quote:Op zondag 22 mei 2011 16:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je hebt hier een kruispunt waar je het niet moet proberen. Dat is zo strak afgesteldRood voor de een is gelijk groen voor de ander.
Ik rijd dagelijks over het julianaplein in Groningen. Ik weet waar ik het over hebquote:Op zondag 22 mei 2011 17:17 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Valt op zich nog wel mee, ken ze sneller...
Dit maar dan scooters.....quote:Op zondag 22 mei 2011 19:54 schreef Renesite het volgende:
Ik irriteer/erger me aan die kut fietsers die je van alle kanten in willen halen, op het laatste moment nog ff snel oversteken, en als je dan toetert krijg je een dikke vinger toegewezen
Zo ben ik zelf soms ook weleens met vrienden, tenminste, raampjes open, muziek wat harder, lekker ouwehoeren.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:03 schreef Tamashii het volgende:
Waar ik ook een hekel aan heb is een groep jongens in een auto die lopen te gillen/ praten/dom doen/stoer gaan doen.
Die weg ken ik, en idd dat is zwaar irritant!quote:Op zondag 22 mei 2011 20:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Vlak bij mijn huis is zo'n weg die anderhalve auto breed is, maar wel 2 richtingverkeer is (voor de kenners: de weg tussen Vlaardingen en Schipluiden). Af en toe zitten er inhammen langs de weg, zodat je daar kan wachten en tegenliggers kan laten passeren. Alleen wat veel mensen niet door hebben is dat die dingen er zijn en dus doorrijden, waardoor je helemaal de berm in moet
Vooral ook omdat die stenen aan de zijkant ook nog een soort opstaande ribbels hebben inderdaad..quote:Op zondag 22 mei 2011 20:41 schreef BrandX het volgende:
[..]
Die weg ken ik, en idd dat is zwaar irritant!
Of mensen die je er niet tussen willen laten als je netjes doorrijdt tot aan het einde van de ritsstrook inderdaad...quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef kneelz909 het volgende:
Mensjes die niet snappen hoe ritsen en invoegen werkt en vervolgens geïrriteerd gedrag vertonen als je aan het einde van de invoegstrook pas invoegt (wat toch echt de essentie van het ritsen/invoegen is). Daaraan gerelateerd dus ook de mensen die bij de allereerste mogelijkheid direct willen invoegen en zo een hele rij wachtende achter hen ophoud.
Mensen zijn als de dood dat ze niet meer op tijd kunnen invoegen en willen zo snel mogelijk op de baan. En omdat ze bang zijn (stel je voor zeg, dan moet je misschien even over de vluchtstrook of de volgende afrit nemen, oeioei) gaan ze zelfs over de verdrijvingsvlakken heen.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef kneelz909 het volgende:
Mensjes die niet snappen hoe ritsen en invoegen werkt en vervolgens geïrriteerd gedrag vertonen als je aan het einde van de invoegstrook pas invoegt (wat toch echt de essentie van het ritsen/invoegen is). Daaraan gerelateerd dus ook de mensen die bij de allereerste mogelijkheid direct willen invoegen en zo een hele rij wachtende achter hen ophoud.
Dit begrijp ik ook nog steeds niet...quote:Op zondag 22 mei 2011 21:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mensen zijn als de dood dat ze niet meer op tijd kunnen invoegen en willen zo snel mogelijk op de baan. En omdat ze bang zijn (stel je voor zeg, dan moet je misschien even over de vluchtstrook of de volgende afrit nemen, oeioei) gaan ze zelfs over de verdrijvingsvlakken heen.
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:09 schreef leeell het volgende:
Automobilisten Brommers die geen respect tonen voor brommers automobilisten.
net zo goedquote:
Had van de week een brommer achter me, ik zag z'n koplamp niet eens meer, en dat met een gangetje van 55 - 60 km/h. Als ik ook maar iets op m'n rem had getrapt, dan was ie zo over de auto gevlogen. Het is dat ik geen zin had in schade aan m'n auto...quote:
van de week een auto achter me die mij ging inhalen voor een brug over een doorgetrokken streep,quote:Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Had van de week een brommer achter me, ik zag z'n koplamp niet eens meer, en dat met een gangetje van 55 - 60 km/h. Als ik ook maar iets op m'n rem had getrapt, dan was ie zo over de auto gevlogen. Het is dat ik geen zin had in schade aan m'n auto...
Toch schat iedereen wel eens verkeerd in.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:18 schreef BigSmurf het volgende:
Concrete klacht: Mensen die geen inschattingsvermogen hebben.
pff die lui zijn ook irri jaquote:Op zondag 22 mei 2011 23:58 schreef Garbageman het volgende:
's nachts, op een slecht verlicht stuk van de 80Km weg, met een ledlampje als achterlicht.
[ afbeelding ]
Gelukkig let ik goed op en had ik het op tijd in de gaten.
Inderdaad, maar het minste wat ze kunnen doen is verlichting aanzetten.quote:Op maandag 23 mei 2011 07:42 schreef padlarf het volgende:
Mensen die niet met fietsers om kunnen gaan
Had jij wel echt voorrang? Mijn ervaring is dat een hoop fietsers op rotondes gewoon voorrang nemen terwijl ze het absoluut niet hebben (haaietandjes voor de fietsert)quote:Op maandag 23 mei 2011 10:02 schreef JaimyLee het volgende:
Vanochtend weer twee keer, ik rij op een rotonde op de fiets, en er komen auto's aan van buiten de rotonde. Dan kijken ze naar je voor hoe snel je gaat, en gaan ze doen alsof ze doorrijden om je te laten stoppen, maar als je toch doorrijd stoppen ze op de helft van het fietspad.
Accepteer gewoon dat ik voor mag, kom op zeg.
Ja, zebrapad voor het voetpad naast me en haaietandjes voor de auto. Het is toch sowieso standaard dat mensen die al op de rotonde zijn voorrang hebben?quote:Op maandag 23 mei 2011 10:04 schreef polariteit het volgende:
[..]
Had jij wel echt voorrang? Mijn ervaring is dat een hoop fietsers op rotondes gewoon voorrang nemen terwijl ze het absoluut niet hebben (haaietandjes voor de fietsert)
Meest idiote regel ooit, fietsers voorrang geven op een rotonde.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:22 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ja, zebrapad voor het voetpad naast me en haaietandjes voor de auto. Het is toch sowieso standaard dat mensen die al op de rotonde zijn voorrang hebben?
Bij de rotondes bij mij is het verplichtquote:Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Meest idiote regel ooit, fietsers voorrang geven op een rotonde.
In onze gemeente nog niet overal, maar ze zijn in de overgang, dus bij sommige rotonden heb je als auto wel voorrang, en op andere niet, met als gevolg dat (over het algemeen) bange, vrouwelijke bestuurders en bejaarden vaak ineens vol op de rem gaan voor een fietser, terwijl die geen voorrang hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de rotondes bij mij is het verplicht
Ik fiets en rij auto, en kan het er alleen maar mee eens zijnquote:Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Meest idiote regel ooit, fietsers voorrang geven op een rotonde.
Voor fietsers niet prettig? Ik rijd liever door als dat ik stop.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik fiets en rij auto, en kan het er alleen maar mee eens zijnVoor beide partijen werkt het niet prettig en vaak zelfs gevaarlijk.
Altijd maar opletten dat je niet bijna aangereden wordt, vaak net mis, nee, voor mij hoeft het niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:04 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Voor fietsers niet prettig? Ik rijd liever door als dat ik stop.
Ik vind het juist altijd leuk om dan net iets harder te gaan fietsen zodat ze wel moeten stoppen omdat ik voorrang hebquote:Op maandag 23 mei 2011 11:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Altijd maar opletten dat je niet bijna aangereden wordt, vaak net mis, nee, voor mij hoeft het niet.
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:04 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Voor fietsers niet prettig? Ik rijd liever door als dat ik stop.
Als je als fietser voorrang hebt, dan moet je het inderdaad ook gewoon nemen, doe ik ook, maar dat neemt niet weg dat ik het een belachelijke regel vind.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik vind het juist altijd leuk om dan net iets harder te gaan fietsen zodat ze wel moeten stoppen omdat ik voorrang heb
Dat er overal andere regels zijn is inderdaad wel erg gevaarlijk. Maar ik denk dat als fietsers géén voorrang hebben bij het begin van school ook aardige opstoppingen geeft. En dan gaan er mensen vallen, wat nog meer opstopping geeft. Bij auto's is het gewoon even wachten.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Als je als fietser voorrang hebt, dan moet je het inderdaad ook gewoon nemen, doe ik ook, maar dat neemt niet weg dat ik het een belachelijke regel vind.
Fietsers zijn kwetsbaar, wat het gevaarlijk maakt om ze voorrang te geven, de verschillende regels per gemeente scheppen (gevaarlijke) verwarring, plus dat het vooral 's ochtends als de scholen beginnen enorme opstoppingen geeft bij rotondes.
Valt wel mee denk ik, woon vlakbij een grote middelbare school (1500 leerlingen) en de rotonde die daarnaast ligt zijn ook nooit opstoppingen 's ochtends rond half 9, terwijl de auto's daar voorrang hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:46 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dat er overal andere regels zijn is inderdaad wel erg gevaarlijk. Maar ik denk dat als fietsers géén voorrang hebben bij het begin van school ook aardige opstoppingen geeft. En dan gaan er mensen vallen, wat nog meer opstopping geeft. Bij auto's is het gewoon even wachten.
En vervolgens met 50+km/u op nog geen meter achter je gaan rijden. Of inhalen op wegen zoals deze. Of je gefrustreerd inhalen 'want je bent een scooter', om vervolgens af te remmen tot 40 en zo hinderlijk voor je te blijven rijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:09 schreef leeell het volgende:
Automobilisten die geen respect tonen voor brommers
Ik kan het wel, maar ik vind het ook weer zo vervelend als ik een fietser doodrijd omdat hij plotseling linksaf slaat zonder een hand uit te steken, achteruit te kijken of wat dan ook. Alhoewel, gevalletje Darwin natuurlijk, maar dan moet je weer die verzekeringspapieren invullen, dat is zo'n gedoe elke keer.quote:Op maandag 23 mei 2011 07:42 schreef padlarf het volgende:
Mensen die niet met fietsers om kunnen gaan
Het stukje consequent is dus juist het hele irritante, overal is het anders waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Het eerste ben ik sowieso niet met je eens, verkeerstechnisch is het op een drukke rotonde achterlijk dat auto's geen voorrang hebben, veroorzaakt alleen maar opstoppingen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat fietsers veelal voorrang hebben op een rotonde is imho niet meer dan terrecht. Met een motorvoertuig is het een stuk minder hinderlijk als je even moet remmen en weer op moet trekken, daarnaast is het, als het consequent is, ook een stuk veiliger. Immers, als 'sterkere' weggebruiker ben je gedwongen uit je doppen te kijken.
Doorgaans zijn er meer auto's als fietsers, waardoor dus die paar fietsers die er even voor langs gaan nauwelijks voor opstoppingen zorgen. Bovendien gaat men op een gemiddelde rotonde toch niet veel harder dan 20.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:44 schreef BigSmurf het volgende:
Het stukje consequent is dus juist het hele irritante, overal is het anders waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan. Het eerste ben ik sowieso niet met je eens, verkeerstechnisch is het op een drukke rotonde achterlijk dat auto's geen voorrang hebben, veroorzaakt alleen maar opstoppingen.
Als ze allemaal tegelijk gaan niet nee, wat dus het mooie voordeel is als ze geen voorrang hebben, maar als ze één voor één elke keer voorlangs moeten, wat vaak het geval is, dan veroorzaakt dat (in de randstad in ieder geval) echt wel opstoppingen.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doorgaans zijn er meer auto's als fietsers, waardoor dus die paar fietsers die er even voor langs gaan nauwelijks voor opstoppingen zorgen. Bovendien gaat men op een gemiddelde rotonde toch niet veel harder dan 20.
Ik heb niet de indruk dat fietsers met voorrang de oorzaak zijn van de opstoppingen in de Randstad, als ik kijk naar wat er verder zoal gebeurt in het Randstadse verkeer.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:14 schreef BigSmurf het volgende:
Als ze allemaal tegelijk gaan niet nee, wat dus het mooie voordeel is als ze geen voorrang hebben, maar als ze één voor één elke keer voorlangs moeten, wat vaak het geval is, dan veroorzaakt dat (in de randstad in ieder geval) echt wel opstoppingen.
Maar goed, we zullen het maar houden op een andere visie op het verkeer.
Dat is juist het tegenovergestelde, in een auto rijd je in de 2e versnelling, dan is er een fietser die voorrang heeft dus rem je, schakel je naar de 1e versnelling, koppeling in blijven houden, dan weer loslaten als de fietser weg is en er geen andere fietsers aankomen, en daarnaast wordt een heel stuk van de rotonde opgehouden omdat je als auto nog niet weg kan en de andere auto's er niet langs kunnen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat fietsers veelal voorrang hebben op een rotonde is imho niet meer dan terrecht. Met een motorvoertuig is het een stuk minder hinderlijk als je even moet remmen en weer op moet trekken, daarnaast is het, als het consequent is, ook een stuk veiliger. Immers, als 'sterkere' weggebruiker ben je gedwongen uit je doppen te kijken.
Niet in het algemeen, wel op rotondes is mijn ervaring.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat fietsers met voorrang de oorzaak zijn van de opstoppingen in de Randstad, als ik kijk naar wat er verder zoal gebeurt in het Randstadse verkeer.
Als je goed uit je doppen kijkt, hoef je niet tot stilstand te komen, maar kun je direct nadat de fietser voorbij is doorrijden. Ja, je zult je koppeling moeten gebruiken, maar dat is hopelijk geen uitdaging.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Dat is juist het tegenovergestelde, in een auto rijd je in de 2e versnelling, dan is er een fietser die voorrang heeft dus rem je, schakel je naar de 1e versnelling, koppeling in blijven houden, dan weer loslaten als de fietser weg is en er geen andere fietsers aankomen, en daarnaast wordt een heel stuk van de rotonde opgehouden omdat je als auto nog niet weg kan en de andere auto's er niet langs kunnen.
Als fietser kijk je of er een auto is, zo ja: dan wacht je op je beurt, enige wat je hoeft te doen is even afremmen en daarna weer verder fietsen.
Wat is dan handiger?
Als fietser kan je ook uit je doppen kijken en precies zo timen dat je achter of voor een auto langs kan. Ja, je zult moeten stoppen met trappen, juist wat harder moeten trappen of zelfs je rem moeten gebruiken, maar dat is hopelijk geen uitdaging.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je goed uit je doppen kijkt, hoef je niet tot stilstand te komen, maar kun je direct nadat de fietser voorbij is doorrijden. Ja, je zult je koppeling moeten gebruiken, maar dat is hopelijk geen uitdaging.
Toch zit er verschil in: Soms verkeerd inschatten en Geen inschattingsvermogen hebben.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:48 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Toch schat iedereen wel eens verkeerd in.
Hallooooo Korrewegwijk!quote:Op maandag 23 mei 2011 16:55 schreef Garbageman het volgende:
in Groningen stad is er een rotonde waar fietsers géén voorrang bij het er oprijden hebben. Van die mooie haaietanden op de fietspaden. Maar ja, het is een studentenstad dus fietsers rijden gewoon door zonder er op te letten of het wel kanWant studentenfietsers zijn onkwetsbaar. Brugklassers ook trouwens. Ik kan mijn voorrang wel némen maar dat is zo slecht voor de lak... Het gevolg is dat de rotonde in de spits steeds vol staat met auto's die er niet af kunnen omdat er steeds stromen fietsers de rotonde oprijden.
Ga jij nou maar eerst eens je rijbewijs halen!quote:Op maandag 23 mei 2011 14:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat fietsers veelal voorrang hebben op een rotonde is imho niet meer dan terrecht. Met een motorvoertuig is het een stuk minder hinderlijk als je even moet remmen en weer op moet trekken, daarnaast is het, als het consequent is, ook een stuk veiliger. Immers, als 'sterkere' weggebruiker ben je gedwongen uit je doppen te kijken.
Dus is het niet consequentquote:Op maandag 23 mei 2011 21:19 schreef Hoogheid het volgende:
Het is wel consequent hoor. Binnen de bebouwde kom: Fietsers voorrang. Buiten de bebouwde kom: Geen voorrang. En als het bij jou in de buurt anders is heb je het óf verkeerd gezien, óf leeft de gemeente de code niet na
Dat zijn zeldzame uitzonderingen in gehuchten waar men achterloopt wat dat betreftquote:Op maandag 23 mei 2011 21:33 schreef Piles het volgende:
Dus is het niet consequent
Voorbeelden genoeg...
Heel Zwijndrecht is nog steeds voorrang voor auto's, maar ze zijn hier inmiddels ook in de overgang. Belachelijk, maar goed, beter consequent kut, dan halfbakken.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:41 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Dat zijn zeldzame uitzonderingen in gehuchten waar men achterloopt wat dat betreft
Nee hoor, ik rijd scooter. De rotondes die ik tegenkom liggen op die plekken waar ik op de weg moet, en dus stop voor fietsers. Net als dat ik stop voor mensen die een zebrapad over willen steken. Dat schijnt ook zeldzaam te zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:07 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eerst eens je rijbewijs halen!
Vraag me af of je deze opmerking dan weer plaatst!![]()
Jij bent vast zo'n tyfus fietser die 's avonds/nachts zonder licht rijd, geen klauwen gebruikt, en je nek niet eens omdraait!
Scooters vallen gewoon onder de categorie fietsers.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee hoor, ik rijd scooter. De rotondes die ik tegenkom liggen op die plekken waar ik op de weg moet, en dus stop voor fietsers. Net als dat ik stop voor mensen die een zebrapad over willen steken. Dat schijnt ook zeldzaam te zijn.
Overigens mag je als automobilist nog niet eens heel erg zeuren over fietsers zonder licht. Als je met 40 over een fietspad rijd en zo'n idioot komt zonder licht tegen het verkeer in op je af, dát is pas link.
Nou, nee. Hooguit veelal onder de categorie "jongeren". En die zijn op de fiets, op de scooter, en in de auto irritant/gevaarlijk in het verkeer.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:11 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Scooters vallen gewoon onder de categorie fietsers.
Ik kwam laatst een meisje tegen op een snorfiets die ik maar even voorrang gaf, want die was zo druk aan het sms'en, die had mij nooit gezienquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:25 schreef Karina het volgende:
Fietsers die hun poot niet uitsteken en dan vooral die fietsers die OOK nog eens zitten te bellen op de fiets...
Neem van mij aan, als jij je auto rijbewijs eenmaal hebt, dan wordt je een stuk verantwoordelijker, ga je dingen heel anders zien en beoordelen, en dan ga je je ook verschrikkelijk ergeren aan fietsers en scooters in het verkeer.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou, nee. Hooguit veelal onder de categorie "jongeren". En die zijn op de fiets, op de scooter, en in de auto irritant/gevaarlijk in het verkeer.
In Nijmegen niet, daar heeft (in ieder geval op twee 'grote' rotondes) verkeer van RECHTS voorrang op het verkeer dat al op de rotonde rijdt. Werkt echt superfijn vindt ik, er staan overigens wel gewoon verkeerslichten voor het verkeer (auto's en fietsers) dat van buiten de rotonde komt. Mensen op de rotonde moeten dan gewoon stoppen als ze zien dat het verkeer gaat rijden vanuit een weg van rechts. Ook wel grappig is trouwens dat op deze rotondes (één driebaans en één tweebaans) geen wegmarkering is aangebracht en zodoende naar eigen inzicht rijbanen moeten worden gecreëerd. Er gebeuren nauwelijks ongelukken en het zijn drukke verkeerspleinen die met deze regelgeving goed doorlopen....invoeren die shit!quote:Op maandag 23 mei 2011 10:22 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ja, zebrapad voor het voetpad naast me en haaietandjes voor de auto. Het is toch sowieso standaard dat mensen die al op de rotonde zijn voorrang hebben?
Neem van mij aan, als jij eenmaal veel kilometers op een scooter maakt, dan wordt je een stuk verantwoordelijker, ga je dingen heel anders zien en beoordelen, en ga je je ook verschrikkelijk ergeren aan veel automobilisten in het verkeer.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Neem van mij aan, als jij je auto rijbewijs eenmaal hebt, dan wordt je een stuk verantwoordelijker, ga je dingen heel anders zien en beoordelen, en dan ga je je ook verschrikkelijk ergeren aan fietsers en scooters in het verkeer.
Waarna het niet meer dan terecht is dat die voetganger iets van zijn boodschappen tegen jouw auto aan deponeert. In de buurt waar ik eerst woonde stak mijn tasje met blikjes redbull eerder de zebra over dan ikquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:22 schreef SpermaDonor het volgende:
En over het zebrapad gesproken wat iemand hier net zei...
Op de gekste plekken liggen die, ook waar je het totaal niet verwacht, en dan wil het wel eens voorkomen als je (ik) 700km per dag rijd er eens 1tje over het hoofd ziet, tsjah... is balen voor die voetganger maar kan gebeuren..
Wellicht vertrouwen de hardlopers er op dat jij hen op tijd ziet, wat als je veilig rijdt natuurlijk het geval zou moeten zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waren trouwens de hardlopers op het fietspad al genoemd? Liefst in het donker of in de schemer, zonder verlichting, donkere kleding, tegen het verkeer in. Zodat hardloper (10km/u) en scooter (buiten de stad 40km/u) elkaar met 50km/u naderen. Das 14 meter per seconde, maar dat lijken de hardlopers zich niet te beseffen.
Als jij met je auto op de snelweg een tegenligger op jouw baan tegen komt met 24km/u, dan zal die er wel op vertrouwen dat jij hem optijd ziet, want als je veilig rijdt is dat natuurlijk het geval.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wellicht vertrouwen de hardlopers er op dat jij hen op tijd ziet, wat als je veilig rijdt natuurlijk het geval zou moeten zijn.
Op de snelweg hoef je geen tegenliggers te verwachten. Op het fietspad is het echter wel gebruikelijk dat daar hardlopers lopen, of andere mensen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Als jij met je auto op de snelweg een tegenligger op jouw baan tegen komt met 24km/u, dan zal die er wel op vertrouwen dat jij hem optijd ziet, want als je veilig rijdt is dat natuurlijk het geval.![]()
Hier ga je dus de mist in. Je kunt er niet op vertrouwen dat hardlopers van de stoep gebruik maken en mensen zich op fietspaden aan de rijrichting houden. Zo zijn de verkeersregels wel, maar de praktijk is anders.quote:(Ik vertrouw er immers op dat hardlopers van de stoep gebruik maken, en tevens zou ik er graag op willen vertrouwen dat mijn medeweggebruikers zich aan de rijrichting houden...).
Onzinquote:Op donderdag 26 mei 2011 10:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op de snelweg hoef je geen tegenliggers te verwachten. Op het fietspad is het echter wel gebruikelijk dat daar hardlopers lopen, of andere mensen.
[..]
Hier ga je dus de mist in. Je kunt er niet op vertrouwen dat hardlopers van de stoep gebruik maken en mensen zich op fietspaden aan de rijrichting houden. Zo zijn de verkeersregels wel, maar de praktijk is anders.
Dat is dus ook iets waar je rekening mee zult moeten houden. Althans, er van uitgaande dat je geen fietser op je motorkap wenst te hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
OnzinDan mag je er ook vanuit gaan dat fieters consequent door rood fietsen, aangezien spookfietsers het stoplicht niet kunnen zien
Dat is wel heel snel ja, zeker priveterrein?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:35 schreef Ezechielk het volgende:
Ouden van dagen die 70 blijven rijden op een oprit.
Há dan moet je eens bij mij in de buurt komen tijdens het oogstseizoen. (oost grunn) Dan kom ik wel eens 's nachts thuis na mijn werk (late dienst) en dan zie ik in de verte allemaal felle lampen. Na even kijken of ze mij tegemoet komen weet ik dat ik alvast maar een plekje moet gaan zoeken en een poos wachten tot het gevaarte weer voorbij is. Het ding heeft de hele weg nodig....quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:28 schreef SpermaDonor het volgende:
Dit is trouwens ook heel irritant op een 60 of 80 weg:
[ afbeelding ]
Bij mij op de oprit haal ik dat nietquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:35 schreef Ezechielk het volgende:
Ouden van dagen die 70 blijven rijden op een oprit.
Zonder te claxonneren platrijden die kut wielrenners...quote:Of wielrenners die op een N-weg fietsen omdat er asfalt ligt en niet over tegels willen rijden van het fietspad.
Ja jeweettoch die gekke bitches die arroganten ga je tanken toch bij de Shell alles bezet dus ga je wachte op zo meisje die net klaar is met tanken gaat ze eerst focking haar lipenstift doen en haren kammen op haar fkng blackberry kijken en dan heel traag weg rijden, als iemand staat te wachten dan ga je tog 4 meter rijde zodat ik kan tanken en niet je lippenstift doen als je nog naast de tant staat geparkeerd volgende keer loop ik naar dr auto echt wtf man vandaag..quote:Op maandag 6 juni 2011 19:30 schreef Fredo55 het volgende:
Remmen in de bocht, ipv voor de bocht.![]()
En het zijn altijd vrouwen..
Ik rem wel eens in de bocht, even kort, om vervolgens door te scheurenquote:Op maandag 6 juni 2011 19:30 schreef Fredo55 het volgende:
Remmen in de bocht, ipv voor de bocht.![]()
En het zijn altijd vrouwen..
Wat is er mis met remmen in een bocht?quote:Op maandag 6 juni 2011 19:30 schreef Fredo55 het volgende:
Remmen in de bocht, ipv voor de bocht.![]()
En het zijn altijd vrouwen..
De leukste hier in de buurt is de opdraaier A16 - A15, mensen remmen daar vaak af naar 70, terwijl je er, mits twee handjes aan het stuur en droog wegdek, makkelijk met 100 - 110 doorheen kunt.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik rem wel eens in de bocht, even kort, om vervolgens door te scheurenVoornamelijk op de ringweg in mijn wohnort. Van 120 > 70 waarna je prima weer 90 kan rijden. Tantoe scherpe bocht alleen
Niet meer goed kunnen sturen door het remmen en je ook niet meer met een goed trekkende motor door de bocht heen gaat.quote:
Van die lui met 100 km/u een vrachtwagen inhalen op een 2-baans wegquote:Op maandag 6 juni 2011 18:21 schreef Deliah het volgende:
Van die lui die bijna tegen je aanrijden als je niet harder dan de maximumsnelheid rijdt.
Ik weet exact wanneer ik rem. Moet je maar niet op mijn bumper gaan hangen _IN EEN BOCHT_.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:36 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Niet meer goed kunnen sturen door het remmen en je ook niet meer met een goed trekkende motor door de bocht heen gaat.
[..]
Van die lui met 100 km/u een vrachtwagen inhalen op een 2-baans wegAls je gaat inhalen, geef dan gewoon wat gas bij
Of nog erger als ze met 100 km/u gaan inhalen terwijl je 120 of 130 mag.
Daar heb ik het ook over, van te voren de bocht goed inschatten, van te voren afremmen en in de bocht gas geven. Zo heb ik het geleerd.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:22 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Wat is er mis met remmen in een bocht?
Behalve dan wanneer je er makkelijk met 80 doorheen kan en mensen gaan in de bocht bijremmen naar 50 - 60 omdat ze bang zijn eruit te vliegen.
[..]
Dat van niet kijken uit een zijstraat herken ik... alleen zijn de remschijven voor mijn Caddy iets duurder dan die van jouw fietsquote:Op maandag 6 juni 2011 23:04 schreef OudeBok het volgende:
Automobilisten die nog spatbordkleven als je zelf 60 rijdt op je brommer.
En automobilisten die NIET op haaientanden letten en ook niet naar rechts kijken als ze een uitrit uitrijden. Moet daar geregeld m'n remblokken aan slijten op de fiets. Nu ben ik zelf ook niet altijd de meest brave fietser, maar als er auto's achter me zitten of iets anders zorg ik er wel voor dat ik richting aangeef en zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |