abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:11:29 #151
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_97669036
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet dat ze niet van mij zijn omdat ik iemand aankijk, en dan al invoel.. dat kan dan even aanhouden, en dan schakel ik weer terug.
Probeer ook bewust geen slecht nieuws te lezen, geen moord oid, mishandelingen want die gevoelens blijven extra bij me, bepalen mn humeur.
En toch belangrijk blijf aards bezig, ben je bewust van je leven, daar ben je in bezig. Hou het bewust denk ik, wees bewust van momenten.
Voor ogen houden wat ik hier wil. Wat IK wil.
Bedoel je dat?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:18:28 #152
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97669346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:10 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Dat is het punt ja.

Ik ben inmiddels vrij zeker van mijn doel hier, nu moet ik proberen het samen te gaan voegen.
Want het 1 sluit het ander niet uit, door de verbondenheid.
Nu de weg hierin vinden.
Als je emotioneel te overladen bent, wat doe je daar mee? Wat probeer je?
Wat zijn de momenten waarbij je het idee hebt dat je meer bij jezelf komt, wat kun je doen om dat meer voor elkaar te krijgen? En het klinkt gek, maar wat is een bezigheid die je heel leuk vind om te doen in het aardse, ga dat bewust doen en wees gelukkig.
The truth was in here.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:20:12 #153
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97669424
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:11 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Voor ogen houden wat ik hier wil. Wat IK wil.
Bedoel je dat?
Ja doe wat je gelukkig maakt, kies het blije pad. Weeg af wat belangrijker is, wat maakt je positief, wat maakt je negatief in gevoel en wees je dan bewust van je keuze daarin..
The truth was in here.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:20:40 #154
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_97669445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je emotioneel te overladen bent, wat doe je daar mee? Wat probeer je?
Wat zijn de momenten waarbij je het idee hebt dat je meer bij jezelf komt, wat kun je doen om dat meer voor elkaar te krijgen? En het klinkt gek, maar wat is een bezigheid die je heel leuk vind om te doen in het aardse, ga dat bewust doen en wees gelukkig.
Wat als je dat jezelf niet gunt en juist doet wat niet goed is voor je?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:28:49 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97669776
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Dan moet je dat doen zonder spijt. Begrijp waarom je dit doet en leef in vrede met jezelf er om. Weet waarom je offert, doe het omdat jij weet dat het de juiste weg is van doen.
Waar het dan uiteindelijk op uitkomt, je doet wederom datgene met een goed gevoel.
Als je daar niet zeker van bent, herzie nog eens je beweegredenen.
The truth was in here.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:32:40 #156
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_97669965
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:28 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dan moet je dat doen zonder spijt. Begrijp waarom je dit doet en leef in vrede met jezelf er om. Weet waarom je offert, doe het omdat jij weet dat het de juiste weg is van doen.
Waar het dan uiteindelijk op uitkomt, je doet wederom datgene met een goed gevoel.
Als je daar niet zeker van bent, herzie nog eens je beweegredenen.
Voor op een tegeltje :'(

Dank je wel.
pi_97670138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Soms is het ook je pad om te ontdekken waarom je dat doet en is het gewoon onderdeel van je curriculum. Vaak is doen wat je wil zelfdestructief :D
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:41:00 #158
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_97670381
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:35 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Soms is het ook je pad om te ontdekken waarom je dat doet en is het gewoon onderdeel van je curriculum. Vaak is doen wat je wil zelfdestructief :D
Eens.
Maar als je beter weet en toch doorgaat is er iets niet oke.
pi_97672187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:41 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Eens.
Maar als je beter weet en toch doorgaat is er iets niet oke.
Tot er iets gebeurt waardoor je het niet alleen rationeel inziet, maar ook emotioneel en er dan misschien wel mee kan stoppen. Ook dat, misschien wel juist dat, is een leerproces.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:26:37 #160
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_97673035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:13 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Tot er iets gebeurt waardoor je het niet alleen rationeel inziet, maar ook emotioneel en er dan misschien wel mee kan stoppen. Ook dat, misschien wel juist dat, is een leerproces.
Zoals de vraag: 'Wat kan ik voor jou betekenen'.

Die speelt steeds door mn hoofd.

Wat kan ik betekenen voor de ander als ik niet Mijzelf ben.
Is het gek dat de ander steeds wegloopt als ik voor mezelf blijf weglopen?
'De tijd' gaat steeds sneller.
Tis een heftige tijd :Y

Jij ook dank je wel.
pi_97673525
Hoewel ik mezelf geen christen zou willen noemenin de zin van: door het vaticaan geinspireerde, zijn er wel dingen waar ik de zin van in zie. De belangrijkste van de 10 geboden, hij staat nieteens op nummer 1 maar ik vind het de belangrijkste: heb uw naaste lief gelijk uzelf. Dat impliceert dat je eerst jezelf moet liefhebben om een ander lief te kunnen hebben.
En voor mij betekent dat dat ik met mezelf kan leven, ook als ik heel eerlijk ben over mijn driften, mijn geheime motieven en gedachten, ook als die misschien niet sociaal wenselijk zijn. Dat maakt dat ik de onhebbelijkheden van anderen beter kan hebben en tegelijk dat ik meer motivatie voel om sommige dingen aan mezelf te veranderen omdat ik die dan opeens wel als storend ervaar.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_97674740
Godver, kutkutkut.

Ben wezen BBQen, en als je dan een brokje as van je marsmaLlow haalt, dan krijg je blaren :')

Godver, moet morgen ook nog werken en mijn duim en wijsvinger zitten onder de blaren.

Kut :(
Twiddel
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:56:21 #163
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_97674807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef nokwanda het volgende:
Hoewel ik mezelf geen christen zou willen noemenin de zin van: door het vaticaan geinspireerde, zijn er wel dingen waar ik de zin van in zie. De belangrijkste van de 10 geboden, hij staat nieteens op nummer 1 maar ik vind het de belangrijkste: heb uw naaste lief gelijk uzelf. Dat impliceert dat je eerst jezelf moet liefhebben om een ander lief te kunnen hebben.
En voor mij betekent dat dat ik met mezelf kan leven, ook als ik heel eerlijk ben over mijn driften, mijn geheime motieven en gedachten, ook als die misschien niet sociaal wenselijk zijn. Dat maakt dat ik de onhebbelijkheden van anderen beter kan hebben en tegelijk dat ik meer motivatie voel om sommige dingen aan mezelf te veranderen omdat ik die dan opeens wel als storend ervaar.
Mooi!
pi_97674909
Wil niet zeggen dat ik niet verschrikkelijk eigenwijs en soms een bitch en een moeilijk mens kan zijn :D
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:00:18 #165
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_97675040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:58 schreef nokwanda het volgende:
Wil niet zeggen dat ik niet verschrikkelijk eigenwijs en soms een bitch en een moeilijk mens kan zijn :D
GRIJNS.. waar ken ik dat van _O-
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 22:03:58 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_97675231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:58 schreef nokwanda het volgende:
Wie niet he, we hebben zo allemaal onze fouten en gebreken toch ;)

Oh, en jouw vakantie klinkt ook geweldig. Frankrijk is zo mooi he? *; Ben zelf dol op de Provence.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:59:15 #167
133321 Burner82
Speedo fan
pi_97678418
Is het niet verstandiger om jezelf op de eerste plaats te zetten, en van daaruit verder te gaan?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_97678957
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie niet he, we hebben zo allemaal onze fouten en gebreken toch ;)

Oh, en jouw vakantie klinkt ook geweldig. Frankrijk is zo mooi he? *; Ben zelf dol op de Provence.
Ik ben het meest dol op de Languedoc. Zat net met een diepe diepe zucht op marktplaats een huisje te bekijken dat daar te koop staat.
Jaaaaa, ik wil O+
http://huizen.marktplaats(...)t-superuitzicht.html

Ik zou willen dat ik het zo kon betalen en daar zomaar zou kunnen gaan wonen. Maar ja.... we moeten wel een manier hebben om de kattebrokjes te verdienen. Hoewel.... laat die 8 harige monsters van ons daar maar lekker zelf gaan jagen. Maar dan moeten we nog steeds een manier vinden om de hyotheek te betalen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 23:27:08 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_97679832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:10 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik ben het meest dol op de Languedoc. Zat net met een diepe diepe zucht op marktplaats een huisje te bekijken dat daar te koop staat.
Jaaaaa, ik wil O+

Ik zou willen dat ik het zo kon betalen en daar zomaar zou kunnen gaan wonen. Maar ja.... we moeten wel een manier hebben om de kattebrokjes te verdienen. Hoewel.... laat die 8 harige monsters van ons daar maar lekker zelf gaan jagen. Maar dan moeten we nog steeds een manier vinden om de hyotheek te betalen.
Ja, de kattebrokjes zullen the least of your problems zijn :P
Maar als je de kans hebt moet je hem grijpen, en ja de Languedoc is schitterend. Daar heb je ook meer rivieren dan in de Provence toch?

Hoop dat het jullie gaat lukken :)
pi_97680634
Nou ja... least of my problems... het zijn wel 8 katten. Maar in de languedoc zijn mijn katjes meer dan welkom. het is immers katharenland :P
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_97680788
Maar om voor kattebrokjes te zorgen willen we wel een B&B ergens beginnen. Dan moet je in ieder geval of de ruimte in je huis hebben, of je moet genoeg land hebben om dingen op te bouwen, al is het een kleine camping. Dan moet je wel ruimte hebben om tenminste fatsoenlijk sanitair te bouwen.
We denken er steeds meer over. Op vakantie gaan we ook wel wat huizen bezichtigen in de omgeving daar. Misschien proeft dat daar wel net zo lekker als de Languedoc.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zaterdag 4 juni 2011 @ 00:19:49 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_97682459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:44 schreef nokwanda het volgende:
Maar om voor kattebrokjes te zorgen willen we wel een B&B ergens beginnen. Dan moet je in ieder geval of de ruimte in je huis hebben, of je moet genoeg land hebben om dingen op te bouwen, al is het een kleine camping. Dan moet je wel ruimte hebben om tenminste fatsoenlijk sanitair te bouwen.
We denken er steeds meer over. Op vakantie gaan we ook wel wat huizen bezichtigen in de omgeving daar. Misschien proeft dat daar wel net zo lekker als de Languedoc.
Vrienden van mij zijn in de Bourgogne een chambre d'hote met 5 kamers voor logé's begonnen en dat loopt geweldig. Die hebben er ook een gîte bij en een campingveld, en ze maken maaltijden klaar voor hun gasten met spullen uit de streek en dat eten is verukkelijk. Ze verbouwen nu ook een gedeelte van hun groenten zelf.
Ik was er vorig jaar toen de Tour langs hun plaatsje kwam en vond het er heerlijk. Mooi landschap, aan een grote tafel buiten eten met alle gasten en vanuit het zwembad keek je zo op de glooiende heuvels en dat is fantastisch.
Ga binnenkort weer eens een paar dagen denk ik.

Dus als jullie zoiets willen starten zou ik het doen, aan mijn vrienden kun je zien dat het kán.

Hoop dat jullie droom werkelijkheid gaat worden :)

Zo, en nu pitten, mijn ogen vallen dicht, dus hoog tijd :z
  zaterdag 4 juni 2011 @ 07:18:30 #173
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97688573
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:10 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jaaaaa, ik wil O+

Oh dat is een leuk stekkie O+

Ik weet niks van Frankrijk verder, ben helemaal niet zo berezen (?) maar frankrijk lijkt me tof. O+
Alleen die fransen he.
The truth was in here.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:06:32 #174
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97760867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:34 schreef nokwanda het volgende:
Amen. Dat is wel de essentie van het Christendom (als je Jezus en God buiten beschouwing laat). Jammer genoeg zorgt het imago van het Christendom er weer voor dat daar niet op gelet wordt. Probleem is alleen dat veel mensen zonder hulp van buitenaf (God, Jezus, anderen) niet aan deze leefwijze (naastenliefde) kunnen voldoen.

Mijn vriendin ervoer trouwens vannacht opeens een heel vredig gevoel in haar hart, anders dan dat ze altijd al had gehad en waarschijnlijk was het de Heilige Geest die ze ervoer. Zelf heeft ze, voordat ze mij leerde kennen, een moeilijke periode gehad met scheiding van haar ouders en daarbij een vader die haar niet meer wilde zien en nog veel meer shit, maar nu kon ze eindelijk weer eens rust in haar hart en hoofd hebben. Het is een ander gevoel dan gelukkig zijn, ik denk dat het misschien vergelijkbaar is met de Verlichting. Van huis uit is ze trouwens niet gelovig opgevoed, maar ze is wel open-minded voor dit soort dingen, nu heeft ze dan ook meer interesse in het Christendom.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_97763485
Vanuit mijn visie zou ik zeggen: kijk uit met het christendom zoals het gepresenteerd wordt, waar de historische christus vernacheld is omwille van de politiek, manipulatie en macht en geldelijk gewin. Kijk dan liever naar Fransiscus die de katholieke macht belachelijk maakte en zijn eigen manier had om een punt te maken. Hoewel ook zijn verhaal vernacheld is en er weer een vreemd wonder van gemaakt is. Wonderen bestaan wel, zeker weten, maar ze zijn nooit zoals ze gepresenteert worden. Wonderen zijn heel complex, maar zien er eigenlijk heel simpel uit.Dat vredige gevoel van je vriendin kan zomaar een klein wonder zijn. Maar dat is een vlinder ook.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')