quote:Op zondag 22 mei 2011 16:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je hebt hier een kruispunt waar je het niet moet proberen. Dat is zo strak afgesteldRood voor de een is gelijk groen voor de ander.
Ik rijd dagelijks over het julianaplein in Groningen. Ik weet waar ik het over hebquote:Op zondag 22 mei 2011 17:17 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Valt op zich nog wel mee, ken ze sneller...
Dit maar dan scooters.....quote:Op zondag 22 mei 2011 19:54 schreef Renesite het volgende:
Ik irriteer/erger me aan die kut fietsers die je van alle kanten in willen halen, op het laatste moment nog ff snel oversteken, en als je dan toetert krijg je een dikke vinger toegewezen
Zo ben ik zelf soms ook weleens met vrienden, tenminste, raampjes open, muziek wat harder, lekker ouwehoeren.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:03 schreef Tamashii het volgende:
Waar ik ook een hekel aan heb is een groep jongens in een auto die lopen te gillen/ praten/dom doen/stoer gaan doen.
Die weg ken ik, en idd dat is zwaar irritant!quote:Op zondag 22 mei 2011 20:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Vlak bij mijn huis is zo'n weg die anderhalve auto breed is, maar wel 2 richtingverkeer is (voor de kenners: de weg tussen Vlaardingen en Schipluiden). Af en toe zitten er inhammen langs de weg, zodat je daar kan wachten en tegenliggers kan laten passeren. Alleen wat veel mensen niet door hebben is dat die dingen er zijn en dus doorrijden, waardoor je helemaal de berm in moet
Vooral ook omdat die stenen aan de zijkant ook nog een soort opstaande ribbels hebben inderdaad..quote:Op zondag 22 mei 2011 20:41 schreef BrandX het volgende:
[..]
Die weg ken ik, en idd dat is zwaar irritant!
Of mensen die je er niet tussen willen laten als je netjes doorrijdt tot aan het einde van de ritsstrook inderdaad...quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef kneelz909 het volgende:
Mensjes die niet snappen hoe ritsen en invoegen werkt en vervolgens geïrriteerd gedrag vertonen als je aan het einde van de invoegstrook pas invoegt (wat toch echt de essentie van het ritsen/invoegen is). Daaraan gerelateerd dus ook de mensen die bij de allereerste mogelijkheid direct willen invoegen en zo een hele rij wachtende achter hen ophoud.
Mensen zijn als de dood dat ze niet meer op tijd kunnen invoegen en willen zo snel mogelijk op de baan. En omdat ze bang zijn (stel je voor zeg, dan moet je misschien even over de vluchtstrook of de volgende afrit nemen, oeioei) gaan ze zelfs over de verdrijvingsvlakken heen.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:16 schreef kneelz909 het volgende:
Mensjes die niet snappen hoe ritsen en invoegen werkt en vervolgens geïrriteerd gedrag vertonen als je aan het einde van de invoegstrook pas invoegt (wat toch echt de essentie van het ritsen/invoegen is). Daaraan gerelateerd dus ook de mensen die bij de allereerste mogelijkheid direct willen invoegen en zo een hele rij wachtende achter hen ophoud.
Dit begrijp ik ook nog steeds niet...quote:Op zondag 22 mei 2011 21:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mensen zijn als de dood dat ze niet meer op tijd kunnen invoegen en willen zo snel mogelijk op de baan. En omdat ze bang zijn (stel je voor zeg, dan moet je misschien even over de vluchtstrook of de volgende afrit nemen, oeioei) gaan ze zelfs over de verdrijvingsvlakken heen.
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:09 schreef leeell het volgende:
Automobilisten Brommers die geen respect tonen voor brommers automobilisten.
net zo goedquote:
Had van de week een brommer achter me, ik zag z'n koplamp niet eens meer, en dat met een gangetje van 55 - 60 km/h. Als ik ook maar iets op m'n rem had getrapt, dan was ie zo over de auto gevlogen. Het is dat ik geen zin had in schade aan m'n auto...quote:
van de week een auto achter me die mij ging inhalen voor een brug over een doorgetrokken streep,quote:Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Had van de week een brommer achter me, ik zag z'n koplamp niet eens meer, en dat met een gangetje van 55 - 60 km/h. Als ik ook maar iets op m'n rem had getrapt, dan was ie zo over de auto gevlogen. Het is dat ik geen zin had in schade aan m'n auto...
Toch schat iedereen wel eens verkeerd in.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:18 schreef BigSmurf het volgende:
Concrete klacht: Mensen die geen inschattingsvermogen hebben.
pff die lui zijn ook irri jaquote:Op zondag 22 mei 2011 23:58 schreef Garbageman het volgende:
's nachts, op een slecht verlicht stuk van de 80Km weg, met een ledlampje als achterlicht.
[ afbeelding ]
Gelukkig let ik goed op en had ik het op tijd in de gaten.
Inderdaad, maar het minste wat ze kunnen doen is verlichting aanzetten.quote:Op maandag 23 mei 2011 07:42 schreef padlarf het volgende:
Mensen die niet met fietsers om kunnen gaan
Had jij wel echt voorrang? Mijn ervaring is dat een hoop fietsers op rotondes gewoon voorrang nemen terwijl ze het absoluut niet hebben (haaietandjes voor de fietsert)quote:Op maandag 23 mei 2011 10:02 schreef JaimyLee het volgende:
Vanochtend weer twee keer, ik rij op een rotonde op de fiets, en er komen auto's aan van buiten de rotonde. Dan kijken ze naar je voor hoe snel je gaat, en gaan ze doen alsof ze doorrijden om je te laten stoppen, maar als je toch doorrijd stoppen ze op de helft van het fietspad.
Accepteer gewoon dat ik voor mag, kom op zeg.
Ja, zebrapad voor het voetpad naast me en haaietandjes voor de auto. Het is toch sowieso standaard dat mensen die al op de rotonde zijn voorrang hebben?quote:Op maandag 23 mei 2011 10:04 schreef polariteit het volgende:
[..]
Had jij wel echt voorrang? Mijn ervaring is dat een hoop fietsers op rotondes gewoon voorrang nemen terwijl ze het absoluut niet hebben (haaietandjes voor de fietsert)
Meest idiote regel ooit, fietsers voorrang geven op een rotonde.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:22 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ja, zebrapad voor het voetpad naast me en haaietandjes voor de auto. Het is toch sowieso standaard dat mensen die al op de rotonde zijn voorrang hebben?
Bij de rotondes bij mij is het verplichtquote:Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Meest idiote regel ooit, fietsers voorrang geven op een rotonde.
In onze gemeente nog niet overal, maar ze zijn in de overgang, dus bij sommige rotonden heb je als auto wel voorrang, en op andere niet, met als gevolg dat (over het algemeen) bange, vrouwelijke bestuurders en bejaarden vaak ineens vol op de rem gaan voor een fietser, terwijl die geen voorrang hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de rotondes bij mij is het verplicht
Ik fiets en rij auto, en kan het er alleen maar mee eens zijnquote:Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Meest idiote regel ooit, fietsers voorrang geven op een rotonde.
Voor fietsers niet prettig? Ik rijd liever door als dat ik stop.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik fiets en rij auto, en kan het er alleen maar mee eens zijnVoor beide partijen werkt het niet prettig en vaak zelfs gevaarlijk.
Altijd maar opletten dat je niet bijna aangereden wordt, vaak net mis, nee, voor mij hoeft het niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:04 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Voor fietsers niet prettig? Ik rijd liever door als dat ik stop.
Ik vind het juist altijd leuk om dan net iets harder te gaan fietsen zodat ze wel moeten stoppen omdat ik voorrang hebquote:Op maandag 23 mei 2011 11:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Altijd maar opletten dat je niet bijna aangereden wordt, vaak net mis, nee, voor mij hoeft het niet.
quote:Op maandag 23 mei 2011 11:04 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Voor fietsers niet prettig? Ik rijd liever door als dat ik stop.
Als je als fietser voorrang hebt, dan moet je het inderdaad ook gewoon nemen, doe ik ook, maar dat neemt niet weg dat ik het een belachelijke regel vind.quote:Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ik vind het juist altijd leuk om dan net iets harder te gaan fietsen zodat ze wel moeten stoppen omdat ik voorrang heb
Dat er overal andere regels zijn is inderdaad wel erg gevaarlijk. Maar ik denk dat als fietsers géén voorrang hebben bij het begin van school ook aardige opstoppingen geeft. En dan gaan er mensen vallen, wat nog meer opstopping geeft. Bij auto's is het gewoon even wachten.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Als je als fietser voorrang hebt, dan moet je het inderdaad ook gewoon nemen, doe ik ook, maar dat neemt niet weg dat ik het een belachelijke regel vind.
Fietsers zijn kwetsbaar, wat het gevaarlijk maakt om ze voorrang te geven, de verschillende regels per gemeente scheppen (gevaarlijke) verwarring, plus dat het vooral 's ochtends als de scholen beginnen enorme opstoppingen geeft bij rotondes.
Valt wel mee denk ik, woon vlakbij een grote middelbare school (1500 leerlingen) en de rotonde die daarnaast ligt zijn ook nooit opstoppingen 's ochtends rond half 9, terwijl de auto's daar voorrang hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:46 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dat er overal andere regels zijn is inderdaad wel erg gevaarlijk. Maar ik denk dat als fietsers géén voorrang hebben bij het begin van school ook aardige opstoppingen geeft. En dan gaan er mensen vallen, wat nog meer opstopping geeft. Bij auto's is het gewoon even wachten.
En vervolgens met 50+km/u op nog geen meter achter je gaan rijden. Of inhalen op wegen zoals deze. Of je gefrustreerd inhalen 'want je bent een scooter', om vervolgens af te remmen tot 40 en zo hinderlijk voor je te blijven rijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:09 schreef leeell het volgende:
Automobilisten die geen respect tonen voor brommers
Ik kan het wel, maar ik vind het ook weer zo vervelend als ik een fietser doodrijd omdat hij plotseling linksaf slaat zonder een hand uit te steken, achteruit te kijken of wat dan ook. Alhoewel, gevalletje Darwin natuurlijk, maar dan moet je weer die verzekeringspapieren invullen, dat is zo'n gedoe elke keer.quote:Op maandag 23 mei 2011 07:42 schreef padlarf het volgende:
Mensen die niet met fietsers om kunnen gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |