abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97390753
BIOLOGIE
Elk jaar weer een van de moeilijkste examens.

Vrijdag 27 mei 2011
13.30-16.30

Examenprogramma Biologie VWO 2011
Syllabus Biologie VWO
pi_97390792
Ik heb er naast gezeten, terwijl ik mijn veel te moeilijke Duitse examens aan het maken was ... :(
Perfecte openingszin: ''Mag ik wat te drinken van je?''
pi_97390799
Ik ga uit van een hoge norm, moge dat duidelijk zijn, wat een teringexamen en niet eens een rekenvraag.
pi_97390845
Vind wel dat er wat meer vragen over de metabolisme en de homeostase van mens in mochten ;(.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 27 mei 2011 @ 17:44:24 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97390909
Norm van 2.1 bitte _O_ *O*
pi_97390910
Godverdomme zeg, ik had aan een 3,8 al genoeg voor een 6. Haal ik 22 punten, en dat is met de normering 0 een 2,9. wat een kutexamen.
pi_97390968
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:44 schreef Flanx het volgende:
Godverdomme zeg, ik had aan een 3,8 al genoeg voor een 6. Haal ik 22 punten, en dat is met de normering 0 een 2,9. wat een kutexamen.
Je zal sowieso een 3.8 hebben, geloof me maar.
pi_97391052
Iemand die me kan uitleggen hoe je bij die vraag over DNA-diagnostiek bij een Huntington patient kan zien of hij hetero- of homozygoot is? :?

Vraag 1 heb ik verkeerd verbeterd, had eerst D maar toen veranderd in B omdat ik dacht dat een verlaging van temperatuur juist een lagere NPP tot gevolg heeft. :{
pi_97391128
48 punten *O*

Alleen vraag 7, over meiose, volgens samengevat was het hoofdstuk celcyclus en DNA (niet verwarren met het hoofdstuk DNA, RNA en eiwitsynthese) alleen stof voor het schoolexamen. En in dat hoofdstuk wordt meiose enz. behandelt.

Klacht!
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_97391135
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:48 schreef Kaamos het volgende:
Iemand die me kan uitleggen hoe je bij die vraag over DNA-diagnostiek bij een Huntington patient kan zien of hij hetero- of homozygoot is? :?

Vraag 1 heb ik verkeerd verbeterd, had eerst D maar toen veranderd in B omdat ik dacht dat een verlaging van temperatuur juist een lagere NPP tot gevolg heeft. :{
Heel simpel: hij had een repeat van een rond de 20 en eentje van rond de 70. Dit betekent dat hij heterozygoot moet zijn omdat hij zowel het allel wat zorgt voor een repeat van boven de 35 bezit als een normaal allel wat een repeat heeft van minder dan 35.
pi_97391168
denken jullie dat de norm boven de 1.3 (zoals vorig jaar) komt te liggen?
pi_97391190
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:50 schreef dralion13 het volgende:
48 punten *O*

Alleen vraag 7, over meiose, volgens samengevat was het hoofdstuk celcyclus en DNA (niet verwarren met het hoofdstuk DNA, RNA en eiwitsynthese) alleen stof voor het schoolexamen. En in dat hoofdstuk wordt meiose enz. behandelt.

Klacht!
Volgens bioplek.org behoorde de celcyclus en dus ook meiose wel tot de CE-stof. Maar zou mooi zijn als iedereen daar de volle punten voor krijgt want ik had meiose II i.p.v. I :'(.
pi_97391205
Ik weet niet, ik vond hem persoonlijk niet heel erg moeilijk
Ik hoop iig op een norm boven de 1.1 (dan sta ik gemiddeld een 8)
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_97391221
4,6 heb ik nodig...

Jouw cijfer voor Biologie ligt tussen
3,5 en 4,3
gebaseerd op een score van 22 uit 68 punten

:'(

Vast herkansing of gezakt
pi_97391230
maar was dit examen aanzienlijk moeilijker dan 2010-1?
pi_97391254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:52 schreef Flitskikker het volgende:
4,6 heb ik nodig...

Jouw cijfer voor Biologie ligt tussen
3,5 en 4,3
gebaseerd op een score van 22 uit 68 punten

:'(

Vast herkansing of gezakt
:'(!!
pi_97391288
Ik vind 2010 I niet zoveel verschillen van deze om eerlijk te zijn.
pi_97391317
de norm zal dus minimaal 1.3 worden?
pi_97391361
Kun je niet zo 1-2-3 zeggen, misschien ligt het niveau van de biologieleerlingen dit jaar wel veel hoger waardoor de n-term dus niet zo hoog hoeft uit te vallen.

Maar, ik denk niet dat die echt laag zal zijn :P.
pi_97391394
heb norm van 1 minimaal nodig. is de kans daarop groot?
pi_97391429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:56 schreef knight18 het volgende:
heb norm van 1 minimaal nodig. is de kans daarop groot?
De kans is aanwezig, hoe groot die is weet ik niet
  vrijdag 27 mei 2011 @ 18:04:15 #22
345079 xCore
Tijd voor me dutje, kutje
pi_97391680
Achterlijk examen.
Mandy & Lisa
  vrijdag 27 mei 2011 @ 18:05:46 #23
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_97391742
32 punten gehaald, denk ik. Damens en heren, koeken en peren ik ben de sjaak. Ik heb echt een N-term van 1,6 nodig anders sta ik een onvoldoende voor Bio en dat kenne' we nie' hebben. :')
“An interesting thing is a good thing.”
pi_97391786
ze kunnen btw van biologie beter ecologie maken. snap niet waarom ze altijd daar de prioriteit leggen.
pi_97391920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:07 schreef Flanx het volgende:
ze kunnen btw van biologie beter ecologie maken. snap niet waarom ze altijd daar de prioriteit leggen.
Doen ze niet, er waren maar een paar ecologie opdrachten, het overgrote deel was geen ecologie (had graag wat meer ecologie gehad)
pi_97392424
Waarom is vraag 22 C? daar is het Ox>Glu>Gln, terwijl ze zeggen 'Glutamaat(Glu) is een ... die kan worden gevormd uit glutamine(Gln)', dan moet het toch zijn Ox>Gln>Glu?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:48 schreef Kaamos het volgende:
Dit ook
pi_97392539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:26 schreef ffvoorexamen het volgende:
Waarom is vraag 22 C? daar is het Ox>Glu>Gln, terwijl ze zeggen 'Glutamaat(Glu) is een ... die kan worden gevormd uit glutamine(Gln)', dan moet het toch zijn Ox>Gln>Glu?
quote:
Als je in binas kijk zie je dat Gln een NH3 groep bevat en Glu niet. daarom heeft Glu NH3 nodig om Gln te vormen. Dus C
pi_97392649
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:50 schreef yosander het volgende:

[..]

Heel simpel: hij had een repeat van een rond de 20 en eentje van rond de 70. Dit betekent dat hij heterozygoot moet zijn omdat hij zowel het allel wat zorgt voor een repeat van boven de 35 bezit als een normaal allel wat een repeat heeft van minder dan 35.
Hmm, heel dat plaatje snap ik eigenlijk niet :p.
Gaat het plaatje specifiek over het stuk DNA dat voor het eiwit huntintine codeert? En de zwarte streep is dan de lengte van dat stuk DNA?
(De gezonde persoon is ook hetero-zygoot dan, omdat hij een allel heeft met ~10 en een met ~20 repeats?)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 18:32:42 #29
227085 Frank020
Slappe hap
pi_97392660
quote:

[..]

Dit ook
Ja zo redeneerde ik ook.
pi_97392725
Die van Huntington was ik niet zeker, maar bij ANW hadden wij een paar van die erfelijke ziektes behandeld, waaronder Huntington, en ik dacht te hebben onthouden dat je als je homozygoot was daarvoor je niet levensvatbaar bent, daarom gokte ik op heterozygoot.. Maar zou ook een toevallige goede gok kunnen zijn en ik neem aan dat er ook een biologische verklaring voor moet zijn uit de opgave, maar die kon ik niet vinden :P
pi_97392734
Maar volgens de vraag vormt Gln Glu, en niet andersom.
pi_97393024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:34 schreef Saxofoontje het volgende:
Die van Huntington was ik niet zeker, maar bij ANW hadden wij een paar van die erfelijke ziektes behandeld, waaronder Huntington, en ik dacht te hebben onthouden dat je als je homozygoot was daarvoor je niet levensvatbaar bent, daarom gokte ik op heterozygoot.. Maar zou ook een toevallige goede gok kunnen zijn en ik neem aan dat er ook een biologische verklaring voor moet zijn uit de opgave, maar die kon ik niet vinden :P
Ik dacht juist dat de ziekte van Huntington recessief erfelijk was, daarom had ik gegokt op homozygoot :N

Bij vraag 19 had ik trouwens iets in de zin van: de vegetatie heeft minder 15N op een eiland met vossen omdat de vossen relatief veel 15N hebben opgenomen, immers "In de voedselketen stijgt de ratio 15N/14N vervolgens bij elk volgend trofisch niveau".
Zou daar nog een puntje mee te halen zijn? O-)
pi_97393079
Schrok al, dacht dat ik maar 21 puntjes had, maar meerkeuze geven 2 puntjes per vraag *O*
Rond de 32 puntjes nu, wat genoeg is.
pi_97393086
ik heb op 3 na alle meerkeuzevragen goed :P ..
Die open vragen ga ik me geeneens aan wagen om mezelf punten op te geven, behalve het soort van: ''pyruvaat'' en ''kiemlaag, cel verversen''. Kan je echt niet zelf inschatten ;)

En trouwens: het examen verschilt WEL heel veel van 2010-1; dat was echt een examen puur gericht op een beetje inzicht en echt alles uit de verhaaltjes halen (bijna alles dan). Dit examen was nog aardig leergericht en vereiste dat je een boel dingen wist.

Klacht: ik vond die tekening met die synaps wel erg onduidelijk.
pi_97393339
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:45 schreef samthegreat5 het volgende:
ik heb op 3 na alle meerkeuzevragen goed :P ..
Hier nog iemand ^O^ . Twee daarvan waren echt stomme fouten :p. (alhoewel, waarom leidt een lagere temperatuur juist tot hogere NPP?)
pi_97393374
Wat een leer-examen zeg! Wist van verschillende termen niet wat het waren helaas.

Wat denken jullie over de norm? heb n=1.3 nodig voor loting :{
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:02:20 #37
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_97393714
zozo deel 2 alweer :P Ben benieuwd wat jullie ervan gebakken hebben. Vorig jaar was echt een heel slecht examen met een aantal slecht gestelde vragen, en een paar strikvragen. Daarom was toen de N-norm zo hoog.

Maar zal vandaag of morgen eens voor de gein het examen doornemen. :P
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:06:10 #38
308391 PG18
Nee, 24
pi_97393875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:54 schreef Vultures het volgende:
Wat een leer-examen zeg! Wist van verschillende termen niet wat het waren helaas.

Wat denken jullie over de norm? heb n=1.3 nodig voor loting :{
30 Welke vloeistof krijgt een atleet met watervergiftiging intraveneus toegediend?
A een hypertone zoutoplossing
B een hypotone zoutoplossing
C een isotone zoutoplossing

Dan probeer ik nog tevergeefs achterin het register van de Binas te kijken of ze daar toevallig bij staan, helaas niet het geval, en dus het verkeerde gegokt. Nog nooit van die termen gehoord :{
pi_97394095
Veel water in lichaam, betekent lage concentratie van shit in lichaam, concentratie stoffen moet omhoog dus iets wat een superhoge concentratie stoffen heeft. ''Hyper'', hm.. klinkt als hoog of veel. Laat ik die maar doen.
pi_97394528
Mm ik had bij die vraag juist bedacht, oke als er uitdroging is, dan moet men dus een superhoge concentratie binnenkrijgen omdat je dan veel hebt gezweet, dus moet bij deze wel een lage concentratie zijn, het tegenovergestelde dus... helaas foute denkrichting ^^ en verder best veel ecologie ja, gok op een N-term zelfde als vorig jaar ? 1,5 ofzo? vond hem wel pittig en iedereen bij mij op school eigenlijk wel.
naja we zien wel lekker chillen nu of je moet nog een examen russisch doen ahah^^
pi_97394548
Pff... lekker examen was dit zeg :(

Die vraag 25 over die Huntington snap ik nog steeds niet :S Ging er vanuit dat je wel homozygoot moest zijn om die ziekte te hebben. Ze kiezen het lekker uit...

Heb 27 punten minimaal is niet erg best, sta een 7 en had dat graag zo gehouden.

Herkansing dan maar...
pi_97394741
Net zoals de meesten hier; wat een k*texamen.
Heb een 3,8 nodig om een voldoende te staan,
zit nu op het randje...
Ik vond het echt niet te doen, terwijl ik altijd redelijk goed ben geweest in bio en jaren een 8 heb gestaan.
Had dit niet verwacht.
Nouja, op naar die hoge n-term dan maar.
pi_97395253
Ik weet van gekkigheid niet wat ik met m'n vrije tijd moet.
Voel me trouwens ook niet zo lekker, heb een loopneus, warm gezicht, zie een beetje vaag.. zal wel de moeheid zijn :P
pi_97395678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:06 schreef PG18 het volgende:

[..]

30 Welke vloeistof krijgt een atleet met watervergiftiging intraveneus toegediend?

Dan probeer ik nog tevergeefs achterin het register van de Binas te kijken of ze daar toevallig bij staan, helaas niet het geval, en dus het verkeerde gegokt. Nog nooit van die termen gehoord :{
hyperthermia is koorts en hypothermia is onderkoeling :) dus hyper zal wel veel of meer zijn
isotone is juist hydraterend, al die sportdrankjes die reclame maken met isotone en bijvoorbeeld isostar :)

je biologie examen met zulke beredenerigen maken ^O^ :')
pi_97396067
Het is en blijft een poepexamen en er blijven nog steeds 100x meer redeneringen mogelijk dan die in het antwoord model staan:
Bijvoorbeeld over die biofilm: je kan ook als reden noemen: er komt geen zuurstof bij, dus erg fijne plek voor anaërobe bacterietjes.
pi_97396131
ik dacht bij die vraag aan pokemon

GYRADOS HYPERBEAM!
pi_97396144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:49 schreef David_ het volgende:

[..]

hyperthermia is koorts en hypothermia is onderkoeling :) dus hyper zal wel veel of meer zijn
isotone is juist hydraterend, al die sportdrankjes die reclame maken met isotone en bijvoorbeeld isostar :)

je biologie examen met zulke beredenerigen maken ^O^ :')
Ik heb ook mn examen gedeeltelijk op deze manier gemaakt :P :')
pi_97396746
In biodata blz 49 in tabel 2.9 h staat anaerobe dissimilatie in cytoplasma weergeven. Als je goed kijkt naar het figuur zie je dat pyrodruivenzuur alleen melkzuur en koolstofdioxide kan afstaan. Maar in afbeelding drie in het examen van vraag 15 staat er dat er naast melkzuur en koolstofdioxide ook nog water wordt afgestaan. Dus pyrodruivenzuur kan niet kloppen, daarom heb ik glycerinezuur3 fosfaat beantwoord want die kan zowel melkzuur water en koolstofdioxide afstaan. Dus ik vind dat mijn antwoord goed is!
pi_97397161
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:12 schreef AxAxA het volgende:
In biodata blz 49 in tabel 2.9 h staat anaerobe dissimilatie in cytoplasma weergeven. Als je goed kijkt naar het figuur zie je dat pyrodruivenzuur alleen melkzuur en koolstofdioxide kan afstaan. Maar in afbeelding drie in het examen van vraag 15 staat er dat er naast melkzuur en koolstofdioxide ook nog water wordt afgestaan. Dus pyrodruivenzuur kan niet kloppen, daarom heb ik glycerinezuur3 fosfaat beantwoord want die kan zowel melkzuur water en koolstofdioxide afstaan. Dus ik vind dat mijn antwoord goed is!
En kan dat ding ook omgezet worden in melkzuur en andersom?
pi_97397206
Ik had trouwens pyruvaat ipv. pyrodruivenzuur en dat klopt ook gewoon wat ik heb.
Alle reacties verlopen toch terwijl ze opgelost zijn ofniet dan?
Dat betekent dat pyrodruivenzuur geen pyrodruivenzuur meer is maar Pyruvaat (ion van pyrodruivenzuur), dusch... dikke aars :P. Ik denk ook wel dat ze het goedrekenen daar niet van, maar ze hebben het gewoon fout. Kortom: het is dus niet het pyrodruivenzuur zelf dat de reacties aangaat maar pyruvaat.
pi_97397408
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:23 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik had trouwens pyruvaat ipv. pyrodruivenzuur en dat klopt ook gewoon wat ik heb.
Alle reacties verlopen toch terwijl ze opgelost zijn ofniet dan?
Dat betekent dat pyrodruivenzuur geen pyrodruivenzuur meer is maar Pyruvaat (ion van pyrodruivenzuur), dusch... dikke aars :P. Ik denk ook wel dat ze het goedrekenen daar niet van, maar ze hebben het gewoon fout. Kortom: het is dus niet het pyrodruivenzuur zelf dat de reacties aangaat maar pyruvaat.
Pyruvaat heb ik nog nooit van gehoord :{
pi_97397448
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:06 schreef PG18 het volgende:

[..]

In Biodata kon je de betekenis wel afleiden.
pi_97397533
quote:
Pyruvaat heb ik nog nooit van gehoord :{
Zou je wel moeten hebben :P ..
''Pyruvic acid dissociates in solution to pyruvate''.

Pyrodruivenzuur: CH3-CO-COOH
Pyruvaat: CH3-CO-COO- (dus 1-min)

Dus pyruvaat is gewoon pyrodruivenzuur opgelost ;) ..
pi_97397538
quote:
18s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:23 schreef Liche het volgende:
Pff... lekker examen was dit zeg :(

Die vraag 25 over die Huntington snap ik nog steeds niet :S Ging er vanuit dat je wel homozygoot moest zijn om die ziekte te hebben. Ze kiezen het lekker uit...

Heb 27 punten minimaal is niet erg best, sta een 7 en had dat graag zo gehouden.

Herkansing dan maar...
Dat doen ze volgens mij expres inderdaad. Mensen misleiden doordat zij denken dat Huntington wel homozygoot moet zijn.
pi_97397605
Vond het erg moeilijk... veel te veel met die neurotransmitters/impuls dingen en ecologie.
pi_97397663
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:22 schreef snodaard93 het volgende:

[..]

En kan dat ding ook omgezet worden in melkzuur en andersom?
Ja dat kon, zegmaar pyrodruivenzuur komt voort uit glycerinezuur3 fosfaat. En ik wilde ook pyrodruivenzuur antwoorden maar in biodata stond dat uit pyrodruivenzuur geen water kwam en daarom dacht ik dat pyrodruivenzuur fout zou zijn. En bij glycerinezuur3fosfaat kan dat wel.
pi_97397727
http://havovwo.nl/vwo/vbi/bestanden/vbi10iiopg2.pdf
kijk eens allemaal naar vraag 11 van examen 2010 2, deze vraag hebben wij volgens mij vandaag ook gekregen
pi_97397862
Negativ du arschlog.
Een soortgelijke vraag dat wel (ik was ook al verbaasd, over de hele huidopgave aangezien hij heel erg lijkt op deze inderdaad), maar hier gaat het erom welke cellen kunnen ''lyseren'' und das sind die Cytotoxische-KILLERCELLZZZ, die spuiten hun goedje (enzymen) in die virusverwekkers die dan wegbranden. wij kregen de vraag welke soort cellen geactiveerd worden doordat lieve macrofaagjes antigeentjes aanbieden op hun membraan. Dat zijn T-helpercellen die angstig snel hun buddy ''Killercelllzzz'' gaan halen.

Hoe kan ik een onvoldoende voor bio hebben :( .. het verbaast me altijd weer :P .
pi_97399006
Minimaal 19 punten maar veel meer zullen het er niet zijn :')
Van de 16 MC had ik er maar liefst 5 goed :'( daar gaat mijn mooie 6,6 en een prachtige 5 op mijn diploma
Er overheen omdat ik naar het randje zocht...
pi_97400932
Wij hadden een nederlands woordenboek erbij, haha, dus heb de betekenis van hypertoon en hypotoon gewoon op kunnen zoeken ;)
pi_97402340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:39 schreef ffvoorexamen het volgende:
Wij hadden een nederlands woordenboek erbij, haha, dus heb de betekenis van hypertoon en hypotoon gewoon op kunnen zoeken ;)
Ja en bij mij stond bij allebei hetzelfde.. maar heb met logisch denken gelukkig toch de goede gekozen :).
pi_97402920
Moesten we celcyclus nou wel of niet kennen? In samengevat stond van niet
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:42:00 #63
346296 Water123
Water bedekt 71% van de Aarde
pi_97403994
Chemosynthese wordt toch ook beïnvloed door een broeikaseffect? Het staat ook in het stikstofkringloop in de BINAS, onder fotosynthese.
pi_97404002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:39 schreef ffvoorexamen het volgende:
Haha, zo heb ik dat ook gedaan :P
Ik kon me nog wel herinneren dat de lerares in de 4e een keer dat met tekeningen duidelijk had uitgelegd, maar wist niet meer zeker wat nu bij wat hoorde, dus dan maar zo!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:43:15 #65
346296 Water123
pi_97404045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:19 schreef Vultures het volgende:
Moesten we celcyclus nou wel of niet kennen? In samengevat stond van niet
Ik dacht ook van niet, ik heb gewoon een klacht ingediend dat het geen CE-stof is, maar ik zal wel verkeerd zitten :P
pi_97404159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:42 schreef Water123 het volgende:
Chemosynthese wordt toch ook beïnvloed door een broeikaseffect? Het staat ook in het stikstofkringloop in de BINAS, onder fotosynthese.
Ja, is gewoon goed hoor. Staat in BINAS dat het duidelijk erdoor wordt beinvloed.
Dus, lijkt me dat ze die goedrekenen (had ik ook ;)).
pi_97404819
Pff.. geen leuk examen
maaaaar ik ben blij want ik heb waarschijnlijk rond de 27 puntjes, dus minimaal een 3,5 :D
duuuus waarschijnlijk toch nog een 5 op mijn eindlijst en met een norm van minstens 1 misschien nog wel een 6!
Het onmogelijke is toch gebeurd :D
maar bij ons waren er echt heel veel mensen vroeg weg?
ik had t idee dat het niet extreem moeilijk was omdat er zoveel mensen zo vroeg weg waren, maar ik had gewoon ronduit slecht geleerd en ik had het dus wel beter kunnen maken, waarschijnlijk. Maargoed, het is biologie, extra vak, dus niet belangrijk :D
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:07:56 #68
346296 Water123
pi_97405033
Ik hoop dat er minstens een N van 1,2 komt voor bio. De laatste keer dat er een N van onder de 1 was, was in 2003 :D
pi_97405149
Serieus? :o
dat stemt positief :D
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:11:52 #70
346296 Water123
pi_97405216
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:10 schreef Femke3112 het volgende:
Serieus? :o
dat stemt positief :D
Ja, ik had het even allemaal bekeken tot en met 2002 :@
pi_97405374
hypertoon en hypotoon betekenen allebei hetzelfde. Hoe kan het dan fout worden gerekend als je de 'verkeerder'hebt gekozen?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:18:09 #72
346296 Water123
pi_97405484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:15 schreef knight18 het volgende:
hypertoon en hypotoon betekenen allebei hetzelfde. Hoe kan het dan fout worden gerekend als je de 'verkeerder'hebt gekozen?
Hyper is toch in sterke mate en hypo toch iets met laag? Dus betekend niet hetzelfde.
pi_97405630
in het woordenboek heeft het dezelfde betekenis namelijk:
met hogere druk of concentratie. Dit staat bij beide woorden.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:23:50 #74
346296 Water123
pi_97405705
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:21 schreef knight18 het volgende:
in het woordenboek heeft het dezelfde betekenis namelijk:
met hogere druk of concentratie. Dit staat bij beide woorden.
Gewoon een klacht indienen, wie weet!
pi_97405829
Jongens en meiden:

Ondergetekende gaat lamballend in bed, met de gedachte dat alle examens voorbij zijn en hij geen zorgen meer aan z'n hoofd heeft, een historisch verslag over Market Garden lezen :P ..

Trustah!
pi_97406422
Dit was echt een debiel examen
Is de kans reël dat de norm 1.4 word?
pi_97406790
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:40 schreef knight18 het volgende:
Zit er in, denk eerder dat als je op safe gokt tussen de 0.8 en 1.3 beter zit.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:56:14 #78
346296 Water123
pi_97407040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:40 schreef knight18 het volgende:
Ik denk dat de norm minstens 1,0 wordt en maximaal 1,3.
pi_97407078
bij vraag 6 over welke behandeling hennen moeten ondergaan uit controlegroep heb ik: niet worden ingespoten met progesteron. Denk je dat dit word goedgerekend?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:57:15 #80
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_97407079
poepexamen, 0.0 concentratie en van die kutkinderen die voetballen gingen achter de zaal, BAM BAL tegen de nooddeur..

Maaaaaar; ik had appelcakejes! *O*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_97407343
Ik had ook totaal geen concentratie, was binnen 1,5 uur klaar en had geen zin meer om mijn antwoorden te verbeteren :P was al lang blij dat ik alle vragen ingevuld had en het er bijna opzat.
Er overheen omdat ik naar het randje zocht...
pi_97408857
Ik had behandeling 1 dus geen progesteron
pi_97411985
Die vraag over welke behandeling de hennen moeten ondergaan, vond ik nog wel 't debielst :(
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 28 mei 2011 @ 09:54:07 #84
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97412978
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 05:10 schreef yosander het volgende:
Die vraag over welke behandeling de hennen moeten ondergaan, vond ik nog wel 't debielst :(
Ik snapte er geen hol van, ik had als antwoord nog meer progesteron :') _O-.
pi_97413157
Prrft, ik ben zo brak als de neten, maar wat was dit een huilen examen :'(
pi_97414261
Ik had daar ook geen progesteron inspuiten.
pi_97414367
dit examen was nog debieler dan het vorige van 2010-1. God zeg. Met een half uur te gaan moest ik nog 20 opgaves ofzo.
Leuk, volgens mijn docent betekenen hypertoon en hypotoon 2 verschilledne dingen. Waarom staat het dan als hetzelfde in het woordenboek?
pi_97414627
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:27 schreef knight18 het volgende:
dit examen was nog debieler dan het vorige van 2010-1. God zeg. Met een half uur te gaan moest ik nog 20 opgaves ofzo.
Leuk, volgens mijn docent betekenen hypertoon en hypotoon 2 verschilledne dingen. Waarom staat het dan als hetzelfde in het woordenboek?
Het stond niet eens in mijn woordenboek
pi_97414685
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:54 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik ook. :') Ik begreep helemaal niet wat ze met de `controlegroep´ bedoelde. :{
pi_97416330
Die vraag met de controlegroep van de hennen was juist de enige die ik wel zeker wist :')

mijn concentratie was ook echt op :') ik zat echt continu te denken: nog 20 vragen.. nog 10.. ik wil voor 4 uur klaar zijn.. heb t een beetje afgeraffeld dus, had echt geeeeen zin meer XD
pi_97417425
Ik blijf het leuk vinden dat ik maar 3 van de 14 meerkeuzevragen ofzo fout heb.. :P
Nou maar hopen dat de open vragen soepel gerekend worden.
pi_97418244
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:54 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:D.
Ik had het toedienen van LH en FSH omdat progesteron de secretie van die twee hormonen remt.
pi_97418474
''Welke behandeling moet toegepast worden?''
Ik had:''Geen..'' :P .. (en later nog wel wat toegelicht, dat er niks ingespoten moest worden om het progesteron niveau op normaal te houden).
pi_97418586
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:39 schreef samthegreat5 het volgende:
Negativ du arschlog.
Een soortgelijke vraag dat wel (ik was ook al verbaasd, over de hele huidopgave aangezien hij heel erg lijkt op deze inderdaad), maar hier gaat het erom welke cellen
kunnen ''lyseren'' und das sind die Cytotoxische-KILLERCELLZZZ, die spuiten hun goedje (enzymen) in die virusverwekkers die dan wegbranden. wij kregen de vraag welke soort cellen geactiveerd worden doordat lieve macrofaagjes antigeentjes aanbieden op hun membraan. Dat zijn T-helpercellen die angstig snel hun buddy ''Killercelllzzz'' gaan halen.

Hoe kan ik een onvoldoende voor bio hebben :( .. het verbaast me altijd weer :P .
Er stond iets in die tekst dat die cellen MHC-II dingen bevatten => laatste tabel over immuniteit => T-helpercellen bevatten dat MHC-II ding :).
pi_97418631
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef yosander het volgende:

[..]

Er stond iets in die tekst dat die cellen MHC-II dingen bevatten => laatste tabel over immuniteit => T-helpercellen bevatten dat MHC-II ding :).
Ja, daar heb ik ook naar gekeken omdat ik toch onzeker was.
T-helpercellen werden door een macrofaag met MHC-2 eiwitten op het membraan geativeerd.
En die Cytotoxische-T-cellen volgens mij doormiddel van een MHC-1 dragende macrofaag.
pi_97419543
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:56 schreef samthegreat5 het volgende:
''Welke behandeling moet toegepast worden?''
Ik had:''Geen..'' :P .. (en later nog wel wat toegelicht, dat er niks ingespoten moest worden om het progesteron niveau op normaal te houden).
Haha, had hetzelfde gedaan. Na die hele tekst nog een keer te hebben gelezen was ik allang weer vergeten dat die Progesteron in een of andere olie zat... Dus had gewoon geantwoord dat ze niks toegediend moesten krijgen >.<
pi_97423118
39 Punten *O*
pi_97424067
Ik snapte die controlegroep-vraag echt niet. De vraagstelling heb ik het dan over. Omdat ik niet helemaal snapte wat ze nou vroegen, heb ik gewoon gezegd dat één groep Progesteron toegediend moest krijgen, en een andere groep juist geen Progesteron toegediend moest krijgen.

Zou dit goed zijn?
pi_97424365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:05 schreef Skiye het volgende:
Ik snapte die controlegroep-vraag echt niet. De vraagstelling heb ik het dan over. Omdat ik niet helemaal snapte wat ze nou vroegen, heb ik gewoon gezegd dat één groep Progesteron toegediend moest krijgen, en een andere groep juist geen Progesteron toegediend moest krijgen.

Zou dit goed zijn?
Ja krijg je 7 punten voor
pi_97428119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:05 schreef Skiye het volgende:

Zou dit goed zijn?
Denk het niet, volgens mij gaat het er wel om dat je doorhebt dat andere factoren in de proef effecten hebben kunnen veroorzaken. Dus in dit geval de olie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')