De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Beter? Ehh, nee.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Idd.
Mag ik vinden dat Menchov beter is geworden dan bij Rabo? Of klopt dat niet?
quote:Op zondag 22 mei 2011 17:54 schreef Lann555 het volgende:
Wel weer een klassieke Menchov-ronde dit. Als hij compleet niet meegereden zou hebben zou de koers exact hetzelfde zijn verlopen. Iedereen zou alleen een plekje opschuiven
Als hij voor het podium strijdt, rijdt hij doorgaans ook anoniem mee.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:56 schreef El_Borracho het volgende:
Menchov is wel erg onregelmatig in z'n prestaties, ofwel rijdt hij anoniem mee ofwel strijdt hij voor het podium
Dat is inderdaad knap. Ik zou me voor kunnen stellen dat je het helemaal laat lopen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:56 schreef Bombvis het volgende:
Weening ook al binnen, nog voor Le Mevel, vind ik knap zat
Die zat in de groep van 18quote:Op zondag 22 mei 2011 18:06 schreef Boe-man het volgende:
Tschopp is nu pas binnen, op 13:30, die begon de slotklim toch in het groepje Contador?
Ik vond Contador wel indrukwekkend en de grootste bazenactie de sprong van Nibali vlak voor een bocht in de afdaling.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:12 schreef Ereinion het volgende:
Heerlijke etappe hoor. Zeven uur lang over prachtige loodzware bergen, met op het eind nog dat hondenweer. En dan de favorieten die min of meer 60 kilometer lang koersen. Contador is de beste deze ronde, maar het is toch niet de demonstratie geworden die de Etna en Grossglockner deden vermoeden (hoewel hij uiteindelijk straks toch nog wel een minuut of 6 op de nummer 2 voor zal staan).
De grootste bazenactie was van Kruijswijk, die gewoon even een aanval van Contador beantwoord. Hij overschatte zichzelf wat, maar het was wel genieten.
Hoe hij in 2007 Rasmussen 30 keer op een berg aanviel was indrukwekkend, hoe hij in 2009 iedereen op Verbier vernederde was indrukwekkend, hoe hij op de Etna en Grossglockner iedereen moeiteloos uit het wiel reed was indrukwekkend, hoe hij hier in de laatste kilometers 20 seconden verloor op Scarponi was dat niet. Hij was de laatste 2 dagen gewoon niet super, maar nog steeds meer dan genoeg om deze Giro met gemak te winnen.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:16 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ik vond Contador wel indrukwekkend en de grootste bazenactie de sprong van Nibali vlak voor een bocht in de afdaling.
Het lijkt Pro Cycling Manager wel. Daar zie je ook altijd van dit soort verschillen.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:11 schreef Ericr het volgende:
22 Dupont +10'52"
23 Petrov +st
24 de Greef +13'30"
25 Tschopp +st
26 Codol +13'49"
27 Seeldraeyers +14'16"
28 Pasamontes +15'18"
29 Popovych +15'26"
30 Rovny +15'30"
31 Stetina +15'36"
32 Kozontchuk +st
33 Pinotti +st
34 Lewis +st
35 Lövkvist +15'47"
36 Gretsch +16'05"
37 Machado +16'14"
38 Wyss +16'31"
39 Niemiec +16'38"
40 di Luca +16'56"
Slachtpartij vandaag, dan is eindigen binnen de 5 minuten gewoon heel goed.
Ja, is gewoon niet realistisch om te verwachten dat Kruiswijk Kreuziger uit de witte trui zou gaan rijden. Kreuziger is iemand die gewoon bij de eerste 10 kan rijden in de TDF. Op dat niveau zit Kruijswijk (nog) niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:14 schreef DeeBee het volgende:
Die topics af en toe vanmiddag,.
Kruiswijk toch wel goed hoor, Kreuziger 'even' uit die witte trui rijden zou ook iets te bizar zijn, zeker gezien ervaring en staat van dienst van hem al... Maar de komende 2/3 jaar zulke progressie en Kruiswijk krijgt leuke aansluiting!
Vooral goed nieuws dat hij bevestigt en verbetert tov vorig jaar en het niet een 'luck shot' was vorig jaar... Gestage vooruitgang heb je meer aan dan 1x een witte trui a la Seeldrayers en dan terugvallen naar plek 30 of zo...
En Ten Dam!quote:Op zondag 22 mei 2011 18:32 schreef TLC het volgende:
Het zou wat zijn als Rabo Gesink, Kruijswijk en Mollema in 1 ploeg doet opstellen voor een grote ronde![]()
Gesink, Kruijswijk, Mollema, Ten Dam, Weening, Clement, Tankink, Boom en Sanchez. 8 Nederlanders en 'n ploeg waarmee je Gesink wel de top 5 in kunt loodsen en wellicht het podium kunt laten aantikken.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:32 schreef TLC het volgende:
Het zou wat zijn als Rabo Gesink, Kruijswijk en Mollema in 1 ploeg doet opstellen voor een grote ronde![]()
Maar dan heb je dus waarschijnlijk Kruijswijk en Mollema die in dienst rijden van Gesink, zie ik ze liever zelf voor top-10, misschien over een tijdje top-5 in de Giro en Vuelta meedoen.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gesink, Kruijswijk, Mollema, Ten Dam, Weening, Clement, Tankink, Boom en Sanchez. 8 Nederlanders en 'n ploeg waarmee je Gesink wel de top 5 in kunt loodsen en wellicht het podium kunt laten aantikken.
Als je in dienst rijdt van iemand en lang bij diegene in de buurt rijdt, dan kun je best een goede klassering bij elkaar rijden. Genoeg luxeknechten die zelf 'n prima eindklassering hebben neergezet. Is ook wel leerzaam. Zonder druk 'n TDF voorin meerijden en daarna zelf 'n keertje vlammen in de Giro of de Vuelta.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:37 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus waarschijnlijk Kruijswijk en Mollema die in dienst rijden van Gesink, zie ik ze liever zelf voor top-10, misschien over een tijdje top-5 in de Giro en Vuelta meedoen.
Je kan als luxeknecht best een goede klassering rijden, maar voor hetzelfde geld moet je een keer een scheve situatie rechttrekken, en ben je je goede positie kwijt. Maar stel als iemand als Gesink straks voor het podium meedoet, wat interesseert het dan nog dat iemand als Mollema of Kruijswijk 12e wordt?quote:Op zondag 22 mei 2011 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je in dienst rijdt van iemand en lang bij diegene in de buurt rijdt, dan kun je best een goede klassering bij elkaar rijden. Genoeg luxeknechten die zelf 'n prima eindklassering hebben neergezet. Is ook wel leerzaam. Zonder druk 'n TDF voorin meerijden en daarna zelf 'n keertje vlammen in de Giro of de Vuelta.
Dat is jammer dan. Je kunt beter 1 renner in de top 3 hebben dan Gesink 9e, Mollema 10e en Kruijswijk 11e. Een top 10-plek geef je niet op voor een 6e plek voor Gesink, maar kan Gesink het podium halen dan kun je beter daarvoor gaan, ook al houdt dat in dat bv. Kruijswijk 20e eindigt i.p.v. 12e.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:54 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je kan als luxeknecht best een goede klassering rijden, maar voor hetzelfde geld moet je een keer een scheve situatie rechttrekken, en ben je je goede positie kwijt. Maar stel als iemand als Gesink straks voor het podium meedoet, wat interesseert het dan nog dat iemand als Mollema of Kruijswijk 12e wordt?
Ik zie de betere Nederlanders gewoon liever verspreid, dan heb je in alle drie de grote rondes klimmers die echt meedoen voor het klassement, in plaats van alleen in de Tour. Zou je liever gehad hebben dat Kruijswijk met deze vorm in de Tour zou starten? Ik zie hem veel liever hier.
Dan kom je gauw uit bij Mollema en Kruijswijk als je per se Nederlanders wilt die voor Gesink rijden. Je kan ook wat types als Barredo en Niemiec inhuren om voor Gesink op kop te rijden, en Kruijswijk en Mollema gewoon lekker hun eigen gang laten gaan in andere koersen.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is jammer dan. Je kunt beter 1 renner in de top 3 hebben dan Gesink 9e, Mollema 10e en Kruijswijk 11e. Een top 10-plek geef je niet op voor een 6e plek voor Gesink, maar kan Gesink het podium halen dan kun je beter daarvoor gaan, ook al houdt dat in dat bv. Kruijswijk 20e eindigt i.p.v. 12e.
Ik vind het zo ook prima, maar als men ooit serieus een gooi naar het podium wil doen met Gesink dan heeft Gesink wat knechten nodig die in de bergen wat voor hem kunnen betekenen en dan kom je al gauw uit bij Mollema en Kruijswijk.
Ben ik het niet mee eens. Voorin meedoen in de TDF en in dienst rijden van Gesink is best leerzaam. Kruijswijk en Mollema zijn nog jong genoeg, die hebben nog wel wat leuke jaren te gaan. Het zijn ook jongens die je al in huis hebt.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:00 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dan kom je gauw uit bij Mollema en Kruijswijk als je per se Nederlanders wilt die voor Gesink rijden. Je kan ook wat types als Barredo en Niemiec inhuren om voor Gesink op kop te rijden, en Kruijswijk en Mollema gewoon lekker hun eigen gang laten gaan in andere koersen.
Ik bedoel, na Breukink was Boogerd zo ongeveer de enige Nederlander die een beetje mee kon doen in de bergen, dan heb je er nu ineens drie, en dan wil je dat twee daarvan zich gaan opofferen? Wat een verspilling van talent zou dat zijn.
Het lijkt me toch nog wat vroeg voor iemand als Kruijswijk om de Tour te rijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Voorin meedoen in de TDF en in dienst rijden van Gesink is best leerzaam. Kruijswijk en Mollema zijn nog jong genoeg, die hebben nog wel wat leuke jaren te gaan. Het zijn ook jongens die je al in huis hebt.
volgend jaar moet kunnen, zelfde traject als Mollema... en die Slagter en Kelderman mogelijk ook gaan volgen, zoals iemand anders hier in het topic al aanhaaldequote:Op zondag 22 mei 2011 19:28 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Het lijkt me toch nog wat vroeg voor iemand als Kruijswijk om de Tour te rijden.
Ja wel jammer dat we Slagter niet hebben kunnen zien deze Giro.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:32 schreef franklop het volgende:
[..]
volgend jaar moet kunnen, zelfde traject als Mollema... en die Slagter en Kelderman mogelijk ook gaan volgen, zoals iemand anders hier in het topic al aanhaalde
Scarponi zou ik niet meteen afschrijven voor het podium na vandaag.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:04 schreef El_Borracho het volgende:
Het podium lijkt me nu te gaan tussen Contador (zonder twijfel 1e), Nibali en Gadret. Scarponi is dacht ik een zwakke (klim)tijdrijder?
Is Slagter een klimmer?quote:Op zondag 22 mei 2011 19:38 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Ja wel jammer dat we Slagter niet hebben kunnen zien deze Giro.
Waarom? Kreuziger is 'n jaartje ouder en heeft er al drie gereden.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:28 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Het lijkt me toch nog wat vroeg voor iemand als Kruijswijk om de Tour te rijden.
Kreuziger schat ik hoger in dan Kruijswijk en van hem vind ik ook dat ze hem te veel hebben ingezet in grote rondesquote:Op zondag 22 mei 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom? Kreuziger is 'n jaartje ouder en heeft er al drie gereden.
Oke, dan zit het met de toekomst van Nederland wel aardigquote:Op zondag 22 mei 2011 19:41 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen als je maar 57 kg weegt
Kruijswijk wordt volgend jaar 25. Dat zijn wel leeftijden dat je 'n Tour moet kunnen rijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:43 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Kreuziger schat ik hoger in dan Kruijswijk en van hem vind ik ook dat ze hem te veel hebben ingezet in grote rondes
En Kreuziger maakt al een tijdje geen echte progressie meer, soms komen grote ronden te snel voor jonge renners. Rabo springt wat zuiniger om met zijn renners en dat is terecht. Alleen de echte kampioenen in grote ronden staan er op jonge leeftijd, de meesten hebben echter jaren nodig om tot wasdom te komen. Laat Kruijswijk nog maar in 2012 een jaartje doen waar hij goed in is om op zijn 25ste dan zijn eerste TDF te laten rijden. Ook al kan je als ploeg er natuurlijk ook voor kiezen om in meerdere koersen een renner voor het klassement aan te houden. Kruijswijk die zich verder ontwikkeld is top 5 kandidaat voor de Giro.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom? Kreuziger is 'n jaartje ouder en heeft er al drie gereden.
Ik vind dat Kreuziger nog wel vooruit is gegaan. Ik zie er geen potentiële Tour-winnaar in, maar heeft nu toch al twee keer bij de beste tien gereden in de Tour.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
En Kreuziger maakt al een tijdje geen echte progressie meer, soms komen grote ronden te snel voor jonge renners. Rabo springt wat zuiniger om met zijn renners en dat is terecht. Alleen de echte kampioenen in grote ronden staan er op jonge leeftijd, de meesten hebben echter jaren nodig om tot wasdom te komen. Laat Kruijswijk nog maar in 2012 een jaartje doen waar hij goed in is om op zijn 25ste dan zijn eerste TDF te laten rijden. Ook al kan je als ploeg er natuurlijk ook voor kiezen om in meerdere koersen een renner voor het klassement aan te houden. Kruijswijk die zich verder ontwikkeld is top 5 kandidaat voor de Giro.
Ik heb het over dit jaar. Volle bak Giro en volle bak Tour is gewoon te zwaar voor Kruijswijk en gezien het parcours van de Giro van dit jaar voor vrijwel iedereen. 2012 kan hij best de TDF in dienst van Gesink rijden.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:26 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Kruijswijk dit jaar de tour laten rijden zou absurd zijn, nog los van zijn leeftijd. De combi Giro/Tour zie je zelden succesvol zijn als iemand de Giro niet als voorbereiding op de tour heeft gereden.
Menchov is onder andere de winnaar van:quote:Op zondag 22 mei 2011 17:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Idd.
Mag ik vinden dat Menchov beter is geworden dan bij Rabo? Of klopt dat niet?
Ik bedoelde niet op de lange termijn, maar hij zit er nu wel steeds vrij van voren terwijl ie vorig jaar in de Tour toch een paar keer moest afhaken imo.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:39 schreef greatjob het volgende:
[..]
Menchov is onder andere de winnaar van:
Vuelta 2005
Vuelta 2007
Giro 2009
Hij werd vorig jaar 3de in de Tour en staat nu 7de in de Giro ...quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet op de lange termijn, maar hij zit er nu wel steeds vrij van voren terwijl ie vorig jaar in de Tour toch een paar keer moest afhaken imo.
Ik ben verder een leek, maar het viel me op.
Hij was in de Tour toch echt de beste na Schleck en Contador, hier is Menchov nog kleurlozer dan hij in feite al was. Verder is Menchov een ex-Giro winnaar, dan is dit meerijden toch niet veel bijzonders voor een renner met zijn erelijst.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet op de lange termijn, maar hij zit er nu wel steeds vrij van voren terwijl ie vorig jaar in de Tour toch een paar keer moest afhaken imo.
Twee keer 9e in de Tour. Het jaar daarvoor (2008: 13e) was hij eigenlijk even goed, IMO. Een beetje pech toen met die actie van Saxo). En nu misschien 7e ofzo in de Giro.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind dat Kreuziger nog wel vooruit is gegaan. Ik zie er geen potentiële Tour-winnaar in, maar heeft nu toch al twee keer bij de beste tien gereden in de Tour.
Vooral slim ook om op de Giau nog even aan te vallen, terwijl Hernandez op kop reed en Navarro vlak achter de groep hing.quote:Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef Ericr het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)est-day-of-my-career
Contador noemde het de zwaarste dag van zijn carriere, was dan ook wel een heroische etappe natuurlijk gelet op de cols en de lengte. Dat het spel relatief op de wagen ging maakte de koers des te aantrekkelijk maar erg zwaar voor de renners. Een Zoncolan in de benen zal ook gevoeld zijn.
Zijn positie zal dan wel niet meer in gevaar komen maar de laatste week zullen ze zeker voelen dat er een aantal brutale etappes in de benen zitten. Kan nog leuk worden in de top 10.
Een keer viel hij aan en toen lag 'ie een bocht later op het asfalt, dat gaat dan toch meespelen in je hoofd.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:48 schreef greatjob het volgende:
Ik heb hem nog nooit een goede Tour zien rijden. Dan verloor hij van een Basso, Mancebo, Leipheimer, Evans of Sastre(Armstrong en Contador zijn/waren wel beter dan hem)
Dit is niet de Tour. In 2009 won hij de Giro. Vuelta heeft hij ook al twee keer gewonnen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk alleen over de grote rondes en dan het is ook niet te zeggen of Gesink daar vorig jaar progressie heeft geboekt. Natuurlijk, de Vuelta is de Tour niet, maar je moet een Vuelta met zo'n deelnemersveld niet onderschatten. Gesink stevende toen af op een 3e of 4e plaats.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:57 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
De CQ-ranking van Kreuziger
[ afbeelding ]
De CQ-ranking van Gesink
Waarbij Gesink dit jaar dan ook nog eens lijkt af te stevenen op een verbetering van de score van vorig jaar, zijn huidige waarde is 1636 (niet altijd punten wat natuurlijk lager is).
ach, Contador kan zich dit soort acties veroorloven en het maakt het voor de kijker dubbel zo leuk. Ik zie het probleem eigenlijk niet.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vooral slim ook om op de Giau nog even aan te vallen, terwijl Hernandez op kop reed en Navarro vlak achter de groep hing.
quote:Politie doet inval in hotel RadioShack
FALCADE - De Italiaanse politie heeft maandag een inval gedaan bij wielerploeg RadioShack. Dat gebeurde op de tweede rustdag van de Ronde van Italië.
Directeur Angelo Zomegnan van de Giro d'Italia bevestigde het bezoek van de politie. Volgens teamarts Nino Daniele zijn de voertuigen en de rennersbus van RadioShack doorzocht. Er zouden geen verboden spullen zijn aangetroffen.
Daniele werd door de politie ondervraagd. Maandagavond zouden nog vier speurders in het hotel van de ploeg in Falcade aanwezig zijn.
Zes agenten van een speciale eenheid zouden zondagavond al hun intrek hebben genomen in het hotel, voor de ploeg arriveerde na een zware bergrit.
wie wordt er binnen die ploeg in de gaten gehouden? Popovych?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:47 schreef Pino112 het volgende:
http://www.nusport.nl/gir(...)otel-radioshack.html
[..]
Bruyneel?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:49 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
wie wordt er binnen die ploeg in de gaten gehouden? Popovych?
Bruyneel is leverancier, al zal hij daar bij McEwen niet mee moeten afkomen.quote:
Die en de ploegleider. Verdacht clubje hoor.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:49 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
wie wordt er binnen die ploeg in de gaten gehouden? Popovych?
Contador zal wel winnen. Met afstand de beste klimmer in deze Giro. Gadret verwacht ik ook wel wat van. Ben benieuwd hoe Scarponi en Nibali het gaan doen. Hopelijk kan Kruijswijk ook nog wat tijd winnen op zijn concurrenten.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:59 schreef El_Borracho het volgende:
Morgen trouwens klimtijdrit. Daarin verwacht ik Contador, Kreuziger en Gadret. Wie jullie?
Vooral Rujano verwacht ik wat van. Die was zelfs in zn slechte jaren (bijv Caisse d'Epargne) nog top5.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:59 schreef El_Borracho het volgende:
Morgen trouwens klimtijdrit. Daarin verwacht ik Contador, Kreuziger en Gadret. Wie jullie?
Daar zou ik meer van verwachten in de slottijdrit.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:04 schreef Halcon het volgende:
Ik verwacht daarnaast veel van het tijdrijdertje Rick Flens.
Dit is gelijkmatiger, zou hem wel moeten liggen en Kruijswijk is duidelijk sterker dan vorig jaar. Maar top 20 zou al heel mooi zijn morgen.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:10 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Kruijswijk een top 15 of top 20 morgen moet wel kunnen denk ik zo? Vorig jaar volgens mij 34ste ofzo (van het weekend opgezocht)
quote:Op maandag 23 mei 2011 22:22 schreef Blik het volgende:
Cadret was vorig al derde volgens mij, dus daar verwacht ik veel van
quote:Starttijden Klimtijdrit Giro 2011
1 WILSON Matthew GRM 13:30
2 VAN EMDEN Jos RAB 13:31
3 FAVILLI Elia FAR 13:32
4 MORKOV Michael SBS 13:33
5 FLENS Rick RAB 13:34
6 RASMUSSEN Alex THR 13:35
7 KRISTOFF Alexander BMC 13:36
8 MINGUEZ Miguel EUS 13:37
9 RICCI BITTI Davide FAR 13:38
10 KLOSTERGAARD Kasper SBS 13:39
11 BEYER Chad BMC 13:40
12 GOUROV Maxim AST 13:41
13 CORIONI Claudio ASA 13:42
14 ERMETI Giairo AND 13:43
15 RABOTTINI Matteo FAR 13:44
16 SESMA Daniel EUS 13:45
17 CAZAUX Pierre EUS 13:46
18 DOWNING Russel SKY 13:47
19 PETERSON Thomas GRM 13:48
20 KRIVTSOV Yuriy ALM 13:49
21 TOSATTO Matteo SBS 13:50
22 MALACARNE Davide QST 13:51
23 VEIKKANEN Jussi OLO 13:52
24 FERRARI Roberto AND 13:53
25 MARANGONI Alan LIQ 13:54
26 VAN WINDEN Dennis RAB 13:55
27 DALL'ANTONIA Tiziano LIQ 13:56
28 MEYER Cameron GRM 13:57
29 LODEWYCK Klaas OLO 13:58
30 REDA Francesco QST 13:59
31 ONGARATO Alberto VCD 14:00
32 KAISEN Olivier OLO 14:01
33 GRETSCH Patrick THR 14:02
34 FRAPPORTI Marco COG 14:03
35 GIORDANI Leonardo FAR 14:04
36 VEUCHELEN Frederik VCD 14:05
37 SPEZIALETTI Alessandro LAM 14:06
38 SPILAK Simon LAM 14:07
39 RIGHI Daniele LAM 14:08
40 ARAMENDIA Javier EUS 14:09
41 CLEMENT Stef RAB 14:10
42 WYSS Danilo BMC 14:11
43 BAK Lars Ytting THR 14:12
44 BRUTT Pavel KAT 14:13
45 ZAHNER Simon BMC 14:14
46 DIDIER Laurent SBS 14:15
47 SELVAGGI Mirko VCD 14:16
48 MAZZANTI Luca FAR 14:17
49 LAGUTIN Sergey VCD 14:18
50 BRAMBILLA Gianluca COG 14:19
51 MARZOLI Ruggero ASA 14:20
52 BERARD Julien ALM 14:21
53 PORTE Richie SBS 14:22
54 CARLSTROM Kjell SKY 14:23
55 SELANDER Bjorn RSH 14:24
56 ARDILA CANO Alberto GEO 14:25
57 DE MARCHI Alessandro AND 14:26
58 DESSEL Cyril ALM 14:27
59 SZMYD Sylvester LIQ 14:28
60 CHEULA Giampaolo GEO 14:29
61 OYARZUN Carlos MOV 14:30
62 MILLAR David GRM 14:31
63 GOLAS Michal VCD 14:32
64 SABATINI Fabio LIQ 14:33
65 FISCHER Murilo GRM 14:34
66 KONOVALOVAS Ignatas MOV 14:35
67 STANGELJ Gorazd AST 14:36
68 SAVINI Filippo COG 14:37
69 NOCENTINI Rinaldo ALM 14:38
70 VANDEWALLE Kristof QST 14:39
71 CHEREL Mikael ALM 14:40
72 JUFRE POU Josep AST 14:41
73 ENGELS Addy QST 14:42
74 TABORRE Fabio ASA 14:43
75 DYACHENKO Alexsandr AST 14:44
76 FRANK Mathias BMC 14:45
77 BLANCO David GEO 14:46
78 CANUTI Federico COG 14:47
79 PINEAU Jerome QST 14:48
80 KOZONTCHUK Dmitry GEO 14:49
81 GATTO Oscar FAR 14:50
82 BELKOV Maxim VCD 14:51
83 DOCKX Gert OLO 14:52
84 NORDHAUG Lars Petter SKY 14:53
85 STORTONI Simone COG 14:54
86 BETANCOURT Carlos A. ASA 14:55
87 GASTAUER Ben ALM 14:56
88 BEPPU Fumiyuki RSH 14:57
89 VANOTTI Alessandro LIQ 14:58
90 KUSCHYNSKI Aleksandr KAT 14:59
91 VICIOSO ARCOS Angel AND 15:00
92 LANG Sebastian OLO 15:01
93 GUSTOV Volodymir SBS 15:02
94 AZANZA SOTO Jorge EUS 15:03
95 HOOGERLAND Johnny VCD 15:04
96 POSSONI Morris SKY 15:05
97 KENNAUGH Peter SKY 15:06
98 BARRY Michael SKY 15:07
99 LOSADA Alberto KAT 15:08
100 MONTAGUTI Matteo ALM 15:09
101 HORRACH Juan KAT 15:10
102 POPOVYCH Yaroslav RSH 15:11
103 AGNOLI Valerio LIQ 15:12
104 LEWIS Craig THR 15:13
105 ISASI FLORES Inaki EUS 15:14
106 NAVARRO Daniel SBS 15:15
107 DI LUCA Danilo KAT 15:16
108 SAMOILAU Branislau MOV 15:17
109 PASAMONTES Luis MOV 15:18
110 SALERNO Cristiano LIQ 15:19
111 OCHOA Carlos Jose' AND 15:20
112 DEIGNAN Philip RSH 15:21
113 CIONI Dario David SKY 15:22
114 CAPECCHI Eros LIQ 15:23
115 ULISSI Diego LAM 15:24
116 VORGANOV Eduard KAT 15:25
117 VISCONTI Giovanni FAR 15:26
118 PETROV Evgeni AST 15:27
119 SEELDRAYERS Kevin QST 15:28
120 KISERLOVSKI Robert AST 15:29
121 ROVNY Ivan RSH 15:30
122 CARUSO Giampaolo KAT 15:31
123 LASTRAS Pablo MOV 15:32
124 SERPA PEREZ Jose Rodolfo AND 15:33
125 TANKINK Bram RAB 15:34
126 HERNANDEZ Jesus SBS 15:35
127 PARDILLA Sergio MOV 15:36
128 PIRAZZI Stefano COG 15:37
129 DE CLERCQ Bart OLO 15:38
130 WYSS Marcel GEO 15:39
131 MASCIARELLI Francesco AST 15:40
132 MORENO Daniel KAT 15:41
133 DE GREEF Francis OLO 15:42
134 MIHOLJEVIC Vladimir ASA 15:43
135 WEENING Pieter RAB 15:44
136 CODOL Massimo ASA 15:45
137 SASTRE Carlos GEO 15:46
138 SARMIENTO Cayetano ASA 15:47
139 STETINA Peter GRM 15:48
140 KIRYIENKA Vasili MOV 15:49
141 BAKELANDTS Jan OLO 15:50
142 TIRALONGO Paolo AST 15:51
143 MACHADO Tiago RSH 15:52
144 PINOTTI Marco THR 15:53
145 CARRARA Matteo VCD 15:54
146 NIEMIEC Przemyslaw LAM 15:55
147 LOVKVIST Thomas SKY 15:56
148 TSCHOPP Johann BMC 15:57
149 SELLA Emanuele AND 15:58
150 GARZELLI Stefano ASA 15:59
151 LE MEVEL Christophe GRM 16:00
152 DUPONT Hubert ALM 16:03
153 CATALDO Dario QST 16:06
154 KRUIJSWIJK Steven RAB 16:09
155 SIVTSOV Kanstantsin THR 16:12
156 ANTON Igor EUS 16:15
157 ARROYO David MOV 16:18
158 RODRIGUEZ Joaquin KAT 16:21
159 KREUZIGER Roman AST 16:24
160 MENCHOV Denis GEO 16:27
161 RUJANO Jose' AND 16:30
162 NIEVE Mikel EUS 16:33
163 GADRET John ALM 16:36
164 NIBALI Vincenzo LIQ 16:39
165 SCARPONI Michele LAM 16:42
166 CONTADOR Alberto SBS 16:45'00
Zou wel tof zijn, Contador die bij het eerste tussenpunt in de klimtijdrit 20 seconden achter Rick Flens staatquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:21 schreef Beregd het volgende:
Eerste chrono vandaag zal wel een heel vertekend beeld geven. Ze hebben dan nog maar 5,3 vd 12 km afgelegd, en moet de steile klim nog beginnen.
Dat is juist ideaal, weet je precies wie het snelst op het vlakke was en wie het snelst de klim op heeft geredenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:21 schreef Beregd het volgende:
Eerste chrono vandaag zal wel een heel vertekend beeld geven. Ze hebben dan nog maar 5,3 vd 12 km afgelegd, en moet de steile klim nog beginnen.
Vlak is het zeker niet, waarschijnlijk op geen enkel stuk zelfs, want eerst gaan ze nog ff bergaf, maar ze zullen die 5 km toch een pak sneller afleggen dan het tweede stuk, en bvb de genoemde rujano of Gadret zie ik maar pas in het tweede stuk in het voordeel. We zullen dus niet veel voorspellingen kunnen maken na de eerste chrono over ritwinst en zo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:43 schreef Blik het volgende:
Vlak zijn die eerste 5 kilometers nauwelijks te noemen, zit ook gewoon een stuk in van 0,5 km a 6,4%. En een flink stuk vals plat. Toch meer dan 100 hoogtemeters in de eerste 5 km.
Nee, dat is ook zeker waar. Maar ik denk niet dat een Clement en van Emden hoog zullen eindigen bij die eerste chrono, juist omdat het ook niet echt vlak is. Ik verwacht gewoon dat Contador daar het snelste is, en ook bovenop de berg het snelste isquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:49 schreef Beregd het volgende:
[..]
Vlak is het zeker niet, waarschijnlijk op geen enkel stuk zelfs, want eerst gaan ze nog ff bergaf, maar ze zullen die 5 km toch een pak sneller afleggen dan het tweede stuk, en bvb de genoemde rujano of Gadret zie ik maar pas in het tweede stuk in het voordeel. We zullen dus niet veel voorspellingen kunnen maken na de eerste chrono over ritwinst en zo.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, dat is ook zeker waar. Maar ik denk niet dat een Clement en van Emden hoog zullen eindigen bij die eerste chrono, juist omdat het ook niet echt vlak is. Ik verwacht gewoon dat Contador daar het snelste is, en ook bovenop de berg het snelste is
Voorspelling van de etappe:quote:
parcours was toen wel veel meer in het voordeel van Gadret. gemiddeld veel steiler en met een groot deel onverhard.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:22 schreef Blik het volgende:
Cadret was vorig al derde volgens mij, dus daar verwacht ik veel van
Pellizotti in de Giro op de Kronplatzquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:36 schreef El_Borracho het volgende:
Heeft Contador al eens een vergelijkbare tijdrit verloren in een grote ronde? Op voorwaarde dat Cancellara niet meereed.
Van Pellizotti weten we ook hoe hij dat gepresteerd heeft, net zoals nummer 2 Sella.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:46 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Pellizotti in de Giro op de Kronplatz
Leipheimer in de Vuelta op de Navacerrada
En je denkt dat Contador gisteren op de rustdag niet even een lekkere biefstuk genomen heeft?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:14 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Van Pellizotti weten we ook hoe hij dat gepresteerd heeft, net zoals nummer 2 Sella.
net zoals de nummer 3 Simoni, de nummer 4 Contador en de nummer 5 Ricco. Etcetera. Ook allemaal op een bepaald moment in opspraak geraakt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:14 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Van Pellizotti weten we ook hoe hij dat gepresteerd heeft, net zoals nummer 2 Sella.
Die bloedwaardes waren volgens mij uit de Tour van 2009. Dus hetzelfde jaar als die klimtijdrit in de Giro.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:44 schreef DutchSL het volgende:
Pellizotti is nooit betrapt en zijn rare waardes in het bloedpaspoort dateren volgens mij van een jaar later.
Nee, de klimtijdrit die Pellizotti won was in 2008 (de Giro van Contador). In 2009 (de Giro van Menchov) was er geen klmtijdrit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:45 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Die bloedwaardes waren volgens mij uit de Tour van 2009. Dus hetzelfde jaar als die klimtijdrit in de Giro.
My badquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:48 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Nee, de klimtijdrit die Pellizotti won was in 2008 (de Giro van Contador). In 2009 (de Giro van Menchov) was er geen klmtijdrit.
Ideetje van de duur.quote:andremeganck #sporza #giro - Jos Van Emden RAB heeft als eerste renner zijn tijdrit afgewerkt in 33'24" alg.gemiddelde 22,814 km
Normaal niet zo bijzonder (ook niet heel slecht ofzo), maar 7e in Romandie vlak voor de Giro was wel goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:28 schreef vivelafete het volgende:
Hoe is Kruijswijk eigenlijk in (normale) tijdritten? Kan hij dat een beetje?
quote:De als eerste gestarte Matthew Wilson is tot nu toe de langzaamste, 34:32. Zolang niemand sneller dan 27:35 rijdt kan hij morgen 'gewoon' weer van start gaan.
Op het eerste tussenpunt waren er ook al 24 meer gepasseerd dan het eindpunt, maar idd goed tweede deel van hem.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:37 schreef ursel het volgende:
Minquez heeft zo te zien alles gegeven bergop.
Staat niet eens in de top25 tussentijden
hmm, staat niet in de lijst van Nusportquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Spilak was eerder ook al gefinished op 31.04 (36 seconden trager dan Clement)
Nu wel.quote:
Gazetta.it, waar bij mij nu even niks te zien is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:52 schreef Blik het volgende:
waar halen jullie je info vandaan, ik merk dat Nusport niet heel snel bijgewerkt wordt
Wel op dit parcours. Ik verwacht ook nu niet dat dit goed genoeg is voor een top 10, maar hij heeft het wel goed gedaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:59 schreef Nober het volgende:
Clement is een tijdrijder dus echt verbaasd op een top 10 klassering vandaag hoeven we niet te zijn.
Ik zag het parcour net pas...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel op dit parcours. Ik verwacht ook nu niet dat dit goed genoeg is voor een top 10, maar hij heeft het wel goed gedaan.
3e op 23 seconden.quote:
http://sports-livez.com/channel/ch-5.phpquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:52 schreef Blik het volgende:
waar halen jullie je info vandaan, ik merk dat Nusport niet heel snel bijgewerkt wordt
Bij lopen ze praktisch gelijk.quote:
Kwart voor vijf, dus een half uurtje later is hij binnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:05 schreef El_Borracho het volgende:
hoe laat start Contador? Ik moet ten laatste 17u50 vertrekken
Staat gewoon in dit topicquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:05 schreef El_Borracho het volgende:
hoe laat start Contador? Ik moet ten laatste 17u50 vertrekken
Dat had ik even gemist, ben wat afgeleid met m'n examen vanavondquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Staat gewoon in dit topic
Giro d'Italia 2011 #20 - Kruijswijk bij de eerste 10
16:45 dus, finish rond 17:15
Kijk eens even naar boven, zijn al een aantal mensen geweest die dat gevraagd hebbenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:17 schreef Nober het volgende:
Is er nergens de tussentijden te zien en de tussenstand na zoveel wielrenners?
Ik heb 't!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Kijk eens even naar boven, zijn al een aantal mensen geweest die dat gevraagd hebben
Zo... da's een slechte poging tot grap.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb 't!
Heb nog gekeken bij Sporza teletekst maar stond alleen dat Sven Nys zijn anus gezien had, ''SVEN NYS HEEFT SCHEUR VAN 1,5 CM'' stond er.
Waar is die eigenlijk? Was 'm al vergeten, maar ik zal tijdens de TDF wel vragen waar Menchov is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:26 schreef Ericr het volgende:
Ik kijk alweer uit naar de TDF als ik sommige reacties zie, krijg bijna heimwee naar Jorienvandenherik die constant vroeg waar Zubeldia was.
Dat zou de giro terug aantrekkelijk makenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:48 schreef TheArt het volgende:
Er gaan er echt best wat buiten tijd finishen. En als Contador iets te hard gaat, rijdt hij zomaar 3 ploeggenoten buiten tijd.
Nee, stelt inderdaad weinig voor zo'n klimtijdrit.....quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:51 schreef Coelho het volgende:
Zou zo'n klimtijdrit nou relatief eenvoudiger zijn dan bijvoorbeeld 50km vlak? Je hebt tenslotte veel minder invloed van wind, houding, regen, hoeft een veel minder hoog beentempo te draaien etc. Het enige wat je hier moet doen is 'inloggen' in je hartslagzone en een half uur stoempen zonder te diep in het rood te gaan.
Dat het beestenwerk is, dat snap ik ook wel. Het gaat me alleen om het vergelijk met een vlakke tijdrit waar veel meer factoren meespelen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, stelt inderdaad weinig voor zo'n klimtijdrit.....
Voor iemand als Rujano is een klimtijdrit makkelijker dan een vlakke rit, voor een Cancellara geldt het omgekeerde.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat het beestenwerk is, dat snap ik ook wel. Het gaat me alleen om het vergelijk met een vlakke tijdrit waar veel meer factoren meespelen.
Kolere.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb 't!
Heb nog gekeken bij Sporza teletekst maar stond alleen dat Sven Nys zijn anus gezien had, ''SVEN NYS HEEFT SCHEUR VAN 1,5 CM'' stond er.
28:01 Contadorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:55 schreef NoMercy285 het volgende:
Ik voorspel een winnende tijd van 28.34 voor Contador. poultje maken?
En ik zit godverdomme in Brussel!quote:Deze video kan niet afgespeeld worden in jouw regio.
Ow, hebben ze Belgie nu eindelijk opgesplitstquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:15 schreef Beregd het volgende:
Wil ik ff de stream volgen op sporza, krijg ik dit:
[..]
En ik zit godverdomme in Brussel!
Zal er bij de laatste TT wel weer staan of zo, en anders gewoon even van zn kuurtje afgezet door Bruyneel of zo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:26 schreef Devpartner het volgende:
Machado isn't giving up and he's still with Pinotti. Not drafting of course
Wat is er met Machado aan de hand?? Die heeft buiten de TTT nog geen reet deftig gereden.. Voor de giro kon die mee met Scarponi en sinds de giro kan die nog niet mee met Cavendish bergop..
en dat was dan een mogelijks outsider voor top10 kandidaat....
Nee, al lang niet meer. Staat nu 7e geloof ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:33 schreef Beregd het volgende:
clement nog steeds de snelste tussentijd?? (ik kijk op nusport.nl). Dat belooft wel voor later deze week.
Jaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:33 schreef Beregd het volgende:
clement nog steeds de snelste tussentijd?? (ik kijk op nusport.nl). Dat belooft wel voor later deze week.
Maar normaal komt hij daarop niet vooruit. Ben wel benieuwd of hij er goed de klim mee kan op fietsen.quote:
Hij heeft hem gewisseld naar een racefiets.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar normaal komt hij daarop niet vooruit. Ben wel benieuwd of hij er goed de klim mee kan op fietsen.
Ik bedoelde op het tussenpuntquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:33 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Nee, al lang niet meer. Staat nu 7e geloof ik.
600 meter nogquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:38 schreef Felagund het volgende:
Kruijswijk zou nu toch bijna binnen moeten zijn.
38 van Garzelli.quote:
Vrij veel nog. Dan kun je het zeker in het weekend gewoon op de NOS uitzenden lijkt me.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:41 schreef wimderon het volgende:
Half miljoen Nederlandse kijkers zondag voor Sporza
En Mart Smeets maar columns schrijven dat wielrennen niet leeft in Nederland...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:41 schreef wimderon het volgende:
dan heeft hij niet goed naar alle grote ronde starts gekeken de laatste 2 jaarquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:42 schreef Beregd het volgende:
[..]
En Mart Smeets maar columns schrijven dat wielrennen niet leeft in Nederland...
Dat zijn geweldige cijfers inderdaadquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:41 schreef wimderon het volgende:
Het viel me ook op dat ze redelijk veel updates gaven over de positie van de Nederlanders (vooral Kruijswijk). Heb het idee dat ze er wel rekening mee houden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:41 schreef wimderon het volgende:
Dat doet Renaat altijd alquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:47 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het viel me ook op dat ze redelijk veel updates gaven over de positie van de Nederlanders (vooral Kruijswijk). Heb het idee dat ze er wel rekening mee houden.
Denk 1 miljoen ofzo?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:49 schreef Agüero het volgende:
Hoeveel mensen kijken er in België naar de Giro?
Haha, ik dacht hetzelfdequote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:59 schreef Quyxz_ het volgende:
'Johan Derksen gestorven zeggen ze Sporza.'
Ik schrok mij dood.
Was het maar zoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:59 schreef Pritt het volgende:
Hij liet me schrikken, dacht even de huidige Johan Derksen. :p
Die is gister vast even langs de slager geweestquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:00 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Bertje gaat hard volgens mij.
Volgens Renaat is hij 35 seconden sneller dan Nibali 3km voor de finish.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:11 schreef Drebbelman het volgende:
Het lijkt alsof Contador niet alles geeft. Ik moet nog zien dat ie de tijd van Nibali haalt. Kan natuurlijk ook zichtsbedrog zijn door dat kleine verzet.
Eigenlijk heb je als kijker veel te weinig info bij zo'n tijdrit. Zou de hartslagen wel willen zien.
wat een klein beetje clenbuturol al kan maskerenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:17 schreef golfer het volgende:
Wat een klasseverschil tussen Contador en de rest.![]()
![]()
Wat een beetje glenbutorol al niet met een mens kan doen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:23 schreef Ereinion het volgende:
Eigenlijk een dag waar helemaal niks gebeurd is.
Nou knap hoor dichtbij!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:55 schreef NoMercy285 het volgende:
Ik voorspel een winnende tijd van 28.34 voor Contador. poultje maken?
34 seconden winst op een tijd van net geen 29 minuten, vind ik eerlijk gezegd ook niet spectaculair.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al bij al vind ik het allemaal maar kleine verschillen (misschien rijdt Contador de rest nog op een hoopje), het is natuurlijk ook maar een korte klimtijdrit.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar Schleck zou hier finaal gelost zijn door o.a. Steven Kruijswijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van de stelling dat als Contador niet had meegedaan maar Schleck bijv. Dat dat dezelfde overmacht zou zijn geweest? De giro wordt immers over het algemeen wat zwaarder gezien als de tour.
Als Schleck naar de Giro zou toe leven zou hij dit ook moeten kunnen denk ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden jullie van de stelling dat als Contador niet had meegedaan maar Schleck bijv. Dat dat dezelfde overmacht zou zijn geweest? De giro wordt immers over het algemeen wat zwaarder gezien als de tour.
Zou Di Luca destijds al aan de dope hebben gezeten? (Anders had Schleck ook al zijn 1e zege kunnen opeisen), die van 2007 wel te verstaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:19 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Als Schleck naar de Giro zou toe leven zou hij dit ook moeten kunnen denk ik.
Je denkt dat Andy toen op pasta en bietensap rondreed?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zou Di Luca destijds al aan de dope hebben gezeten? (Anders had Schleck ook al zijn 1e zege kunnen opeisen), die van 2007 wel te verstaan.
Dat zeg ik niet, maar ik kan me die Giro nog goed herinneren en vond dat het er toen bij Andy stukken 'natuurlijker' uitzag dan bij Di Luca.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:45 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Je denkt dat Andy toen op pasta en bietensap rondreed?
Ik zie Nieve er nog wel tussenuit vallen. Sivtsov moet hij ook hebben en dan heb je er nog maar één nodig en Arroyo maakt een duidelijk mindere indruk dan Kruijswijk dezer dagen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:14 schreef Blik het volgende:
Ik zie Kruijswijk overigens nog wel 11de worden deze Giro. Top-10 wordt erg moeilijk, dan moet één van de toppers er tussenuit vallen tijdens één van de bergetappes
Sivtsov en Arroyo pakt die denk ik wel, ben er juist niet zo van overtuigd dat Nieve ertussenuit gaat vallen. verschil is toch een dikke 3 minutenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik zie Nieve er nog wel tussenuit vallen. Sivtsov moet hij ook hebben en dan heb je er nog maar één nodig en Arroyo maakt een duidelijk mindere indruk dan Kruijswijk dezer dagen.
Maar dat moet dan allemaal in de etappe over de Finestre gebeuren, de andere zijn niet lastig genoeg. Sivtsov zou misschien kunnen, hoewel die naar de Zoncolan weer beter was dan Kruijswijk, maar Nieve en Arroyo moeten dan al echt een off-day hebben willen ze nog zoveel tijd verliezen. Ik denk dat Kruijswijk gewoon op zijn 13e plek blijft staan, misschien 12e als hij Sivtsov voorbij gaat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik zie Nieve er nog wel tussenuit vallen. Sivtsov moet hij ook hebben en dan heb je er nog maar één nodig en Arroyo maakt een duidelijk mindere indruk dan Kruijswijk dezer dagen.
Popovych werd op zijn 23ste al 3de in de Giro, twee jaar later de witte trui in de TDF. Een Cunego heeft zelfs nog wat extremere uitslagen staan met zijn Giro-winst op 22 jarige leeftijd. Of het door PED's komt of door te vroeg pieken in de carriere, het zijn niveau waarbij Kruijswijk op vergelijkbare leeftijd niet in de buurt komt. Blijft verder afwachten hoe Kruijswijk zich ontwikkelt maar zijn vormcurve ziet redelijk stabiel uit. Uitbouwen naar betere klasseringen lijkt me goed mogelijk. Zou wel mooi zijn als Kruijswijk nog 2 jaar de Giro hier na mag koersen, nog mooier als Gesink ook een keer meedraait in de Giro.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:50 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Gewoon een hele degelijke Giro gereden nu al en een mooie opmaat voor toekomstige top 10 noteringen in grote rondes, hoewel zelfs twee zwaluwen (Giro's) niet perse zomer maken natuurlijk. Popovyc heeft er ook weinig van kunnen maken (hoewel die waarschijnlijk stijf van de PED stond)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |