quote:AMSTERDAM - Op Nederland 1 wordt zaterdagavond een extra uitzending van Het Sinterklaasjournaal uitgezonden. Wat er precies aan de hand is, wil een woordvoerder van de NTR niet zeggen.
"Naar aanleiding van een bijzonder en urgent nieuwsfeit heeft de NTR, in overleg met de NPO, besloten tot het inlassen van een extra uitzending van Het Sinterklaasjournaal", luidt een verklaring van de omroep.
"Gezien de ontwikkelingen is het op dit moment niet mogelijk nadere mededelingen te doen."
Of we ons zorgen moeten maken over de gezondheid van Sinterklaas, weet de woordvoerder niet. Het journaal wordt om 19.50 uur uitgezonden op Nederland 1.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Wtf? Waarom?!
Als het echt over de gezondheid zou gaan dan had het toch gewoon op het nieuws kunnen komen onder de naam van degene die Sinterklaas speelt? Hoezo een sinterklaasjournaal? Raar nieuwsbericht...
Ergens ben ik wel nieuwsgierig...![]()
ik ben gewoon te benieuwd.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:52 schreef Kinga het volgende:
Ik vraag me gewoon af waarom dit zo nodig 6 maanden van tevoren moet. Ik vind pepernoten in september in de winkels, al vroeg. Dit is gewoon van de gekke af. Dan wil ik verdorie ook iets spectaculairs te horen krijgen. Een public service announcement is gewoon een anti-climax.
Of onderstaande idd
[..]
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:57 schreef Loveless85 het volgende:
Geert Wilders heeft het visum van Sint ingetrokken?
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:59 schreef ukga het volgende:
China Noord-Korea claimt dat het paard van sinterklaas van hun is
Jahaa! En waar zit de vakantiedoker? Juist, in Spanje.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:00 schreef Socios het volgende:
HOAX. Van 19.25u tot 20.00u wordt "De vakantiedokter" uitgezonden op Nederland 1.
Vakantiedokter en een oude man in Spanje...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:00 schreef Socios het volgende:
HOAX. Van 19.25u tot 20.00u wordt "De vakantiedokter" uitgezonden op Nederland 1.
Ongetwijfeld iets onwijs kansloos dat morgenavond de halve natie denkt 'Heb ik daar nou de BBQ koud en m'n bier warm voor laten worden'...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:00 schreef ABombali het volgende:
Ik snap echt niet wat ze nu weer bedacht hebben
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:02 schreef P8 het volgende:
[..]
Vakantiedokter en een oude man in Spanje...
Hmm....
Oh god ja, dat zou wel uberkansloos zijn, als ze 'Sinterklaas' en belastinggeld gaan verkwisten om te mekkeren over dat ze zoveel moeten bezuinigenquote:
Wat de neuk heeft sinterklaas nou met het koningshuis te maken? Echt, al die domme berichten op Twitter over het aftreden van Beatrix.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:07 schreef Freddeh het volgende:
Vinden jullie niet dat er verdacht veel koninklijk gebazel in RTL Boulevard zit vandaag?
Morgen kan het alleen maar tegen vallen zo.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:07 schreef DJKoster het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)nd-van-franco-regime
Je hebt gelijk. Sinterklaas en de maand mei hebben daarentegen wél veel met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef QBay het volgende:
[..]
Wat de neuk heeft sinterklaas nou met het koningshuis te maken? Echt, al die domme berichten op Twitter over het aftreden van Beatrix.
Sinterklaas en het koningshuis hebben 0,0 met elkaar te maken.
Wat kun je nu veranderen aan de bisschop van Myra, Sinterklaas is Sinterklaas, al zet ik mijn buurman in een Sinterklaaspakkie op de televisie dan nog zullen alle kindjes denken dat dat Sinterklaas is. Sinterklaas is onvervangbaar en als iemand anders de rol overneemt gaan ze dat echt niet bekend maken in een Sinterklaasjournaalquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:12 schreef Felixa het volgende:
Ik denk nog steeds dat ze op een ludieke manier de opvolger bekend gaan maken.
Sinterklaas is tenslotte een bisschop en net als met de paus moet er soms ook een andere komen.
Bij de paus alleen als ie dood is maar in het geval van Sinterklaas misschien wel als hij te oud is om over de daken te gaan of ziek is of zo.
Misschien dat ze er zo'n soort draai aan geven.
Kardinalen->Paus
Bisschoppen->Sinterklaas
Haha ja, en de rest is hulpsint!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:15 schreef Kinga het volgende:
Hoe stom het ook klinkt, maar Bram blijft voor mij altijd de echte Sinterklaas![]()
Dan zou Wesleybrabant in het vorige topic gelijk hebben gehad. Zo werd het net inderdaad ook gebracht bij Boulevard.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:12 schreef Kinga het volgende:
Jeroen Krabbe nieuwe Sinterklaas dus. Werd net gesuggereerd bij RTL Boulevard.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:07 schreef Wesleybrabant het volgende:
Het zou natuurlijk ook zo kunnen gaan dat Bram verkleed als Sinterklaas zegt:
Zoals jullie weten ben ik al jaren goed bevriend met Bram Van der Vlugt, maar dit jaar nemen we afscheid van elkaar. Ik stel jullie hier mijn nieuwe goede vriend voor ........ Hij zal mij vanaf dit jaar bijstaan in mijn werk zodat er ook de komende jaren er nog een geweldig Sinterklaasfeest kan zijn.
In een kinderjournaal?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:17 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dan zou Wesleybrabant in het vorige topic gelijk hebben gehad. Zo werd het net inderdaad ook gebracht bij Boulevard.
[..]
Bron: FokForum..quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:12 schreef Kinga het volgende:
Jeroen Krabbe nieuwe Sinterklaas dus. Werd net gesuggereerd bij RTL Boulevard.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:29 schreef Halve_Maen het volgende:
Sint heeft dringend nieuwe pieten nodig aangezien 63 hun diploma ongeldig gekregen hebben.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Beter had men dit niet zo groots aan moeten kondigen, want ieder kind wil morgen natuurlijk dat Sinterklaasjournaal zien.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:19 schreef Klonk het volgende:
Als dat klopt dan ben ik toch heel nieuwsgierig hoe ze dat uit gaan leggen zonder tere kinderzieltjes aan gort te stampen
19.50u. Nog steeds "De vakantiedokter" op Nederland 1.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:00 schreef Socios het volgende:
Katholiek! Nog erger dusquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:15 schreef P8 het volgende:
Tevens, een oude Christelijke man die veel van kinderen houdt...
Wellicht dat hij zijn excuses vanavond gaat aanbieden?
quote:
tis dan ook nog steeds geen zaterdagquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:50 schreef Socios het volgende:
[..]
19.50u. Nog steeds "De vakantiedokter" op Nederland 1.
Dat zijn zulke soorten twitteraars ;quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef QBay het volgende:
[..]
Wat de neuk heeft sinterklaas nou met het koningshuis te maken? Echt, al die domme berichten op Twitter over het aftreden van Beatrix.
Je bent 'tandenpoetsen' vergetenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:02 schreef Jojoke het volgende:
Poll: Wat is het grote nieuws in het Sinterklaasjournaal?
• Bram van der Vlugt stopt; nieuwe Sint
• Locatie van de volgende Sinterklaasaantocht
• Sinterklaas maakt promo voor tandenpoetsen
• Geen Sint; protest NPO tegen bezuinigingen
• Geen Sint; NOS: aftreden Beatrix
• Overige
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Lijkt me ergens toch sterk. Er moet aan kinderen helemaal niet verteld worden dat er een nieuwe Sinterklaas komt. Sinterklaas is gewoon Sinterklaas.quote:[Upd] 'Groot nieuws rond Sinterklaas'
Update 19.17
Volgens RTL Boulevard zouden ze uit betrouwbare bronnen hebben vernomen dat Bram van der Vlugt zal gaan stoppen als Sinterklaas. Het was eerder al bekend dat hij niet meer heel lang de honneurs zal waarnemen ieder jaar rond 5 december.
Mogelijk heeft de NTR tot vandaag gewacht omdat morgen de datum 21-5 omgekeerd 5-12 is.
Laten we inderdaad 9/11-toevalligheden gaan zoekenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me ergens toch sterk. Er moet aan kinderen helemaal niet verteld worden dat er een nieuwe Sinterklaas komt. Sinterklaas is gewoon Sinterklaas.
Ik vind dat wel de meest logische. Zal een tegenvaller zijn voor half Nederland, maar alle andere opties vind ik te ver gezocht.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:40 schreef Arcee het volgende:
• Locatie van de volgende Sinterklaasaantocht
Dit lijkt me een beetje te suf eigenlijk.
Daar zou ik direct een klacht over sturen. Sint mag je niet gebruiken voor politieke doeleinden!quote:• Geen Sint; protest NPO tegen bezuinigingen
Zoiets zou best kunnen.
Op zich.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:53 schreef UltraR het volgende:
Daar zou ik direct een klacht over sturen. Sint mag je niet gebruiken voor politieke doeleinden!
Het wordt wel zoiets saais denk ik. In 'sinterklaasland' is een sinterklaastour of een museum of iets dergelijks natuurlijk wel 'groot en urgent' nieuws.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik vind dat wel de meest logische. Zal een tegenvaller zijn voor half Nederland, maar alle andere opties vind ik te ver gezocht.
Het stoppen van van der Vlugt meld je zoals al vaker gezegd ook niet in een sinterklaasjournaal. Dat meldt je uberhaupt niet in Sinterklaassferen. Die acteur vervang je gewoon stilzwijgend.
[..]
Daar zou ik direct een klacht over sturen. Sint mag je niet gebruiken voor politieke doeleinden!
Ik mag hopen dat bij de NPO intelligentere mensen werken dan zij die het Sinterklaasfeest voor zulke doeleinden zouden gebruiken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:40 schreef Arcee het volgende:
• Geen Sint; protest NPO tegen bezuinigingen
Zoiets zou best kunnen.
Als Bea aftreedt hadden ze net zo goed dat kunnen aankondigen, dat trekt ook heel veel kijkcijfers en bovendien hoeft zo'n mededeling helemaal geen kijkcijfers te trekken. Het is toch raar om allemaal kinderen voor de TV te hebben en dan met een andere mededeling dan een Sint-mededeling te komen?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:59 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan de Bea geruchten trouwens wel begrijpen. Een extra Sinterklaasjournaal om 19:50, op Nederland 1 in mei, dat is raar. 1) het is mei, 2) sinterklaasjournaal is altijd op Ned3, 3) het is heel geen geschikt tijdstip voor de kleine kinderen (de doelgroep van het Sinterklaasjournaal). Dus de gedachte dat via een Sinterklaas-cover-up de NOS/NTR de weg vrijmaken voor 1) in de haast vrijgemaakt, maar relatief onverdacht blokje in de programmering, 2) veel aandacht voor deze uitzending, is niet onrealistisch. Maar aan de andere kant kan het zomaar zijn dat de omroepmiepen eens wilden uitpakken met de aankondiging van de locatie van Sinterklaas-intocht voor 2011 of iets degelijks. Over 21 uur weten we het
Misschien willen ze het tot het laatste moment een verrassing houden? En laten we wel weten wezen, niet alleen de kinderen zullen kijkenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als Bea aftreedt hadden ze net zo goed dat kunnen aankondigen, dat trekt ook heel veel kijkcijfers en bovendien hoeft zo'n mededeling helemaal geen kijkcijfers te trekken. Het is toch raar om allemaal kinderen voor de TV te hebben en dan met een andere mededeling dan een Sint-mededeling te komen?
Hoe dan ook is dit een stukje viral marketing om je vingers bij af te likken.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:59 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan de Bea geruchten trouwens wel begrijpen. Een extra Sinterklaasjournaal om 19:50, op Nederland 1 in mei, dat is raar. 1) het is mei, 2) sinterklaasjournaal is altijd op Ned3, 3) het is heel geen geschikt tijdstip voor de kleine kinderen (de doelgroep van het Sinterklaasjournaal). Dus de gedachte dat via een Sinterklaas-cover-up de NOS/NTR de weg vrijmaken voor 1) in de haast vrijgemaakt, maar relatief onverdacht blokje in de programmering, 2) veel aandacht voor deze uitzending, is niet onrealistisch. Maar aan de andere kant kan het zomaar zijn dat de omroepmiepen eens wilden uitpakken met de aankondiging van de locatie van Sinterklaas-intocht voor 2011 of iets degelijks. Over 21 uur weten we het
Ik sluit mij hierbij aan. Het staat zelfs op de website van Zapp (http://www.zapp.nl/nieuws/18141-extra-sinterklaasjournaal)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het wordt wel zoiets saais denk ik. In 'sinterklaasland' is een sinterklaastour of een museum of iets dergelijks natuurlijk wel 'groot en urgent' nieuws.
Als dat het zou zijn dan is het wel een heel erge media-hype als het ook nog eens niet gebeurt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:52 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Ik sluit mij hierbij aan. Het staat zelfs op de website van Zapp (http://www.zapp.nl/nieuws/18141-extra-sinterklaasjournaal)
Dus het is naar mijn idee uitgesloten dat het iets te maken heeft met het aftreden van Beatrix, bezuinigingen, vergaan van de wereld oid..
Als het gewoon leuk kindernieuws is hadden ze het ook zo gebracht, het zijn de media en de nieuwsgierigheid van mensen die hier een big deal van maken. Het speculeren is denk ik een stuk plezieriger en lolliger dan het daadwerkelijke nieuws.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Als dat het zou zijn dan is het wel een heel erge media-hype als het ook nog eens niet gebeurt.
Ja, volgens mij is ze zo wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:03 schreef Jane het volgende:
Jongens, denken jullie echt dat Bea dat haar eigen kleinkinderen aan doet? Dat ze vol spanning voor de tv op Sinterklaas zitten te wachten en dat in plaats daarvan oma op het scherm verschijnt?
Dit dus. Zou helemaal nergens op slaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me ergens toch sterk. Er moet aan kinderen helemaal niet verteld worden dat er een nieuwe Sinterklaas komt. Sinterklaas is gewoon Sinterklaas.
Ja, lijkt mij ook. Dat de Pieten ergens een zooitje van hebben gemaakt en de hulp van de kinderen inroepen om het komende half jaar iets te gaan verzamelen of opsparen. Lege wc-rollen ofzo.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:36 schreef _Arual_ het volgende:
Zal wel een of andere stunt zijn waarbij ze kinderen vragen iets in te sturen of te verzamelen, voor het goede doel of zo.
Mwah, ik zie wel wat overeenkomsten hoor; zowel Sinterklaas als de monarchie is een sprookje, om het nog maar niet over het officiële uniform hebben, dat is voor allebei een rode mantel...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef QBay het volgende:
[..]
Inderdaad. Als Bea aftreedt maakt ze dat echt wel op een andere manier bekend. 't Is niet alsof ze het Sinterklaasjournaal nodig heeft om dan kijkers te trekken.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:03 schreef Jane het volgende:
Jongens, denken jullie echt dat Bea dat haar eigen kleinkinderen aan doet? Dat ze vol spanning voor de tv op Sinterklaas zitten te wachten en dat in plaats daarvan oma op het scherm verschijnt?
Nee, Beatrix is degene die haar vertrek aankondigt, als ze al melden dan er vanavond een ingelaste uitzending is op verzoek van de RVD, dat hoeft ze haar aftreden niet meer aan te kondigen want dan is het al bekend.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als Bea aftreedt hadden ze net zo goed dat kunnen aankondigen, dat trekt ook heel veel kijkcijfers en bovendien hoeft zo'n mededeling helemaal geen kijkcijfers te trekken. Het is toch raar om allemaal kinderen voor de TV te hebben en dan met een andere mededeling dan een Sint-mededeling te komen?
Wat is het nut om dat bekend te maken bij kinderen? Die zien het verschilt toch niet. (dat hebben ze sowieso nooit gedaan als er weer een 'andere' Sint is)quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:03 schreef Ciske- het volgende:
Het zal één of andere actie zijn, ofwel een zoetsappig verhaaltje dat Sinterklaas te oud is geworden en dat z'n jongere broer het overneemt ofzo.
Dat dus, Bram was de eerste paar keer ook wennen, maar vooral voor de oudere, ongelovige kijker, de jonge gelovige ziet sowieso gewoon Sinterklaas, ongeacht of hij door Bram, Jeroen of Michiel gespeeld wordt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat is het nut om dat bekend te maken bij kinderen? Die zien het verschilt toch niet. (dat hebben ze sowieso nooit gedaan als er weer een 'andere' Sint is)
Dat is zeker tof, inderdaad. Dat is echt zo'n groot instituut hier.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:
En tof te zien hoe Sinterklaas leeft in Nederland, het hele land heeft het erover
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is zeker tof, inderdaad. Dat is echt zo'n groot instituut hier.
dat zou echt schandalig zijnquote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:35 schreef Blaxje het volgende:
Vind een protest bijzonder reëel klinken. De intocht van vorig jaar was ook al in financiële moeilijkheden, als ik het me goed herinner.
De volwassenen waarschijnlijk net zo hard, of nog harder dan de kinderen... Zou zomaar kunnen zijn dat de doelgroep dan dus toch niet de gelovige jeugd is.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:
En toch zit ik al sinds gister met een gevoel dat me heel erg doet denken aan hoe ik me vroeger voelde voor pakjesavond...
En tof te zien hoe Sinterklaas leeft in Nederland, het hele land heeft het erover
En Beatrix heeft 7 letters, Sinterklaas 11. Als je die 11-7/21-5x12x12x5 en dan stift met de 2 dan krijg je Illuminatiquote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:11 schreef Specularium het volgende:
21-05-2011:
2+1=3+5=8+2=1+1+1= 3
Maar het is op Nederland 1. Ik vind het allemaal behoorlijk verdacht.
Inderdaad. Ik ben dus gewoon erg benieuwd. Jammer dat we bezoek krijgen vanavond :Squote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De volwassenen waarschijnlijk net zo hard, of nog harder dan de kinderen... Zou zomaar kunnen zijn dat de doelgroep dan dus toch niet de gelovige jeugd is.
Qua tijdstip ook al niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |