Kan ik het liedje online ergens luisteren?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:46 schreef -Menn0- het volgende:
Kan iemand de akkoorden voor Racoon's Don't Believe You voor mij uitvogelen? Wil 'm graag opnemen maar kom er niet uit met de akkoorden...
Een betere oplossing: stoppen met gitaarspelen!quote:
Heb al een (primitieve) oplossing.quote:
4 uur achter elkaar spelen helpt niet om de snelheid omhoog te krijgen. Kun je beter 15 min. per dag geconcentreerd met snelheids oefeningen bezig zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:01 schreef Braddie het volgende:
M`n snelheid begint de laatste paar weken redelijk omhoog te gaan, gister 4 uur lang bij een vriend van me zitten jammen(achter elkaar).... op het laatst had ik zelfs dat m`n duim begon te slapen..
Uhm, als het niet klinkt als het origineel, dan werkt het toch niet?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb al een (primitieve) oplossing.
Gewoon alle akkoorden barré spelen, klinkt het niet zoals het orgineel maar het werkt wel gewoon!
Stuur maar op, luister ik even voor jequote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:30 schreef -Menn0- het volgende:
Hij staat helaas niet op youtube en kan hem verder ook nergens vindenKan hem wel even op mp3 sturen?
Nee klopt, maar ik bedoelde puur dat ik 4 uur achter elkaar heb gitaar gespeeld gister!, en niet zozeer dat ik in die 4 uur m`n snelheid omhoog kreeg, want dat heeft me enkele weken gekost.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:04 schreef CoiLive het volgende:
[..]
4 uur achter elkaar spelen helpt niet om de snelheid omhoog te krijgen. Kun je beter 15 min. per dag geconcentreerd met snelheids oefeningen bezig zijn.
Het zijn wel de zelfde akkoorden, alleen barré gespeeld, en in het origineel zitten maar 2 barré akkoorden de Gmin en de Bes.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:09 schreef brother52 het volgende:
[..]
Uhm, als het niet klinkt als het origineel, dan werkt het toch niet?
Donequote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Stuur maar op, luister ik even voor je
Ok, dit is het eerste riffje (gitaar halfje naar beneden):quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | (/) Slide Up (\) Slide Down (h) Hammer On (p) Pull Off (b) Bend (r) Release (v) Vibrato E|-------------------------------------------------- B|-------------------------------------------------- G|--6-----------4-----------4-----------2----------- D|-------------------------------------------------- A|-------------------------------------------------- E|--5--5--5--5--4--4--4--4--3--3--3--3--2--2--2--2-- |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | (/) Slide Up (\) Slide Down (h) Hammer On (p) Pull Off (b) Bend (r) Release (v) Vibrato E|-------------------------------------------------- B|----------------5---------------------------------- G|--6-----------------------4-----------2----------- D|-------------------------------------------------- A|-------------------------------------------------- E|--5--5--5--5--4--4--4--4--3--3--3--3--2--2--2--2-- |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | (/) Slide Up (\) Slide Down (h) Hammer On (p) Pull Off (b) Bend (r) Release (v) Vibrato E|-------------- B|-----0--1--0-- G|--2----------- D|-------------- A|-------------- E|--1--0--1--0-- |
Ben er ookmee bezigquote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, dit is het eerste riffje (gitaar halfje naar beneden):
[ code verwijderd ]
Nope, het is gewoon een halfje lager allemaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:42 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ben er ookmee bezigdie 6 4 2 moet 5 3 1 zijn
En het is in Drop D want erna komt zon variatie die nog lager gaat
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | (/) Slide Up (\) Slide Down (h) Hammer On (p) Pull Off (b) Bend (r) Release (v) Vibrato E|-------------------------------------------------- B|-----------0-----------0-----------0--3--2--0----- G|--2-----2-----2-----2-----2-----2--------------2-- D|-----2-----------2-----------2-------------------- A|--0----------------------------------------------- E|--------------3-----------2-----------0----------- |
hey, dat laatste ken ik ook...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
salaris![]()
vakantiegeld![]()
on-call vergoeding![]()
overuren![]()
belastingteruggave![]()
![]()
* niks uit geven omdat je het gereserveerd hebt![]()
quote:
Ik vind het eerder diep triest.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Een opzet voor een wat vrolijker nummer
En een wat meer Grunge achtig nummer
Wel behoorlijk rommelig nog maar dat komt wel goed
tipss enzz
Shoot!
Ik vind het eigenlijk pretty gay...quote:
true that!quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk pretty gay...
Heerlijke sound die eerste vooral! Deuntje pakte me niet direct in de intro (volgens mij door die snelle overgang in t begin), maar later in het nummer begint het lekker te lopen (in de coupletten bijvoorbeeld). De overall sound is erg lekker ook.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
tipss enzz
Shoot!
De gitaar of de amp?quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:28 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand hier een Fender Mustang? Ben benieuwd naar die dingen.
De amp denk ik.quote:
Sidenote: je hoeft natuurlijk niet allerlei instellingen te maken, je kan 'm natuurlijk ook gewoon op de Marshall/Fender stand zetten en er niet meer naar omkijken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Die Fender Mustang die hier genoemd werd is ook wel een geinig dingetje hoor. Heb 'm zelf, nou ja, de kleinste versie. Heel veel instellingen, je kan 'm koppelen aan de pc voor effecten, amp modellen etc. Standaard zitten er ook al een aantal amp modellen op.
Je moet er natuurlijk wel van houden om zoveel instellingen te kunnen doen.
Zat ik intussen ook te bedenken, nu even zoeken naar een goedkoop kloontje, Die 5 keer dat ik zo'n ding in mijn leven gebruik moet die toch aankunnen. En mocht ik dat ding als ik hem eenmaal heb zo leuk vinden dat ik het toch vaak gebruik kan ik altijd nog een echte kopen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:44 schreef savale het volgende:
@Zorro: beter een keer geld uitgeven aan een dremel, is echt altijd handig in dit soort gevallen
En hoe is die amp in vergelijking met bijvoorbeeld een Roland Cube, Line6 Spider IV of Vox VT?quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
Nou:
[..]
Sidenote: je hoeft natuurlijk niet allerlei instellingen te maken, je kan 'm natuurlijk ook gewoon op de Marshall/Fender stand zetten en er niet meer naar omkijken.
Van Rockpalace site gehaald:quote:
Geen ervaring mee. Ik heb de amp nog nooit op een pc/laptop aangesloten.quote:De versterkers worden geleverd met recording & modelling software van Ableton en IK Multimedia. Je kunt dus zonder extra interface direct opnemen!
Ik zou toch voor een SG gaanquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
tipss enzz
Shoot!
Ik heb zoals gezegd geen ervaring mee, maar als ik het goed heb kun je ook op de PC instellingen maken en dan als het ware op de amp zetten. Standaard heb je 8 versterker modellen, die kun je aanpassen (zowel vanaf de amp zelf als via de PC).quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:37 schreef savale het volgende:
uhh ik snap er er nog even weinig van... Een fender amp met usb aansluiting? Moet je de computer er dan bij aan hebben om je presets / effecten te laten werken (als soort effectenloop) of stel je met de software de presets in? Links of rechts om vind ik het wel tof bedacht in ieder geval.
Ey Niles:quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
ey Niles, hoe staat het met je mondharmonica kunsten?
Al de blues aan het spelen?
Ja ik ben ook even aan het lezen gegaan. De versie 2 en hoger hebben dat in ieder geval volgens mij. De eerste volgens mij een stuk beperkter. Maar zijn leuke universele ampjes op deze manier.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb zoals gezegd geen ervaring mee, maar als ik het goed heb kun je ook op de PC instellingen maken en dan als het ware op de amp zetten. Standaard heb je 8 versterker modellen, die kun je aanpassen (zowel vanaf de amp zelf als via de PC).
Dus om je vraag te beantwoorden; het kan beide. Je kan zowel op de amp áls op de pc instellingen maken, alleen op de pc gaat het wat uitgebreider, meer mogelijkheden etc.
Kijk anders even hier.
Ach... als ik een LTD Eclipse had zou ik het wel wetenquote:
Servus!quote:
Gamma, heb ik er ooit een gekocht voor 8 euro in een aanbiedingquote:Op woensdag 25 mei 2011 13:57 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zat ik intussen ook te bedenken, nu even zoeken naar een goedkoop kloontje, Die 5 keer dat ik zo'n ding in mijn leven gebruik moet die toch aankunnen. En mocht ik dat ding als ik hem eenmaal heb zo leuk vinden dat ik het toch vaak gebruik kan ik altijd nog een echte kopen.
samengevat: Wie weet waar ik goedkoop zo'n fijn apparaatje op de kop kan duikelen?
Thnxquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:07 schreef mr-green het volgende:
[..]Dit klinkt nu al tof
(als ik de rommeligheid en foutjes even weg denk en dus puur over de structuur en het nummer heb)
Nummer 1: klinkt als Blink 182 (en dat vind ik een compliment)
+lekker intro, goede vibe, blijft lekker hangen
-misschien nog een kleine solo erin (in het midden bij 1.18)
Nummer 2: klinkt als Nirvana (en ook dat vind ik een compliment)
+net als nummer 1 blijft het lekker hangen.
-misschien een rust stukje erin
ps: jullie bassist is wel een baas met zijn mega strap
En bedankt ookquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:44 schreef savale het volgende:
[..]
Heerlijke sound die eerste vooral! Deuntje pakte me niet direct in de intro (volgens mij door die snelle overgang in t begin), maar later in het nummer begint het lekker te lopen (in de coupletten bijvoorbeeld). De overall sound is erg lekker ook.
De 2e is gewoon een net wat rauwer nummertje. Luistert lekker weg.
@Zorro: beter een keer geld uitgeven aan een dremel, is echt altijd handig in dit soort gevallen
Goed bezigquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Het toppunt van awesomeness, deze zomer naar Las Vegas
Zoveel kom ik niet buiten Nederland hoorquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Vet!terug.
Wat doe jij eigenlijk dat je overal langs komt (zowel binnen als buiten NL)?![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zoveel kom ik niet buiten Nederland hoor
Ben momenteel een weekje op vakantie, zaterdag weer terug. Zit nu lekker op het dakterras van ons appartement. Links uitzicht op de bergen, rechts op de BBQplaats en het bos. Koud biertje erbij
quote:
Jaja, trap het er maar in.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zoveel kom ik niet buiten Nederland hoor
Ben momenteel een weekje op vakantie, zaterdag weer terug. Zit nu lekker op het dakterras van ons appartement. Links uitzicht op de bergen, rechts op de BBQplaats en het bos. Koud biertje erbij
Of de Dean Z-seriequote:Op woensdag 25 mei 2011 18:40 schreef The_Dean het volgende:
Ik zou eens kijken naar de Dean V serie, fantastische gitaren.
Heb je die gekocht?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:48 schreef CoiLive het volgende:
Niet om op te scheppen of zo, maar de G-System van T.C. Electronic is best wel erg oke...
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Nu kan ik weer een tijd niet eten...
Tweedehands, 700 euro, oude versie (na veel gelezen te hebben leek het allemaal heel erg meer te vallen met het geluid) (daarbij komt dat de nieuwe versie niet echt te krijgen is). Zit letterlijk geen enkel krasje opquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb je die gekocht?
Nice. Ik zit er ook al heel lang op te kwijlen. Waar heb je'm gekocht en hoeveel heb je betaald, als ik vragen mag? En wel de nieuwste versie neem ik aan?
Schuift het nog wat? Of wil die gast alleen je kontje vullen whehequote:Op woensdag 25 mei 2011 21:45 schreef genakt het volgende:
Ik word gehosselt via pm vanwege me gitaar skillzz
Hahhaquote:Op woensdag 25 mei 2011 22:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Schuift het nog wat? Of wil die gast alleen je kontje vullen whehe
10tje?quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:24 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Tweedehands, 700 euro, oude versie (na veel gelezen te hebben leek het allemaal heel erg meer te vallen met het geluid) (daarbij komt dat de nieuwe versie niet echt te krijgen is). Zit letterlijk geen enkel krasje op
Ding is echt helemaal te gek. Beste effectenbak die ik tot nu toe gehad heb
Nu nog mijn oude midi controller verkopen zodat ik nog kan eten deze maand. Roland FC-300 anyone?
helaas, ietsjes meer dan dat heb ik ook wel nodig, maar heb gewoon niks te besteden deze maand (en de komende 3 maanden).quote:Op donderdag 26 mei 2011 02:07 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Eet jij voor een 10tje per maand?![]()
Leer mij dat ook eens!
Als jij er blij mee bent doe je het toch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 02:37 schreef Braddie het volgende:
Mensen, ik zit met een probleempje!, er is vanmiddag een 20th Anniversary Squier Telecaster binnen gekomen voor 169euro, ik mag hem meenemen voor 129, doen of niet?, gitaar is zo goed als nieuw, speelt verschrikkelijk goed, en heeft een fijne klank!
dit, je klinkt enthousiast en je kan m nog goedkoper krijgen ook, wat houd je tegen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als jij er blij mee bent doe je het toch?
quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gamma, heb ik er ooit een gekocht voor 8 euro in een aanbieding
Natuurlijk moet ik weer zo'n ding op het compleet verkeerde moment. Bouwmarkten (Formido, Praxis, Gamma heb ik nu gehad) lijken alleen nog maar echte Dremels te verkopen, Aldi heeft geen gere4edschap in de planning zover als op de site te vinden is. Dan maar naar de Kijkshop, daar heb ik nog wat gevonden. 20 Euro voor standaardpakket (merk Ferm) 30 Euro voor uitgebreid met statief en flexibele as voor de zo lastige hoekjes. Iemand ervaring of dat uitgebreide voldoende toevoegt om dat te kopen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:40 schreef savale het volgende:
Idd beetje mazzel hebben bij een bouwmarkt. Check ook bijvoorbeeld de Aldi, die heeft ze ook nog weleens (gehad)
Metd ie insteek heb ik dat hele ding toen ook gekocht, heb 'm tot nu toe nog nooit gebruiktquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:46 schreef Zorro het volgende:
Hmm, dan zal ik hem maar teugbrengen dan
Tja, net bij de Kijkshop dat ding even opgepikt met flexibel dingske. Met de gedachte, "wie weet komt het ooit van pas". Net als al die andere dingen die nu ergens thuis stof liggen te happen.
hier ook hoorquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:17 schreef Iemand91 het volgende:
Iedereen telt af naar zomervakantie in kwestie van uren/dagen, terwijl ik nog 3-5 weken te gaan heb...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |