Het is niet zo sensationeel als dat Saddam gearresteerd was. Mladic is na 95 gewoon uit de media verdwenn in feite. Hij is geen politiek leider.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:54 schreef remlof het volgende:
Ik had ondertussen wel een vijfde deel verwacht, maar wellicht dat het merendeel hier te jong is om te weten wat voor een schurk Mladic was.
Nee, maar hij is wel de grootste oorlogsmisdadiger van de Balkanoorlog van de jaren negentig.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:58 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is niet zo sensationeel als dat Saddam gearresteerd was. Mladic is na 95 gewoon uit de media verdwenn in feite. Hij is geen politiek leider.
Als het Oric was geweest hadden we nu al 10 delen gehad, go figure.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:54 schreef remlof het volgende:
Ik had ondertussen wel een vijfde deel verwacht, maar wellicht dat het merendeel hier te jong is om te weten wat voor een schurk Mladic was.
Troll on.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Als het Oric was geweest hadden we nu al 10 delen gehad, go figure.
Jij bent nog veel actiever op FOK! dan ik dan moet jij net zo goed als ik weten dat het heel veel scheelt in de topic aantallen dat Mladic geen moslim is.quote:
Oh, als het een moslim was zou ie harder aanpakt worden bedoel je?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:09 schreef msnk het volgende:
[..]
Jij bent nog veel actiever op FOK! dan ik dan moet jij net zo goed als ik weten dat het heel veel scheelt in de topic aantallen dat Mladic geen moslim is.
Nou ja, wat is harder aangepakt? Maar ik denk wel dat als hij een moslim was geweest die genocide had gepleegd op bijvoorbeeld christenen dit topic veel meer views en reacties had gehad dan dat het nu heeft.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh, als het een moslim was zou ie harder aanpakt worden bedoel je?
Dat zou best kunnen in deze zeitgeist
Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt. Maar ik denk niet in termen als geloofsovertuiging of afkomst, Mladic is gewoon een enorme sadistische klootzak met heel veel bloed aan z'n handen die voor de rest van z'n leven in een cel hoort.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:22 schreef msnk het volgende:
[..]
Nou ja, wat is harder aangepakt? Maar ik denk wel dat als hij een moslim was geweest die genocide had gepleegd op bijvoorbeeld christenen dit topic veel meer views en reacties had gehad dan dat het nu heeft.
Disclaimer om "huilie" reacties voor te zijn; datzelfde was ook gebeurd als het over Amerika zou gaan
Deel 5quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:54 schreef remlof het volgende:
Die naam kent al helemaaaaal niemandquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Als het Oric was geweest hadden we nu al 10 delen gehad, go figure.
Ze hebben het wel meegemaakt, maar misschien niet helemaal beseft wat er nouquote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deel 5Welnee, ze hebben geen idee wie het is. Het is ook al 10 jaar geleden, er is zoveel andere ellende voor inde plaats gekomen.
Pfft, je hebt gelijk, tijd vliegtquote:
Het is nog maar pas geleden lijkt wel...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:38 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik type ook lekker 10 jaar met je mee ook..
1995, het jaar van het ultieme geluk voor het westen, koude oorlog voorbij, Clinton in het Witte Huis, een Paarse regering en de economie was booming, de bomen groeiden tot in de hemel voor ons.quote:
16 jaar. 10 jaar geleden was 9/11.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deel 5Welnee, ze hebben geen idee wie het is. Het is ook al 10 jaar geleden, er is zoveel andere ellende voor inde plaats gekomen.
'trusten Yvonnequote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:49 schreef yvonne het volgende:
Ik ga maar slapen, ik lees net dat hij te zwak is om te verhoren.
Waar heb ik die truc meer gezien.
Trusten!
AJAX WINT DE CLquote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:42 schreef remlof het volgende:
[..]
1995, het jaar van het ultieme geluk voor het westen, koude oorlog voorbij, Clinton in het Witte Huis, een Paarse regering en de economie was booming, de bomen groeiden tot in de hemel voor ons.
En toen werden we met onze neus op de feiten gedrukt, zeker zij die een familielid in Dutchbat hadden. Er was verdomme oorlog in Europa, sterker nog, genocide!
Je weet toch wel hoe oud je was?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:53 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik weet bij god niet meer of ik nou in 94 of 96 terug in Nederland kwam, ik lijk wel seniel ofzo.
26, het was dus in 1996 dat ik terug kwam. Ik ben Bosnir btw en morgen is het exact 20 jaarquote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe oud je was?
Van welke kant ben jij om het even plat te vragen? Heb geen zin om dat hele Yugoslaviatopic door te lezen.
Hehe, ik weet hem nog. Inbelmodem met 0,5/1,5 kb p/s, Planet Internet proefabo volgens mij.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:54 schreef remlof het volgende:
[..]
En in Nederland kwam internet beschikbaar voor particulieren
In 1991 begon het te rommelen h? Maar eerst in Sloveni toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
26, het was dus in 1996 dat ik terug kwam. Ik ben Bosnir btw en morgen is het exact 20 jaar
geleden dat ik in Sarajevo aankwam om me aan te melden bij het 1e korps van de Armija BiH.
/edit
Het is nu al 'morgen'!Was vergeten dat het al na middernacht was. (heb een drankje op , sorry)
Maandag 27 mei 1991, pfff..
In 1991 werd er al flink geschoten hoor, echter niet "officieel". Volgens het "officile" gebeuren begon het in 1992.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
In 1991 begon het te rommelen h? Maar eerst in Sloveni toch?
Disclaimer: geen intentie tot trollenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:59 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
26, het was dus in 1996 dat ik terug kwam. Ik ben Bosnir btw en morgen is het exact 20 jaar
geleden dat ik in Sarajevo aankwam om me aan te melden bij het 1e korps van de Armija BiH.
/edit
Het is nu al 'morgen'!Was vergeten dat het al na middernacht was. (heb een drankje teveel op , sorry)
Maandag 27 mei 1991, pfff..
Volgens mij is dit juist voor dit soort topics heel relevant.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 02:12 schreef Opa_vertelt het volgende:
(ik stop in dit topic wel hiermee hoor, we zitten zo offtopic als dat het maar kan)
Ik leg het je liever morgen uit, ben nu te dronken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 02:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Disclaimer: geen intentie tot trollen
Hoe zie jij dat conflict nou heel zwart wit gezien?
Servische christenen tegen bosnische moslims? Of spelen er ook regionale
belangen mee waardoor het op die manier genuanceerder wordt?
Als dit dom klinkt, I don't care, niet alle kennis is vanzelfsprekend.
Ik hoor het liever van direct of indirect betrokkenen dan vanuit een krant.
Is goed man. Geniet ervan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 02:28 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik leg het je liever morgen uit, ben nu te dronken.![]()
Toch wel benieuwd nu ..quote:Ik leg het je liever morgen uit, ben nu te dronken.
Mladic is geen echt tuig?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Mladic zal nog wel wat vage bellen doen rinkelen vanwege Dutchbat en meer niet. Het chte tuig komt er altijd mee weg, altijd, overal.
Dat wel, maar de bevelhebbers aan de andere kant hebben ook zo hun verantwoordelijkheden.quote:
Op vrijdag 27 mei 2011 09:20 schreef Specularium het volgende:
Jij bent echt een vreemde snuiter..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vraag me af of de bewakers in de penitentiaire inrichting in Scheveningen ook weer iets van gif in de koffie gooien of in het eten van Mladic net als ze bij ex-president Slobodan Milosevic hebben gedaan om hem te vermoorden.![]()
Arme Mladic, hij gaat hier kennis maken met de Nederlandse traditie om mensen die teveel weten uit de weg te ruimen.![]()
Shame on you, cipiers. Shame on you.
Dat vraag ik me soms ook wel af. Mladic en co. mogen dan wel slechterikken gewezen zijn, maar is de andere kant dan automatisch 'de goeden'? Daar hoor je nooit wat over.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:09 schreef waht het volgende:
[..]
Dat wel, maar de bevelhebbers aan de andere kant hebben ook zo hun verantwoordelijkheden.
Zo raar is dat toch niet, een groot deel van de Servirs ziet Mladic toch helemaal niet als het tuig dat ie is?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:19 schreef erikdewaal het volgende:
'We wisten wel dat Mladic hier zat'
LAZAREVO - In het Servische plattelandsdorp Lazarevo zijn de meningen verdeeld over de voorgeschiedenis van de arrestatie van Ratko Mladic. „Laten we het niet voor ons houden, wij wisten heel goed dat Mladic hier was”, aldus een man die niet met zijn naam in de krant wil. Ook andere dorpelingen reppen over een „publiek geheim”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_zat___.html?p=18,1
Jij snapt het!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:22 schreef Chadi het volgende:
Allemaal politiek om bij de EU te mogen horen.
Misschien zouden ze hun kinderen aan moeten doen wat Mladic de onschuldige kinderen van Srebrenica heeft aangedaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:23 schreef Stranger het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet, een groot deel van de Servirs ziet Mladic toch helemaal niet als het tuig dat ie is?
Je MOEST en zou er Israel bij betrekken he?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Wel grappig was dat ze zeiden dat het belangrijk was om te laten zien dat mensen niet met dit soort misdaden wegkwamen, vooral in het licht van hun onvoorwaardelijke steun aan Isral.
Dit soort tribunalen bestaan bij gratie van selectieve vervolging. Sommige landen zijn meer gelijk dan anderen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je MOEST en zou er Israel bij betrekken he?
Dit! Eens met Weltschmerz!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit soort tribunalen bestaan bij gratie van selectieve vervolging. Sommige landen zijn meer gelijk dan anderen.
Dus dit is dan een sterk signaal aan, laten we zeggen, Netanyahu, dat hij er niet mee wegkomt?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:02 schreef De_Nuance het volgende:
Half leeg of half vol verhaal, iedere vervolging van een etnisch zuiveraar is mooi meegenomen.
Ik heb anders heel andere reacties gehoord, dit was slechts een klein stapje. het zal nog zeker 12-15 jaar gaan duren vvordat Servie een serieuze kandidaat zal zijn. Ze zitten momenteel niet echt te wachten op de zoveelste oost Europese bananenrepubliek, daar is al leergeld voor betaald.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welnee, die klopjacht is allemaal voor de goede orde geweest.![]()
Vandaar ook dat Europarlementarirs als Bergman nu om het half uur in nieuwsuitzendingen uitleggen dat er een grote hobbel is weggenomen. Mladic was gewoon de grootste sleutel voor toetreding.
En aan zo'n beetje elke president van de VS. Niet voor niets erkennen de gringo's ons strafhof niet. Die zweten peentjes. De lijst van oorlogen en gesteunde dictators en doodseskaders door de VS is enorm.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus dit is dan een sterk signaal aan, laten we zeggen, Netanyahu, dat hij er niet mee wegkomt?
He, er zijn nog tientallen landen die er veel bruter bezig zijn. Wanneer ga je eens fulmineren tegen bv onze grote handelspartner China?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit soort tribunalen bestaan bij gratie van selectieve vervolging. Sommige landen zijn meer gelijk dan anderen.
Waarom wordt bananenrepubliek Hvratsko (Kroati) wel binnenkort toegelaten dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb anders heel andere reacties gehoord, dit was slechts een klein stapje. het zal nog zeker 12-15 jaar gaan duren vvordat Servie een serieuze kandidaat zal zijn. Ze zitten momenteel niet echt te wachten op de zoveelste oost Europese bananenrepubliek, daar is al leergeld voor betaald.
Die zijn er ook nog niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waarom wordt bananenrepubliek Hvratsko (Kroati) wel binnenkort toegelaten dan?
"Kandidaat" is een officiele status binnen het toetredingsproces he. Montenegro heeft die status bijvoorbeeld al. Aardige kans dat Servi dat de komende jaren ook bereikt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb anders heel andere reacties gehoord, dit was slechts een klein stapje. het zal nog zeker 12-15 jaar gaan duren vvordat Servie een serieuze kandidaat zal zijn. Ze zitten momenteel niet echt te wachten op de zoveelste oost Europese bananenrepubliek, daar is al leergeld voor betaald.
De Eurocraten stoppen niet totdat heel Europa en zelfs een deel buiten Europa onderdeel is van het Duitse Lebensraum project, dat ze de EU genoemd hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:23 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
"Kandidaat" is een officiele status binnen het toetredingsproces he. Montenegro heeft die status bijvoorbeeld al. Aardige kans dat Servi dat de komende jaren ook bereikt.
Dat zeg ik juist niet, ik had gewild dat het wel zo was maar het is niet zo helaas.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus dit is dan een sterk signaal aan, laten we zeggen, Netanyahu, dat hij er niet mee wegkomt?
Straks gaan ze nog Europesequote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Eurocraten stoppen niet totdat heel Europa en zelfs een deel buiten Europa onderdeel is van het Duitse Lebensraum project, dat ze de EU genoemd hebben.
Erger dan het huidige stelsel kan dat niet zijn toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:33 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Straks gaan ze nog Europesegezondheiszorg
invoeren!
Alleen te begrijpen voor directe slachtoffers van Kroatisch/Bosnische/VN-agressie. Die er weldegelijk was. Maar zelfs dn heb je geen vrijbrief dingen niet in perspectief te hoeven zien.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:33 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat zeg ik juist niet, ik had gewild dat het wel zo was maar het is niet zo helaas.
Echter, voor de nabestaanden en levende slachtoffers is dit iets moois. Ik irriteerde me vooral aan een bepaalde reactie die het opneemt voor deze walgelijke vent.
Ik ontken de agressie aan de andere zijde ook niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:34 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Alleen te begrijpen voor directe slachtoffers van Kroatisch/Bosnische/VN-agressie. Die er weldegelijk was. Maar zelfs dn heb je geen vrijbrief dingen niet in perspectief te hoeven zien.
Het probleem wat ik ermee heb is dat een dergelijk NATO-tribunaal juist bijdraagt aan dat soort verschrikkingen, het is de PR-machine en geschiedsvervalser van de opdeling en onder invloedssfeer brengen van voormalig Joegoslavi, en dat is bijna onvermijdelijk gepaard gegaan met verschrikkingen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:33 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat zeg ik juist niet, ik had gewild dat het wel zo was maar het is niet zo helaas.
Echter, voor de nabestaanden en levende slachtoffers is dit iets moois. Ik ergerde me vooral aan een bepaalde reactie die het opneemt voor deze walgelijke vent. En dan ook mede gebruik makende van het 'anderen doen het ook' argument.
Mijn pa zei dan altijd , als iedereen van de brug springt.. enfin je kent het.
Ik ben keislim.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik ontken de agressie aan de andere zijde ook niet.
Begrip voor deze massaslachting nooit. Ik hoop dat je slim genoeg bent om in te zien waarom dat zo is..
Daar heb jij dan weer gelijk in, ik vertrouw het Joegoslavi zaakje ook niet helemaal.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem wat ik ermee heb is dat een dergelijk NATO-tribunaal juist bijdraagt aan dat soort verschrikkingen, het is de PR-machine en geschiedsvervalser van de opdeling en onder invloedssfeer brengen van voormalig Joegoslavi, en dat is bijna onvermijdelijk gepaard gegaan met verschrikkingen.
Dat is best te verklaren hoor. Ben Ali was ook opeens ziek nadat ie moest vluchten. Wellicht was ie al eerder ziek maar dit zijn mensen die dachten onschendbaar te zijn en dan beland je in de cel.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 02:35 schreef Maron het volgende:
Mooi dat ze die smeerlap eindelijk te pakken hebben..maar ja, nou schijnt hij te ziek/zwak/misselijk te zijn om te vervolgen..dat geloof je toch niet..behandel hem maar met net zoveel compassie zoals hij had met de weerlozen die hij heeft vermoord en heeft (laten) afslachten..
Ik wens Opa _vertelt, en alle anderen die door dit nieuwbericht nare flashbacks zullen krijgen veel sterkte..hoop dat zijn arrestatie en berechting zal helpen bij de verwerking van de beelden van het verleden..
Ja, lijkt op Bin Laden enigszins. Je verwacht hem in en barak in de bossen of een grot in de bergen, maar nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:37 schreef msnk het volgende:
Met het verschil dat Mladic niet vluchtte maar aan het chillen was bij familie, onder de bescherming van de Servirs.
Euh?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En alle Amerikanen die tegen oorlog zijn, zoals Kennedy en John Lennon worden vakkundig door de CIA uit de weg geruimd.
Jammer he, dat ie daadwerkelijk schuldig is... Dat maakt het een stuk moeilijker om te bitchen over het tribunaal, al doe je alsnog een goede poging.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zag gisteren de NOS erover, en ik kan nou niet echt onder de indruk zijn van hoe hoog de onschuldspresumptie in het vaandel staat. Ook niet bij Rutte en Rosenthal. Wel grappig was dat ze zeiden dat het belangrijk was om te laten zien dat mensen niet met dit soort misdaden wegkwamen, vooral in het licht van hun onvoorwaardelijke steun aan Isral.
Bovendien was het weer n grote Pontius Pilatusshow van natte handjes, met Mladic als de absolute schurk kon Nederland er natuurlijk niks aan doen. OK, er lag ook nog een beetje schuld bij de VN, maar niet bij Nederland uiteraard. Het gaat immers om het verzachten van het trauma van Dutchbatters, en o ja, dan waren er ook nog de slachtoffers zelf.
Het lijkt mij sterk dat Mladic niet verantwoordelijk is voor deze moordpartij, al staat de aard van de verantwoordelijkheid natuurlijk wel ter discussie. En er zijn zoveel leugens verspreid en geslikt over voormalig Joegoslavi, dat zelfs dat niet met absolute zekerheid te zeggen is. Dit NATO-hof is er om die leugens tot historische werkelijkheid te verheffen, en dat zou dan de bombardementen op burgerdoelen rechtvaardigen die Servi zo stuk hebben gemaakt dat het wel keurig in de pas moet lopen om geld voor herstel te krijgen.
Deze zaak zal wel sterk zijn, dus nu hoeft niet het halve proces achter gesloten deuren, met getuigen die door de aanklager amnestie zijn verleend voor massamoord, marteling en verkrachting en een Amerikaans paspoort hebben gekregen, en straffeloos meineed mogen plegen, terwijl de verdachte zelf wezenlijke getuigen niet mag oproepen. Ook hij zal wel bedolven worden onder stapels dossiers, die vooral laten zien wat voor verschrikkelijke dingen gebeurd zijn wanneer ze kloppen, of ze zijn schuld bewijzen is minder relevant, die staat immers al vast. Maar als ze daarin inderdaad een sterke zaak hebben, zal hij niet vergiftigd raken net voordat hij aan zijn verdediging mag beginnen terwijl het verhaal van de aanklager bijzonder zwak is gebleken.
En de NOS, die staat er bij en kijkt ernaar, met de camera voor het gerechtsgebouw het verhaal van de aanklager te reproduceren. Die schakelen bij het NATO-tribunaal altijd over naar de koninginnedag-modus, lekker verslag doen van chauvinistische gezelligheid en constateren dat dit een parel is voor het internationale strafrecht.
Waar baseer jij dat eigenlijk op?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jammer he, dat ie daadwerkelijk schuldig is...
Als het recht en de media de hoer van de transatlantische belangen spelen dan mag ik daar over bitchen. Dat er dan een schurk in de gevangenis belandt is hooguit een prettige bijkomstigheid.quote:Dat maakt het een stuk moeilijker om te bitchen over het tribunaal, al doe je alsnog een goede poging.
Het is gewoon n van de voorwaardes, maar zeker niet de enige.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op het feit dat hij bevelhebber was tijdens het bloedbad in Srebrenica, de vele getuigenverklaringen die hem bevelen hebben horen geven tot verkrachting, moord en etnische zuiveringen. Op het feit dat een van die commandogroepen onder zijn direct bevel viel. Maar bovenal natuurlijk op het feit dat hij in Srebrenica ter plekke was, vlak voor de genocide nog rondgelopen heeft en zijn leger vervolgens zeer gestructureerd aan een massaslachting begon, onmogelijk zonder zijn medeweten.quote:
Dat een schurk in de gevangenis belandt is een historische zege voor het internationaal recht. De transatlantische belangen vallen in dit geval samen met rechtvaardigheid. Dat er elders in de wereld ook onrecht plaatsvindt doet daar niets aan af.quote:Als het recht en de media de hoer van de transatlantische belangen spelen dan mag ik daar over bitchen. Dat er dan een schurk in de gevangenis belandt is hooguit een prettige bijkomstigheid.
Tjah, hij kreeg z'n orders ook van Radovan Karadžić.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Op het feit dat hij bevelhebber was tijdens het bloedbad in Srebrenica, de vele getuigenverklaringen die hem bevelen hebben horen geven tot verkrachting, moord en etnische zuiveringen. Op het feit dat een van die commandogroepen onder zijn direct bevel viel. Maar bovenal natuurlijk op het feit dat hij in Srebrenica ter plekke was, vlak voor de genocide nog rondgelopen heeft en zijn leger vervolgens zeer gestructureerd aan een massaslachting begon, onmogelijk zonder zijn medeweten.
De achterliggende gedachte is misselijkmakend.quote:[..]
Dat een schurk in de gevangenis belandt is een historische zege voor het internationaal recht. De transatlantische belangen vallen in dit geval samen met rechtvaardigheid. Dat er elders in de wereld ook onrecht plaatsvindt doet daar niets aan af.
Servi wil al langer toetreden, maar de EU heeft natuurlijk helemaal niets aan zo'n landje. Maar ze mogen ook niet zomaar weigeren dus het bekende lijstje met eisen werd die richting op gestuurd. Het allergrootste obstakel was dat Europa minimaal Karadžić en Mladic wilde hebben, dan zouden ze pas echt serieus worden genomen tot eventuele deelname. Vandaar de reactie van de Europarlementarir dat er nu wel degelijk serieus met Servi moet worden gesproken. Beloofd is beloofd.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Terecht. Volkshelden moet je beschermen als natie zijnde.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:37 schreef msnk het volgende:
Met het verschil dat Mladic niet vluchtte maar aan het chillen was bij familie, onder de bescherming van de Servirs.
Ah dus jij ziet een etnische zuivering in Nederland op moslims dus ook wel zitten?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Terecht. Volkshelden moet je beschermen als natie zijnde.
Is Mladic een Nederlander?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:14 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ah dus jij ziet een etnische zuivering in Nederland op moslims dus ook wel zitten?
Is genocide goedpraten niet strafbaar in Nederland?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is Mladic een Nederlander?
Mladic en de zijnen werden geterroriseerd door een bepaalde groep mensen. I.p.v. zich te laten doen, te heulen met die mensen of de boel verder uit de hand te laten lopen, heeft Mladic er voor gekozen om zich niet te laten kennen en die mensen een koekje van eigen deeg te geven.
En dat zegt iemand met de username 'De Nuance'? De angst in de ogen van jongens en vrouwen? Waar doel je op? De angst waarmee de Servirs jaren hebben moeten leven omdat ze werden geterroriseerd door deze groep 'mensen'?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:38 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Is genocide goedpraten niet strafbaar in Nederland?
Noem jij het uitmoorden van mensen (een hele enclave) op basis van religie door Groot-Servi geilers een koekje van eigen deeg? Zag je die angst in die ogen van die jongens en vrouwen?
Ben jij een mens?
Veel nuanceerder over dit onderwerp kun je niet zijn: ik denk dat rr is serieus iets mis in jouw bovenkamer.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat zegt iemand met de username 'De Nuance'? De angst in de ogen van jongens en vrouwen? Waar doel je op? De angst waarmee de Servirs jaren hebben moeten leven omdat ze werden geterroriseerd door deze groep 'mensen'?
Hij is mager en kaal geworden. Zelfde man.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vroeg me echt even af of het wel dezelfde man is. Zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je begint al direct op de man te spelen? Dat zijn doorgaans niet de sterkste argumenten om een discussie te winnen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:00 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Veel nuanceerder over dit onderwerp kun je niet zijn: ik denk dat rr is serieus iets mis in jouw bovenkamer.
Genocide kan nooit en te nimmer goed worden gepraat. Het ging hier om een groep bange mensen die hun toevlucht zochten in een VN kamp omdat ze bang waren. Vervolgens werden ze opgejaagd en vermoord door een zieke geest.
Het kan best zo zijn dat er daarvoor over en weer geweld is geweest, die je, als je geen ziek gewetenloos mens bent , allemaal afzonderlijk moet afkeuren. Een verband leggen hier tussen om hele groepen mensen te ontmenselijken , dat is waar de ellende begint.
Echter praat NOOIT een genocide goed, nooit.
Wie was die groep dan? Alle moslims in Srebrenica? Alle bosnische moslims misschien zelfs? Geen enkele van hen was onschuldig, allemaal stuk voor stuk hadden ze zulke gruwelijke terroristische daden gepleegd dat de doodstraf gepast was?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het gaat hier om een groep mensen die jaren lang heeft lopen terroriseren, toen wat tegenstand kregen en daarna het vuile werk op wilden laten knappen door de achterlijke en naeve NAVO.
In dit soort tijden heb je geen tijd om uit te zoeken wie wat heeft gedaan. In 1941 schoten Nederlandse verzetshelden ook gewoon op alles wat Duits sprak en werd niet uitgezocht wie waar verantwoordelijk voor was.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie was die groep dan? Alle moslims in Srebrenica? Alle bosnische moslims misschien zelfs? Geen enkele van hen was onschuldig, allemaal stuk voor stuk hadden ze zulke gruwelijke terroristische daden gepleegd dat de doodstraf gepast was?
Ach, kom op, je kunt beter trollen, ik weet het, ik heb je beter zien trollen. Dit is meer zoiets van: ' o, kijk daar heb je een massamoordenaar die moslims heeft vermoord, iedereen vindt het een klootzak, laat ik zeggen dat het een held is.' Mja, het is wel te verwachten van je, maar kwaliteitsgetroll is het niet. Een beetje goede troll zorgt ervoor dat hij serieus genomen wordt. Deze bagger van jou is komisch, maar meer niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dit soort tijden heb je geen tijd om uit te zoeken wie wat heeft gedaan. In 1941 schoten Nederlandse verzetshelden ook gewoon op alles wat Duits sprak en werd niet uitgezocht wie waar verantwoordelijk voor was.
Wat Mladic al zei: de geschiedenis zal hem in de toekomst gelijk geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |