abonnement Unibet Coolblue
pi_92813607
Laatste posts van deel 10

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:34 schreef Druid het volgende:
Hoe lang zijn jullie onderweg dan?
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:16 schreef StinsonB het volgende:

[..]

Drie kwartier ofzo. Maar het probleem is dat je er met het OV eigenlijk niet kan komen, in ieder geval niet terug. Omdat ik zelf geen auto heb moet ik altijd met iemand meerijden, is meestal geen probleem maar soms toch nog even uitzoeken hoe en wat, bovendien moet ik daar heen fietsen en weer terug, dus in totaal ben ik toch wel 1.5 - 2 uur bezig met reizen, en dat voor drie uurtjes.

Ik doe het graag hoor, ben hartstikke blij dat ik er bij zit, maar baal er wel flink van dat een opkomstavond van vier naar drie uur is gegaan. Dan was het wel wat meer waard geweest.
Ga hier verder!
pi_92815383
Ok, snap ik. Ikzelf ben afhankelijk van verkeer tussen 15-30 mins onderweg one way.
pi_92815577
Heen is voor mij op werkdagen erg makkelijk aangezien ik 10 minuten rijden van de kazerne woon. Met normaal verkeer ben ik vanaf mijn woonplaats naar de kazerne of andersom 20 a 30 min onderweg.
pi_92829921
Tvp
pi_93015065
Om maar een kleine kickje te geven, Vragenlijst (die 70 minuten zou duren) ingevuld. Hoe ver ben ik nu?
pi_93018938
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:56 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Om maar een kleine kickje te geven, Vragenlijst (die 70 minuten zou duren) ingevuld. Hoe ver ben ik nu?
Niet ver
pi_93030524
Vandaag trainingsmomentje #2 gehad voor de vierdaags.
pi_93034308
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:13 schreef slashdev het volgende:
Vandaag trainingsmomentje #2 gehad voor de vierdaags.
Wat houdt dit in? Dat jullie als training 40/50km gaan marsen of bouw en jullie het rustig op tot die afstand?. Lijkt me opzich wel leuk om mee te doen, mits het tempo een beetje gelijk blijft.
Blood Sugar Sex Magik
pi_93047062
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:24 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Wat houdt dit in? Dat jullie als training 40/50km gaan marsen of bouw en jullie het rustig op tot die afstand?. Lijkt me opzich wel leuk om mee te doen, mits het tempo een beetje gelijk blijft.
Lijkt me ook wel leuk ja!

Werd bij mijn eerste opkomst gelijk gevraagd of ik mee wil lopen dit jaar. Dit jaar wordt het hem niet, volgend jaar misschien wel...
  zondag 20 februari 2011 @ 11:51:46 #10
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_93049145
Bij de trainingsmarsen beginnen ze met 15 km marsen zonder bepakking, en dat gaat dan naar 40 km met 10 kg bepakking.
Zijn iets van 10 oefenmarsen dacht ik, maar elk det. heeft zo zijn eigen invulling voor de oefenmarsen.
  zondag 20 februari 2011 @ 15:24:50 #11
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_93058850
Het einde van de ZZF-toelage komt steeds dichterbij... :{
pi_93058873
ZZF?
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_93062440
zaterdag/zondag/feestdag
  zondag 20 februari 2011 @ 17:00:59 #14
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_93063599
Is een toelage als je op een zaterdag meer als 8 uur bezig bent. 'Vroeguh' was het heel normaal dat een oefenzaterdag van 7:30 tot 17:30 duurde, waardoor je dus zzf toelage kreeg.

Nu gaan ze alle oefenzaterdagen krampachtig aanpassen dat deze onder de 8 uur blijven, en dus geen zzf toelage. ;)

Krijgt dan alleen nog zzf toelage tijdens een 25 uurs oefening, al is dit in praktijk maar een 24 uurs oefening om de oefentoelage te ontduiken....
pi_93373232
Ff kickje...
pi_93418231
waarom?
pi_93491082
Voor nieuwe verhalen
pi_93541579
Weet iemand of het salaris van reservisten netto of bruto wordt uitgekeerd? Ik neem aan netto?

Dit in verband met de vraag of ik volgend jaar een naheffing kan verwachten op basis van de opgave inkomstenbelasting. Volgens mij worden (oa) zelfstandigen alleen bruto uitbetaald.
pi_93544913
netto, maar hoe e.e.a. in je aangifte valt hangt af van je overige werkzaamheden & inkomen
pi_93547555
Ik ga misschien in de periode september - december op stage in buitenland.
Is dat een issue voor hen? Ik moet nog gekeurd worden.
pi_93553077
Nou, grote kans dat je AMO na december is.
pi_93554448
Heb vanmiddag mn aanstellingspapieren binnengehad :) Vrijdag KPU dag.
Blood Sugar Sex Magik
pi_93554647
weet je inmiddels al welke cie/plt hoogvlieger?
pi_93554812
Tof! Misschien handig op de letten, dat bizarrelaser apparaat dat al je afmetingen opneemt, is niet persee nauwkeurig; ik zelf moest alles een maat of 2 kleiner nemer, wat voor ergernissen bij die medewerkers zorgde. En ruilen is niet mogelijk eenmaal ze 't gescanned hebben.
pi_93560622
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:53 schreef Druid het volgende:
weet je inmiddels al welke cie/plt hoogvlieger?
dr staat op mn papieren nog stfadet/verzmlpltn. Dus krijg ik later nog te horen.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:56 schreef TMartina het volgende:
Tof! Misschien handig op de letten, dat bizarrelaser apparaat dat al je afmetingen opneemt, is niet persee nauwkeurig; ik zelf moest alles een maat of 2 kleiner nemer, wat voor ergernissen bij die medewerkers zorgde. En ruilen is niet mogelijk eenmaal ze 't gescanned hebben.
Die zal ik niet meer zien. In augustus zijn al mn maten al opgenomen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_93580251
Mijn PGU is nog steeds niet compleet en mijn kleeddag was eind augustus.
Gisteren eventjes gebeld naar het KPU voor een status update en ben echt enorm goed geholpen.
Het is roeien met de riemen die ze hebben maar ze doen wel hun stinkende best.

Hoogvlieger gaat geen gekke dingen doen en komt gewoon naar Alfa :Y
pi_93586156
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:21 schreef slashdev het volgende:
Mijn PGU is nog steeds niet compleet en mijn kleeddag was eind augustus.
Gisteren eventjes gebeld naar het KPU voor een status update en ben echt enorm goed geholpen.
Het is roeien met de riemen die ze hebben maar ze doen wel hun stinkende best.

Hoogvlieger gaat geen gekke dingen doen en komt gewoon naar Alfa :Y
als jij dat ff voor me regelt ;)

naja ik heb in augustus een aardig compleet pgu gehad. Opsvest, 2 paar kisten, m90+ acces., 2xGVT, 60L. Maarja dat moest natuurlijk allemaal weer ingeleverd worden. Eens kijken of ik nu nog wat spul van mezelf tegenkom daar :P
Blood Sugar Sex Magik
pi_93717542
Waarom weer inleveren?
pi_93720236
Ander pakketrecht
pi_93722745
Jeuh, aanstaande zaterdag mag ik weer. Beveiligen en bewaken, heb er zin in :)
pi_93723658
Vrijdag weer toertje KPU gedaan. Is best succesvol geweest. Hoop nieuw spul gekregen. Nu maar wachten tot ik een keer naar A'foort kan komen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_93727410
Volgende week maandag pelotons instructie avond voor de aankomende oefening. Maximaal NatRessen in eind maart en april.. heb ook nog AMO+ :)!
pi_93729393
AMO+ vervalt, volgens mijn info iig
pi_93780268
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:12 schreef CpV het volgende:
Volgende week maandag pelotons instructie avond voor de aankomende oefening. Maximaal NatRessen in eind maart en april.. heb ook nog AMO+ :)!
Begrijp ik goed dat jullie als peloton een opkomst hebben als voorbereiding voor een oefening? Waarom kan dat niet op de mail?
pi_93783628
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:54 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat jullie als peloton een opkomst hebben als voorbereiding voor een oefening? Waarom kan dat niet op de mail?
Weet ik niet. Zo lang zit ik er nog niet bij, staan vermoed ik wellicht nog een les / wat lesjes op het programma.
  maandag 7 maart 2011 @ 20:15:50 #36
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_93784347
Meestal is er eerst een theorie-avondje met bijvoorbeeld een onderwerp als ZHKH, CBRN of iets van AAW. Tijdens de oefenzaterdag die daarop volgt is er dan een casus in verwerkt waarin de praktijk van het onderwerp terugkomt. w/
pi_94016515
Ik hoorde dat de Hamil tijdens de AMO wordt uitgereikt, maar dat het ook als PDF op de interne site staat! Ik geloof dat je daar toestemming voor moet vragen, maar ik heb tot nu toe iig alleen mn psnr en rnr nummer,bataljon en compagnie, maar niet welk peloton, en ik heb helaas pas mn AMO eind juni, is dat voldoende om voor de interne site al toegang te krijgen?

[ Bericht 17% gewijzigd door TMartina op 12-03-2011 21:14:43 ]
pi_94020917
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:54 schreef TMartina het volgende:
Ik hoorde dat de Hamil tijdens de AMO wordt uitgereikt, maar dat het ook als PDF op de interne site staat! Ik geloof dat je daar toestemming voor moet vragen, maar ik heb tot nu toe iig alleen mn psnr en rnr nummer,bataljon en compagnie, maar niet welk peloton, en ik heb helaas pas mn AMO eind juni, is dat voldoende om voor de interne site al toegang te krijgen?
zou dat dan op Mulan staan of op de site van de NATRES?
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:47:59 #39
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94021643
Zoeken ze eigenlijk nog mensen bij de natres?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 23:17:16 #40
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_94022985
@TMartina;
Gewoon aanmelden/aanvragen bij de Natres site. Bij peloton kies je gewoon er gewoon een, of kies je n.v.t. ;)
Hamil staat er digitaal maar ook het 'Handboek Natres'...
pi_94029155
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:17 schreef Schild het volgende:
@TMartina;
Gewoon aanmelden/aanvragen bij de Natres site. Bij peloton kies je gewoon er gewoon een, of kies je n.v.t. ;)
Hamil staat er digitaal maar ook het 'Handboek Natres'...
Heb ik straks ook gedaan. Je hoeft alleen je naam, rang, bat/cie/pltn en je nummer in te vullen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94051228
Tof bedankt! Heb ik iig nog wat te doen de komende tijd.
pi_94118655
Ik las vandaag ergens dat heel defensie (en dus ook de Natres) gaat omscholen van de C7(A1) van Diemaco naar de Colt C7/C8, dit hele project zou 2013Q1 voltooid moeten zijn. Heeft iemand enig idee wanneer we bij de natres de eerste units hiervan gaan zien? En of wij dan de C7 of de C8 krijgen?

Tevens zag ik op een foto de vuurregelaar aan de rechterkant van het wapen zitten, is dit een standaard aanpassing met bepaalde gedachte er achter? Of is het gewoon toeval voor de linkshandige schutter?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94121501
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:07 schreef hcwp het volgende:
Ik las vandaag ergens dat heel defensie (en dus ook de Natres) gaat omscholen van de C7(A1) van Diemaco naar de Colt C7/C8, dit hele project zou 2013Q1 voltooid moeten zijn. Heeft iemand enig idee wanneer we bij de natres de eerste units hiervan gaan zien? En of wij dan de C7 of de C8 krijgen?

Tevens zag ik op een foto de vuurregelaar aan de rechterkant van het wapen zitten, is dit een standaard aanpassing met bepaalde gedachte er achter? Of is het gewoon toeval voor de linkshandige schutter?
Met omscholen bedoel je ombouwen neem ik aan :)

Pagina 5

Ik heb er al even mee gespeeld en zo'n red dot is wel geinig. Al lijkt me met de weinige kogels die we hebben met noodvizier schieten leuker :P

De vuurregelaar is gespiegeld (dubbel uitgevoerd dus) voor de lefties.

Het is de bedoeling dat alle C7's omgebouwd worden, maar zoals gewoonlijk is de NatRes als laatste en met huidige problemen kan dat wel eens langer duren met die ombouw. Net als dat ene SMP pakketje... :P
pi_94142261
Ik heb de 28e infoavond voor de reserve. Hoop dat ik me erin kan vinden. Het zou eigenlijk al een half jaar eerder plaatsvinden maar dat ging niet door, iemand een idee waarom?
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_94148754
quote:
Op maandag 14 maart 2011 22:44 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Met omscholen bedoel je ombouwen neem ik aan :)

Pagina 5

Ik heb er al even mee gespeeld en zo'n red dot is wel geinig. Al lijkt me met de weinige kogels die we hebben met noodvizier schieten leuker :P

De vuurregelaar is gespiegeld (dubbel uitgevoerd dus) voor de lefties.

Het is de bedoeling dat alle C7's omgebouwd worden, maar zoals gewoonlijk is de NatRes als laatste en met huidige problemen kan dat wel eens langer duren met die ombouw. Net als dat ene SMP pakketje... :P
Ombouwen, inderdaad. Maar ook omscholing, omdat het beestje net anders schijnt te werken.

En die smp pakketten, het zou me weinig verbazen als dat hele concept overboord gegooid wordt bij de natres en men kiest voor een simpele riem voor je magazijnen en onderhoud, gezien de steeds minder groene taakstelling..
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94159252
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:26 schreef Saak het volgende:
Ik heb de 28e infoavond voor de reserve. Hoop dat ik me erin kan vinden. Het zou eigenlijk al een half jaar eerder plaatsvinden maar dat ging niet door, iemand een idee waarom?
Algemene solicitatiestop. Zelfs mensen die halverwege de keuringen waren moesten plots maanden wachten.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:04:11 #48
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94171963
Zoeken ze eigenlijk nog mensen bij de natres? Of zoeken ze geen mensen meer ivm bezuiningen?
pi_94172247
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:04 schreef First het volgende:
Zoeken ze eigenlijk nog mensen bij de natres? Of zoeken ze geen mensen meer ivm bezuiningen?
Ze hebben nog aan mij gedacht dus ze zullen nog wel zoeken :P
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:34:49 #50
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94173933
Je hebt gelijk ik ga me gewoon opgeven voor een infoavond als het iets is merk ik het vanzelf wel :).
pi_94181599
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:34 schreef First het volgende:
Je hebt gelijk ik ga me gewoon opgeven voor een infoavond als het iets is merk ik het vanzelf wel :).
Ik weet niet waar je woont of dat het nog gaat lukken maar als je snel bent kan je de 28 misschien nog mee, dan is het hier in Vlissingen.
http://www.defensie.nl/la(...)n/aanmeldingstraject
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:38:30 #52
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94202807
Dat is helaas voor mij compleet aan de andere kant van het land :P
pi_94215278
Ik hoorde dat ook de Natres een deel van de bewaking gaat doen in Heumensoord tijdens de opbouw voor de vierdaagse, iemand die hier iets van weet?

Misschien kom ik een paar van jullie daar dan wel tegen :P
pi_94215380
Volgens mij is dat nog niet bekend. Hoorde dat dit van hogerhand nog besloten moet worden.
pi_94215519
Ok, ik kreeg daar namelijk een mailtje van (ben zelf reservist bij de KLu) dat wij doordeweeks de bewaking doen en de Natres in het weekend, vandaar ;)
pi_94217375
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:04 schreef JAY-T het volgende:
Ok, ik kreeg daar namelijk een mailtje van (ben zelf reservist bij de KLu) dat wij doordeweeks de bewaking doen en de Natres in het weekend, vandaar ;)
Das raar, de KLU slaapt toch alleen in hotels })
pi_94230368
Wat een feest; Assen weg. Over 2 maanden heb ik daar mijn AMO, vraag me af of ie dan nog wel open is daar en hoe ze dat willen gaan doen. Maargoed, ik neem aan dat ie er dan nog wel staat. Maar sommigen hebben zich er ook voor opgegeven en dan voor het einde van het jaar. Heeft iemand een idee of er dan een andere Kazerne de fuctie van Sbat noord over neemt?
pi_94238318
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:46 schreef TMartina het volgende:
Wat een feest; Assen weg. Over 2 maanden heb ik daar mijn AMO, vraag me af of ie dan nog wel open is daar en hoe ze dat willen gaan doen. Maargoed, ik neem aan dat ie er dan nog wel staat. Maar sommigen hebben zich er ook voor opgegeven en dan voor het einde van het jaar. Heeft iemand een idee of er dan een andere Kazerne de fuctie van Sbat noord over neemt?
Nog niets officieel bevestigd heh. Niet op de zaken vooruit gaan lopen, maar wel kut allemaal...

Maar zo'n kazerne als de JWF kazerne zal niet binnen zes weken sluiten.
pi_94288179
Ik probeer me al maanden aan te melden op natres.nl.

Iedere keer krijg ik of niks te horen, of een mail dat de gegevens niet kloppen. Ik word er zo langzamerhand een beetje flauw van. Ik weet toch echt wel wat mijn gegevens en ID-nummert zijn.

Of zij hebben de administratie nog niet helemaal op orde, of ik heb het zo vaak geprobeerd dat ze me als 'spammer' hebben aangemerkt O~) .
pi_94439045
Ik lees net op de natres site dat de wacht voor de vierdaagse niet door gaat. Dit schijnt te worden overgenomen door een andere eenheid. Iemand meer info?
  maandag 21 maart 2011 @ 21:04:35 #61
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94440089
Ik heb me aangemeld voor een voorlichtingsavond a.s. woensdag.

Zou iemand me eigenlijk kunnen vertellen wat je moet kunnen om door de keuring heen te komen?
pi_94450579
Jezelf zijn.
Een kort maar duidelijk antwoord!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 00:16:24 #63
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94452994
Ik bedoel de fysieke vereisten ;)
pi_94459450
Hoe ziet jullie 'rooster' er eigenlijk uit? Zijn het voornamelijk opkomsten van één dag (drie uurtjes), of ook vaak meerdere dagen?
pi_94460714
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 10:14 schreef Sloggi het volgende:
Hoe ziet jullie 'rooster' er eigenlijk uit? Zijn het voornamelijk opkomsten van één dag (drie uurtjes), of ook vaak meerdere dagen?
Varieert van opkomsten 's avonds van 3 uurtjes of een oefenweekend waar je vrijdagavond opkomt en zaterdag eind van de middag klaar bent.

Op mijn rooster staat elke maand wel een oefenweekend / ISK gepland. Maar zoals volgende maand heb ik geen opkomst 's avonds.
pi_94469769
Ik was vandaag bij stichting de luchtballon in brabant (Ossendrecht). Wij doen er vanuit school elk jaar vrijwilligerswerk. Nou zag ik er een stuk of 10-20 van defensie rondlopen en metselen/beton storten. 2 stuks vrachtwagens van defensie en van die mercedesjes

Weet iemand of ze daar ook vrijwilligerswerk doen? Lijkt mij dan dat dat de natres is :)
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_94470881
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 15:49 schreef Saak het volgende:
Ik was vandaag bij stichting de luchtballon in brabant (Ossendrecht). Wij doen er vanuit school elk jaar vrijwilligerswerk. Nou zag ik er een stuk of 10-20 van defensie rondlopen en metselen/beton storten. 2 stuks vrachtwagens van defensie en van die mercedesjes

Weet iemand of ze daar ook vrijwilligerswerk doen? Lijkt mij dan dat dat de natres is :)
zal eerder Genie zijn geweest. Dus beroeps
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_94471608
Ik heb mijn brief gekregen dat ik in juni/juli mijn AMO moet gaan doen, krijg ik nog een aparte brief wanneer ik mijn spul in utrecht moet gaan halen?
Gr. Gr.
pi_94471965
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 16:38 schreef unox_worst het volgende:
Ik heb mijn brief gekregen dat ik in juni/juli mijn AMO moet gaan doen, krijg ik nog een aparte brief wanneer ik mijn spul in utrecht moet gaan halen?
ja
Blood Sugar Sex Magik
pi_94474849
Utrecht?
Je bedoelt soesterberg denk ik. Ik geloof dat je met mij mag doen, als je nog in juni gaat!
pi_94474875
Hoogvlieger, weet jij nu al in welke Cie. Je komt? En wanneer je voor het eerst moet opkomen?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94475589
Dubbel negatief. Mischien word er gewacht tot ook het jasje van mn dt binnen in ofso? Zou eigenlijk maar weer eens ff moeten bellen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94477429
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:24 schreef hoogvlieger het volgende:
Dubbel negatief. Mischien word er gewacht tot ook het jasje van mn dt binnen in ofso? Zou eigenlijk maar weer eens ff moeten bellen.
Heeft niets met elkaar te maken.

Indien AMO al gehad en nog geen bericht bij welk bat/cie/pel je komt? -> bellen
AMO nog niet gehad -> AMO doen
pi_94479731
hoeft AMO niet te doen -> is al aangenomen -> heeft nog geen bericht over plaatsing en opkomst gehad -> bellen?

laatste keer dat ik contact had met kapi was op mn kleeddatum 2 wkn terug. Hij had geen idee maar daar ging hij dan ook niet over.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:37:25 #75
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94486533
Wat moet je fysiek eigenlijk kunnen doen om cluster 1 te halen?

Ik heb al hele tijd niet meer gesport en kwam er vanavond achter dat ik niet eens een push-up kan doen met een rechte rug :')
pi_94486923
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:37 schreef First het volgende:
Wat moet je fysiek eigenlijk kunnen doen om cluster 1 te halen?

Ik heb al hele tijd niet meer gesport en kwam er vanavond achter dat ik niet eens een push-up kan doen met een rechte rug :')
je moet bij je keuring niet 'voor cluster 1 gaan'. Gewoon jezelf voorbereiden voor cluster 4. Als je ervoor zorgt dat je aan de DCP eisen voldoet moet het wel goed zijn. Das dus 2400m in 12 min, 20 pushups, 30 situps. Das echt heel goed te doen als je een beetje traint.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94488148
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 21:37 schreef First het volgende:
Wat moet je fysiek eigenlijk kunnen doen om cluster 1 te halen?

Ik heb al hele tijd niet meer gesport en kwam er vanavond achter dat ik niet eens een push-up kan doen met een rechte rug :')
Dat is natuurlijk bij voorbaat kansloos. Ik weet niet wanneer je moet keuren maar ik zou toch maar even aan de bak gaan.

De natres is dan wel geen KCT, maar we lopen wel gewoon het hele weekend met 25+ kg op de man
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:12:15 #78
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_94488677
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:03 schreef hcwp het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bij voorbaat kansloos. Ik weet niet wanneer je moet keuren maar ik zou toch maar even aan de bak gaan.

De natres is dan wel geen KCT, maar we lopen wel gewoon het hele weekend met 25+ kg op de man
Ik heb nog een hele tijd om te trainen :).

Ik heb een hele tijd aan korfbal gedaan en daar gaat het voornamelijk om beenkracht en ik denk zelf dat ik daar wel goed mee zit alleen armkracht niet.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:14:24 #79
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_94488813
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:03 schreef hcwp het volgende:
..,maar we lopen wel gewoon het hele weekend met 25+ kg op de man.
Uhh, dan doe je iets verkeerd volgens mij. :P Enigste keer dat ik compleet omgehangen ben is met die fittest. _O-
pi_94489856
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 22:14 schreef Schild het volgende:

[..]

Uhh, dan doe je iets verkeerd volgens mij. :P Enigste keer dat ik compleet omgehangen ben is met die fittest. _O-
GVU1, volgens Hamil ingepakt + extra GVT in de ruza + buks = ongeveer 25 kg. Laatste keer dat ik woog, althans ;)

En om nou zo'n rukker te zijn die zijn pioschop niet meeneemt vanwege het gewicht :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94490561
Krijg je trouwens nog wat meer tasjes voor op je harnas op de kazerne? Ik heb bij het KPU alleen de tas voor de pio gekregen, maar nog geen meuktasjes en magazijntasjes.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94490877
Heb jij je harnas moeten inleveren? Da's wel zuur :(

Maar magazijntassen krijg je van je bat, meuktasjes doen we naar mijn weten niet aan.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94491828
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:29 schreef hcwp het volgende:

[..]

GVU1, volgens Hamil ingepakt + extra GVT in de ruza + buks = ongeveer 25 kg. Laatste keer dat ik woog, althans ;)

En om nou zo'n rukker te zijn die zijn pioschop niet meeneemt vanwege het gewicht :')
Maar wanneer gaan jullie dan in hemelsnaam met het GVU1 op pad? en waarom? Wij hebben de rugzak alleen bij tijdens de fittest. Verders is het altijd BGU.

tijdens een 25 uurs zit alles bij ons in de woodland of in een grote rugzak die achterin de 4 tonner gaat. Waarom zou je alles op de man meezeulen?
pi_94493038
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:02 schreef Hubs het volgende:

[..]

Maar wanneer gaan jullie dan in hemelsnaam met het GVU1 op pad? en waarom? Wij hebben de rugzak alleen bij tijdens de fittest. Verders is het altijd BGU.

tijdens een 25 uurs zit alles bij ons in de woodland of in een grote rugzak die achterin de 4 tonner gaat. Waarom zou je alles op de man meezeulen?
idd, met een 25uurs heb ik er wat reserve kleding in en wat eten en drinken.. never nooit dat ik aan 25kg kom... :')
En rugzak is ook nauwelijks op de man... gewoon omgehangen maar dat is prima te doen.

Ik heb trouwens maar 1 magazijntas gekregen ivm tekorten :')
Mja opzich mis ik die 2de niet echt.. is wel makkelijk om wat koekjes ofzo in te stoppen :P
pi_94493189
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:45 schreef hcwp het volgende:
Heb jij je harnas moeten inleveren? Da's wel zuur :(

Maar magazijntassen krijg je van je bat, meuktasjes doen we naar mijn weten niet aan.
nee had eerst een opsvest, die heb ik moeten inlevern. Nu heb ik het bokketuig gekregen, maar met alleen een pio tas.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94493391
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:27 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

nee had eerst een opsvest, die heb ik moeten inlevern. Nu heb ik het bokketuig gekregen, maar met alleen een pio tas.
Heb je CBRN masker tas en veldflestas niet op nalevering staan dan?
Rest krijg je bij je peleton wel...
pi_94493506
Tijdens mn kma tijd was 25kg op de man niet heel bijzonder. Was het zwaarst als de slaza in de rugzak ging, met extra gvt en bila drbij, rantsoen, blikken, volle thermofles, pio achterop. Komt daarbij nog je opsvest volgestouwd met meuk, kaarten, boekjes, magazijnen, en de helm eraan. Dan nog je gun erbij zit je toch op een flink pakket.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94493565
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:31 schreef zipta het volgende:

[..]

Heb je CBRN masker tas en veldflestas niet op nalevering staan dan?
Rest krijg je bij je peleton wel...
negat, cbrn tas + extra dop heb ik gekregen. Veldflestas trouwens ook, die was ik nog vergeten.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94493615
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:24 schreef zipta het volgende:

[..]

idd, met een 25uurs heb ik er wat reserve kleding in en wat eten en drinken.. never nooit dat ik aan 25kg kom... :')
En rugzak is ook nauwelijks op de man... gewoon omgehangen maar dat is prima te doen.

Ik heb trouwens maar 1 magazijntas gekregen ivm tekorten :')
Mja opzich mis ik die 2de niet echt.. is wel makkelijk om wat koekjes ofzo in te stoppen :P
Wij hebben op oefenzaterdagen altijd de opdracht om GVU1 mee te nemen, dus ook met rugtas, hoewel deze regelmatig achterwege blijft, gaat hij ook vaak gewoon mee..

Wat betreft het opsvest; ik heb er nu op/aan: 2x magazijntas (x2 magazijnen), 1x C7 onderhoudstas, CBRN tas, pioschop, veldfles, zakmes...

De magazijntassen krijg je van je bat, dus in feite krijg je ook niet meer dan de rest...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94493688
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:36 schreef hcwp het volgende:

[..]

Wij hebben op oefenzaterdagen altijd de opdracht om GVU1 mee te nemen, dus ook met rugtas, hoewel deze regelmatig achterwege blijft, gaat hij ook vaak gewoon mee..

Wat betreft het opsvest; ik heb er nu op/aan: 2x magazijntas (x2 magazijnen), 1x C7 onderhoudstas, CBRN tas, pioschop, veldfles, zakmes...

De magazijntassen krijg je van je bat, dus in feite krijg je ook niet meer dan de rest...
Heb je het grootste deel van je c7 onderhoudstasje niet in je kolf gepropt?
Gr. Gr.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 23:48:23 #91
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_94494108
@hoogvlieger; van het KPU moet je 1x pioschephoes, 1x veldfleshoes, 1x zakmeshoes en 1x wapenonh tasje hebben gekregen.

Van de cie krijg je dan op bruikleen nog 2x magazijntas en 1x wapenonh tasje en wapenonh spullen.
pi_94494243
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:37 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Heb je het grootste deel van je c7 onderhoudstasje niet in je kolf gepropt?
Ik moet toegeven dat ik daar zelfs nog nooit in gekeken heb :@ Dat is overigens vooral omdat ik het zo'n ^%&^#% klepje vind...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94494396
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:51 schreef hcwp het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik daar zelfs nog nooit in gekeken heb :@ Dat is overigens vooral omdat ik het zo'n ^%&^#% klepje vind...
Dat is het ook :P maar je moet je vingers dan ook niet gebruiken om em open te maken.
Gr. Gr.
pi_94500824
Hoe zit het bij de natres met opkomst? Ik zit misschien met het probleem dat ik 's zomers op een camping werk en dat ze op sommige dagen niet zonder mij kunnen. Is er dan voor deze dagen keuze uit verschillende data?
Kan dit misschien beter op de info-avond vragen :P
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_94502602
Wij hebben in de zomer eigenlijk geen opkomsten. Eind juni is meestal de laatste oefening en het begint weer eind augustus met de herdenking van de japanse capitulatie.
pi_94654973
Moet je tijdens amo ook een diepe schuttersput voor 2 personen graven?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:10:31 #97
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_94655665
Nee, en tijdens de reguliere AMO's gaat dat ook niet meer gebeuren. Is namelijk al een paar jaar verboden. ;)

Pioschepje ga je trouwens wel gewoon gebruiken hoor, ligsleuf, wlp en dat soort dingen...
pi_94655884
beejte WLP is toch bijna zo diep als een schuttersput. De enige keer dat ik er een moest maken moesten er 4 paxen + bagage in passen. 2 slaapplaatsen, 2 zit/opservatieplaatsen een nog een hoek voor de ruza's. Bijna 12 uur achtereen in dat ding gezeten. Was ook echt wel goed en stevig gegraven.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94702626
Ik heb een enorme blooper gemaakt!

Nou stond ik vanmorgen klaar om naar de voorlichting voor 't natres te gaan, lees ik de brief voor de zekerheid nog eens goed door. Blijkt dat ik zaterdag had gemoeten!

Onderaan de brief staat:
Bij verhindering gelieve te bellen met: Sergeant 1 M. van der Goot / (telefoonnr.)
Zal ik nu alsnog bellen dat ik geïnteresseerd ben of moet ik dit via een andere weg doen? Of heb ik het helemaal verpest voor mezelf?
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_94702730
Toch maar ff gebeld. Mevrouw was heel vriendelijk en zei dat ik me op nieuw kon inschrijven :D
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_94704209

Haha wat een grap!
  maandag 28 maart 2011 @ 10:38:46 #102
294271 drivehome
als je durft
pi_94705201
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:10 schreef Schild het volgende:
Nee, en tijdens de reguliere AMO's gaat dat ook niet meer gebeuren. Is namelijk al een paar jaar verboden. ;)

Pioschepje ga je trouwens wel gewoon gebruiken hoor, ligsleuf, wlp en dat soort dingen...
Oh? ik heb toch een prachtige schuttersput met bovendekking mogen graven, nog best ontspannen werk als je tijd genoeg krijgt.

[ Bericht 3% gewijzigd door drivehome op 28-03-2011 10:50:54 ]
Drivehome kwam, drivehome zag, drivehome sprak typte
pi_94709785
Voor de A-cie gekozen, omdat er iemand bij me in de buurt woont die ook bij de A zit, dus kunne we makkelijk carpoolen. Zo maar eens bellen met de CC.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94709869
A-cie ^O^
pi_94710204
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:03 schreef Druid het volgende:
A-cie ^O^
*O*

maar de staf zal nu wel aan het bikken zijn dus bel straks wel ff. Als ze er uberhaupt zijn?
Blood Sugar Sex Magik
pi_94710271
CC zal er iig niet zijn op maandag lijkt me
pi_94710317
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:03 schreef Druid het volgende:
A-cie ^O^
:Y
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_94710456
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:12 schreef Druid het volgende:
CC zal er iig niet zijn op maandag lijkt me
ik heb een mobiel nummer van het secretariaat gekregen. Maar weet niet of dit een prive nummer is of werkmobiel.
Blood Sugar Sex Magik
pi_94998106
Bellen en vragen lijkt me. Ze geven het niet voor niets..
pi_95002355
Al even contact gehad met de cc. Zou me deze week nog ff terugbellen over het hoe en wat van de de cie.
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 10 april 2011 @ 19:16:18 #111
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_95311597
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:16 schreef hoogvlieger het volgende:
beejte WLP is toch bijna zo diep als een schuttersput. De enige keer dat ik er een moest maken moesten er 4 paxen + bagage in passen. 2 slaapplaatsen, 2 zit/opservatieplaatsen een nog een hoek voor de ruza's. Bijna 12 uur achtereen in dat ding gezeten. Was ook echt wel goed en stevig gegraven.
Da's een flinke wlp. Wij moeten ze graven voor drie man, zonder bagage (ligt in schuilbivak).
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_95311923
Het was bij ons wat anders. Ons hele peloton lag langs een lange linie in schuilbivakken. We moesten vijandelijke patrouilles etc spotten en opschrijven, bij ons ging dat dus in buddyshifts van 2 uur. We begonnen met graven om 2000 en de wij moesten ons om uiterlijk 2200 in ons wlp bevinden. Natuurlijk begon om klokslag 2200 uur aan de andere kant van de brede zandput twee Mag's te ratelen. Als je s'nachts door een oefenvijand werd gespot, moest je de zooi dichtgooien en verderop een nieuwe bouwen. Gelukkig niet gespot :P.
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 10 april 2011 @ 20:24:42 #113
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_95314483
Da's flink doorgraven... :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_95314805
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:24 schreef Vortix het volgende:
Da's flink doorgraven... :P
jep, uiteindelijk waren we ook pas nipt klaar en stonden we nog met onze ruza's te zeulen toen de mag's begonnen :P.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95348255
Exiting.
Welke rugzak hebben jullie nu, de Alpine Strike?

@ fortix: hoe verloopt je opleiding?
pi_95348392
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:30 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

jep, uiteindelijk waren we ook pas nipt klaar en stonden we nog met onze ruza's te zeulen toen de mag's begonnen :P.
uhhhh, de 60L had ik op de KMA. Natuurlijk weer in moeten leveren en nu dat kleine doelloze ding. Maar krijg waarschijnlijk binnekort via via weer een 60L
Blood Sugar Sex Magik
pi_95348789
Morgen Psychologische keuring, helaas doen ze niet meer Psychologisch en Medisch op 1 dag.
pi_95352111
Succes dan maar!
Iemand een idee hoelang van te voren je een daadwerkelijke uitnodiging krijgt met info over de AMO, zeg maar waar je moet zijn en hoelaat e.d?
  maandag 11 april 2011 @ 19:44:19 #119
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95355629
Als je geluk hebt krijg je de meldinginstructie één week van te voren. Als je pech hebt pas een of twee dagen van te voren. :')
  dinsdag 12 april 2011 @ 00:47:55 #120
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_95375205
Wat doe je tijdens de AMO eigenlijk allemaal?

Ik heb over 3 weken een voorlichtingsavond alleen wat ik me nu afvraag heeft het überhaupt nog wel nut om te gaan i.v.m. met de bezuiniging of ze nog wel nieuwe mensen aannemen.
pi_95378326
Voor zover ik weet gaat de werving voor NATRES nog steeds door.

AMO duurt twee weken en is een samenvatting van basis militaire vaardigheden; exercitie, schieten, velddienst, sporten, flink stuk theorie.
pi_95400391
Ik ben in ieder geval niet gek.
pi_95401266
weet je al wanneer je voor de medische mag? Die is het leukst...
pi_95401354
19 Mei, moet eerlijk bekennen dat ik alleen meer fiets ipv met de bus. Hardlopen heb ik nog niet getraind.
pi_95401377
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:26 schreef TMartina het volgende:
weet je al wanneer je voor de medische mag? Die is het leukst...
ja, lekker jezelf vol laten prikken met gare stofjes ^O^
Blood Sugar Sex Magik
pi_95401441
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:28 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

ja, lekker jezelf vol laten prikken met gare stofjes ^O^
Eeh? nee?

Beetje fietsen, beetje opdrukken, beetje buikspier, meer heb je niet nodig. Voor de AMO ben ik iig wel mezelf aan t aftrainen. Schijnt dat dat wel redelijk zwaar kan zijn.
pi_95401449
Iemand nog vandaag die ook in Amsterdam zat? Wel leuk om te weten of men door is.
Je kan mij herkennen aan mijn blunder bij binnenkomst.

Ik ben diegene die dacht dat mijn naam werd omgeroepen terwijl dat dus helemaal niet zo is. Over stemmetjes in je hoofd gezegd...
pi_95401531
En toch door de keuring? Raar.
pi_95401685
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:32 schreef TMartina het volgende:
En toch door de keuring? Raar.
Gelukkig was er toen niemand van personeel aanwezig.
Ik had echt zo'n beschamend gevoel :-\
pi_95402337
ik vraag me altijd af hoeveel % nou niet erdoor komen...
pi_95403001
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:49 schreef TMartina het volgende:
ik vraag me altijd af hoeveel % nou niet erdoor komen...
Percentage weet ik niet maar ik heb meegemaakt dat sommigen niet doorkwamen.
Ging dan in het gesprek fout, ze hebben dan iets teveel gezegd waarschijnlijk.
pi_95406709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:30 schreef TMartina het volgende:

[..]

Eeh? nee?

Beetje fietsen, beetje opdrukken, beetje buikspier, meer heb je niet nodig. Voor de AMO ben ik iig wel mezelf aan t aftrainen. Schijnt dat dat wel redelijk zwaar kan zijn.
nou ik heb bij mijn keuring anders ook aan de hartfilm gezeten, mn longen gecheckt, allergien etc.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95410483
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:20 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

nou ik heb bij mijn keuring anders ook aan de hartfilm gezeten, mn longen gecheckt, allergien etc.
Longen niet gecheckt bij mij met als argument:"Dat wordt oa bepaald aan de hand van de fietstest". Ik voelde destijds niet de behoefte om te vertellen dat ik een longcapaciteit had van 70% maargoed. Toch nog cluster 4 op dat onderdeel! Iig, allergien was al eerder gecheckt bij mij. Zelfde als dat er een gebitsfoto 3 weken daarvoor was gemaakt. Hierdoor hoefde ik nouwelijks bij de tandarts daar te zitten. Maar bij de urinetest mocht denk ik 1/4 terugkomen om het nog een keer te doen.
6 maanden geleden op de psygologische test was de sfeer goed. Totdat iemand binnen 2 minuten nadat hij werd omgeroepen geescorteerd van het terreir afgezet werd. Grimmigheid sloeg daarna toe.
pi_95410606
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:16 schreef TMartina het volgende:

6 maanden geleden op de psygologische test was de sfeer goed. Totdat iemand binnen 2 minuten nadat hij werd omgeroepen geescorteerd van het terreir afgezet werd. Grimmigheid sloeg daarna toe.
Oei, wist je wat er aan de hand was?
Lijkt me niet echt de ideale plek om te flippen.
pi_95432067
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:20 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

nou ik heb bij mijn keuring anders ook aan de hartfilm gezeten, mn longen gecheckt, allergien etc.
Nou nou, dat zijn wel gare stofjes idd :')

Weet je meteen weer hoe het er met je gezondheid voor staat toch...
pi_95433484
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:31 schreef zipta het volgende:

[..]

Nou nou, dat zijn wel gare stofjes idd :')

Weet je meteen weer hoe het er met je gezondheid voor staat toch...
nouja, gras, pollen en onzichtbare kriebelbeestjes :P. Medisch was ik verder prima, mn hart was zelfs perfect. Alleen longinhoud van 80%, en das later flink klote gebleken.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95443987
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:18 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Oei, wist je wat er aan de hand was?
Lijkt me niet echt de ideale plek om te flippen.
Nee, helaas niet. Maar ik heb wel het idee dat het vaker gebeurd, als je kijkt naar wat voor verschillende soorten mensen wel niet op de keuring zijn.
Maar ik vind het nogsteeds raar dat alles wat Hoogvlieger heeft gedaan wat hij nu opnoemt, ik niet moest doen.
pi_95447561
kan natuurlijk zijn dat het komt omdat ik soesterberg ben gekeurt en niet in amsterdam, maar je zou toch denken dat het inhoudelijk hetzelfde is.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95464809
Soesterberg? Voor natres?
pi_95468643
nee, was nog voor de Klu voordat ik bij de NATRES kwam.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95488804
Ik heb een vraagje: ik heb weekje geleden eindelijk te horen gekregen dat ik ben aangesteld bij de natres (precies een jaar na solliciteren, jee!). AMO begint op 20 juni (Oirschot), dus mag m'n kleren ophalen op 15 juni.
Heeft er iemand enig idee of er vaste tijden zijn voor het ophalen van de kleren? Of kan je de hele dag binnen lopen? Ik moet namelijk die dag tussen 11 en 4 uur in Eindhoven zijn, dus ik hoop dat ik of lekker vroeg of lekker laat kan komen.
pi_95490813
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:40 schreef michieltje84 het volgende:
Ik heb een vraagje: ik heb weekje geleden eindelijk te horen gekregen dat ik ben aangesteld bij de natres (precies een jaar na solliciteren, jee!). AMO begint op 20 juni (Oirschot), dus mag m'n kleren ophalen op 15 juni.
Heeft er iemand enig idee of er vaste tijden zijn voor het ophalen van de kleren? Of kan je de hele dag binnen lopen? Ik moet namelijk die dag tussen 11 en 4 uur in Eindhoven zijn, dus ik hoop dat ik of lekker vroeg of lekker laat kan komen.
Dan zal je of die afspraak in Eindhoven of in Soesterberg moeten verplaatsen.
Want voor het kleden heb je zeker een halve dag nodig...
pi_95494099
Tnx zipta, dan ga ik er maar eens achteraan.
pi_95499851
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:27 schreef zipta het volgende:

[..]

Dan zal je of die afspraak in Eindhoven of in Soesterberg moeten verplaatsen.
Want voor het kleden heb je zeker een halve dag nodig...
Ja of een gehele. Verschilt ook nog wel eens.
En een jaar na solliciteren, dat doe je snel als ik de meeste moet geloven:P
pi_95501507
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:40 schreef michieltje84 het volgende:
Ik heb een vraagje: ik heb weekje geleden eindelijk te horen gekregen dat ik ben aangesteld bij de natres (precies een jaar na solliciteren, jee!). AMO begint op 20 juni (Oirschot), dus mag m'n kleren ophalen op 15 juni.
Heeft er iemand enig idee of er vaste tijden zijn voor het ophalen van de kleren? Of kan je de hele dag binnen lopen? Ik moet namelijk die dag tussen 11 en 4 uur in Eindhoven zijn, dus ik hoop dat ik of lekker vroeg of lekker laat kan komen.
Volgens mij zitten wij dan in dezelfde AMO, ik heb alleen nog niks gehoord over de datum dat ik mn kleren moet ophalen.
Gr. Gr.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:13:33 #146
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95503320
Kom op tijd, want eerst komt, eerst maalt. En laat je geen kapotte rotzooi aandraaien.
Niets zo erg als een gescheurde tent, of slaapzak.
Want wie bij de Natres wacht (op ruiling of nieuw), die wacht lang !!!
Dus tel alles ZELF ! O-)

p.s. verder veel plezier ^O^ w/
pi_95506304
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:13 schreef Rupke61 het volgende:
Kom op tijd, want eerst komt, eerst maalt. En laat je geen kapotte rotzooi aandraaien.
Niets zo erg als een gescheurde tent, of slaapzak.
Want wie bij de Natres wacht (op ruiling of nieuw), die wacht lang !!!
Dus tel alles ZELF ! O-)

p.s. verder veel plezier ^O^ w/
Tent en slaapzak krijg je in een grote tas mee, die niet te openen is zo 123. Maar idd alles passen en kritisch zijn. Hoewel je door een soort laser al je maten opgenomen worden, moest ik bij bijna alles 2 a 3 maten kleiner nemen.
tiptiptip
pi_95511957
joepie, voor het eerst sinds eind februari weer eens een opkomst komende week :)
Nastresser
pi_95518286
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:13 schreef Rupke61 het volgende:
Kom op tijd, want eerst komt, eerst maalt. En laat je geen kapotte rotzooi aandraaien.
Niets zo erg als een gescheurde tent, of slaapzak.
Want wie bij de Natres wacht (op ruiling of nieuw), die wacht lang !!!
Dus tel alles ZELF ! O-)

p.s. verder veel plezier ^O^ w/
Jij toevallig bij het 30e c-cie 2e pel? :P
pi_95529147
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:46 schreef TMartina het volgende:

[..]

Ja of een gehele. Verschilt ook nog wel eens.
En een jaar na solliciteren, dat doe je snel als ik de meeste moet geloven:P
Hehe, ja gelukkig was het veiligheidsonderzoek snel afgerond, duurde bij een vriend van me 8 maanden.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:33 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Volgens mij zitten wij dan in dezelfde AMO, ik heb alleen nog niks gehoord over de datum dat ik mn kleren moet ophalen.
Gezellig! Ik heb ook nog niks gehoord over ophalen van m'n kleren, buiten de beschikbaarheidsverklaring, waarin stond dat de kleeddatum 15-6 zou zijn.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:13 schreef Rupke61 het volgende:
Kom op tijd, want eerst komt, eerst maalt. En laat je geen kapotte rotzooi aandraaien.
Niets zo erg als een gescheurde tent, of slaapzak.
Want wie bij de Natres wacht (op ruiling of nieuw), die wacht lang !!!
Dus tel alles ZELF ! O-)

p.s. verder veel plezier ^O^ w/
Tnx! I will! Heb er iig zin in! ^O^
pi_95534391
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:03 schreef TMartina het volgende:

[..]

Tent en slaapzak krijg je in een grote tas mee, die niet te openen is zo 123. Maar idd alles passen en kritisch zijn. Hoewel je door een soort laser al je maten opgenomen worden, moest ik bij bijna alles 2 a 3 maten kleiner nemen.
tiptiptip
Tent niet gekregen bij t KPU. Hadden ze niet meer :( . Gelukkig wel de M90. En na lang zoeken een dump gevonden waar ze waarschijnlijk nog wel een paar veldpetten hebbe liggen :)
Blood Sugar Sex Magik
pi_95534837
Even over dat gare stofjes injecteren, er staat in een brochure die ik heb meegekregen dat je word ingeënt voor bepaalde ziektes.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:15:52 #153
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95536538
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:32 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Even over dat gare stofjes injecteren, er staat in een brochure die ik heb meegekregen dat je word ingeënt voor bepaalde ziektes.
Tijdens de keuring in ieder geval niet. Paar jaar geleden werd het nog wel tijdens de Natres AMO gedaan, maar nu ook niet meer.
Je kunt (of kon iig) wel op kosten van de baas allerlei spuiten halen bij gezondheidscentra op kazerne's.
Weet niet meer precies waarvoor het was, maar je moest iig een aantal keer komen voor diverse herhalingen.
pi_95536800
Je krijgt hooguit de basisvaccinaties die iedere militair dient te hebben, oa hepatitis a/b, BMR. Exotische spuiten krijg je alleen indien nodig, bijvoorbeeld voor uitzending of jungletraining.
pi_95536890
Ik lees uit de brochure:
DTP
Tyfus
Hepatitis A en B
en BMR

dat is dan de "basispakket"

Dit wordt dus niet tijdens de medische keuring gedaan?
wanneer dan wel?
pi_95537933
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:24 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik lees uit de brochure:
DTP
Tyfus
Hepatitis A en B
en BMR

dat is dan de "basispakket"

Dit wordt dus niet tijdens de medische keuring gedaan?
wanneer dan wel?
Niet... is niet van toepassing voor reservisten.
pi_95537993
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:49 schreef zipta het volgende:

[..]

Niet... is niet van toepassing voor reservisten.
Ow... Wat een papierverspilling dan :P
pi_95538044
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:51 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ow... Wat een papierverspilling dan :P
Ja klopt... net zoals een saneringskaart van de tandarts.. doen ze ook helemaal niks mee.

Aangezien wij onze eigen zorgverzekering hebben en beroeps niet...
pi_95553878
Gelukkig het hele spuitepakket al gehad toen ik op de KMA zat, dus mn gele boekje staat vol.
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:26:06 #160
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95578818
Nou hebben de meeste mensen wel alles al gehad in het verloop van hun leven.
(Niet vaccineren uit geloofs-overtuiging KAN een probleem worden bij aanstelling).
pi_95579333
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:26 schreef Rupke61 het volgende:
(Niet vaccineren uit geloofs-overtuiging.
:')
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 16 april 2011 @ 16:27:23 #162
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95584274
Toch komt het (nog steeds) voor ........ :Y
pi_95679687
Gaan die uit die overtuiging wel in het leger, vraag ik me zo af..
pi_95679831
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:12 schreef wiver het volgende:
Gaan die uit die overtuiging wel in het leger, vraag ik me zo af..
ja hoor, heb dr ook wel een meegemaakt waarbij het eerste waar hij aan dacht als we op bivak gingen zn bijbel was.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95685519
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:12 schreef wiver het volgende:
Gaan die uit die overtuiging wel in het leger, vraag ik me zo af..
waarom niet?
pi_95697972
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:49 schreef Druid het volgende:

[..]

waarom niet?
Het leger staat toch indirect bij veel mensen eqivalent aan doden van mensen?
Vooral de links-georienteerden .. ;-)
pi_95698740
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:02 schreef wiver het volgende:

[..]

Het leger staat toch indirect bij veel mensen eqivalent aan doden van mensen?
Vooral de links-georienteerden .. ;-)
die gast waar ik het over had kwam voor vlieger.....
Blood Sugar Sex Magik
pi_95699640
Zweverig type? Of hoog in z'n bol?

;-) ;-)

Never mind.
Iedere heug z'n meug zegmaar.
Leger en geloofsovertuiging zou goed samen kunnen gaan.
(als het maar geen islam is...)
;-)
pi_95699851
Wat ik me afvroeg is wat je allemaal krijgt van de defensie.
Ik heb gehoord van medesollicitanten dat je meerdere paren schoenen krijgt en meerdere outfits.
Bijv, een nette pak, bloemetjespak en sportkleding?

Het is me zelf niet zo duidelijk, imo ook een beetje overbodig dat ze dit allemaal regelen.
pi_95701547
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:14 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Wat ik me afvroeg is wat je allemaal krijgt van de defensie.
Ik heb gehoord van medesollicitanten dat je meerdere paren schoenen krijgt en meerdere outfits.
Bijv, een nette pak, bloemetjespak en sportkleding?

Het is me zelf niet zo duidelijk, imo ook een beetje overbodig dat ze dit allemaal regelen.
Want, jij vindt dat je het allemaal zelf maar moet aanschaffen? Terwijl je het toch allemaal nodig hebt....
pi_95701981
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 01:01 schreef wiver het volgende:
Zweverig type? Of hoog in z'n bol?

;-) ;-)

Never mind.
Iedere heug z'n meug zegmaar.
Leger en geloofsovertuiging zou goed samen kunnen gaan.
(als het maar geen islam is...)
;-)

Op de keuring was er eens een vent die letterlijk aan de psycholoog meedeeelde dat hij niet uitgezonden wilde worden naar een islamitisch land, want hij weigerde tegen zijn eigen broeders te vechten. En dat terwijl je bij de natres nieteens verplicht, laat staan in een gevechtsfunctie, uitgezonden wordt. Maargoed dit zorgde er wel natuurlijk voor dat ie niet aangenomen werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door TMartina op 19-04-2011 08:44:53 ]
pi_95704053
Waren er afgelopen vrijdagavond en zaterdag nog mensen van hier op de Harskamp? (met dat korpsdiner)

Ik zat er ook met mijn groep :) (Groep Luchtmacht Reserve) De Natresser die aan de poort stond had iig nog nooit van ons gehoord :P
pi_95705068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 08:05 schreef CpV het volgende:

[..]

Want, jij vindt dat je het allemaal zelf maar moet aanschaffen? Terwijl je het toch allemaal nodig hebt....
Naja, als het echt waar is dat je 3 complete outfit krijgt een beetje wel. Vooral met de huidige bezuinigingen mogen ze van mij best om eigen bijdrage vragen. Natuurlijk is dat ze dit aanbieden normaal en superchill, maar bij elkaar kan het wat gaan kosten.
pi_95705154
Een eigen bijdrage zie ik echt niet zitten. Beter gooien ze dat hele DT er uit en bijvoorbeeld de tent.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_95705463
Gisteren nog een veldpet bij een dump weten te vinden. 6,50 euro voor betaald. Vrouw van de zaak zij dat die dingen dus echt nergens meer te krijgen zijn. Defensie heeft ze niet meer, en zij als groothandel had bij toeval er nog een paar in wat oude kratten gevonden. Nou vind ik 6.50 euro nog wel gaan voor iets dat toch veel gebruikt word, maar ze had bijvoorbeeld ook best een aantal DT schoenen, die ik ook nog niet heb gekregen. Maar dat gaat me toch wat te ver dan qua prijs etc.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95706130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:37 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Naja, als het echt waar is dat je 3 complete outfit krijgt een beetje wel. Vooral met de huidige bezuinigingen mogen ze van mij best om eigen bijdrage vragen. Natuurlijk is dat ze dit aanbieden normaal en superchill, maar bij elkaar kan het wat gaan kosten.
Wat een onzin. Als je op een kantoor werkt ga jij toch ook je eigen laptop niet meenemen / een pc aanschaffen omdat je baas die in het kader van de bezuinigingen niet wil leveren?

Spullen die je voor de uitvoering van je functie nodig hebt dienen door de baas te worden aangeboden, zonder dat een medewerker daar zelf voor hoeft te betalen. Dat zou natuurlijk de omgekeerde wereld zijn.

Ik heb geluk gehad en heb vrij veel spullen gekregen. Sportspullen, op schoenen na niet, maar sportkleding is gemakkelijk op te lossen en heb je vaak toch wel. Een DT moet gewoon door de baas worden geleverd, laat staan een GVT. Wat is de volgende stap? Zelf even een Diemaco / Colt aanschaffen of geld bijleggen?

Dat sommige lui een onderdeel niet uitgereikt krijgen en dat dan maar zelf aanschaffen omdat het de uitvoering van de functie vergemakkelijkt is al erg genoeg... maar dat snap ik nog wel en doe ik zelf ook.

Just my two cents.
pi_95713790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 10:50 schreef hoogvlieger het volgende:
Gisteren nog een veldpet bij een dump weten te vinden. 6,50 euro voor betaald. Vrouw van de zaak zij dat die dingen dus echt nergens meer te krijgen zijn. Defensie heeft ze niet meer, en zij als groothandel had bij toeval er nog een paar in wat oude kratten gevonden. Nou vind ik 6.50 euro nog wel gaan voor iets dat toch veel gebruikt word, maar ze had bijvoorbeeld ook best een aantal DT schoenen, die ik ook nog niet heb gekregen. Maar dat gaat me toch wat te ver dan qua prijs etc.
Jij hoeft gelukkig voor jou geen AMO te doen, maar dit probleem hebben ze geloof ik al sinds jaar en dag. Ik las in vorige topics dat mensen dan hun helm op moeten of snel overstappen naar de baret omdat niemand een veldpet heeft. Dus stel, als iemand zoals jij hem gewoon loskoop, dan kan je die alsnog toch niet opzetten op de AMO omdat niemand anders een veldpet heeft en iedereen hetzelfde eruit moet zien?
pi_95714195
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:42 schreef TMartina het volgende:

[..]

Jij hoeft gelukkig voor jou geen AMO te doen, maar dit probleem hebben ze geloof ik al sinds jaar en dag. Ik las in vorige topics dat mensen dan hun helm op moeten of snel overstappen naar de baret omdat niemand een veldpet heeft. Dus stel, als iemand zoals jij hem gewoon loskoop, dan kan je die alsnog toch niet opzetten op de AMO omdat niemand anders een veldpet heeft en iedereen hetzelfde eruit moet zien?
Klopt, was bij ons ook het geval.

Wij mochten op de kazerne ook al vanaf dag 3 de baret dragen. Voor het bivak in januari was ik wel blij dat ik een commando mutsje had gekocht, in het bos vond ik dat fijner dan met een baret op. Alle acties gaan toch met helm, maar als je in het donker een beetje wapen zit te poetsen met een hoofdlampje is die muts ideaal.
pi_95714505
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:42 schreef TMartina het volgende:

[..]

Jij hoeft gelukkig voor jou geen AMO te doen, maar dit probleem hebben ze geloof ik al sinds jaar en dag. Ik las in vorige topics dat mensen dan hun helm op moeten of snel overstappen naar de baret omdat niemand een veldpet heeft. Dus stel, als iemand zoals jij hem gewoon loskoop, dan kan je die alsnog toch niet opzetten op de AMO omdat niemand anders een veldpet heeft en iedereen hetzelfde eruit moet zien?
Het klopt wat je zegt. Gelukkig had tijdens mijn ALO1 iedereen van mij pltn de veldpet van het kpu gekregen, dus geen last van gehad. Voor de opkomstorder die ik voor vanaaf heb gekregen staat als tenue overall + veldpet. Dan lijkt t me dat het zo is dat iedereen die een veldpet heeft die opdoet en de rest de commandomuts, die toch wel goed verstrekt zijn en of verkrijgbaar is.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95715032
Is het nu zo dat de natres belangrijker wordt doordat er veel beroeps verdwijnen?
pi_95718303
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:13 schreef GeertJan88 het volgende:
Is het nu zo dat de natres belangrijker wordt doordat er veel beroeps verdwijnen?
Let's hope so.. :D
pi_95718690
Ik ga waarschijnlijk van Juli tot en met December in het buitenland op stage.
Hoe moet ik dit melden? Ik ben al goedgekeurd voor de psychologische onderzoek en heb 19 Mei mijn medische onderzoek.
De 2 onderzoeken zijn 1 jaar geldig.
Kan ik als ik terug ben meteen de AMO doen?
pi_95719859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:33 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Ik ga waarschijnlijk van Juli tot en met December in het buitenland op stage.
Hoe moet ik dit melden? Ik ben al goedgekeurd voor de psychologische onderzoek en heb 19 Mei mijn medische onderzoek.
De 2 onderzoeken zijn 1 jaar geldig.
Kan ik als ik terug ben meteen de AMO doen?
Wat ik denk, is dat het oa ligt aan wanneer je in dec terug bent.
Volgens de AMO data begint er 1 op 5 dec.
http://www.defensie.nl/la(...)n/aanmeldingstraject
Kortom, als het niet vol is kan je je daarvoor opgeven. Anders moet je wachten tot het najaar wanneer er weer nieuwe data geplaatst worden; maar ik denk dat je dan leuke administratieve problemen hebt, wat nogal gemakkelijk is bij defensie kennerlijk ;(
pi_95720495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:13 schreef GeertJan88 het volgende:
Is het nu zo dat de natres belangrijker wordt doordat er veel beroeps verdwijnen?
Zo ziet het er vooralsnog niet naar uit, veel natres activiteiten worden juist (weer) door beroeps opgepakt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:28:31 #185
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95721367
Idd, op korte termijn is het erg rustig bij de Natres. Alle steunverleningen e.d. worden nu door de beroeps gedaan.
Schijnt dat op langer termijn het allemaal wel weer gaat lopen bij de Natres. Bij een uitzending loopt het dan al snel leeg in Nederland qua beroeps capaciteit. Die taken worden dan overgenomen door de Natres.

Is ook nog even afwachten hoe het gaat lopen bij de onderverdeling bij de brigades. Als dat allemaal een beetje rond is, en de brigades weten wat ze van de Natres kunnen vragen zal het ook wel weer beginnen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:20:28 #186
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95742486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:28 schreef Schild het volgende:
Is ook nog even afwachten hoe het gaat lopen bij de onderverdeling bij de brigades. Als dat allemaal een beetje rond is, en de brigades weten wat ze van de Natres kunnen vragen zal het ook wel weer beginnen.
NATRES = Bewaking, Beveiliging, en Hand-en-Span diensten !!! (ondersteuning).
Niet meer, niet minder !!

De Natrestaken bestaan uit:

* Bewakings- en beveiligingsopdrachten, zoals het verrichten van wacht aan kazernepoorten, het bewaken en beveiligen van ontruimde gebieden en vitale installaties zoals energiecentrales
* Steunverlening bij calamiteiten zoals watersnood en besmettelijke (dier-)ziekten, bijvoorbeeld mond-en-klauwzeer en varkenspest
* Militaire bijstand aan het bevoegd gezag voor het handhaven van de openbare orde en veiligheid
* Militaire steunverlening aan militaire transporten die bij grote oefeningen of inzet door Nederland trekken of in Nederland verblijven. De zogenaamde Host Nation Support
* Militaire steunverlening aan eenheden van de Nederlandse krijgsmacht tijdens vertrek of terugkeer van uitzending en bij oefeningen, als oefenvijand
* Militaire steunverlening aan burgeroverheden bij grote evenementen, bijvorbeeld de Nijmeegse Vierdaagse, de Triatlon van Almere enzovoort
* Ceremoniële activiteiten zoals Prinsjesdag, herdenkingen en dergelijke.

Thats all folks !!!

[ Bericht 15% gewijzigd door Rupke61 op 19-04-2011 23:26:25 ]
pi_95745075
Rupke61 _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 20 april 2011 @ 00:29:39 #188
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95745717
Bedankt voor je post Rupke, jij weet duidelijk hoe de knip en plak functies werken. _O_ :')
  woensdag 20 april 2011 @ 09:16:54 #189
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95750343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:20 schreef Rupke61 het volgende:

[..]

NATRES = Bewaking, Beveiliging, en Hand-en-Span diensten !!! (ondersteuning).
Niet meer, niet minder !!

De Natrestaken bestaan uit:

* Bewakings- en beveiligingsopdrachten, zoals het verrichten van wacht aan kazernepoorten, het bewaken en beveiligen van ontruimde gebieden en vitale installaties zoals energiecentrales
* Steunverlening bij calamiteiten zoals watersnood en besmettelijke (dier-)ziekten, bijvoorbeeld mond-en-klauwzeer en varkenspest
* Militaire bijstand aan het bevoegd gezag voor het handhaven van de openbare orde en veiligheid
* Militaire steunverlening aan militaire transporten die bij grote oefeningen of inzet door Nederland trekken of in Nederland verblijven. De zogenaamde Host Nation Support
* Militaire steunverlening aan eenheden van de Nederlandse krijgsmacht tijdens vertrek of terugkeer van uitzending en bij oefeningen, als oefenvijand
* Militaire steunverlening aan burgeroverheden bij grote evenementen, bijvorbeeld de Nijmeegse Vierdaagse, de Triatlon van Almere enzovoort
* Ceremoniële activiteiten zoals Prinsjesdag, herdenkingen en dergelijke.

Thats all folks !!!
Je bent het zelf niet eens.. nooit geweest.
Bemoei je dan aub niet met dit soort aangelegenheden.

je weet niet waarover je praat namelijk
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 20 april 2011 @ 17:43:38 #190
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95768498
Ik denk dat ik na 7 jaar precies weet waar ik over praat !! :%

Dus als je vragen hebt over de Natres ? Ik kan je precies vertellen wat je NIET bent!

_O-
  woensdag 20 april 2011 @ 18:16:50 #191
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95769740
Nou, ben benieuwd. :D
Vertel dan eens wat de NatRes precies NIET is?
  woensdag 20 april 2011 @ 18:36:30 #192
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95770479
Een Nationale Reservist is GEEN soldaat.
Een soldaat beheerst minimaal de Basis Militaire Opleiding (AMO is niet genoeg)
Leg het Handboek Natres naast het Handboek Militair, en kijk wat je mist !!! (2/3)
De "taken" van de Natres zijn duidelijk door de Politiek neergelegd, en staan hierboven !

Een NL Reservist is een waakhond, met net zoveel militaire waarde als een
bord "Verboden Toegang". :+

Verder wel gezellig ..... *O* w/
  woensdag 20 april 2011 @ 18:55:19 #193
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_95771255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:36 schreef Rupke61 het volgende:
Een Nationale Reservist is GEEN soldaat.
Een soldaat beheerst minimaal de Basis Militaire Opleiding (AMO is niet genoeg)
Leg het Handboek Natres naast het Handboek Militair, en kijk wat je mist !!! (2/3)
De "taken" van de Natres zijn duidelijk door de Politiek neergelegd, en staan hierboven !

Een NL Reservist is een waakhond, met net zoveel militaire waarde als een
bord "Verboden Toegang". :+

Verder wel gezellig ..... *O* w/
Dan doe je al die Natres militairen die op uitzending naar Afghanistan zijn geweest wel reuze tekort. Ook Natres militairen zijn daar immers dagelijks buiten de poort werkzaam geweest. Ik weet niet wanneer jij die 7 jaren bij de Natres doorgebracht hebt, maar het is duidelijk dat jij van de huidige Natres organisatie en doelstellingen geen kaas hebt gegeten. Hoe vaak heb je al aan 'Bakkers Bluf' meegedaan? Kruip gerust eens onder die steen vandaan waar je de laatste decennia onder hebt doorgebracht. Get REAL! je lijkt mi echt een heimweemiet! Kruip nu ook eigenlijk maar weer ff terug onder diezelfde steen voor de komende decennia... Aan jou heeft deze samenleving niets verloren... :W
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
pi_95771573
quote:
Een Nationale Reservist is GEEN soldaat.
Een soldaat beheerst minimaal de Basis Militaire Opleiding (AMO is niet genoeg)
Natres mensen zijn wel degelijk militairen, vallen ook gewoon onder de krijgstucht en AMAR. BMV worden in lesprogramma van 4 jaar aangeleerd ipv in 4 maanden AMO + voortgezette opleidingen.
pi_95773165
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:36 schreef Rupke61 het volgende:
Een Nationale Reservist is GEEN soldaat.
Een soldaat beheerst minimaal de Basis Militaire Opleiding (AMO is niet genoeg)
Leg het Handboek Natres naast het Handboek Militair, en kijk wat je mist !!! (2/3)
De "taken" van de Natres zijn duidelijk door de Politiek neergelegd, en staan hierboven !

Een NL Reservist is een waakhond, met net zoveel militaire waarde als een
bord "Verboden Toegang". :+

Verder wel gezellig ..... *O* w/
Aha, dus omdat ik de ALO heb gedaan, en mn buddy naast me heeft 2 weken AMO gedaan, we hebben de zelfde rang en hetzelfde uniform, ben ik wel soldaat en hij niet.
Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 20 april 2011 @ 20:16:26 #196
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95775660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:36 schreef Rupke61 het volgende:
Een soldaat beheerst minimaal de Basis Militaire Opleiding (AMO is niet genoeg)
Leg het Handboek Natres naast het Handboek Militair, en kijk wat je mist !!! (2/3)
Dus jij wilt zeggen dat het HaMil niet bij de NatRes van toepassing is, en de NatRes alleen gebruik maakt van het Handboek Natres? :?

Jammer, maar is dus niet zo. :N
Elke militair moet het inhoud van het Hamil kennen, de Natres heeft hier bovenop nog het Handboek Natres waar extra specifieke Natres zaken in terugkomen.

ZHKH staat bijvoorbeeld alleen in het Hamil. Volgens jouw theorie zou de Natres dus geen ZHKH kunnen omdat dit niet in het Handboek Natres staat? :|W
  woensdag 20 april 2011 @ 20:26:16 #197
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95776232
Je hoeft inderdaad niet meer te kennen dan Handboek Natres.
Meer wordt niet verwacht, verlangd, of gewaardeerd! (door beroeps). o|O
De rest is hobby`en.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:35:43 #198
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95776859
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:55 schreef leovanw het volgende:

Dan doe je al die Natres militairen die op uitzending naar Afghanistan zijn geweest wel reuze tekort. Ook Natres militairen zijn daar immers dagelijks buiten de poort werkzaam geweest. Ik weet niet wanneer jij die 7 jaren bij de Natres doorgebracht hebt, maar het is duidelijk dat jij van de huidige Natres organisatie en doelstellingen geen kaas hebt gegeten. Hoe vaak heb je al aan 'Bakkers Bluf' meegedaan? Kruip gerust eens onder die steen vandaan waar je de laatste decennia onder hebt doorgebracht. Get REAL! je lijkt mi echt een heimweemiet! Kruip nu ook eigenlijk maar weer ff terug onder diezelfde steen voor de komende decennia... Aan jou heeft deze samenleving niets verloren... :W
Ik weet precies hoe je je voelt...........maar het is niet anders !!!!
"Bakkers Bluf". dadelijk begin je ook nog over de 4 daagse te zeiken... :r
En die Natres militairen in Afghanistan kun je op een hand tellen.
Dat zijn mensen die een specialisme (meestal uit het burger leven) meenemen,
waar de KL iets mee kan doen ! Maar niemand heeft een "Natresser" nodig !

[ Bericht 7% gewijzigd door Rupke61 op 20-04-2011 20:49:18 ]
  woensdag 20 april 2011 @ 21:38:58 #199
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_95780527
:') Zeg frustie! Ga snel terug onder die steen en verdrink je in zelfmedelijden... Je kunt gewoon niet beter als zielig ventje... gelukkig zijn er nog genoeg bij het reservekorps die zich beter voelen dan jij schijnbaar... wat ik aan jou merk is dat je alleen maar afgeeft op een manier: "het ligt niet aan mij, het ligt altijd aan een ander". Lastig he als je niet met teleurstellingen om kunt gaan. Voor mensen zoals jij hebben ze hoge gebouwen neergezet. Doe er iets aan en val voor de rest niemand anders lastig met je gezever! :X
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
pi_95781158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:38 schreef leovanw het volgende:
:') Zeg frustie! Ga snel terug onder die steen en verdrink je in zelfmedelijden... Je kunt gewoon niet beter als zielig ventje... gelukkig zijn er nog genoeg bij het reservekorps die zich beter voelen dan jij schijnbaar... wat ik aan jou merk is dat je alleen maar afgeeft op een manier: "het ligt niet aan mij, het ligt altijd aan een ander". Lastig he als je niet met teleurstellingen om kunt gaan. Voor mensen zoals jij hebben ze hoge gebouwen neergezet. Doe er iets aan en val voor de rest niemand anders lastig met je gezever! :X
eensch
Blood Sugar Sex Magik
pi_95787405
Do Not Feed The Troll
pi_95789794
Weet niet of ik dit nou als troll moet zien of niet. Hij geeft aan 7 natres te hebben gedaan, maar loopt de natres en haar personeel nu volledig af te zeiken. Daar zal hij vast een hele goede rede voor hebben. Echter omdat meneer al meerder keren in verschillende topics loopt te kloten, neem ik zoiemand niet meer serieus, whatever hij beweerd te hebben gedaan of doet.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95793288
Maar dit soort 'haters' zijn er altijd. Ook in het echt dus i.p.v. "Val dood ik wil niks meer horen"-reacties vind ik persoonlijk de tegenargumenten leerzaam om te gebruiken/lezen, want uiteindelijk is dat de manier waardoor mensen overtuigd kunnen worden.
:*
pi_95802504
Ik zag vandaag een bord met 30 natresbat op de kazerne Blerick staan. Hoe zit dat, 30 zit toch in Vught?
  donderdag 21 april 2011 @ 13:17:33 #205
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95802785
30 Natresbat heeft 5 compagnie verdeelt over Zeeland, Brabant en Limburg.
De E-compagnie zat tot begin van het jaar in Blerick op de kazerne. Ze zijn inmiddels verhuist naar Budel.

De bataljons staf van 30 Natres zit wel in Vught.
pi_95802868
Waar zitten de overige compagnieën?

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2011 13:19:33 ]
  donderdag 21 april 2011 @ 13:22:35 #207
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95803027
A-cie Vlissingen
B-cie Breda
C-cie Oirscot
D-cie Weert, zijn bezig met verhuizen naar Budel
E-cie Budel

Batstaf zoals gezegd op de kazerne in Vught

[ Bericht 12% gewijzigd door Schild op 21-04-2011 13:58:26 ]
pi_95807237
Bedankt. Jammer dat ze niet meer in Blerick zitten, anders had ik misschien gesolliciteerd.
  donderdag 21 april 2011 @ 18:18:02 #209
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95814754
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 07:57 schreef TMartina het volgende:
Maar dit soort 'haters' zijn er altijd. Ook in het echt dus i.p.v. "Val dood ik wil niks meer horen"-reacties vind ik persoonlijk de tegenargumenten leerzaam om te gebruiken/lezen, want uiteindelijk is dat de manier waardoor mensen overtuigd kunnen worden.
:*
Let wel, ik ben geen hater van de Natres, integendeel ! Maar we zijn, wat we zijn .......
En als er toevallig iemand wordt uitgezonden, wordt hem eerst de natres-baret van het hoofd
geslagen, en onmiddelijk een "correcte - baret" aangemeten!!!
Want een Natresser op zending...het zal nooit gebeuren ! :|W

(en dat is ook goed zo..... w/ )

[ Bericht 5% gewijzigd door Rupke61 op 21-04-2011 18:23:34 ]
  donderdag 21 april 2011 @ 18:29:35 #210
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95815097
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:25 schreef hoogvlieger het volgende:
Weet niet of ik dit nou als troll moet zien of niet. Hij geeft aan 7 natres te hebben gedaan, maar loopt de natres en haar personeel nu volledig af te zeiken. Daar zal hij vast een hele goede rede voor hebben. Echter omdat meneer al meerder keren in verschillende topics loopt te kloten, neem ik zoiemand niet meer serieus, whatever hij beweerd te hebben gedaan of doet.
Ik ben inderdaad een beetje teleurgesteld in de KL! ,sorry O-)
pi_95815481
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:29 schreef Rupke61 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad een beetje teleurgesteld in de KL! ,sorry O-)
da's dan spijtig, maar zoals ik al zei: je zult er een goeie reden voor hebben.
Blood Sugar Sex Magik
pi_95816264
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:18 schreef Rupke61 het volgende:

[..]

Let wel, ik ben geen hater van de Natres, integendeel ! Maar we zijn, wat we zijn .......
En als er toevallig iemand wordt uitgezonden, wordt hem eerst de natres-baret van het hoofd
geslagen, en onmiddelijk een "correcte - baret" aangemeten!!!
Want een Natresser op zending...het zal nooit gebeuren ! :|W
Heb je ooit NR gelezen? Meerdere interviews met uitgezonden natressers met gewoon keurig onze baret op de bol.
  donderdag 21 april 2011 @ 19:47:34 #213
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_95818929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:55 schreef Druid het volgende:

[..]

Heb je ooit NR gelezen? Meerdere interviews met uitgezonden natressers met gewoon keurig onze baret op de bol.
Ik ben ze meerdere malen tegegekomen in Afghanistan. Niets mis mee en ze kunnen hun mannetje staan. Niets anders dan respect. De drie uitgereikte gevechtsinsignes zijn daar een erkenning voor. Bijvoorbeeld ook elnt FW, twee keer uitgezonden geweest en een persoonlijk maatje van me. Heeft in aardig wat TIC's gezeten. En dan niet alleen met NLD troepen. Iig nog nooit meegemaakt dat iemand zijn Natres baretembleem werd afgepakt door actief dienende. Misschien moet Rupke maar eens in de spiegel kijken en het bij zichzelf zoeken ipv anderen (lees oa de KL) de schuld te geven. Er zullen bij de KL ongetwijveld assholes tussenzitten... maar waar vind je die niet? Een hele organisatie over 1 kam scheren is niet netjes... Vooral niet je collega Natres militairen die ook uit een bepaalde overtuiging hun beste beentje voor zetten... Niet dan?
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  donderdag 21 april 2011 @ 20:18:47 #214
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95820777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:47 schreef leovanw het volgende:

[..]

Ik ben ze meerdere malen tegegekomen in Afghanistan. Niets mis mee en ze kunnen hun mannetje staan. Niets anders dan respect. De drie uitgereikte gevechtsinsignes zijn daar een erkenning voor. Bijvoorbeeld ook elnt FW, twee keer uitgezonden geweest en een persoonlijk maatje van me. Heeft in aardig wat TIC's gezeten. En dan niet alleen met NLD troepen. Iig nog nooit meegemaakt dat iemand zijn Natres baretembleem werd afgepakt door actief dienende. Misschien moet Rupke maar eens in de spiegel kijken en het bij zichzelf zoeken ipv anderen (lees oa de KL) de schuld te geven. Er zullen bij de KL ongetwijveld assholes tussenzitten... maar waar vind je die niet? Een hele organisatie over 1 kam scheren is niet netjes... Vooral niet je collega Natres militairen die ook uit een bepaalde overtuiging hun beste beentje voor zetten... Niet dan?
Ik bedoel daarmee, dat je gelijk "ergens" anders ingedeeld wordt.
Bij een (ander) infantrie onderdeel, of Kops Administratie b.v.
En dan draag je gelijk "hun" baretembleem.
Je zult geen Kamp Natres vinden...... :?
pi_95821896
Moahh, volgens mij is dat niet overeenkomstig de uitspraak die je eerder postte over het aanmeten van nieuwe baretten...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_95822399
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:18 schreef Rupke61 het volgende:
Je zult geen Kamp Natres vinden...... :?
Wordt dat ergens beweerd dan?
  donderdag 21 april 2011 @ 20:49:39 #217
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_95822864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:18 schreef Rupke61 het volgende:

[..]

Ik bedoel daarmee, dat je gelijk "ergens" anders ingedeeld wordt.
Bij een (ander) infantrie onderdeel, of Kops Administratie b.v.
En dan draag je gelijk "hun" baretembleem.
Je zult geen Kamp Natres vinden...... :?
Moet ik je weer tegenspreken kerel... diegene die ik in Afghanistan tegengekomen ben... binnen en buiten de poort droegen met trots hun Natres embleem... En niemand die daar problemen mee had...
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  donderdag 21 april 2011 @ 23:29:58 #218
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95833660
Vreemd ...... want dat is niet de bedoeling .... dan kun je zien dat het met de Tucht weer
ver te zoeken is ! ~O>
pi_95835620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:29 schreef Rupke61 het volgende:
Vreemd ...... want dat is niet de bedoeling .... dan kun je zien dat het met de Tucht weer
ver te zoeken is ! ~O>
En waarom zou een Natresser dan volgens meneer niet zijn eigen embleem mogen dragen op uitzending?
Blood Sugar Sex Magik
pi_95841378
Als de we de Natres iets kwalijk kunnen nemen is het slechts dat je Nederlands geen zier verbeterd is, in die zeven jaar.
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:32:46 #221
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95841536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:26 schreef Druid het volgende:
Als de we de Natres iets kwalijk kunnen nemen is het slechts dat je Nederlands geen zier verbeterd is, in die zeven jaar.
Een echte natres-rambo. The revenge of the Nerds........... _O-
"Ik ben klaar voor de OORLOG........maar heb helaas geen snipperdagen meer !!,sorry" w/
pi_95841681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:32 schreef Rupke61 het volgende:
"Ik ben klaar voor de OORLOG........maar heb helaas geen snipperdagen meer !!,sorry" w/
Toegegeven, die is best geinig :)
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:53:32 #223
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95841986
............ *)
pi_95845846
Ach ja wat ik doe bij de Natres vind ik leuk, geloof ook wel dat veel zaken die ik bij de Natres nut hebben en dan doel ik natuurlijk op steunverleningen. Ook het oefenvijand spelen voor beroeps is in mijn ogen zeer nuttig.
  vrijdag 22 april 2011 @ 12:53:50 #225
341770 Rupke61
Laat maar zitten ...
pi_95847707
Dat klopt helemaal !! ^O^
pi_95849079
Zit ook nog wel geregeld over beroeps na te denken, omdat ik de Natres zo leuk vind. Maar er is natuurlijk een risico dat als je elke dag met defensie bezig bent dat de lol er snel af is.
pi_95849178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:40 schreef GeertJan88 het volgende:
Zit ook nog wel geregeld over beroeps na te denken, omdat ik de Natres zo leuk vind. Maar er is natuurlijk een risico dat als je elke dag met defensie bezig bent dat de lol er snel af is.
Ik wilde altijd graag beroeps worden maar mijn ouders hadden dat liever niet.
Natres is een mooie compromis ^O^
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:58:13 #228
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_95851902
Sfeer en cultuur bij de Natres is ook eigenlijk niet te vergelijken met beroeps...
pi_95853411
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:58 schreef Schild het volgende:
Sfeer en cultuur bij de Natres is ook eigenlijk niet te vergelijken met beroeps...
Absoluut niet :). Naja ik ben de KMA gewend, al zal natuurlijk wel weer enigzins gespeeld zijn (mbt tot het gat manschappen/(onder-)officieren).
Blood Sugar Sex Magik
pi_95959077
Kct FTW
  maandag 25 april 2011 @ 20:58:23 #231
343154 .50
Let`s Rock
pi_95969019
Ik heb weleens officieren horen zeggen, "de Natres is onze fanclub, en hun oefendagen zijn
fanclub dagen" ! Ook niet erg leuk . ;(
pi_95972613
Hoewel ik nog pas in de keuring periode zit, voel ik me trots dat ik me heb aangemeld.
Ik heb goed nagedacht of ik beroeps zou worden of zou gaan studeren en ben blij dat ik voor de 2de heb gekozen. Het is niet denigrerend bedoeld maar ik ben blij dat ik studeer, werk heb en tot niets verplicht ben, helemaal met de huidige bezuinigingen.
pi_95973145
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:06 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hoewel ik nog pas in de keuring periode zit, voel ik me trots dat ik me heb aangemeld.
Ik heb goed nagedacht of ik beroeps zou worden of zou gaan studeren en ben blij dat ik voor de 2de heb gekozen. Het is niet denigrerend bedoeld maar ik ben blij dat ik studeer, werk heb en tot niets verplicht ben, helemaal met de huidige bezuinigingen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:43 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ik wilde altijd graag beroeps worden maar mijn ouders hadden dat liever niet.
Natres is een mooie compromis ^O^
Dus een beetje van beide? Hier hetzelfde iig.
pi_95996342
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2011 16:48 schreef Nitwit82 het volgende:
Kct FTW
:? je gaat ervoor? lees dan even goed leovanw zijn site door en besluit dan of je de stap waagt naar de reis voor de groene baret. :O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:59:55 #235
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_96065755
Een kameraad van mij heeft zich aangemeld voor de Natres iemand enig idee hoe lang het duurt voordat hij voor een keuring wordt uitgenodigd?
Meende mij te herrineren dan het vroeger heeeeeeel erg lang duurde :P
pi_96067255
lastig te zeggen, bij de één gaat het zeer rap, bij de ander kan het maanden duren - bij mezelf zaten tussen opsturen papieren en uitnodiging keuring een maand of 2-3.
  woensdag 27 april 2011 @ 23:16:55 #237
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_96071244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:19 schreef Druid het volgende:
lastig te zeggen, bij de één gaat het zeer rap, bij de ander kan het maanden duren - bij mezelf zaten tussen opsturen papieren en uitnodiging keuring een maand of 2-3.
Valt me nog mee hij vertelde dat iemand die hij kende er wel 11 maanden maanden op had moeten wachten :') Iets met stakingen bij het bedrijf waar je gekeurd wordt.
pi_96072438
stakingen zegt me niets, militairen bij de keuringsdienst mogen niet staken dus dat lijkt me sterk; er waren/zijn wel grote vertragingen door capaciteitsproblemen
  woensdag 27 april 2011 @ 23:44:38 #239
207403 First
overal, altijd de eerste
pi_96072858
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 23:36 schreef Druid het volgende:
stakingen zegt me niets, militairen bij de keuringsdienst mogen niet staken dus dat lijkt me sterk; er waren/zijn wel grote vertragingen door capaciteitsproblemen
Dan zal ik het me wel verkeerd hebben herinnerd.
pi_96245009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:40 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Absoluut niet :). Naja ik ben de KMA gewend, al zal natuurlijk wel weer enigzins gespeeld zijn (mbt tot het gat manschappen/(onder-)officieren).
Alsof een opleidingsinstituut ook maar enigsins overeen komt met het parate leger :N
  maandag 2 mei 2011 @ 13:02:46 #241
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_96245233
_O-
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_96245311
Wat het is toch zo? :P
  maandag 2 mei 2011 @ 13:09:46 #243
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_96245454
De eerste de beste novice die de woorden "maar bij mij in de opleiding.." in z'n mond neemt zal zeer waarschijnlijk zijn zin niet kunnen afmaken.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 2 mei 2011 @ 13:33:53 #244
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96246411
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:56 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Alsof een opleidingsinstituut ook maar enigsins overeen komt met het parate leger :N
Dit dus. :Y
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 2 mei 2011 @ 13:59:29 #245
214323 hoogvlieger
Vivat Rex!
pi_96247558
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:56 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Alsof een opleidingsinstituut ook maar enigsins overeen komt met het parate leger :N
nee dus.
Blood Sugar Sex Magik
pi_96248161
Maar zo laat jij het wel overkomen in je post ;)

net zoals dat de natres absoluut niet te vergelijken is met beroepswerk.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:25:20 #247
214323 hoogvlieger
Vivat Rex!
pi_96248609
Bedoelde met die post dat het op een opleidingsinstituut overdreven word. Dingen als je elke keer weer helemaal correct aanmelden bij je pc, zelfs als je even snel wat wil vragen. En het kader dat ineens overdreven 'streng' word als er weer een MT was.

En zelfs dingen als het kader dat elke keer als er weer een veldoefening was de beamer + scherm meeneemt tbv van de oefening (lees: films kijken als wij in de stromende regen in onze ligsleuven liggen) reken ik daaronder.
Blood Sugar Sex Magik
pi_96287933
hoi ,

Vorig jaar naar een bijeenkomst geweest voor de luchtmacht reserve!helemaal verkocht!heb altijd al voor defensie willen werken! en ivm het feit dat ik een burgerbaan heb maar toch die kriebels bleef hebben voor defensie ben ik vorig jaar naar de luchtmacht reserve bijeenkomst geweest!
heb me daar opgegeven en ben gelijk 4x in de week gaan sporten en daarnaast op zondag een rondje hardlopen . Mijn vriend werkt voor de landmacht dus dat is mee meegenomen kwa hardlopen enz.

Ik zou eigelijk vorig jaar oktober al een keuring krijgen maar deze is verzet naar januari 2011. Helaas door alle bezuinigingen nog steeds geen keuring gehad! wel contact opgenomen met marine kazerne door middel van email en iemand gesproken die ging over de reserviste van de luchtmacht.
Hun weten ook niet hoelang het nog gaat duren en waar iedereen aan toe is..zoiezo zou in het eerste deel van dit jaar niemand meer gekeurd worden.

Heeft iemand enig idee of een schatting?

Groetjes a
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:54:38 #249
214323 hoogvlieger
Vivat Rex!
pi_96289111
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:20 schreef as23 het volgende:
hoi ,

Vorig jaar naar een bijeenkomst geweest voor de luchtmacht reserve!helemaal verkocht!heb altijd al voor defensie willen werken! en ivm het feit dat ik een burgerbaan heb maar toch die kriebels bleef hebben voor defensie ben ik vorig jaar naar de luchtmacht reserve bijeenkomst geweest!
heb me daar opgegeven en ben gelijk 4x in de week gaan sporten en daarnaast op zondag een rondje hardlopen . Mijn vriend werkt voor de landmacht dus dat is mee meegenomen kwa hardlopen enz.

Ik zou eigelijk vorig jaar oktober al een keuring krijgen maar deze is verzet naar januari 2011. Helaas door alle bezuinigingen nog steeds geen keuring gehad! wel contact opgenomen met marine kazerne door middel van email en iemand gesproken die ging over de reserviste van de luchtmacht.
Hun weten ook niet hoelang het nog gaat duren en waar iedereen aan toe is..zoiezo zou in het eerste deel van dit jaar niemand meer gekeurd worden.

Heeft iemand enig idee of een schatting?

Groetjes a
Komt van de site van de luchtmacht: Vanwege grote belangstelling zijn er momenteel geen vacatures voor reservist

Zegt genoeg denk ik. Volgens mij is dit al maanden zo. Als dan toch reservist bij defensie wil worden, zou ik toch maar voor de natres kiezen, die hebben nmw zoiso nog volk nodig :)
Blood Sugar Sex Magik
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 3 mei 2011 @ 12:38:27 #250
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96290623
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:54 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Komt van de site van de luchtmacht: Vanwege grote belangstelling zijn er momenteel geen vacatures voor reservist

Zegt genoeg denk ik. Volgens mij is dit al maanden zo. Als dan toch reservist bij defensie wil worden, zou ik toch maar voor de natres kiezen, die hebben nmw zoiso nog volk nodig :)
He overloper! Je bent toch geen zieltjes aan het winnen!? ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:58:37 #251
214323 hoogvlieger
Vivat Rex!
pi_96291335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:38 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

He overloper! Je bent toch geen zieltjes aan het winnen!? ;)
Naja, wilde zelf eerst ook bij de KLu reserve proberen, maar toch voor de KL gekozen omdat het snel te regelen was en een stuk dichter bij huis.

En extra leuten kunnen we altijd gebruiken toch :)
Blood Sugar Sex Magik
pi_96386080
Euhmm, ik heb een brief gekregen van de Natres dat ik toch ben afgewezen voor de de psychologisch onderzoek. (die ik 12 april had gehaald).

"in kader van uw sollicitatie heeft u deelgenomen aan een psychologisch onderzoek. Op grond van dit aanvullende gegevens die u zelf na dit onderzoek hebt aangeleverd kunt u op dit moment helaas nog niet in aanmerking komen voor de door u gewenste functie."

Wat ik dus had gedaan was na de psychologische een belletje gepleegd naar DPD of ik diegene mag spreken die mij heeft geinterviewd als vertrouwenspersoon. Relatie tussen mij en mijn vader verliep niet zo erg lekker en wilde er iemand over praten. Diegene was erg open en kwam vertrouwlijk over. Mevrouw aan de telefoon weigerde en vroeg aan de telefoon wat mijn probleem was (vond sowieso raar want ik wilde een vetrouwlijk gesprek). Toch gezegd dat de relati niet zo lekker zat, ze zei dat ik met iemand uit eigen buurt over moest praten.

Vandaag kreeg ik een brief wat in stond dat ik ben afgewezen. Hoe moet het nu verder? Kwam het omdat de relatie niet lekker zat of was het omdat ik heb gebeld terwijl ik geslaagd was?

Ik ben nu echt sprakeloos want Natres is toch iets wat ik wil doen.

Mvg
pi_96387915
Ik denk dat het veilig is om te stellen dat je keuze om met DPD te bellen voor een goed gesprek niet de juiste was... Goede gesprekken heb je familie of vrienden voor...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_96388187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:35 schreef hcwp het volgende:
Ik denk dat het veilig is om te stellen dat je keuze om met DPD te bellen voor een goed gesprek niet de juiste was... Goede gesprekken heb je familie of vrienden voor...
Dat denk ik ook ja. Ik wilde een vrouwelijke gesprek, krijg in plaats daarvan een afwijzing.
Vandaag is Bevrijdingsdag dus niemand neemt op :(

Protip: gewoon zo weinig mogelijk zeggen, anders wordt het tegen je gebruikt.
pi_96389476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:54 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Komt van de site van de luchtmacht: Vanwege grote belangstelling zijn er momenteel geen vacatures voor reservist

Zegt genoeg denk ik. Volgens mij is dit al maanden zo. Als dan toch reservist bij defensie wil worden, zou ik toch maar voor de natres kiezen, die hebben nmw zoiso nog volk nodig :)
hej,

jamaar ik had al een sollicitatie lopen voordat er genoeg mensen zich aan hadden gemeld! ik weet ook dat er begin van het jaar redelijk wat mensen een afwijzing hebben gehad omdat ze genoeg aanmeldingen hadden!ik dus neit want ik zat al bij die aanmelding van vorig jaar en zou eigenlijk al gekeurd zijn!!
maar de natres heeft dus ook nog mensen nodig?
thanx voor de tip!
pi_96402099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:06 schreef as23 het volgende:

[..]

hej,

jamaar ik had al een sollicitatie lopen voordat er genoeg mensen zich aan hadden gemeld! ik weet ook dat er begin van het jaar redelijk wat mensen een afwijzing hebben gehad omdat ze genoeg aanmeldingen hadden!ik dus neit want ik zat al bij die aanmelding van vorig jaar en zou eigenlijk al gekeurd zijn!!
maar de natres heeft dus ook nog mensen nodig?
thanx voor de tip!
Ik snap de helft van je verhaal niet; wil je nou zeggen dat mensen afgewezen zijn begin dit jaar omdat ze genoeg mensen hadden? Of dat er geen voorlichtingen en keuringen meer waren?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:41 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja. Ik wilde een vrouwelijke gesprek, krijg in plaats daarvan een afwijzing.
Vandaag is Bevrijdingsdag dus niemand neemt op :(

Protip: gewoon zo weinig mogelijk zeggen, anders wordt het tegen je gebruikt.
-O- Je moet zijn wie je bent. Als zij dat zien als een reden om je af te wijzen, is dat een goede reden. Zie het van de positieve kant, over 1(of 2?) jaar mag je het nog eens doen.
pi_96406204
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:22 schreef TMartina het volgende:

-O- Je moet zijn wie je bent. Als zij dat zien als een reden om je af te wijzen, is dat een goede reden. Zie het van de positieve kant, over 1(of 2?) jaar mag je het nog eens doen.
Ik was al goed gekeurd. Alles wat ik wilde was een vertrouwelijk gesprek. dame aan de telefoon weigerde en heeft de informatie die ik heb gegeven (relatie met vader) tegen me gebruikt.
Als er zo wordt gehandeld is het toch niet vertrouwelijk meer... Ik weet niet eens meer wat ik wel of niet kan zeggen, straks wordt het weer tegen me gebruikt.

Ik ga sowieso morgen bellen om te vragen hoe het zit en hoe het verder moet. Ik denk dat ze me alsnog hebben afgekeurd omdat ik tijdens het gesprek zelf dit niet heb aangekaart. Maar later alsnog heb gebeld.
pi_96408128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:24 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Ik was al goed gekeurd. Alles wat ik wilde was een vertrouwelijk gesprek.
Het is dan ook niet zo slim om dit met mensen van het DPD te willen doen

quote:
dame aan de telefoon weigerde en heeft de informatie die ik heb gegeven (relatie met vader) tegen me gebruikt.
quote:
Als er zo wordt gehandeld is het toch niet vertrouwelijk meer...
Een receptioniste heeft dan ook geen eed, verklaring of wat dan ook afgelegd om te beloven dat ze het patientgeheim niet zal schenden. Ze is immers geen dr.

quote:
Ik weet niet eens meer wat ik wel of niet kan zeggen, straks wordt het weer tegen me gebruikt.
Wat voor een nut zou zo'n psychologisch onderzoek hebben als ze je er niet op mogen afkeuren? Zoals TMartina al aangaf, je moet je voordoen zoals je bent, de rest prikken ze toch wel doorheen. Kom je er niet doorheen, over 1 a 2 jaar kun je weer.

Het klinkt mij een beetje in de oren alsof je jezelf in de voet hebt geschoten. Je kan hen niet verwijten informatie te gebruiken die je ze in de schoot werpt.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_96409594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef hcwp het volgende:

[..]

Het is dan ook niet zo slim om dit met mensen van het DPD te willen doen

[..]

[..]

Een receptioniste heeft dan ook geen eed, verklaring of wat dan ook afgelegd om te beloven dat ze het patientgeheim niet zal schenden. Ze is immers geen dr.

[..]

Wat voor een nut zou zo'n psychologisch onderzoek hebben als ze je er niet op mogen afkeuren? Zoals TMartina al aangaf, je moet je voordoen zoals je bent, de rest prikken ze toch wel doorheen. Kom je er niet doorheen, over 1 a 2 jaar kun je weer.

Het klinkt mij een beetje in de oren alsof je jezelf in de voet hebt geschoten. Je kan hen niet verwijten informatie te gebruiken die je ze in de schoot werpt.
Ik had na dat belletje meteen al spijt van. Ik voelde me zeker niet op mijn gemak tijdens het gesprek. had het nooit moeten doen, maargoed... Het is gebeurd en wacht nu maar een jaar. Ga sowieso een half jaar op stage in het buitenland maar dan moet ik alsnog een half jaar wachten.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:31:17 #260
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96431105
beetje klote gelopen ikveranderhemniet ... :{
je moet zoiezo oppassen met zulke vertrouwelijke informatie...

enkel spreken daarover als er naar wordt gevraagd is het devies, en dan tegenover de juiste personen. Zo gaat het ook in het burgerleven..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_96434026
Maar wat was ook je gedachte om die mensen te bellen? En niet gewoon een psycholoog of zo?
pi_96464319
Ik kan me zo wel voorstellen dat als je bij iemand je hart een keer heb kunnen luchten, je dan aangetrokken voelt tot die persoon. Als je dan in een situatie komt waar je geen raad mee weet, verlang je weer naar die persoon om je hart te luchten.
Alleen werkt dit helaas niet bij defensie..
Die kijken puur hoe stabiel iemand in het leven staat. Of iemand tegen stressvolle situaties kan en zo.
Dan is het een harde werkelijkheid als die band met de persoon maar eenzijdig blijkt..
Maar die doet gewoon haar werk.
Nu heb je ff de tijd om zaken op een rijtje te zetten. Als je het goed doet, wordt je hier sterker door en sta je volgend jaar steviger in je schoenen.
Zoek een goede vriend. Heeft iedereen nodig.
Er is niet voor niets een 'buddy-systeem'
Good luck!! 
pi_96464750
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 02:26 schreef wiver het volgende:
Ik kan me zo wel voorstellen dat als je bij iemand je hart een keer heb kunnen luchten, je dan aangetrokken voelt tot die persoon. Als je dan in een situatie komt waar je geen raad mee weet, verlang je weer naar die persoon om je hart te luchten.
Alleen werkt dit helaas niet bij defensie..
Die kijken puur hoe stabiel iemand in het leven staat. Of iemand tegen stressvolle situaties kan en zo.
Dan is het een harde werkelijkheid als die band met de persoon maar eenzijdig blijkt..
Maar die doet gewoon haar werk.
Nu heb je ff de tijd om zaken op een rijtje te zetten. Als je het goed doet, wordt je hier sterker door en sta je volgend jaar steviger in je schoenen.
Zoek een goede vriend. Heeft iedereen nodig.
Er is niet voor niets een 'buddy-systeem'
Good luck!! 
Spijker op de kop geslagen. Moest gewoon even mijn hart luchten maar helaas heb ik dat bij de verkeerde persoon gedaan.
Vandaag gebeld maar contactpersoon was helaas niet aanwezig. Dan maar maandag proberen om te vragen wat de exacte reden is.

Geen twijfel mogelijk dat ik het volgend jaar gewoon nog een keer solliciteer. Gaat helaas weer maanden overheen en 30 euro ofzo om documenten rechtsgeldig te maken...
pi_96469171
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 03:00 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Spijker op de kop geslagen. Moest gewoon even mijn hart luchten maar helaas heb ik dat bij de verkeerde persoon gedaan.
Vandaag gebeld maar contactpersoon was helaas niet aanwezig. Dan maar maandag proberen om te vragen wat de exacte reden is.

Geen twijfel mogelijk dat ik het volgend jaar gewoon nog een keer solliciteer. Gaat helaas weer maanden overheen en 30 euro ofzo om documenten rechtsgeldig te maken...
GBA dingen etc aanvragen is gratis als het voor defensie is.
Blood Sugar Sex Magik
pi_96541329
[quote]0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:22 schreef TMartina het volgende:

[..]

Ik snap de helft van je verhaal niet; wil je nou zeggen dat mensen afgewezen zijn begin dit jaar omdat ze genoeg mensen hadden? Of dat er geen voorlichtingen en keuringen meer waren?

[..]

Wat ik wil zeggen is dat er eind vorig jaar op de site van de luchtmacht stond dat wegens bezuinigen mensen die al hadden gesolliciteerd een brief thuis zouden ontvangen aan begin 2011 over hoe of wat. Ik kreeg geen brief dus heb toen contact gehad met iemand van de reserviste en de reden dat ik geen brief heb ontvangen is omdat ik al verder in de sollicitatie zit dan mensen die later hadden gesolliciteerd....die mensen hebben dus een afwijzing ontvangen (welke reden weet ik niet of dat nou te maken heeft met bezuinigen of met genoeg mensen hebben maar ik ga uit van het laatste aangezien er ook op de luchmacht site aan word gegeven dat ze wegens grote belangstelling geen mensen meer zoeken..)

Maar ik blijf gewoon wachten op de keuring voor luchtmacht reserve en hopen dat het dit jaar nog word of anders begin volgend jaar..
pi_96542390
Deze maand start de laatste groep met de bvo-kbb (de opleiding na de amo) en daarmee is het voorlopig gedaan. Denk dat je lang kan wachten helaas..
  maandag 9 mei 2011 @ 13:13:01 #267
214323 hoogvlieger
Vivat Rex!
pi_96543101
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:55 schreef JAY-T het volgende:
Deze maand start de laatste groep met de bvo-kbb (de opleiding na de amo) en daarmee is het voorlopig gedaan. Denk dat je lang kan wachten helaas..
waar staat dat bvo-kbb voor? Ik zou ook ergens in de komende paar maanden mijn amo+ moeten hebben.
Blood Sugar Sex Magik
pi_96543567
Basis Vakopleiding Korporaal Bewaking & Beveiliging
  maandag 9 mei 2011 @ 13:26:53 #269
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96543701
Is dus niet voor de Natres.... die bvo-kbb is alleen bij de GLR. ;)

De AMO's en AMO+ gaan gewoon door bij de Natres.
pi_96543962
Weet ik, maar het ging hier ff over de GLR, vandaar :)
  maandag 9 mei 2011 @ 13:40:26 #271
214323 hoogvlieger
Vivat Rex!
pi_96544230
ah ok.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97067350
Morgen weer oefening :D
pi_97078759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:19 schreef GeertJan88 het volgende:
Morgen weer oefening :D
Wat gaan jullie doen morgen?
pi_97096330
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:19 schreef GeertJan88 het volgende:
Morgen weer oefening :D
Morgen weer schieten *O* *O* *O*
Blood Sugar Sex Magik
pi_97097984
Ja? Ik ga niet schieten volgens mij... Geen order gehad iig.. :(
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_97101934
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:28 schreef hcwp het volgende:
Ja? Ik ga niet schieten volgens mij... Geen order gehad iig.. :(
tis ook een inhaaldag. Zal de eerste keer schieten worden met de C7 dus zal wel ff wennen zijn.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97102094
Jij hebt als KLU-er toch met de C8 geschoten? Neem aan dat het ding enkel wat langer is.. Of ben je ook geen mechanisch richtmiddel gewend?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_97102937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:38 schreef hcwp het volgende:
Jij hebt als KLU-er toch met de C8 geschoten? Neem aan dat het ding enkel wat langer is.. Of ben je ook geen mechanisch richtmiddel gewend?
Ben idd opgeleid op de C8. En die had natuurlijk de "gewone oogdop". Dus moet wel ff kijken of het richtmiddel heel anders is op de C7A1 waar ik waarschijnlijk mee schiet. Weet ook nog niet of ik een C7a1 met handgreep of zo'n klein blokje krijg.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97103169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:54 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Ben idd opgeleid op de C8. En die had natuurlijk de "gewone oogdop". Dus moet wel ff kijken of het richtmiddel heel anders is op de C7A1 waar ik waarschijnlijk mee schiet. Weet ook nog niet of ik een C7a1 met handgreep of zo'n klein blokje krijg.
Blokje :( De mooie handgreep is enkel bij het chauffeurswapen... Jammer, want die zijn w el mooier..
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_97103382
Naja mooi zou me nou nie zoveel wezen. Als dat richtmiddel maar lekker werkt.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97104433
We krijgen toch allemaal nieuwe binnenkort?
ivm aanpassingen? waardoor we allemaal binnen de CLAS dezelfde krijgen waardoor oa het volledig automatisch van de natres verloren gaat? Ik verwijs naar een editie van "de landmacht"
pi_97106096
oogdop/korrel sowieso relaxter dan elcan kijker!

aimpoint is echt super maar daar werkt de natres niet mee

(en ja voor de trolls ik heb met alle 3 geschoten :P)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 06:21:54 #283
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_97108817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:02 schreef hoogvlieger het volgende:
Naja mooi zou me nou nie zoveel wezen. Als dat richtmiddel maar lekker werkt.
Werkt exact hetzelfde.

Overigens zijn de nieuwe Colts ook gewoon automatisch.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_97114432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:59 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Morgen weer schieten *O* *O* *O*
Leuk! Wij zijn afgelopen weekend met de hele Cie gaan schieten op het ISK. Leuk dagje met leuke modules :).

Veel plezier ;).
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:39:37 #285
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_97121470
Hey allemaal,

heb even een paar korte vragen. Ik ga na de zomervakantie langs bij een informatiebijeenkomst en wil me daarna eigenlijk meteen inschrijven want ik weet zeker dat ik bij de Natres wil. Ik heb me opgegeven voor een informatiebijeenkomst in Amsterdam, want ik ben daar op dat moment, terwijl ik nu in het oosten des lands woon. Is dit een probleem als ik mij in wil schrijven voor een peloton in het oosten?

Ten tweede: is hier iemand in regio oost in dienst bij de natres en is er iets bekend over 'overbevolking' binnen de natres daar, ik bedoel dus of er nog genoeg plek over is voor nieuwelingen zoals ik?

Ten derde: hoe lang moesten jullie wachten voordat jullie bericht kregen over de medische keuring. Al maak ik mij daar niet heel veel zorgen over want ben in best aardige conditie, maar kan altijd beter natuurlijk.

Graag hoor ik van jullie!! :)
geef mij die pepsi max
pi_97126178
Zo net terug van gezellig dagje schieten. Is toch wel heuuul anders dan dat ik van de KMA gewend ben. Gelijk nadat ik mn eerste gewenningsoefening had geschoten ging bij mij gelijk mn been de lucht in. HSI: Dat heb je zeker op de AMO geleerd? Onbegrijpelijk.... :P Op de KMA was zo'n schietdag echt een strak georganiseerd iets waar iedereen een shift achtermekaar had om de modules af te werken, nu kon ik tenminste goed aan mn eigen techniek werken. Lekker ruim de tijd gehad voor alle oefeningen en gelijk aanvullingen en/of verbeteringen van een SI. Al met al superdagje gehad, al was het wel wat warm.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97127397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:52 schreef hoogvlieger het volgende:
Zo net terug van gezellig dagje schieten. Is toch wel heuuul anders dan dat ik van de KMA gewend ben. Gelijk nadat ik mn eerste gewenningsoefening had geschoten ging bij mij gelijk mn been de lucht in. HSI: Dat heb je zeker op de AMO geleerd? Onbegrijpelijk.... :P Op de KMA was zo'n schietdag echt een strak georganiseerd iets waar iedereen een shift achtermekaar had om de modules af te werken, nu kon ik tenminste goed aan mn eigen techniek werken. Lekker ruim de tijd gehad voor alle oefeningen en gelijk aanvullingen en/of verbeteringen van een SI. Al met al superdagje gehad, al was het wel wat warm.
Die ervaring had ik ten opzichte van de AMO ook. Je kunt nu redelijk de tijd nemen en lekker zelfstandig je modules schieten.
pi_97127477
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:39 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Hey allemaal,

heb even een paar korte vragen. Ik ga na de zomervakantie langs bij een informatiebijeenkomst en wil me daarna eigenlijk meteen inschrijven want ik weet zeker dat ik bij de Natres wil. Ik heb me opgegeven voor een informatiebijeenkomst in Amsterdam, want ik ben daar op dat moment, terwijl ik nu in het oosten des lands woon. Is dit een probleem als ik mij in wil schrijven voor een peloton in het oosten?

Ten tweede: is hier iemand in regio oost in dienst bij de natres en is er iets bekend over 'overbevolking' binnen de natres daar, ik bedoel dus of er nog genoeg plek over is voor nieuwelingen zoals ik?

Ten derde: hoe lang moesten jullie wachten voordat jullie bericht kregen over de medische keuring. Al maak ik mij daar niet heel veel zorgen over want ben in best aardige conditie, maar kan altijd beter natuurlijk.

Graag hoor ik van jullie!! :)
Ik kom niet uit het oosten, dus dat zou ik niet weten.

Qua keuring zou het nu allemaal wel anders eruit kunnen zien dan voorheen. Ik hoorde dat de keuringen voor de NatRes een tijdje stil hebben gelegen en weet niet of ze inmiddels weer opgestart zijn. Ik ging begin december naar de voorlichting, gelijk gesolliciteerd en 23 januari had ik mijn keuring. Kan dus redelijk rap gaan. De rest van het traject duurde echter dramatisch lang...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:44:35 #289
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_97128040
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:07 schreef CpV het volgende:

Leuk! Wij zijn afgelopen weekend met de hele Cie gaan schieten op het ISK. Leuk dagje met leuke modules :).
Was dit het jaarlijkse momentje op het ISK? Zoja, is dit dan nu teruggebracht naar één dag?

Bij ons was het ISK altijd 3 dagen (donderdag midag opkomst, tot zaterdag), maar hoor bij de Cie al geluiden dat het nu teruggebracht gaat worden naar één of twee dagen...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:09:33 #290
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_97131254
Toevallig nog meer mensen die 16 juni hun kleren moeten gaan halen?
Gr. Gr.
pi_97138772
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:09 schreef unox_worst het volgende:
Toevallig nog meer mensen die 16 juni hun kleren moeten gaan halen?
Heb je de amo van 27 juni?
pi_97148256
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:44 schreef Schild het volgende:

[..]

Was dit het jaarlijkse momentje op het ISK? Zoja, is dit dan nu teruggebracht naar één dag?

Bij ons was het ISK altijd 3 dagen (donderdag midag opkomst, tot zaterdag), maar hoor bij de Cie al geluiden dat het nu teruggebracht gaat worden naar één of twee dagen...
Zit er nog niet zo heel lang bij, dus helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij wel. Op het jaarrooster stonden eigenlijk 2 dagen, vrijdag en zaterdag, uiteindelijk is het een hele lang zaterdag geworden.

Jammer :(
  zondag 22 mei 2011 @ 15:00:04 #293
188770 unox_worst
Apeldoorner
pi_97154690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:59 schreef TMartina het volgende:

[..]

Heb je de amo van 27 juni?
Volgens mij moet ik de 20e opkomen, morgen voor de zekerheid maar eens bellen aangezien ik alleen m'n aanstellingsbrief nog kan vinden.
Gr. Gr.
pi_97206230
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:00 schreef unox_worst het volgende:

[..]

Volgens mij moet ik de 20e opkomen, morgen voor de zekerheid maar eens bellen aangezien ik alleen m'n aanstellingsbrief nog kan vinden.
Ik mag ook de 16de me kleren gaan halen. Begin dan de 20ste aan me AMO in Oirschot. Dussss, wie weet kom ik je tegen!
pi_97261245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:02 schreef hoogvlieger het volgende:
Naja mooi zou me nou nie zoveel wezen. Als dat richtmiddel maar lekker werkt.
Ik zit me nou toch af te vragen, na een paar posts waarin je het over de KMA hebt: hoe zit dat bij jou precies met van de KMA naar de NatRes gaan? Desneuds PM't u mij!
pi_97265216
Hebben mensen van AMO 20 juni en/of 27 juni al opkomstbrief / informatie gehad over kleden / melden?

Zo ja, moet ik maar eens even wat telefoontjes gaan plegen, zo nee, dan blijf ik gewoon nog wat hardlopen enzo....
pi_97273764
@kloon

Informatiebijeenkomst bezoeken in een andere regio is geen probleem, heb ik ook gedaan. Je moet alleen even opletten dat je een adres hebt waar jij je aanmeldformulieren naar toe moet sturen, dat staat namelijk nergens op de inschrijfformulieren.

Moet je even informatienummer voor bellen waarschijnlijk.
pi_97290413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:52 schreef Louns het volgende:
Hebben mensen van AMO 20 juni en/of 27 juni al opkomstbrief / informatie gehad over kleden / melden?

Zo ja, moet ik maar eens even wat telefoontjes gaan plegen, zo nee, dan blijf ik gewoon nog wat hardlopen enzo....
Nee, nog niks gehad.
pi_97291065
Ik zit er ook over te denken om tijdens mijn studie in Nijmegen bij de NatRes te gaan.
Wat is de dichtsbijzijnde kazerne, weet iemand dat?
pi_97291790
Stukje eigen initiatief: http://www.defensie.nl/la(...)e_reserve/bataljons/

Gister DCP gehad, met vlag en wimpel ;)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_97291886
Nog niks over dcp gehoord vorig jaar wel vlag en wimpel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')