensen het toejuichen dat je beter wilt worden, en (weer) jezelf wil kunnen bedruipen, word je weggezet als parasiet, luibak en nog meer van die leuke bijnamen. Goed voor je motivering ook, die houding van veel mensen. Helpt ons echt vol te houden weet je?

En dan te bedenken dat we desondanks al die moeite doen om wat? Mee te kunnen draaien in jullie 'normale' wereld!
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.
pi_97453123
Wat hij eigenlijk wilde schrijven is:

whoo lullig man wat is jouw overkomen dan? O-)
pi_97453284
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:01 schreef zusterclivia het volgende:
Wat hij eigenlijk wilde schrijven is:

whoo lullig man wat is jouw overkomen dan? O-)
Neehoor, in Afrika en in zulke landen zijn kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen om alleen al aan geld te komen/die in erge armoede leven/dagelijks worden verkracht enzovoort, die kunnen nooit een studie gaan doen/betalen en hij zit te klagen omdat mensen hem (in zijn ogen) vreemd aankijken omdat ie een uitkering heeft. Wees maar blij dat je in Nederland woont en wees blij met de kansen die je krijgt (uitkering, hulp voor problemen).. Niet zeuren om kleine dingen, want mensen die je afkeurend aankijken blijf je altijd, echt altijd hebben.
pi_97453359
Hoeveel boterhammen heb jij vroeger op de postgedaan ;)

Maar waarin lees jij dat het om kleine dingen gaat in zijn post dan?
pi_97453449
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef zusterclivia het volgende:
Hoeveel boterhammen heb jij vroeger op de postgedaan ;)

Maar waarin lees jij dat het om kleine dingen gaat in zijn post dan?
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.

Wat??
pi_97453503
quote:
laat maar ook.
Laat je niet wegjagen man..... ;)
  zondag 29 mei 2011 @ 13:15:29 #113
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97453602
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:59 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97453623
nou ja ik zit in de wajong...100 procent afgekeurd.....

maar ja ten eerste vind ik het heel fijn... ( maatschappij die moet mij toch niet...en bots altijd gigantisch tegen een muur op op een bepaald moment )

nou ja en ten tweede? ik heb een vrij grote familie en vrienden kring....allemaal werkenden...ik ben echt de enigste thuis zitter.... ( spreek over een groep werkenden van rond de dertien ) dus ja die betalen ook ruimschoots voor mij via belasting....dus eigenlijk ( vind ik ) kost ik de maatschappij nix......
pi_97453805
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.

Wat??
Oké dat is het ook, maar als je toevallig door omstandigheden financieel zo'n enorme stap achteruit moet maken geeft dat echt zwaar depressieve gevoelens en vraag dit om enige nuancering en soms is het een opening om in gesprek te geraken op een fora en als je dan direct afgefakkeld wordt...tja mag het een onsje minder ;)
  zondag 29 mei 2011 @ 13:21:51 #116
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97453815
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemen :')
pi_97453906
net alsof mensen er voor kiezen om op een minimaal inkomen zich de pestpokken te vervelen terwijl half nederland ze uitkotst als zijnde profiteurs. vanwaar die behoefte toch altijd om een ander te veroordelen? je kan toch lang niet altijd aan de buitenkant zien hoe het met iemand gesteld is? en net wat ik zeg; er zijn er maar weinig die echt doelbewust kiezen voor zo'n leven.

eeuwige gezeur over de maakbare wereld ook :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97453960
quote:
Daar is helemaal niks mis mee dat doen namelijk alle studenten.
quote:
Nogmaals dat doen alle studenten.
quote:
Precies, net als de rest van de studenten.

Het probleem is dat afgestudeerden die mogelijkheid moeten creëren. De arbeidsmarkt is je immers niks verplicht omdat je toevallig een opleiding hebt afgerond. In dat traject speelt sociaal wenselijk gedrag een grote rol, iets waar veel wajongers niet aan kunnen (en sommige willen) voldoen. Alleen om die reden hebben collega-afgestudeerden een veel grotere kans op dezelfde vacature.

Dan kun je wel vinden dat wajongers een baan op niveau MOETEN krijgen. Dat is simpelweg niet reëel. En hoe wrang ook, ik vind wel dat ze een bijdrage MOETEN leveren. Desnoods in de koekjesfabriek.
pi_97453976
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef iwannabehigh het volgende:

Wat??
Nou Afrika gelijk erbij halen bedoel ik
pi_97453977
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemen :')
ha beetje oftopic?

nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....

ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....

maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
pi_97454132
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk, of niet?
pi_97454142
Ik zit ook in de wahjong door borderline en add, werken is heel moeilijk juist door de concentratiestoornis en ik ook echt geen overzicht kan houden.
Ik heb wel gewerkt maar het lukte me steeds niet om een baan te houden, uiteindelijk therapie gedaan, die heeft aangeslagen en daarna vrijwilligerswerk gedaan via bepaalde instantie die mensen uit de psychiatrie weer aan te laten passen, maar daar was het probleem dat juist terwijl ik uit de therapie kwam en me moest leren omgaan met gewone mensen dus juist met mensen kwam te werken die nog volop ziek waren en ik eigenlijk weer in een wereld kwam waar ik niet meer bij hoor.

Ik heb ook een huishouden en dat is ook al hele taak voor me gewoon omdat ik dus het overzicht niet altijd zie. Wel moet ik zeggen dat in de tijd dat ik werkte en ook al was het vrijwillig, dat ik dan juist meer moeite met mezelf en de aangeleerde routine had en huis gauwer verwaarloosde en ook qua eten.
En ik juist eerder kans op terugval had , dan nu. Nu let ik op wat ik eet, doe het huishouden en ja ik krijg het minimale maar ik ben er tevreden mee, juist omdat ik heel eerlijk mijn geestelijk gezondheid belangrijker vind, dan dat ik me juist doordat ik zo nodig veel hooi op mijn vork neem en weer een terugval zou krijgen.
pi_97454150
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha beetje oftopic?

nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....

ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....

maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
ha?
pi_97454204
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:31 schreef essentieel het volgende:

[..]

ha?
sorry "ha" is mn stopwoordje... zou het bijna op een begravenis nog zeggen.....
pi_97454234
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:16 schreef dandybleu het volgende:
nou ja ik zit in de wajong...100 procent afgekeurd.....

maar ja ten eerste vind ik het heel fijn... ( maatschappij die moet mij toch niet...en bots altijd gigantisch tegen een muur op op een bepaald moment )

nou ja en ten tweede? ik heb een vrij grote familie en vrienden kring....allemaal werkenden...ik ben echt de enigste thuis zitter.... ( spreek over een groep werkenden van rond de dertien ) dus ja die betalen ook ruimschoots voor mij via belasting....dus eigenlijk ( vind ik ) kost ik de maatschappij nix......
Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?
pi_97454253
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_97454269
quote:

[..]

ha beetje oftopic?

In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
BlaBlaBla
pi_97454575
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?
ha ik reken het gewoon via een ander principe uit....1 op de 100 mensen in de wajong?das alsof je een keer niest en dan heb je zijn uitkering opgehoest....
pi_97454580
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld... :{ Kan d'r weinig sympathie voor opbrengen eerlijk gezegd, behalve voor de mensen die écht een uitkering nodig hebben en niet anders kunnen terwijl ze wel willen.
pi_97454599
quote:

[..]

Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.
Dan piep je wel anders, altijd makkelijk redeneren als jezelf niet in z'on situatie zit.
pi_97454631
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld... :{ Kan d'r weinig sympathie voor opbrengen eerlijk gezegd, behalve voor de mensen die écht een uitkering nodig hebben en niet anders kunnen terwijl ze wel willen.
Als jij die onzin geloofd ja :')
Van die 42.3% worden alle ambtenaren ook betaald he.
pi_97454734
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.
Dan piep je wel anders, altijd makkelijk redeneren als jezelf niet in z'on situatie zit.
Als je mijn eerdere post in dit topic had gelezen, had je begrepen dat ik wel begrip toon voor mensen met een Wajong.
BlaBlaBla
pi_97454796
quote:

[..]

nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......

en dit getal is dus nog veel lager eigenlijk ...omdat een werkeloze geen drol kost.....je hoeft zijn auto en vliegreisjes niet te betalen..en een steuntrekker die eet echt het goedkoopste van het goedkoopste......

( en jij noemt het getal 42 procent belasting ......dus dat betekend dat 38 procent van hun belasting dus niet besteed word aan uitkeringstrekkers .....maar aan wegen en ziekenhuizen en bejaarden en defensie en europees parlement etc etc .... )

tevens klaagt niet iedere werkenden die ik ken....en ja veelal klagen ze over steuntrekkers die helemaal niet leuk of aardig of zelfs crimineel zijn......

mede zijn ook grote groepen ook nog eens modaal....( hebben genoeg te eten en kunnen naar zuidamerika elk jaar op vakantie ) ...... dus ja voor hen is het bedrag voor een nederlands uitkeringsstelsel nog veel makkelijker op te hoesten.....
pi_97454843
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:12 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Laat je niet wegjagen man..... ;)
no problemo. maar was wel ff minder momentje hier...
pi_97454856
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.
Dan nog heb ik teveel eigenwaarde.
pi_97454917
quote:
laat maar ook.
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?

quote:

[..]
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?

Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.

Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
pi_97454956
joehoe hier een bijna modaal inkomen :W

ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.

iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97455053
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:54 schreef bebbel het volgende:

[..]

no problemo. maar was wel ff minder momentje hier...
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
pi_97455089
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:

[..]

En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?

[..]

Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?

Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.

Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
nou ja kijk

a : sommige uitkeringstrekkers zijn helemaal niet leuk.... dus dat ben ik met je eens....die hebben gratis eten elke dag en dan vraag ik me ook af waarom....

maar punt b : als ik ooit rijk ben ( en ik werk hard aan mijn cariere ) dan word ik niet zo een persoon als jij die meent dat werkende mensen per definitie in een hel leven en dat een werkeloos automatisch in een hemel leeft.......ik ken veel werkende mensen dus....en die klagen bijna nooit.....die zitten op rozen en hebben een leuk leventje....... ( ook met hun minale loontje dus )
pi_97455093
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:52 schreef dandybleu het volgende:

[..]

nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......

( en jij noemt het getal 42 procent belasting ......dus dat betekend dat 38 procent van hun belasting dus niet besteed word aan uitkeringstrekkers .....maar aan wegen en ziekenhuizen en bejaarden en defensie en europees parlement etc etc .... )

tevens klaagt niet iedere werkenden die ik ken....en ja veelal klagen ze over steuntrekkers die helemaal niet leuk of aardig of zelfs crimineel zijn......

mede zijn ook grote groepen ook nog eens modaal....( hebben genoeg te eten en kunnen naar zuidamerika elk jaar op vakantie ) ...... dus ja voor hen is het bedrag voor een nederlands uitkeringsstelsel nog veel makkelijker op te hoesten.....
Serieus, lees nu nog eens een keer wat jij zegt, jij vindt het helemaal niet erg dat mensen met een modaal inkomen een bedrag op moeten hoesten voor uitkeringstrekkers zoals jij, omdat ze het toch ruim genoeg hebben. Weet je hoe ontzettend egoïstisch dat eigenlijk overkomt?

En je kleutersom slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar stel we gaan uit van die 4%. Stel een gemiddelde werkende in Nederland heeft een salaris van ¤ 3000,- bruto per maand, 4% van dit bedrag over een jaar tijd is ¤ 1440,-....... Lijkt me nogal wat he.
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')