Mocht een teveel aan eiwitten slecht zijn praat je over zulke grote hoeveelheden dat eet niemand hier. Daarom is het ook niet nodig te melden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
je leest alleen wat je wilt lezen?
Voor jou nogmaals dan:
niet als je veel water drinkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Geen onzinverhaalTe veel eiwitten is belastend voor je nieren, dat is een feit.
Bel de gemiddelde nefroloog en vraag het hem/haar.
aardappels zijn goed man...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:07 schreef Burdie het volgende:
Yikes, wat eet je bizar veel koolhydraten. Ik zou daar eens mee minderen, de aardappels laten staan bijvoorbeeld. En de ontbijtkoek vervangen door groente of proteïne. Zul je zeker effect merken.
Dat dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor de aardappelverwerkende industrie, ja
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor de aardappelverwerkende industrie, ja
Als je nieren niet top werken mag je geen eiwitrijk dieet doen, ook niet met veel water er bij.quote:
quote:
ja als ze niet werken... als je hart niet werkt ga je dood....quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:15 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als je nieren niet top werken mag je geen eiwitrijk dieet doen, ook niet met veel water er bij.
wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Aardappelen zijn zetmeel, zetmeel is koolhydraten
Als je af wilt vallen best veel aangezien men meestal pas 's avonds aardappelen eet en je het dan het minst nodig hebt. Bovendien eet bijna iedereen die dingen met jus. Lekker gezond...quote:
Wat houd dat dan in, je levensstijl aanpassen ?quote:Wat moet je nou met jus zonder aardappelen.
Nogmaals, diëten helpt niet. Je levensstijl aanpassen wel.
Niet als ze niet werken. Vriend van me heeft nieren die nog op 100% functie zitten, maar die mag niet op een eiwitrijk dieet omdat ie een probleem aan zn nieren heeft. Die mogen daardoor niet éxtra belast worden want dan zou het functioneren achteruit kunnen gaan. Je hoeft dus absoluut niet al ziek te zijn, om zo'n dieet niet te mogen. Als er iets van een nierprobleem in de familie zit mag het al niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:11 schreef DeRakker. het volgende:
ja als ze niet werken... als je hart niet werkt ga je dood....
Lekker boeiend he?
ja maar dan heb je een ziekte of aandoening.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Niet als ze niet werken. Vriend van me heeft nieren die nog op 100% functie zitten, maar die mag niet op een eiwitrijk dieet omdat ie een probleem aan zn nieren heeft. Die mogen daardoor niet éxtra belast worden want dan zou het functioneren achteruit kunnen gaan. Je hoeft dus absoluut niet al ziek te zijn, om zo'n dieet niet te mogen. Als er iets van een nierprobleem in de familie zit mag het al niet.
Dit dus. Veel groente. Volkorenproducten. Aardappels als je die lekker vindt. Niet te veel vet. Zo min mogelijk bewerkte suikers. Mager vlees, vette vis en halfvolle zuivel. Eieren. Af en toe noten. Zo min mogelijk alcohol En sporten: cardio en met gewichten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:14 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Ga gewoon gevarieerd eten en niet te veel eten in je mond stoppen. Ga ook sporten en geen chips vreten. Dan val je af.
Dat is zo als je nieren niet goed functioneren én je grote hoeveelheden eet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Geen onzinverhaalTe veel eiwitten is belastend voor je nieren, dat is een feit.
Bel de gemiddelde nefroloog en vraag het hem/haar.
Ja, dat zei ik dus ook. Meer output dan input = afvallen. Al leef je alleen op M&M's; als je meer kcal verbruikt dan je erin stopt, dan verlies je vet. Dat is natuurlijk niet gezond, dus kan je het het best inderdaad een beetje gevarieerd eten. En dan kun je dus nogmaals alle soorten voedzaam voedsel nemen (zoals aardappelen en pindakaas). Van voedzaam eten word je alleen dik als je er teveel van eet. Hell, van radijsjes word je ook moddervet als je er teveel van eet. Het weglaten van hele voedselgroepen hou je niet vol. Vergeet dus dr. Frank en al die rare fratsen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 01:14 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Het is echt weerzinwekkend hoeveel mythes hier in een topic voorkomen
koolhydraten zijn slecht
eiwitten zijn slecht
veel eiwitten zijn goed
ontbijkoek is vergif
eten voordat je gaat slapen is funest
aardappels zijn ongezond
Ga gewoon gevarieerd eten en niet te veel eten in je mond stoppen. Ga ook sporten en geen chips vreten. Dan val je af.
Wat er denk ik mee bedoeld werd (ik ben niet degene die er over begon he....) is dat je daar even bij na moet denken voor je expres enorm veel eiwit gaat eten. Want veel mensen weten niet dat dit een punt is, die vriend van mij ging dan toevallig naar de huisarts en vertelde meteen dat ie Cambridge wou doen en daardoor kwam ie er gelukkig achter. Mensen die een nier hebben gedoneerd (en zelf dus gezond zijn) mogen het bijvoorbeeld ook niet. Als er ook maar iets is met je nieren, mag het niet. Dus mocht je onduidelijke klachten hebben zou ik even mn urine laten testen voor ik Cambridge oid zou gaan doen. Denk dat Mylene (ik geloof dat Mylene er over begon?) meer zoiets bedoelde. Er zijn nog best aardig wat mensen voor wie het dus niet gezond is meer eiwit te gaan eten dan zeg 20%. Als je een aardbei allergie hebt weet je dat en weet je wat het inhoudt, dit verband is veel mensen niet duidelijk zelfs als ze weten dat hun nieren niet top zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:31 schreef DeRakker. het volgende:
ja maar dan heb je een ziekte of aandoening.
Vind je het niet een beetje vreemd om dit als normaal/waarde te gebruiken?
Net als dat mensen allergisch voor bepaald eten kunnen zijn... ja je mag geen aardbei eten want stel je bent allergisch![]()
Lekker kansloos.
Ik eet erg veel eiwitten, puur nodig voor herstel van de spieren.
Ik heb nergens last van...
Dit dus, voor gewone mensen (= geen topsporter, geen ziektes of slechtfunctionerende organen) is dit de mainier om af te vallenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik dus ook. Meer output dan input = afvallen. Al leef je alleen op M&M's; als je meer kcal verbruikt dan je erin stopt, dan verlies je vet. Dat is natuurlijk niet gezond, dus kan je het het best inderdaad een beetje gevarieerd eten. En dan kun je dus nogmaals alle soorten voedzaam voedsel nemen (zoals aardappelen en pindakaas). Van voedzaam eten word je alleen dik als je er teveel van eet. Hell, van radijsjes word je ook moddervet als je er teveel van eet. Het weglaten van hele voedselgroepen hou je niet vol. Vergeet dus dr. Frank en al die rare fratsen.
Ik eet bijna precies zoals ik het fijn vind en gewend ben. Ik eet alleen minder, en in verhouding wat meer groenten en fruit en zuivel dan pasta, brood en vlees. En afentoe een borrel. En ik val een pond per week af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |