abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:25:22 #201
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99702167
ahzo, ik ben nu solliciteren, i'll be back. En natuurlijk op de fiets naar de sollicitatie w/
Spreading the Word
pi_99702236
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:15 schreef WokkelKardinaal het volgende:
is het moeilijk om goedgekeurd te worden?
Mij is verteld dat 1 op de 7 solicitanten uiteindelijk komt bij de Natres.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99703288
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef TMartina het volgende:

[..]

Mij is verteld dat 1 op de 7 solicitanten uiteindelijk komt bij de Natres.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft dus weinig met de keuring te maken ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_99705378
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:58 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Heeft dus weinig met de keuring te maken ;)
1 op de 7 klinkt leuker :*

BTW, defensiewijd is dit heel interessant;
http://www.rijksbegroting(...)/4/12/kst155191.html
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:00:46 #205
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99705760
1/7 haalt het? :{
Spreading the Word
pi_99705827
Nee, slechts van 25% kiest ervoor om daadwerkelijk te gaan solliciteren, daarvan (bij CLAS anyway) wordt uiteindelijk zo'n 40% aangesteld
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:02:33 #207
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99705853
CLAS is de natres?
Spreading the Word
pi_99705868
Commando Landstrijdkrachten, daaronder valt de natres
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:03:26 #209
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99705907
ahzo, thanks voor de uitleg w/
Spreading the Word
pi_99705993
Lees een beetje hun tijdschrift "Landmacht"
Na een paar editie's te hebben gelezen heb je een beetje een beeld van de afkortingen e.d
http://www.defensie.nl/actueel/defensiebladen/landmacht/
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:07:30 #211
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99706117
38.5% van de sollicitanten wordt aangesteld.
7.8% van de belangstellenden wordt aangesteld
solliciteren verhoogt de kans op aanstelling met bijna 31%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spreading the Word
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:40:03 #212
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_99707518
Heb ook al een aantal keren meegemaakt dat er lui zijn die de AMO doen, dan 2 of 3 opkomsten bij de eenheid draaien, en vervolgens zie je ze nooit meer.

Bleek toch niet te zijn wat ze verwacht hadden... :D
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:40:51 #213
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_99707556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:40 schreef Schild het volgende:
Heb ook al een aantal keren meegemaakt dat er lui zijn die de AMO doen, dan 2 of 3 opkomsten bij de eenheid draaien, en vervolgens zie je ze nooit meer.

Bleek toch niet te zijn wat ze verwacht hadden... :D
Hebben die mensen zich dan niet verplicht voor 4 jaar?
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:41:57 #214
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99707619
dat zijn 1 of 2 opkomsten meer dan ~50% van de ''collega's'' bij het stuk horeca waar ik bij werkte ;) Maar, ik dacht dat het 'vrijwillig, niet vrijblijvend' was? je tekent toch een contract voor een minimaal aantal uren enzo?
Spreading the Word
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:47:46 #215
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_99707918
Ja, in principe heb je wel een contract. Maar veel meer dan een eenzijdig contract van Defensie uit is het niet. :')
Als jij met een reden komt dat je niet meer kunt/wilt/moet dan kunnen ze niks anders dan hiermee akkoord gaan.

Ohja, en die uren stelt ook niks voor... vorig jaar (of jaar ervoor) was het na de zomerstop opeens allemaal over en uit. Zijn toen ook mensen bezig geweest uit te zoeken hoe dit zat, of Defensie verplicht is de uren die na de zomerstop gepland stonden nog uit te betalen. Bleek niet zo te zijn aangezien nergens hard die uren eis staat.
pi_99708493
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Schild het volgende:
Ja, in principe heb je wel een contract. Maar veel meer dan een eenzijdig contract van Defensie uit is het niet. :')
Als jij met een reden komt dat je niet meer kunt/wilt/moet dan kunnen ze niks anders dan hiermee akkoord gaan.

Ohja, en die uren stelt ook niks voor... vorig jaar (of jaar ervoor) was het na de zomerstop opeens allemaal over en uit. Zijn toen ook mensen bezig geweest uit te zoeken hoe dit zat, of Defensie verplicht is de uren die na de zomerstop gepland stonden nog uit te betalen. Bleek niet zo te zijn aangezien nergens hard die uren eis staat.
Dat is gek. Er staan nu alweer een heleboel opkomsten voor na de zomer gepland en aangezien mijn pltn de LSVW doet zal dat zeker niet minder worden.
Blood Sugar Sex Magik
pi_99708614
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:00 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Dat is gek. Er staan nu alweer een heleboel opkomsten voor na de zomer gepland en aangezien mijn pltn de LSVW doet zal dat zeker niet minder worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:47 schreef Schild het volgende:
... vorig jaar (of jaar ervoor) was het na de zomerstop opeens allemaal over en uit.
pi_99710037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:02 schreef TMartina het volgende:
Ooh maar dan duurt het zeer waarshcijnlijk toch nog 2 jaar voor hem.
En het is maar hoe oud je je voelt he.
Ik had bijvoorbeeld dezelfde conditie als de 52 jarige :P
Dat schiep wel een band.
Halootjes.
Waarom nog 2 jaar? :{
Ik word 12 september 18 en ga ook in september studeren in Nijmegen.
Dus ik neem aan dat ook ik gewoon meteen na de voorlichting kan solliciteren?
pi_99710307
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:34 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Halootjes.
Waarom nog 2 jaar? :{
Ik word 12 september 18 en ga ook in september studeren in Nijmegen.
Dus ik neem aan dat ook ik gewoon meteen na de voorlichting kan solliciteren?
Yup
pi_99710801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:40 schreef TMartina het volgende:

[..]

Yup
Wat was
quote:
Ooh maar dan duurt het zeer waarshcijnlijk toch nog 2 jaar voor hem.
dan?
pi_99711653
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:48 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Wat was

[..]

dan?
Ik dacht dat je net/halverwege 17 was.
Misschien niet 2 jaar nu.
Maar jij ondersschat hoe snel je erbij komt, die "ongeveer 6 maanden" wat ze op de voorlichting je vertellen gebeurt alleen als je alle factoren meehebt. Dat zijn dus dingen als: Wanneer heb je de voorlichting? Op de een of andere manier doen ze niet zo veel in de lente. Heb je buitenlandse ouders? Heb je ooit in het buitenland gewoond/gestudeerd? Heb je een vriendin die allochtoon is? Heb je een strafblad/bureau halt, is het geld bij defensie op? Kan je pas op de keuring komen na X aantal maanden? Zijn de AMO's al allemaal tot X datum vol?Kan je vrij krijgen voor die data? Heb je de 26 A4'tjes die je na je voorlichting krijgt wel goed ingevuld? Zo nee, kan het weer jaren duren voordat je uberhaubt op de hoogte wordt gesteld dat het niet in orde is, om vervolgens weer weken te wachten tot het goed is. En nog meer factoren waar je geen invloed op hebt zoals of je bovenop de "stapel" terecht komt of onderop. En of ze wel op de betreffende plek wel mensen nodig zijn. Zo is bijvoorbeeld Amsterdam behoorlijk populair en werd er al van te voren aangekondigd dat je minimaal een jaar kan wachten voordat je de AMO mag doen.
1 Kleine factor verandering hierop en het gehele proces is met maanden vertraagd. Bijvoorbeeld is er iets fout gegaan met de papieren (die raken zij ook nog wel eens kwijt als je bijvoorbeeld ergens anders uiteindelijk geplaatst word dan waar je hebt gesoliciteerd). Ohja, en bellen heeft geen zin. 5/10 keer nemen ze niet op, of anders zeggen ze andere telefoon nummers waar je naartoe kan bellen.
Maar je kan natuurlijk ook "geluk" hebben en dan gaat het allemaal wat sneller en duurd het maar 6 maanden. Natres staat overal onderaan het lijstje qua prioriteit.
Uiteindelijk zijn het allemaal abtenaren.
pi_99712088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:02 schreef TMartina het volgende:

[..]

Ik dacht dat je net/halverwege 17 was.
Misschien niet 2 jaar nu.
Maar jij ondersschat hoe snel je erbij komt, die "ongeveer 6 maanden" wat ze op de voorlichting je vertellen gebeurt alleen als je alle factoren meehebt. Dat zijn dus dingen als: Wanneer heb je de voorlichting? Op de een of andere manier doen ze niet zo veel in de lente. Heb je buitenlandse ouders? Heb je ooit in het buitenland gewoond/gestudeerd? Heb je een vriendin die allochtoon is? Heb je een strafblad/bureau halt, is het geld bij defensie op? Kan je pas op de keuring komen na X aantal maanden? Zijn de AMO's al allemaal tot X datum vol?Kan je vrij krijgen voor die data? Heb je de 26 A4'tjes die je na je voorlichting krijgt wel goed ingevuld? Zo nee, kan het weer jaren duren voordat je uberhaubt op de hoogte wordt gesteld dat het niet in orde is, om vervolgens weer weken te wachten tot het goed is. En nog meer factoren waar je geen invloed op hebt zoals of je bovenop de "stapel" terecht komt of onderop. En of ze wel op de betreffende plek wel mensen nodig zijn. Zo is bijvoorbeeld Amsterdam behoorlijk populair en werd er al van te voren aangekondigd dat je minimaal een jaar kan wachten voordat je de AMO mag doen.
1 Kleine factor verandering hierop en het gehele proces is met maanden vertraagd. Bijvoorbeeld is er iets fout gegaan met de papieren (die raken zij ook nog wel eens kwijt als je bijvoorbeeld ergens anders uiteindelijk geplaatst word dan waar je hebt gesoliciteerd). Ohja, en bellen heeft geen zin. 5/10 keer nemen ze niet op, of anders zeggen ze andere telefoon nummers waar je naartoe kan bellen.
Maar je kan natuurlijk ook "geluk" hebben en dan gaat het allemaal wat sneller en duurd het maar 6 maanden. Natres staat overal onderaan het lijstje qua prioriteit.
Uiteindelijk zijn het allemaal abtenaren.
Hm, ik snap je wel hoor. Maar ik hoop gewoon dat het snel gaat.
Eigenlijk denk ik niet dat ik veel factoren tegen kan hebben behalve de bureaucratie daar ter plekke. Het enige is dat mijn ouders inderdaad allochtonen zijn, voor de rest ben ik zo schoon als maar kan.. :P

Bedankt voor de info overigens ;)
pi_99712134
Ik hoop het echt voor je.
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:14:21 #224
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_99712212
als je vaker kan opdrukken dan het aantal weken dat je moet wachten ben je binnen over het algemeen dus? :D
Spreading the Word
pi_99712330
Ga uit van +/- een jaar, zorg dat je fit bent/blijft voor die keuring, en je verder niet te druk maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')