Dus als jij je aftrekt pleeg je genocide?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nooit aangetoond. Een ongeboren baby heeft hersenfuncties. Die grens van 20 weken is kut op Dirk en volstrekt willekeurig of iig op zijn minst arbitrair.
Die zou best wat hoger mogen inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nooit aangetoond. Een ongeboren baby heeft hersenfuncties. Die grens van 20 weken is kut op Dirk en volstrekt willekeurig of iig op zijn minst arbitrair.
Eigendom van de ouders.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2011 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus als jij je aftrekt pleeg je genocide?
Als jij je aftrekt en je toiletpapiertje in de prullenbak gooit waar de tampon van je zus ligt, daarentegenquote:
En een spermacel en een eitje samen wel? Dat is pas arbitrair. Volgens mij is het pas een mens als het gezond ter wereld komt.quote:
Inderdaad, zeker bij opvliegende mensen die hun buren wat aan willen doen.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En jij mensen met een wapenwens eng vinden.
En wat is "gezond" dan precies?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
En een spermacel en een eitje samen wel? Dat is pas arbitrair. Volgens mij is het pas een mens als het gezond ter wereld komt.
Dat is in ieder geval wel wat ik altijd stil snikkend hoop.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus als jij je aftrekt pleeg je genocide?
Levend is beter inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat is "gezond" dan precies?
Bedoel je niet "levend" ipv "gezond"?
Ongezonde baby's mogen we vermoorden, dat weet je toch Whiskers?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat is "gezond" dan precies?
Bedoel je niet "levend" ipv "gezond"?
Ben jij vóór wapenbezit, maar tegen abortus??quote:Op maandag 23 mei 2011 18:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En jij mensen met een wapenwens eng vinden.
Vermoorden weet ik niet maar als je weet dat het kind een leven lang ondragelijk zal lijden. Moet je dat het kind aan willen doen?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ongezonde baby's mogen we vermoorden, dat weet je toch Whiskers?
Nee, we zijn geen nazi's.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ongezonde baby's mogen we vermoorden, dat weet je toch Whiskers?
Het antwoord is neen.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vermoorden weet ik niet maar als je weet dat het kind een leven lang ondragelijk zal lijden. Moet je dat het kind aan willen doen?
EG is een Redneck in de Polder.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben jij vóór wapenbezit, maar tegen abortus??
Als je d'r zelf maar voor betaald.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vermoorden weet ik niet maar als je weet dat het kind een leven lang ondragelijk zal lijden. Moet je dat het kind aan willen doen?
Wapens zijn voor postnatale abortus.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben jij vóór wapenbezit, maar tegen abortus??
Touwen ook.quote:
Waarschijnlijk ben jij iemand die daar veel op googled. Je wordt tegenwoordig erg gericht benaderd qua advertenties.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:36 schreef Monolith het volgende:
Waarom zie ik bij dit topic reclames voor "chatten en daten met alleenstaande mama's"?
En baby's. Mits van voldoende hoogte laten vallen.quote:
Verklaart een hoop...quote:Op maandag 23 mei 2011 18:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij iemand die daar veel op googled. Je wordt tegenwoordig erg gericht benaderd qua advertenties.
Gekkies van de PVVquote:Op maandag 23 mei 2011 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
WHUT???
PVV eist vertrek hoge ambtenaar
Van de zottequote:Op maandag 23 mei 2011 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
WHUT???
Volslagen achterlijk. Maar het is zo'n leuke partij met leuke mensenquote:Op maandag 23 mei 2011 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
WHUT???
Remlof + Whiskers = Sidekick,quote:Op maandag 23 mei 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
Zijn Remlof en Whiskers eigenlijk een en dezelfde persoon?
Kan gebeuren.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_CDA__.html?p=2,1
En daar werkt jouw grote liefde mee samen, om "Nederland welvarender te maken", volgens Verhagen. Leuk hè, dat die mensen mogen beslissen of jouw clubbie een plannetje mag doorvoeren. Maar hey, je hoeft tenminste niet met een partij als D66 samen te werken.quote:
Het zit diepquote:Op maandag 23 mei 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
En daar werkt jouw grote liefde mee samen, om "Nederland welvarender te maken", volgens Verhagen. Leuk hè, dat die mensen mogen beslissen of jouw clubbie een plannetje mag doorvoeren. Maar hey, je hoeft tenminste niet met een partij als D66 samen te werken.
Of de PvdA of GroenLinks. Want die vormen echt een bedreiging voor onze vrije samenlevingquote:Op maandag 23 mei 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
En daar werkt jouw grote liefde mee samen, om "Nederland welvarender te maken", volgens Verhagen. Leuk hè, dat die mensen mogen beslissen of jouw clubbie een plannetje mag doorvoeren. Maar hey, je hoeft tenminste niet met een partij als D66 samen te werken.
Basically. Mooi verwoord trouwens!quote:Op maandag 23 mei 2011 18:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Of de PvdA of GroenLinks. Want die vormen echt een bedreiging voor onze vrije samenleving
Dat zijn inderdaad een stelletje inferieure onderknuppels. Die zijn zelfs in staat een ongeldige stem uit te brengen voor een (belangrijke) verkiezing.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:
Maar hey, je hoeft tenminste niet met een partij als D66 samen te werken.
Kom op man, zelfs de PvdA is nog stukken liberaler dan PVV en SGPquote:Op maandag 23 mei 2011 18:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad. Alles voor de liberale rechtsstaat.
Uhh, je kent Morendo?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Kom op man, zelfs de PvdA is nog stukken liberaler dan PVV en SGP
Het is toch ook diep triest dat extremistische partijen als de PVV en SGP worden verkozen boven een partij als D66?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het zit diep
Ik wachte al op een reactie als dit.
Ben je gewoon blij of is er sprake van achterstallige betaling?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
Blij dat mn loon gestort is. Kon ik eindelijk weer een flinke lading wijn inslaan.
Nee, gewoon blij. Vakantiecenten zaten er ook bij.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:02 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ben je gewoon blij of is er sprake van achterstallige betaling?
Ik krijg de zak met geld woensdagquote:Op maandag 23 mei 2011 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, gewoon blij. Vakantiecenten zaten er ook bij.
quote:
Ah, oké. Je bent eigenlijk maar een arm SP-stemmend journalistjequote:Op maandag 23 mei 2011 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, gewoon blij. Vakantiecenten zaten er ook bij.
Nee, ik ben vooral een geldverbrassend bourgondisch journalistjequote:Op maandag 23 mei 2011 19:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ah, oké. Je bent eigenlijk maar een arm SP-stemmend journalistje
Kom hier wonenquote:Op maandag 23 mei 2011 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik ben vooral een geldverbrassend bourgondisch journalistje
Waar is hier?quote:
Limburgquote:
quote:
quote:
De naïviteit gaat vaak wel verder dan datquote:
Ik ben er allerminst blij mee, maar ik weiger tegelijkertijd de verantwoordelijkheid te nemen voor de meningen van anderen. Wat de PVV'ers of SGP'ers in hun eigen tijd van moslims resp. vrouwen vinden, moeten ze helemaal zelf weten, zolang mijn partij (voor zover ik me daar al 100% mee identificeer) geen acties onderneemt waar ik mijzelf niet in kon vinden mogen ze wat mij betreft zelfs met de PvdD of SP samenwerken, alleen acht ik de kans op een herkenbaar profiel bij die partijen nog wat kleiner.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is toch ook diep triest dat extremistische partijen als de PVV en SGP worden verkozen boven een partij als D66?
Of is dit volgens jou de normaalste zaak van de wereld? Moeten we maar gewoon partijen die vrouwen of bepaalde gelovigen tot tweederangs burgers willen degraderen maar volstrekt normaal vinden? Er is toch ook nog zoiets als goed fatsoen?
tja ik zou niet zo makkelijk over mijn principiële bezwaren tegen samenwerking met extreem-rechts of fundamentalistisch religieus heen kunnen stappen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben er allerminst blij mee, maar ik weiger tegelijkertijd de verantwoordelijkheid te nemen voor de meningen van anderen. Wat de PVV'ers of SGP'ers in hun eigen tijd van moslims resp. vrouwen vinden, moeten ze helemaal zelf weten, zolang mijn partij (voor zover ik me daar al 100% mee identificeer) geen acties onderneemt waar ik mijzelf niet in kon vinden mogen ze wat mij betreft zelfs met de PvdD of SP samenwerken, alleen acht ik de kans op een herkenbaar profiel bij die partijen nog wat kleiner.
Vind ik nogal een vaag begrip.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:15 schreef du_ke het volgende:
Ik hecht namelijk zeker waarde aan goed fatsoen.
Ik ook. Maar fatsoen is subjectief.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zou niet zo makkelijk over mijn principiële bezwaren tegen samenwerking met extreem-rechts of fundamentalistisch religieus heen kunnen stappen.
Goed fatsoen is volgens mij niet zomaar samenwerken met partijen die vrouwen, homo's of bepaalde gelovigen tot tweederangs burgers willen maken.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vind ik nogal een vaag begrip.
Ouwe fatsoensrakker.
Fatsoen is homo's, vrouwen en bepaalde gelovigen tot tweederangs burgers willen maken?quote:
En jij bent een domme trollquote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef Morendo het volgende:
Du_ke vertegenwoordigt een idee van tolerantie die alleen zichzelf tolereert.
Tsja, de VVD kijkt er zo pragmatisch tegenaan dat ik me wel eens afvraag of ze ook principes hebben of dat alles gewoon gegooid wordt op 'alles behalve links' en wat 'meer geld voor de rijkelui'. Het enige moment wanneer ze liberaal zijn is wanneer het gaat over de grootte van de eigen portemonnee.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja ik zou niet zo makkelijk over mijn principiële bezwaren tegen samenwerking met extreem-rechts of fundamentalistisch religieus heen kunnen stappen.
Vind ik niet bepaald een fatsoenlijke opmerking.quote:
Daar lijkt het wel op, Rutte zou zijn moeder nog hoereren voor een beetje macht vermoed ikquote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, de VVD kijkt er zo pragmatisch tegenaan dat ik me wel eens afvraag of ze ook principes hebben of dat alles gewoon gegooid wordt op 'alles behalve links' en wat 'meer geld voor de rijkelui'.
Nou nee, hoor. Ik ben het met je eens, en nog wel meer mensen op POL ook denk ik zoquote:Op maandag 23 mei 2011 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Goed fatsoen is volgens mij niet zomaar samenwerken met partijen die vrouwen, homo's of bepaalde gelovigen tot tweederangs burgers willen maken.
Maar goed het zal wel aan mij liggen dat ik daar moeite mee heb...
Nee, dit ligt gewoon aan je onfatsoenlijke gedrag.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vind ik niet bepaald een fatsoenlijke opmerking.
Maar goed het zal wel aan mij liggen dat ik daar moeite mee heb...
Fatsoen is toekomstige generaties opschepen met een hoge staatsschuld en stelen van rijkeren?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Fatsoen is homo's, vrouwen en bepaalde gelovigen tot tweederangs burgers willen maken?
quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, de VVD kijkt er zo pragmatisch tegenaan dat ik me wel eens afvraag of ze ook principes hebben of dat alles gewoon gegooid wordt op 'alles behalve links' en wat 'meer geld voor de rijkelui'. Het enige moment wanneer ze liberaal zijn is wanneer het gaat over de grootte van de eigen portemonnee.
Als dat zo was, dan is dit het beste kabinet wat wij tot nu toe kennen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, de VVD kijkt er zo pragmatisch tegenaan dat ik me wel eens afvraag of ze ook principes hebben of dat alles gewoon gegooid wordt op 'alles behalve links' en wat 'meer geld voor de rijkelui'. Het enige moment wanneer ze liberaal zijn is wanneer het gaat over de grootte van de eigen portemonnee.
Dat doet elke partij. Lijkt me dus geen argument.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Fatsoen is toekomstige generaties opschepen met een hoge staatsschuld en stelen van rijkeren?
Hoezo, mogen principes in de politiek niet meer? Moeten we alles maar gewoon prima vinden?quote:Met dergelijk retorische trucs helpen we de discussie niet verder.
De mijne heeft zeker ruimte voor 30 cent.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef Friek_ het volgende:
Het enige moment wanneer ze liberaal zijn is wanneer het gaat over de grootte van de eigen portemonnee.
90% van de VVD-achterban is inderdaad zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, toch een beetje de bevestiging wat ik al dacht.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Als dat zo was, dan is dit het beste kabinet wat wij tot nu toe kennen.
De ene partij wilt dat verminderen, de andere partij verergeren.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doet elke partij. Lijkt me dus geen argument.
Zeker wel, maar er zijn bij elke partij punten die ik "onfatsoenlijk" vind.quote:Hoezo, mogen principes in de politiek niet meer? Moeten we alles maar gewoon prima vinden?
En dat maakt het zo hilarisch hoe de partij zich voordoet als "de liberale partij van Nederland". Als ze het in de praktijk kunnen uitbrengen blijft er echter niks van over, en zijn ze gewoon conservatief en meer niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
90% van de VVD-achterban is inderdaad zo.
Conservatief met een liberaal sausje dat enkel tot uiting komt als het gaat om lastenverlagingen.
Soit, dat is bij andere partijen niet anders.
Geheel begrijpelijk met al die hijgende linkszakken tegen je.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
90% van de VVD-achterban is inderdaad zo.
Conservatief met een liberaal sausje dat enkel tot uiting komt als het gaat om lastenverlagingen.
Soit, dat is bij andere partijen niet anders.
De SP vind ik dan ook geen geschikte partij om te regeren. Verder zitten alle partijen op de PVV op een aardig vergelijkbare lijn wat dat betreft. En het gelijkstellen van die punten aan punten als tweederangs burgers willen maken van vrouwen, homo's en bepaalde gelovigen vind ik ook apart...quote:Op maandag 23 mei 2011 19:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De ene partij wilt dat verminderen, de andere partij verergeren.
Ook als die dolgraag samenwerkt met partijen die tweederangs burgers willen maken van vrouwen, homo's en bepaalde gelovigen? Heb je daar echt geen moeite mee? Ik kan dat gewoon maar lastig begrijoenquote:Zeker wel, maar er zijn bij elke partij punten die ik "onfatsoenlijk" vind.
Dus kies ik de partij uit met de minste onfatsoenlijke kenmerken.
Ik mis nog altijd je punt.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:25 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
En dat maakt het zo hilarisch hoe de partij zich voordoet als "de liberale partij van Nederland". Als ze het in de praktijk kunnen uitbrengen blijft er echter niks van over, en zijn ze gewoon conservatief en meer niet.
Tsja, liberalisme komt voort uit het streven naar zoveel mogelijk vrijheid voor jezelf waar anderen ook de vruchten van plukken.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:25 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
En dat maakt het zo hilarisch hoe de partij zich voordoet als "de liberale partij van Nederland". Als ze het in de praktijk kunnen uitbrengen blijft er echter niks van over, en zijn ze gewoon conservatief en meer niet.
Welke liberale agenda? Als grootste partij in de coalitie zouden ze daar toch wel een paar puntjes van door moeten kunnen voeren?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik mis nog altijd je punt.
Omdat ze geen 75 zetels hebben in de Tweede Kamer en 38 in de Eerste Kamer, kunnen ze hun liberale agenda niet doorvoeren bedoel je? Dat is jammer, dat ben ik met je eens.
Dat jij niet voor het christelijke conservatieve geneuzel bent, wil nog niet zeggen dat andere mensen dat ook zijn. Je zult vast wel door hebben gehad dat je niet alleen bent in de samenleving. Een gebrek van de democratie, ik weet het.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke liberale agenda? Als grootste partij in de coalitie zouden ze daar toch wel een paar puntjes van door moeten kunnen voeren?
Vooralsnog is het allemaal mager doordacht christelijk conservatief geneuzel wat de coalitie weet te brengen.
Welke liberale agenda weet de VVD door te voeren dan?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat jij niet voor het christelijke conservatieve geneuzel bent, wil nog niet zeggen dat andere mensen dat ook zijn. Je zult vast wel door hebben gehad dat je niet alleen bent in de samenleving. Een gebrek van de democratie, ik weet het.
DotCommunism is zelfs een min of meer beledigende naam voor een Communist(e)quote:Op maandag 23 mei 2011 19:29 schreef Reya het volgende:
Prijst DotCommunism het communisme? Het kan best het geval zijn dat dat zo is, maar ik heb het zelf in ieder geval niet voorbij zien komen.
De VVD werkt het liefste samen met de VVD.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
De SP vind ik dan ook geen geschikte partij om te regeren. Verder zitten alle partijen op de PVV op een aardig vergelijkbare lijn wat dat betreft. En het gelijkstellen van die punten aan punten als tweederangs burgers willen maken van vrouwen, homo's en bepaalde gelovigen vind ik ook apart...
[..]
[..]
Ook als die dolgraag samenwerkt met partijen die tweederangs burgers willen maken van vrouwen, homo's en bepaalde gelovigen? Heb je daar echt geen moeite mee? Ik kan dat gewoon maar lastig begrijoen
In één zin geef je je eigen antwoord.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:29 schreef Reya het volgende:
Prijst DotCommunism het communisme? Het kan best het geval zijn dat dat zo is, maar ik heb het zelf in ieder geval niet voorbij zien komen.
Geen. Heel vervelend, maar als we het stemrecht van alle onnozele klasse hadden ingenomen, dan waren we wellicht een liberalere samenleving. Maar je wil ze alleen meer macht geven met je pro referendum houding.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke liberale agenda weet de VVD door te voeren dan?
Conservatief gaat niet samen met liberaal?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke liberale agenda? Als grootste partij in de coalitie zouden ze daar toch wel een paar puntjes van door moeten kunnen voeren?
Vooralsnog is het allemaal mager doordacht christelijk conservatief geneuzel wat de coalitie weet te brengen.
Interessant punt. Daar wil ik wel eens een antwoord op zien.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
Wat zou een 'liberale agenda' binnen de Nederlandse politiek moeten behelsen dan?
De keuzes van partijen om mee samen te werken stralen toch wel gewoon af op de partij die deze keuzes maakt?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De VVD werkt het liefste samen met de VVD.
Coalities komen en gaan verder, maar ik herhaal, ik weiger verantwoording te dragen voor ideologieën van anderen. Wat PVV tokkies vinden, moeten ze zelf weten, waarschijnlijk hebben ze niet eens in de gaten wat voor gevolgen de populistische standpunten van de PVV hebben voor het politiek klimaat. Wat gristenfundi's vinden, is eveneens hun eigen zaak, ik verwerp hun gedachtegoed, maar het is hun goed recht een Staatkundig Gereformeerde Partij aan te hangen, compleet met doldwaze logica en standpunten.
Dit kan zelfs VS onderschrijven.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alles wat rechts is en een kut heeft, is lekker.
Dat kan wel maar het wringt op bepaalde punten ook gewoon.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Conservatief gaat niet samen met liberaal?
Kennelijk heb je dus twee linker handen.quote:
Welk zakenkabinet???quote:Op maandag 23 mei 2011 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, wel zwak dat de VVD m.b.t. het verbod op godslastering nu voor de SGP door de hoeven zakt. Van het zakenkabinet is slechts een laffe twattenkabinet overgebleven.
Ik heb het wel gelezen maar vind het vooral een inspiratieloos verhaal zonder ambitie. Als dat een liberaal/conservatief sausje is dan kan dat maar volgens mij heeft het liberalisme dan wel aan waarde verloren in Nederland.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:34 schreef GSbrder het volgende:
Volgens mij heeft du_ke het regeerakkoord ook niet gelezen.
En als ik nu punten daaruit aanhaal die een liberaal/conservatief sausje hebben, dan komt hij er ongetwijfeld mee dat de ene zetel van SGP of de tien van de PVV dat wel zullen blokkeren.
Zakenkabinetquote:Op maandag 23 mei 2011 19:37 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, wel zwak dat de VVD m.b.t. het verbod op godslastering nu voor de SGP door de hoeven zakt. Van het zakenkabinet is slechts een laffe twattenkabinet overgebleven.
Liberalisme in de Nederlandse politiek, zeg me bij welke partij dat te vinden is, dan zal ik er de volgende verkiezingen op stemmen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb het wel gelezen maar vind het vooral een inspiratieloos verhaal zonder ambitie. Als dat een liberaal/conservatief sausje is dan kan dat maar volgens mij heeft het liberalisme dan wel aan waarde verloren in Nederland.
Ben benieuwd, dukie.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
Wat zou een 'liberale agenda' binnen de Nederlandse politiek moeten behelsen dan?
quote:Op maandag 23 mei 2011 19:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Liberalisme in de Nederlandse politiek, zeg me bij welke partij dat te vinden is, dan zal ik er de volgende verkiezingen op stemmen.
Dat komt meer overeen met de waarheidquote:Op maandag 23 mei 2011 19:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je mag het ook als zakkenkabinet interpreteren.
Vind het wel schattig dat je nog steeds denkt dat de VVD de uiting is van het klassieke liberalisme. Hou vooral vol, hou vooral vol.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:35 schreef Morendo het volgende:
De Babylonische spraakverwarring komt bovendien doordat linksen het klassieke liberalisme stelselmatig aanduiden met 'conservatisme'. Waarschijnlijk om hun 'progressieve liberalisme' in een wat gunstiger daglicht te plaatsen.
Ik vind het vreemd dat je zulke zware termen gebruikt voor iets wat alle linkse partijen ook hanteren. De verschillen kun je niet aanduiden als conservatisme, liberalisme, socialisme, communisme en ga zo maar door. De politiek partijen zijn fundamenteel allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb het wel gelezen maar vind het vooral een inspiratieloos verhaal zonder ambitie. Als dat een liberaal/conservatief sausje is dan kan dat maar volgens mij heeft het liberalisme dan wel aan waarde verloren in Nederland.
Dat mag jij vinden. Ik werk niet samen met extreem-rechts en fundamentele christenen, enkel aangezien VVD en CDA geen meerderheid hebben wordt in een gedoogakkoord samengewerkt met de PVV (niet extreem-rechts, wel populistisch) en in de eerste kamer wordt een meerderheid gezocht met de SGP (fundamenteel christelijk).quote:Op maandag 23 mei 2011 19:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
De keuzes van partijen om mee samen te werken stralen toch wel gewoon af op de partij die deze keuzes maakt?
Leuk dat jij er geen verantwoordelijkheid voor wilt nemen maar de VVD kiest hier heel bewust voor, jij kiest bewust voor de VVD, dus kies jij heel bewust voor samenwerking met extreem-rechts en fundamentalistische gelovigen. Je wuift het wel heel makkelijk weg
Dat dus.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Liberalisme in de Nederlandse politiek, zeg me bij welke partij dat te vinden is, dan zal ik er de volgende verkiezingen op stemmen.
Heel goed. Dat geldt voor D66 natuurlijk ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind het wel schattig dat je nog steeds denkt dat de VVD de uiting is van het klassieke liberalisme. Hou vooral vol, hou vooral vol.
Juist. In het huidige spectrum is elke partij sociaal-democratisch.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind het wel schattig dat je nog steeds denkt dat de VVD de uiting is van het klassieke liberalisme. Hou vooral vol, hou vooral vol.
Je zou kunnen denken aanquote:Op maandag 23 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
Eens.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zou kunnen denken aan
Het beginnen met het terugtrekken van de overheid van de woningmarkt.
Het aanpassen van de verzorgingsstaat aan de 21e eeuw met meer nadruk op eigen verantwoordelijkheid.
Liberaliseren van de arbeidsmarkt in plaats van extra belemmeringen opwerpen.
Om maar eens een paar punten te noemen waar dit kabinet echt geen zak aan doet.
Schattig dat je telkens op deze manier de VVD probeert vrij te pleiten, maar dat werkt natuurlijk niet zo. Het verleden van GL is niet relevant meer. Wat wel relevant is, is dat de VVD samenwerkt met de PVV en SGP, en dus mag daar continue kritiek op worden geleverd.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:41 schreef GSbrder het volgende:
Moet ik me ook al uitlaten over het marxistisch verleden van GL?
Ik vind het grappig hoe je op deze manier telkens de discussie over je ideologie uit de weggaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:44 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Schattig dat je telkens op deze manier de VVD probeert vrij te pleiten, maar dat werkt natuurlijk niet zo. Het verleden van GL is niet relevant meer. Wat wel relevant is, is dat de VVD samenwerkt met de PVV en SGP, en dus mag daar continue kritiek op worden geleverd.
Je mag proberen GL te linken aan het marxisme, ben reuze benieuwd. Maar dan is de PVV toch een stuk eenvoudiger te linken aan extreem-rechts (wat ze wel degelijk zijn) en de VVD kiest daar heel bewust voor, dus kies jij heel bewust voor samenwerking met extreem-rechts.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik werk niet samen met extreem-rechts en fundamentele christenen, enkel aangezien VVD en CDA geen meerderheid hebben wordt in een gedoogakkoord samengewerkt met de PVV (niet extreem-rechts, wel populistisch) en in de eerste kamer wordt een meerderheid gezocht met de SGP (fundamenteel christelijk).
Voor de missie naar Kunduz werd een meerderheid verkregen door middel van samenwerking met communisten en pacifisten en de progressief-liberalen. Moet ik me ook al uitlaten over het marxistisch verleden van GL?
Alle partijen zijn linksquote:Op maandag 23 mei 2011 19:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Juist. In het huidige spectrum is elke partij sociaal-democratisch.
Mensen dwingen hun huis te isoleren met kosten voor eigen rekening.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je mag proberen GL te linken aan het marxisme, ben reuze benieuwd. Maar dan is de PVV toch een stuk eenvoudiger te linken aan extreem-rechts (wat ze wel degelijk zijn) en de VVD kiest daar heel bewust voor, dus kies jij heel bewust voor samenwerking met extreem-rechts.
Afschaffing Vogelaarheffingquote:Op maandag 23 mei 2011 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zou kunnen denken aan
Waar doe ik dat? Of wil je beweren dat GL socialistisch is? Ik zie je er wel voor aan gezien je totale gebrek aan kennis, maar goed, ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind het grappig hoe je op deze manier telkens de discussie over je ideologie uit de weggaat.
Behalve rechts rijden, daar ben ik inmiddels zo aan gewend dat ik niet anders zou willen.quote:
Nee, dat is conservatiever, sorry. Er is niks meer liberaal aan wel de huurmarkt maar niet de koopmarkt aanpakken. Het is wel conservatiever want je pakt er alleen de onderkant mee, precies die groep mensen waar de conservatieven een bloedhekel aan hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Afschaffing Vogelaarheffing
Liberaliseren van de huurmarkt
Verkleinen van de sociale huursector
Dat kan jij selectief en te beperkt op de huurmarkt gericht vinden, maar het is wel liberaler.
Het laat de helft van de woningmarkt geheel buiten schot. Dan ben je dus gewoon aan het herverdelen. Daar is niets liberaals aan, dan zou je namelijk gewoon naar de hele woningmarkt moeten kijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Afschaffing Vogelaarheffing
Liberaliseren van de huurmarkt
Verkleinen van de sociale huursector
Dat kan jij selectief en te beperkt op de huurmarkt gericht vinden, maar het is wel liberaler.
Als je me nou eens vroeg: doe ik dat? Dan zeg ik 'ja' en dan gaan we met elkaar praten hoe we die eigenaardige karaktereigenschap van jou kunnen veranderen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:46 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Waar doe ik dat? Of wil je beweren dat GL socialistisch is? Ik zie je er wel voor aan gezien je totale gebrek aan kennis, maar goed, ik geef je het voordeel van de twijfel.
Ach, ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten zeggen om de VVD als liberaal te kunnen bestempelen, dus komen ze ondertussen met dit aan. Want tja, de VVD moet en zal liberaal zijn, want ze vinden zichzelf liberaal en zouden nooit op een niet-liberale partij stemmen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het laat de helft van de woningmarkt geheel buiten schot. Dan ben je dus gewoon aan het herverdelen. Daar is niets liberaals aan, dan zou je namelijk gewoon naar de hele woningmarkt moeten kijken.
of zeg ik daar iets heel geks?
Een echte liberaal heeft gelijkheid hoog in het vaandel. In het verlengde daarvan ligt natuurlijk de flattax.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef GSbrder het volgende:
Oh wacht, het is pas liberaal als het voor iedereen geldt?
Dus lastenverlagingen zijn ook niet liberaal, als niet iedereen er evenveel baat bij heeft?
Nah, sorry, als jij dat wilt aanpassen heb ik geen enkele behoefte om het te veranderen, want dan is het een goed iets.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef mlg het volgende:
[..]
Als je me nou eens vroeg: doe ik dat? Dan zeg ik 'ja' en dan gaan we met elkaar praten hoe we die eigenaardige karaktereigenschap van jou kunnen veranderen.
Oja, jij wil 'anders' zijn he. Anders dan anderen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nah, sorry, als jij dat wilt aanpassen heb ik geen enkele behoefte om het te veranderen, want dan is het een goed iets.
Het is dus ook niet sociaal-democratisch van de PvdA om in het programma op te nemen dat ze de hoogste schijf van de IB naar 60% willen brengen. Dat is plain old socialisme, want anders moet je iedereen meepakken, dus zowel de laagste schijf (en in extrema, de eerste 18k belasten met 8%) als de hoogste schijven verhogen. Het is socialistisch want je pakt er alleen de bovenkant mee, precies die groep mensen waar de socialisten een bloedhekel aan hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:47 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Nee, dat is conservatiever, sorry. Er is niks meer liberaal aan wel de huurmarkt maar niet de koopmarkt aanpakken. Het is wel conservatiever want je pakt er alleen de onderkant mee, precies die groep mensen waar de conservatieven een bloedhekel aan hebben.
Is het echt zo raar om te proberen regelingen voor een hele markt te laten gelden? Niet iedereen hoeft er even veel baat bij te hebben maar dit is gewoon halfslachtig geklooi. Dat heeft volgens mij weinig of niets met liberaal gedachtegoed te maken.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef GSbrder het volgende:
Oh wacht, het is pas liberaal als het voor iedereen geldt?
Dus lastenverlagingen zijn ook niet liberaal, als niet iedereen er evenveel baat bij heeft?
Nee hoor beste schat, ik ben een liberaal persoon en VVD-stemmer, maar ik zou de VVD nooit als liberaal bestempelen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ach, ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten zeggen om de VVD als liberaal te kunnen bestempelen, dus komen ze ondertussen met dit aan. Want tja, de VVD moet en zal liberaal zijn, want ze vinden zichzelf liberaal en zouden nooit op een niet-liberale partij stemmen.
nee, maar blij dat je weer eens laat zien geen enkel verstand te hebben van de meest simpele begrippen. Dan snap ik wel dat je denkt dat de VVD liberaal is: je hebt het niveau van een brugklaasser.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is dus ook niet sociaal-democratisch van de PvdA om in het programma op te nemen dat ze de hoogste schijf van de IB naar 60% willen brengen. Dat is plain old socialisme, want anders moet je iedereen meepakken, dus zowel de laagste schijf (en in extrema, de eerste 18k belasten met 8%) als de hoogste schijven verhogen. Het is socialistisch want je pakt er alleen de bovenkant mee, precies die groep mensen waar de socialisten een bloedhekel aan hebben.
Het liberalisme gaat toch altijd gepaard met het gelijkheidsbeginsel, of was je dat nooit duidelijk geweest?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:49 schreef Picchia het volgende:
[..]
Een echte liberaal heeft gelijkheid hoog in het vaandel. In het verlengde daarvan ligt natuurlijk de flattax.
Volgens mij ben je aan het doorslaan in je retoriek. Wel een leuk trucje overigens zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is dus ook niet sociaal-democratisch van de PvdA om in het programma op te nemen dat ze de hoogste schijf van de IB naar 60% willen brengen. Dat is plain old socialisme, want anders moet je iedereen meepakken, dus zowel de laagste schijf (en in extrema, de eerste 18k belasten met 8%) als de hoogste schijven verhogen. Het is socialistisch want je pakt er alleen de bovenkant mee, precies die groep mensen waar de socialisten een bloedhekel aan hebben.
Nou ja, jij komt in opstand, rechts is tevreden.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:51 schreef dotCommunism het volgende:
En verder zie ik niet in waarom mijn opvattingen hier in het geding zijn, terwijl het duidelijk om jullie noodzaak om de VVD als liberaal te plaatsen gaat. Niet dat dat lukt, want jullie komen niet verder dan heel hard stampvoetend roepen dat de VVD heul erg echt wel waar liberaal is.
Zeker, ik zou D66 zeker niet 'klassiek liberaal' noemen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Heel goed. Dat geldt voor D66 natuurlijk ook.
Bronquote:Liberal political theory, then, fractures over the conception of liberty. But a more important division concerns the place of private property and the market order. For classical liberals — sometimes called the ‘old’ liberalism — liberty and private property are intimately related. From the eighteenth century right up to today, classical liberals have insisted that an economic system based on private property is uniquely consistent with individual liberty, allowing each to live her life —including employing her labor and her capital — as she sees fit. Indeed, classical liberals and libertarians have often asserted that in some way liberty and property are really the same thing; it has been argued, for example, that all rights, including liberty rights, are forms of property; others have maintained that property is itself a form of freedom (Gaus, 1994; Steiner, 1994). A market order based on private property is thus seen as an embodiment of freedom (Robbins, 1961: 104). Unless people are free to make contracts and to sell their labour, or unless they are free to save their incomes and then invest them as they see fit, or unless they are free to run enterprises when they have obtained the capital, they are not really free.
Classical liberals employ a second argument connecting liberty and private property. Rather than insisting that the freedom to obtain and employ private property is simply one aspect of people's liberty, this second argument insists that private property is the only effective means for the protection of liberty. Here the idea is that the dispersion of power that results from a free market economy based on private property protects the liberty of subjects against encroachments by the state. As F.A. Hayek argues, ‘There can be no freedom of press if the instruments of printing are under government control, no freedom of assembly if the needed rooms are so controlled, no freedom of movement if the means of transport are a government monopoly’ (1978: 149).
Although classical liberals agree on the fundamental importance of private property to a free society, the classical liberal tradition itself refracts into a spectrum of views, from near-anarchist to those that attribute a significant role to the state in economic and social policy (on this spectrum, see Mack and Gaus, 2004). Towards the most extreme ‘libertarian’ end of the classical liberal spectrum are views of justified states as legitimate monopolies that may with justice charge for their necessary rights-protection services: taxation is legitimate so long as it is necessary to protect liberty and property rights. As we go further ‘leftward’ we encounter classical liberal views that allow taxation for (other) public goods and social infrastructure and, moving yet further ‘left’, some classical liberal views allow for a modest social minimum.(e.g., Hayek, 1976: 87). Most nineteenth century classical liberal economists endorsed a variety of state policies, encompassing not only the criminal law and enforcement of contracts, but the licensing of professionals, health, safety and fire regulations, banking regulations, commercial infrastructure (roads, harbors and canals) and often encouraged unionization (Gaus, 1983b). Although today classical liberalism is often associated with extreme forms of libertarianism, the classical liberal tradition was centrally concerned with bettering the lot of the working class. The aim, as Bentham put it, was to make the poor richer, not the rich poorer (Bentham, 1952 [1795]: vol. 1, 226n). Consequently, classical liberals reject the redistribution of wealth as a legitimate aim of government.
Dan hoef jij je niet aangesproken te voelen, en toon je een stuk meer wijsheid dan Morendo en Gsbrder.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee hoor beste schat, ik ben een liberaal persoon en VVD-stemmer, maar ik zou de VVD nooit als liberaal bestempelen.
Trouwens zou ik na dit kabinet ook nooit meer VVD stemmen, daarvoor hebben ze iets bij mij kapot gemaakt.
Zei mevrouw die in haar zelf gegraven kuil viel.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:51 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
nee, maar blij dat je weer eens laat zien geen enkel verstand te hebben van de meest simpele begrippen. Dan snap ik wel dat je denkt dat de VVD liberaal is: je hebt het niveau van een brugklaasser.
Het is natuurlijk een gimmick, maar het is quatsch te stellen dat iets pas liberaal is als het alle markten betreft. De huur en dan voornamelijk de sociale huur, is enorm gesteund vanuit de overheid. Daar wilt dit kabinet iets aan doen, maar ojee, we pakken de koopsector niet aan. De VVD is een koophuizenpartij, dat kan je in tegenspraak noemen met hun gedachtegoed.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij ben je aan het doorslaan in je retoriek. Wel een leuk trucje overigens zo.
En we gaan weer verder met persoonlijke aanvallenquote:Op maandag 23 mei 2011 19:58 schreef mlg het volgende:
Mooi hoe er altijd gediscussieerd wordt over de toekomst van Nederland, terwijl gros mensen hier (nog) niks bereikt hebben in hun leven. Remlof die de hele dag aan een computer zit te sleutelen of duke die even op planologische wijze een waterleiding onder 1000m2 puur grond weet te plannen.
Ja, ik begreep dat je best teleurgesteld bent in de VVDquote:Op maandag 23 mei 2011 19:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De volgende keer ga ik niet meer stemmen.
quote:Op maandag 23 mei 2011 19:59 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En we gaan weer verder met persoonlijke aanvallen
En dus neemt men selectief maatregelen, daar is toch niks liberaals aan? En ik zie de woningmarkt als 1 markt die aan alle kanten met elkaar verbonden is. Als je aan een kant gaat sleutelen om de andere kant maar buiten schot te houden is daar volgens mij weinig liberaals aan..quote:Op maandag 23 mei 2011 19:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een gimmick, maar het is quatsch te stellen dat iets pas liberaal is als het alle markten betreft. De huur en dan voornamelijk de sociale huur, is enorm gesteund vanuit de overheid. Daar wilt dit kabinet iets aan doen, maar ojee, we pakken de koopsector niet aan. De VVD is een koophuizenpartij, dat kan je in tegenspraak noemen met hun gedachtegoed.
Wat betreft de HRA, veel liberalen pleiten voor afschaffing daarvan, maar zolang de VVD deze subsidie niet kan teruggeven aan hun achterban, door belastingverlagingen verder door te voeren voor de hoogste inkomens, handhaven zij deze status quo.
Het is toch wat he, jongen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:59 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En we gaan weer verder met persoonlijke aanvallen
Dat is duidelijk maar de meeste partijen hebben nog wel het fatsoen om niet met extreem-rechts en fundamentalistisch religieus in zee te gaan.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:59 schreef GSbrder het volgende:
Slotsom: geen enkele partij is in Nederland Coalitieland altijd 100% trouw aan haar ideologie?
Het doet niet zoveel met mij hoor, maar vind het onnodigquote:
Dan mag je mij even vertellen wat jij onder progressief liberalisme verstaat.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:53 schreef mlg het volgende:
@ Friek: ik bedoel dus dat ze ook niet progressief liberaal zijn.
Het progressief liberalisme is van origine namelijk een stuk conservatiever dan D66 momenteel hanteert.
Ik hoop dat je dat ook bedoelt in de richting van Remlofquote:Op maandag 23 mei 2011 20:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het doet niet zoveel met mij hoor, maar vind het onnodig
?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dat ook bedoelt in de richting van Remlof
Ik vind het nodig. Soms moeten mensen maar eens bewust worden hoe weinig ze weten, over wat ze denken voor perfecte wereld te kunnen ontwerpen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het doet niet zoveel met mij hoor, maar vind het onnodig
Dat is natuurlijk altijd subjectiefquote:Op maandag 23 mei 2011 20:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind het nodig. Soms moeten mensen maar eens bewust worden hoe weinig ze weten, over wat ze denken te kunnen ontwerpen.
Maar de woningmarkt is net zo goed met allerlei andere markten verbonden. Bijvoorbeeld de geldmarkt, de arbeidsmarkt, de kantorenmarkt, de retailmarkt. Als je zo doorgaat, kun je aan geen enkele markt sleutelen. Maatregelen zijn per definitie selectief.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dus neemt men selectief maatregelen, daar is toch niks liberaals aan? En ik zie de woningmarkt als 1 markt die aan alle kanten met elkaar verbonden is. Als je aan een kant gaat sleutelen om de andere kant maar buiten schot te houden is daar volgens mij weinig liberaals aan..
Wat is je punt?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Het liberalisme gaat toch altijd gepaard met het gelijkheidsbeginsel, of was je dat nooit duidelijk geweest?
Slechtste voorbeeld dat rechts ooit geproduceerd heeftquote:Op maandag 23 mei 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
[ afbeelding ]
Zulke mannen heeft het land nodig, gewoon regeren zonder de invloed van enge extreem-rechtse partijen of reli-fundi's uit de biblebelt. Gewoon hetgeen doen waarvoor je staat.
Nee dat niet. Maar wel dat hij respectloos reageerde jegens een bepaalde groep. En dan durfde hij mij pas nog een ban te geven.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:06 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
?
Ik heb Remlof toch niet aangevallen?
quote:
Goed opgevangen uit een post van een andere user, maar heb jij ooit de mens ontmoet die alle antwoorden weet op de vraag hoe je de beste samenleving kunt creëren? Ik niet, dat kan ook niet. Daarom is staatsplanning ook zo gedoemd te mislukken.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk altijd subjectief
Het punt wat jij niet kunt maken.quote:
Och, zo, tja we hebben ons geloof ik te houden aan de fatsoensregelsquote:Op maandag 23 mei 2011 20:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar wel dat hij respectloos reageerde jegens een bepaalde groep. En dan durfde hij mij pas nog een ban te geven.
Nee, maar dit kabinet kan wél beginnen met het verschaffen van duidelijk over wat er met de HRA gaat gebeuren. Zeggen dat ze het intact laten helpt niet, want men weet dat de HRA op een gegeven moment zal verdwijnen, dus de onzekerheid zal blijven zolang ze geen vast datum of tenminste een plan hebben waarop de markt zich kan voorbereiden.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liberaal is het als je je als overheid terugtrekt uit een sector of markt. Dat kan je doen door overheidsmonopolie te privatiseren of door subsidie te verlagen. Maar je zou jezelf nu in de voeten kunnen schieten door direct de HRA aan te pakken, terwijl de huurmarkt vanwege haar flexibeler karakter, eenvoudiger aan te passen is.
Zo denk ik er ook over, daarom die reactie.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:09 schreef Picchia het volgende:
[..]
Laat maar. Aan zulke zwakzinnige reacties heb ik niets.
Neequote:Op maandag 23 mei 2011 20:08 schreef mlg het volgende:
[..]
[..]
Goed opgevangen uit een post van een andere user, maar heb jij ooit de mens ontmoet die alle antwoorden weet op de vraag hoe je de beste samenleving kunt creëren?
Inderdaad, dus?quote:Ik niet, dat kan ook niet.
Okequote:Daarom is staatsplanning ook zo gedoemd te mislukken.
Eens. Jammer dat de VVD op dit punt kortzichtig is en de PVV populistisch.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, maar dit kabinet kan wél beginnen met het verschaffen van duidelijk over wat er met de HRA gaat gebeuren. Zeggen dat ze het intact laten helpt niet, want men weet dat de HRA op een gegeven moment zal verdwijnen, dus de onzekerheid zal blijven zolang ze geen vast datum of tenminste een plan hebben waarop de markt zich kan voorbereiden.
Hier laten ze gewoon verantwoordelijkheden liggen omdat het ze electoraal zou kunnen schaden.
Dus begrijp je niet wat ik bedoel.quote:Inderdaad, dus?
Halloquote:
Je ziet wat er gebeurt wanneer je als partij een standpunt inneemt dat Henk en Ingrid niet kunnen waarderen. Dan verlies je zetels in de peilingen. Zie wat er gebeurde na het Griekse debat. Verdomd klootjesvolk.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens. Jammer dat de VVD op dit punt kortzichtig is en de PVV populistisch.
Er zijn zeker zaken niet zo soepel en buitengewoon onliberaal gegaan tijdens zijn bewind, dat kritiseer je geheel terecht. Maar dan nog zijn er vele anderen voorbeelden van politieke helden uit de 20e eeuw.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Slechtste voorbeeld dat rechts ooit geproduceerd heeft
Je bedoelt dat er niemand is die precies weet hoe de staat moet worden ingericht, Remlof niet, noch ik noch jijquote:
Juist. Hoe meer conclusies je trekt, hoe minder je er eigen van snapt.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er niemand is die precies weet hoe de staat moet worden ingericht, Remlof niet, noch ik noch jij
Is dat in het algemeen, of specifiek tegen mij?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:15 schreef mlg het volgende:
[..]
Juist. Hoe meer je conclusies je trekt, hoe minder je er eigen van snapt.
Algemeen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:15 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Is dat in het algemeen, of specifiek tegen mij?
Eigenlijk zou ik met 'Lijst Morendo' moeten komen, maar ik denk niet dat ik het werk in het parlement kan combineren met mijn studie.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ah oké, maar wat heeft de baan of wat men heeft bereikt er dan mee te maken?quote:
mlg, beargumenteer eens?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:04 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan mag je mij even vertellen wat jij onder progressief liberalisme verstaat.
Waar is kameraad Amin?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er zijn zeker zaken niet zo soepel en buitengewoon onliberaal gegaan tijdens zijn bewind, dat kritiseer je geheel terecht. Maar dan nog zijn er vele anderen voorbeelden van politieke helden uit de 20e eeuw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow ik sleutel aan computers?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:58 schreef mlg het volgende:
Mooi hoe er altijd gediscussieerd wordt over de toekomst van Nederland, terwijl gros mensen hier (nog) niks bereikt hebben in hun leven. Remlof die de hele dag aan een computer zit te sleutelen of duke die even op planologische wijze een waterleiding onder 1000m2 puur grond weet te 'plannen'.
Als je in de politiek zit kan je toch een levenlang geld of speciale politici-uitkering beuren?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik met 'Lijst Morendo' moeten komen, maar ik denk niet dat ik het werk in het parlement kan combineren met mijn studie.
Die past niet in het rijtje thuis, dat was slechts een gewone dictator en ordinaire misdadiger.quote:
De rest ook volgens mij, alleen die aten hun slachtoffers niet opquote:Op maandag 23 mei 2011 20:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die past niet in het rijtje thuis, dat was slechts een gewone dictator en ordinaire misdadiger.
Heb je deze ook gezien: http://www.telegraaf.nl/b(...)ar_CDA__.html?p=10,1quote:Op maandag 23 mei 2011 20:17 schreef Cerbie het volgende:
Weer thuis
Wat een druif die D66'er die met blauw stemde![]()
![]()
quote:Op maandag 23 mei 2011 20:17 schreef Cerbie het volgende:
Weer thuis
Wat een druif die D66'er die met blauw stemde![]()
![]()
Een weinig waardig relaas.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:58 schreef mlg het volgende:
Mooi hoe er altijd gediscussieerd wordt over de toekomst van Nederland, terwijl gros mensen hier (nog) niks bereikt hebben in hun leven. Remlof die de hele dag aan een computer zit te sleutelen of duke die even op planologische wijze een waterleiding onder 1000m2 puur grond weet te 'plannen'.
Nee, de rest deed gewoon aan politiek zonder democratie. Dat zich daarbij enkele ongelukjes voordeden is niet meer dan normaal, maar ze zijn gewoon beschaafd. Dictatoren in Afrika en het midden-oosten zijn dat niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:19 schreef remlof het volgende:
[..]
De rest ook volgens mij, alleen die aten hun slachtoffers niet op
Nog te dom om te schijten komt ineens wel erg dichtbijquote:Op maandag 23 mei 2011 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je deze ook gezien: http://www.telegraaf.nl/b(...)ar_CDA__.html?p=10,1
Dan ben je in ieder geval al goed op weg.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Haha, je hebt blijkbaar pas iets bereikt als het in het straatje van mlg past.
Zeker een compliment.quote:
Dat bekritiseer je geheel terecht, dat had men een stuk beter kunnen aanpakken. Feit blijft wel dat deze mannen hun volk hebben weten te bevrijden van het juk der democratie.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:25 schreef Reya het volgende:
Nog afgezien van de mensenrechtenschendingen pleegden de meeste genoemde Latijnse dictators economisch wanbeleid, vaak door corporatisme te kruisen met bureaucratische verstikking vergelijkbaar met de Indische 'license raj'. Salazar liep het Portugese koloniaal beleid compleet uit de hand lopen en Franco was het beste wat de ETA kon overkomen: tot zover hun vlekkeloze bijdragen aan de openbare orde.
Wanneer heb je iets bereikt? Als je veel geld hebt en een goedbetaalde baan? Of wanneer je je leven gewoon op orde hebt?quote:
Ben ik het wel mee eens. Ik zie het alleen niet snel gebeuren.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je zou kunnen denken aan
Het aanpassen van de verzorgingsstaat aan de 21e eeuw met meer nadruk op eigen verantwoordelijkheid.
Liberaliseren van de arbeidsmarkt in plaats van extra belemmeringen opwerpen.
Om maar eens een paar punten te noemen waar dit kabinet echt geen zak aan doet.
Als je investeert in je omgeving (familie, vrienden) door inderdaad een goedbetaalde baan te hebben. Als iedereen nou zo was, en niet een waardeloze timmerman was, dan was de wereld een stuk beter.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Wanneer heb je iets bereikt? Als je veel geld hebt en een goedbetaalde baan? Of wanneer je je leven gewoon op orde hebt?
Met gewoon gelukkig zijn ben je al een heel eind op weg volgens mijquote:Op maandag 23 mei 2011 20:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Wanneer heb je iets bereikt? Als je veel geld hebt en een goedbetaalde baan? Of wanneer je je leven gewoon op orde hebt?
Je snapt toch zelf ook wel dat een leven als een rijke druggie veel beter is dan een arme putjesschepper voor mijn part die het leuk heeftquote:Op maandag 23 mei 2011 20:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja, dan heb je voor jezelf wat bereikt, maar niet voor je omgeving en de samenleving.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Met gewoon gelukkig zijn ben je al een heel eind op weg volgens mij
Als je gelukkig en tevreden bent met je leven, dan heb je wat bereikt.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar het is praktisch onmogelijk voor iedereen om een goedbetaalde baan te hebbenquote:Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Als je investeert in je omgeving (familie, vrienden) door inderdaad een goedbetaalde baan te hebben. Als iedereen nou zo was, en niet een waardeloze timmerman was, dan was de wereld een stuk beter.
De PVV en SGP zijn uitstekende voorbeelden om een junta te preferen boven dit kabinet.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef Reya het volgende:
Wat is er zo kwalijk aan democratie, dat de achterstand en onderdrukking van dergelijke dictaturen preferabel is? Ik zie weinig argumenten daartoe.
Niet preferabel maar een democratie is ook een vorm van een dictatuur.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef Reya het volgende:
Wat is er zo kwalijk aan democratie, dat de achterstand en onderdrukking van dergelijke dictaturen preferabel is? Ik zie weinig argumenten daartoe.
De dictatuur van de hersenloze en onintellectuele massa.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet preferabel maar een democratie is ook een vorm van een dictatuur.
Doch, wat zijn de tastbare kwalijke gevolgen van de genoemde invloeden?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De PVV en SGP zijn uitstekende voorbeelden om een junta te preferen boven dit kabinet.
En het feit dat Henk & Ingrid in dit systeem politieke macht kunnen uitoefenen, walgelijk gewoon.
quote:Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Als je investeert in je omgeving (familie, vrienden) door inderdaad een goedbetaalde baan te hebben. Als iedereen nou zo was, en niet een waardeloze timmerman was, dan was de wereld een stuk beter.
Je hebt je leven dus niet op de rit ook als je zelf vind dat het goed is en dat je niks meer nodig hebt??quote:Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat een leven als een rijke druggie veel beter is dan een arme putjesschepper voor mijn part die het leuk heeft
'eigen portemonnee eerst'.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dan heb je voor jezelf wat bereikt, maar niet voor je omgeving en de samenleving.
Als er wat minder laag opgeleiden waren, dan is het aanbod beperkt, en is laag werk ook beter betaald. Nu is er teveel schorem dan we zelfs een minimumloon nodig hebben voor de balans.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar het is praktisch onmogelijk voor iedereen om een goedbetaalde baan te hebben
Don't feed à trollquote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar het is praktisch onmogelijk voor iedereen om een goedbetaalde baan te hebben
Volgens mij wordt jouw studie anders nog steeds betaald van de tig euro die ik per maand naar de belasting doorsluis. Als jij voor mij gaat betalen heb je misschien een reden tot klagen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dan heb je voor jezelf wat bereikt, maar niet voor je omgeving en de samenleving.
Ah, ik denk eerlijk gezegd dat er altijd een overschot aan een groep zal zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:31 schreef mlg het volgende:
[..]
Als er wat minder laag opgeleiden waren, dan is het aanbod beperkt, en is laag werk ook beter betaald. Nu is er teveel schorem dan we zelfs een minimumloon nodig hebben voor de balans.
Het feit dat het sociale stelsel niet wordt hervormd, hoge belastingen, het niet afschaffen van de HRA, het feit dat er geen vrijheid van meningsuiting heerst (slechts de vrijheid van politieke correcte meningsuiting), mensen moeten vrezen dat de overheid hun bestaan door allerlei maatregelen in gevaar brengt.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Doch, wat zijn de tastbare kwalijke gevolgen van de genoemde invloeden?
Als je MLG's filosofie gebruikt, jaquote:Op maandag 23 mei 2011 20:31 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Je hebt je leven dus niet op de rit ook als je zelf vind dat het goed is en dat je niks meer nodig hebt??
Daar ben ik het bijna helemaal mee eens. Je vergeet in mijn ogen de figuren die zeggen dat je faalt als je werkt met je handen.Zoals hier een persoon vind dat een timmerman zijn leven niet op de rit heeft omdat hij timmerman is.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je gelukkig en tevreden bent met je leven, dan heb je wat bereikt.
Als die zure figuren die alleen maar zitten te zeiken op de welvaart van anderen (patserbak, patserklok etc.) zijn innerlijk ontevreden omdat ze gefaald hebben en dat als jaloezie projecteren.
Als je weinig hebt maar toch gelukkig en tevreden bent, dan ben je een koning.
Fout, mlg betaald zijn studie geheel zelf indien hij meer belasting afdraagt omdat hij een baan met een hoger salaris heeft.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij wordt jouw studie anders nog steeds betaald van de tig euro die ik per maand naar de belasting doorsluis. Als jij voor mij gaat betalen heb je misschien een reden tot klagen.
Zit je je nu nog op te winden over php?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar ben ik het bijna helemaal mee eens. Je vergeet in mijn ogen de figuren die zeggen dat je faalt als je werkt met je handen.Zoals hier een persoon vind dat een timmerman zijn leven niet op de rit heeft omdat hij timmerman is.
Een groot gedeelte van het geld van veelverdieners wordt niet besteed. Dat is heel vervelend, want zo komt er minder geld op de markt, om het maar voor een non-economic te stellen. Wees blij dat er rijken zijn die dure dingetjes halen, want als iedere rijke als jan modaal zou leven, dan hadden wij onze huidige welvaart niet gehad.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je gelukkig en tevreden bent met je leven, dan heb je wat bereikt.
Als die zure figuren die alleen maar zitten te zeiken op de welvaart van anderen (patserbak, patserklok etc.) zijn innerlijk ontevreden omdat ze gefaald hebben en dat als jaloezie projecteren.
Als je weinig hebt maar toch gelukkig en tevreden bent, dan ben je een koning.
Indien, inderdaad.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Fout, mlg betaald zijn studie geheel zelf indien hij meer belasting afdraagt omdat hij een baan met een hoger salaris heeft.
Nee tenzij mlg een tweeling is van php, het lijkt er wel verdomd veel op trouwens.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zit je je nu nog op te winden over php?
Reken mij niet af op talenquote:Op maandag 23 mei 2011 20:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Merde. Wat is dit nu weer voor zinsconstructie?
Je bent net Zeelandquote:
Afgezien van het punt van vrijheid van meningsuiting, die me ondanks een enkele faux pas niet bijzonder bedreigd lijkt, geen onredelijke kritiekpunten. Hoe denkt u dat een dictatuur dat beter zou doen, en hebt u daar voorbeelden van?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het feit dat het sociale stelsel niet wordt hervormd, hoge belastingen, het niet afschaffen van de HRA, het feit dat er geen vrijheid van meningsuiting heerst (slechts de vrijheid van politieke correcte meningsuiting), mensen moeten vrezen dat de overheid hun bestaan door allerlei maatregelen in gevaar brengt.
Bah, dan liever een systeem dat ervoor zorgt dat er geen gezeik is en je verder met rust laat zodat je aan je eigen geluk kan werken.
Dat klopt helemaal hoor, ik merk het zelf, heb dure auto's voor de deur staan, zuip alleen champagne tijdens het uitgaan en rook lekkere (niet persé dure) sigaren. Maar menselijk gezien ben ik een wrak waardoor ik ook nooit gelukkig zal kunnen zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar ben ik het bijna helemaal mee eens. Je vergeet in mijn ogen de figuren die zeggen dat je faalt als je werkt met je handen.Zoals hier een persoon vind dat een timmerman zijn leven niet op de rit heeft omdat hij timmerman is.
We hadden het over iets bereiken voor de samenleving. Niet iets voor jezelf bereiken. Dat is arrogantie. Zo denk je dus kennelijk over het leven.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:31 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Je hebt je leven dus niet op de rit ook als je zelf vind dat het goed is en dat je niks meer nodig hebt??
Interesseert me geen flikker, het gaat erom dat ik zo goed mogelijk kan vertoeven.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef mlg het volgende:
[..]
Bovendien heb je niks voor de samenleving bereikt als je zelf gelukkig en tevreden bent.
Inderdaadquote:Op maandag 23 mei 2011 20:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook een prima gozer. Ik zie hem zo weinig meer hier
Ik heb sowieso van particulier onderwijs genoten, behalve op de universiteit. Ik heb zijn studie dus betaald alvorens ik bestond.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Fout, mlg betaald zijn studie geheel zelf indien hij meer belasting afdraagt omdat hij een baan met een hoger salaris heeft.
Ik koester wel enige jaloezie jegens u; bij elke residentiële modificatie die meer dan uiterst basaal handwerk benodigt, ben ik genoodzaakt hulp in te roepen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat is iets bereiken voor de samenleving??quote:Op maandag 23 mei 2011 20:36 schreef mlg het volgende:
[..]
We hadden het over iets bereiken voor de samenleving. Niet iets voor jezelf bereiken. Dat is arrogantie. Zo denk je dus kennelijk over het leven.
Zorgen voor welvaart is algemeen genomen het nuttigst wat je als individu kunt doen.
Een dictatuur hoeft zich niet aan het democratische systeem te houden maar kan besluiten doorvoeren die in het belang van het land zijn, echter bestaat wel het gevaar van een cult waarin de leider denkt alles te weten. Het is belangrijk dat zo een persoon experts in zijn omgeving heeft die als klankbord voor voorstellen en politieke besluiten dienen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Afgezien van het punt van vrijheid van meningsuiting, die me ondanks een enkele faux pas niet bijzonder bedreigd lijkt, geen onredelijke kritiekpunten. Hoe denkt u dat een dictatuur dat beter zou doen, en hebt u daar voorbeelden van?
Ik heb ook twee linkerhanden(als het ware dan he)quote:Op maandag 23 mei 2011 20:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik koester wel enige jaloezie jegens u; bij elke residentiële modificatie die meer dan uiterst basaal handwerk benodigt, ben ik genoodzaakt hulp in te roepen.
Gotcha. Ik niet. Ik geef heel veel om mijn omgeving en daarom zou ik graag mijn belastingcenten willen gebruiken voor die omgeving, en niet om een paar plebejers te voorzien, die de samenleving weer voorziet van ellende.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Interesseert me geen flikker, het gaat erom dat ik zo goed mogelijk kan vertoeven.
Ik weet zeker dat ik in mijn leven veel en veel meer belasting heb betaald dan jij, tenzij jij tegenwoordig over de 250K per jaar verdiendquote:Op maandag 23 mei 2011 20:38 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb sowieso van particulier onderwijs genoten, behalve op de universiteit. Ik heb zijn studie dus betaald alvorens ik bestond.
Serieus? Uni?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:38 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb sowieso van particulier onderwijs genoten, behalve op de universiteit. Ik heb zijn studie dus betaald alvorens ik bestond.
En ik heb behalve voor de gezondheid nergens hulp voor nodig.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik koester wel enige jaloezie jegens u; bij elke residentiële modificatie die meer dan uiterst basaal handwerk benodigt, ben ik genoodzaakt hulp in te roepen.
Onder het begrip 'omgeving' versta je je eigen huis en achtertuin?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Gotcha. Ik niet. Ik geef heel veel om mijn omgeving en daarom zou ik graag mijn belastingcenten willen gebruiken voor die omgeving, en niet om een paar plebejers te voorzien, die de samenleving weer voorziet van ellende.
Wat is verdienen. Ik leef vooral van mijn gewaardeerd loon en mijn jaarlijkse dividend uitkering dat ik beleg. De rest heb ik in geplaatst aandelenkapitaal.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik in mijn leven veel en veel meer belasting heb betaald dan jij, tenzij jij tegenwoordig over de 250K per jaar verdiend
Wat is dit nu weer voor een waardeloze reactie?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:34 schreef mlg het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van het geld van veelverdieners wordt niet besteed. Dat is heel vervelend, want zo komt er minder geld op de markt, om het maar voor een non-economic te stellen. Wees blij dat er rijken zijn die dure dingetjes halen, want als iedere rijke als jan modaal zou leven, dan hadden wij onze huidige welvaart niet gehad.
Bovendien heb je niks voor de samenleving bereikt als je zelf gelukkig en tevreden bent.
Nee, toevallig niet. Je kunt me alleen betrappen op een 'iets' te leipe auto, maar voor de rest zou ik mijn toekomstige gezin toch wel in luxe willen laten leven.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:40 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onder het begrip 'omgeving' versta je je eigen huis en achtertuin?
En dat maakt jou beter dan mij? Ik die al 15 jaar fulltime werk en mijn zaakjes en inkomen prima voor elkaar heb zonder dat ik iemand een cent kost?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat is verdienen. Ik leef vooral van mijn gewaardeerd loon en mijn jaarlijkse dividend uitkering dat ik beleg. De rest heb ik in geplaatst aandelenkapitaal.
Deed mij meteen denken aan:quote:Op maandag 23 mei 2011 20:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een waardeloze reactie?
In het leven is het belangrijk dat je jezelf gelukkig en tevreden voelt, hoe je daar invulling aan geeft moet éénieder zelf weten. Sommige mensen hebben daar schijnbaar geld, status en macht voor nodig (heel erg triest), anderen kunnen ook met minder gelukkig zijn (bijv. met hun kinderen).
Wat is daar mis mee? Waarom zou je jezelf in een keurslijf dwingen alleen omdat je voor anderen de schijn moet ophouden?
In theorie geen onaardige optie, maar een dergelijke situatie heeft zich vrijwel nooit voorgedaan. Het enige contemporaire voorbeeld dat ik kan bedenken, is Singapore, maar zelfs Singapore is sterk afhankelijk van de vaste hand (en verlichting) van enkele sleutelpersonen; nog afgezien van een aantal andere details die Singapore niet direct tot een klassieke dictatuur maken.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een dictatuur hoeft zich niet aan het democratische systeem te houden maar kan besluiten doorvoeren die in het belang van het land zijn, echter bestaat wel het gevaar van een cult waarin de leider denkt alles te weten. Het is belangrijk dat zo een persoon experts in zijn omgeving heeft die als klankbord voor voorstellen en politieke besluiten dienen.
Onder het begrip 'omgeving' versta je dus je (toekomstige) gezin?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, toevallig niet. Je kunt me alleen betrappen op een 'iets' te leipe auto, maar voor de rest zou ik mijn toekomstige gezin toch wel in luxe willen laten leven.
Zijn horizon reikt tot aan de heg van de burenquote:Op maandag 23 mei 2011 20:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onder het begrip 'omgeving' versta je dus je gezin?
Ik kijk niet naar belastingcenten mijn vriend. Je linkse partijgenoot 'Bas Jacobs' legt in zijn boek wel uit hoeveel belasting kost in plaats van het oplevert. Namelijk, 50 cent voor elke euro die wordt besteed. Best cynisch.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:42 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat maakt jou beter dan mij? Ik die al 15 jaar fulltime werk en mijn zaakjes en inkomen prima voor elkaar heb zonder dat ik iemand een cent kost?
Ah, jouw bedrijfquote:Op maandag 23 mei 2011 20:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik kijk niet naar belastingcenten mijn vriend. Je linkse partijgenoot 'Bas Jacobs' legt in zijn boek wel uit hoeveel belasting kost in plaats van het oplevert. Namelijk, 50 cent voor elke euro die wordt besteed. Best cynisch.
Ik creëer werkgelegenheid. Ik zorg dat mannen hun gezin kunnen voorzien. Even los van het feit dat ik in een dominante sector werk waar je moet smeken in plaats van bevelen, ben ik niet zo besparend op loonkosten als je denkt. Dat is omgeving, mijn bedrijf.
Fijn, maar dat maakt nog steeds niet dat je weet hoe mijn leven er uit ziet.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik kijk niet naar belastingcenten mijn vriend. Je linkse partijgenoot 'Bas Jacobs' legt in zijn boek wel uit hoeveel belasting kost in plaats van het oplevert. Namelijk, 50 cent voor elke euro die wordt besteed. Best cynisch.
Ik creëer werkgelegenheid. Ik zorg dat mannen hun gezin kunnen voorzien. Even los van het feit dat ik in een dominante sector werk waar je moet smeken in plaats van bevelen, ben ik niet zo besparend op loonkosten als je denkt. Dat is omgeving, mijn bedrijf.
Onder andere.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onder het begrip 'omgeving' versta je dus je (toekomstige) gezin?
En mensen die dat niet hebben kunnen dus niet tevreden en gelukkig zijn?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |