Sneu tochquote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
Nou bijkomen ervan lijkt me redelijk, maar een jaartje niets doen en relaxen... mwahh ik lees wel regelmatig verhalen hier waarin dat ene jaar zomaar ineens ongemerkt 5 6 jaar is geworden..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:55 schreef dandybleu het volgende:
ja mag je dan even een jaartje relaxen en even uit je neus peuteren?
(Ik bedoel dit uit oogpunt van werken om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien.)quote:Op zondag 29 mei 2011 12:09 schreef moezeidekoe het volgende:
Waarom zou je bij een sollicitatie uberhaupt aangeven dat je autist oid bent. Dat is toch helemaal niet verplicht? Ik hoef straks ook niet te vertellen over mijn verleden, dat is dan helemaal niet meer relevant. Als je bij een sollicitatiegesprek al gaat zitten janken dat je niet tegen drukte kan en dat iedereen zich maar aan jou moet aanpassen word je zeker niet aangenomen.
En tsja, als je doof bent of blind dan kan je dat niet verbergen, maar ik vind doof en blind zijn een ergere handicap om mee te werken dan autisme hoor.
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:54 schreef bebbel het volgende:
Een uitkering tegen je wil in hebben... en dan dit topic lezen, zak je helemaal door de grond. Leuk op je zondagochtend!
Ik heb ook een uitkering, maar heb geen Wajong, omdat ik niet afgekeurd ben, en wil dat ook niet. Het idee dat ik nooit meer zou kunnen werken maakt me echt gek. En van welk geld ik rond moet komen eigenlijk ook. Veel vrienden ben ik dan ook kwijtgeraakt, omdat ik niet zomaar even de trein naar Amsterdam kan pakken. En als ik dat al wel kan, kan ik vervolgens geen drankje nuttigen en gezellig meedoen. Als het al kan dan zit ik 'm nog heel de avond te stressen want ik moet wel uitkomen met m'n geld. In eigen stad kan ik ook amper nog uit. Het blijft bij een kopje koffie overdag soms zodat ik de tijdschriften kan lezen, en dan eigenlijk ook overdag omdat je je gewoon voelt krimpen als je al 'ns wel 's avonds uitgaat en ziet hoeveel geld mensen over de balk smijten voor een random rondje drankjes.
Leuke dingen kun je ook gedag zeggen. CD's? Forget it. Nauwelijks nog een concert kunnen bezoeken. Normaal boodschappen doen zit er ook niet meer in, want je moet uitkomen, en dus loop je continue te rekenen om dan vervolgens ook nog 'ns door de cassiere te worden gegroet alsof je lepra hebt: "dat is dan 7 euro en 40 cent". Oef. Zoveel? Voor een paar dagen 'eten'. Terwijl de mevrouw voor je eventjes 50 euro extra pint en misselijk naar je budget pleepapier kijkt. En maar je pokerface ophouden terwijl je van binnen kapot gaat.
Ik heb trouwens gestudeerd, heb m'n diploma gehaald met hoge cijfers, beste van de klas ook, en heb jaren nog stug doorgelopen voor ik het echt niet meer trok en hulp ben gaan zoeken.
En dan kies je voor behoud van jezelf, maar ipv dat mensen het toejuichen dat je beter wilt worden, en (weer) jezelf wil kunnen bedruipen, word je weggezet als parasiet, luibak en nog meer van die leuke bijnamen. Goed voor je motivering ook, die houding van veel mensen. Helpt ons echt vol te houden weet je?
En dan te bedenken dat we desondanks al die moeite doen om wat? Mee te kunnen draaien in jullie 'normale' wereld!
Neehoor, in Afrika en in zulke landen zijn kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen om alleen al aan geld te komen/die in erge armoede leven/dagelijks worden verkracht enzovoort, die kunnen nooit een studie gaan doen/betalen en hij zit te klagen omdat mensen hem (in zijn ogen) vreemd aankijken omdat ie een uitkering heeft. Wees maar blij dat je in Nederland woont en wees blij met de kansen die je krijgt (uitkering, hulp voor problemen).. Niet zeuren om kleine dingen, want mensen die je afkeurend aankijken blijf je altijd, echt altijd hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:01 schreef zusterclivia het volgende:
Wat hij eigenlijk wilde schrijven is:
whoo lullig man wat is jouw overkomen dan?
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef zusterclivia het volgende:
Hoeveel boterhammen heb jij vroeger op de postgedaan![]()
Maar waarin lees jij dat het om kleine dingen gaat in zijn post dan?
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!quote:Op zondag 29 mei 2011 12:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Beetje zieligdoenerij dit. Wees blij dat je uberhaupt in Nederland woont en een uitkering kan krijgen, wees blij dat je hulp krijgt voor je probleem. Ga niet klagen over de mensen die jou (in jou ogen) vies aankijken enzovoort, dat blijf je toch wel houden in 't leven, het is nooit goed. Of je nou succesvol bent, of in de uitkering zit.
Oké dat is het ook, maar als je toevallig door omstandigheden financieel zo'n enorme stap achteruit moet maken geeft dat echt zwaar depressieve gevoelens en vraag dit om enige nuancering en soms is het een opening om in gesprek te geraken op een fora en als je dan direct afgefakkeld wordt...tja mag het een onsje minderquote:Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
''Mensen kijken me raar aan omdat ik goedkoop pleepapier heb, mensen noemen me parasiet, mensen noemen me lui'' Kom op zeg, al heb je succes, krijg je ook lullige opmerkingen naar je hoofd toe gesmeten. Dat noem ik dus kleine dingen.
Wat??
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemenquote:Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
Daar is helemaal niks mis mee dat doen namelijk alle studenten.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:06 schreef Leandra het volgende:
Het is wel triest als je met een normale tot hoge intelligentie, en opleiding, maar koekjes zou moeten gaan inpakken omdat je dat ook doof wel kunt doen...
Nogmaals dat doen alle studenten.quote:Laten we vooral mensen met een fysieke beperking ongeschoold werk gaan laten doen, dat motiveert lekker...
Precies, net als de rest van de studenten.quote:Als ze stufi krijgen en een opleiding volgen dan lijkt het me veel meer van belang dat ze daarna ook de mogelijkheid krijgen om wat met die opleiding te doen.
ha beetje oftopic?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Vies aangekeken worden, geen concerten kunnen bezoeken en zuinig om moeten gaan met belastinggeld ellende noemen
Begrijpend lezen is moeilijk, of niet?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, mensen die een of andere ellende mee maken moeten niet zeuren want het kan altijd erger! Gaat lekker!
ha?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha beetje oftopic?
nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....
ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....
maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:16 schreef dandybleu het volgende:
nou ja ik zit in de wajong...100 procent afgekeurd.....
maar ja ten eerste vind ik het heel fijn... ( maatschappij die moet mij toch niet...en bots altijd gigantisch tegen een muur op op een bepaald moment )
nou ja en ten tweede? ik heb een vrij grote familie en vrienden kring....allemaal werkenden...ik ben echt de enigste thuis zitter.... ( spreek over een groep werkenden van rond de dertien ) dus ja die betalen ook ruimschoots voor mij via belasting....dus eigenlijk ( vind ik ) kost ik de maatschappij nix......
Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.quote:Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha beetje oftopic?
nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....
ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....
maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
ha ik reken het gewoon via een ander principe uit....1 op de 100 mensen in de wajong?das alsof je een keer niest en dan heb je zijn uitkering opgehoest....quote:Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?
42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld...quote:Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
Als jij die onzin geloofd jaquote:Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld...Kan d'r weinig sympathie voor opbrengen eerlijk gezegd, behalve voor de mensen die écht een uitkering nodig hebben en niet anders kunnen terwijl ze wel willen.
Als je mijn eerdere post in dit topic had gelezen, had je begrepen dat ik wel begrip toon voor mensen met een Wajong.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.
Dan piep je wel anders, altijd makkelijk redeneren als jezelf niet in z'on situatie zit.
nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......quote:Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dan nog heb ik teveel eigenwaarde.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?quote:
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:
[..]
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:54 schreef bebbel het volgende:
[..]
no problemo. maar was wel ff minder momentje hier...
nou ja kijkquote:Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?
[..]
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?
Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.
Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
Serieus, lees nu nog eens een keer wat jij zegt, jij vindt het helemaal niet erg dat mensen met een modaal inkomen een bedrag op moeten hoesten voor uitkeringstrekkers zoals jij, omdat ze het toch ruim genoeg hebben. Weet je hoe ontzettend egoïstisch dat eigenlijk overkomt?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:52 schreef dandybleu het volgende:
[..]
nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......
( en jij noemt het getal 42 procent belasting ......dus dat betekend dat 38 procent van hun belasting dus niet besteed word aan uitkeringstrekkers .....maar aan wegen en ziekenhuizen en bejaarden en defensie en europees parlement etc etc .... )
tevens klaagt niet iedere werkenden die ik ken....en ja veelal klagen ze over steuntrekkers die helemaal niet leuk of aardig of zelfs crimineel zijn......
mede zijn ook grote groepen ook nog eens modaal....( hebben genoeg te eten en kunnen naar zuidamerika elk jaar op vakantie ) ...... dus ja voor hen is het bedrag voor een nederlands uitkeringsstelsel nog veel makkelijker op te hoesten.....
Ik zit nog in volle behandeling nu ivm een bipolaire stoornis. Zet je me tussen de magazijnsmedewerkers dan is de kans groot dat ik er op dit moment huilend weg loop ivm hevige instabiliteit en een te klein hartje. Ik draai niet mee in die business en ben ook daar een vreemde eend in de bijt. Magazijnswerk is het laatste wat ik deed voor ik echt dichtklapte.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?
Net alsof het een zegen is om op vakantie te gaan naar verre landen, ik ben zovaak in Zuid Amerika geweest (naar heel veel landen), ik ga deze vakantie weer naar drie (verre) landen op vakantie. Maar of dat mij nou gelukkig maakt?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
joehoe hier een bijna modaal inkomen![]()
ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.
iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Dus... als jij een ziekte krijgt, en een hele dure behandeling nodig hebt, gaan we ook als argument opvoeren, je mag blij zijn blabla, zeik over wachtgeld van politici of weet ik veel wat.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:
[..]
[..]
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?
Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.
Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
Dat is wel waar ja, van dat dankbaar zijn dat ik in Nederland woon. Maar ehm, ik stel me echt niet aan hoor. If anything heb ik het geprobeerd weg te stoppen omdat je zo'n enorme stempel krijgt en het je hele carriere om zeep helpt.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
Dus je hebt het geprobeerd, en bent nu op zoek naar passend werk. Dat is prima toch?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:02 schreef bebbel het volgende:
[..]
Ik zit nog in volle behandeling nu ivm een bipolaire stoornis. Zet je me tussen de magazijnsmedewerkers dan is de kans groot dat ik er op dit moment huilend weg loop ivm hevige instabiliteit en een te klein hartje. Ik draai niet mee in die business en ben ook daar een vreemde eend in de bijt. Magazijnswerk is het laatste wat ik deed voor ik echt dichtklapte.
Dus we zijn druk bezig te kijken naar *passend* vrijwilligerswerk ook vanwege eigenwaarde. Vandaar dat dit topic me opviel.
och, er zijn belangrijkere dingen dan geld hoorquote:Op zondag 29 mei 2011 14:03 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Net alsof het een zegen is om op vakantie te gaan naar verre landen, ik ben zovaak in Zuid Amerika geweest (naar heel veel landen), ik ga deze vakantie weer naar drie (verre) landen op vakantie. Maar of dat mij nou gelukkig maakt?
En sowieso, je kan ervoor sparen, toch?
het is inderdaad een Godsgeschenk in deze maatschappij als je ziek bent, daar zou je trots op moeten zijnquote:Op zondag 29 mei 2011 14:03 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dus... als jij een ziekte krijgt, en een hele dure behandeling nodig hebt, gaan we ook als argument opvoeren, je mag blij zijn blabla, zeik over wachtgeld van politici of weet ik veel wat.
Maar een rekening van een banken crisis bij de zwakkeren van de samenleving neerleggen, dat is wat er mis is in dit land, met dank aan al die bange VVD stemmertjes, die bang zijn dat ze hun hypotheek aftrek mis gaan lopen.
spot on!quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
Mij ook. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar werk. Ondertussen van alles en nog wat gedaan aan uitzendbaantjes, maar ik kan niet zeggen dat ik al die vrije tijd zo geweldig vond.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef dandybleu het volgende:
ha ja hoor de koeien gaan klagen dat ze gemelkt worden..... en niemand in nederland is een profiteur behalve een uitkeringstrekker.... ( en oja ook de wajongers nog eens )
zakenmannen die gaan nooit naar de hoeren ( jab jum ) van belasting geld.....en alle zakenmannen die doen eerlijk zaken en nooit ten koste van de arbieder....enz enz enz
alle coffeshophouders doen eerlijk zaken.....en elke werkende in nederland die werkt omdat ie zo goed doet aan de maatschappij.....
man ha ha mijn broer die veegt de vloer in de gevangenis en zie elke jaar met zijn reet in het vleigtuig.....ha ha....nou ja alleen dit jaar zijn de prijzen omhoog gegaan in de super.....maar zeker de afgelopen 20 jaar heeft mijn broer nooit lopen klagen......quote:Op zondag 29 mei 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
joehoe hier een bijna modaal inkomen![]()
ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.
iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja ziek zijn is echt chillquote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.
Maar dat begint al snel te vervelen. Vandaag is hetzelfde als morgen en overmorgen. En het weekend verliest alle betekenis.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Lijkt mij juist chill, kan je doen waar je zin in hebt en heb je geen verplichtingen.
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
waarom zou je geen games spelen ? fuck it echtquote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef bebbel het volgende:
[..]
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.
En geloof me na een tijdje heb je dat internet ook wel gezien hoor. En nee, ik speel geen games, voor iemand dat gaat voorstellen.
Als ik zou gaan gamen dan voel ik me helemaal zo een uitkeringstrekker die heel de dag maar lekker zit te gamen. Ook bang verslaafd te raken eraan, dan wordt het nog moeilijker eruit te klimmen als je vast zit gebakken in een groepje online gamers... Ik wil juist uit m'n isolement, niet moedwillig erin.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:11 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
waarom zou je geen games spelen ? fuck it echt
ik weet wat ik mankeer en wat een ander daar over denkt, zou me worst zijn echt .
Soms overvliegen de gevoelens van mistroostigheid de gevoelens van blijdschap dat is nu eenmaal een feit, maar als jij kunt uitleggen hoe uit die spiraal te geraken....ga je gang,quote:Op zondag 29 mei 2011 13:59 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
Je hebt toch wel vrienden + familie waar je mee afspreekt en die je een beetje ''controleren''? Ach, met een uitkering kan je bijv. heus wel gaan sporten of iets anders leuks waar je misschien mensen kan ontmoeten (danslessen of zo). Ong 20 euro in de maand.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:10 schreef bebbel het volgende:
[..]
Juist dat geen verplichtingen hebben is een punt. No one gives a shite of je nou je bed uitkomt of niet, elke dag is hetzelfde. En dat doen waar je zin in hebt beperkt zich tot thuis blijven want dat kost geen geld.
En geloof me na een tijdje heb je dat internet ook wel gezien hoor. En nee, ik speel geen games, voor iemand dat gaat voorstellen.
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:14 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Soms overvliegen de gevoelens van mistroostigheid de gevoelens van blijdschap dat is nu eenmaal een feit, maar als jij kunt uitleggen hoe uit die spiraal te geraken....ga je gang,
maar dan niet door van kiet af aan aan te komen met tegenhangers als 9 jarige kindhoeren uit Afrika maar met lichtpunten die haalbaar zijn in zijn situatie wat maakt hem weer blij en wat maakt hem weer tevreden met een schrale kont b.v.![]()
Op de letter gezien heb je niet fouts gezegd klopt, maar omdat jij w.s. niet veel inlevingsvermogen hebt lees je over de emotie in dit bericht heen en dat maakt jouw post hard overkomen bij degene die hier wat meer mee behept zijn.
Dat zijn dingen die wel kunnen maar dan moet je er wel geld voor opzij leggen. Ondanks dat ik een uitkering heb spaar ik wel veel kleingeld en die gebruik ik dan meer voor de extratjes, belangrijkste is huur, eten electriciteit dus en daarna komt de rest wel .quote:Op zondag 29 mei 2011 14:15 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je hebt toch wel vrienden + familie waar je mee afspreekt en die je een beetje ''controleren''? Ach, met een uitkering kan je bijv. heus wel gaan sporten of iets anders leuks waar je misschien mensen kan ontmoeten (danslessen of zo). Ong 20 euro in de maand.
Ik merk echt dat mensen o.a. ook vrienden me anders zijn gaan bekijken waar ik nog best populair was toen ik nog studeerde. Dat bijt. Kan trouwens ook het grote zwarte gat na de studie zijn waar je wel vaker mensen over hoort, los van het al dan niet hebben van een stoornis.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef bebbel het volgende:
[..]
Ik merk echt dat mensen o.a. ook vrienden me anders zijn gaan bekijken waar ik nog best populair was toen ik nog studeerde. Dat bijt. Kan trouwens ook het grote zwarte gat na de studie zijn waar je wel vaker mensen over hoort, los van het al dan niet hebben van een stoornis.
idem dito hier....quote:Op zondag 29 mei 2011 14:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.
Nee naar Afrika kijken is niet hard...die is misplaats en het slaat kant nog wal wat heeft hij aan dit soort opmerkingen?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:18 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Sorry, wat is er hard aan om mensen de situatie in bijv. Afrika te laten zien? Niks, laat alleen maar zien dat je blij moet zijn met wat je hebt. En sorry, als hij er al niet tegen kan dat iemand zegt dat je je aanstelt omdat mensen op je neerkijken en hij je d'r niet tegen kan, heb je in mijn ogen inderdaad een lange weg te gaan aangezien je altijd mensen hebt die iets tegen je hebben. Nogmaals, ook als je succesvol bent.
*had.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan vind ik dat je vreemde vrienden hebt.
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:29 schreef dandybleu het volgende:
afrika is wel waar enzo.....maar ja ik zit in steun en de euro is nix meer waard.... heb je dan nog baantje dan kan je een cafe in....ik ga al jaren niet meer een terasje op......ja dus ik voel me echt ummmm.... ja is best wel depri als je "niet mee kan doen" met de rest.....
ja en wat ook is? ik maak juis in cafe makkelijk vrienden maar kan er financieel gezien nooit meer binnen ....dus ja dat mis ik ook heel erg....
Ja right, maar ík heb een stoornis?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?
ja toen mn pa dood ging... ( ik was 17 ) waren mn vrienden heel zorgzaam enzo,,,,,,en aardig tegen me....maar ja na een jaartje zat ik er nog steeds mee.....en ja die gezonde mensen willen lachen heel de avond.....en ja dan zaten ze me toch op een moment raar aan te kijken dat ik niet "mee aan het gieren en lachen " was.....ik werd een vreemde eend in de bijtquote:Op zondag 29 mei 2011 14:28 schreef bebbel het volgende:
[..]
*had.
Ja, maar ipv dat ik zoiets heb van, 'nou, dan weten we dat ook weer', mis ik ze best wel. Heb overigens nu een stel andere maatjes gevonden die me er niet op aankijken verder maar best wel helpen. Maar dat zijn meer kenissen dan vrienden. Komen niet over de vloer ofzo. Van een hele wups vrienden heb ik er nog 2 over die me echt nooit zullen veroordelen, maar het drukte me wel met de neus op de feiten.
Gek genoeg ben ik wel oprecht blij voor de vrienden die goed terecht zijn gekomen.
Omdat hij zich niet moet aanstellen om die kleine dingen (pleepapier en mensen die op hem neerkijken). Hij moet gewoon blij zijn dat ie in Nederland woont en uberhaupt een uitkering krijgt. Vergelijking met Afrika slaat overal op; nogmaals, armoede/kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen voor een beetje geld. En dan zit hij te janken over het feit dat mensen op hem neerkijken terwijl ie geld + hulp krijgt. Kom op, haters blijven haten, ook als je succesvol bent voor de 28010e keer.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:26 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Nee naar Afrika kijken is niet hard...die is misplaats en het slaat kant nog wal wat heeft hij aan dit soort opmerkingen?
En juist dat woord aanstellen is het harde woord....Dit woord maakt jouw post imo hard en kwetsend op een tijdstip dat iemand net zijn post plaats met allerlei insteken om op verder te gaan....maar nee: jij leest gaande weg over onzinnige flut dingen en huppa het is een aansteller.
Opzich los van het geheel is het ook inderdaad een futtiliteit, maar zo zwart wit is het gewoon niet in deze post van de user.
Wat dacht je van huur en eten enzo ???quote:Op zondag 29 mei 2011 14:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat is je eigen schuld. Waar gaat je geld trouwens aan op aangezien je ouders alle belasting betalen? Aan prostituees of zo?
Waarom zou je je ook laten leiden door afgunst... toch?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:28 schreef bebbel het volgende:
[..]
*had.
Ja, maar ipv dat ik zoiets heb van, 'nou, dan weten we dat ook weer', mis ik ze best wel. Heb overigens nu een stel andere maatjes gevonden die me er niet op aankijken verder maar best wel helpen. Maar dat zijn meer kenissen dan vrienden. Van een hele wups vrienden heb ik er 2 over die me echt nooit zullen veroordelen, maar het drukte me wel met de neus op de feiten.
Gek genoeg ben ik wel oprecht blij voor de vrienden die goed terecht zijn gekomen.
Dat betalen die ouders voor hem, zegt ie.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:33 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Wat dacht je van huur en eten enzo ???
ha sommige mensen claimen dat je van 30 euro eetgeld per week prima rond kan komen.....maar ha een vriendein van mij ( werkt 60 uur per week ) die denkt wel "jezus met dat geld zou ik helemaal gek worden en ga je bijna uit wanhoop gras plukken in het park om op te eten ""quote:Op zondag 29 mei 2011 14:30 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Thanks, diep down twijfel ik daar ook niet aan.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:33 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Waarom zou je je ook laten leiden door afgunst... toch?iig succes met je toekomst, zoals ik het lees gaat het je best lukken
Had je zin moeten maken voor die baantjes die men je aangeboden heeft.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:29 schreef dandybleu het volgende:
afrika is wel waar enzo.....maar ja ik zit in steun en de euro is nix meer waard.... heb je dan nog baantje dan kan je een cafe in....ik ga al jaren niet meer een terasje op......ja dus ik voel me echt ummmm.... ja is best wel depri als je "niet mee kan doen" met de rest.....
ja en wat ook is? ik maak juis in cafe makkelijk vrienden maar kan er financieel gezien nooit meer binnen ....dus ja dat mis ik ook heel erg....
Ja, ik snap ook niet dat 'ie dan ervoor kiest om thuis te blijven zitten. Als ik morgen iets aangeboden krijg wat passend is, ga ik *nu* de stad in om een normale outfit bij elkaar te rapen van het geld dat ik niet heb en sta ik morgen representatief een kwartier voor tijd voor de deur bij Bedrijf X.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:37 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Had je zin moeten maken voor die baantjes die men je aangeboden heeft.
sorry kijk ik heb veel werkende vriendenquote:Op zondag 29 mei 2011 14:37 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Had je zin moeten maken voor die baantjes die men je aangeboden heeft.
Maar dat snapo ik niet, je zou dus wel kunnen werken?quote:Op zondag 29 mei 2011 14:41 schreef bebbel het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet dat 'ie dan ervoor kiest om thuis te blijven zitten. Als ik morgen iets aangeboden krijg wat passend is, ga ik *nu* de stad in om een normale outfit bij elkaar te rapen van het geld dat ik niet heb en sta ik morgen representatief een kwartier voor tijd voor de deur bij Bedrijf X.
Man, met een simpel kantoorbaantje zou ik al enorm blij zijn. 't Is ook niet zo zeer meedoen met de rest als wel de vrijheid die je eigen boontjes doppen met zich mee brengt.
Als je niet blij bent met je haarkleur dan verf je je haar, opgelost. Denk niet dat je haar het probleem is, je komt gewoon niet helemaal 100% over.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
sorry kijk ik heb veel werkende vrienden
ja ik ben zo een beetje de enigste van die groep met een sociale handicap......word ook door mijn weke caracter vaker overvallen en kom in ruzies terecht ( mensen voelen aan dat ik niet weerbaar ben )
dan word ik nog ook vaak uigescholden voor mijn rode haar....heel mn leven al.....ja en vervolgens vragen mensen zich af "ja waarom spoor jij niet?" ( ja omdat ik vaak met een mes in bed slaap ha ha )
nou ja en dan ook rellaties gehad met vrouwen die rood haar wel geinig vonden voor een wipje of twee....nou ja daar werd ik ook niet gelukkiger van
nou ja nu ben ik op zoek naar baantje dus als webdesiger en reclame werled....
Ja, ik vind van wel maar mijn psy vind nog van niet. Leuk touwtrekken. Je wil wel, maar mag niet ofzow. Erg vermoeiend ook.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar dat snapo ik niet, je zou dus wel kunnen werken?
Als je a) niet weerbaar bent en b) een echt week karakter hebt, lijkt de reclame wereld me niet echt the way to go. Je typo daargelaten. (open deur)quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
sorry kijk ik heb veel werkende vrienden
ja ik ben zo een beetje de enigste van die groep met een sociale handicap......word ook door mijn weke caracter vaker overvallen en kom in ruzies terecht ( mensen voelen aan dat ik niet weerbaar ben )
dan word ik nog ook vaak uigescholden voor mijn rode haar....heel mn leven al.....ja en vervolgens vragen mensen zich af "ja waarom spoor jij niet?" ( ja omdat ik vaak met een mes in bed slaap ha ha )
nou ja en dan ook rellaties gehad met vrouwen die rood haar wel geinig vonden voor een wipje of twee....nou ja daar werd ik ook niet gelukkiger van
nou ja nu ben ik op zoek naar baantje dus als webdesiger en reclame werled....
Sjah, kritiek op de werkvloer kan ik prima handelen, heb daar zelfs les in gehad. Maar je woordkeuze schoot me even in het verkeerde keelgat. Je bedoelingen zijn vast goed.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:51 schreef iwannabehigh het volgende:
Tja, als je al niet tegen de opmerking niet aanstellen kan, ben ik van mening dat het op de werkvloer ook niks wordt (nu) aangezien je sowieso wel kritiek over je heen krijgt. Tenzij je schoonmaker wordt of zo.
Hmm. Het was niet beledigend of gemeen bedoeld in ieder geval.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:54 schreef bebbel het volgende:
[..]
Sjah, kritiek op de werkvloer kan ik prima handelen, heb daar zelfs les in gehad. Maar je woordkeuze schoot me even in het verkeerde keelgat. Je bedoelingen zijn vast goed.
Je hebt zelfs wel een punt, ergens. Mensen die je vies aankijken heb je al snel als je er ook maar iets anders bij loopt. Maar daar ging het nou juist niet om.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:56 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hmm. Het was niet beledigend of gemeen bedoeld in ieder geval.
ha ik heb een score van ronde de 95 procent op internet van topics en essays die goedgekeurd worden.....een ding mag je alleen niet zeggen en dat is "heb psychische problemen ondervonden in mn jeugd door rood haar"quote:Op zondag 29 mei 2011 14:45 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Als je niet blij bent met je haarkleur dan verf je je haar, opgelost. Denk niet dat je haar het probleem is, je komt gewoon niet helemaal 100% over.
met afrika hebben mensen niks te maken.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:07 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Neehoor, in Afrika en in zulke landen zijn kleine meisjes van 9 die voor hoer spelen om alleen al aan geld te komen/die in erge armoede leven/dagelijks worden verkracht enzovoort, die kunnen nooit een studie gaan doen/betalen en hij zit te klagen omdat mensen hem (in zijn ogen) vreemd aankijken omdat ie een uitkering heeft. Wees maar blij dat je in Nederland woont en wees blij met de kansen die je krijgt (uitkering, hulp voor problemen).. Niet zeuren om kleine dingen, want mensen die je afkeurend aankijken blijf je altijd, echt altijd hebben.
Als jij het niet eens bent met hoe de dingen gaan met jou in de maatschappij, dan moet je gewoon andere keuzes maken. Kun je echt niet werken omdat je niet kunt presteren door een beperking? Hou dan je mond, aanvaard de sociale mogelijkheden en accepteer het. Is het niet goed genoeg zo? Vecht dan harder, of ga gewoon weg en maak keuzes die je wel gelukkig maken..quote:Op zondag 29 mei 2011 15:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ik heb een score van ronde de 95 procent op internet van topics en essays die goedgekeurd worden.....een ding mag je alleen niet zeggen en dat is "heb psychische problemen ondervonden in mn jeugd door rood haar"
de percentage dat mensen raar tegen me gaan doen opeens? ( zonder reden ) en de keren dat ik zomaar in elkaar werd geslagen? mijn gemiddelde daarin is veel hoger dan een doorsnee hollander......
maar als je dit aankaart? dan ben je een aansteller en leugenaar en droplul zonder karakter enz enz..... maar in de kippenindustrie? dan heeft zoiets een naam...."je staat heel laag in de pik-orde"
als je brildrager bent ? dan kan je voor lenzen kiezen.....of als je boeken leest graag? ( is ook pest reden vaak ) dan kan je nog een hippe jas aantrekken.....
maar ja voor mij mn haar blond verfen heel mn leven lang? ja dat is bijna zoiets als een flapoorcorrectie.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |