Dat is een vrij kleine woning. Leuk, ook rieten kap, landelijke stijl, maar het object zelf is veel minder bijzonder dan de ligging.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:55 schreef StateOfMind het volgende:
Zou je wat foto's van jullie huidige woning willen plaatsen? Daar ben ik ook benieuwd naar?
Weet toch zeker dat ik dit huis op RTL of SBS heb gezien for surequote:Op zondag 12 juni 2011 00:05 schreef DS4 het volgende:
Ik ben zelf wel enkele keren op tv geweest, maar niet in het kader van mijn woning...
Hmmm.. Juridische Dienstverlening?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ondernemer, core business is juridische dienstverlening.
[..]
Binnenkort verwacht ik wel een administratieve functie vrijkomend, maar ik denk dat je dan weer enige teleurstelling zal ervaren als het om het salaris gaat gelet op het moment van vraagstelling...
Dat hoeft niet.quote:Op zondag 12 juni 2011 03:12 schreef Ansu het volgende:
Aan het huis te zien gok ik meer commercieel.. :p
Maar toch is het zo.quote:
Nicequote:
Ik denk dat ik het zou weten als er cameraploegen langs geweest waren...quote:Op zondag 12 juni 2011 02:59 schreef RiftNL het volgende:
Weet toch zeker dat ik dit huis op RTL of SBS heb gezien for sure
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:06 schreef DS4 het volgende:
Mijn vrouw wordt er wel wat onrustig van. Die houdt meer van geld binnen harken dan van geld uitgeven.
Waar ligt dat aan. Als mensen zelf alles doen kan ik me goed voorstellen dat ze verkeerd calculeren. Maar een professionele aannemer zou toch aardig in moeten kunnen schatten hoeveel tijd iets vergt. Blijkbaar hebben er dingen tegen gezeten.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:06 schreef DS4 het volgende:
Met het risico op de vingers getikt te worden omdat ik op een vraag reageer zonder foto's te posten (ik beloof dat ik er een paar post later vanmiddag...):
Op tijd: nee. Oplevering stond in eerste instantie op eind april. We leven in juni...
Ik ben gewoon the luckiest guy on the planet. En mijn vrouw moet het met mij doen. Het is ook ongelijk verdeeld in de wereld. EG zou het "oneerlijk" noemen.quote:
Er zijn meerdere oorzaken (zoals altijd). Zo hebben we wat vorst gehad in NL en dan kun je geen beton storten (althans, dat moet je niet willen). Er was iets niet helemaal goed gegaan met de staalconstructie (communicatiefout). Er zijn ook nog wat dingen gewijzigd (in ons financiële nadeel natuurlijk ook nogquote:Op zondag 12 juni 2011 13:17 schreef Gulo het volgende:
Waar ligt dat aan. Als mensen zelf alles doen kan ik me goed voorstellen dat ze verkeerd calculeren. Maar een professionele aannemer zou toch aardig in moeten kunnen schatten hoeveel tijd iets vergt. Blijkbaar hebben er dingen tegen gezeten.
Wat waren de bottlenecks?
Of hebben jullie zelf de plannen gewijzigd, cq dingen toegevoegd?
Het lastige is dat ze bij mij wel werken...quote:Op zondag 12 juni 2011 14:15 schreef Dr.Cooper het volgende:
De foto's werken niet !![]()
Schiet op: maak het.
Fuck!quote:
Jep, nu doen ze het wel.quote:
Dat is om te voorkomen dat de steiger met stucadoors erop om valt. Dat geeft zo'n rotzooi...quote:Op zondag 12 juni 2011 14:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Vraagje, wat is dat houten balkje boven je deurkozijn?
Externe motor. Onze tweede schoorsteen wordt ervoor gebruikt. Motor zit mooi ingekapseld op de zolder.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:41 schreef Gulo het volgende:
Heb je trouwens gekozen voor een externe motor voor je afzuigkap, of zit de herriemaker in de keuken zelf?
Sauna zit in de planning.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:52 schreef Mishu het volgende:
Ik zou een zwembad in de kelder laten aanleggenEen soort sauna achtig iets.
Welke van de twee?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:47 schreef Anne het volgende:
De bank van De Sede, mooi, maar zit ie ook een beetje? Ziet er niet echt comfortabel uit.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:57 schreef Anne het volgende:
FOK! housewarming party, zodat we het kunnen testen.
Nou denk ik dat dat niet kan in de zin van zoals ik het wil, maar ik heb er nooit over nagedacht.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:04 schreef Coelho het volgende:
Ik krijg eea niet gequote op mijn telefoon, maar wat speakers betreft: was het niet mogelijk geweest om klankkasten mee te storten in je vloer zodat je plafondspeakers kon maken? En nee, niet die krakende in een gemiddeld hotel, maar kwaliteit.
Ik ken het systeem, maar de gedachte is juist geweest om te komen tot high end in de woonkamer. In de badkamer wordt er gewerkt met een iPal. En er is ook nog een Zeppelin Air beschikbaar.quote:Ik zou in ieder geval Sonos overwegen, een systeem waarbij je vanaf een server per vertrek je muziek kunt instellen of juist alles synchroon kunt laten spelen. Alles aan te sturen via pc, iDevice of afdtandbediening.
Per vertrek is er een thermostaat. Ik begrijp dat Evohome draadloos is. Onze thermostaten zijn bedraad op 1 na... die was nl. verkeerd geplaatst.quote:Hoe stuur je trouwens je verwarming per vertrek aan? EvoHome al eens overwogen?
Nee, hoewel die ook heerlijk zit. Ik vind alleen die bank te iel, te vrouwelijk...quote:
Mooi hoef je het niet te vinden van mij, als het maar iets op roept.quote:Over smaak valt niet te twisten, of juist wel natuurlijk. Ik ben heel benieuwd hoe alles bij elkaar in de ruimtes gaat staan. Het kan haast niet missen of jullie gaan het echt heel mooi vinden, met zoveel zorg en aandacht bedacht en uitgevoerd.
Ik vind het niet mooi, maar dat geeft niet toch? Ik vind het wel heel leuk om te zien en te lezen over de keuzes, de overwegingen, hoe mooi jij het vindt.
Ja, maar die wordt pas echt interessant als de voordeur er in zit... Wat nog niet zo simpel is, want er wordt momenteel driftig gewerkt aan een technisch probleempje...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:09 schreef sigme het volgende:
Ik zou dan ook wel wat meer van de voorzijde willen zien.
We werken met 4 segmenten boven elkaar en daarvan is de tweede van boven in een grijstint, de overigens in een wittint. Het rijstpapier heeft daarnaast van zichzelf een tekening natuurlijk.quote:Rijstpapier is mooi materiaal! Dat wordt vast heel strak, zeker omdat je glaspartijen de hele muur beslaan. Wordt het dan gewoon een groot wit scherm of komt er nog iets van tekening in banen of vlakken?
Dat geldt wel voor meer zaken... Eigenlijk kan ik niet onder die fok-housewarming uit...quote:Overigens vind ik je deuren wel mooi, zo op de plaatjes, en mogelijk de tegels ook wel - al komt dat vaak op foto's niet goed uit, vind ik.
Oeh, denk erom hoor! Het mag best voor genodigden zijn en dan stel ik een uitnodiging op prijsquote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:22 schreef DS4 het volgende:
Dat geldt wel voor meer zaken... Eigenlijk kan ik niet onder die fok-housewarming uit...
Als ik een fok housewarming zou houden zou ik je zeker uitnodigen. Maar ik acht de kans niet zo groot (we moeten sowieso al meerdere housewarmings houden... ik kijk uit naar rust...), om de hoop niet meteen de bodem in te slaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:28 schreef sigme het volgende:
Oeh, denk erom hoor! Het mag best voor genodigden zijn en dan stel ik een uitnodiging op prijs.
Precies. Ik heb het de afgelopen dagen ook in een draadje proberen uit te leggen, maar dat ging wat minder soepel...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:58 schreef Gulo het volgende:
De inrichting is ook totaal niet mijn smaak (ik houd ook niet van hele strakke inrichtingen), maar ik vind het wel smaakvol ingericht. (dat is een verschil. Als iets niet je stijl is, kan je het nog wel smaakvol vinden).
Zijn ze ook.quote:Die werken van Peter Lik vind ik overigens wel erg mooi!
Kunst is sowieso heel persoonlijk...quote:Die Corneille daarentegen.Dat illustreert maar weer eens hoe erg smaken verschillen. En dat is ook prima natuurlijk.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, omdat Sonos ook alleen een receiver kan zijn aan je high end systeem. Je hebt uiteraard ook versies met ingebouwde versterker en zelfs speaker, maar kan begrijpen dat je voor je zelf samengestelde systeem gaat. Persoonlijk lijkt het me wel prettig om mijn hele muziekcollectie in alle ruimtes aan te kunnen en bijvoorbeeld bij feestjes synchroon geluid te hebben door het hele huis en buiten. Of ken je toevallig systemen die iets soortgelijks kunnen bij een betere kwaliteit?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:22 schreef DS4 het volgende:
Ik ken het systeem, maar de gedachte is juist geweest om te komen tot high end in de woonkamer. In de badkamer wordt er gewerkt met een iPal. En er is ook nog een Zeppelin Air beschikbaar.
Er zullen wel wat planten komen, maar ik ga voor de optie "zo min mogelijk". Maar ik heb een vrouw, dus daar zal wel iets van een compromis komen...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:53 schreef sigme het volgende:
Komt er ook nog veel levend interieur? Die serre bijvoorbeeld, komen daar planten?
Ik doe eigenlijk heel weinig met MP3's en aanverwante artikelen, ook al heb ik tientallen Gb's aan mp3's op de pc. Ik ben gewoon van het ouderwets kopen van een CD. Ja... kopen... En zelfs van vinyl (voor de goede orde: de 12"/LP, niet de vloerbedekking).quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:43 schreef Coelho het volgende:
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, omdat Sonos ook alleen een receiver kan zijn aan je high end systeem. Je hebt uiteraard ook versies met ingebouwde versterker en zelfs speaker, maar kan begrijpen dat je voor je zelf samengestelde systeem gaat. Persoonlijk lijkt het me wel prettig om mijn hele muziekcollectie in alle ruimtes aan te kunnen en bijvoorbeeld bij feestjes synchroon geluid te hebben door het hele huis en buiten. Of ken je toevallig systemen die iets soortgelijks kunnen bij een betere kwaliteit?
Ik koop ook nog regelmatig CDs, voorwaarde is wel dat een artiest meer dan 1 mooi nummer heeft. MP3s zoek ik alleen bij one day flies om te luisteren of er meer op staat dat de moeite is.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:46 schreef DS4 het volgende:
Ik doe eigenlijk heel weinig met MP3's en aanverwante artikelen, ook al heb ik tientallen Gb's aan mp3's op de pc. Ik ben gewoon van het ouderwets kopen van een CD. Ja... kopen... En zelfs van vinyl (voor de goede orde: de 12"/LP, niet de vloerbedekking).
Ik denk dat daarom mijn denkrichting heel anders is. Mijn vrouw is meer van de iPod. Ik heb niet eens een iPod...
Galerie.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:53 schreef Coelho het volgende:
Waar heb je trouwens die Peter Lik's gekocht, in een galerie of via internet?
Twee bureau's tegen de glaswand. Daarachter over de volle breedte schuifwanden, met daarachter deels ruimte voor boeken en hangmappen, etc en deels ruimte voor kleding... aangezien ik nogal veel kleding heb...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:21 schreef Gulo het volgende:
DS4, hoe komt je studeer/werkkamer er uit te zien trouwens?
Bij de juiste woning kan het prachtig zijn, maar bij mijn woning is het potsierlijk als je het mij vraagt...quote:Ik vind 2 ruimtes in huizen interessant: de keuken, en de studeerkamer. Met name boekenkasten.
Ik houd zelf enorm van de stijl van Clive Christian, maar dat staat een beetje haaks op jouw smaak denk. (past ook helemaal niet bij je huis natuurlijk)
Een mes... recht in mijn hart! Waarom?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:54 schreef Lottekoekkie het volgende:
DS4, jij kent me wel een beetje na de gezellige pb's... Vind het allemaal prachtig maar het is, vergeef me, zo standaard qua inrichting.
Of en wat er op de vloer komt te liggen in de serre is nog niet beslist. Hoekbank is gewoon ideaal als je de hoekbank kwijt kan. Dus niet zo vreemd dat die keuze vaak wordt gemaakt. Ik vind een chaise longue veel meer de typische keuze van vandaag... maar ik wil de bal wel terugkaatsen: wat zou jij daar dan plaatsen?quote:Een hoekbank, die heeft iedereen (en dan hebben we het niet over merkspul) die booglamp heeft ook iedereen, kortom, het is zo standaard strak, hier in de buurt staan een zooitje villa's te koop, door een interieurarchitect ingericht als voorbeeld omdat ze die villa's aan de straat nog niet kwijt kunnen en die zijn in de voorbeeldvilla precies zo ingericht, kookeiland, hoekbank, die lamp en nog zowat kopie van jouw inrichting. En dan, een koeienhuid is een big vette no-no, liever een keidik kleed dan een dooie koe, dat ga jij toch niet doen hè![]()
Ik denk dat als je het ziet als het allemaal in de ruimte staat dat er weinig standaard aan is. Met uitzondering van de eethoek wellicht.quote:Is een smaakkwestie natuurlijk maar jammer dat jij met dat uitzonderlijke huis niet wat expressiever bent qua inrichting. Had jou meer gezien als een doorbreker op dat gebied.
Het huis vind ik prachtig, dat weet jij maar qua inrichting wordt het 13 in een dozijn als ik dat zie bij te koop staande dure villa's hier alleen al in dit kleine dorp en te koop staande peperdure appartementen in Rotterdam, eenheidsworst en geen eigen toutch.(hoewel de stijl me aanspreekt, dat zeker wel)
Zonde van het huis er de standaard draai aan te geven (zegt het) Ik denk dat jij anders kunt.
Maar.... mooi vind ik het absoluut , dat wel maar toch![]()
Nou, veel omzet is niet vervelend, toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:30 schreef Ml-etje het volgende:
Wow wat een serre!
Erg gaaf maar heb medelijden met de glaszetter
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, veel omzet is niet vervelend, toch?
Jammer, het spookhuis is minder engquote:
Doe nou eens 1 linkje... Kom op...quote:Op maandag 20 juni 2011 21:48 schreef Lottekoekkie het volgende:
Oh, en jij kunt dus écht niet goed Funda-en maar ga jou ook lekker niet vertellen waar die villa's staan (in elk geval niet pal naast mijn deur![]()
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |