Welke stellingen ? De multiversum-stelling of de religie-stelling ?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je weet er weer een leuke draai aan te geven, ATON.
[..]
Frustratie? Ik zie gewoon dat je uitspraken doet die qua stelligheid wetenschappelijk niet houdbaar zijn. En je weigering om er inhoudelijk op in te gaan spreekt voor mij boekdelen
Omtrent het multiversum.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:26 schreef ATON het volgende:
[..]
Welke stellingen ? De multiversum-stelling of de religie-stelling ?
Het leek erop. Had er alle schijn van.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waar zie jij mij autoriteitsargumenten gebruiken?
Kun je een paar alternatieve verklaringen geven?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:26 schreef 3-voud het volgende:
Wel 100 keer zelfs. Die meting is maar een meting. Daar kun je alle kanten mee op.
Waar dan?quote:
Zo kennen we Haus, en waar hij geen antwoord op heeft zal hij later wel eens opzoeken,... véél later.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Trek je hier de autoriteit troefkaart? "Ik zit op de uni, dus."?
Had ik al eens gedaan. Der was hier een discussie over de bigbangbong. Moet je die maar eens nalezen. Ik wordt al moe bij de gedachte dat allemaal weer nog eens te doen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je een paar alternatieve verklaringen geven?
Kom op haus. Ik quote je en nu vraag je "waar?".quote:Waar dan?
O, ik dacht al even dat je het op mijn terrein had; de Abrahamistische religie-geschiedenis. Mijn sterkte Haushofer, dat ik alles wat niet bewezen is open houd, zoals een abstract godsbegrip en een multiversum. Wat wél bewezen is breng ik hier met voldoende argumenten, zoals de geschiedenis van het christendom. Is dit voor jou weer ' er een draai aan geven ' ??quote:
Aha.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Had ik al eens gedaan. Der was hier een discussie over de bigbangbong. Moet je die maar eens nalezen. Ik wordt al moe bij de gedachte dat allemaal weer nog eens te doen.
Nee, ik zie in die quote nergens een autoriteitsargument, of zelfs maar iets wat er op lijkt.quote:Kom op haus. Ik quote je en nu vraag je "waar?".
Is dit je quasi gespeelde onschuld?
We gaan weer op de ad hominem toer, zie ik.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Zo kennen we Haus, en waar hij geen antwoord op heeft zal hij later wel eens opzoeken,... véél later.
Toch even opgezocht voor je, leek me wel zo sympathiek.quote:
Pfff. Slappe hap.quote:Nee, ik zie in die quote nergens een autoriteitsargument, of zelfs maar iets wat er op lijkt.
Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het nou over hebt, maar het zal welquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:39 schreef 3-voud het volgende:
Pfff. Slappe hap.
Je bent het er niet mee eens, dat is ok. Maar jouw beoordeling is daarmee geen feit.
Beetje knullig dit. Legt dat autoriteitsgevoel wat ik eerder meldde wel weer bloot.
Dus toch die quasi gespeelde onschuld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het nou over hebt, maar het zal wel
Ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus toch die quasi gespeelde onschuld.
Arrogantie kent zijn bekende steegjes. Jammer.
Krijg ook langzaam het idee dat jij jezelf hier op Fok ziet als "leermeester" die enkel naar zichzelf luistert. Dat laatdunkende maakt het onprettig om met je in discussie te gaan. Het is "My way or no way".
Zo komt het over en je blijft het bevestigen.
Precies. Jij denkt dat het meevalt, jij ziet niks, jij weet niet wat er bedoeld wordt... en daarmee is het ook zo. Wat een ander ervan denkt wordt niet meegenomen. Zal wel ondergeschikt zijn ofzo.quote:
Ik vind dat een generalisatie van het type waar ik me niet in kan vinden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:28 schreef mariox het volgende:
Wat je meestal ziet is dat mensen die niet (willen) geloven in een God, de meest waanzinnige theorieën opeens willen accepteren terwijl daar het minste bewijs voor is als zij in het nauw gedreven worden. Typisch.
Het heeft met willen weinig van doen, er zijn tal van redenen waarom mensen niet geloven, in mijn geval is dat een gebrek aan bewijs, een gebrek aan overtuigende en valide argumenten en ik kan niet geloven in een verhaal uit een incoherent, onlogisch en op momenten volstrekt absurd boekje dat geschreven is door mensen met de wetenschappelijke knowhow van een krop sla een paar 1000 jaar geleden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:28 schreef mariox het volgende:
Wat je meestal ziet is dat mensen die niet (willen) geloven in een God, de meest waanzinnige theorieën opeens willen accepteren terwijl daar het minste bewijs voor is als zij in het nauw gedreven worden. Typisch.
Mag ik überhaupt nog een mening geven?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Precies. Jij denkt dat het meevalt, jij ziet niks, jij weet niet wat er bedoeld wordt... en daarmee is het ook zo. Wat een ander ervan denkt wordt niet meegenomen. Zal wel ondergeschikt zijn ofzo.
Kun je een paar voorbeelden geven?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:28 schreef mariox het volgende:
Je had al 3x medegedeeld er zo over te denken. Lijkt me onzinnig ervan uit gaan dat je nog je mening bijstelt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mag ik überhaupt nog een mening geven?
Zeg ik dat mijn posts in steen gebeiteld worden als wetten? Doe ff niet zo hysterisch, man.
Drink je wel genoeg koffie? Ik heb regelmatig verschillen van inzicht met Haus maar dat draait ook wel eens niet op "Het Gelijk van Haus" uit. Verder lijkt me dit meer een feedback-topic dan inhoudelijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus toch die quasi gespeelde onschuld.
Arrogantie kent zijn bekende steegjes. Jammer.
Krijg ook langzaam het idee dat jij jezelf hier op Fok ziet als "leermeester" die enkel naar zichzelf luistert. Dat laatdunkende maakt het onprettig om met je in discussie te gaan. Het is "My way or no way".
Zo komt het over en je blijft het bevestigen.
Wellicht wat overtrokken, maar toch opmerkelijk dat "God" niet kan omdat het niet wetenschappelijk is, en "multiverse" wel, in het kader van diezelfde discussie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik vind dat een generalisatie van het type waar ik me niet in kan vinden.
Omdat het multiversum fysisch gedefinieerd kan worden en wellicht inzicht biedt in het snaarlandschap.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:23 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wellicht wat overtrokken, maar toch opmerkelijk dat "God" niet kan omdat het niet wetenschappelijk is, en "multiverse" wel, in het kader van diezelfde discussie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |