abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97277698
Dom hoor TS of vriend van TS, als je morgen niet gaat, en je ziek meld terwijl je inderdaad alleen stress ervaart of het heel erg naar vind maakt je zwak en de algehele situatie daarmee ook. Dan ga je het niet meer winnen want je staat dan al met 2-0 achter.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_97278305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vooral die ziekmelding blijven aanpraten, erg slim. Als ze hem wegsturen morgen kun je je altijd nog ziekmelden. Daarvoor is het (bijna) het domste wat je kunt doen.
Je hebt al vaker met zulke situaties te maken gehad?
Allemaal leuk en aardig die goedbedoelde adviezen.
Ik kan je verzekeren dat het beter is om de confrontatie uit de weg te gaan in zo'n geval.
Nogmaals elke huisarts gaat je adviseren om niet te gaan werken.
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:43:29 #153
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97278707
Niet ziek melden. Zelfs als hij echt griep zou hebben, zou ik aanraden nu wél te gaan.

Even door de zure appel heen bijten en "goede wil" tonen. Sturen ze hem weg, dan de bond bellen. Moet een standaard zaak zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97279006
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:43 schreef eleusis het volgende:
Niet ziek melden. Zelfs als hij echt griep zou hebben, zou ik aanraden nu wél te gaan.

Even door de zure appel heen bijten en "goede wil" tonen. Sturen ze hem weg, dan de bond bellen. Moet een standaard zaak zijn.
Ja joh, even door de zure appel wanneer je toch al aan de kant geflikkerd bent.
Standaard gevalletje, je doet het ff en volgende ochtend weer over naar de orde van de dag.
pi_97281503
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja. Meer dan me lief is.

Beide insteken is wat voor te zeggen. Alles overwegende is het momenteel echter verstandiger je toch aan te bieden voor werk, de motieven om je ziek te melden zijn flinterdun (en daarmee maakt TS zich in het hele proces niet geloofwaardiger). Of je dat aanbieden schriftelijk doet of door op je werk te verschijnen, kun je nog over discussiëren.

Niet onbelangrijk detail (en misschien wel doorslaggevend) is dat TS nog helemaal geen schriftelijke bevestiging van het ontslag heeft. En daarmee is er rechtens geen enkele reden om te concluderen dat TS ook daadwerkelijk ontslagen is. Voor hetzelfde geld gaat de werkgever de lezing van TS bestrijden en zeggen dat TS de werkzaamheden gewoon had kunnen/mogen voortzetten. Bewijs het tegendeel dan maar, als je je hebt 'ziek'gemeld om redenen van 'ontslag'.

Dat je door dit alles 'van slag' bent, is niet verwonderlijk. Maar 'van slag zijn' is absoluut geen reden om je ziek te melden. Daarvoor is echt wel wat meer nodig.

Disclaimer: daar waar TS en 'je' staat, is uiteraard (mede) haar vriend bedoeld.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97281568
nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door r_one op 25-05-2011 07:05:04 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:20:55 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97282450
quote:
5s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Regelmatig, ja. Ik ben hiervoor 5 jaar HR verantwoordelijke geweest en heb dit proces dus van beide kanten kunnen volgen. En zoals r_one al zegt: Er is formeel geen ontslag, er is alleen iets tegen de vriend van TS gezegd. Op het moment dat de baas doorkrijgt dat ie fout zit en gaat draaien, kan hij gaan roepen dat hij dat nooit gezegd heeft en dat de vriend van TS zich onterecht ziek heeft gemeld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:49:53 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97282953
Ik herkende de TS en toen heb ik haar andere topique gelezen.
salaris opschorten
Zit er niet een groter verhaal achter? Eerst was ie overspannen en hield ie zijn werkgever niet op de hoogte, nu heeft ie weer last van zijn rug.. ik kan me voorstellen dat er misschien nog het e.e.a. meer is gebeurd?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:21:01 #159
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97283581
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
En morgen gelijk ziekmelden vanwege stress door dit bericht.
Dus ziekmelden na de aanzegging tot ontslag :N

Hij moet bezwaar maken tegen het ontslag en zich beschikbaar houden voor arbeid.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_97283711
Of TS is gewoon een luie flikker wat niet werken wil....
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:40:58 #161
66444 Lord_Vetinari
pi_97284037
Nou, wat is er vanochtend gebeurd, TS? Vertel, vertel.
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:45:25 #162
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97284128
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja joh, even door de zure appel wanneer je toch al aan de kant geflikkerd bent.
Standaard gevalletje, je doet het ff en volgende ochtend weer over naar de orde van de dag.
Ja, want een toer langs de bedrijfsarts stelt ook niets voor. Die staan er universeel om bekend dat ze altijd wel luisteren naar stress-argumenten, en alles precies zo opschrijven zoals jij het wil :') Probleem erbij. Neen, vandaag ziek melden is jezelf ingraven en het alleen maar moeilijker maken om er uit te komen. Alles wat je uitstelt komt toch wel op je af, alleen dan blijft het weken in de lucht hangen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:13:22 #163
66444 Lord_Vetinari
pi_97326664
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, wat is er vanochtend gisterochtend gebeurd, TS? Vertel, vertel.
pi_97327904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat er
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

gisterenochtend gebeurd is weten we, maar wat is er vanochtend gebeurd?
Heeft de vriend van ts zich ziekgemeld en zichzelf daarmee in een zwakkere positie gemanouvreerd?, is hij toch op zijn werk verschenen?, heeft hij de bond ingeschakeld of is er op wat voor manier dan ook contact geweest tussen hem en zijn werkgever?
pi_97328938
Het zal vrees ik wel stil blijven
pi_97331413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:49 schreef Maanvis het volgende:
Ik herkende de TS en toen heb ik haar andere topique gelezen.
salaris opschorten
Zit er niet een groter verhaal achter? Eerst was ie overspannen en hield ie zijn werkgever niet op de hoogte, nu heeft ie weer last van zijn rug.. ik kan me voorstellen dat er misschien nog het e.e.a. meer is gebeurd?
Inderdaad, ts kan zich beter afvragen of ze wel met hem door wilt of dat ze hem ook ontslag geeft.
Weet niet hoe oud ts en haar vriend zijn, maar dit voorspeld weinig goeds voor de toekomst
Ze moet hem nu al achter zijn broek aanzitten.
Dit geeft ts in ieder geval geen toekomst zekerheid.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:23:20 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_97332783
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat er

[..]

gisterenochtend gebeurd is weten we, maar wat is er vanochtend gebeurd?
Heeft de vriend van ts zich ziekgemeld en zichzelf daarmee in een zwakkere positie gemanouvreerd?, is hij toch op zijn werk verschenen?, heeft hij de bond ingeschakeld of is er op wat voor manier dan ook contact geweest tussen hem en zijn werkgever?
Nee, dat weten we niet. Het gedoe speelde eergisteren, dus ik wil weten of de vriend zich gisteren heeft ziekgemeld of niet.
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:24:20 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97332836
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dat weten we niet. Het gedoe speelde eergisteren, dus ik wil weten of de vriend zich gisteren heeft ziekgemeld of niet.
Gezien het conflictvermijdend karakter vrees ik dat dat wel is gebeurd :{

En dan zit hij nu thuis zich op te vreten, bang voor de baas én bang voor de bedrijfsarts. Zonder essentiële voortgang in het arbeidsconflict.
pi_97333485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat er gisterenochtend gebeurd is weten we, maar wat is er vanochtend gebeurd?
Vertel?
pi_97337320
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Aangezien ze het savonds laat nog niet wist wat te doen, lijkt het erop dat de vriend gisteren gewoon na het te horen hebben gekregen gewoon naar huis is gegaan en toen nog geen actie heeft ondernomen.
pi_97337406
En gisteren heeft ie natuurlijk te horen gekregen dat hij niet meer welkom was, ook nog via de telefoon aangezien hij blijkbaar wel gebeld heeft als ik de postings van ts doorleest.
pi_97337413
TS is gevlogen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:57:14 #173
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_97339449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:08 schreef Scorpie het volgende:
TS is gevlogen.
of heeft een te erge last van haar rug om te reageren
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:11:35 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_97342227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:57 schreef numero_uno het volgende:

[..]

of heeft een te erge last van haar rug om te reageren
Je weet dat TS niet degene was met rugproblemen?
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:16:43 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97342440
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

misschien nu wel. weet jij het?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:55:00 #176
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_97344222
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

ze praat al voor dr vriend, misschien is ze zo sociaal dat ze de rugpijn ook overneemt :+
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_97347038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:34 schreef marloesje22 het volgende:
Lord, er zijn gewoon mensen die zeggen, heen gaan.. en mensen die zeggen ziekmelden..
wordt er niet makkelijk op hoor!!!! En niet willen horen, dan was ik dit topic niet gestart..
Je kunt het jezelf makkelijk en moeilijk maken. Één telefoontje naar de vakbond/juridisch loket leert je dat Lord_V, r-one en Heiden6 gelijk hebben.

Je ziekmelden is geen goede optie op dit moment. Zoals al veel vaker gezegd, ondermijn je daar alleen maar je eigen positie mee. Niet doen dus. Bovendien heeft Lord_V een sterk punt wanneer hij zegt dat jullie blijkbaar verwachten dat de werkgever zich aan de regels houdt, dus dan moet je dat zelf ook doen ;)

Bovendien kan ik me in alle eerlijkheid niet voorstellen dat hij zo enorm van slag is dat hij niet meer kan werken. Komt wel een beetje zwak over, eerlijk gezegd :@ Als je al zo snel van je stuk bent.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Locusta op 26-05-2011 20:24:38 ]
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:17:14 #178
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_97350192
Ik wil wel weten hoe het afloopt.. K*t-users die hier om advies komen vragen en dan niks meet laten horen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_97353072
je vriend heeft recht op salaris tot aan einde contract.. Het is nl. een contract voor bepaalde tijd.. En gewoon weer naar het werk gaan, wordt ie weer weggestuurd dan brief sturen waarin hij schrijft dat niet uit vrije wil thuis is en dat hij beschikbaar is voor werk. En direct je bond inschakelen !! Die baas probeert je vriend een oor aan te naaien !
pi_97353157
o en vooral niet ziekmelden ! Tuurlijk schrik je al je dat gezegd wordt maar kom op.. je bent een volwassen man.. het is 3 maanden eerder dan 1 augustus.. dus schouders eronder,morgen weer naar je werk en als een gek solliciteren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')