quote:woensdag 25 mei 2011 @ 13:40 • 301
GeertJan88
Nog niks over dcp gehoord vorig jaar wel vlag en wimpel
hehe nou ik de norm gehaald. Maar daar bleef het ook wel zon beetje bijquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:37 schreef hcwp het volgende:
Stukje eigen initiatief: http://www.defensie.nl/la(...)e_reserve/bataljons/
Gister DCP gehad, met vlag en wimpel
2450quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef hcwp het volgende:
Hoeveel m heb je uiteindelijk gelopen? Ik 2645![]()
Wel eerst ruim anderhalf uur geen ruk gedaan, daar word ik wel af en toe een beetje vierkant van, die inefficiëntie.
ok bedankt! Dus dan maar even wachten. Lijkt me dat je dan ook een lijst ontvangt met wat je allemaal moet meenemen e.d?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:50 schreef Schild het volgende:
Van het schoolbataljon (Noord, dan wel Zuid) krijg je één tot twee weken voor de AMO bericht, de meldingsinstructie. De Natres heeft hier zelfs verder niks mee te maken qua papierwerk. De batstaf meldt jouw gewoon aan voor de AMO, en de schoolbataljons regelen het verder.
Mailen naar de batstaf heeft dan ook vaak weinig nut.
Nah, een lijst krijg je niet echt. Je krijgt alleen de mededeling dat je alles behalve je DT moet meenemen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:51 schreef TMartina het volgende:
ok bedankt! Dus dan maar even wachten. Lijkt me dat je dan ook een lijst ontvangt met wat je allemaal moet meenemen e.d?
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:17 schreef Schild het volgende:
[..]
Nah, een lijst krijg je niet echt. Je krijgt alleen de mededeling dat je alles behalve je DT moet meenemen.
Krijg je waarschijnlijk nog wel te horen hoorquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:51 schreef TMartina het volgende:
[..]
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?
Had voor mijn AMO al in het Hamil op het intranet gekeken wat de organieke bepakkingswijze was. Bespaar je die moeite, alles wordt toch net anders bepakt en dat doe je rustig tijdens de AMO.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:51 schreef TMartina het volgende:
[..]
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?
Strebertje dat je wasquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:49 schreef PugaPyga het volgende:
[..]
Had voor mijn AMO al in het Hamil op het intranet gekeken wat de organieke bepakkingswijze was. Bespaar je die moeite, alles wordt toch net anders bepakt en dat doe je rustig tijdens de AMO.
Was t geen spoorwegpolitie? Die mogen wel bonnenschrijven voor zwartrijden en openbare ordeverstoring ed. En volk vastzetten als ze echt over de streep gaan. De Natres hoort dit in geval van daadwerkelijke inzet ook te kunne, maar wij verkiezen tie rips boven handboeienquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef hcwp het volgende:
In de trein zag ik net een conducteur met handboeien (en een stoere uitstraling) lopen. Volgens mij is het geen normale conducteur, want die hebben de handboeien niet. Weet iemand welke bevoegdheid zij hebben? En belangrijker, waarom wij als Natres die niet ook hebben. Met bewaking als een van de kerntaken kan het handig zijn als we ook de macht hebben mensen daadwerkelijk vast te zetten.
Een aantal NS-medewerkers heeft geweldsbevoegdheid gekregen (BOA-status) na het volgen van de vereiste opleiding. Dat is gebeurd na bezuinigingen op de spoorwegpolitie (veel bureau's op de stations zijn gesloten) om het daardoor ontstane 'veiligheidsvacuum' in de trein te ondervangen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef hcwp het volgende:
In de trein zag ik net een conducteur met handboeien (en een stoere uitstraling) lopen. Volgens mij is het geen normale conducteur, want die hebben de handboeien niet. Weet iemand welke bevoegdheid zij hebben? ...
licht eraan hoe druk zet het bij de keuringen hebben en hoe snel het veiligheidsonderzoek en het papierwerk gaat.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:56 schreef mirk het volgende:
hoe lang zit er tussen het op sturen van je sollicitatie formulieren en de daadwerkelijke aanstelling? ik heb de formulieren twee weken geleden opgestuurd. op de voorlichting zeiden ze dat het een half jaartje duurt, maar ik hoor verhalen dat het veel langer duurt.
wat is jouw ervaring hiermee?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:11 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
licht eraan hoe druk zet het bij de keuringen hebben en hoe snel het veiligheidsonderzoek en het papierwerk gaat.
Is niet helemaal vergelijkbaar, heb nooit een keuring voor de Natres gehad. Oktober 2009 mn vliegmedisch onderzoek gehad. Daarna pas in februari weer wat van defensie gehoord mbt datum voor mn AAC. Aanstelling in augustus 2010.quote:
Bij mij tot aanstelling ongeveer 8 maanden. Totdat ik daadwerkelijk AMO kon doen 13 maanden.quote:
8 maanden na opsturen formulieren, vorig jaar februari, en 17 maanden amo, na de formulieren.quote:
Het gaat mij wat ver om alleen voor de NatRes een auto aan te schaffen, aangezien ik gewoon OV heb en niet zo bizar vaak opkomst heb.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:26 schreef hoogvlieger het volgende:
Of je koopt een auto. Voor het geld dat ik maandelijks bij de natres verdien kan ik prima de maandelijkse kosten (verzekering/belasting) van mn auto dekken.
Misschien kan je een Leo leasen van Defensie... die dingen staan toch stil. Hoef je zelf alleen wat peut erin te stoppenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:03 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Het gaat mij wat ver om alleen voor de NatRes een auto aan te schaffen, aangezien ik gewoon OV heb en niet zo bizar vaak opkomst heb.
Naja ik wilde zoiso wel wat flexibeler zijn in mn vervoer. Gebruik m nu ook om naar mn werk te gaan. Werk vaak in de avonden en dan is het lekker om gewoon met 10 minuten weer thuis te zijn ipv eerst nog een halfuur moeten fietsen. En kazernes en oefenlocaties ed van defensie liggen 9/10 keer niet echt dicht bij een station oid. dus zou je weer heleboel moeten rotzooien met het OV enzo. Niet zo'n zin in.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:03 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Het gaat mij wat ver om alleen voor de NatRes een auto aan te schaffen, aangezien ik gewoon OV heb en niet zo bizar vaak opkomst heb.
Verplaatsing naar oefenlocaties is dan 9 van de 10 keer weer organiek. Je hoeft dus alleen met je meuk naar de kazerne. Vanaf daar verder in de tonners.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:23 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Naja ik wilde zoiso wel wat flexibeler zijn in mn vervoer. Gebruik m nu ook om naar mn werk te gaan. Werk vaak in de avonden en dan is het lekker om gewoon met 10 minuten weer thuis te zijn ipv eerst nog een halfuur moeten fietsen. En kazernes en oefenlocaties ed van defensie liggen 9/10 keer niet echt dicht bij een station oid. dus zou je weer heleboel moeten rotzooien met het OV enzo. Niet zo'n zin in.
Hoiquote:Op zondag 29 mei 2011 17:14 schreef Cadmiumsoep het volgende:
is het mogelijk om in een totaal andere regio(Breda) in dienst te komen dan de regio van je voorlichtingsdag(Assen)
Ja
ik heb me voor Assen aangemeld omdat dit het snelst was.
Is er een mogelijkheid om direct te solliciteren zonder voorlichtingsavond?
Nee
btw, ik ben nieuw op [DEF] maar lees al een tijdje mee. Voorheen vooral gepost in het examenforum
oh dat is snel. ik heb btw de landmacht gebeld en mijn voorlichtingsdatum verplaatst naar de 25ste want treinen kunnen me niet op dezelfde dag terugbrengenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:14 schreef TMartina het volgende:
Ik moet gelijk na mijn herexamen op de AMO, zeg maar op kamp. Gaat ook spannend worden of ik bij mn eigen diploma uitreiking aanwezig kan zijnGraag gedaan ofcourse.
Hahaha... +1quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:13 schreef PugaPyga het volgende:
Hahahaha, krijg ik een brief van het KPU bedrijf dat er wat spullen die er in november niet waren zijn nageleverd op de Cie. Dan hoop je op lage schoenen DT, handschoenen of op zijn minst een veldpetje...
- 6x Sokken, zandkleur, gvt![]()
Nou ik ben er blij mee
Hoe bevalt het bij de GLR? Is het, denk je, erg anders dan het er bij de Natres aan toe gaat?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:45 schreef JAY-T het volgende:
Holster gekocht voor de Glock(zit bij de GLR)
[ afbeelding ]
De holsters die ik steeds in bruikleen krijg zijn echt 3x niks, dus zelf maar een goede aangeschaft
Dat is uiteraard de beste. En liever deze versie graag: Al mag deze er ook best wezen:quote:
Bevalt erg goed! Ik weet niet precies hoe het er bij de Natres aan toe gaat (weet enkel dat wat ik hier lees) maar heb wel het idee dat het werk bij de GLR wat uitdagender is ofzo..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:53 schreef hcwp het volgende:
[..]
Hoe bevalt het bij de GLR? Is het, denk je, erg anders dan het er bij de Natres aan toe gaat?
hoi jeroenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:38 schreef JAY-T het volgende:
[..]
Bevalt erg goed! Ik weet niet precies hoe het er bij de Natres aan toe gaat (weet enkel dat wat ik hier lees) maar heb wel het idee dat het werk bij de GLR wat uitdagender is ofzo..
Zit nu bij 601sqn op Vliegbasis Volkel, erg gezellige en hechte club! (die daarnaast uiteraard ook serieus bezig is met het werk dat gedaan wordt)
Worden jullie ook vaker ingezet? Ik zit nu een jaartje bij het 50e, maar heb nog nog niets nuttigs mogen doen. En jullie lijken meer opkomsten te hebben (24 dagen per jaar = 192 uur, wij minimaal 112 uur)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:38 schreef JAY-T het volgende:
[..]
Bevalt erg goed! Ik weet niet precies hoe het er bij de Natres aan toe gaat (weet enkel dat wat ik hier lees) maar heb wel het idee dat het werk bij de GLR wat uitdagender is ofzo..
Zit nu bij 601sqn op Vliegbasis Volkel, erg gezellige en hechte club! (die daarnaast uiteraard ook serieus bezig is met het werk dat gedaan wordt)
deze dump heeft ze wel. 9 euro per stuk. http://www.aprilorange.nl/index.php?action=home&lang=NL Trouwens zoiso erg veel (oud-) defensie spul.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef slashdev het volgende:
ik denk even snel 4 camo shirts te bestellen ivm vierdaagse van Nijmegen. Helaas, het KPU denkt hier toch echt anders over :-( Ook al moet ik ze zelf betalen en staan ze in de catalogus als "algemeen kooprecht" ik krijg ze niet! Snap best dat we achter aan de rij staan maar soms gaat het nergens over.
Iemand een idee welke dump ik blij kan maken met een bestelling ? ik wil graag originele met een groen randje zonder logo
AZV-examen lang geleden... wat een kutsportquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:41 schreef JAY-T het volgende:
Ik heb nog geen echte inzet gehad, maar zit nu ook pas een maand of 4 bij dit sqn. Binnenkort gaan er wel veel inzetten aankomen, heb bewakingsdiensten staan op Heumensoord (opbouw kamp vierdaagse) en op vliegbasis Leeuwarden (Frisian Flag). Verderop in het jaar is er op Volkel een 3 weken durende oefening waarbij we de beroepsbewaking gaan ondersteunen, en uiteraard de luchtmachtdagen nog
Tussendoor ook nog een keer oefenvijand spelen bij de VOTC (de survivaltraining voor vliegers)
Afgelopen vrijdag en zaterdag weer een opkomst gehad. Vrijdag DCP en AZV-examen en zaterdag de hele dag geoefend. Nemen we gewoon een heel stuk van de basis (er is dan toch bijna niemand) waarin we wachtposten zetten, patrouille lopen en een IRT (initieel reactieteam, dat afgaat op alarmeringen) hebben. Elk buddypaar vervult elke taak zo'n 2,5 uur en dan is het een kwestie van juist reageren en handelen op de oefenvijanden
Lijkt er wel op ja... ben benieuwd hoe ze dat met het DT gaan doen dan... er is al zoveel geldquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:12 schreef Schild het volgende:
Gaan dan toch de mouwemblemen aangepast worden, gezien de berichten op de Natres site (intern)?![]()
Het 50e schijnt al met de luchtmobiel valk rond te lopen...
uhm mooi meegenomen, ben ik met je eens. Maar iedere ervaring is meegenomen.... nou nee, wat heb je aan "ervaring" als het niet de juiste manier van werken is? Dan train je jezelf verkeerd en daar heb je geen reet aan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:23 schreef hcwp het volgende:
Lekker boeiend wat de beroeps er van vinden. Als je de kans krijgt om één keer in de vier jaar een paar uurtjes krijgt om zoiets te oefenen, dan kan je onmogelijk verwachten dat het meteen perfect gaat. Dan is iedere ervaring mooi meegenomen.
Ik heb 'm nog niet, het gaat wel gebeuren idd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:12 schreef Schild het volgende:
Gaan dan toch de mouwemblemen aangepast worden, gezien de berichten op de Natres site (intern)?![]()
Het 50e schijnt al met de luchtmobiel valk rond te lopen...
Jep. Jij trouwens ook dat mailtje gehad over dat paraspringen? Zit er sterk over na te denken om het te gaan doen, maar het is natuurlijk wel veel geld...quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:19 schreef Druid het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog niet, het gaat wel gebeuren idd.
Was mijn mailtjequote:Op woensdag 15 juni 2011 20:04 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Jep. Jij trouwens ook dat mailtje gehad over dat paraspringen? Zit er sterk over na te denken om het te gaan doen, maar het is natuurlijk wel veel geld...
DOENquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:45 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
whahaaha oja lol.
naja bij deze weet je dus dat ik interesse heb
Tja zoiso wil ik het een keer gaan doen, dus waarom nu niet als het gezellig met de natres kan. En zo'n peppie wing op mn DT zie ik ook wel zittenquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:07 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
DOEN
Zelf een paar weken terug gedaan, en ik ben bang dat ik hooked ben. Als het financieel kan, ga ik verder (AFF)
Lol, soepel.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:39 schreef unox_worst het volgende:
Ik vind het wel meevallen hoe streng ze zijn hier met de amo, ik heb nog bijna niemand met zijn titel aan hoeven spreken, nog nooit hoeven opdrukken en de hindernisbaan mocht je lopend afleggen.
Iets te soepel wat mij betreft, maar misschien gaat er nog wat veranderen de komende anderhalve week.quote:
Nou moet ik eerlijk zijn dat ik me ook nog nooit 'correct' heb hoeven aan te melden oid bij de natres. Mn PC kan ik gewoon bij de voornaam aanspreken. Was op de KMA wel anders.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:51 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Iets te soepel wat mij betreft, maar misschien gaat er nog wat veranderen de komende anderhalve week.
Apart, hangt dus heel erg van het kader af blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:39 schreef unox_worst het volgende:
Ik vind het wel meevallen hoe streng ze zijn hier met de amo, ik heb nog bijna niemand met zijn titel aan hoeven spreken, nog nooit hoeven opdrukken en de hindernisbaan mocht je lopend afleggen.
Mmm oke, dus de "z.s.m. natres" die ze boven aan de brief gezet hebben is niet echt van waarde danquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:29 schreef hoogvlieger het volgende:
Licht er een beetje aan of je boven of onder op de stapel komt te liggen, of je antecedenten info makkelijk is te vinden, en of je eigen dosier beetje simpel is. Kan anders zomaar een paar maanden duren denk ik.
Beetje té soepel lijkt me. Tijdens mijn AMO en VTO (luchtmachtreserve) hoefde ik het niet in m'n hoofd te halen om kaderleden met iets anders dan hun rang aan te spreken, in mijn ogen ook niet meer dan logisch..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:39 schreef unox_worst het volgende:
Idd, dat hoefden wij niet te proberen tijdens onze AMO, is maar goed ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:04 schreef Druid het volgende:
[..]
Apart, hangt dus heel erg van het kader af blijkbaar.
In oirschot, morgen simschieten en maandag naar de schietbaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:23 schreef hcwp het volgende:
[..]
Idd, dat hoefden wij niet te proberen tijdens onze AMO, is maar goed ook.
unox_worst, waar zit je?
ohquote:Op woensdag 22 juni 2011 23:18 schreef unox_worst het volgende:
[..]
In oirschot, morgen simschieten en maandag naar de schietbaan.
Maar ik dacht dat die van juni allebei in noord waren. My bad.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:57 schreef PugaPyga het volgende:
[..]
De AMO wordt gealterneerd tussen Sbat Noord en Zuid. Nogal mooie ijsberen bij Noord
Idem.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:20 schreef PugaPyga het volgende:
Haha ja, is bij ons nooit naar gevraagd![]()
Heb ooit ergens gelezen dat dat alleen voor beroeps is/was (?) omdat zij onder diensttijd onder een def zorgverzekering vallen. Bij de natres val je altijd onder je eigen verzekering. Geen idee hoeveel daarvan klopt, maar klonk mij toen logisch in de oren.
Ok, bedankt voor de info.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:30 schreef Vortix het volgende:
Ik zou haast zeggen dat dat geen belemmering is (heb zelf een vorm van droogte eczeem en ben opleidbaar verklaard tot en met cluster 4) maar pin me er niet op vast.
Haha, wat een koning is dat..quote:Op maandag 27 juni 2011 23:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Was er niet iemand van de KMAR uit Den Haag die om die reden de laan uit werd gestuurd?![]()
quote:De affaire komt aan het rollen na het ontslag van een leidinggevende die zijn penispiercing aan een vrouwelijke collega liet zien. De werknemer in kwestie, Aristides Brito, werd daar wekenlang om gevraagd door zijn collega Jenna van D. en gaf uiteindelijk toe. Het kostte hem zijn baan omdat hij "niet ingreep bij de seksualisrering van marechaussees en seksueel ongepast gedrag van ondergeschikten", zo luidt de verklaring van het ministerie van Defensie.
Denk dat de bewaking een pot verse warme koffie en een extra kussentje geven beter helpt.quote:
Mwah vorige week zaterdag kreeg ik dat dus ineens te horen dak op die functie stond, dus heb toen bijna gelijk maar ff uitleg gehad over hoe dat ding in en uit mekaar te halen. En waarschijnlijk ga ik daar mee door.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:10 schreef hcwp het volgende:
Volgens mij gaan de minimi's voor onbepaalde tijd het vet in, tot ze weer nodig zijn. Zonde want heb dat ding nog niet horen vuren
Zat zelf ook te denken aan een (hulp)chauffeur functie... De eis is wel dat je burger c al hebt, en dat heb ik dus niet.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:06 schreef hoogvlieger het volgende:
Negat. Zat te denken om misschien voor hulp chauv te gaan. Wil wel wat extra taken hebben opzich.
ow wist niet dat je voor hulp chauv ook C nodig had. Naja ik denk dat ze op een keer wel mensen voor het C bewijs naar Oirschot moeten sturen. Je kan denk ik lang wachten tot die ene persoon zich meld die toevallig vrachtwagenschauv is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:31 schreef Schild het volgende:
[..]
Zat zelf ook te denken aan een (hulp)chauffeur functie... De eis is wel dat je burger c al hebt, en dat heb ik dus niet.![]()
Denk dat Defensie dan niet echt happig is om iemand van de Natres een C rijbewijs kado te doen..
Half maart had Bravo ze mee naar 't ISK en zijn ze "getest" op werking. Ben zelf ook minimischutter maar heb er nog niet mee mogen spelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:10 schreef hcwp het volgende:
Volgens mij gaan de minimi's voor onbepaalde tijd het vet in, tot ze weer nodig zijn. Zonde want heb dat ding nog niet horen vuren
Voor studenten? Ja.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:06 schreef wiver het volgende:
Heeft de natres ook een weerbaarheidstraining? ;-)
Wat bedoel je daar precies mee?quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenweerbaarheidquote:Op maandag 4 juli 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
De oefeningen die wij gezamelijk met defensie doen of is er nog een apart traject wat voor alle studenten open staat? (het reguliere traject bij de Natres waar alle burgers aan kunnen deelnemen)?
Op die manier, dat klopt wel, ik mag zaterdag weer onder hoede van de Natres opkomen.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:03 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Studentenweerbaarheid
Volgens mij word dit grotendeels door Natres eenheden gedaan als instructeurs.
of bedoel je toevallig iets van zelfverdediging?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:06 schreef wiver het volgende:
Heeft de natres ook een weerbaarheidstraining? ;-)
Ja zoiets.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:18 schreef MrGoofus het volgende:
[..]
of bedoel je toevallig iets van zelfverdediging?
Onderdeel van de slectieprocedure: kun je het niet vinden --> ongeschikt en opbokken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:57 schreef WokkelKardinaal het volgende:
ik heb geen routebeschrijving meegekregen met die brief![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:53 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Onderdeel van de slectieprocedure: kun je het niet vinden --> ongeschikt en opbokken.
.. goeiequote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:53 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Onderdeel van de slectieprocedure: kun je het niet vinden --> ongeschikt en opbokken.
joh laat je niet opnaaienquote:
I know, ik was niet boos hoor, ik gaf hem gewoon wat terugquote:Op zondag 17 juli 2011 19:43 schreef WokkelKardinaal het volgende:
[..]
joh laat je niet opnaaien
en zo rot zijn die klusjes niet ( denk ik, hoop ik)
horeca, das pas rot
Ja, dat dacht ik ook toen ik m'n post nog eens las, maar ik heb het toch maar niet veranderdquote:Op zondag 17 juli 2011 19:55 schreef WokkelKardinaal het volgende:
bij gegaan, och, als ze me nou even goedkeuren
Ehm, ik was redelijk gedisciplineerd bezig om minimaal 3x in de week 5km te rennen en daarna: 2*10 (elke keer 1 verhogen) opdrukken, 3*10 crunches (worden er ook meer) en ook die met je benen in de lucht knieën 90 graden gebogen oefening 3*10. Maar nu is het een beetje ingezakt omdat ik elke dag met de trein naar Utrecht moet voor een natuurkunde cursus :|.. maar ik ben al weer bezig.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:36 schreef WokkelKardinaal het volgende:
hoe train jij om door de keuring te komen, als'k vragen mag?
Oh ok. Nice van die 20 kilo btw! Ik hoorde dat je die krachttraining het beste om de dag kan doen om je spieren rust te geven ofzo, dus vandaar dat ik het om de dag doe.quote:Op zondag 17 juli 2011 21:53 schreef WokkelKardinaal het volgende:
ik ben 20kg afgevallen en doe 3x per week aan vechtsport. elke dag thuis situps (3*30) en pushups (10-10-15)
Rennen doe ik weinig maar wel veel wandelen
Haha, volgens mij kan dat een lange grap worden van wat ik gehoord heb, dus no sweatinquote:Op zondag 17 juli 2011 22:02 schreef WokkelKardinaal het volgende:
aangezien mn fiets de geest heeft gegeven kan ik er niet zoveel mee, die fietstest![]()
vooral conditie algemeen opbouwen en kijken hoe ver ik kom. 1 november pas voorlichting dus heb nog even de tijd om het op en uit te bouwen. Hoe lang duurt zo'n traject überhaupt?
Omdat ik eigenlijk altijd al wel iets met het leger gehad heb. Bovendien vind ik taktiek etc. gewoon heel erg interessant. Ik zat er eerst ook over te denken om naar de KMA te gaan, maarja aanname stop, dus wat doe je eraan. Dus toch maar gekozen om te gaan studeren, waarmee ik dit jaar begin. Bovendien heb ik ook een huidaandoening (geen last van en vormt verder geen belemmering), dus in mijn geval is de keuring extra spannendquote:Op zondag 17 juli 2011 22:06 schreef WokkelKardinaal het volgende:
hoe meer sweat hoe beterwaarom wil jij eigenlijk in de natres?
Hmhm, ik snap je. Ik vind het gewoon ook heel belangrijk om inderdaad iets te doen aan de veiligheid en bereid te zijn om de bevolking te helpen als er iets fout gaat. Bovendien denk ik dat die militaire vaardigheden (niet alleen omdat ik het gewoon ontzettend tof vind om ze te hebben) ook nog is erg handig zullen zijn als het een keer goed fout gaat..quote:Op zondag 17 juli 2011 22:17 schreef WokkelKardinaal het volgende:
ik studeer rechten, maar das papieren veiligheid. veiligheid op papier is in het echt redelijk waardeloos ( al laat mn advocatenkant je graag anders geloven x) ) en daarom wil ik er ook fysiek aan kunnen werken.
Ja, ik ben straks student en dit wordt als ik aangenomen word mijn primaire inkomen. Dus geld is zeker niet onbelangrijk iddquote:Op zondag 17 juli 2011 22:34 schreef WokkelKardinaal het volgende:
succes met je (goed)keuring alvast. De vaardigheden daargelaten is het handig om wat geld te verdienen, gezond en fit te blijven en volgens het infoboekje soppen werkgevers hun stoeltje af als het op je cv staat.
Uh, aangenomen waar? Als in werken? Want dan heb je toch al een main income?quote:Op zondag 17 juli 2011 22:47 schreef WokkelKardinaal het volgende:
same herewordt mn main income alsk aangenomen wordt. voor mijn idee ben ik met hbo-rechten one of many. en dit past in het grotere plaatje om de king of the hbo-rechten-hill te worden. met alleen een lullig bestuurtje kom je er tegenwoordig niet meer
Oh haha. Ja inderdaad. Ik ga volgend jaar (medische) biologie studeren.. whoopiequote:Op zondag 17 juli 2011 23:02 schreef WokkelKardinaal het volgende:
als in bij de natresben nu aangelandt in 2de jaar van rechten en zal nog wel jarenlang doorgaan. moet iets nuttigs doen in die tijd
Danku, alles is gelukt!quote:
quote:Op zondag 17 juli 2011 23:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar ik neem nu mijn vertrek, ff scheren en ins bed, morgen om 6 uur opstaan..![]()
quote:
quote:
No problem, misschien brengt dit wel gelukquote:Op maandag 18 juli 2011 17:21 schreef Druid het volgende:
Ah, ik dacht het vroege opstaan wegens de keuring. Disregard all dan!
Hm, da's idd wel balen.quote:
Haha, prima. Geen probleemquote:Op maandag 18 juli 2011 17:25 schreef WokkelKardinaal het volgende:
Ik denk dat ik het even afwacht, eerst even van jou horen hoe en wat, vervolgens de andere nevenactiviteiten afsluiten ( lees: eruit kicken )
maar sowieso bedankt voor je sympathieke aanbod!![]()
Je kunt in principe gewoon ergens in Nederland een voorlichting bijwonen, en dan voor een compleet andere regio solliciteren.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:21 schreef WokkelKardinaal het volgende:
kan ik niet gewoon naar jouw voorlichting en dan voor brabant aanmelden?
kijk aan, das goed nieuws. Maar, nu sta ik al 1 nov voor Breda ingeschreven, kan dat omgezet worden naar een andere locatie?quote:Op maandag 18 juli 2011 19:25 schreef Schild het volgende:
[..]
Je kunt in principe gewoon ergens in Nederland een voorlichting bijwonen, en dan voor een compleet andere regio solliciteren.
De voorlichting is normaal gesproken in heel Nederland namelijk hetzelfde. Wel ff aangeven dat je uiteindelijk bij andere regio wilt komen, je sollicitatie papieren moeten daar namelijk naar toe.
Oh zo. Ja dat kan hoogstwaarschijnlijk wel. Gewoon ff belletje doen en dan zetten ze je bij Arnhem neer mits het niet vol is (vast nietquote:Op maandag 18 juli 2011 19:43 schreef WokkelKardinaal het volgende:
[..]
kijk aan, das goed nieuws. Maar, nu sta ik al 1 nov voor Breda ingeschreven, kan dat omgezet worden naar een andere locatie?
Bij de vorige AMO van juli was er van de door mij persoonlijk ondervraagden, maar liefst 1 iemand die het gelukt was om in een half jaar de AMO te doen. De rest allemaal tussen de 1 en 2 jaar.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:31 schreef WokkelKardinaal het volgende:
ik zal morgen eens bellen dan. zou stiekem wel mooi zijn als'k snel aan de slag kan![]()
is meer de afweging van '' moet keuring halen en moet daar nog wel voor trainen / z.s.m. willen beginnen ''
De Natres was toch eigenlijk een "ouwe lullen" eenheid....quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:19 schreef TMartina het volgende:
[..]
En al die jongens hadden zich aangemeld toen ze (net) 18 waren.
Maar ik hoop het echt voor je!
Wat bedoel je met dat laatste?quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:13 schreef Ahoi het volgende:
[..]
De Natres was toch eigenlijk een "ouwe lullen" eenheid....
Waarom ze nu meer en meer jonge mensen toelaten snap ik niet.
Dat is toch echt "ik-wil-wel-maar-ik-kan(durf)-niet" politiek.
Beetje vreemde uitspraak.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:13 schreef Ahoi het volgende:
[..]
De Natres was toch eigenlijk een "ouwe lullen" eenheid....
Waarom ze nu meer en meer jonge mensen toelaten snap ik niet.
Dat is toch echt "ik-wil-wel-maar-ik-kan(durf)-niet" politiek.
Wel eens rondgekeken bij defensie?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:15 schreef WokkelKardinaal het volgende:
is het moeilijk om goedgekeurd te worden?
oh. Uhm. Nee hoor als je gewoon goed inelkaar zit komt het allemaal goedquote:
Mij is verteld dat 1 op de 7 solicitanten uiteindelijk komt bij de Natres.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:15 schreef WokkelKardinaal het volgende:
is het moeilijk om goedgekeurd te worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef TMartina het volgende:
[..]
Mij is verteld dat 1 op de 7 solicitanten uiteindelijk komt bij de Natres.Heeft dus weinig met de keuring te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
1 op de 7 klinkt leukerquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:58 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Heeft dus weinig met de keuring te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spreading the Word
Hebben die mensen zich dan niet verplicht voor 4 jaar?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:40 schreef Schild het volgende:
Heb ook al een aantal keren meegemaakt dat er lui zijn die de AMO doen, dan 2 of 3 opkomsten bij de eenheid draaien, en vervolgens zie je ze nooit meer.
Bleek toch niet te zijn wat ze verwacht hadden...
Dat is gek. Er staan nu alweer een heleboel opkomsten voor na de zomer gepland en aangezien mijn pltn de LSVW doet zal dat zeker niet minder worden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Schild het volgende:
Ja, in principe heb je wel een contract. Maar veel meer dan een eenzijdig contract van Defensie uit is het niet.![]()
Als jij met een reden komt dat je niet meer kunt/wilt/moet dan kunnen ze niks anders dan hiermee akkoord gaan.
Ohja, en die uren stelt ook niks voor... vorig jaar (of jaar ervoor) was het na de zomerstop opeens allemaal over en uit. Zijn toen ook mensen bezig geweest uit te zoeken hoe dit zat, of Defensie verplicht is de uren die na de zomerstop gepland stonden nog uit te betalen. Bleek niet zo te zijn aangezien nergens hard die uren eis staat.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:00 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Dat is gek. Er staan nu alweer een heleboel opkomsten voor na de zomer gepland en aangezien mijn pltn de LSVW doet zal dat zeker niet minder worden.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Schild het volgende:
... vorig jaar (of jaar ervoor) was het na de zomerstop opeens allemaal over en uit.
Halootjes.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:02 schreef TMartina het volgende:
Ooh maar dan duurt het zeer waarshcijnlijk toch nog 2 jaar voor hem.
En het is maar hoe oud je je voelt he.
Ik had bijvoorbeeld dezelfde conditie als de 52 jarige
Dat schiep wel een band.
Yupquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:34 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Halootjes.
Waarom nog 2 jaar?
Ik word 12 september 18 en ga ook in september studeren in Nijmegen.
Dus ik neem aan dat ook ik gewoon meteen na de voorlichting kan solliciteren?
Ik dacht dat je net/halverwege 17 was.quote:
Hm, ik snap je wel hoor. Maar ik hoop gewoon dat het snel gaat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:02 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ik dacht dat je net/halverwege 17 was.
Misschien niet 2 jaar nu.
Maar jij ondersschat hoe snel je erbij komt, die "ongeveer 6 maanden" wat ze op de voorlichting je vertellen gebeurt alleen als je alle factoren meehebt. Dat zijn dus dingen als: Wanneer heb je de voorlichting? Op de een of andere manier doen ze niet zo veel in de lente. Heb je buitenlandse ouders? Heb je ooit in het buitenland gewoond/gestudeerd? Heb je een vriendin die allochtoon is? Heb je een strafblad/bureau halt, is het geld bij defensie op? Kan je pas op de keuring komen na X aantal maanden? Zijn de AMO's al allemaal tot X datum vol?Kan je vrij krijgen voor die data? Heb je de 26 A4'tjes die je na je voorlichting krijgt wel goed ingevuld? Zo nee, kan het weer jaren duren voordat je uberhaubt op de hoogte wordt gesteld dat het niet in orde is, om vervolgens weer weken te wachten tot het goed is. En nog meer factoren waar je geen invloed op hebt zoals of je bovenop de "stapel" terecht komt of onderop. En of ze wel op de betreffende plek wel mensen nodig zijn. Zo is bijvoorbeeld Amsterdam behoorlijk populair en werd er al van te voren aangekondigd dat je minimaal een jaar kan wachten voordat je de AMO mag doen.
1 Kleine factor verandering hierop en het gehele proces is met maanden vertraagd. Bijvoorbeeld is er iets fout gegaan met de papieren (die raken zij ook nog wel eens kwijt als je bijvoorbeeld ergens anders uiteindelijk geplaatst word dan waar je hebt gesoliciteerd). Ohja, en bellen heeft geen zin. 5/10 keer nemen ze niet op, of anders zeggen ze andere telefoon nummers waar je naartoe kan bellen.
Maar je kan natuurlijk ook "geluk" hebben en dan gaat het allemaal wat sneller en duurd het maar 6 maanden. Natres staat overal onderaan het lijstje qua prioriteit.
Uiteindelijk zijn het allemaal abtenaren.
Er zijn niet echt bijzonder veel mensen die wat met defensie hebbenquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef WokkelKardinaal het volgende:
ze zwaaien me voluit lof toe, maar mee willen ze vooralsnog niet
True, en 't is leuk als je ook mensen al kent als je begintquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:37 schreef TMartina het volgende:
Slim, dan hoef je ze later niet meer uit te leggen wat je doet.
Theoretisch is dat mogelijk. Bij mijn amo waren er ook 2 vrienden die elkaar al heel lang kennen. Het gevaar alleen is dat niemand van de AMO elkaar al eerder kende, waardoor iedereen heel sociaal naar elkaar doet en de wildste verhalen vertellen. Persoonlijk lijkt het me niet zo fijn om in een groep te zitten waarbij de rest elkaar allemaal al kent omdat je dan de buitenstaander bent. Andersom kan het ook natuurlijk, iig wat er bij mijn amo gebeurde; de anderen gaan allemaal gezellig met elkaar om en laten jou en je vriendjes links liggen omdat jullie al een groepje vormen, waardoor jij en je vrienden zich alleen maar nog meer als een groepje gaan gedragen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:06 schreef WokkelKardinaal het volgende:
[..]
True, en 't is leuk als je ook mensen al kent als je begint
Moet je echt nog apart trainen voor de fietstest eigenlijk?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:04 schreef TMartina het volgende:
En de keuring doe je met 2 vingers in je neus als je een klein beetje kan sporten, en geen echte handycaps hebt.
Haha, ok. Maar jij bent ook een natresser of wat?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:43 schreef TMartina het volgende:
ik ben een """wielrenner""" en deed niet aan hardlopen en had cluster 4(goed), voor het fietsen.
Daarna pas ging ik voor de AMO hardlopen en was het langste wat ik steeds volhiel max 7 minutenmoeilijk slecht vergelijkbaar met elkaar. Iedereen op de AMO kon toen ook alles beter qua sport dan ik
De cluster 1 eis is niet zo bijzonder, als je een beetje fit bent moet dat prima lukken. Blik op nul en trappen tot je er vanaf lazert, dan hoor je het snel genoeg.quote:Moet je echt nog apart trainen voor de fietstest eigenlijk?
Want ik ken iemand die bij luchtmobiel zit en de vriendin daarvan zei tegen me dat hij eigenlijk alleen 2/3x per week aan een duursport deed (hardlopen ofzo) en voor de rest voetbalde. Ik loop ook 3x in de week 5km en doe daarna pushups en crunches. Advies?
Ja. Die van mij zal in november zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:03 schreef hcwp het volgende:
Bij mij ligt de datum rond mijn amo. Kan er iets voor of na zijn, weet dat zo niet uit mijn hoofd.
Heeft iemand trouwens nieuws over de AMO+-en? Worden die nog gehouden, überhaupt?
yup.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:03 schreef hcwp het volgende:
Heeft iemand trouwens nieuws over de AMO+-en? Worden die nog gehouden, überhaupt?
naja het ene Bat pakt het wat groener aan, het ander wat blauwer.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:23 schreef TMartina het volgende:
[..]
yup.
Ik vind het alleen raar dat die AMO+ zo erg verschild per battalion.
Ben in december gestopt. Ontheven met 16/18 wkn opleiding op zak. Leiding geven aan grote groep (lees 20-40 man) bleek dus niet mijn ding te zijn en fysiek was ik niet goed. Kleine patrouilles ging prima maar met grote drukke opdrachten met veel paxen onder me verloor ik te snel overzicht.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:26 schreef TMartina het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gestopt bij de KMA, en welke studie deed je daar?
Heb je daar al een uitnodiging voor gehad dan?quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:23 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ja. Die van mij zal in november zijn.
Nee dat niet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:31 schreef hcwp het volgende:
[..]
Heb je daar al een uitnodiging voor gehad dan?
Hm, balen. Maar was het je eigen beslissing of ben je er uit gekicked?quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:26 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ben in december gestopt. Ontheven met 16/18 wkn opleiding op zak. Leiding geven aan grote groep (lees 20-40 man) bleek dus niet mijn ding te zijn en fysiek was ik niet goed. Kleine patrouilles ging prima maar met grote drukke opdrachten met veel paxen onder me verloor ik te snel overzicht.
Zou daar normaal gesproken Krijgswetenschappen gaan doen.
een jaar na het halen van de amo/sld2 strepen. en eigenlijk zou dat een jaar na het halen van de amo+ moeten zijn bij de natres, dan pas heb je je complete opleiding gehad.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:52 schreef hoogvlieger het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met SLD1? Gebeurt dat een jaar nadat je bij de NATRES begonnen ben of een jaar nadat je bij Defensie bent aangesteld?
Naja in mijn geval gaat dat waarschijnlijk wat anders op. Ben gelijk als SLD2 aangesteld toen ik in februari bij de natres begon. En volgende maand is mijn is mijn initiële aanstelling bij defensie een jaar geleden. AMO+ zal niet veel nieuws voor mij brengen verwacht ik.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:06 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
een jaar na het halen van de amo/sld2 strepen. en eigenlijk zou dat een jaar na het halen van de amo+ moeten zijn bij de natres, dan pas heb je je complete opleiding gehad.
Heel groot lettertype..quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:53 schreef WokkelKardinaal het volgende:
wat, 26 A4'tjes, wat willen ze van je dan
8x je geboorteplaats, naam, adres ect.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:53 schreef WokkelKardinaal het volgende:
wat, 26 A4'tjes, wat willen ze van je dan
Als je niet een idee hebt waar je over spreekt, moet je het ook niet proberen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:40 schreef samthegreat5 het volgende:
Oh cool, huizen clearen etc. lijkt me echt een awesome experience. Ziet er op de filmpjes jammergenoeg vaak wel een beetje aarzelend uit en dingen zoals met een MAG een kamer clearen..![]()
?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:42 schreef TMartina het volgende:
[..]
Als je niet een idee hebt waar je over spreekt, moet je het ook niet proberen.
Ja weet ik veel, dat is toch de NATRES en bij het Harskamp. Ik zeik ook niemand af ofzo en 1 filmpje is idd niet representatief voor het hele korps, dat snap ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:44 schreef TMartina het volgende:
Dat bedoel ik. 1 filmpje uit de vorige eeuw.
Altijd. Dat is de richtlijn hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:46 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wil dat trouwens zeggen dat jouw peleton als pro's huizen zuivert?
Hehe, goedquote:
-6 is de grens volgens de regeltjes.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:45 schreef Zephyroz het volgende:
Ik heb 1 Sept. voorlichting in Den Haag, maar heeft het zin om daar heen te gaan met een oogafwijking van -5.5? Of moet ik eerst mijn ogen laten laseren?
Wow, dat is best veel..quote:
Tja, dat klopt. Maar tochquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:29 schreef Vortix het volgende:
Ja, best wel. Hoewel je wel een gigantische knurft moet zijn om je diensbril tijdens een actie of iets in die richting kwijt te raken, want dat ding blijft gewoon netjes op je knar zitten.
Ja ik slik wel medicijnen, maar ik kan ook prima zonder. Ik bedoel: ik ben niet medicijnafhankelijk, er gebeurt niks als ik ze niet slik. Het is wel jammer als ik ze een keer niet inneem, maarja dat zou ook geen probleem moeten zijn. Met hooikoorts loop je in een grasveld hele tijd te niezen, dat is niet echt voordelig ivm het weggeven van je positie enzo, dat snap ik ook wel. Wat denk jij?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:49 schreef TMartina het volgende:
Slik je er medicijnen voor? Ik had ergens vernomen dat dat een beetje een manier is om erachter te komen. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
En het ene is slecht met het andere te vergelijken natuurlijk. Als Acne hebt kan je ermee door, als je een lichte variant van hooikoorts hebt, dan weer niet.
Ik heb een lichte variant van platvoeten. Tijdens de dienstplicht zou ik zijn afgekeurd werd me verteld.
Ja dat zeiden ze ook tegen mijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja ik slik wel medicijnen, maar ik kan ook prima zonder. Ik bedoel: ik ben niet medicijnafhankelijk, er gebeurt niks als ik ze niet slik. Het is wel jammer als ik ze een keer niet inneem, maarja dat zou ook geen probleem moeten zijn. Met hooikoorts loop je in een grasveld hele tijd te niezen, dat is niet echt voordelig ivm het weggeven van je positie enzo, dat snap ik ook wel. Wat denk jij?
Ik ben sowieso van plan om nog een keer naar de med. administratie te bellen.
Daar heb je opzich ook wel een punt..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:36 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ja dat zeiden ze ook tegen mijIk had voor mn Acne een beetje hetzelfde verhaal, leuk als ik slik, minder als ik dat niet doe. Alleen is het niet zo chronisch. Ik denk niet dat je moet gaan bellen naar de administratie. Ze kunnen je toch uiteindelijk geen zekerheid geven of je krijgt het idee dat je al bent goed/afgekeurd voordat je er heen gaat, om het tegenovergestelde te horen.
broek uit shirt uit, kijken 2 seconden naar je lichaam, beetje bewegen, en je weet het antwoord.
Maak je niet druk! Komt allemaal wel goed.
Whut whut?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:43 schreef Ahoi het volgende:
...........and we will all go down together..............
Dat huizen zuiveren zoals in dat filmpje word al jaren niet meer gedaan. Wij gaan nu niet verder dan huizen 'controleren', en absoluut geen huis in dat nog vol met mensen zit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:45 schreef samthegreat5 het volgende:
Ja weet ik veel, dat is toch de NATRES en bij het Harskamp. Ik zeik ook niemand af ofzo en 1 filmpje is idd niet representatief voor het hele korps, dat snap ik.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:22 schreef Schild het volgende:
[..]
Zaken die op Harskamp aan bod komen zijn eigenlijk alleen contact-drill, NAB (Nabijheids Aanvals Baan), eventueel gevechtsbaan en verder veel schietoefeningen.
Haha, dit is en blijft echt het verschil tussen reservisten en beroepsmilitairen (al dan niet in opleiding).quote:
Ik hoorde van AMO leerlingen dat als ze met blancs moeten werken, ze proberen zo weinig mogelijk te schieten en de rest stiekem te lozen i.v.m het vele onderhoudswerk wat ze anders daarna moeten verrichtenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:39 schreef Vortix het volgende:
[..]
Haha, dit is en blijft echt het verschil tussen reservisten en beroepsmilitairen (al dan niet in opleiding).
Reservisten en contactdrill: "Yes, eindelijk!"
Beroeps: "Oh god, alweer?"
Tja blanks zijn idd funest voor een shinende loop. Maja als wij op de laatste dag van een bivak nog patronen overhadden verzonnen we wel een rede om ze op te maken. Of je zette ff je wapen op burstquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:53 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ik hoorde van AMO leerlingen dat als ze met blancs moeten werken, ze proberen zo weinig mogelijk te schieten en de rest stiekem te lozen i.v.m het vele onderhoudswerk wat ze anders daarna moeten verrichten
Hahah ja, de meest gehoorde kritiek van de instructeur na een actie is bij ons ook standaard "Er moet meer agressie inzitten!" Ja flikker 's ff op, dan loop ik zometeen weer uren die afsluiter schoon te makenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:53 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ik hoorde van AMO leerlingen dat als ze met blancs moeten werken, ze proberen zo weinig mogelijk te schieten en de rest stiekem te lozen i.v.m het vele onderhoudswerk wat ze anders daarna moeten verrichten
Mwoch, met losse flodders is het het het belangrijkste dat je afsluiter schoon is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:28 schreef hcwp het volgende:
Mwoah, die C7 heb je toch behoorlijk snel weer in een toonbare staat. Vooral even goed het begin van de loop, waar de afsluiter in haakt schoonmaken, en dat vuilverzamelpuntje, hoe het ook moge heten![]()
Maar betreffende de contactdrills, Vortix, denk ik inderdaad dat dat een goed voorbeeld van de verschillen is.
Niet leuk? Ik kan me er altijd wel mee vermaken. Op de eenofandere manier worden we altijd vrij melig als we ff bezig zijn met wapenonderhoud.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:19 schreef Thaboel het volgende:
Wapenonderhoud is niet het leukste om te doen maja na een tijdje krijg je er handigheid in en gaat het al sneller.
Het tegenovergestelde hier. Na 3 minuten begin ik steeds meer chagarijnige en autistische trekjes te vertonen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:31 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Niet leuk? Ik kan me er altijd wel mee vermaken. Op de eenofandere manier worden we altijd vrij melig als we ff bezig zijn met wapenonderhoud.
Is het zo erg danquote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:09 schreef TMartina het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde hier. Na 3 minuten begin ik steeds meer chagarijnige en autistische trekjes te vertonen.
zo erg dat je wel op mensen wilt schieten, dat doe je en dan kan je weer opnieuw beginnenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:09 schreef TMartina het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde hier. Na 3 minuten begin ik steeds meer chagarijnige en autistische trekjes te vertonen.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:36 schreef WokkelKardinaal het volgende:
[..]
zo erg dat je wel op mensen wilt schieten, dat doe je en dan kan je weer opnieuw beginnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |