abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116556368
quote:
9s.gif Op zondag 9 september 2012 03:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Bijna 160 dagen vast zitten met opgeklopte beschuldigingen en de BBC ook nog eens zijn vorige docu belachelijk maken! 8)7
Denk dat alsie de reli-crap eruit had gelaten dat hij een stuk overtuigender was geweest. Verder stipt hij namelijk goede punten aan, zoals de onbeschadigde bestelwagen, de toevallig niet functionerende camera's op de momenten dat de vermeende terroristen langskwamen en de onlogische busroutes die voorgenoemde hebben genomen.
pi_116612751
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 09:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Denk dat alsie de reli-crap eruit had gelaten dat hij een stuk overtuigender was geweest. Verder stipt hij namelijk goede punten aan, zoals de onbeschadigde bestelwagen, de toevallig niet functionerende camera's op de momenten dat de vermeende terroristen langskwamen en de onlogische busroutes die voorgenoemde hebben genomen.
Er zijn 2000(!) CCTV in Londen alleen al _O-

Nog steeds een pareltje

[ Bericht 21% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 10-09-2012 21:48:31 ]
pi_116669706
Disney Claims House Of Mouse Built With Copyright, Ignores Public Domain Foundation
Kort gezegd: Di$ney Company neemt van de publieke domein(95% van al hun werken+ copyright extensie),maar geeft helemaal niks terug. :r
pi_116679857
Vergelijk:
http://www.nu.nl/economie(...)onomische-top-5.html

http://www.nu.nl/economie(...)rnland-eurozone.html

Waarom wordt er hier verwarring gezaaid? Geen enkele referentie naar de twee artikelen. Ik weet wel dat de twee elkaar niet uitsluiten maar de gemiddelde nu-lezer ziet de ene dag dat het goed gaat en de andere dag dat het slecht gaat.

Hoe kan dit?
pi_116771037
Even een algemene opmerking tussen all commentaren.

Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat de meesten ondanks dat ze weten dat ze worden "voorgelogen" of halve waarheden worden voorgeschoteld in de media, het maar accepteren en zich er niet tegen verzetten als burger door te eisen dat de media zich anders naar ons toe de burger opstelt.

Is het gemakzucht of eerder niet weten hoe je er tegen te verzetten?
Of wil men gewoonweg bedondert worden?
  zondag 16 september 2012 @ 11:03:07 #281
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_116840415
Het is inmiddels als zo absurd aan het worden in Amerika. Dat je een nachtje in de gevangenis moet overblijven omdat je je kinderen buiten in de tuin hebt laten spelen.

Mantra van overal gevaar en terroristen werpt ze vruchten af. Wat een extreem slechte ouder ben je als je kinderen buiten laat spelen. Of wat een slecht mens ben je als je een moestuin hebt. In het land van onbegrensde mogelijkheden zijn dergelijke gedragingen gevangeniswaardig.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_116840464
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:26 schreef Iwanius het volgende:

Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat de meesten ondanks dat ze weten dat ze worden "voorgelogen" of halve waarheden worden voorgeschoteld in de media, het maar accepteren en zich er niet tegen verzetten als burger door te eisen dat de media zich anders naar ons toe de burger opstelt.

Ik zou het igg niet weten.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 16 september 2012 @ 11:06:21 #283
52357 Lambiekje
pi_116840483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:20 schreef jakosi het volgende:
Vergelijk:
http://www.nu.nl/economie(...)onomische-top-5.html

http://www.nu.nl/economie(...)rnland-eurozone.html

Waarom wordt er hier verwarring gezaaid? Geen enkele referentie naar de twee artikelen. Ik weet wel dat de twee elkaar niet uitsluiten maar de gemiddelde nu-lezer ziet de ene dag dat het goed gaat en de andere dag dat het slecht gaat.

Hoe kan dit?
Waarom de verwarring.... nouw dan kan die Rutte ongehinderd weer kruiwagens voel poen naar Griekenland brengen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 16 september 2012 @ 11:10:05 #284
52357 Lambiekje
pi_116840563
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:26 schreef Iwanius het volgende:

Wat ik in mijn vorige post plaatste. Je bent al arrestatiewaardig als je een moestuin hebt of je kinderen buiten hebt laten spelen. Een verkeerde beweging of je zit in het gevang of je zit met een rekening van een ettelijke tonnen voor een hoestdrankje. Dankzij Obama.
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:36:58 #285
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119178037
Glenn Greewald in The Guardian

quote:
Petraeus scandal is reported with compelled veneration of all things military

The reverence for the former CIA Director is part of a wider religious-like worship of the national security state.
quote:
A prime rule of US political culture is that nothing rivets, animates or delights the political media like a sex scandal. From Bill Clinton, Gary Hart, and Eliot Spitzer to John Edwards, Larry Craig and David Vitter, their titillation and joy is palpable as they revel in every last arousing detail. This giddy package is delivered draped in a sanctimonious wrapping: their excitement at reporting on these scandals is matched only by their self-righteous condemnations of the moral failings of the responsible person.

All of these behaviors have long been constant, inevitable features of every political sex scandal - until yesterday. Now, none of these sentiments is permitted because the newest salacious scandal features at its center Gen. David Petraeus, who resigned yesterday as CIA Director, citing an extramarital affair.
quote:
On MSNBC, Andrea Mitchell appeared genuinely grief-stricken when she first reported Petraeus' resignation letter. "This is very painful", she began by announcing, as she wore a profoundly sad face. Her voice quivered with a mix of awe and distress as she read his resignation letter, savoring every word as though she were reciting from the Dead Sea Scrolls. On the Rachel Maddow Show later that night, Mitchell began her appearance by decreeing that "this is a personal tragedy" and said she was particularly sorrowful for "the men and women of the CIA, an agency that has many things to be proud about: many things to be proud about" [emphasis in original].
quote:
There are several revealing lessons about this media swooning for Petraeus even as he exits from a scandal that would normally send them into tittering delight. First, military worship is the central religion of America's political and media culture. The military is by far the most respected and beloved institution among the US population - a dangerous fact in any democracy - and, even assuming they wanted to (which they don't), our brave denizens of establishment journalism are petrified of running afoul of that kind of popular sentiment.
quote:
Yet US journalists - whose ostensible role is to be adversarial to powerful and secretive political institutions (which includes, first and foremost, the National Security State) - are the most pious high priests of this national religion. John Parker, former military reporter and fellow of the University of Maryland Knight Center for Specialized Journalism-Military Reporting, wrote an extraordinarily good letter back in 2010 regarding why leading Pentagon reporters were so angry at WikiLeaks for revealing government secrets: because they identify with the military to the point of uncritical adoration:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 december 2012 @ 09:53:45 #286
pi_120333402
quote:
quote:
Publiciste Ingeborg Beugel heeft er genoeg van dat iedereen in Hilversum maar denkt dat mensen zoals zij, namelijk voor loon werkende journalisten, voor nul cent naar een studio komen. 'Jullie gaan toch ook niet voor niets naar jullie werk?', schrijft ze in een boze brief gericht aan de redactie van het NCRV-programma Casa Luna.
quote:
En zie, het 'gebrek aan kwaliteit' is nu al duidelijk te merken. Mensen die van toeten nog blazen weten, die de Griekse taal niet spreken, laat staan de Griekse kranten kunnen lezen, roepen en schrijven maar wat.
En al die copy-pasters kakelen elkaar lekker na. Fout, op fout, op fout..
Lekker voor niets of goedkoop. Dat er niets van klopt, dondert niet....

En je begrijpt, dat zet mij aan het denken wat betreft onderwerpen waar ik NIET zo veel vanaf weet.

Het resultaat is dat ik - net als mijn kinderen van begin twintig - tegenwoordig bij voorbaat wantrouwig sta tegenover de huidige zogenaamde journalistiek in het algemeen. NEW journalism in die zin is NO journalism.

En reken maar dat slimme jonge mensen dat snappen. Die luisteren steeds minder naar de radio en lezen überhaupt geen kranten meer.
Die zoeken hun eigen weg op internet wel. En erger: zelfs 'ouderen' zoals ik, doen dat ook steeds meer.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:07:55 #287
pi_120338634
Volkskrant is goed bezig vandaag:
quote:
quote:
Journalisten lezen iedereen de les. Maar als ze zelf kritiek krijgen, reageren ze stuurser dan de ergste regent. Toch is controle nodig, want de media zijn machtig. Kustaw Bessems roept journalisten op elkaar meer op de huid te zitten.
quote:
Eerlijk gezegd dacht ik dat het langzamerhand een open deur was, dat media een macht op zich zijn. Dat de belangrijke spelers in die media macht hebben. Je kunt er semantisch wat mee spelen en zeggen dat dat geen formele macht is maar invloed. Dat maakt het belang niet per se kleiner. Want hét verschil tussen macht en invloed is dat macht in een samenleving als de onze wordt gecontroleerd. Invloed kent die controle niet.

En of je het nu macht of invloed noemt, iedereen weet waar het over gaat: de media bepalen de beeldvorming. En wie een poosje aan het Binnenhof heeft rondgelopen weet nog iets: beeldvorming bepaalt besluitvorming.
pi_120450815
De Volkskrant van vandaag meldt hoe de Amerikaanse en Chinese media de gruwelijke voorvallen van onlangs gebruiken om het andere land zwart te maken. Die voorvallen zijn de schietpartij in de VS en de steekpartij in China, beide op lagere scholen, de eerste met 26 doden en de tweede met 23 gewonden. De wapenwet in China is zeer streng, terwijl die in de VS vrij ruim is.

Opmerkelijk wel aan het bericht is hoe China beduidend slechter uit de bus komt: in de vergelijking tussen China en de VS wordt China negatief belicht met meerdere voorbeelden, en de VS met maar liefst... één voorbeeld.

De titel spreekt ook boekdelen: In China hanteert de gek een mes.
pi_120504578
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:03 schreef Lambiekje het volgende:
Het is inmiddels als zo absurd aan het worden in Amerika. Dat je een nachtje in de gevangenis moet overblijven omdat je je kinderen buiten in de tuin hebt laten spelen.

Mantra van overal gevaar en terroristen werpt ze vruchten af. Wat een extreem slechte ouder ben je als je kinderen buiten laat spelen. Of wat een slecht mens ben je als je een moestuin hebt. In het land van onbegrensde mogelijkheden zijn dergelijke gedragingen gevangeniswaardig.
Kan je je gelijk afvragen hoe democratisch NL is.. als we met 20.000 man op het malieveld gaan rellen dan veegt Rutte nog even z'n kont af en gaat ie verder met z'n werk.. het boeit ze geen fuck. Mede daarom doen veel mensen niet eens de moeite.. pas als het effect gaat hebben op het dagelijkse leven denk ik dat men zich er tegen gaan verzetten.
Niet dat dat nu geen effect heeft op het dagelijkse leven, sterker nog, het IS ongeveer het dagelijkse leven maar 'k denk dat men het te goed heeft om zich er uberhaupt over op te winden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 13:17:04 ]
pi_120511545
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:16 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Kan je je gelijk afvragen hoe democratisch NL is.. als we met 20.000 man op het malieveld gaan rellen dan veegt Rutte nog even z'n kont af en gaat ie verder met z'n werk.. het boeit ze geen fuck. Mede daarom doen veel mensen niet eens de moeite.. pas als het effect gaat hebben op het dagelijkse leven denk ik dat men zich er tegen gaan verzetten.
Niet dat dat nu geen effect heeft op het dagelijkse leven, sterker nog, het IS ongeveer het dagelijkse leven maar 'k denk dat men het te goed heeft om zich er uberhaupt over op te winden.
Het moet blijkbaar nog veel erger worden voor men echt opstaat enen masse protesteert.
  woensdag 19 december 2012 @ 17:47:44 #291
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_120515251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het moet blijkbaar nog veel erger worden voor men echt opstaat enen masse protesteert.
ehh nee

http://en.wikipedia.org/wiki/Frog_boiling

quote:
The story is often used as a metaphor for the inability of people to react to significant changes that occur gradually.
Feyenoord!!! * Barça
pi_120518750
Ik vind t niet leuk te zeggen maar ik vind die laatste VS shooting incident 'n beetje dubieuse.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_120519352
Iemand hier 'mark rutte is lesbisch' gelezen van Raoul Heertje? Waarschijnlijk wel een eye opener van media en BN'er-land voor velen (voor mij ook).

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 19:33:10 ]
pi_120519722
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:32 schreef andreas612 het volgende:
Iemand hier 'mark rutte is lesbisch' gelezen van Raoul Heertje? Waarschijnlijk wel een eye opener van media en BN'er-land voor velen (voor mij ook).
Heb je een linkje?
pi_120519741
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:20 schreef Tingo het volgende:
Ik vind t niet leuk te zeggen maar ik vind die laatste VS shooting incident 'n beetje dubieuse.
In welke zin?
  donderdag 20 december 2012 @ 08:50:01 #298
52357 Lambiekje
pi_120541157
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:20 schreef Tingo het volgende:
Zeker omdat 2 vaders betrokken zijn bij het Libor schandaal. Die vorige shooting in de bioscoop was ook al gelinkt aan libor.
pi_120544222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 08:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zeker omdat 2 vaders betrokken zijn bij het Libor schandaal. Die vorige shooting in de bioscoop was ook al gelinkt aan libor.
Nee, die wérd er aan gelinkt. Bleek er niets mee te maken te hebben.
  maandag 24 december 2012 @ 23:17:03 #300
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_120742416
25 Facts That The Mainstream Media Doesn't Really Want To Talk About Right Now

quote:
For decades, the mainstream media in the United States was accustomed to being able to tell the American people what to think. Unfortunately for them, a whole lot of Americans are starting to break free from that paradigm and think for themselves. A Gallup survey from earlier this year found that 60 percent of all Americans “have little or no trust” in the mainstream media. More people than ever are realizing that the mainstream media is giving them a very distorted version of “the truth” and they are increasingly seeking out alternative sources of information.

In the United States today, just six giant media corporations control the mainstream media. Those giant media corporations own television networks, cable channels, movie studios, radio stations, newspapers, magazines, publishing houses, music labels and even many prominent websites. But now thanks to the Internet the mainstream media no longer has a complete monopoly on the news. In recent years the “alternative media” has exploded in popularity. People want to hear about the things that the mainstream media doesn’t really want to talk about. They want to hear news that is not filtered by corporate bosses and government censors. They want “the truth” and they know that they are not getting it from the mainstream media.

We are watching a media revolution happen, and many in the mainstream media are totally freaking out about it. In fact, some in the mainstream media have even begun publishing articles that mock the American people for not trusting them. For example, a recent CNN article entitled “Still ‘paranoid’ after all these years” portrayed Americans that don’t trust the media as paranoid conspiracy theorists that have left rationality behind…
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')