Lijkt mij de volgende stations:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:06 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Waarom niet Meppel-Wezep? En het lijkt me ook dat Meppel-Apeldoorn logischer is, want dat is een kortere en snellere route.
Sowiewo gaat het een hoop gezeik opleveren.
Lijkt me onmogelijk, omdat er niet gekeerd kan worden daar. Lijkt me dat alleen Cargo en LM er langs kan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef Socios het volgende:
Kan er wel gekeerd worden aan de noordkant op het emplacement van Zwolle zonder het perron aan te doen? Dan zouden er nog doorgaande omgeleide treinen ingelegd kunnen worden.
Zie ergens op de vorige paginaquote:Uit de richting Meppel naar de richting Deventer bijvoorbeeld.
Dat doen ze, maar cargo-only.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef Socios het volgende:
Kan er wel gekeerd worden aan de noordkant op het emplacement van Zwolle zonder het perron aan te doen? Dan zouden er nog doorgaande omgeleide treinen ingelegd kunnen worden.
Uit de richting Meppel naar de richting Deventer bijvoorbeeld.
Waar een wil is, is een weg ja...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Als het met cargo kan, kan het ook met reizigerstreinen?
Volgens mij maken ze corridors om één trein per week door te laten of zo?quote:
Is er dan een keervoorziening nodig bij Wijhe? Tussen Olst en Deventer is het traject enkelsporig, dus je komt dan toch in de knoei met een tegenligger. Ik kan me sowieso voorstellen dat de trein tussen Roosendaal en Zwolle tijdens die 4 weken keert in Deventer en dat Olst en Wijhe het dan moeten stellen met een tijdelijke busverbinding. Heino, Raalte en Nijverdal West krijgen waarschijnlijk ook wel zo'n tijdelijke busverbinding.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:20 schreef Brembo het volgende:
Lijkt mij de volgende stations:
- Meppel
- 't Harde
De eerste ontwikkeling is dat het aantal reizigers in de zomer maanden al lager is maar ook nog eens drastisch afneemt met zulke berichten. Men zoekt alternatieven, tijdelijk met de auto, carpoolen, vakantie langer, etc.
Hoe zit het met Wijhe, Dalfsen en Raalte qua keervoorziening? Want de lijn Raalte - Nijverdal met DM'90 te rijden voor vier weken lijkt me ook niet erg handig.
Hoezo "we zullen dat produkt eens even goed vernaggelneuken zodat iedereen lekker de Fyra in wil"?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:16 schreef Ireyon het volgende:
Sjongejonge, de Benelux waar ik net in zat had maar 5 rijtuigen. Binnenlandse reizigers werden vriendelijk doch dringend verzocht om met binnenlandse treinen te reizen.
Daarom denk ik dat ze wel in Wijhe of Olst gaan keren. Desnoods door middel van een tijdelijke voorziening.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In Deventer is nou ook niet echt gillend veel plek voor kerende treinen trouwens
Olst is met de aanwezige wissels en evenveel perrons als Deventer het meest geschikt..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat ze wel in Wijhe of Olst gaan keren. Desnoods door middel van een tijdelijke voorziening.
Waar heb je het over? Kaartje kopen met traject binnen Nederland gratis kan toch gewoon?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat moet dan![]()
Al kan je dan net zo goed een aanbieding afwachten en gewoon een kaartje Amsterdam - Köln boeken natuurlijk![]()
Ik geef toe, het duurde bij mij ook even voor ik het probleem zagquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Kaartje kopen met traject binnen Nederland gratis kan toch gewoon?
Voor zover ik weet is er een defect. Allang blij dat ze hem inkorten en niet opheffen... Er zijn immers zo goed als geen reserves.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo "we zullen dat produkt eens even goed vernaggelneuken zodat iedereen lekker de Fyra in wil"?
Ook qua wachttijd van de kerende trein is Olst het meest geschikt. Treinen uit Deventer komen namelijk aan om 26 en 56 en vertrekken in de tegengestelde richting om 03 en 33. De wachttijd is dan 7 minuten. In Wijhe is de wachttijd 25 minuten: aankomst vanuit Olst om 02 en 32, vertrek in omgekeerde richting om 27 en 57.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:53 schreef Peter het volgende:
Olst is met de aanwezige wissels en evenveel perrons als Deventer het meest geschikt..
Ook als je kijkt naar de locatie icm busvervoer.
Had je misschien eigenlijk iemand anders willen quoten?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er een defect. Allang blij dat ze hem inkorten en niet opheffen... Er zijn immers zo goed als geen reserves.
CiCo?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geef toe, het duurde bij mij ook even voor ik het probleem zagMaar bij "Emmerich (gr)" staat geen CiCo volgens de laatste berichten
'check-in, check-out'quote:
Goede user, verkeerde post. Thanks en fixed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Had je misschien eigenlijk iemand anders willen quoten?
Oh dat ja, dacht ik al welquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goede user, verkeerde post. Thanks en fixed.
En in Wijhe moet je niet alleen een keervoorziening aanleggen, ook moet je de beveiliging van Olst-Wijhe op tenminste 1 spoor aanpassen: er is geen mogelijkheid tot beveiligd links rijden daar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ook qua wachttijd van de kerende trein is Olst het meest geschikt. Treinen uit Deventer komen namelijk aan om 26 en 56 en vertrekken in de tegengestelde richting om 03 en 33. De wachttijd is dan 7 minuten. In Wijhe is de wachttijd 25 minuten: aankomst vanuit Olst om 02 en 32, vertrek in omgekeerde richting om 27 en 57.
Sja, sorry. Ik heb het niet bedachtquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]
'check-in, check-out'
hippe term voor een paaltje
De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat ja, dacht ik al welMss is er een stam stuk of zo? Ik begreep dat die rijtuigen een beetje in clubjes van 3 bij elkaar moesten blijven?
Jah en dan? Voor internationale reizen blijft een ov-chipkaart niet nodig, dus geldt je SOV gewoon als netkaart, binnen Nederland en hoef je niet in te checken en hoef je pas te bepalen vanaf emmercih(gr)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sja, sorry. Ik heb het niet bedacht![]()
Gewoon een "paaltje" zal er wel staan trouwensVoor wat dat waard is
Ja. En die persoon vroeg zich dus af hoe het zou moeten als je dus WEL verplicht zou gaan worden om met een SOV in en uit te checken. Dan heb je dat probleem dus welquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jah en dan? Voor internationale reizen blijft een ov-chipkaart niet nodig, dus geldt je SOV gewoon als netkaart, binnen Nederland en hoef je niet in te checken en hoef je pas te bepalen vanaf emmercih(gr)
Dan hoeven ze toch ook niet naar 5 in te korten als er 1 bak stuk is? Zou je denken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.
Het was een BBABB stam dus dat zal wel niet met die setjes van 3 zijn gedaanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De rijtuigen blijven bij NSR inderdaad bij groepjes in elkaar: BAB of BBB. Dat is echter iets administratiefs en geen technische reden. Bij Hispeed kan het dus gerust anders zijn.
En die beveiliging is wel nodig, want de treinen in tegengestelde richting komen elkaar op dat traject tegen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:15 schreef dennistd het volgende:
En in Wijhe moet je niet alleen een keervoorziening aanleggen, ook moet je de beveiliging van Olst-Wijhe op tenminste 1 spoor aanpassen: er is geen mogelijkheid tot beveiligd links rijden daar.
Wat ik van Somda begreep is dat de Oostenrijkers er moesten rijden, maar dat die met een defect terzijde staan (airco stuk). Deze 5 rijtuigen zijn kennelijk bij elkaar gesprokkeld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan hoeven ze toch ook niet naar 5 in te korten als er 1 bak stuk is? Zou je denken?
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En die beveiliging is wel nodig, want de treinen in tegengestelde richting komen elkaar op dat traject tegen.
Met de pimpel gaat het 9 van de 10 keer goed hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dan dat omroepen van de locatie van de 1ste klas rijtuigen, 'k snap niet waarom ze daar nog de moeite voor nemen. Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat die rijtuigen op de plek zaten die werd omgeroepen.
Of tijdelijk een soort Glanerbrug-beveiliging (of wat was hetquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staan
Simpele oplossing: Zet de 1e klas altijd in het middenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het was een BBABB stam dus dat zal wel niet met die setjes van 3 zijn gedaan. Maargoed, 't blijft gewoon een hoop geklungel met de Benelux. De trein ervoor werd al opgeheven in Roosendaal dus deze wel laten rijden was wel het minste wat ze konden doen.
En dan dat omroepen van de locatie van de 1ste klas rijtuigen, 'k snap niet waarom ze daar nog de moeite voor nemen. Ik heb werkelijk waar nog nooit meegemaakt dat die rijtuigen op de plek zaten die werd omgeroepen.
Wat wil je bereiken met 3 minuten wachttijd in Olst?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:31 schreef dennistd het volgende:
Nouja, je zou de treinen uit beide richtingen natuurlijk 3 minuten langer in Olst kunnen laten staan
Argentiniëquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers zijn eindelijk uit België vertrokken: http://www.flickr.com/photos/rob46/5754598417/
Utrecht Centraal, balie NS HiSPeedquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:31 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee of je een interrail global pass ook ergens aan een loket kunt kopen?Wil volgende week donderdag op pad voor 3 daagjes en ben een beetje bang dat dat ding er dan niet op tijd gaat zijn
Hoe lang duren de verbouwingen van....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:45 schreef Temlin het volgende:
NIJMEGEN - De stationsomgeving van Nijmegen en het station zelf gaan de komende tientallen jaren ingrijpend op de schop. Doel is een levendig en functioneel Centraal Station over zo'n 20-30 jaar, meldt de gemeente dinsdag.
De komende jaren groeit het dagelijkse aantal reizigers van nu 40.000 fors door, aldus de gemeente die rekent op meer drukte aan de westkant van het station als de nieuwe stadsbrug klaar is. Dan zijn een nieuwe ingang, aanpassingen aan de stationstunnel en fietsenstallingen hard nodig. Ook cultuur, werken en woningbouw zijn onderdeel van de plannen. Het Rijk noemt Nijmegen als voorbeeldproject.als het maar niet zo lang duurt als in Arnhem
Het mag wel zo mooi worden.
Nou inderdaad. Waar stopt het eens met die megalo projecten? 20-30 jaarquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang duren de verbouwingen van....
Amsterdam C.
Rotterdam C.
Arnhem
Utrecht C.
en Den Haag C. nu officieel al?
2015 moet alles klaar zijn. (Of eerder)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang duren de verbouwingen van....
Amsterdam C.
Rotterdam C.
Arnhem
Utrecht C.
en Den Haag C. nu officieel al?
Ah, daarvoor ben ik vandaag op pad geweest, en niet voor de Plan U te fotograferen.quote:
Dan beginnen we van vooraf aanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Temlin het volgende:
[..]
2015 moet alles klaar zijn. (Of eerder)
Je kunt er als je de materieelplanning goed doet, twee stammen ICRm kwijt op een zijde, dus het kan opzich prima. Dan kan je deventer als eindpunt alleen om dan eerst met de trein naar Apeldoorn en dan de bus naar Zwolle moeten pakken, lijkt me ook niet fijn. Ik gok dat de trein doorrijdt tot Wijhe.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In Deventer is nou ook niet echt gillend veel plek voor kerende treinen trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |