Even proberen, laat het je wetenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Beetje poedersuiker ofzo bij doen? Of heb je nog botercrememix (poeder) wat je erbij kunt doen?
Ik vind het een goed woordquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Gesmolten chocolade? Anders nog een beetje chocolade toevoegen als het nog te schiftig is (weet niet of dat een woord is eigenlijk)
Proef je dan niet te veel boter? Ik eb van mijn moeder regelmatig klachten dat het te veel boter isquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef BBQ-kip het volgende:
Iets meer boter erdoor mikken zou ik dan doen en melk lekker weglaten. Nu het meer afgekoeld is, is het nog steeds geschift of kun je het nu wel door elkaar kloppen?
Ik had de boter op kamertemperatuur, chocolade wel warm, maar dat ging goed, alles zag er prima uit, smaakte lekker. En toen de melkquote:Op zondag 24 juli 2011 11:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zou het juist allemaal lauw toevoegen, de melk maar ook de boter (zacht, op kamertemperatuur) en de tot lauw afgekoelde gesmolten chocolade. Nog net vloeibaar. Doe je dit allemaal heet of in ieder geval te warm bij elkaar, dan kan ik me voorstellen dat de boter smelt en alles in de schift gaat. Dat wordt er niet lekkerder van zeg maar
Spuitzak+mondjes, muffinbakblikquote:Op zondag 24 juli 2011 12:02 schreef roos85 het volgende:
Ik wil binnenkort beginnen met het decoreren van cupcakes en taarten, ik denk dat verstandig is te beginnen bij cupcakes.
Hebben jullie nog tips van wat er absoluut niet mag ontbreken in het starterspakket?
Weegschaal, mixer, maatbeker e.d. heb ik
Is wel heel handig, staat leuk en je weer zeker dat je cakejes altijd mooi uit de vorm komen.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Oke dankje
Heb ik ook van die papieren cakevormpjes, heb je die perse nodig?
Ik gebruik een spuitzak, er kwamen hier ook van die spuiten langs maar ik vind dat die meer kracht kosten.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:17 schreef loecje het volgende:
gebruiken jullie allemaal een spuitzak of zijn er nog andere mogelijkheden? ben opzoek naar iets dat minder kracht kost dan een normale spuitzak...
zoiets misschien?quote:Op zondag 24 juli 2011 14:17 schreef loecje het volgende:
gebruiken jullie allemaal een spuitzak of zijn er nog andere mogelijkheden? ben opzoek naar iets dat minder kracht kost dan een normale spuitzak...
Als je een wegwerpspuitzak gebruikt met een niet te kleine spuitmond en je draait de achterkant dicht hoef je bijna geen kracht te gebruiken voordat bv. de botercreme eruitloopt. Je moet er wel voor zorgen dat je je botercreme niet te vast/hard is.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:35 schreef loecje het volgende:
ik zal wel weer iets zoeken dat niet bestaat...
dat ziet er ook wel makkelijk uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |