abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98149741
Toch is het wel zo, dat als je geselecteerd wordt voor dit programma je voorbereiding eigenlijk niet goed is.
Ze willen geen programma waar alles vlekkeloos gaat.

Er zit altijd een component in:
* mensen spreken taal niet
* kinderen (die niet enthousiast zijn)
* Koop is nog niet definitief
* Aanvragen vergunningne

Als mensen zo graag hun baan willen opzeggen om iets zelf te beginnen, waarom dan geen bed en breakfase op schiermonnikoog (bij wijze van spreken), waarom dat niet, maar wel een of andere bouwval in spanje terwijl je geen spaans spreekt....
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:14:22 #277
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_98149827
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:50 schreef SEMTEX het volgende:

Btw worden de meeste mensen wel als malle pietjes neergezet hoor. De meeste kandidaten komen vrij naïef over, spreken de taal van het toekomstige land niet, dat soort momenten wordt ook echt uitvergroot.
Tegenslagen worden wel uitvergroot, inderdaad. Huizen die in slechtere staat verkeren dan gedacht, vergunningen die men moet hebben en waar men niks vanaf wist, taalproblemen, lokale gewoontes waar men geen rekening gehouden heeft, enz. Maar toch vind ik niet dat mensen standaard als idioten worden neergezet. Dat zijn alleen de afleveringen die wij ons het langste herinneren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_98152449
Hier een aardig 'inside' stukje over 'Ik vertrek' van een Nederlandse Spaanse Makelaar waarvan klanten een keer gevolgd zijn door 'Ik vetrek':

http://blog.nicla-casas.c(...)-zonder-cameraploeg/

Kortom: hij claimt dat de 25 draaidagen dus zo aan elkaar gemonteerd worden dat het dramatischer lijkt dan het is.

Dit zien we trouwens ook bij die (ver)bouwprogramma's. Altijd is het een enorme puinhoop, en aan het van het programma is alles toch nog kip en ei.
pi_98152479
tros gaat over lijken

Mensen weten toch waar ze voor tekenen? Over 6 jaar mogen ze het weer herhalen.
pi_98152545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:11 schreef utrecht1970 het volgende:
Als mensen zo graag hun baan willen opzeggen om iets zelf te beginnen, waarom dan geen bed en breakfase op schiermonnikoog (bij wijze van spreken),
Dit vraag ik me ook af. Waarom zou een restaurant/B&B oid beginnen in Spanje of Frankrijk gemakkelijker zijn dan op Texel?

Veel van deze stellen denken dus dat ondernemen in het buitenland makkelijker is dan hier.

Uiteraard kan het buitenland een paar voordelen hebben (b.v. vastgoedprijzen lager, langer seizoen), maar daar staan voor de doorsnee Nederlander een enorme hoeveelheid faal factoren tegenover, zoals taal niet (voldoende) spreken, onbekend zijn met wetgeving/procedures, heimwee.

Veel stellen denken gewoon dat een restaurantje in het buitenland hetzelfde is als op vakantie gaan en dan iedere avond in een restaurantje eten. Nou een bestaan opbouwen is iets anders dan vakantie.
pi_98152614
Mensen verwachten wel dat ze anders gaan leven als ze in een vakantieland gaan wonen (meer genieten, meer met de kinderen etc.) waar het op neer komt is dat je je eigen onderneming hebt waar je 24 uur per dag 7 dagen in de week voor beschibaar moet zijn (zeker in de horeca).

Kunnen die mensen niet beter een kleiner huis kopen, minder gaan werken en dan gaan genieten.
pi_98152676
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:14 schreef Jane het volgende:
Maar toch vind ik niet dat mensen standaard als idioten worden neergezet.
Deze Mensen zijn naïef, maar dat programma wekt het beeld op dat het idioten zijn. Als je de helft van het programma vult met 'snippets' van naïeve handelingen, dan wekt dit bij het grootste gedeelte van de kijkers toch echt het gevoel op wat voor idioten het zijn.

Zie ook dit 'inside' verhaal over Ik Vertrek van een makelaar waarvan de klanten hebben deelgenomen aan 'Ik vertrek':

pi_98152734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:45 schreef utrecht1970 het volgende: waar je 24 uur per dag 7 dagen in de week voor beschibaar moet zijn (zeker in de horeca).
Ja 24 uur per dag buffelen in je restaurantje, en uiteindelijk nog minder verdienen dan (beiden) in loondienst in Nederland.

Er zullen best wel successtories tussen zitten maar de grootste hap werkt daar meer voor minder geld en heeft minder vrije tijd.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:53:14 #284
123170 alors
zlata1234
pi_98154861
Ja en die mensen die altijd blaten over vrijheid en ruimte terwijl je de godganse dag mensen in je huis en op je terrein hebt lopen, ik zou er niet aan moeten denken, brrr.
know'm sayin?
word? word.
pi_98155052
oud collega van mij is bed en breakfase begonnen en gestopt omdat de regels hem tegenvielen (met name hypotheek rente aftrek (was hij gedeeltelijk kwijt toen zijn huis een bedrijf werd) en het feit dat er continu mensen in zijn huis waren die ook een beetje vermaakt wilde worden (en met de domste vragen kwamen).

Vond het erg naief dat hij dat pas kon bedenken toen hij zijn baan al had opgezegd.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:03:25 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98155230
Ik vind het sowieso erg naïef om zonder enige horeca-ervaring een restaurantje te beginnen, en als je de taal van het land ook niet spreekt is het een gegarandeerd recept voor mislukking.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:07:07 #287
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_98155357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:47 schreef traders het volgende:

[..]

Deze Mensen zijn naïef, maar dat programma wekt het beeld op dat het idioten zijn. Als je de helft van het programma vult met 'snippets' van naïeve handelingen, dan wekt dit bij het grootste gedeelte van de kijkers toch echt het gevoel op wat voor idioten het zijn.

Zie ook dit 'inside' verhaal over Ik Vertrek van een makelaar waarvan de klanten hebben deelgenomen aan 'Ik vertrek':

Mensen zijn blijkbaar vooral naïef met betrekking tot hoe televisie gemaakt wordt. Of hoe de media in het algemeen te werk gaan. Is trouwens niet bedoeld als aanval op de media, maar die journalisten en redacties moeten er gewoon voor zorgen dat er een aardig, boeiend verhaal wordt verteld, anders klagen de kijkers/lezers/luisteraars weer dat het te saai is. Ik heb ooit een interview gegeven aan een krant en toen ik dat terug las, stonden er ook dingen in die ik niet precies zo gezegd had (was verder niet negatief hoor, maar ff als voorbeeld).

Dat er creatief geknipt en geplakt wordt en dat het commentaar de boel ook nog eens extra dramatiseert lijkt me duidelijk. Het ging mij er om of die mensen echt allemaal als idioten worden neergezet en naar mijn mening is dat niet zo. Ik heb alle afleveringen van 'Ik Vertrek' gezien en er is m.i. toch een duidelijk verschil tussen de 'echte' idioten (die afleveringen die we ons allemaal herinneren, zeg maar) en de mensen die weliswaar met tegenslagen te maken krijgen, maar het toch aardig voor elkaar krijgen. Ik zie die laatste categorie niet als idioten en heb ook niet het gevoel dat zij (als persoon) zo neergezet worden, maar misschien ligt dat aan mij.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:12:08 #288
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_98155522
quote:
Ik heb alle afleveringen van 'Ik Vertrek' gezien en er is m.i. toch een duidelijk verschil tussen de 'echte' idioten (die afleveringen die we ons allemaal herinneren, zeg maar) en de mensen die weliswaar met tegenslagen te maken krijgen, maar het toch aardig voor elkaar krijgen. Ik zie die laatste categorie niet als idioten en heb ook niet het gevoel dat zij (als persoon) zo neergezet worden, maar misschien ligt dat aan mij.
Nee ligt niet aan jou. Ik heb hetzelfde gevoel.
pi_98191652
Het ondernemen zit veel van die mensen ook niet in het bloed.
Hoe bepaal je een kamerprijs voor je bed en breakfast, wat zit daar allemaal in (schoonmaak, belastingen etc).
Voor welke prijs ga je maaltijden en activiteiten aanbieden.

Ik geloof dat dat bij veel stellen natte vinger werk is en dat uitiendelijk het tegenvalt wat je er aan verdiend.
Waar ik benieuwd naar ben hoe de mensen hun omzetbelasting-aangifte doen als je de taal totaal niet spreekt. Ik neem aan dat je dat ook in spanje, italie of frankrijk gewoon moet betalen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:01:43 #290
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98263481
quote:
De boel de boel laten en op goed geluk emigreren naar een warm, zonnig land om daar een bed & breakfast te beginnen. Wie fantaseert er niet over? Er zijn ook Nederlanders die daad bij het woord voegen en het avontuur aangaan. De realiteit blijkt echter vaak een stuk minder romantisch dan de fantasie. Dat ondervond ook Rintai Grünewald.

Failliet
Haar gezin deed in 2007 mee aan Ik Vertrek. De emigratie naar Spanje bleek niet het gedroomde succes. het avontuur verliep zo rampzalig dat het gezin uit elkaar viel. Ze raakten failliet en keerden terug naar Nederland, waar Rintai en haar man uit elkaar gingen. Rintai koestert geen warme gevoelens meer voor de zender. Tegen haar verzoek in werden de herhalingen van Ik Vertrek gewoon uitgezonden. “Ik had het boek net gesloten en nu is het allemaal weer opgerakeld, want weinig mensen in mijn nieuwe omgeving wisten er iets van. Sindsdien word ik er steeds op aangesproken, die herhalingen hebben heel veel impact op mijn nieuwe leven”, vertelt ze aan het Algemeen Dagblad.
Iemand die deze aflevering heeft gezien, en toevallig weet waar ik deze terug kan kijken? :D
Dit, dus.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:05:46 #291
123170 alors
zlata1234
pi_98263642
quote:
5s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Iemand die deze aflevering heeft gezien, en toevallig weet waar ik deze terug kan kijken? :D
dat was die van ik gok twee weken geleden, maar wel al een herhaling. Als je gewoon zoekt op hun naam kun je hem zo vinden denk ik.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:12:21 #292
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_98263909
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:05 schreef alors het volgende:

[..]

dat was die van ik gok twee weken geleden, maar wel al een herhaling. Als je gewoon zoekt op hun naam kun je hem zo vinden denk ik.
Ik was al op de officiële website gaan kijken en ik kon maar geen play knop vinden, op hun pagina. Helemaal overheen gekeken, want hij zat er blijkbaar toch. Dan is het nu tijd voor mijn dagelijkse portie leedvermaak.
Dit, dus.
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:42:49 #293
123170 alors
zlata1234
pi_98265551
quote:
De bikkelharde realiteit

De boel de boel laten en op goed geluk emigreren naar een warm, zonnig land om daar een bed & breakfast te beginnen. Wie fantaseert er niet over? Er zijn ook Nederlanders die daad bij het woord voegen en het avontuur aangaan. De realiteit blijkt echter vaak een stuk minder romantisch dan de fantasie. Dat ondervond ook Rintai Grünewald.

Failliet
Haar gezin deed in 2007 mee aan Ik Vertrek. De emigratie naar Spanje bleek niet het gedroomde succes. het avontuur verliep zo rampzalig dat het gezin uit elkaar viel. Ze raakten failliet en keerden terug naar Nederland, waar Rintai en haar man uit elkaar gingen. Rintai koestert geen warme gevoelens meer voor de zender. Tegen haar verzoek in werden de herhalingen van Ik Vertrek gewoon uitgezonden. “Ik had het boek net gesloten en nu is het allemaal weer opgerakeld, want weinig mensen in mijn nieuwe omgeving wisten er iets van. Sindsdien word ik er steeds op aangesproken, die herhalingen hebben heel veel impact op mijn nieuwe leven”, vertelt ze aan het Algemeen Dagblad.

Ecocamping
Het is te hopen dat het vertrek van Saskia van Everdink en Gerraint Edwards in de uitzending van donderdag beter verloopt. Het stel heeft een heel ambitieus plan; een ecocamping starten in Slowakije. Met zonnepanelen, een veestapel en ouderwetse ruilhandel moet dat lukken. Voor zoon Damien (17) is het plan van zijn ouders een nachtmerrie. En als er geen telefoon- en internetaansluiting mogelijk blijkt, verandert deze droom ook voor de wereldverbeteraars in een nachtmerrie
.
Vetgedrukt is dus straks om 21.25 :)
know'm sayin?
word? word.
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 20:46:14 #294
9859 crew  Karina
Woman
pi_98265733
Nieuwe dus. Ik ga weer eens kijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:46:54 #295
6941 APK
Factual, I think.
pi_98265763
quote:
99s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:46 schreef Karina het volgende:
Nieuwe dus. Ik ga weer eens kijken.
Het is volgens mij een herhaling.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 20:48:25 #296
9859 crew  Karina
Woman
pi_98265843
Komt me niet bekend voor met de zonnepanelen, we zullen zien. Het klinkt nogal ambitieus zoals gewoonlijk.

Geen internet :o
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:52:39 #297
123170 alors
zlata1234
pi_98266079
Ik heb em ook nog niet gezien :)
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:26:32 #298
123170 alors