quote:woensdag 25 mei 2011 @ 13:40 • 301
GeertJan88
Nog niks over dcp gehoord vorig jaar wel vlag en wimpel
hehe nou ik de norm gehaald. Maar daar bleef het ook wel zon beetje bijquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:37 schreef hcwp het volgende:
Stukje eigen initiatief: http://www.defensie.nl/la(...)e_reserve/bataljons/
Gister DCP gehad, met vlag en wimpel
2450quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef hcwp het volgende:
Hoeveel m heb je uiteindelijk gelopen? Ik 2645![]()
Wel eerst ruim anderhalf uur geen ruk gedaan, daar word ik wel af en toe een beetje vierkant van, die inefficiëntie.
ok bedankt! Dus dan maar even wachten. Lijkt me dat je dan ook een lijst ontvangt met wat je allemaal moet meenemen e.d?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:50 schreef Schild het volgende:
Van het schoolbataljon (Noord, dan wel Zuid) krijg je één tot twee weken voor de AMO bericht, de meldingsinstructie. De Natres heeft hier zelfs verder niks mee te maken qua papierwerk. De batstaf meldt jouw gewoon aan voor de AMO, en de schoolbataljons regelen het verder.
Mailen naar de batstaf heeft dan ook vaak weinig nut.
Nah, een lijst krijg je niet echt. Je krijgt alleen de mededeling dat je alles behalve je DT moet meenemen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:51 schreef TMartina het volgende:
ok bedankt! Dus dan maar even wachten. Lijkt me dat je dan ook een lijst ontvangt met wat je allemaal moet meenemen e.d?
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:17 schreef Schild het volgende:
[..]
Nah, een lijst krijg je niet echt. Je krijgt alleen de mededeling dat je alles behalve je DT moet meenemen.
Krijg je waarschijnlijk nog wel te horen hoorquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:51 schreef TMartina het volgende:
[..]
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?
Had voor mijn AMO al in het Hamil op het intranet gekeken wat de organieke bepakkingswijze was. Bespaar je die moeite, alles wordt toch net anders bepakt en dat doe je rustig tijdens de AMO.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:51 schreef TMartina het volgende:
[..]
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?
Strebertje dat je wasquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:49 schreef PugaPyga het volgende:
[..]
Had voor mijn AMO al in het Hamil op het intranet gekeken wat de organieke bepakkingswijze was. Bespaar je die moeite, alles wordt toch net anders bepakt en dat doe je rustig tijdens de AMO.
Was t geen spoorwegpolitie? Die mogen wel bonnenschrijven voor zwartrijden en openbare ordeverstoring ed. En volk vastzetten als ze echt over de streep gaan. De Natres hoort dit in geval van daadwerkelijke inzet ook te kunne, maar wij verkiezen tie rips boven handboeienquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef hcwp het volgende:
In de trein zag ik net een conducteur met handboeien (en een stoere uitstraling) lopen. Volgens mij is het geen normale conducteur, want die hebben de handboeien niet. Weet iemand welke bevoegdheid zij hebben? En belangrijker, waarom wij als Natres die niet ook hebben. Met bewaking als een van de kerntaken kan het handig zijn als we ook de macht hebben mensen daadwerkelijk vast te zetten.
Een aantal NS-medewerkers heeft geweldsbevoegdheid gekregen (BOA-status) na het volgen van de vereiste opleiding. Dat is gebeurd na bezuinigingen op de spoorwegpolitie (veel bureau's op de stations zijn gesloten) om het daardoor ontstane 'veiligheidsvacuum' in de trein te ondervangen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef hcwp het volgende:
In de trein zag ik net een conducteur met handboeien (en een stoere uitstraling) lopen. Volgens mij is het geen normale conducteur, want die hebben de handboeien niet. Weet iemand welke bevoegdheid zij hebben? ...
licht eraan hoe druk zet het bij de keuringen hebben en hoe snel het veiligheidsonderzoek en het papierwerk gaat.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:56 schreef mirk het volgende:
hoe lang zit er tussen het op sturen van je sollicitatie formulieren en de daadwerkelijke aanstelling? ik heb de formulieren twee weken geleden opgestuurd. op de voorlichting zeiden ze dat het een half jaartje duurt, maar ik hoor verhalen dat het veel langer duurt.
wat is jouw ervaring hiermee?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:11 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
licht eraan hoe druk zet het bij de keuringen hebben en hoe snel het veiligheidsonderzoek en het papierwerk gaat.
Is niet helemaal vergelijkbaar, heb nooit een keuring voor de Natres gehad. Oktober 2009 mn vliegmedisch onderzoek gehad. Daarna pas in februari weer wat van defensie gehoord mbt datum voor mn AAC. Aanstelling in augustus 2010.quote:
Bij mij tot aanstelling ongeveer 8 maanden. Totdat ik daadwerkelijk AMO kon doen 13 maanden.quote:
8 maanden na opsturen formulieren, vorig jaar februari, en 17 maanden amo, na de formulieren.quote:
Het gaat mij wat ver om alleen voor de NatRes een auto aan te schaffen, aangezien ik gewoon OV heb en niet zo bizar vaak opkomst heb.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:26 schreef hoogvlieger het volgende:
Of je koopt een auto. Voor het geld dat ik maandelijks bij de natres verdien kan ik prima de maandelijkse kosten (verzekering/belasting) van mn auto dekken.
Misschien kan je een Leo leasen van Defensie... die dingen staan toch stil. Hoef je zelf alleen wat peut erin te stoppenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:03 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Het gaat mij wat ver om alleen voor de NatRes een auto aan te schaffen, aangezien ik gewoon OV heb en niet zo bizar vaak opkomst heb.
Naja ik wilde zoiso wel wat flexibeler zijn in mn vervoer. Gebruik m nu ook om naar mn werk te gaan. Werk vaak in de avonden en dan is het lekker om gewoon met 10 minuten weer thuis te zijn ipv eerst nog een halfuur moeten fietsen. En kazernes en oefenlocaties ed van defensie liggen 9/10 keer niet echt dicht bij een station oid. dus zou je weer heleboel moeten rotzooien met het OV enzo. Niet zo'n zin in.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:03 schreef StinsonB het volgende:
[..]
Het gaat mij wat ver om alleen voor de NatRes een auto aan te schaffen, aangezien ik gewoon OV heb en niet zo bizar vaak opkomst heb.
Verplaatsing naar oefenlocaties is dan 9 van de 10 keer weer organiek. Je hoeft dus alleen met je meuk naar de kazerne. Vanaf daar verder in de tonners.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:23 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Naja ik wilde zoiso wel wat flexibeler zijn in mn vervoer. Gebruik m nu ook om naar mn werk te gaan. Werk vaak in de avonden en dan is het lekker om gewoon met 10 minuten weer thuis te zijn ipv eerst nog een halfuur moeten fietsen. En kazernes en oefenlocaties ed van defensie liggen 9/10 keer niet echt dicht bij een station oid. dus zou je weer heleboel moeten rotzooien met het OV enzo. Niet zo'n zin in.
Hoiquote:Op zondag 29 mei 2011 17:14 schreef Cadmiumsoep het volgende:
is het mogelijk om in een totaal andere regio(Breda) in dienst te komen dan de regio van je voorlichtingsdag(Assen)
Ja
ik heb me voor Assen aangemeld omdat dit het snelst was.
Is er een mogelijkheid om direct te solliciteren zonder voorlichtingsavond?
Nee
btw, ik ben nieuw op [DEF] maar lees al een tijdje mee. Voorheen vooral gepost in het examenforum
oh dat is snel. ik heb btw de landmacht gebeld en mijn voorlichtingsdatum verplaatst naar de 25ste want treinen kunnen me niet op dezelfde dag terugbrengenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:14 schreef TMartina het volgende:
Ik moet gelijk na mijn herexamen op de AMO, zeg maar op kamp. Gaat ook spannend worden of ik bij mn eigen diploma uitreiking aanwezig kan zijnGraag gedaan ofcourse.
Hahaha... +1quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:13 schreef PugaPyga het volgende:
Hahahaha, krijg ik een brief van het KPU bedrijf dat er wat spullen die er in november niet waren zijn nageleverd op de Cie. Dan hoop je op lage schoenen DT, handschoenen of op zijn minst een veldpetje...
- 6x Sokken, zandkleur, gvt![]()
Nou ik ben er blij mee
Hoe bevalt het bij de GLR? Is het, denk je, erg anders dan het er bij de Natres aan toe gaat?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:45 schreef JAY-T het volgende:
Holster gekocht voor de Glock(zit bij de GLR)
[ afbeelding ]
De holsters die ik steeds in bruikleen krijg zijn echt 3x niks, dus zelf maar een goede aangeschaft
Dat is uiteraard de beste. En liever deze versie graag: Al mag deze er ook best wezen:quote:
Bevalt erg goed! Ik weet niet precies hoe het er bij de Natres aan toe gaat (weet enkel dat wat ik hier lees) maar heb wel het idee dat het werk bij de GLR wat uitdagender is ofzo..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:53 schreef hcwp het volgende:
[..]
Hoe bevalt het bij de GLR? Is het, denk je, erg anders dan het er bij de Natres aan toe gaat?
hoi jeroenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:38 schreef JAY-T het volgende:
[..]
Bevalt erg goed! Ik weet niet precies hoe het er bij de Natres aan toe gaat (weet enkel dat wat ik hier lees) maar heb wel het idee dat het werk bij de GLR wat uitdagender is ofzo..
Zit nu bij 601sqn op Vliegbasis Volkel, erg gezellige en hechte club! (die daarnaast uiteraard ook serieus bezig is met het werk dat gedaan wordt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |