Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
Ik hoorde toevallig wat een pandje op een A lokatie kan kosten in Nederland. De vroegere driegezusters in Breda wordt verpacht voor € 20.000 per maand. Kan je een leuk bedrijfspand op een industrieterrein van huren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.
Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.
Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.
Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.
En tegelijkertijd lopen een hoop mensen op de Media Markt te kankeren dat ze zo slecht zijn, terwijl de consument het er zelf naar heeft gemaakt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
Dat is ook zo alhoewel ik er geen probs mee hebquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En tegelijkertijd lopen een hoop mensen op de Media Markt te kankeren dat ze zo slecht zijn, terwijl de consument het er zelf naar heeft gemaakt.
Ik ook totaal niet, maar ik als medewerker in de detailhandel hoor dit maar al te vaak. De reactie ik terug krijg als ik ze met dit feit confronteer is onbetaalbaar.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:42 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dat is ook zo alhoewel ik er geen probs mee heb
Dat heb je fout. Mensen willen wél advies, ze willen er alleen niet voor betalen. Mediamarkt en webshopkopers parasiteren op de vakhandels. Ze gaan daarheen voor uitleg en informatie en kopen vervolgens online of bij de MM omdat het "daar een tientje goedkoper is". Maar als hun online gekochte apparaat kapot is en ze krijgen bij mij (als vakhandel) geen service en garantie worden ze boos. Beginnen dan te roepen over wettelijke garantie enzo......quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
Ook dat betwijfel ik, maar is lastig om een harde uitspraak over te doen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
Hoezo komen ze bij jou voor service en garantie voor iets wat ze elders (bij een webwinkel) gekocht hebben?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Fixers het volgende:
Maar als hun online gekochte apparaat kapot is en ze krijgen bij mij (als vakhandel) geen service en garantie worden ze boos. Beginnen dan te roepen over wettelijke garantie enzo......
Wehkamp heeft als product kredieten. Die producten zijn een middel om die kredieten aan de man te brengen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:31 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoezo komen ze bij jou voor service en garantie voor iets wat ze elders (bij een webwinkel) gekocht hebben?
Over de bloemkolen van de Lidl kun je ook niet reclameren bij de C1000.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
Ik neem aan dat je ze niet helpt of dat je hiervoor vergoed wordt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Over de bloemkolen van de Lidl kun je ook niet reclameren bij de C1000.
Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ze niet helpt of dat je hiervoor vergoed wordt?
Wel bijster slechte klantenservice. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd.
[..]
Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.
Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland.
Ja erg slim van die importeurs. Zo weet je ook gelijk zeker dat die klanten nooit meer een Jura weer kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd.
[..]
Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.
Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland.
Mja wat ik wil koop ik. En less = more imo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef computerprobleem het volgende:
Afdingen bij de Mediamarkt kan wel. Iemand die ik ken kocht er een keer een tv die normaal 800 was voor iets van 475. Dit had er wel weer mee te maken dat de tv niet op voorraad was, maar dit was de prijs voor de tv die in de winkel stond, stond daar 2 maanden of zo. Dat ding waar het op staat was wel helemaal bekrast enz. alleen kreeg daarvoor een nieuwe en tv zag er gewoon net nieuw uit. Geen slechte deal lijkt me (en er zat ook gewoon garantie bij).
Zou het ook wel gedaan hebben, die €325,- kun je weer gebruiken voor b.v. een PS3. Die zijn rond de €300,- en als je daarop ook nog eens €50,- kunt afdingen, kun je die €75,- meteen gebruiken voor extra accessoires of zo.
Vreemd is het zeker. Zeer vreemd. En behoorlijk brutaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd.
Ik heb 'm even verbeterd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:32 schreef PP. het volgende:
[..]
Ja erg slim van die importeurs. Zo weet je ook gelijk zeker dat die klanten nooit meer een Jura bij de winkelier zonder dealerschap weer kopen.
Kapot en kut garantieafhandeling? Zou voor mij zomaar een reden zijn!quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb 'm even verbeterd.
Mensen die een Jura kopen, stappen echt niet over naar een ander merk.
Het is nog altijd de detailhandel die de wettelijke garantie verleent; die garantie is kut ja.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kapot en kut garantieafhandeling? Zou voor mij zomaar een reden zijn!
En daar moet je als premium-merk toch juist boven willen staan? Zoiets heeft gewoon invloed op de goeie naam van je product..quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is nog altijd de detailhandel die de wettelijke garantie verleent; die garantie is kut ja.
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:56 schreef PP. het volgende:
[..]
En daar moet je als premium-merk toch juist boven willen staan? Zoiets heeft gewoon invloed op de goeie naam van je product..
Dan moeten ze zorgen dat grijze import lastiger is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
Dat dus.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:
[..]
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
Kennis van zaken op de vloer? Elke winkel die ik bezoek doet qua verkopers onder bij de kennis die ik inmiddels vergaard heb op internet. De electronicaboeren zijn toch uistervende, grotere zaken als mediamarkten hebben nog enigzins bestaanrecht, maar de kleinere zaken gaan het afleggen tegen de internetwinkels en mediamarktachtige bedrijven.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen.
Komop, wees gewoon eerlijk. Of moet ik nu gaan quoten uit je postgeschiedenis? En hoeveel mensen willen straks nog advies, zien ze jou nog als deskundig of denken ze meer als ik: daar moet ik niks mee te maken hebben, zeker niet in een winkel? Hoeveel high end merken willen jou als verkoper? Of ben ik nu te confronterend voor je?quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop.
Redcoon is ook van Mediamarkt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Is vaak onwetendheid wat je nu zegt
Voorbeeld:
Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop