Je zal sowieso een 3.8 hebben, geloof me maar.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:44 schreef Flanx het volgende:
Godverdomme zeg, ik had aan een 3,8 al genoeg voor een 6. Haal ik 22 punten, en dat is met de normering 0 een 2,9. wat een kutexamen.
Heel simpel: hij had een repeat van een rond de 20 en eentje van rond de 70. Dit betekent dat hij heterozygoot moet zijn omdat hij zowel het allel wat zorgt voor een repeat van boven de 35 bezit als een normaal allel wat een repeat heeft van minder dan 35.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:48 schreef Kaamos het volgende:
Iemand die me kan uitleggen hoe je bij die vraag over DNA-diagnostiek bij een Huntington patient kan zien of hij hetero- of homozygoot is?![]()
Vraag 1 heb ik verkeerd verbeterd, had eerst D maar toen veranderd in B omdat ik dacht dat een verlaging van temperatuur juist een lagere NPP tot gevolg heeft.
Volgens bioplek.org behoorde de celcyclus en dus ook meiose wel tot de CE-stof. Maar zou mooi zijn als iedereen daar de volle punten voor krijgt want ik had meiose II i.p.v. Iquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:50 schreef dralion13 het volgende:
48 punten
Alleen vraag 7, over meiose, volgens samengevat was het hoofdstuk celcyclus en DNA (niet verwarren met het hoofdstuk DNA, RNA en eiwitsynthese) alleen stof voor het schoolexamen. En in dat hoofdstuk wordt meiose enz. behandelt.
Klacht!
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:52 schreef Flitskikker het volgende:
4,6 heb ik nodig...
Jouw cijfer voor Biologie ligt tussen
3,5 en 4,3
gebaseerd op een score van 22 uit 68 punten
Vast herkansing of gezakt
De kans is aanwezig, hoe groot die is weet ik nietquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:56 schreef knight18 het volgende:
heb norm van 1 minimaal nodig. is de kans daarop groot?
Doen ze niet, er waren maar een paar ecologie opdrachten, het overgrote deel was geen ecologie (had graag wat meer ecologie gehad)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:07 schreef Flanx het volgende:
ze kunnen btw van biologie beter ecologie maken. snap niet waarom ze altijd daar de prioriteit leggen.
Dit ookquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:48 schreef Kaamos het volgende:
Iemand die me kan uitleggen hoe je bij die vraag over DNA-diagnostiek bij een Huntington patient kan zien of hij hetero- of homozygoot is?![]()
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:26 schreef ffvoorexamen het volgende:
Waarom is vraag 22 C? daar is het Ox>Glu>Gln, terwijl ze zeggen 'Glutamaat(Glu) is een ... die kan worden gevormd uit glutamine(Gln)', dan moet het toch zijn Ox>Gln>Glu?
Als je in binas kijk zie je dat Gln een NH3 groep bevat en Glu niet. daarom heeft Glu NH3 nodig om Gln te vormen. Dus Cquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:26 schreef ffvoorexamen het volgende:
Waarom is vraag 22 C? daar is het Ox>Glu>Gln, terwijl ze zeggen 'Glutamaat(Glu) is een ... die kan worden gevormd uit glutamine(Gln)', dan moet het toch zijn Ox>Gln>Glu?
Hmm, heel dat plaatje snap ik eigenlijk niet :p.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:50 schreef yosander het volgende:
[..]
Heel simpel: hij had een repeat van een rond de 20 en eentje van rond de 70. Dit betekent dat hij heterozygoot moet zijn omdat hij zowel het allel wat zorgt voor een repeat van boven de 35 bezit als een normaal allel wat een repeat heeft van minder dan 35.
Ja zo redeneerde ik ook.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:26 schreef ffvoorexamen het volgende:
[..]
Dit ook
Ik dacht juist dat de ziekte van Huntington recessief erfelijk was, daarom had ik gegokt op homozygootquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:34 schreef Saxofoontje het volgende:
Die van Huntington was ik niet zeker, maar bij ANW hadden wij een paar van die erfelijke ziektes behandeld, waaronder Huntington, en ik dacht te hebben onthouden dat je als je homozygoot was daarvoor je niet levensvatbaar bent, daarom gokte ik op heterozygoot.. Maar zou ook een toevallige goede gok kunnen zijn en ik neem aan dat er ook een biologische verklaring voor moet zijn uit de opgave, maar die kon ik niet vinden
Hier nog iemandquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:45 schreef samthegreat5 het volgende:
ik heb op 3 na alle meerkeuzevragen goed..
30 Welke vloeistof krijgt een atleet met watervergiftiging intraveneus toegediend?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:54 schreef Vultures het volgende:
Wat een leer-examen zeg! Wist van verschillende termen niet wat het waren helaas.
Wat denken jullie over de norm? heb n=1.3 nodig voor loting
hyperthermia is koorts en hypothermia is onderkoelingquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:06 schreef PG18 het volgende:
[..]
30 Welke vloeistof krijgt een atleet met watervergiftiging intraveneus toegediend?
A een hypertone zoutoplossing
B een hypotone zoutoplossing
C een isotone zoutoplossing
Dan probeer ik nog tevergeefs achterin het register van de Binas te kijken of ze daar toevallig bij staan, helaas niet het geval, en dus het verkeerde gegokt. Nog nooit van die termen gehoord
Ik heb ook mn examen gedeeltelijk op deze manier gemaaktquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:49 schreef David_ het volgende:
[..]
hyperthermia is koorts en hypothermia is onderkoelingdus hyper zal wel veel of meer zijn
isotone is juist hydraterend, al die sportdrankjes die reclame maken met isotone en bijvoorbeeld isostar
je biologie examen met zulke beredenerigen maken![]()
En kan dat ding ook omgezet worden in melkzuur en andersom?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:12 schreef AxAxA het volgende:
In biodata blz 49 in tabel 2.9 h staat anaerobe dissimilatie in cytoplasma weergeven. Als je goed kijkt naar het figuur zie je dat pyrodruivenzuur alleen melkzuur en koolstofdioxide kan afstaan. Maar in afbeelding drie in het examen van vraag 15 staat er dat er naast melkzuur en koolstofdioxide ook nog water wordt afgestaan. Dus pyrodruivenzuur kan niet kloppen, daarom heb ik glycerinezuur3 fosfaat beantwoord want die kan zowel melkzuur water en koolstofdioxide afstaan. Dus ik vind dat mijn antwoord goed is!
Pyruvaat heb ik nog nooit van gehoordquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:23 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik had trouwens pyruvaat ipv. pyrodruivenzuur en dat klopt ook gewoon wat ik heb.
Alle reacties verlopen toch terwijl ze opgelost zijn ofniet dan?
Dat betekent dat pyrodruivenzuur geen pyrodruivenzuur meer is maar Pyruvaat (ion van pyrodruivenzuur), dusch... dikke aars. Ik denk ook wel dat ze het goedrekenen daar niet van, maar ze hebben het gewoon fout. Kortom: het is dus niet het pyrodruivenzuur zelf dat de reacties aangaat maar pyruvaat.
In Biodata kon je de betekenis wel afleiden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:06 schreef PG18 het volgende:
[..]
30 Welke vloeistof krijgt een atleet met watervergiftiging intraveneus toegediend?
A een hypertone zoutoplossing
B een hypotone zoutoplossing
C een isotone zoutoplossing
Dan probeer ik nog tevergeefs achterin het register van de Binas te kijken of ze daar toevallig bij staan, helaas niet het geval, en dus het verkeerde gegokt. Nog nooit van die termen gehoord
Zou je wel moeten hebbenquote:Pyruvaat heb ik nog nooit van gehoord
Dat doen ze volgens mij expres inderdaad. Mensen misleiden doordat zij denken dat Huntington wel homozygoot moet zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:23 schreef Liche het volgende:
Pff... lekker examen was dit zeg
Die vraag 25 over die Huntington snap ik nog steeds niet :S Ging er vanuit dat je wel homozygoot moest zijn om die ziekte te hebben. Ze kiezen het lekker uit...
Heb 27 punten minimaal is niet erg best, sta een 7 en had dat graag zo gehouden.
Herkansing dan maar...
Ja dat kon, zegmaar pyrodruivenzuur komt voort uit glycerinezuur3 fosfaat. En ik wilde ook pyrodruivenzuur antwoorden maar in biodata stond dat uit pyrodruivenzuur geen water kwam en daarom dacht ik dat pyrodruivenzuur fout zou zijn. En bij glycerinezuur3fosfaat kan dat wel.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:22 schreef snodaard93 het volgende:
[..]
En kan dat ding ook omgezet worden in melkzuur en andersom?
Ja en bij mij stond bij allebei hetzelfde.. maar heb met logisch denken gelukkig toch de goede gekozenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:39 schreef ffvoorexamen het volgende:
Wij hadden een nederlands woordenboek erbij, haha, dus heb de betekenis van hypertoon en hypotoon gewoon op kunnen zoeken
Haha, zo heb ik dat ook gedaanquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:39 schreef ffvoorexamen het volgende:
Wij hadden een nederlands woordenboek erbij, haha, dus heb de betekenis van hypertoon en hypotoon gewoon op kunnen zoeken
Ik dacht ook van niet, ik heb gewoon een klacht ingediend dat het geen CE-stof is, maar ik zal wel verkeerd zittenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:19 schreef Vultures het volgende:
Moesten we celcyclus nou wel of niet kennen? In samengevat stond van niet
Ja, is gewoon goed hoor. Staat in BINAS dat het duidelijk erdoor wordt beinvloed.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:42 schreef Water123 het volgende:
Chemosynthese wordt toch ook beïnvloed door een broeikaseffect? Het staat ook in het stikstofkringloop in de BINAS, onder fotosynthese.
Hyper is toch in sterke mate en hypo toch iets met laag? Dus betekend niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:15 schreef knight18 het volgende:
hypertoon en hypotoon betekenen allebei hetzelfde. Hoe kan het dan fout worden gerekend als je de 'verkeerder'hebt gekozen?
Gewoon een klacht indienen, wie weet!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:21 schreef knight18 het volgende:
in het woordenboek heeft het dezelfde betekenis namelijk:
met hogere druk of concentratie. Dit staat bij beide woorden.
Zit er in, denk eerder dat als je op safe gokt tussen de 0.8 en 1.3 beter zit.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:40 schreef knight18 het volgende:
Dit was echt een debiel examen
Is de kans reël dat de norm 1.4 word?
Ik denk dat de norm minstens 1,0 wordt en maximaal 1,3.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:40 schreef knight18 het volgende:
Dit was echt een debiel examen
Is de kans reël dat de norm 1.4 word?
Ik snapte er geen hol van, ik had als antwoord nog meer progesteronquote:Op zaterdag 28 mei 2011 05:10 schreef yosander het volgende:
Die vraag over welke behandeling de hennen moeten ondergaan, vond ik nog wel 't debielst
Het stond niet eens in mijn woordenboekquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:27 schreef knight18 het volgende:
dit examen was nog debieler dan het vorige van 2010-1. God zeg. Met een half uur te gaan moest ik nog 20 opgaves ofzo.
Leuk, volgens mijn docent betekenen hypertoon en hypotoon 2 verschilledne dingen. Waarom staat het dan als hetzelfde in het woordenboek?
Ik ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik snapte er geen hol van, ik had als antwoord nog meer progesteron![]()
.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik snapte er geen hol van, ik had als antwoord nog meer progesteron![]()
.
Er stond iets in die tekst dat die cellen MHC-II dingen bevatten => laatste tabel over immuniteit => T-helpercellen bevatten dat MHC-II dingquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:39 schreef samthegreat5 het volgende:
Negativ du arschlog.
Een soortgelijke vraag dat wel (ik was ook al verbaasd, over de hele huidopgave aangezien hij heel erg lijkt op deze inderdaad), maar hier gaat het erom welke cellen
kunnen ''lyseren'' und das sind die Cytotoxische-KILLERCELLZZZ, die spuiten hun goedje (enzymen) in die virusverwekkers die dan wegbranden. wij kregen de vraag welke soort cellen geactiveerd worden doordat lieve macrofaagjes antigeentjes aanbieden op hun membraan. Dat zijn T-helpercellen die angstig snel hun buddy ''Killercelllzzz'' gaan halen.
Hoe kan ik een onvoldoende voor bio hebben.. het verbaast me altijd weer
.
Ja, daar heb ik ook naar gekeken omdat ik toch onzeker was.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef yosander het volgende:
[..]
Er stond iets in die tekst dat die cellen MHC-II dingen bevatten => laatste tabel over immuniteit => T-helpercellen bevatten dat MHC-II ding.
Haha, had hetzelfde gedaan. Na die hele tekst nog een keer te hebben gelezen was ik allang weer vergeten dat die Progesteron in een of andere olie zat... Dus had gewoon geantwoord dat ze niks toegediend moesten krijgen >.<quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:56 schreef samthegreat5 het volgende:
''Welke behandeling moet toegepast worden?''
Ik had:''Geen..''.. (en later nog wel wat toegelicht, dat er niks ingespoten moest worden om het progesteron niveau op normaal te houden).
Ja krijg je 7 punten voorquote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:05 schreef Skiye het volgende:
Ik snapte die controlegroep-vraag echt niet. De vraagstelling heb ik het dan over. Omdat ik niet helemaal snapte wat ze nou vroegen, heb ik gewoon gezegd dat één groep Progesteron toegediend moest krijgen, en een andere groep juist geen Progesteron toegediend moest krijgen.
Zou dit goed zijn?
Denk het niet, volgens mij gaat het er wel om dat je doorhebt dat andere factoren in de proef effecten hebben kunnen veroorzaken. Dus in dit geval de olie.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:05 schreef Skiye het volgende:
Ik snapte die controlegroep-vraag echt niet. De vraagstelling heb ik het dan over. Omdat ik niet helemaal snapte wat ze nou vroegen, heb ik gewoon gezegd dat één groep Progesteron toegediend moest krijgen, en een andere groep juist geen Progesteron toegediend moest krijgen.
Zou dit goed zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |