abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2011 @ 09:10:54 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97145974
quote:
DEN HAAG - De VVD heeft haar handtekening weggehaald onder een wetsvoorstel dat zij eerder samen met D66 had ingediend om godslastering niet meer strafbaar te stellen. Volgens VVD'er Fred Teeven, een van de indieners, is dat gebeurd toen hij staatssecretaris van Justitie werd.

Maar D66 is ervan overtuigd dat de liberalen hiermee de gunst van de SGP willen verwerven in ruil voor steun aan de coalitie in de Eerste Kamer.

Dat maakte D66-Tweede Kamerlid Boris van der Ham zaterdag kenbaar in het tv-programma Nieuwsuur. Senator Gerrit Holdijk van de SGP erkende in de uitzending dat als het kabinet dit type voorstellen uitstelt of ongedaan maakt, het op de steun van de SGP kan rekenen, ''maar niet klakkeloos.''

Teeven heeft onlangs zelf aan Holdijk gemeld dat er geen VVD-handtekening meer onder het initiatief staat en kan zich voorstellen dat de SGP'er dit zo uitlegt. Als VVD, CDA en gedoogpartij PVV geen meerderheid halen in de Senaat, kan de SGP het verschil maken.

Open

De nieuwe woordvoerder van de VVD op dit terrein, Ard van der Steur, is niet van plan alsnog zijn handtekening onder het initiatief te zetten. Hij zei dat zijn fractie het beter vindt om er open naar te kijken en meer integraal te spreken en te besluiten over de vrijheid van meningsuiting van politici in 2011.

Van der Ham laat weten dat hij het intrekken van de VVD-handtekening onder een samen ingediend wetsvoorstel ''ongekend, verbazingwekkend en teleurstellend'' vindt. Hij wijst erop dat de VVD eerder al afzag van meer koopzondagen en plaatst vraagtekens bij de liberale ruggengraat van de VVD.

Opheffen

Het wetsvoorstel werd eind 2009 ingediend door de drie toenmalige oppositiepartijen en moet ertoe leiden dat het verbod op godslastering wordt opgeheven. Het gaat met name om afschaffing van artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht.

Hierover is al jaren politiek gesteggel, dat oplaaide toen toenmalig CDA-minister Piet Hein Donner het 'slapende' artikel nieuw leven wilde inblazen na de moord op filmmaker Theo van Gogh.

De drie initiatiefnemers wilden niet dat godsdienstige meningen meer wettelijke bescherming zouden krijgen dan niet-godsdienstige.
Worden ze daar nog niet duizelig van al dat gedraai? Het is bijna lachwekkend maar daarvoor ook te treurig. De VVD gooit nu wel zo'n beetje alles in de uitverkoop om deze wankele regering maar in het zadel te houden.

Shame on you!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 22-05-2011 09:18:39 ]
pi_97146002
Helaas maar waar, VVD is de nieuwe ChristenUnie. Daar ga ik dus niet meer op stemmen.
pi_97146069
*laat zich hier smalend uit over religies, gelovigen en de voorwerpen die ze gebruiken*

Waar blijft het SWAT team ? Of moet ik ook nog over God als Ezeltje met scherpe hoefjes praten ?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 mei 2011 @ 09:36:45 #4
862 Arcee
Look closer
pi_97146183
Triest idd. :{

Pechtold verwoordde het juist:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 22 mei 2011 @ 09:43:49 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97146268
Ik zou dit wel recht willen praten, maar dat lukt niet.

Wat een afgang
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 22 mei 2011 @ 10:08:24 #6
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_97146518
Hahaha, oh VVD toch, je zo moeten hoereren om maar voldoende steun te kunnen krijgen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_97146657
pi_97146675
Als het niet zo enorm triest was allemaal, zou je er om kunnen lachen misschien. Koopzondag, nu dit weer. Gaat lekker, Mark?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_97146680
quote:
13s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:43 schreef eriksd het volgende:
Ik zou dit wel recht willen praten, maar dat lukt niet.

Wat een afgang
Dit dus :{
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 22 mei 2011 @ 10:24:10 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_97146697
Tja, wat kan ik hier nog over zeggen. Niets verbaast mij meer bij de VVD. Als ze morgen verklaren dat vrouwen niet langer deel uitmaken van hun kieslijst, is de transformatie compleet.
pi_97147093
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja, wat kan ik hier nog over zeggen. Niets verbaast mij meer bij de VVD. Als ze morgen verklaren dat vrouwen niet langer deel uitmaken van hun kieslijst, is de transformatie compleet.
Ik zie ze deze kabinetsperiode nog wel draaien op het gebied van abortus. CDAen PVV willen dat wel graag beperken, de VVD hield tot nu toe de discussie af maar ze blijken goed bereid om te schuiven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97147230
Je zou haast zeggen dat de hele politieke kliek in Den Haag één grote draaimolen is. Wat verrassend! :')

Behalve onze super integere 'gekozen burgemeester' Pechtold natuurlijk.
  zondag 22 mei 2011 @ 11:02:09 #13
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_97147278
ah, de eerste apologeet is er, en meteen met een "maar hullie is ook slecht"-argument.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_97147355
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:02 schreef dotCommunism het volgende:
ah, de eerste apologeet is er, en meteen met een "maar hullie is ook slecht"-argument.
HBO 'Begrijpend Lezen' gedaan bij Inholland? :')
  zondag 22 mei 2011 @ 11:07:30 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97147375
De VVD is conservatief en niet liberaal.
Om dat niet te begrijpen moet je wel een liberal lefty wezen. :P
VVD houdt het etiket liberaal net zo lang als ze denken dat het een paar stemmen oplevert.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_97147380
Kappen met die persoonlijke aanvallen over en weer aub.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97148157
En de zoveelste kans voor de VVD om wél iets voor vrijheid te doen, laten ze aan zich voorbij schieten. Dat ze zich überhaupt nog een liberale partij durven te noemen. :{
pi_97148218
Het wordt nu wel heel erg droevig. VVD wordt gewoon gegijzeld door reli-fundi's :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 22 mei 2011 @ 11:44:57 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97148300
En het helpt ze nog niet ook:

PVV loopt in op VVD
DEN HAAG - De PVV van Geert Wilders loopt in de peiling van Maurice de Hond deze week vijf zetels in op de VVD. De gedoogpartij stijgt drie zetels en de grootste regeringspartij VVD daalt er twee.

Daarmee komt de PVV uit op 26 zetels en de VVD op 32, een verschil van zes zetels. Een maand geleden was er nog een verschil van vijftien zetels. Het CDA zakt verder weg naar dertien zetels, acht zetels minder dan nu in de Tweede Kamer.

De christendemocraten komen daarmee op het laagste niveau uit dat ooit is gemeten en worden daarmee de zesde partij van Nederland, aldus De Hond zondag. De coalitie van VVD en CDA met gedoogpartij PVV komt uit op 71 zetels, vijf minder dan ze nu heeft in de Kamer.

Volgens de opiniepeiler hangen de verschuivingen deze week samen met de politieke discussie rond de steun aan het in zware nood verkerende Griekenland. De PVV wil dat er geen Nederlands geld meer gaat naar het zuidelijke EU-land en het kabinet van VVD en CDA is daar wel toe bereid. De Nederlandse bevolking heeft ook zijn twijfels over extra geld en de mogelijke risico's en gevolgen voor Nederland zelf.

Zo denkt 31 procent dat steun aan de Grieken nodig is, omdat de gevolgen anders te ernstig zullen zijn. Iets meer mensen, 37 procent, willen niet steunen omdat ze denken dat de gevolgen minder erg zijn dan het kabinet zegt. De rest (31 procent) kan niet inschatten wat de gevolgen zijn en weet het niet.

De peiling laat voor de andere partijen niet veel verschuivingen zien. Alleen de SP en ChristenUnie stijgen een zetel en D66 en de nieuwe partij 50Plus verliezen er één.

http://www.telegraaf.nl/b(...)opt_in_op_VVD__.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_97148498
Beetje raar dat mensen hier zo over vallen. Zulk soort gedraai is inherent aan het democratisch systeem dat Nederland kent, partijen zullen concessies moeten doen omwille van het verkrijgen of behouden van de macht.
  zondag 22 mei 2011 @ 11:54:26 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97148568
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:52 schreef Strugglemaster het volgende:
Beetje raar dat mensen hier zo over vallen. Zulk soort gedraai is inherent aan het democratisch systeem dat Nederland kent, partijen zullen concessies moeten doen omwille van het verkrijgen of behouden van de macht.
Tenzij het natuurlijk linkse partijen zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 22 mei 2011 @ 12:00:18 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97148731
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:52 schreef Strugglemaster het volgende:
Maar dan heb ik ook het volste recht om daar eens flink op te gaan lopen kankeren. Concessies doen is immers nooit gratis.

Uiteraard doe je concessies maar sommige concessies zijn nu eenmaal niet best voor je geloofwaardigheid. En daar is dez een groot voorbeeld van.
pi_97148894
Samenwerken moet natuurlijk van twee kanten komen. Gezien de huidige politieke situatie vind ik de stap van de VVD niet zo opmerkelijk en ik heb er ook nog niet eens zoveel problemen mee, want de impact van het verbod op godslastering op de samenleving is minimaal. En als we het dan toch over impact op de samenleving hebben dan weegt de vrije economische agenda natuurlijk veel en veel zwaarder, een onderwerp waarop vele zelfbenoemde liberalen in dit topic nooit thuis geven.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:06:56 #24
136 V.
Like tears in rain...
pi_97148900
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:36 schreef Arcee het volgende:
Triest idd. :{

Pechtold verwoordde het juist:

Grappig, Wilders die zich afvraagt hoe de SGP het gelijkheidsbeginsel tussen man en vrouw schendt... Lekker op de hoogte joh..

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97148980
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Samenwerken moet natuurlijk van twee kanten komen. Gezien de huidige politieke situatie vind ik de stap van de VVD niet zo opmerkelijk en ik heb er ook nog niet eens zoveel problemen mee, want de impact van het verbod op godslastering op de samenleving is minimaal. En als we het dan toch over impact op de samenleving hebben dan weegt de vrije economische agenda natuurlijk veel en veel zwaarder, een onderwerp waarop vele zelfbenoemde liberalen in dit topic nooit thuis geven.
Tsja, jij hebt ooit eens SGP gestemd, dus het mag geen verrassing heten dan jij je kunt vinden in de huidige koers van de VVD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')