abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97434760
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:55 schreef casper019 het volgende:

[..]

oe die lijkt me ook cool!!
heb je die met nl ondertiteling kunnen kijken en zonja waar gekocht??
Ondertiteling was engels, en nee niet gekocht :@ ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 29 mei 2011 @ 09:54:08 #197
286575 Roces18
Chef de party
pi_97448980
L.A. Confidential

Een degelijke misdaagfilm met sterren zoals; Guy Pearce, Kevin Spacey, Kim Bassinger en Russel Crowe maar veel meer is het ook niet. De film komt erg geforceerd over zo zie je maar dat de regisseur zich wel heel erg aan het script heeft gehouden. Op sommige momenten zie je dat heel duidelijk en stoor ik me er ook aan. En het einde is om te huilen, typisch Amerikaans. Ook is de film erg langdradig en komt het maar niet op gang. Al met al een overschatte misdaadfilm die naar mijn mening een 5,5 verdient.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 29 mei 2011 @ 09:59:46 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97449047
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:04 schreef Mike het volgende:

[..]

Daar gaat het op een gegeven moment niet meer om he? Dat zie je ook altijd bij burenruzies: het gaat vaak om wat kleins, maar men wil gewoon 'winnen' en dat kan erg hoog oplopen.
Nou nee, ik denk niet dat dat het is. Ik heb er nog eens over nagedacht, omdat ik het fascinerend vond dat zo'n conflict zo hoog kan oplopen en imho gaat het niet zozeer om het huis, maar om de betekenis die dat huis voor beide mensen heeft. Voor de vrouw is het het huis waarin ze is opgegroeid en het huis dat haar vader na 30 jaar eindelijk heeft afbetaald. Ze heeft dus een sterke emotionele binding met het huis. Voor de man is het huis een kans om zijn gezin een betere toekomst te bieden en ook deze beweegreden is sterk emotioneel geladen. Maar dan nog is het slot wel erg heftig en confronterend.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zondag 29 mei 2011 @ 10:18:40 #199
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_97449276
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou nee, ik denk niet dat dat het is. Ik heb er nog eens over nagedacht, omdat ik het fascinerend vond dat zo'n conflict zo hoog kan oplopen en imho gaat het niet zozeer om het huis, maar om de betekenis die dat huis voor beide mensen heeft. Voor de vrouw is het het huis waarin ze is opgegroeid en het huis dat haar vader na 30 jaar eindelijk heeft afbetaald. Ze heeft dus een sterke emotionele binding met het huis. Voor de man is het huis een kans om zijn gezin een betere toekomst te bieden en ook deze beweegreden is sterk emotioneel geladen. Maar dan nog is het slot wel erg heftig en confronterend.
Uiteraard laten ze zien welke emotionele waarde het huis voor ze heeft, maar als ze de uitkomst hadden geweten, hadden ze het nooit zo hoog op laten lopen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_97456709
Ik heb even getwijfeld of ik het wel zou vertellen maar ik doe het toch maar. Ik heb Cool as Ice gezien....

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, het acteerwerk, de personages, het verhaal, de locaties, de muziek, het haar, de kleding, de danspasjes, de slow/mo tuinslangsproeiscene.... Ik denk dat het het beste is dat we hier nooit meer over praten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 29 mei 2011 @ 15:02:10 #201
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_97457078
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:42 schreef Karstman het volgende:
Ik heb even getwijfeld of ik het wel zou vertellen maar ik doe het toch maar. Ik heb Cool as Ice gezien....
[ afbeelding ]
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, het acteerwerk, de personages, het verhaal, de locaties, de muziek, het haar, de kleding, de danspasjes, de slow/mo tuinslangsproeiscene.... Ik denk dat het het beste is dat we hier nooit meer over praten.
cool as ice _O_
  Boks-Chick zondag 29 mei 2011 @ 15:10:23 #202
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97457237
quote:
[ afbeelding ]
:D dapper!
lolwut
pi_97459375
Dit weekend stond in het teken van het talent van Ellen Page
Eerst Super

Geweldige film over gewone maar wel erg sullige Frank D´Arbo wiens toch al labiele vrouw wordt verleid door een drugdealer. Hij raakt daar zo van in de war dat hij besluit een superheld te worden, The Crimson Bolt. De superheld is als onbeholpen als Frank zelf maar wel met een geweldige catchfrase: Shut up Crime! Ellen Page speelt de ultieme nerdbabe die niets liever wil dan de sidekick te worden van de nieuwe superheld. Bij vlagen aandoenlijk, bij vlagen over de top maar erg goed. Dikke 8.

Peacock

Ik vond deze een beetje moeilijk. Ik heb sowieso wat moeite met Cillian Murphy waarschijnlijk door z'n enorm blauwe ogen en androgyne gezicht. Wat hem voor deze film de ideale acteur maakt om de hoofdrol te spelen. In deze psychologische thriller speelt hij een schichtige bankmedewerker wiens strak gereguleerde leventje wreed wordt verstoord door een ongeluk met een ontspoorde trein. Dan staakt ook nog eens Maggie (Ellen Page) op de stoep met een jochie van 2 aan de hand.
Ik ging helemaal blanco in de film (wist alleen dat Ellen Page er in speelde) en het was zeker in het begin een bevreemdende ervaring. Maar gaandeweg wordt je wel gegrepen, ook door het sterke spel van Murphy, die je meesleept in de innerlijke strijd van hoofdpersoon. Prima bijrollen van Susan Sarandon en Ellen Page maar wat Bill Pulman daar nou precies doet... Al met al een dikke 7.

Hard Candy

De film begint met een chatsessie tussen thonggrrrrl14 en Lensman319 en uit dat gechat weet je al dat het misgaat zeker als ze besluiten af te spreken. Eenmaal in het huis van Lensman319 komt het kat en muisspel echt op gang en zit het verhaal vol spanning, emotie en verassingen. Prima uitgewerkt verhaal, genoeg spanning en sterk spel van beide hoofdpersonen, een dikke 7,5.

Juno en Mouth to Mouth ligt nog op de plak voor later deze week.
Whiskyplankje
pi_97462637
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:14 schreef Karstman het volgende:
Dit weekend stond in het teken van het talent van Ellen Page
Eerst Super
[ afbeelding ]
Geweldige film over gewone maar wel erg sullige Frank D´Arbo wiens toch al labiele vrouw wordt verleid door een drugdealer. Hij raakt daar zo van in de war dat hij besluit een superheld te worden, The Crimson Bolt. De superheld is als onbeholpen als Frank zelf maar wel met een geweldige catchfrase: Shut up Crime! Ellen Page speelt de ultieme nerdbabe die niets liever wil dan de sidekick te worden van de nieuwe superheld. Bij vlagen aandoenlijk, bij vlagen over de top maar erg goed. Dikke 8.

Peacock
[ afbeelding ]
Ik vond deze een beetje moeilijk. Ik heb sowieso wat moeite met Cillian Murphy waarschijnlijk door z'n enorm blauwe ogen en androgyne gezicht. Wat hem voor deze film de ideale acteur maakt om de hoofdrol te spelen. In deze psychologische thriller speelt hij een schichtige bankmedewerker wiens strak gereguleerde leventje wreed wordt verstoord door een ongeluk met een ontspoorde trein. Dan staakt ook nog eens Maggie (Ellen Page) op de stoep met een jochie van 2 aan de hand.
Ik ging helemaal blanco in de film (wist alleen dat Ellen Page er in speelde) en het was zeker in het begin een bevreemdende ervaring. Maar gaandeweg wordt je wel gegrepen, ook door het sterke spel van Murphy, die je meesleept in de innerlijke strijd van hoofdpersoon. Prima bijrollen van Susan Sarandon en Ellen Page maar wat Bill Pulman daar nou precies doet... Al met al een dikke 7.

Hard Candy
[ afbeelding ]
De film begint met een chatsessie tussen thonggrrrrl14 en Lensman319 en uit dat gechat weet je al dat het misgaat zeker als ze besluiten af te spreken. Eenmaal in het huis van Lensman319 komt het kat en muisspel echt op gang en zit het verhaal vol spanning, emotie en verassingen. Prima uitgewerkt verhaal, genoeg spanning en sterk spel van beide hoofdpersonen, een dikke 7,5.

Juno en Mouth to Mouth ligt nog op de plak voor later deze week.
Als die Hard Candy mij niet bevalt word ik zo boos op jou ;)
pi_97464543
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:50 schreef HipHopDesk het volgende:

[..]

Als die Hard Candy mij niet bevalt word ik zo boos op jou ;)
Gruwelfilm. :'(
pi_97465171
gezien:

Hardwired
(2009)

IMDB 4,7
mijn cijfer 6,5
Na een tragisch ongeluk verliest Luke Gibson niet alleen z’n zwangere vrouw; ook z’n complete geheugen is hij kwijt. Hexx Corporation, een innovatief psychisch centrum, installeert echter een implantaat in Luke’s hoofd waardoor hijzelf in leven blijft. De implantaat is daarentegen niet zonder gevolgen als blijkt dat Hexx Corporation sinistere plannen heeft met de nieuwe technologie.

snap niet waarom de film zo slecht is, het verhaal is erg goed, het is geen A-film qua kwaliteit,
maar hij kijkt gewoon erg lekker weg

Broken Flowers
(2005)

IMDB: 7,2
Mijn cijfer: 7,5

Vijftiger Don Johnston heeft al heel wat vrouwen versleten, en hij staat op het punt gedumpt te worden door zijn huidige, heel wat jaartjes jongere geliefde (Julie Delpy). Kort daarop ontvangt hij een geheimzinnige brief waarin hem wordt medegedeeld dat hij een zoon heeft, ooit verwekt bij één van zijn vroegere vriendinnen. Afzender onbekend. Aangespoord door zijn buurman Winston (Jeffrey Wright, een Jamaicaanse stoner), die deze verrassende wending in Don's leven als één groot avontuur ziet, besluit hij op reis te gaan door de VS om verhaal te halen bij zijn exen. De onverwachte bezoeken aan deze vier vrouwen zullen geheel uiteenlopend uitpakken, maar door de confrontatie met zijn verleden aan te gaan, realiseert Don zich ook wat voor een man hij eigenlijk is.

erg leuke film, deze moet je eigenlijk gezien hebben..

voor de rest nog een hele rits films gezien, maar denk niet dat jullie dat waarderen als ik er een stuk of 20 plaats ..

[ Bericht 0% gewijzigd door dan13lv op 29-05-2011 19:32:11 ]
pi_97465255
quote:
[ afbeelding ]
*download*
pi_97465485
Gezien:

World Invasion: Battle Los Angeles
Vermakelijk.. Standaard Amerikaanse legerpropaganda.
Voor het verhaal maakt het ook weinig uit of het Aliens, Afghanen, Irakezen of Evil Bunnies zijn.. 5/10

Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Blijft erg goed! 8/10
  zondag 29 mei 2011 @ 19:20:02 #209
321412 Baker_Boy
Kereltje van de bakker
pi_97465522
Ben nu Batman aan het kijken. Ken hem al maar hij blijft goed, hierna de Dark Night. ^O^
- Resistance is futile
- Face down, Ass UP!!!
- Is anything better than see a glimpse of a stocking top under a girl skirt?
  zondag 29 mei 2011 @ 19:47:28 #210
286575 Roces18
Chef de party
pi_97466570
Dark Knight kom overigens vanavond op televisie veronica dacht ik. *Helaas ken ik hem al*
pi_97466615
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:47 schreef Roces18 het volgende:
Dark Knight kom overigens vanavond op televisie veronica dacht ik. *Helaas ken ik hem al*
Echt een film die ik met graagte weer ga kijken. Een topfilm, met Ledger als freaky hoogtepunt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 mei 2011 @ 20:00:53 #212
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_97467164
Clerks II
Toch niet zo leuk waar ik vooraf op gehoopt had. Tuurlijk heeft het zijn hilarische momenten, maar die irritante Randall werkte nogal op mijn zenuwen, ook al had hij helemaal gelijk over Lord of The Rings. Cijfer: 6,5

Crank: High Voltage
Potdikke, wat een debiliserende drukke film is dit. Ik vond deel 1 al zo kut, maar dit is nog kutter. Ik verwacht echt geen hoogstaand meesterwerkje, maar een beetje redelijk verhaal, toffe actie met leuke grappen in plaats van al die puberale schijtlolligheid kan d'r toch wel vanaf. Dit is verreweg één van de kutste films die ik de afgelopen tijd gezien heb ;(. Cijfer: 3,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 29 mei 2011 @ 20:08:08 #213
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_97467507
Crank niet waarderen. _O- Injecteer wat testosteron zou ik zeggen.
Bedankt Hans.
pi_97467539
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:08 schreef bascross het volgende:
Crank niet waarderen. _O- Injecteer wat testosteron zou ik zeggen.
_O_ _O_

Banlieue 13, ook zo'n heerlijke mannenfilm.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_97468289
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:12 schreef DJKoster het volgende:

[..]

*download*
Ik heb je gewaarschuwd :D
Whiskyplankje
  zondag 29 mei 2011 @ 22:15:33 #216
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_97475285

The Fighter (2010)
Briljante film. De film gaat over boksen en is een klassiek verhaal met bekende trekjes van de gemiddelde boxing-film maarrrr hier is meer aan de hand. De bokser (Wahlberg) is onderdeel van een dominante disfunctionele familie - soort van white trash. Met een oudere broer die inmiddels afgegleden is naar een junkie status, en die geweldig vertolkt wordt door Christian Bale. De invloed van de familie in een arm milieu en de onmogelijkheid je daaraan te onttrekken, deze film gaat ergens over. Er is één nadeel en dat is dat Marc Wahlberg lijkt op de Nederlandse nieuwslezer Twan Huys. En als je dat eenmaal ziet, blijf je het zien :D
8,5/10
IMDB 8/10
Overal verstand van.
pi_97476600
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:24 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik heb je gewaarschuwd :D
Ik ben wel wat gewend, ben al een tijdje fan van de films van http://www.theasylum.cc/. :P
  zondag 29 mei 2011 @ 22:55:31 #218
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97477650
Mars need moms (2011)

Mooiste animatie film ooit gezien wat betreft gfx/animatie. Verbluffend! Maar ... dan is het zo'n gaar cliche verhaal. Bah bah bah. Het kostte meer dan 160.000.000 om het te maken en dan haal je tot dusverre slechts 40 miljoen op met een opening van onder de 10 miljoen. Wat een geld is hier weggegooid! :'(

imdb; 4.1
zelf; 4.1
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 mei 2011 @ 23:11:13 #219
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_97478388
^Bizar verhaal rond die film ja, heeft Disney een aardige investering gekost en is bij niemand op de radar voorgekomen en niet verassend dan ook totaal geflopt.
Staat erg hoog in de top 10 grootste filmflops ooit.
  zondag 29 mei 2011 @ 23:21:27 #220
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_97478968
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^Bizar verhaal rond die film ja, heeft Disney een aardige investering gekost en is bij niemand op de radar voorgekomen en niet verassend dan ook totaal geflopt.
Staat erg hoog in de top 10 grootste filmflops ooit.
Mja ik had er al wat over gehoord van 1 van de grootste filmflops ooit vandaar dat ik hem toch even wou bekijken. En het is zo zonde want de animatie technieken die ze gebruiken zijn best 'wow' te noemen.

Ik heb ook zo m'n vraagtekens hoe de Disney executives dit werkje hebben goedkeuren :|W
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97480760

zojuist gezien, krijgt geen hoge cijfers maar van mij wel !
  maandag 30 mei 2011 @ 00:03:48 #222
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97480861
Koroshi no rakuin (Branded to Kill) (1967, Jap, Seijun Suzuki)
De film deed me nog het meest denken aan een soort van Japanse equivalent van een Jean-Pierre Melville film. Een film uit de jaren '60 die duidelijk geïnspireerd is op Amerikaanse gangster/noir/actie-films uit de jaren '40, maar dan (met een Europees bij Melville) en in dit geval een Japans sausje. Denk veel jazz, whiskey, etc. Soms is de film wat absurdistisch op een goede manier.
Tegen het einde zakt de film wat in. Omdat de hoofdpersoon, een huurmoordenaar, zich in het kat-en-muis-spel met z'n tegenstander de befaamde nummer 1 huurmoordenaar the phantom merkwaardig gedraagt imo. Ik begreep z'n acties (of beter gezegd z'n passiviteit) op dat moment niet zo goed.
In het geheel een uitermate cool filmpje met een heerlijke soundtrack
cijfer: 8
  maandag 30 mei 2011 @ 00:07:14 #223
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97480972
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

The Fighter (2010)
Briljante film. De film gaat over boksen en is een klassiek verhaal met bekende trekjes van de gemiddelde boxing-film maarrrr hier is meer aan de hand. De bokser (Wahlberg) is onderdeel van een dominante disfunctionele familie - soort van white trash. Met een oudere broer die inmiddels afgegleden is naar een junkie status, en die geweldig vertolkt wordt door Christian Bale. De invloed van de familie in een arm milieu en de onmogelijkheid je daaraan te onttrekken, deze film gaat ergens over. Er is één nadeel en dat is dat Marc Wahlberg lijkt op de Nederlandse nieuwslezer Twan Huys. En als je dat eenmaal ziet, blijf je het zien :D
8,5/10
IMDB 8/10
:D Dat vind ik best een groot compliment voor Twan. Er zijn lelijkere mannen waarmee je vergeleken kan worden.
pi_97481106
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
"(...) waardoor ik even dacht dat deze misschien wel boven de middelmatigheid van het huidige filmbestek zou kunnen uitsteken. (...) Het einde was niet helemaal wat ik had gehoopt, maar je moet tegenwoordig ook niet te veel willen."
Ja eh, wat wil je zelf met de poepfilms die je kijkt. Dat zijn allemaal producties van de lopende band die Amerikaanse filmmaatschappijen doorrekenen op basis van ratings op amazon.com. Daar heeft echt alle creativiteit plaatsgemaakt voor de macht van het grote geld, maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel. Zoals jij redeneert is dat je geen zin meer hebt om naar de bakker te fietsen en daarom je ontbijt bij de supermarkt haalt en vervolgens klaagt dat het brood zo smerig is. Veel mensen zijn al lang tevreden met dat brood, maar je weet zelf ook dat je een fijnproever bent en dat je daar diarree van krijgt. Hoe kun je nu een liefhebber zijn als je de culturele film links laat liggen, je jezelf dwingt om op je vrije avond dit soort troep te kijken, en vervolgens narrig gaat zitten klagen over 'de middelmatigheid van het huidige filmbestek'.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mainport op 30-05-2011 01:03:22 ]
Graag op anoniem
pi_97481420

Attenberg
Deze draait nu overal omdat het van de makers van Dogtooth is, zo werkt dat nu eenmaal, dat is vermoedelijk ook de reden dat hij überhaupt goedgekeurd is. Attenberg probeert zo nadrukkelijk absurdistisch en arthouse te zijn, dat het me doet denken aan een schilder die niks kan en daarom verf op het doek smijt om abstracte kunst te maken in de stijl van Jackson Pollock. Waardeloos en een belediging voor de kijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mainport op 30-05-2011 00:33:23 ]
Graag op anoniem
  maandag 30 mei 2011 @ 00:55:13 #226
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97482607
Zombieland
http://www.imdb.com/title/tt1156398/

Wat kan ik zeggen, zombies zijn meestal goed, en als Emma Stone er dan ook nog in speelt ben ik verkocht. Verhaal is niet heel origineel verder, maar ik vond het een leuke film. Leuke gastrol van Bill Murray ook :)

IMDb: 7,8
Ik: 8,0(waarvan een half punt extra want Emma Stone O+ )

Edit: Toch maar een 8 want er zat een leuk romantisch subplot in :)
pi_97482921
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:55 schreef Verbodsbord het volgende:
Zombieland
http://www.imdb.com/title/tt1156398/

Wat kan ik zeggen, zombies zijn meestal goed, en als Emma Stone er dan ook nog in speelt ben ik verkocht. Verhaal is niet heel origineel verder, maar ik vond het een leuke film. Leuke gastrol van Bill Murray ook :)

IMDb: 7,8
Ik: 8,0(waarvan een half punt extra want Emma Stone O+ )

Edit: Toch maar een 8 want er zat een leuk romantisch subplot in :)
De stijl van Zombieland is ook zo tof..met die regels zoals de Double Tap enzo :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 30 mei 2011 @ 01:10:01 #228
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97482988
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 01:07 schreef Tim86 het volgende:

[..]

De stijl van Zombieland is ook zo tof..met die regels zoals de Double Tap enzo :D
Precies :) (en Emma Stone is heel leuk om naar te kijken)
Maar door die regels(zag daar gister een stukje van op tv) had ik wel zoiets van: Tof die moet ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien maar eens een zombie-survival-guide aanschaffen. :+
pi_97483086
Ik heb net achter elkaar Defendor en Super gekeken.

Beide goede films. Vergeleken met Kickass wat serieuzer, maar kwa verhaal veel interessanter.
  maandag 30 mei 2011 @ 08:01:48 #230
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_97485483

Shutter (2004)
IMDB: 7.2/10 (10,911 votes)
Mijn: 7.5/10

Verhaal
A young photographer and his girlfriend discover mysterious shadows in their photographs after a tragic accident. They soon learn that you can not escape your past.

Mening
Een van de engste horrors die ik ooit zag. Was nooit een ontzettende fan van de Aziatische film. (The Ring, Grudge etc.) Na deze te hebben gezien (was alweer een tijd terug) ga ik zeker weten meer Aziatische horrors kijken. Ik heb al heel wat horrors gezien in mijn leven, maar dit is de enige waardoor ik eventjes echt bang werd in het donker…Met name het einde van de film leverde me regelrecht kippevel op. Denk niet dat ik deze ooit nog een keer durf te kijken,
Helaas is er ook weer een Hollywoodversie op de markt gebracht. Zorg ervoor dat, wanneer je deze wilt zien, je de Aziatische versie downloadt.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  maandag 30 mei 2011 @ 08:25:30 #231
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_97485661
LoL @ Karstman, Cold as Ice *O*

Gisteren gezien:
66. Perfume: The Story of a Murderer (Tom Tykwer, 2006) :: 8.2

Wat een geweldig verfrissende film, dat ik deze nooit eerder gezien heb! Een film over een jongen met een uitzonderlijke neus, die de geur van vrouwen wil 'vangen'. het speelt zich af in middeleeuws Frankrijk (?) en heeft een prachtig decor. Goed verhaal, goed acteerwerk, mooie kostuums en aardige muziek. De clou is wel apart/bizar, maar desalniettemin wel erg cool. Dikke aanrader!

En meteen de lijst van deze maand:

Films
65. Hævnen (Susanne Bier, 2010) :: 8.2
66. Perfume: The Story of a Murderer (Tom Tykwer, 2006) :: 8.2
67. Five Minarets in New York (Mahsun Kirmizigül, 2010) :: 6.5
68. Kill the Irishman (Jonathan Hensleigh, 2011) :: 6.5
69. You Will Meet a Tall Dark Stranger (Woody Allen, 2010) :: 6.3
70. Rio (Carlos Saldanha, 2011) :: 6.0

Series
71. CSI: Crime Scene Investigation - Seizoen 11 (Ann Donahue, Anthony E. Zuiker, 2000) :: 8.6

[ Bericht 93% gewijzigd door SnuggLe op 30-05-2011 08:36:01 ]
  maandag 30 mei 2011 @ 12:59:48 #232
134538 chansadres
Black & White
pi_97492562
Gisteren The Hangover 2 gezien. Aardig vervolg op het geniale 1e deel. Jammer genoeg blijft Todd teveel op hetzelfde pad wandelen. Herkenningspunten zijn leuk maar dit sloeg nergens op. Grappen waren wel erg leuk. Einde vond ik jammer.

7,0
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_97492615

quote:
Een getrouwde man krijgt toestemming van zijn vrouw om een affaire aan te gaan. Het loopt uit de hand als ook zijn vrouw een buitenechtelijke relatie begint.
Leuke film, wel een paar x moeten lachen. Verhaal is flinterdun en je ziet het einde al aankomen. een 7.

quote:
The Dilemma gaat over een man die erachter komt dat de vrouw (Ryder) van zijn beste vriend (James) vreemd gaat met een andere man (Tatum).
1 woord: baggerfilm, hoe kan je met zulke leuke acteurs zo'n film maken? Een 4.

quote:
Deze film is losjes gebaseerd op het bekende sprookje van Roodkapje. Valerie, het meisje met de rode kap, is verliefd op Peter maar hij ouders wil dat ze trouwt met Henry. Dan horen ze dat Valerie's oudere zus is gedood door een weerwolf. Valerie krijgt het vermoeden dat ze de weerwolf kent.
Opzich geen heel verkeerde film. De weerwolf ziet er een beetje geanimeerd uit :D Als je twilight een leuke serie vond, vind je deze wel ok! een 6.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:25:04 #234
57047 macondo
pi_97493278
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:01 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Leuke film, wel een paar x moeten lachen. Verhaal is flinterdun en je ziet het einde al aankomen. een 7.

[ afbeelding ]

[..]

1 woord: baggerfilm, hoe kan je met zulke leuke acteurs zo'n film maken? Een 4.

[ afbeelding ]

[..]

Opzich geen heel verkeerde film. De weerwolf ziet er een beetje geanimeerd uit :D Als je twilight een leuke serie vond, vind je deze wel ok! een 6.
Waarom verkwisten mensen hun tijd aan dit soort baggerfilms? Eentje - kan gebeuren - maar drie? :?
Overal verstand van.
pi_97493915
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:25 schreef macondo het volgende:

[..]

Waarom verkwisten mensen hun tijd aan dit soort baggerfilms? Eentje - kan gebeuren - maar drie? :?
hohohoho hall pass was wel ok! Red riding hood ook wel! Alleen the dilemma was niet ok! Terwijl die acteurs altijd grappig zijn.

En daarnaast, ik heb al zoveel films gezien dat ik soms niet meer weet wat ik nog moet kijken ;)
pi_97495558
Water for Elephants

quote:
Drama met Robert Pattinson als een jongeman die een baantje krijgt bij een circus en verliefd wordt op de beeldschone vrouw van de directeur

Jacob is een student dierengeneeskunde uit een armere buurt, die door toeval terecht komt in de magische wereld van een rondreizend circus. Daar wordt hij verliefd op de grote ster, Marlena. Samen ontdekken ze in moeilijke tijden de schoonheid van het leven en komen ze nog dichter tot elkaar door de liefde en toewijding voor een speciale olifant. Ze moeten echter wel de woede weerstaan van Marlena's charismatische, maar gevaarlijke echtgenoot, de circusbaas August.

Water For Elephants is een verfilming van de gelijknamige bestseller.

Leuke film. Niet geweldig maar goed genoeg om hem helemaal te kijken :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 30-05-2011 15:59:33 ]
pi_97495925
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[ afbeelding ]

Leuke film. Niet geweldig maar goed genoeg om hem helemaal te kijken :)
En over welke film gaat het?

Nooit alleen plaatje plaatsen, ik zie niks namelijk.
pi_97496120
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef JDx het volgende:

[..]

En over welke film gaat het?

Nooit alleen plaatje plaatsen, ik zie niks namelijk.
Sorry :) Water for Elephants

quote:
Drama met Robert Pattinson als een jongeman die een baantje krijgt bij een circus en verliefd wordt op de beeldschone vrouw van de directeur

Jacob is een student dierengeneeskunde uit een armere buurt, die door toeval terecht komt in de magische wereld van een rondreizend circus. Daar wordt hij verliefd op de grote ster, Marlena. Samen ontdekken ze in moeilijke tijden de schoonheid van het leven en komen ze nog dichter tot elkaar door de liefde en toewijding voor een speciale olifant. Ze moeten echter wel de woede weerstaan van Marlena's charismatische, maar gevaarlijke echtgenoot, de circusbaas August.

Water For Elephants is een verfilming van de gelijknamige bestseller.

maandag 30 mei 2011 @ 15:27:05 #239
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97497635
Mensen die plaatjes posten die niet werken en dan ook geen titel vermelden :') :N
pi_97498357
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mensen die plaatjes posten die niet werken en dan ook geen titel vermelden :') :N
als je nou iets verder kijkt ipv direct commentaar te leveren had je gezien dat ik daarna nog iets had gepost.

En bij mij doet het plaatje het wel -O-
  maandag 30 mei 2011 @ 15:46:22 #241
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97498501
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

als je nou iets verder kijkt ipv direct commentaar te leveren had je gezien dat ik daarna nog iets had gepost.

Doe eens ctrl-f5.
pi_97499050
gefixed :)
  maandag 30 mei 2011 @ 16:11:27 #243
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_97499463
quote:

[..]

Als je nou gewoon direct de titel plaatst met imdb-link.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:15:10 #244
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97499618
quote:

[..]

Het was ook niet zo zeer alleen tegen jou gericht. Maar meer in het algemeen. Zie het steeds vaker gebeuren. En erger me er dood aan.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:58:18 #245
286575 Roces18
Chef de party
pi_97501567
It's Kind of a Funny Story

De zestien jaar oude Craig (Keir Gilchrist) is overspannen door de stress die de problemen van een tiener zijn met zich meebrengen. Hij laat zich opnemen in een inrichting waar hij door het sluiten van de jeugdafdeling in de volwassenenafdeling terechtkomt. Hij wordt daar snel vrienden met Bobby (Zach Galifianakis), die zijn mentor en beschermer wordt. Craig voelt zich daar aangetrokken tot zijn leeftijdgenoot Noelle (Emma Roberts O+ ). Wanneer hem een minimale verblijftijd van vijf dagen wordt opgelegd, wordt Craig ondersteund door vriendschappen binnen en buiten de inrichting en leert hij meer over leven, liefde en de druk die opgroeien met zich meebrengt.

Een aardige film die vooral luchtig en een tikje vreemd is. Niet echt grappig of iets dergelijks maar er zitten wel goede stukjes in. Kijkt lekker vlot weg en verveeld ook niet maar het is zeker geen hoogstaand werk. Leuk om een keer gezien te hebben maar veel meer is het ook niet.

6,8
  maandag 30 mei 2011 @ 18:24:15 #246
277821 pugehenis
keytar hero
pi_97504913
Limitless

A writer discovers a top-secret drug which bestows him with super human abilities.

Erg gave film, kijkt lekker weg en de (camera) effecten die er worden gebruikt zijn erg mooi gedaan. Je ziet gelijk dat de film veel beter is dan de meeste films in dit genre. Op een paar plotholes na een hele mooie film.

Cijfer 8 imdb 7,3
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_97506740
Herzien (1e keer was pas vorige maand, maar nu met een maat van me -die totaal niet oplette tijdens de film, maar dat lag niet aan de film-):

Che Parte Uno (2008)
Benicio del Toro zet een ijzersterke en karaktervolle Ernesto Guevara neer in deze spannende, mooie, boeiende film met mooie gevechten, landschappen en personages. Heb er ook een hoop van geleerd, wist niks van dit bizarre stukje Latijns-Amerikaanse geschiedenis.
8.7/10 (IMDB: 7.3/10)

maandag 30 mei 2011 @ 19:20:01 #248
286575 Roces18
Chef de party
pi_97507308
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:06 schreef El_Matador het volgende:
Herzien (1e keer was pas vorige maand, maar nu met een maat van me -die totaal niet oplette tijdens de film, maar dat lag niet aan de film-):

Che Parte Uno (2008)
Benicio del Toro zet een ijzersterke en karaktervolle Ernesto Guevara neer in deze spannende, mooie, boeiende film met mooie gevechten, landschappen en personages. Heb er ook een hoop van geleerd, wist niks van dit bizarre stukje Latijns-Amerikaanse geschiedenis.
8.7/10 (IMDB: 7.3/10)
Is dit qua snelheid en spanning te vergelijken met Mesrine?
pi_97507350
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Is dit qua snelheid en spanning te vergelijken met Mesrine?
Die ken ik niet. Ff opzoeken...

Ziet er goed uit. Vincent Cassel is vet. Ook in Banlieue 13. ^O^

Che is niet zo snel inderdaad, dat viel me de 2e keer op. Maar vette actie man. Erg goed gedaan.

pi_97508014
Rango

Op een paar grapjes na in het begin, vond ik er niet zoveel aan. Mooi gemaakt allemaal trouwens, dat wel, maar ik vond het ook allemaal niet zulke leuke karakters.

6.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:41:17 #251
286575 Roces18
Chef de party
pi_97508242
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Che is niet zo snel inderdaad, dat viel me de 2e keer op. Maar vette actie man. Erg goed gedaan.
Oke dan ga ik hem ook maar eens kijken (zie wel een beetje tegenop de lengte van de film eigenlijk)
  maandag 30 mei 2011 @ 20:11:20 #252
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97509599
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

che kijk je toch niet voor de actie. Het ziet er allemaal prima uit maar voor het spektakel hoef je het niet te doen. Vond het zelf wel aardig om te zien maar deel 2 heb ik een jaar na dato nog steeds niet gekeken. Deel 1 had ik ook al een tijdje liggen en was er niet zo happig op om 'm te kijken. Totaal niet te vergelijken met Public Enemy nr 1, op geen enkel vlak.
pi_97509794
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:11 schreef planethugo het volgende:

[..]

che kijk je toch niet voor de actie. Het ziet er allemaal prima uit maar voor het spektakel hoef je het niet te doen. Vond het zelf wel aardig om te zien maar deel 2 heb ik een jaar na dato nog steeds niet gekeken. Deel 1 had ik ook al een tijdje liggen en was er niet zo happig op om 'm te kijken. Totaal niet te vergelijken met Public Enemy nr 1, op geen enkel vlak.
Ik keek hem niet voor de actie, maar ook de 2e keer vielen me de geniale actiescenes op. Het is heel goed gedaan gewoon. En dat maakt dat je helemaal in de film zit. De afwisseling tussen tekst en gevecht houdt het spannend. Sowieso goed camerawerk en geluid.

pi_97510525
Mouth to Mouth

Meisje van een jaar of 15 Sherry (Ellen Page) loopt van huis weg en reist van Engeland naar Berlijn om met een belangengroep van daklozen voor daklozen (en drugsverslaafden) mee te reizen om de wereld te verbeteren. In deze coming of age roadmovie draait het om de zoektocht naar zichzelf en om de groep want is het doel echt zo duidelijk, de intenties echt zo nobel en wat doen we als het even tegenzit.

"Tja wat moet ik hier nou mee", was heel lang het gevoel dat ik hierbij had. Het is een onderwerp waar ik helemaal niks mee heb en ik me absoluut niet kan voorstellen dat ik in een dergelijke situatie terecht zou komen en mee zou gaan reizen met zo'n groep. Maar toch bleef het verhaal wel boeien. De film en het verhaal is vrij rauw en het oogt ruw geschoten, budget zal wel niet hoog zijn geweest maar het werkt wel. De personages worden over het algemeen goed neergezet en Ellen Page bewijst haar kracht weer eens en is geknipt ( ;) ) voor de rol. Ik snapte alleen niet waarom ze niks aan haar accent hebben gedaan. Een 7 mag wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karstman op 30-05-2011 20:45:49 ]
Whiskyplankje
pi_97510752
The Hangover part 2

Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, dingen gaan (weer) niet zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...

IMDB: 7.1
Mijn Cijfer: 8.0
pi_97514159
The Hangover 4.2 / 10
Heb mij goed vermaakt en dat was ook de bedoeling van de film. Maar volgens mij hebben ze het scenario er bij gepakt van deel 1 en alleen de plaats veranderd.
pi_97520146
Hall Pass

Was best een leuke film, alleen kwam erg laat op gang.

7-
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:27:55 #258
57047 macondo
pi_97539491
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:59 schreef JDx het volgende:
Hall Pass

Was best een leuke film, alleen kwam erg laat op gang.
7-
Uhh iets meer informatie? Dat je een film kijkt interesseert ons geen zak natuurlijk, we willen weten waar hij over gaat en wat je er nu van vond. Hall Pass - is het een western? comedy? is het een oude/nieuwe film? Mag er een plaatje bij?

(edit : en dan ook nog eens gaan klagen over "kutlijstjes" terwijl je inhoudsloze berichtjes spamt dat je "een" film gezien hebt, je moet maar durven JDx)

Mei
Films
38. Dodge City (Michael Curtiz, 1939) :: 7.0
39. Groundhog Day (Harold Ramis, 1993) :: 8.0
40. You Will Meet a Tall Dark Stranger (Woody Allen, 2010) :: 7.5
41. Repulsion (Roman Polanski, 1965) :: 6.5
42. Cool Hand Luke (Stuart Rosenberg, 1967) :: 7.0
43. Mary and Max (Adam Elliot, 2009) :: 8.5
44. Il gattopardo (Luchino Visconti, 1963) :: 6.5
45. Synecdoche, New York (Charlie Kaufman, 2008) :: 5.0
46. It Happened One Night (Frank Capra, 1934) :: 8.0
47. Vals Im Bashir (Ari Folman, 2008) :: 8.0
48. The Fighter (David O. Russell, 2010) :: 8.5
49. Trolljegeren (André Øvredal, 2010) :: 7.3

Over The Troll Hunter is al vrij veel geschreven. Het is een Noorse variant op The Blair Witch Project, het gedoe met de "gevonden video" hoeft van mij niet zo nodig. Los daarvan zaten er veel goede grappen in de film met een hilarisch verhaal. Zeer vermakelijk. Nadeel is dat het budget erg laag was, en er best veel met een camera door het bos wordt gerend. En dat gaat wel vervelen op den duur. Buiten dat een prima hilarische film, dat de goede balans weet te vinden tussen een knipoog en serieus een film maken.

Totale speelduur: 1352 min.

Best beoordeeld: Mary and Max, The Fighter (8.5, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Synecdoche, New York (5.0).

Media-verdeling
1.
11.

[ Bericht 1% gewijzigd door macondo op 31-05-2011 15:16:43 ]
Overal verstand van.
pi_97541047
Ohja, die KUT lijsjes weer, tot over 2/3 dagen :P
pi_97542636
The Hangover part 2

Weer behoorlijk wat gelachen maar vond hem toch wat minder dan deel één. Alan & Chow maakte eigenlijk alle grappen en droegen de film. De rest voegde weinig toe (waarom was Doug niet mee :? ). Vooral de sfeer kwam er wat minder uit dan deel één. Niet te min, leuke comedy die een beetje gebukt gaat onder de hoge verwachtingen

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 7.1
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')