abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97592737
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je denkt dat die oproepkrachten gratis zijn? Detailhandel is nog steeds royaal met toeslagen, 33% na 18.00 uur en 100% op zondag bijvoorbeeld. Een redcoon werkt lekker binnen kantooruren, met wat minimumloon orderpickers. Een beetje detailhandel die enigzins service wil verlenen heeft ouder, ervarener en dus ook duurder personeel in dienst.
Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.
pi_97592742
quote:
14s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

MM Rotterdam centrum heeft meer dan 250 man onder contract staan. Eigen fabrieken betekend vaak dat je goedkoper kunt produceren dan wanneer je het uitbesteedt, dat zegt dus niets.

Feit is dat je beter een magazijn + kantoor ergens op een industrieterrein kunt hebben dan een forse winkel in Rotterdam centrum bijvoorbeeld.
Ik hoorde toevallig wat een pandje op een A lokatie kan kosten in Nederland. De vroegere driegezusters in Breda wordt verpacht voor € 20.000 per maand. Kan je een leuk bedrijfspand op een industrieterrein van huren.
pi_97592798
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nooit in een Media Markt geweest? Groot deel is daar onder de 20 en verdient het minimumloon.
Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.
pi_97592828
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb het ook over een fatsoenlijke detaillist. Je weet wel, de goede waar je terecht kunt voor advies en service. Waar er wél deskundig personeel staat en dat kundige personeel wil dan ook een goed salaris hebben.
Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.
pi_97592855
quote:
14s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat soort speciaalzaken kunnen inderdaad al helemaal niet met het internet concurreren, die moeten het echt van de service hebben.
Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
pi_97592878
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
En tegelijkertijd lopen een hoop mensen op de Media Markt te kankeren dat ze zo slecht zijn, terwijl de consument het er zelf naar heeft gemaakt.
pi_97592893
quote:
10s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En tegelijkertijd lopen een hoop mensen op de Media Markt te kankeren dat ze zo slecht zijn, terwijl de consument het er zelf naar heeft gemaakt.
Dat is ook zo alhoewel ik er geen probs mee heb :)
pi_97592927
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:42 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dat is ook zo alhoewel ik er geen probs mee heb :)
Ik ook totaal niet, maar ik als medewerker in de detailhandel hoor dit maar al te vaak. De reactie ik terug krijg als ik ze met dit feit confronteer is onbetaalbaar.
pi_97593182
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Daarom gaan ze ook over de kop, omdat mensen dat advies geen moer interesseert men wil besparen!
Dat heb je fout. Mensen willen wél advies, ze willen er alleen niet voor betalen. Mediamarkt en webshopkopers parasiteren op de vakhandels. Ze gaan daarheen voor uitleg en informatie en kopen vervolgens online of bij de MM omdat het "daar een tientje goedkoper is". Maar als hun online gekochte apparaat kapot is en ze krijgen bij mij (als vakhandel) geen service en garantie worden ze boos. Beginnen dan te roepen over wettelijke garantie enzo......
pi_97593573
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Of het nu een fysieke of webwinkel is (daar mag je tegenwoordig zeker geen onderscheid meer in maken) dat doet er niet veel toe. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn wat dus niet waar is (dan zouden ze moeten zeggen; De goedkoopste stenen mediawinkel van NL)
Ook dat betwijfel ik, maar is lastig om een harde uitspraak over te doen.
pi_97593610
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Fixers het volgende:
Maar als hun online gekochte apparaat kapot is en ze krijgen bij mij (als vakhandel) geen service en garantie worden ze boos. Beginnen dan te roepen over wettelijke garantie enzo......
Hoezo komen ze bij jou voor service en garantie voor iets wat ze elders (bij een webwinkel) gekocht hebben? :?
pi_97593648
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:31 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Jup i know that. Enig idee wat Wehkamp.nl kost.... dat is helemaal ziek daar lopen een paar honderd man personeel etc etc
Wehkamp heeft als product kredieten. Die producten zijn een middel om die kredieten aan de man te brengen.
pi_97593747
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo komen ze bij jou voor service en garantie voor iets wat ze elders (bij een webwinkel) gekocht hebben? :?
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
pi_97593804
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
Over de bloemkolen van de Lidl kun je ook niet reclameren bij de C1000.
pi_97593807
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop. Of de webshop roept dat de consument zelf maar moet aankloppen bij de fabrikant/importeur of een dealer in de buurt.
Ik neem aan dat je ze niet helpt of dat je hiervoor vergoed wordt?
pi_97594336
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Over de bloemkolen van de Lidl kun je ook niet reclameren bij de C1000.
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|

quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je ze niet helpt of dat je hiervoor vergoed wordt?
Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.

Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland. _O-
pi_97594394
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|

[..]

Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.

Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland. _O-
Wel bijster slechte klantenservice. Dat dan weer wel.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:32:46 #138
222505 PP.
Heldt.
pi_97594851
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|

[..]

Enkel wanneer er goed voor wordt betaald, reparaties die de eigen TD kon uitvoeren en waar kosten voor gerekend werden.

Gelukkig zijn er een hoop fabrikanten en importeurs die snappen hoe je een merk goed in de markt zet en de "dure" vakhandel steunen. Vooral importeurs willen nogal eens service en garantie weigeren als het bij een niet-dealer is verkocht. Jura (koffievolautomaten) is een goed voorbeeld. Zit je dan met je kapotte jura die je bij Tom Coronel gekocht hebt. Mag je 3 maanden wachten tot dat ding hopelijk terugkomt uit rusland. _O-
Ja erg slim van die importeurs. Zo weet je ook gelijk zeker dat die klanten nooit meer een Jura weer kopen.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:33:08 #139
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_97594860
Afdingen bij de Mediamarkt kan wel. Iemand die ik ken kocht er een keer een tv die normaal 800 was voor iets van 475. Dit had er wel weer mee te maken dat de tv niet op voorraad was, maar dit was de prijs voor de tv die in de winkel stond, stond daar 2 maanden of zo. Dat ding waar het op staat was wel helemaal bekrast enz. alleen kreeg daarvoor een nieuwe en tv zag er gewoon net nieuw uit. Geen slechte deal lijkt me (en er zat ook gewoon garantie bij).

Zou het ook wel gedaan hebben, die €325,- kun je weer gebruiken voor b.v. een PS3. Die zijn rond de €300,- en als je daarop ook nog eens €50,- kunt afdingen, kun je die €75,- meteen gebruiken voor extra accessoires of zo. :P
pi_97594979
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef computerprobleem het volgende:
Afdingen bij de Mediamarkt kan wel. Iemand die ik ken kocht er een keer een tv die normaal 800 was voor iets van 475. Dit had er wel weer mee te maken dat de tv niet op voorraad was, maar dit was de prijs voor de tv die in de winkel stond, stond daar 2 maanden of zo. Dat ding waar het op staat was wel helemaal bekrast enz. alleen kreeg daarvoor een nieuwe en tv zag er gewoon net nieuw uit. Geen slechte deal lijkt me (en er zat ook gewoon garantie bij).

Zou het ook wel gedaan hebben, die €325,- kun je weer gebruiken voor b.v. een PS3. Die zijn rond de €300,- en als je daarop ook nog eens €50,- kunt afdingen, kun je die €75,- meteen gebruiken voor extra accessoires of zo. :P
Mja wat ik wil koop ik. En less = more imo.
pi_97595080
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:20 schreef Fixers het volgende:
Vreemd genoeg denkt men dat het met huishoudelijke apparatuur wel zo kan. Hoe vaak ik het "Ja maar u verkoopt merk x of product y toch ook?" niet heb gehoord. Ik heb zelfs meegemaakt dat iemand voor een garantiegeval door de webwinkel naar mij was gestuurd. }:|
Vreemd is het zeker. Zeer vreemd. En behoorlijk brutaal.
pi_97595247
quote:
10s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:32 schreef PP. het volgende:

[..]

Ja erg slim van die importeurs. Zo weet je ook gelijk zeker dat die klanten nooit meer een Jura bij de winkelier zonder dealerschap weer kopen.
Ik heb 'm even verbeterd.

Mensen die een Jura kopen, stappen echt niet over naar een ander merk.
pi_97595344
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb 'm even verbeterd.

Mensen die een Jura kopen, stappen echt niet over naar een ander merk.
Kapot en kut garantieafhandeling? Zou voor mij zomaar een reden zijn!
pi_97595541
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Kapot en kut garantieafhandeling? Zou voor mij zomaar een reden zijn!
Het is nog altijd de detailhandel die de wettelijke garantie verleent; die garantie is kut ja.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:56:54 #145
222505 PP.
Heldt.
pi_97595899
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Het is nog altijd de detailhandel die de wettelijke garantie verleent; die garantie is kut ja.
En daar moet je als premium-merk toch juist boven willen staan? Zoiets heeft gewoon invloed op de goeie naam van je product..
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_97596647
quote:
15s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:56 schreef PP. het volgende:

[..]

En daar moet je als premium-merk toch juist boven willen staan? Zoiets heeft gewoon invloed op de goeie naam van je product..
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
pi_97597666
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
Dan moeten ze zorgen dat grijze import lastiger is.
pi_97618387
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen. Andere merken snappen dat niet en die laten hun spullen maar door jan en alleman schuiven waardoor de serviceverlening keldert en daarbij het imago van hun eigen merk kapot maken.
Dat dus.

Ik heb meer vertrouwen in een topmerk dat uitsluitend met een erkend (en doorgaans geschoold) dealernetwerk werkt dan een topmerk dat ik bij wijze van spreken ook bij een discounter als de Aldi zou kunnen kopen. Of bij een willekeurige dozenschuivende ramsjwebshop. Want dát komt je goeie naam juist niet ten goede.
pi_97618838
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 21:12 schreef Fixers het volgende:
Sommige premium merken snappen dat een premium merk afhankelijk is van goede dealers. Dealers waar kennis van zaken op de vloer staat en daar een passende marge en verkoopprijs voor rekenen.
Kennis van zaken op de vloer? Elke winkel die ik bezoek doet qua verkopers onder bij de kennis die ik inmiddels vergaard heb op internet. De electronicaboeren zijn toch uistervende, grotere zaken als mediamarkten hebben nog enigzins bestaanrecht, maar de kleinere zaken gaan het afleggen tegen de internetwinkels en mediamarktachtige bedrijven.

Voor ouderen die nog niet opgegroeid zijn met internet zal de kleine zaak op de hoek nog wel een paar jaar blijven bestaan, maar jongeren hebben geen enkel probleem met online kopen en zelf informatie uitzoeken.

Daarbij is bij veel webwinkels de garantie gelijk en vaak zelfs beter dan bij de zaak op de hoek. Ik koop alles online en heb nooit problemen met bijv. garanties gehad. Heb voor een kast een timmerman aan huis gekregen die ter plekke het probleem verholpen heeft, heb zaken gehad die werden opgehaald en dan kreeg ik gelijk een vervangend exemplaar en voor zaken als wasmachines e.d. doet de zaak op de hoek ook niks meer dan de fabriek bellen om een monteur te laten komen. Iets wat je als particuliere klant ook doet.

Verder geloof ik niet in zaken als een reperatie afdeling. Electronica vandaag de dag is niet meer te repareren.

Alleen zeer specialistische zaken zoals high end hifi zaken zullen blijven bestaan. De experts en dergelijke gaan de richting op van megapool.

En topmerken gaan deze kant ook op. Veel duurdere merken zijn eigen webwinkels begonnen. Heb je gelijk als producent de gegevens van je klanten in je bezit.

quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 20:07 schreef Fixers het volgende:
Omdat ik de gespecialiseerde vakhandel om de hoek ben en ze geen zin hebben om hun apparaten per post terug te gaan sturen naar de webshop.
Komop, wees gewoon eerlijk. Of moet ik nu gaan quoten uit je postgeschiedenis? En hoeveel mensen willen straks nog advies, zien ze jou nog als deskundig of denken ze meer als ik: daar moet ik niks mee te maken hebben, zeker niet in een winkel? Hoeveel high end merken willen jou als verkoper? Of ben ik nu te confronterend voor je?

[ Bericht 8% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 02-06-2011 13:51:13 ]
pi_97618982
quote:
0s.gif
Op woensdag 1 juni 2011 19:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Is vaak onwetendheid wat je nu zegt ;)

Voorbeeld:

Redcoon.nl heeft eigen voorraad, groot magazijn en wat te denken van 1-2000 orders per dag a 50 cent idealkosten + printpapier etc etc ? Beide hebben evenveel kosten 100% zeker.
Redcoon is ook van Mediamarkt. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop