abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97327816
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_97327903
Dat zal mijj persoonlijk niet treffen, aangezien ik geen speciaal zuinige auto heb met zn 9 jaar oud en gewone benzinemotor.

Wel een slechte zet trouwens, want daar gaat de stimulans dan weer om zon auto te kopen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97328038
Gaat toch pas in 2013 in dus je zult zien dat iedereen het komende jaar nog vlug zo'n auto aan gaat schaffen.

Daarbij zag je dit al van mijlenver aankomen, maar het mooie is dat al die ouwe vervuilende barrels inmiddels zo'n beetje wel vervangen zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_97328137
Inderdaad 2013, dus dat zal nog wel een run geven.
Misschien voor mij zelf ook een push om volgend jaar een zuinig modelletje aan te schaffen..

Maar dan moet zon ding wel vooruit te branden zijn. Niks zo irritant als niet een btje snel kunnen invoegen of weg rijden van een kruising.
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:21:48 #105
345825 VanPikkesteijn.
Brabant represent!
pi_97328604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

ff gecorrigeerd.
Dit ook inderdaad.
And they knew I was a creep since the day I was born
Get popping out of momma like some chemical
And the doctor saw my head and he starting freaking
Cause I came clean and I came out creeping
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:23:01 #106
345825 VanPikkesteijn.
Brabant represent!
pi_97328638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:02 schreef Ceased2Be het volgende:
Gaat toch pas in 2013 in dus je zult zien dat iedereen het komende jaar nog vlug zo'n auto aan gaat schaffen.

Daarbij zag je dit al van mijlenver aankomen, maar het mooie is dat al die ouwe vervuilende barrels inmiddels zo'n beetje wel vervangen zijn.
Nou, er rijden er nog zat rond. Dat gaat ook nog wel blijven, aangezien je vanaf een bepaalde leeftijd geen belasting en nauwelijks premie hoeft te betalen over die jetsers.
pi_97329291
Leeftijd?
Je bedoelt die oldtimers dan. Dat is inderdaad beetje oneerlijk dat die dingen helemaal belastingvrij zijn. Maar je hebt er dan ook wel weer veel onderhoud aan.

Doe mij maar een moderne auto hoor :Y
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:01:30 #108
345825 VanPikkesteijn.
Brabant represent!
pi_97329875
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Leeftijd?
Je bedoelt die oldtimers dan. Dat is inderdaad beetje oneerlijk dat die dingen helemaal belastingvrij zijn. Maar je hebt er dan ook wel weer veel onderhoud aan.

Doe mij maar een moderne auto hoor :Y
Ja die inderdaad. Het mooiste is nog, dat als je het voor elkaar krijgt een modern blok in zo'n ding te klussen, dat je nog steeds niks extra's hoeft te betalen, maar wel veel minder aan brandstof en onderhoud kwijt bent. _O_
pi_97331836
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:01 schreef VanPikkesteijn. het volgende:

[..]

Ja die inderdaad. Het mooiste is nog, dat als je het voor elkaar krijgt een modern blok in zo'n ding te klussen, dat je nog steeds niks extra's hoeft te betalen, maar wel veel minder aan brandstof en onderhoud kwijt bent. _O_
En je dus feitelijk gewoon beter een nieuwe auto had kunnen kopen ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:59:20 #110
345825 VanPikkesteijn.
Brabant represent!
pi_97331960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En je dus feitelijk gewoon beter een nieuwe auto had kunnen kopen ;)
Nee, want dan betaal je belasting en verzekering.
pi_97332216
Dat is idd zo ja. Maar denk dat een verzamelaar toch niet een nieuwe (dus neppe) motor in zn oldtimer gaat zetten.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:15:54 #112
345825 VanPikkesteijn.
Brabant represent!
pi_97332503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:07 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dat is idd zo ja. Maar denk dat een verzamelaar toch niet een nieuwe (dus neppe) motor in zn oldtimer gaat zetten.
Ik heb het ook niet over verzamelaars, maar mensen die die dingen voor dagelijks gebruiken.
pi_97332971
Ik ben er vandoor :D
Au revoir en tot zondag
~Si vis amari, ama~
pi_97333153
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:59 schreef VanPikkesteijn. het volgende:

[..]

Nee, want dan betaal je belasting en verzekering.
Een old-timer hoef je niet te verzekeren wil je zeggen?
Daarbij is zo'n ding niet te doen voor woon-werk verkeer... als ik zie wat het kost aan onderhoud voor een nieuwe(re) auto alleen al. De motor mag dan nieuw zijn, de rest blijft een oud barrel.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:36:00 #115
345825 VanPikkesteijn.
Brabant represent!
pi_97333299
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Een old-timer hoef je niet te verzekeren wil je zeggen?
Daarbij is zo'n ding niet te doen voor woon-werk verkeer... als ik zie wat het kost aan onderhoud voor een nieuwe(re) auto alleen al. De motor mag dan nieuw zijn, de rest blijft een oud barrel.
De rest kan je zelf doen.

En de verzekering voor zo'n ding kost letterlijk 1 euro per jaar. ;)
pi_97333510
verzekering hangt natuurlijk volledig af van je eigen schadevrije jaren en rijervaring he.

Alleen omdat de auto niks waard is (als oldtimer), wil niet zeggen dat je niet WA-verzekerd moet zijn. Dat kost toch altijd wel iets.

En verder wat ceased zegt, onderhoud aan een moderne auto kost al genoeg. Wil niet weten wat het kost voor een oud barrel..
pi_97334382
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:36 schreef VanPikkesteijn. het volgende:

[..]

De rest kan je zelf doen.

En de verzekering voor zo'n ding kost letterlijk 1 euro per jaar. ;)
Grapjurk, ik weet net waar de olie in moet...
pi_97334704
Ga je schamen ceased :P.
Nou kom ik ook niet veel verder dan olie, koelvloeistof, luchtfilter en lampen vervangen.
De rest waag ik me niet aan:P.
pi_97335043
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:07 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ga je schamen ceased :P.
Nou kom ik ook niet veel verder dan olie, koelvloeistof, luchtfilter en lampen vervangen.
De rest waag ik me niet aan:P.
Ok koelvloeistof en ruitenwisservloeistof weet ik ook nog wel. De rest kun je al niet eens zelf meer doen zonder het complete motorblok eruit te halen.
pi_97335666
Dat is idd een nadeel van dat alles tegenwoordig zo goed is weggewerkt. Bij mijn clio ook een mooie kunststof kap over het motorblok, maar dat blokkeert wel iedere toegang als je wil knutselen..

Mn broertje had paar jaar terug een lada (jaja :P ) gekocht. Die was tenminste lekker basic. Zelfs ik, als a-technisch persoon kon alle onderdelen vinden. En niks geen lastige elektronica problems. Een keer deed de radio en verlichting niks meer. Tip op internet, haal de accu eraf, paar minuten laten staan en weer aansluiten. En ja hoor, alles werkte weer.
Terwijl in mn clio voor zoiets al bijna de halve boordcomputer moet worden uitgelezen :')
pi_97336833
Pff autos :P
Zolang je het belangrijkste weet is het toch al goed?
The things that scare you the most are often the most rewarding!
pi_97337040
sst, we proberen het niveau een keer hoog te houden in dit topic vandaag ;)

Maar toch is het (jammergenoeg voor mij) wel zo, als je technisch handig bent kan je lekker veel besparen op garagekosten.. :'(
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:03:08 #123
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_97337167
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:

Ik heb niks aan auto's. }:|
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_97337246
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:

Maar toch is het (jammergenoeg voor mij) wel zo, als je technisch handig bent kan je lekker veel besparen op garagekosten.. :'(
Dan vragen we mijn broer toch vaker :P

En misschien hoog maar niet leuker :P
The things that scare you the most are often the most rewarding!
pi_97337721
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik heb niks aan auto's. }:|
Oh? Wieso?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')