abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97324299
Begin deze week iets gekocht op Marktplaats, schade was om en nabij de 50 euro. 2 dagen terug betaald en een mail gestuurd aangaande de betaling maar de verkoper hult zich in stilzwijgen. Gisteren gemaild, geen reactie. Vandaag gemaild, geen reactie.
TS begint te vermoeden dat hij is opgelicht. :{

Er is echter wel een kleine 'maar'. Ik zou natuurlijk nooit zomaar aan jullie, een stel aasgieren en hyena's die zich voeden op andermans ongeluk en leed, toegeven dat ik ben opgelicht, met als enige vooruitzicht een topic vol lachende übermenschen die zich natuurlijk never nooit zouden laten oplichten.

De 'maar' is als volgt:
Na een kleine 40 minuten google-werk heb ik zijn adres, foto, adres van zijn ouders, 06 nummer, etc. gevonden. Nu woont hij een klein uurtje karren hier vandaan, wat zal ik doen? Hem bellen? Hem het word document sturen met de info die ik over hem heb? Zijn ouders bellen en zeggen dat ze maar even met hun zoon moeten praten? Langsgaan? Of A4tjes in zijn woonwijk ophangen met zijn foto en de mededeling "Oplichter"?

Ik heb me voorgenomen om morgen nog af te wachten, heb ik niets gehoord voor morgenavond 20:00, ga ik toch maar actie ondernemen... :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef NielsTriple het volgende:
Goed, update!
Een anderhalf uur geleden heb ik gebeld naar zijn 06.

Hij nam op met een welgemeende "Ja?". Ik vroeg of hij toevallig <voornaam> was, het antwoord was "Hoezo?" (niet echt een man van veel woorden kennelijk). Ik vertelde hem dat ik Niels Triple ben, die bijna 50 euro heeft overgemaakt voor een effectenpedaaltje en vervolgens niets meer hoorde. Zonder antwoord te geven hing hij op. Toen ik terugbelde nam hij op zonder iets te zeggen, dus ik vroeg nogmaals of hij <voornaam en achternaam> was. Hij vroeg wat ik moest, waarop ik weer keurig antwoordde en wachtte op zijn reactie. Die kwam niet, hij bleef stil.
Omdat ik het wachten zat was vroeg ik hem of ik anders naar <adres> moest komen, zodat we er even over konden praten en ik dat dingetje gelijk mee kon nemen. Hij zei heel vlug dat hij niet wist wie ik was of waar ik het over had en hing WEER op. }:|
Fuck it, weer terugbellen, nu stond die telefoon uit.

Stoute schoenen aangetrokken en naar zijn ouders gebeld. Zijn moeder, overigens een heel aardige en begripvolle vrouw, nam op, ik legde de situatie uit, maar ze zei dat ze me niet kon helpen en dat ik me waarschijnlijk vergiste. Ik vertelde haar hoe de telefoongesprekken met zoonlief gingen en verzocht haar toch maar even te bellen en hem verzoeken mij terug te bellen.

Ongeveer 15 minuten nadat ik moeders aan de lijn heb gehad werd ik gebeld door een anoniem nummer (ik denk dat hij niet wil dat ik zijn 06 nummer krijg :') ).
Ik nam op: "Met Niels". Hij begon een verhaal dat ik maar beter moest stoppen met hem en zijn familie lastig te vallen, anders politie of nog beter, hij zou wel even bij me langskomen. Is mogelijk natuurlijk, ik heb mijn adres gegevens aan hem doorgegeven. Ik kan mijn geduld ook maar zo lang bewaren, dus ik ging op wat minder vriendelijke wijze op zijn 'aanbod' in en gaf aan dat hij dat ding maar beter mee kon nemen.
Hierop vloog een ziekte of 3 naar mijn hoofd en 'verzocht' hij me nogmaals om niet meer te bellen maar hij weigerde me te vertellen of ik dat pedaaltje nu kreeg of niet.

Als afsluiter heb ik hem medegedeeld dat ik deze week nog naar zijn adres of werk kom (ik weet niet waar hij werkt, dat blufte ik), om mijn geld terug te halen, waarna ik (deze keer) ophing.

10 minuten voordat ik begon met deze post heb ik nog 1 laatste telefoongesprek gehad, met zijn moeder. Ze belde me en vertelde me dat zij gaat regelen dat ik mijn geld terug krijg, op voorwaarde dat ik niet met 30 man (waar dat vandaan kwam weet ik eerlijk niet, ik heb het daar nooit over gehad :') ) naar hun zoon ga om daar huis te houden. Ik zou mijn geld uiterlijk volgende week dinsdag weer op mijn rekening hebben.

Dus, hoera voor zijn moeder _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:24 schreef NielsTriple het volgende:
Update!

Geld niet ontvangen afgelopen week. Moeder neemt de telefoon niet op, gozer in kwestie ook niet. Wel ben ik de gehele week op verschillende tijdstippen anoniem gebeld. Soms werd er niets gezegd, soms werd ik bedreigd. Ik had een goed vermoeden dat het om onze vriend ging, dus even een sms gestuurd met het verzoek het geld te storten en niet meer zo vervelend te doen.

Hij gaf totaal niet meer thuis, dus ben ik afgelopen middag met 2 vrienden bij hem langsgegaan (Capelle a/d IJssel). Er gebeurde niet gek veel spectaculairs, hij deed eerst niet open. Na ongeveer een half uur op de deur bonzen en aanbellen stonden er ineens twee agenten achter ons, die gelijk vragen begonnen te stellen.
Ik heb het hele verhaal uitgelegd, een kopie van mijn afschrift laten zien plus het uitgeprinte document met al zijn gegevens die ik had gevonden en nog wat dingetjes. Een van de agenten belde met zijn mobiel naar iemand, ik denk naar onze vriend, die vervolgens naar buiten kwam.

Het eerste dat hij zei (wat een lef ook..) was: "Ja, ik dacht ik kan ook wel wat grote gasten bellen van de sportschool, maar dat geeft zo'n zooi op de stoep, dus belde ik de politie maar". Een van de agenten keek hem aan en zei iets in de zin van "nou nou, rustig, nergens voor nodig".
Onze vriend was ongeveer 1.80m, mager, had een dikke zilveren ketting om de nek en maakte een nogal onfrisse indruk.
De agent vroeg hem hoe het zat met mijn verhaal, waarop hij zei dat hij ons niet kende en niet wist waar ik het over had. Ik had hem ook niet gesproken en zijn moeder al helemaal niet (hij keek geďrriteerd toen ik het verhaal van zijn moeder aan de agente vertelde).
Hij had aan 1 ding niet gedacht, dat was dat zijn moeder ook naar MIJ had gebeld en dat nummer dus in mijn telefoon stond onder ontvangen oproepen. De agenten geloofden mij kennelijk meer dan hem en vertelden ons dat ik het beste aangifte kan doen van oplichting en geen contact meer met hem moet opnemen, laat de politie het oplossen.

Onze vriend ging zijn huis weer binnen, keek ons nog 1 keer boos en 'intimiderend' aan voor hij de deur sloot en de agenten reden ook weer weg. Omdat we niet veel meer konden doen liepen we terug naar de auto (stond een straat verderop), toen ik opeens gebeld werd door een anoniem telefoonnummer.
Terwijl de agenten net de straat uitliepen belde hij me dus al en begon me gelijk uit te kafferen. De ene ziekte na de andere ziekte vloog naar mijn oor en ook deze keer begon hij weer over zijn grote sportschoolvrienden. Ik vroeg hem of hij die al gebeld had omdat ik sneller bij hem kon zijn dan zijn vrienden (ik werd wat geďrriteerd om het maar rustig uit te drukken). Zijn laatste woorden aan de telefoon bevatte wederom diverse ziektes maar ook de mededeling dat ik maar met een oog open moest gaan slapen omdat hij met zijn vrienden langs zouden komen dit weekend.

Boos liep ik naar zijn huis en schopte tegen zijn voordeur, hij smeet de deur open en begon moord en brand te schreeuwen (vrij letterlijk eigenlijk...). Het werd een kleine matpartij tot hij weer naar binnen stoof en de deur hard dicht gooide.

Hij had alleen 1 probleem, zijn telefoon lag nog aan mijn kant van de voordeur!! :D
Ik kan 2 dingen doen, OF dat ding op marktplaats gooien (Nokia N8), OF met dat ding naar de politie gaan om te bewijzen dat hij me wel degelijk gebeld heeft.

Ik zit nog een beetje in dubio, die telefoon kan ik voor meer verpatsen dan die 50 euro die ik van hem tegoed heb, maar de nette manier is uiteraard via de politie....

Keuzes... keuzes... :')
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:34 schreef NielsTriple het volgende:
Vanmiddag mijn aangifte laten opnemen bij het politiebureau, het hele verhaal (incl. moeder, stoeipartij aan de deur, telefoon, etc) gedaan, ik moest de verklaring ondertekenen en kon weer naar huis.
Gewoon, met de telefoon. :?
Ze gaan contact opnemen met onze vriend en daarna weer met mij.

Wordt vervolgd!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef NielsTriple het volgende:
Goed, update tijd!
Gewapend met een kopie van mijn bank afschrift ben ik naar het bureau gegaan.
Meneer heeft verklaard dat ik idd aan zijn deur ben geweest, echter wist hij niets van de verkoop van een effectenpedaaltje. Uiteraard had ik ook geen geld naar hem overgemaakt. Sterker nog, ik kwam aan zijn deur en heb hem gelijk in elkaargeslagen met wel zeker 5 man. ( :') )
Ook loop ik hem en zijn familie al geruime tijd lastig te vallen, door ze midden in de nacht te bellen ( :') )
Hij had oom agent ook nog even verteld dat ik zijn telefoon had gejat. Ik verwees de agent die mij te woord stond naar mijn aangifte formulier, waar duidelijk in stond dat ik zijn telefoon nog heb en dat onze vriend deze ook pas terugkrijgt als ik mijn geld terug heb (ik heb de telefoon die dag zelfs laten zien aan de agent die mijn aangifte opnam).
> "Dus mijn collega's lieten u die telefoon houden? Die hoefde u niet in te leveren?"
< "Dat klopt, meneer"
> "Ok, dat is niet hoe het zou moeten gaan eigenlijk."
< "Oh?" :?
(ik had de telefoon vandaag maar thuis gelaten)

De agent bekeek de kopie van mijn bankafschrift, waar duidelijk de naam en het rekeningnummer van onze vriend op stond. "Deze gaan we even met meneer <naam> doornemen".
Wordt vervolgd!
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:56 schreef NielsTriple het volgende:
Update

Dit gaan jullie niet geloven, ik ben zojuist gebeld door de advocaat (!!!! :') :') ) van onze grote vriend. Als ik de telefoon binnen 1 week naar onze vriend terugstuur zal hij de aanklacht tegen mij, wegens zware mishandeling en diefstal, intrekken.
Wat een bijzonder schappelijk voorstel, toch? Direct daarna heb ik contact opgenomen met de politie omdat dit me niet lekker zat. De agent die deze zaak behandeld wist me te melden dat er officieel helemaal geen aangifte van zware mishandeling of diefstal is gedaan tegen mij. De knakker is alleen gehoord na de aanvaring aan de deur, maar hij heeft geen aangifte tegen me gedaan. Ook is hij gehoord over mijn aangifte aangaande internetoplichting, ook toen heeft hij geen aangifte tegen mij gedaan.
Dit zou betekenen dat die advocaat dus waarschijnlijk ook nep is. De agent zei dat ik geen contact met de betrokkene of diens 'advocaat' moet opnemen, maar het aan de politie over moet laten. En nee, dit had hij ook nog nooit meegemaakt.

Wat moet ik hier nu mee? :')

Ik ga dadelijk naar het bureau om, op verzoek van de agent, de telefoon af te geven.
  donderdag 26 mei 2011 @ 02:18:48 #2
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_97324318
Jezus kristus. Mag ik die lul een ongelofelijk nekschot geven? Asjeblieft? :')

Die knakker is dus het probleem van Nederland.

En nee, ik had de laatste update nog niet gelezen. ;)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_97324361
Wat een geweldig verhaal xD
Dit blijf ik zeker volgen :9~ :9~
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_97324375
Haha nice. Bangeschijter.
pi_97324377
Wtf is dat voor kerel :')
Bier hier.
pi_97324378
Vorige topics gemist dus nu maar even volgen :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_97324397
Ik koop zeer af en toe wel eens iets waarbij het verhoogde risico bestaat dat ik opgelicht ga worden.... En ik moet zeggen, zelfs dan is de kans nog niet eens zo groot..

Of maak ik die kans op één of andere manier zo klein? ;)
pi_97324410
Heel veel respect voor TS. Veel te veel mensen worden opgelicht op Marktplaats en doen vaak niet eens aangifte wegens "te veel werk" of bang om inderdaad volk aan de deur te krijgen dat verhaal komt halen. Hulde!
pi_97324422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:27 schreef Pulsy het volgende:
Heel veel respect voor TS. Veel te veel mensen worden opgelicht op Marktplaats en doen vaak niet eens aangifte wegens "te veel werk" of bang om inderdaad volk aan de deur te krijgen dat verhaal komt halen. Hulde!
even voor de duidelijkheid:
ik ben niet degene met de problemen! :P
zie ook vorige topic:
Opgelicht via Marktplaats?
pi_97324443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:29 schreef mschol het volgende:

[..]

zie ook vorige topic:
Je schrijft anders wel in de "ik" vorm... Hoe moeten mensen dit nou zien? Edyta?
pi_97324477
Holy shit, zo erg veel TVP heb ik nog nooit op een topic gehad.

Meneer NielsTriple, jij bent de held van het jaar wbt mij! :D
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_97324494
Even volgen dan maar.

Ik ben ook een keer opgelicht via MP (imitatie ontvangen). Ik heb het op een simpele manier opgelost, namelijk door een ander te naaien :'(
  donderdag 26 mei 2011 @ 02:45:13 #13
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_97324522
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:32 schreef Underverse het volgende:

[..]

Je schrijft anders wel in de "ik" vorm... Hoe moeten mensen dit nou zien? Edyta?
Heeft ie toch gewoon ge copy paste :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_97324550
quote:
16s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:45 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Heeft ie toch gewoon ge copy paste :P
Ja dat snappen wij wel, maar het gross toch niet? })
pi_97324577
NielsTriple is een baas. :Y
Ja nee
  donderdag 26 mei 2011 @ 03:03:19 #16
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97324645
Volgende keer graag wel de nieuwtopicknop gebruiken, wel zo makkelijk :)
pi_97324701
wat een heerlijk topic :D

keep us updated! :Y
Dat dus!
  Forum Admin donderdag 26 mei 2011 @ 06:35:29 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_97324998
Goed topic.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_97325000
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 06:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed topic.
Idd 1 goeden topik
pi_97325034
Anders zet je de eerste post van NielsTriple ook ff in quotes, dan is het wat duidelijker dat jij he niet bent..
pi_97325055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 06:48 schreef Solomon het volgende:
Anders zet je de eerste post van NielsTriple ook ff in quotes, dan is het wat duidelijker dat jij he niet bent..
Agree. Als jij dan ook even 'he' in 'het' verandert, is iedereen blij.
pi_97325084
tvp
pi_97325156
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 03:03 schreef Verbodsbord het volgende:
Volgende keer graag wel de nieuwtopicknop gebruiken, wel zo makkelijk :)
been there, done that, maar koppelen accepteerde dat ding niet :')_!
  donderdag 26 mei 2011 @ 07:44:03 #24
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_97325362
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:23 schreef bambino het volgende:
Wat een geweldig verhaal xD
Dit blijf ik zeker volgen :9~ :9~
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
  donderdag 26 mei 2011 @ 07:46:41 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97325385
Damn :'). En dat voor een pedaaltje! Lekker typje! Daar win je de oorlog wel mee.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97325417
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Damn :'). En dat voor een pedaaltje! Lekker typje! Daar win je de oorlog wel mee.
Maar hij heeft wel een penis van 15,5 cm!!
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:03:57 #27
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97325555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:17 schreef mschol het volgende:

[..]

been there, done that, maar koppelen accepteerde dat ding niet :')_!
Dat is dan weer uitermate jammer van fok :P
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:04:17 #28
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_97325559
Heerlijk leesvoer, plus de juiste aanpak imo :s)
The Admirals......1995-2007
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:32:49 #29
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97325999
Spannend c_/
Je moeder is een hamster
pi_97326013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:25 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gepost, het is dat die gozer relatief dichtbij woonde. Als hij ergens in Groningen of zuid Limbabwe had gewoond, had ik in het ergste geval een zooi pizza's op zijn adres besteld. :) Het begon gewoon klein, alleen dit is geëscaleerd en nu ga ik door tot het bittere einde. Het gaat me (naast die 50 euro) om het principe, plus dat ik gewoon de mogelijkheid had om hem te pakken.
Tja, je kunt altijd nog per ongeluk zijn nummer en adres hier posten of naar de verkeerde pm-en.
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:34:08 #31
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_97326021
Wat een verhaal.
Het moet voor de politie toch niet al te moeilijk zijn om er achter te komen of die gast matcht met degene waar die bankrekening van is?!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_97326169
Mooi verhaal, maar om nou meteen tot actie over te gaan na slechts twee dagen van stilzwijgen, vind ik dan ook weer overdreven.
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:42:49 #33
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_97326170
even volgen ;)
pi_97326183
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:34 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wat een verhaal.
Het moet voor de politie toch niet al te moeilijk zijn om er achter te komen of die gast matcht met degene waar die bankrekening van is?!
Hallo, we hebben het wel over de politie hoor :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:48:46 #35
343340 Zonnnestraaaltje
Verblindt als je te lang kijkt
pi_97326244
Boeiend verhaal! Ik ben benieuwd hoe het afloopt!
pi_97326285
mooi topic.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:54:26 #37
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_97326343
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:24 schreef Mortaxx het volgende:
Vorige topics gemist dus nu maar even volgen :)
QFT

* Bootje84 popcorn pakt :+
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_97326382
Dit ook maar even volgen :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97326404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 02:29 schreef mschol het volgende:

[..]

zie ook vorige topic:
Kheb hem gekoppeld :@
pi_97326454
Deze moet ik volgen :)
I am happy
pi_97326484
Zijn voordeur stelen en pas terug geven als jij je pedaaltje krijgt.
Doe eens lief!
pi_97326507
In een nacht tijd 736 views, doe je goed :D
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:09:50 #43
293773 louwp
The one and only.
pi_97326610
Goed topic!

Benieuwd naar de afloop :).
pi_97326613
pi_97326747
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Met die klootzak niet, maar met onze NielsTriple zéker wel! _O_
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:18:19 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97326767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:17 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Met die klootzak niet, maar met onze NielsTriple zéker wel! _O_
Ja, dat bedoel ik dus ook.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Milf donderdag 26 mei 2011 @ 09:38:24 #47
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97327306
Is dit nog steeds bezig :o

Kijk even na of die advocaat inderdaad bestaat en die brief heeft verstuurd. Wanneer deze niet bestaat, dan ook aangifte doen. Het is namelijk verboden om je voor te doen als advocaat.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_97327604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:38 schreef nikky het volgende:
Is dit nog steeds bezig :o

Kijk even na of die advocaat inderdaad bestaat en die brief heeft verstuurd. Wanneer deze niet bestaat, dan ook aangifte doen. Het is namelijk verboden om je voor te doen als advocaat.
_O- geweldig topic! En goed idee!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_97327975
TVP :D
pi_97328054
Wat een sukkel zouden ze eigenlijk moeten kielhalen in een walvissen auquarium met dierenbloed op zich :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')