abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:24:37 #176
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97417515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus ik heb moeite met kritiek omdat jij op de man speelt?

Zie de berichtgeving en de uitspraken van haar familie voor wat betreft haar gedrag.
Ik speel niet op de man en ik vind het (oprecht) jammer dat je dat denkt. Wel ben ik daar even behoorlijk direct cq. eerlijk en is dit natuurlijk ook wel Fok! waar je best iets een beetje direct of hard mag zeggen, al dan niet met een knipoog. Ik weet trouwens niet over welke zin oid je het precies hebt.
Maar voor de duidelijkheid: ik wil jou helemaal niet persoonlijk raken of kwetsen of wat dan ook, waarom zou ik ook? Als ik dat wil dan geef ik de rotkat rothond van de andere buren wel een keer een flinke schop of zo. Slechts een duidelijke mening, trek je het ajb niet aan :)

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 28-05-2011 13:58:59 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_97417531
Een van die polsbandjes zal ook wel een "identificatie bandje" zijn. Zulke bandjes met naam en vitale gegevens worden "vastgelast" om de pols. Dit soort bandjes zijn bv verplicht voor medewerkers in de olie industrie in Alaska en de golf van Mexico.
Bepaald mooi zijn die dingen niet en als jong mens wil je natuurlijk zo'n grijs/bruin "vogelringetje" uit grijs/bruin kevlar graag onder wat kleurigers verstoppen.
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 13:25:36 #178
137949 Disana
pi_97417538
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

Als ik dat wil dan geef ik de rotkat van de buren wel een keer een flinke schop of zo.
:(
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:27:22 #179
124676 RobertoCarlos
pi_97417597
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel hoor,
Eindelijk iemand! *O* ;)
quote:
maar ik denk dat je je onnodig zorgen maakt. Het gros van de mensen op Laura's site laat zich niet hinderen door wat de familie naar buiten brengt en is onverdeeld positief over Laura. Ik vermoed dat dit de enige plek is waar twijfels worden geuit rondom haar welzijn, en dat kan volgens mij geen kwaad.
Voor het overgrote deel van de opmerkingen hier idd niet, en ook over haar welzijn kun je twijfelen, maar zo'n borderline.. .... afijn, het is wel duidelijk denk ik
pi_97417659
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik speel niet op de man en ik vind het (oprecht) jammer dat je dat denkt. Wel ben ik daar even behoorlijk direct cq. eerlijk en is dit natuurlijk ook wel Fok! waar je best iets een beetje direct of hard mag zeggen, al dan niet met een knipoog. Ik weet trouwens niet over welke zin oid je het precies hebt.
Maar voor de duidelijkheid: ik wil jou helemaal niet persoonlijk raken of kwetsen of wat dan ook, waarom zou ik ook? Als ik dat wil dan geef ik de rotkat van de buren wel een keer een flinke schop of zo. Slechts een duidelijke mening, trek je het ajb niet aan :)
Het leek maar zo?
Ok dan. Verder ontopic dan maar. :P
pi_97417687
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat laatste zie ik zelf als een verontschuldiging voor het feit dat ze haar hebben laten gaan. 'We moesten wel, anders had ze rare dingen gedaan.' En dat was ook zo, want ze had al in haar polsen gesneden en was al weggelopen van huis.
Tja, zou kunnen. Maar als dat de reden zou zijn zou ik als ouder dus helemaal geen rustig moment meer hebben!!
pi_97417726
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:20 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik bevestig niets. Ik lees alleen in een artikel in Der Spiegel, dat Pa Dekker in een interview aan de journaliste vertelt, dat zijn dochter die diagnose in het ziekenhuis heeft gekregen, nadat ze zich in haar polsen heeft gesneden.
say what? Dit lijkt anders verdomde veel op een bevestiging
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
Nu we weten dat ze de diagnose Borderline heeft, is haar gedrag wel begrijpelijker geworden. Een Borderliner denkt in het algemeen erg zwart-wit, en is niet in staat tot nuanceren. Slechte ervaringen met bepaalde personen in de media, gelden dan meteen voor álle media.
quote:
Ik heb voor nu geen reden om aan te nemen dat Pa Dekker dat uit zijn duim gezogen heeft, want geen enkele ouder is erbij gebaat om het imago van zijn/haar kind bewust en op deze manier te beschadigen. Evengoed zou een journalist zich wel 10 keer bedenken om een dergelijke uitlating te doen wanneer deze niet op waarheid berust.
Dat doet dit verhaal hoe dan ook, of die het nou wel of niet gezegd heeft, dus dat maakt het vrij onwaarschijnlijk dat deze man, die normaal gesproken zo gesloten is als een oester, dit allemaal verteld zou hebben aan die journaliste. En klopt, een gedegen journalist zou zich wel 10 keer bedenken, maar zoals ik al aangetoond heb heeft deze journaliste weinig moeite met het geven van een totaal eigen draai aan een verhaal en neemt het dus niet zo nauw met de waarheid.
pleased to meet you
pi_97417781
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:30 schreef spuitje het volgende:

[..]

Tja, zou kunnen. Maar als dat de reden zou zijn zou ik als ouder dus helemaal geen rustig moment meer hebben!!
Spijt en slapeloze nachten...
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:33:53 #184
124676 RobertoCarlos
pi_97417783
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:20 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik bevestig niets. Ik lees alleen in een artikel in Der Spiegel, dat Pa Dekker in een interview aan de journaliste vertelt, dat zijn dochter die diagnose in het ziekenhuis heeft gekregen, nadat ze zich in haar polsen heeft gesneden.
Voor zover ik heb gelezen heb jij idd niet allerlei extra conclusies getrokken idd. Maar (even in het algemeen) is 1 zo'n bericht wel erg mager om dan in de rest van haar gedrag van daaruit te verklaren.
Maar kun je me als professional uitleggen hoe het kan dat (als het verhaal van Dickie klopt), dat deze diagnose in het ziekenhuis wordt gesteld nadat ze zichzelf in 1 pols heeft gesneden? Moet zo'n onderzoek niet over een veel langere periode gedaan worden?

(Edit: ik lees nu de quote van jou in de post van Moussie..... daar trek je, als professional, toch wel een duidelijke conclusie...)
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 13:34:14 #185
137949 Disana
pi_97417795
Ik krijg haar laatste blog van 28 mei maar niet op mijn scherm, er is iets mis met de site lijkt het. Alleen de kop en aanhef zijn zichtbaar.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:36:35 #186
124676 RobertoCarlos
pi_97417874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het leek maar zo?
Ok dan. Verder ontopic dan maar. :P
Want: wat is nu nog het probleem? :?
pi_97417891
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:34 schreef Disana het volgende:
Ik krijg haar laatste blog van 28 mei maar niet op mijn scherm, er is iets mis met de site lijkt het. Alleen de kop en aanhef zijn zichtbaar.
geen problemen hier .. misschien even oude cookies verwijderen?
pleased to meet you
pi_97417895
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef moussie het volgende:

say what? Dit lijkt anders verdomde veel op een bevestiging
Als ik iets lees, dan wil ik best bevestigen dat ik dat heb gelezen :)

quote:
Dat doet dit verhaal hoe dan ook, of die het nou wel of niet gezegd heeft, dus dat maakt het vrij onwaarschijnlijk dat deze man, die normaal gesproken zo gesloten is als een oester, dit allemaal verteld zou hebben aan die journaliste. En klopt, een gedegen journalist zou zich wel 10 keer bedenken, maar zoals ik al aangetoond heb heeft deze journaliste weinig moeite met het geven van een totaal eigen draai aan een verhaal en neemt het dus niet zo nauw met de waarheid.
Dan verwacht ik ieder moment een rectificatie van het bericht, en anders wel een met koeienletters en vele uitroeptekens geschreven bericht op haar website, dat het allemaal niet waar is. Zoals de website wel vaker is gebruikt om een reactie op de media te geven.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:40:33 #189
124676 RobertoCarlos
pi_97417996
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:25 schreef Disana het volgende:

[..]

:(
Sorry! :D Ik bedoelde natuurlijk de rothond van de andere buren ;)
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 13:42:40 #190
137949 Disana
pi_97418059
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:37 schreef moussie het volgende:

geen problemen hier .. misschien even oude cookies verwijderen?
Hebbes, ik kwam er via de Engelstalige ingang en kennelijk is het nog niet vertaald.
pi_97418088
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Voor zover ik heb gelezen heb jij idd niet allerlei extra conclusies getrokken idd. Maar (even in het algemeen) is 1 zo'n bericht wel erg mager om dan in de rest van haar gedrag van daaruit te verklaren.
Maar kun je me als professional uitleggen hoe het kan dat (als het verhaal van Dickie klopt), dat deze diagnose in het ziekenhuis wordt gesteld nadat ze zichzelf in 1 pols heeft gesneden? Moet zo'n onderzoek niet over een veel langere periode gedaan worden?
Uit verschillende bronnen (ook van school) blijkt, dat Laura zich meerdere malen in haar polsen heeft gesneden. Overigens snijden niet alle Borderliners in hun polsen, maar het komt wel heel veel voor. Het is dan een middel, om te ontkomen aan een opgebouwd gevoel van spanning. Het is een middel om te kunnen ontladen. Of om psychische pijn om te kunnen zetten in lichamelijke pijn, zodat het tastbaar wordt. Het doel is dan dus niet, om jezelf van het leven te beroven.

Als de ouders beweren (en dat doen ze) dat dit om een bewuste zelfmoordpoging ging, dan volgt er altijd een heel gedegen Psychologisch onderzoek. Het is normaal, dat dat onderzoek dan in het ziekenhuis plaatsvindt, en niet bij bijvoorbeeld een GGZ.
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 13:44:06 #192
137949 Disana
pi_97418110
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

Sorry! :D Ik bedoelde natuurlijk de rothond van de andere buren ;)
Dan is het goed.

Ik lees op haar blog dat iedereen zich afvraagt hoe ze de oversteek in 17 dagen heeft kunnen afleggen. Kennelijk komt niemand op het idee dat ze op de motor heeft gevaren.
pi_97418120
Moussie, ik wil je wel geloven hoor, maar wat heeft een journalist er voor belang bij iets dergelijks te suggereren? Of zou ze die conclusie zelf hebben getrokken omdat de dingen die Laura deed bij de symptomen kunnen horen?

Terugkerende pogingen tot zelfdoding, gestes of dreigingen, of zelfverwonding

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 28-05-2011 13:51:16 ]
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:49:26 #194
124676 RobertoCarlos
pi_97418273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Uit verschillende bronnen (ook van school) blijkt, dat Laura zich meerdere malen in haar polsen heeft gesneden. Overigens snijden niet alle Borderliners in hun polsen, maar het komt wel heel veel voor. Het is dan een middel, om te ontkomen aan een opgebouwd gevoel van spanning. Het is een middel om te kunnen ontladen. Of om psychische pijn om te kunnen zetten in lichamelijke pijn, zodat het tastbaar wordt. Het doel is dan dus niet, om jezelf van het leven te beroven.
Ik ben zeker geen psycholoog of zo, maar waarom is dat willen ontladen van die spanning dan typisch iets voor borderline? Bij elke stoornis, en zelfs zonder, kun je een heleboel spanning hebben die je wilt ontladen. Waarom is dit snijgedrag cq. het willen wegdrukken van pijn zo specifiek een symptoom van borderline?
quote:
Als de ouders beweren (en dat doen ze) dat dit om een bewuste zelfmoordpoging ging, dan volgt er altijd een heel gedegen Psychologisch onderzoek. Het is normaal, dat dat onderzoek dan in het ziekenhuis plaatsvindt, en niet bij bijvoorbeeld een GGZ.
Maar dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Voordat je (opnieuw ;) ) niet weet wat ik bedoel: ik heb het over de vraag hoe het kan dat men zo snel na het snijden in 1 pols in een ziekenhuis zo'n diagnose over borderline kan stellen. Ik zou denken dat dit maanden duurt....
pi_97418302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan is het goed.

Ik lees op haar blog dat iedereen zich afvraagt hoe ze de oversteek in 17 dagen heeft kunnen afleggen. Kennelijk komt niemand op het idee dat ze op de motor heeft gevaren.
Geef het kind eens ongelijk! Inmiddels is op haar site onder het kopje "over Laura" ook verdwenen dat ze met een recordpoging bezig is. Ze is nu op wereldreis en dat hoef je natuurlijk niet perse zeilend te doen.
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 13:52:34 #196
137949 Disana
pi_97418369
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef spuitje het volgende:

Geef het kind eens ongelijk! Inmiddels is op haar site onder het kopje "over Laura" ook verdwenen dat ze met een recordpoging bezig is. Ze is nu op wereldreis en dat hoef je natuurlijk niet perse zeilend te doen.
Wat zullen de sponsors zich bekocht voelen. Het enige verschil met een willekeurig ander iemand met veel vrije tijd is dus haar leeftijd.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:59:48 #197
124676 RobertoCarlos
pi_97418585
Hoe lang zou zo'n deel normaal gesproken echt zeilend duren dan?
pi_97418667
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Werkelijk waar geen idee! Zal van een aantal factoren afhangen denk ik. Hoeveel wind heb je, uit welke richting komt die wind, zeiloppervlakte en zo zullen er nog wel een paar dingen zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 14:04:05 #199
137949 Disana
pi_97418725
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tegen de drie weken, maar ik zal even moeten zoeken waar ik dat vond.
pi_97418917
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik ben zeker geen psycholoog of zo, maar waarom is dat willen ontladen van die spanning dan typisch iets voor borderline? Bij elke stoornis, en zelfs zonder, kun je een heleboel spanning hebben die je wilt ontladen. Waarom is dit snijgedrag cq. het willen wegdrukken van pijn zo specifiek een symptoom van borderline?
Het hebben van spanningen op zichzelf, is geen teken van Borderline. Hoe je vervolgens met die spanningen omgaat, is dat wel. Een ander zou bijvoorbeeld gaan sporten, of een goed boek pakken, vrienden opzoeken om mee te kletsen, dat soort dingen. Iemand die die spanningen niet kan handelen en ze laat oplopen, gaat bijvoorbeeld drinken, drugs gebruiken, wordt agressief, en komt zelfs tot automutilatie. Dan ontlaad je jezelf dus van die spanningen, op een manier die schadelijk is voor jezelf (of voor een ander).

quote:
Maar dat is eigenlijk geen antwoord op mijn vraag. Voordat je (opnieuw ;) ) niet weet wat ik bedoel: ik heb het over de vraag hoe het kan dat men zo snel na het snijden in 1 pols in een ziekenhuis zo'n diagnose over borderline kan stellen. Ik zou denken dat dit maanden duurt....
Om tot de diagnose Borderline te kunnen komen, is altijd een heel uitgebreid psychologisch onderzoek nodig. Daar gaan vele uitgebreide onderzoeksgesprekken en in te vullen vragenlijsten aan vooraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')