abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 09:11:55 #176
45833 crew  Fogel
pi_99141935
Waren alle hutten ook bezet? Die kosten maar iets van 30-60€. Altijd handig om daar wat spullen neer te kunnen zetten (want de auto mag je niet in) en een eigen toilet is ook niet vervelend (en al helemaal niet als je met kinderen reist zoals ik doe). Stroom hebben ze ook ;)
Maargoed, zitplek genoeg in de bar en in de restaurants neem ik aan :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:29:00 #177
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99142260
De goedkoopste hut van Hirtshals naar Stavanger heeft een meerprijs van €140, da's meer dan de ticketprijs :P
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:04:50 #178
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_99163982
Iemand een idee hoeveel problemen de grenscontroles bij Denemarken kunnen geven? En dan bedoel ik vooral in tijdsbestek ;).

Wij hebben de overtocht met colorline van Hirtshals naar Kristiansand en heulemoal met businessclass stoelen :7 ... hebben deze geboekt in de hoop iets extra rust te kunnen krijgen om daarna wat beter uitgerust door te kunnen reizen :) , en het scheelde toen wij ze boekte misschien iets van 5 euro pp, iemand misschien ervaring met deze tickets? Is het een beetje relaxed vertoeven? En dat 'Access to television and internet' zal wel zeker met bijbetaling gaan..? Niet dat ik van plan ben te gaan zitten internetten op die boot eigenlijk, maar als ik me echt verveel is 't wel aardige manier van de tijd doden natuurlijk.
Doei
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:28:43 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99164857
Zo ticket is geboekt voor de boot van zaterdagochtend :7
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:08:12 #180
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_99169298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:39 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er in de middelgrote steden eigenlijk fancy koffiebars waar hipsters doen alsof ze romans schrijven op hun Macbook?

Want dat zouden namelijk perfecte plekken voor mij zijn om m'n foto's op m'n netbook te zetten en ff online te gaan :P
Op veel campings heb je tegenwoordig ook gratis toegang tot internet hoor, zeg ik tikkend op m'n laptop vanaf een camping in More og Romsdal :P
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 21:26:00 #181
45833 crew  Fogel
pi_99170392
In zo goed als heel Trondheim centrum heb je trouwens WLAN dekking, en toegang is vrij goedkoop (of gratis als je op eduroam kan). Of ga op de universiteitscampus zitten en log in als gast op het WLAN, enige wat je nodig hebt is een e-mailadres, maar a@b.com werkt al prima ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:33:26 #182
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99170819
Prima prima :)

Denemarken gaat nog leuk worden, ik heb geen zin om Deense kronen te pinnen dus moet bij het laatste tankstation voor de grens Dld-Den de tank+jerrycans volgooien om de veerboot te halen :P

Voor de rest is pinnen bij de pomp in Noorwegen nog niet echt gemeengoed toch?
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:36:32 #183
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_99171018
Ik stop gewoon m'n CC in de automaat bij de pomp, nog nooit problemen mee gehad.
En als ze dat niet hebben is binnen pinnen bij mij nog nooit een probleem geweest.
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 21:36:37 #184
45833 crew  Fogel
pi_99171025
Noorwegen is erg betaalpas/credit card georienteerd, Nederland is een derde wereldland in vergelijking.
Mijn ouders konden laatst met hun gewone ING-pas in de winkel betalen, dus dan zou het zomaar kunnen dat het ook bij tankstations werkt. Heb je geen credit card? Die werken nl zo goed als overal, inclusief vele supermarkten en parkeerautomaten op straat :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:37:59 #185
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99171099
M'n CC komt volgende week binnen :')

Maar goed ik zorg wel dat ik voldoende contant mee heb om iig een paar keer te kunnen tanken.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:58:06 #186
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_99172268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:36 schreef Fogel het volgende:
Noorwegen is erg betaalpas/credit card georienteerd, Nederland is een derde wereldland in vergelijking.
Mijn ouders konden laatst met hun gewone ING-pas in de winkel betalen, dus dan zou het zomaar kunnen dat het ook bij tankstations werkt. Heb je geen credit card? Die werken nl zo goed als overal, inclusief vele supermarkten en parkeerautomaten op straat :)
Sommige Bomveger (van die prive gravelwegen) kun je zelfs met je CC betalen :D
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 22:30:00 #187
45833 crew  Fogel
pi_99174326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:58 schreef MewBie het volgende:

[..]

Sommige Bomveger (van die prive gravelwegen) kun je zelfs met je CC betalen :D
Ik rij meestal niet op privewegen (behalve die waar ik zelf mede-eigenaar ben :P), dus Autopass volstaat voor mij. Wat nou, stoppen om tol te betalen... nee, gewoon doorscheuren. Maar gelukkig kan dat op voor mensen zonder Autopass op steeds meer plaatsen en dan krijg je de rekening gewoon thuis (of niet, wat vaak het geval is voor autos op buitenlands kenteken).

En koffieleut: bij de YX zijn de koffiemokken nu 59 of 69 kroon zag ik net ergens op een bord en dan kan je de rest van het jaar gratis bijvullen :)

En nog een tip: de benzine is op maandagochtend het goedkoopst. Maandagmiddag kan het zomaar 1-2 kroon duurder zijn (en dan gaat de prijs in de loop van de week weer omlaag). Misschien wat om rekening mee te houden als je jerrycans gaat vullen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:36:05 #188
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99174706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik rij meestal niet op privewegen (behalve die waar ik zelf mede-eigenaar ben :P), dus Autopass volstaat voor mij. Wat nou, stoppen om tol te betalen... nee, gewoon doorscheuren. Maar gelukkig kan dat op voor mensen zonder Autopass op steeds meer plaatsen en dan krijg je de rekening gewoon thuis (of niet, wat vaak het geval is voor autos op buitenlands kenteken).

En koffieleut: bij de YX zijn de koffiemokken nu 59 of 69 kroon zag ik net ergens op een bord en dan kan je de rest van het jaar gratis bijvullen :)

En nog een tip: de benzine is op maandagochtend het goedkoopst. Maandagmiddag kan het zomaar 1-2 kroon duurder zijn (en dan gaat de prijs in de loop van de week weer omlaag). Misschien wat om rekening mee te houden als je jerrycans gaat vullen.
Check dan weet ik wanneer ik sowieso moet vullen :)

Qua koffie koop ik gewoon telkens zo'n nieuwe vulmok bij een nieuwe tankstation, ook leuk voor de verzameling :P

Als het goed is heb ik het meeste qua voorbereiding gedaan, ik zou nu zelf niet meer weten wat ik verder moet doen qua voorbereiding.

Zo'n autopass is dat voor op de snelwegen oid?
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:40:52 #189
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_99174973
Verrek, ik zie nogal wat hutten mét badkamer voorbijkomen voor slechts 200-250 euro per week. Zie ik iets over het hoofd ... ? :?

Vorige maand ben ik trouwens al die automatische tolstations gepasseerd zonder Autopass of creditcard-aanmelding, dus over 'n paar maanden valt wellicht 'n factuur in de brievenbus.
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 22:41:34 #190
45833 crew  Fogel
pi_99175007
Statoil heeft een hele collectie van verschillende mokken, inclusief special editions. Dus als je echt mokken wil verzamelen komt er weinig terecht van besparen op koffie ;)

Snelwegen, welke snelwegen? :P
Autopass is tolwegen, en die vind je "overal". Maar bij een aantal hebben ze nu camerainstallaties waardoor het voor niemand meer nodig is om te stoppen. Voor buitenlanders is het een voordeel om geen autopass te nemen omdat de tolwegbedrijven vaak de moeite niet nemen om je een factuur te sturen voor de passeringen (waardoor ik langer moet blijven betalen, maar ach).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:42:51 #191
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_99175066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:04 schreef Duderd het volgende:
Wij hebben de overtocht met colorline van Hirtshals naar Kristiansand en heulemoal met businessclass stoelen :7 ... hebben deze geboekt in de hoop iets extra rust te kunnen krijgen om daarna wat beter uitgerust door te kunnen reizen :) , en het scheelde toen wij ze boekte misschien iets van 5 euro pp, iemand misschien ervaring met deze tickets?
Geen ervaring, maar op de Superspeed 1 liep ik wel o.a door een ruimte met business-class stoelen en het zag er behoorlijk comfortabel uit. Het oogt als de passagiersruimte van een vliegtuig, maar dan ietwat ruimer.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:55:50 #192
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99175868
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:41 schreef Fogel het volgende:
Statoil heeft een hele collectie van verschillende mokken, inclusief special editions. Dus als je echt mokken wil verzamelen komt er weinig terecht van besparen op koffie ;)

Snelwegen, welke snelwegen? :P
Autopass is tolwegen, en die vind je "overal". Maar bij een aantal hebben ze nu camerainstallaties waardoor het voor niemand meer nodig is om te stoppen. Voor buitenlanders is het een voordeel om geen autopass te nemen omdat de tolwegbedrijven vaak de moeite niet nemen om je een factuur te sturen voor de passeringen (waardoor ik langer moet blijven betalen, maar ach).
Bij deze wou ik graag even de Noorse belastingbetaler bedanken dat ik gratis van hun tolwegen gebruik mag maken :P

Om de tijd een beetje te doden op de boot ga ik denk ik eens de kaart goed bestuderen en met een markeerstift al wat routes uitstippelen. En ik heb wat boeken mee.

En ik verkeer nu in die staat dat je telkens loopt te twijfelen of je niet toch wat essentieels bent vergeten :P
  donderdag 7 juli 2011 @ 23:07:41 #193
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_99176576
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik rij meestal niet op privewegen (behalve die waar ik zelf mede-eigenaar ben :P), dus Autopass volstaat voor mij. Wat nou, stoppen om tol te betalen... nee, gewoon doorscheuren. Maar gelukkig kan dat op voor mensen zonder Autopass op steeds meer plaatsen en dan krijg je de rekening gewoon thuis (of niet, wat vaak het geval is voor autos op buitenlands kenteken).
Als je ergens in de bergen wilt gaan wandelen en niet helemaal beneden in het dal wilt beginnen ontkom je er vaak niet aan.
En zo'n Autopass heb ik ook niet. De als er een loketje is waar iemand zit betaal ik gewoon met CC en die automagische poorten bij Oslo en tegenwoordig ook wat verder op de E6 rij ik gewoon lachend onder door :P
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 23:57:37 #194
45833 crew  Fogel
pi_99179216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Bij deze wou ik graag even de Noorse belastingbetaler bedanken dat ik gratis van hun tolwegen gebruik mag maken :P

Om de tijd een beetje te doden op de boot ga ik denk ik eens de kaart goed bestuderen en met een markeerstift al wat routes uitstippelen. En ik heb wat boeken mee.

En ik verkeer nu in die staat dat je telkens loopt te twijfelen of je niet toch wat essentieels bent vergeten :P
Ik weet niet of je auto het aankan, maar zo ja, rij dan niet door de Lærdalstunnelen heen, maar gewoon over de berg, is een veel toffere weg. Zoek de dunste lijnen op de kaart en ga daarheen :)

Essentieel: paspoort/ID kaart, rijbewijs en een credit card. De rest kan je kopen onderweg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:01:56 #195
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99179441
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik weet niet of je auto het aankan, maar zo ja, rij dan niet door de Lærdalstunnelen heen, maar gewoon over de berg, is een veel toffere weg. Zoek de dunste lijnen op de kaart en ga daarheen :)

Essentieel: paspoort/ID kaart, rijbewijs en een credit card. De rest kan je kopen onderweg.
Geen CC want die is niet op tijd binnen :') Maar heb 2 betaalpassen dus dat komt wel goed.

Ik rijd waarschijnlijk vanaf Bergen richting noorden en pak dan de weg die de noordkant van de Sognefjorden volgt.
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 00:10:16 #196
45833 crew  Fogel
pi_99179848
In Bergen heb ik enkele jaren geleden gebruikt gemaakt van Fantoft Sommerhotell. Dan krijg je een simpel ingerichtte studentenkamer, maar wel met eigen badkamer, voor heel weinig geld. Weet niet of het nog bestaat, maar een veel beter alternatief dan een camping of hut.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 8 juli 2011 @ 02:22:00 #197
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_99183519
Oslo is toch tolvrij voor toeristen? :@
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 07:59:57 #198
45833 crew  Fogel
pi_99186512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 02:22 schreef henkde_j het volgende:
Oslo is toch tolvrij voor toeristen? :@
Officieel niet. Dat ze de moeite niet nemen om een rekening te sturen, tja.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99236534
Met mijn rabobank pas kom ik afgelopen jaa bij veel pindingen in winkels (tankstations) niet betalen. bij banken kon het wel. Bjj het eerste tankstation was ik dan ook content met mijn co ntanten
pi_99242538
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:15 schreef KaheemSaid het volgende:
Met mijn rabobank pas kom ik afgelopen jaa bij veel pindingen in winkels (tankstations) niet betalen. bij banken kon het wel. Bjj het eerste tankstation was ik dan ook content met mijn co ntanten
Nou, ik heb vier maanden in Noorwegen gewoond en in die tijd alles met mijn rabo-pas kunnen betalen. Alleen bij het tankstation van Statoil kon ik het niet gebruiken (bij shell en dacht BP wel) maar verder kun je er in de gewone winkels gewoon mee betalen. Zolang er maar een Maestro chip opzit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')