Herkenbaarquote:Op zondag 29 mei 2011 04:53 schreef Gridlok het volgende:
Ik had veel problemen met het loslaten van de dagelijkse handelingen die we elke dag deden, het is alsof er een band is door gesneden die nooit meer te repareren is. We gingen echt zo vaak wandelen, was zo fijn en rustgevend. Hoopte dat deze dag nooit zou komen..
Ik mis mijn hond
Welk contact?quote:Op zondag 29 mei 2011 05:25 schreef MOD het volgende:
Ik vraag me af hoe het contact is met jullie exen hier.
Dit is wel héél koel hoor. Mensen zijn nog -in mijn wereld- nog steeds geen gebruiksvoorwerpen.quote:Op zondag 29 mei 2011 06:43 schreef goofy_goober het volgende:
Een oude auto (waar je veel mee hebt meegemaakt) ruil je uiteindelijk ook in voor een nieuw, beter model.
Misschien moet je je ex eens loslaten dan.quote:Op zondag 29 mei 2011 04:49 schreef H6-4ever het volgende:
Vanavond leuke meid ontmoet, echt mijn type alles ok..maar heb het gevoel dat ik niet verliefd meer kan worden..zou me nooit meer zo in een relatie kunnen storten zo naief, als ik dat bij mijn ex wel deed...mijn ex was mijn alles en dat zou ik nu niet meer willen/kunnen..omdat ik keihard op mijn bek ben gegaan...maar toch ook wel leuk dat je nog een beetje in de markt ligt, alleen helpt het je net niet genoeg over een bepaalde drempel heen..
En toch zijn er een hoop overeenkomsten. Sommige modellen blijven het eeuwig doen, maar bij andere modellen zijn er soms zoveel gebreken dat je op zoek gaat naar een model die beter bij je past.quote:Op zondag 29 mei 2011 07:29 schreef Octagon het volgende:
[..]
Dit is wel héél koel hoor. Mensen zijn nog -in mijn wereld- nog steeds geen gebruiksvoorwerpen.
Als jij vindt dat er overeenkomsten zijn tussen een (dood) gebruiksvoorwerp en een (levende) mens, dan mag jij dat (onder het mom van 'live and let live') van mij. Maar ik zal het nooit met je eens zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 08:03 schreef goofy_goober het volgende:
En toch zijn er een hoop overeenkomsten. Sommige modellen blijven het eeuwig doen, maar bij andere modellen zijn er soms zoveel gebreken dat je op zoek gaat naar een model die beter bij je past.
Ik had enkel commentaar op je auto-opmerking. Mijn opmerking staat volledig los van wat je te zeggen hebt op 'vriendjes blijven met je ex'.quote:Op zondag 29 mei 2011 08:03 schreef goofy_goober het volgende:
Mensen die graag vriendjes willen blijven met de ex moeten voor zichzelf maar eens de voordelen van die zogenaamde vriendschap opschrijven. En je eigen toekomst beperken omdat je bang bent iemand pijn te doen? Als ik dat zo lees moeten jullie maar eens gaan bedenken of je toch niet liever bij elkaar bent. Elkaar geforceerd blijven zien (onder het mom van 'ze is deel van de familie') doet geen pijn? Maak een beslissing man en blijf er niet zo omheen draaien.
Hoezo staat dat er volledig van los als de auto vergelijking juist verzonnen is als voorbeeldje voor waarom een vriendschap met je ex niet werkt?quote:Op zondag 29 mei 2011 08:33 schreef Octagon het volgende:
[..]
Als jij vindt dat er overeenkomsten zijn tussen een (dood) gebruiksvoorwerp en een (levende) mens, dan mag jij dat (onder het mom van 'live and let live') van mij. Maar ik zal het nooit met je eens zijn.
We mogen dan in een consumptiemaatschappij leven, toch behandel je levende wezens anders als consumptiegoederen.
[..]
Ik had enkel commentaar op je auto-opmerking. Mijn opmerking staat volledig los van wat je te zeggen hebt op 'vriendjes blijven met je ex'.
Trouwens, je schiet hier op de verkeerde
Tuurlijk kan je vrienden zijn met je ex, dat ontken ik ook niet. Maar dit kan alleen een succes worden wanneer er van beide kanten geen gevoelens meer zijn voor elkaar. Bij MOD is dat duidelijk, zelfs na 2,5 jaar, nog niet het geval. En daarbij: waarom zou je dat willen? Het meest gebruikte smoesje is dat je elkaar door en door kent, maar dat kan in een nieuwe relatie toch ook?quote:Op zondag 29 mei 2011 09:16 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Hoezo staat dat er volledig van los als de auto vergelijking juist verzonnen is als voorbeeldje voor waarom een vriendschap met je ex niet werkt?
Dat terzijde denk ik wel dat je vrienden kunt blijven, maar wel afstandelijker houden; dus eig. Meer een kennis.
Geloof ik best wel hoor dat het echt was... Gaf alleen een voorbeeld van hoe dat soort dingen soms in elkaar kunnen zitten helaasquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:49 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Nah, zo was het niet. Ik schreef exactly dat het wel mijn ex was om dit soort reacties te voorkomen. Hij was wel echt verliefd op me, voor een tijdje tenminste. Ook al weet ik dat het niet zo klinkt, zo was het wel in het begin. Hij was zelfs degene die wilde wachten met seks als klein voorbeeldje. We hadden ook niet zo vaak seks eigenlijk..Maargoed ik weet hoe het klinkt voor anderen maar ik weet het zelf in ieder geval.. dus denk maar wat je wilt.
Sowieso, dat was een fout. Ik ben er al meegekapt. Hem daar zien was echt al de laatste druppel. Hij deed behoorlijk alsof ik hem stalkte. Hem daar zien werkte echter wel als manier om helemaal niks meer voor hem te voelen. Als ik hem vanavond zie.. kan ik hem het beste maar negeren. Alleen als ik alleen maar hallo zeg, kijkt hij me al met een walgelijke blik aan.
Vind het eerlijk gezegd ergens wel vervelend dat hij zo'n hekel aan me heeft nu. Het is toch iemand waarvan ik gehouden heb. Maar alles wat ik nu doe werkt toch alleen maar avenrechts... ik kan beter helemaal niks meer doen. Ik bedoel, hij is ook een klootzak geweest, mijn excuses aanbieden gaat me toch echt te ver.
Het is ook een kwestie van willen, niet kunnen in de meeste gevallen. Persoonlijk weiger ik op de tweede plaats te komen bij iemand waar je nog wat gevoelens voor koestert. Klinkt waarschijnlijk heel erg en narcistisch zo maar het is in zo'n geval helemaal wel of helemaal niet. Raakvlakken zal je heus wel houden dus het kan nog best 'leuk' zijn om wat contact te houden maar vrienden heb ik persoonlijk genoeg en zij kan in mijn ogen nooit meer zomaar een vriendin worden.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:32 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je vrienden zijn met je ex, dat ontken ik ook niet. Maar dit kan alleen een succes worden wanneer er van beide kanten geen gevoelens meer zijn voor elkaar. Bij MOD is dat duidelijk, zelfs na 2,5 jaar, nog niet het geval. En daarbij: waarom zou je dat willen? Het meest gebruikte smoesje is dat je elkaar door en door kent, maar dat kan in een nieuwe relatie toch ook?
Gun jezelf wat tijd. Je kan toch moeilijk verwachten dat je beslist een knop om te draaien, jezelf anders op te stellen en dat op een slag en een wip alles in orde is ?quote:Op zondag 29 mei 2011 10:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Jongens ik word een beetje gek van mezelf.. Ondanks dat ik al het contact heb verbroken en ik nu 4 dagen geen contact meer heb gehad blijft hij toch in mijn hoofd hangen.. En dat is echt ontzettend vervelend!
Ik vind het allesbehalve een passend voorbeeld, behalve als je een gevoelloze kikker bent die alle emoties op commando kan uitschakelen.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:16 schreef trekeennummertje het volgende:
Hoezo staat dat er volledig van los als de auto vergelijking juist verzonnen is als voorbeeldje voor waarom een vriendschap met je ex niet werkt?
Je moet de verbintenis kunnen zien.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:42 schreef Octagon het volgende:
[..]
Ik vind het allesbehalve een passend voorbeeld, behalve als je een gevoelloze kikker bent die alle emoties op commando kan uitschakelen.
Ik zal mezelf eens quoten - en dan niet meer terugkomen op de vgl. mens/auto...quote:Op zondag 29 mei 2011 15:07 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Je moet de verbintenis kunnen zien.
Als je een ex hebt, kan je er niet anders om heen draaien dan dat er wat mis was met de relatie.
Of je kunt het nog eens ooit proberen (auto fixen), maar vaak baat dat niet meer en kan je beter een relatie nemen met een nieuw iemand (nieuwe auto nemen).
Tegen de tijd dat je die nieuwe auto hebt (nieuw meisje/jongen), wil je niet meer anders en zal je in de meeste gevallen geen interesse meer hebben in je ouwe auto (de ex), omdat je een vervangende auto (liefde) hebt gevonden.
Klinkt best logisch, toch?
quote:Als jij vindt dat er overeenkomsten zijn tussen een (dood) gebruiksvoorwerp en een (levende) mens, dan mag jij dat (onder het mom van 'live and let live') van mij. Maar ik zal het nooit met je eens zijn.
Daar heb je wel een beetje gelijk in jaquote:Op zondag 29 mei 2011 14:40 schreef Octagon het volgende:
[..]
Gun jezelf wat tijd. Je kan toch moeilijk verwachten dat je beslist een knop om te draaien, jezelf anders op te stellen en dat op een slag en een wip alles in orde is ?
Mwah, ik vind het van stalken wel mee vallen. In 3 maanden tijd 1 smsje gestuurd om te vragen hoe het met hem was, 2 x aangesproken op msn en 1 mailtje gestuurd. Je moet wel begrijpen dat ik het er heel moeilijk mee heb gehad dat het plotseling over was. Ik ben niet eens echt gedumpt, hij reargeerde gewoon opeens niet meer en toen ben ik gestopt na een aantal dagen met contact zoeken. En toen kwam ik hem 2 weken later tegen tijdens het uitgaan. Jij vind dat contact zoeken van je ex toch ook geen stalken naar jou toe? Ik vind het nogal ver van je gaan om te zeggen dat ik hem stalk en ook niet waar eerlijk gezegd.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:26 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Geloof ik best wel hoor dat het echt was... Gaf alleen een voorbeeld van hoe dat soort dingen soms in elkaar kunnen zitten helaas
Maar je zegt : Hij deed alsof ik hem stalkte.. Je moet natuurlijk wel inzien dat je hem ook wel een beetje aan het stalken was door dat soort mailtjes te sturen..
Hoe komt het eigenlijk dat jullie elkaar zovaak tegenkomen met uitgaan? Als het je zoveel pijn doet om hem elke keer te zien waarom zoek je dan niet een andere tent op?
Het lijkt me ook vervelend als je ex op een gegeven moment zo tegen je gaat doen, maar heb wel het idee dat je het een beetje over jezelf afroept. Ik heb zelf ook dicht bij het punt gezeten dat mijn ex net zo tegen mij ging doen als jouw ex tegen jou.. Ze begon me al een beetje bespottelijk te behandelen, me een beetje uit te lachen, me te negeren etc..
Zelf heb ik toen echter besloten nee dat wil ik niet. Ik ben al ''gedumpt'' en dat vind ik allemaal al pijnlijk genoeg, maar ik ga mezelf niet door haar als een halve zool laten behandelen. Toen heb ik me voorgenomen om van mijn kant 0,0 contact meer te laten komen...
Inmiddels ben ik daar ruim een half jaar mee bezig, en sindsdien heeft zij regelmatig contact met me opgenomen.
Als we elkaar nu zien komt ze op de een of andere manier nerveus/zenuwachtig/ongemakkelijk over alsof ze zich schaamt voor de manier waarop ze zich gedragen heeft.. IIg zijn we nu weer ''gelijk'' en spelen er geen fratsen meer mee aan beide kanten als we elkaar zien..
Tuurlijk is dat zo, het is geen snel werkend medicijn, maar op langere termijn zal het je goed doen, geen contact...want hoe dan ook, je kunt het wel uitstellen maar hoe eerder hoe sneller, beter.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:51 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een beetje gelijk in ja
Clear as crystal and your right.. but still easier said than done.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:21 schreef H6-4ever het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, het is geen snel werkend medicijn, maar op langere termijn zal het je goed doen, geen contact...want hoe dan ook, je kunt het wel uitstellen maar hoe eerder hoe sneller, beter.
Doorbijten joycie!
Ik denk dat jij dan waarschijnlijk de ''lat'' over bespottelijk wat lager legt dan mij wellicht, want wat ik uit jouw reacties heb gelezen toont wel degelijk dat hij je met weinig respect behandelt.quote:
Jaquote:Op zondag 29 mei 2011 18:21 schreef H6-4ever het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, het is geen snel werkend medicijn, maar op langere termijn zal het je goed doen, geen contact...want hoe dan ook, je kunt het wel uitstellen maar hoe eerder hoe sneller, beter.
Doorbijten joycie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |