Dat soort dingen inderdaad, als ik weer Evyloos kan lopen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:06 schreef Amsel het volgende:
Maar áls ik loop/sport met muziek is het altijd op Basement Jaxx, dat houdt het tempo er in ieder geval in
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:
ik loop meestal over fiets en wandelpaden en niet langs de openbare weg, dat scheelt. Maar, ik loop ook niet met muziek.
Net een half uur gelopen, 5 km. En m'n internet doet het niet, terwijl we vandaag van alles wouden regelen qua vliegtickets enzo...balen.
neem aan dat je dit mobiel gepost hebt? via telefoon internetten op laptop? (mits je een bundel oid hebt waar je ongelimiteerd mee kunt internetten)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:
ik loop meestal over fiets en wandelpaden en niet langs de openbare weg, dat scheelt. Maar, ik loop ook niet met muziek.
Net een half uur gelopen, 5 km. En m'n internet doet het niet, terwijl we vandaag van alles wouden regelen qua vliegtickets enzo...balen.
dat doe ik nu, maar ik kan niet onglimiteerd internetten, tot 1 GB maar. Ach ja...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:20 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
neem aan dat je dit mobiel gepost hebt? via telefoon internetten op laptop? (mits je een bundel oid hebt waar je ongelimiteerd mee kunt internetten)
Ik schrijf gewoon zoals ik op school geleerd heb. Dat lijkt me weinig dwars.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een sudokuutje?. (ik verbaas me ook altijd over sigme's verkleinwoorden, maar volgens mij doet die het uit dwarsheid
)
Dus vroeger was het idd auto'tje?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik schrijf gewoon zoals ik op school geleerd heb. Dat lijkt me weinig dwars.
Nou, dit was volgens mij de eerste keer dat ik écht hardop moest lachen om een post.quote:
Ja weet ik veelquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dit was volgens mij de eerste keer dat ik écht hardop moest lachen om een post.
Hoewel ik het wel vrij erg vind, bij iemand die academisch Neerlandica is en Nederlands zou moeten geven aan leerlingen. Eigenlijk.
Zo vaak verandert de spelling niet. In 1995 was de eerste keer sinds 1953. En daarna nog een oprisping in 2005.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja weet ik veel. De spelling verandert zo vaak en met die van voor mijn schooltijd heb ik me nooit beziggehouden.
Tsja. Voor iemand wiens werk het is vind ik dat teleurstellend.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja weet ik veel. De spelling verandert zo vaak en met die van voor mijn schooltijd heb ik me nooit beziggehouden.
Ik stam uit '84, dus voor mij is dat 'vaak'quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo vaak verandert de spelling niet. In 1995 was de eerste keer sinds 1953. En daarna nog een oprisping in 2005.
Van alle gebieden van de Nederlandse taal ben ik in spelling nog wel het slechtst / boeit spelling me nog het minstquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Voor iemand wiens werk het is vind ik dat teleurstellend.
Sowieso, het idee dat de spelling uit het groene boekje (voorgeschreven aan ambtenaren dus) dé spelling zou zijn vind ik euh wat kortzichtig.
Het heeft anders wel verstrekkende gevolgen - kijk alleen maar naar jouw indruk dat ik dwars wasquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Van alle gebieden van de Nederlandse taal ben ik in spelling nog wel het slechtst / boeit spelling me nog het minst. Juist omdat het zo artificieel is. Op werkwoordspelling na dan
.
Dat vind ik heel gek staan. Dus daarom deed ik de 'tje-variant. Geen idee of het goed of fout is, maar sudokuutje vind ik maar vreemd.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een sudokuutje?. (ik verbaas me ook altijd over sigme's verkleinwoorden, maar volgens mij doet die het uit dwarsheid
)
quote:
Woorden die eindigen op een u die je uitspreekt als oe krijgen inderdaad 'tje erachter.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat vind ik heel gek staan. Dus daarom deed ik de 'tje-variant. Geen idee of het goed of fout is, maar sudokuutje vind ik maar vreemd.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Waar rijst staat - zilvervlies
Waar beschuit staat - volkoren
Waar pistolet staat - meergranen
Waar boterham staat - grof volkoren
Stop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |