Sportte je ook al zoveel toen je nog niet aan 't lijnen was?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:15 schreef telefeun het volgende:
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met afvallen, ik ben echt één brok motivatie alleen als ik mezelf vrijdags weeg zakt dit weer helemaal weg.
Ik val maar ca. 2 á 3 ons per week af. En mijn buik- en borstomvang wil ook niet echt naar beneden.
Nu is mijn vraag of jullie mij advies zouden kunnen geven over mijn beweegschema en mijn voedingspatroon.
Beweegschema
Ik sport ca. 4 uur per week in de sportschool, twee uur cardio, twee uur kracht.
Voedingspatroon
Ontbijt 2 boterhammen of knäckebrödjes met pindakaas/vruchtenhagel/filet americain/boterhammen worst/ham en 1 á 2 bekers halfvolle melk
Tussendoor Een plakje ontbijtkoek
Lunch 3 boterhammen met pindakaas/pekelvlees en lever/ham/boterhammen worst/vruchtenhagel en een flesje water
Tussendoor Een plakje ontbijtkoek of een appel
Diner Meestal wat mijn moeder klaarmaakt, dit kan aardappels met groente en een stukje vlees zijn of iets van pasta (macaroni/spaghetti). En na het eten soms een appel of een sinaasappel
Ik drink ook de hele dag door water en nooit een colaatje o.i.d.
Serieuze reacties a.u.b.!
BVD!
Ennn,quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Geen onzinverhaalTe veel eiwitten is belastend voor je nieren, dat is een feit.
Bel de gemiddelde nefroloog en vraag het hem/haar.
DAT KAN NIET WANT JE EET KAAS EN DUS GA JE DEAUD!!!1111111111!!!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:41 schreef DarkElf het volgende:
Ben op die manier, blijvend, genoeg afgevallen.
het gaat om veel te veel. en ik heb er verder geen verstand van weet alleen dat veel te veel gewoon niet goed is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ennn,
als je krachtsport doet in de sportschool? 2 eieren + shakie na het sporten?
of is dat teveel eiwit ofzo? heb er nooit last van in ieder geval
ach dood gaan we toch wel, dan maar met kaas ipv zonderquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
DAT KAN NIET WANT JE EET KAAS EN DUS GA JE DEAUD!!!1111111111!!!.
Ok ik ben er weer klaar mee geloof ik.
Je bent je hele leven op dieet idd.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik geloof sowieso niet in diëten maar in je levensstijl omgooien
Dieet hou je maar geruime tijd vol, levensstijl is als t goed is iets wat je langer kan doen
Ben op die manier, blijvend, genoeg afgevallen.
2 eieren kaas - ham shakequote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
het gaat om veel te veel. en ik heb er verder geen verstand van weet alleen dat veel te veel gewoon niet goed is.
goeie, directe, reden om dus niet te veel eiwit te nuttigenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Het enige waar ik last van krijg als ik veel eiwit naar binnen werk is winderigheid.
Beetje getraind lichaam kan 40 gram per twee uur verwerken. 100 gram is veel te veel.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
2 eieren kaas - ham shake
misschien wel 100gram eiwit? is niet weinig hoor.. dan is het goed mogelijk dat je meer eiwitten gaat eten zonder dat het niet goed is voor je nieren.
Als ik teveel suiker naar binnen werk, krijg ik zo'n hoofdpijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Het enige waar ik last van krijg als ik veel eiwit naar binnen werk is winderigheid.
Op www.voedingscentrum.nl staat een gratis eetmeter waar je in kunt vullen wat je de hele dag eet en drinkt. Daarna kun je kijken hoeveel voedingsstoffen en vitaminen je binnen krijgt met die voeding. Wat rood is, is 'niet goed', geel is een beetje goed en groen is goed. Er staat dan ook nog bij waar al die voedingsstoffen in zitten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:53 schreef ZureLucht het volgende:
Tip TS:
1. Hou twee weken bij wat je eet, wanneer je eet en wat je drinkt in een schrift.
2. Ga na die twee weken een week lang ieder pak omdraaien en lees de calorieën. Met behulp van calorietabel.nl en zulks.
3. Pas de hoeveelheid calorieën aan het gewenste. Denk dan aan bijvoorbeeld 30% vet 40% eiwitten en 30% koolhydraten verhoudingen.
Mja, beter dan kapot gaan van de spierpijn een dag later.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
goeie, directe, reden om dus niet te veel eiwit te nuttigen
De ellende begint meestal al bij de verkeerde probleemanalyse, of het ontbreken ervan. Als je te dik bent is het probleem meestal dat je aankomt. Dan moet je daarvan de oorzaak wegnemen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Afvallen doe je niet door een of ander flut dieetje te volgen. Afvallen is een kwestie van je levensstijl aanpassen. Iets wat je de rest van je leven kunt volhouden.
Het is wel het verstandigst om gelijk eiwitten te nemen hoor.. zo snel mogelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:01 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Beetje getraind lichaam kan 40 gram per twee uur verwerken. 100 gram is veel te veel.
Als jij al zegt, misschien. Twee eieren kaas en een eiwitshake na je training, zit je wat mij betreft al niet goed. Ga je eens inlezen dan weet je dat koolhydraten na je traning beter zijn. Eiwitten neem je later.
krijg nooit last van ietsquote:Als ik teveel suiker naar binnen werk, krijg ik zo'n hoofdpijn.
Als ik teveel vet naar binnen werk, wordt ik zo misselijk en krijg ik zo'n opgeblazen gevoel.
Teveel is nooit goed.
Elke voedingsstof die je veel te veel tot je neemt is niet goed voor je.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
het gaat om veel te veel. en ik heb er verder geen verstand van weet alleen dat veel te veel gewoon niet goed is.
Klopt alleen zijn er bijv. mensen die denken, oh ik eet low carb dan eet ik maar meer eiwitten want eiwitten zijn goed voor je... etc .. dus die vergeten gewoon even dat te veel nooit goed isquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Elke voedingsstof die je veel te veel tot je neemt is niet goed voor je.
die weten niet wanneer het teveel is, niet dat ze denken dat teveel wel goed is ofzoquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt alleen zijn er bijv. mensen die denken, oh ik eet low carb dan eet ik maar meer eiwitten want eiwitten zijn goed voor je... etc .. dus die vergeten gewoon even dat te veel nooit goed is
Eiwitshake neem je een uur voor je training in omdat het eerst die tijd nodig heeft voordat het is afgebroken in de gewenste aminozuren. Na de training neem je de koolhydraten zodat de glucose in je spieren die je zojuist hebt verbruikt (ATP verhaal), aangevuld kunnen worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het is wel het verstandigst om gelijk eiwitten te nemen hoor.. zo snel mogelijk.
het liefst voordat je eiwitten neemt inderdaad iets van snelle koolhydraten, dit zit vaak ook in geringe mate in die shakes.
[..]
[..]
krijg nooit last van ietseiwitshake komt heel snel in je bloed ivm vocht en alles, gaat door je dawmwand heen, voordat dat broodje ei verteerd is gaat wel wat meer tijd overheen lijkt mij
En hoeveel is te veel?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt alleen zijn er bijv. mensen die denken, oh ik eet low carb dan eet ik maar meer eiwitten want eiwitten zijn goed voor je... etc .. dus die vergeten gewoon even dat te veel nooit goed is
je leest alleen wat je wilt lezen?quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Dat verschilt pp! Ik val altijd als eerste bij mijn buik af (en ik heb al amper buikquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:33 schreef Hellaflush het volgende:
[..]
Helaas val je in je buik als laatst af, dus nog even geduld.
Ik ga er niet eens in opquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:06 schreef cinnamongirl het volgende:
Waarom zo moeilijk doen. Je kan gewoon ALLES blijven eten wat je wilt, alleen niet in de hoeveelheden die je misschien zou willen. Een boterham kan dus prima met pindakaas of volvette Goudse kaas!!! En Filet A. is vrij mager, hoor...
Je moet er gewoon achter komen hoeveel kcal je kan nuttigen zonder aan te komen of af te vallen (bijvoorbeeld met de Formule van Harris-Benedict). Als je wilt afvallen, ga je daar 500 kcal onder zitten.
Ben je op gewicht, dan ga je langzaam weer meer eten.
Nee, dat kan ook niet. Want het is een waarheid als een koe: meer verbruiken dan je tot je neemt = afvallen.quote:
Op in is het natuurlijk. Had iemand aan de telefoon en drukte te snel op invoerenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:23 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nee, dat kan ook niet. Want het is een waarheid als een koe: meer verbruiken dan je tot je neemt = afvallen.
Ben het hier totaal niet mee eens als het afvallen niet lukt. En Filet American is vrij mager in vergelijking met worst of kaas. Filet American bevat uit mijn hoofd 9 gram vet per 100 door de o.a. de mayonaise en dierlijke vetten uit het vlees.quote:Een boterham kan dus prima met pindakaas of volvette Goudse kaas!!! En Filet A. is vrij mager, hoor...
Nee, ik had die reactie niet van je gelezen. Vriendelijk van je dat je het toch voor de discussie of eigenlijk een dialoog, het mij duidelijk wil maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
je leest alleen wat je wilt lezen?
Voor jou nogmaals dan:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |