Ondertiteling was engels, en nee niet gekochtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:55 schreef casper019 het volgende:
[..]
oe die lijkt me ook cool!!
heb je die met nl ondertiteling kunnen kijken en zonja waar gekocht??
Nou nee, ik denk niet dat dat het is. Ik heb er nog eens over nagedacht, omdat ik het fascinerend vond dat zo'n conflict zo hoog kan oplopen en imho gaat het niet zozeer om het huis, maar om de betekenis die dat huis voor beide mensen heeft. Voor de vrouw is het het huis waarin ze is opgegroeid en het huis dat haar vader na 30 jaar eindelijk heeft afbetaald. Ze heeft dus een sterke emotionele binding met het huis. Voor de man is het huis een kans om zijn gezin een betere toekomst te bieden en ook deze beweegreden is sterk emotioneel geladen. Maar dan nog is het slot wel erg heftig en confronterend.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:04 schreef Mike het volgende:
[..]
Daar gaat het op een gegeven moment niet meer om he? Dat zie je ook altijd bij burenruzies: het gaat vaak om wat kleins, maar men wil gewoon 'winnen' en dat kan erg hoog oplopen.
Uiteraard laten ze zien welke emotionele waarde het huis voor ze heeft, maar als ze de uitkomst hadden geweten, hadden ze het nooit zo hoog op laten lopen.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou nee, ik denk niet dat dat het is. Ik heb er nog eens over nagedacht, omdat ik het fascinerend vond dat zo'n conflict zo hoog kan oplopen en imho gaat het niet zozeer om het huis, maar om de betekenis die dat huis voor beide mensen heeft. Voor de vrouw is het het huis waarin ze is opgegroeid en het huis dat haar vader na 30 jaar eindelijk heeft afbetaald. Ze heeft dus een sterke emotionele binding met het huis. Voor de man is het huis een kans om zijn gezin een betere toekomst te bieden en ook deze beweegreden is sterk emotioneel geladen. Maar dan nog is het slot wel erg heftig en confronterend.
cool as icequote:Op zondag 29 mei 2011 14:42 schreef Karstman het volgende:
Ik heb even getwijfeld of ik het wel zou vertellen maar ik doe het toch maar. Ik heb Cool as Ice gezien....
[ afbeelding ]
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, het acteerwerk, de personages, het verhaal, de locaties, de muziek, het haar, de kleding, de danspasjes, de slow/mo tuinslangsproeiscene.... Ik denk dat het het beste is dat we hier nooit meer over praten.
quote:Op zondag 29 mei 2011 14:42 schreef Karstman het volgende:
Ik heb even getwijfeld of ik het wel zou vertellen maar ik doe het toch maar. Ik heb Cool as Ice gezien....
[ afbeelding ]
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, het acteerwerk, de personages, het verhaal, de locaties, de muziek, het haar, de kleding, de danspasjes, de slow/mo tuinslangsproeiscene.... Ik denk dat het het beste is dat we hier nooit meer over praten.
Als die Hard Candy mij niet bevalt word ik zo boos op jouquote:Op zondag 29 mei 2011 16:14 schreef Karstman het volgende:
Dit weekend stond in het teken van het talent van Ellen Page
Eerst Super
[ afbeelding ]
Geweldige film over gewone maar wel erg sullige Frank D´Arbo wiens toch al labiele vrouw wordt verleid door een drugdealer. Hij raakt daar zo van in de war dat hij besluit een superheld te worden, The Crimson Bolt. De superheld is als onbeholpen als Frank zelf maar wel met een geweldige catchfrase: Shut up Crime! Ellen Page speelt de ultieme nerdbabe die niets liever wil dan de sidekick te worden van de nieuwe superheld. Bij vlagen aandoenlijk, bij vlagen over de top maar erg goed. Dikke 8.
Peacock
[ afbeelding ]
Ik vond deze een beetje moeilijk. Ik heb sowieso wat moeite met Cillian Murphy waarschijnlijk door z'n enorm blauwe ogen en androgyne gezicht. Wat hem voor deze film de ideale acteur maakt om de hoofdrol te spelen. In deze psychologische thriller speelt hij een schichtige bankmedewerker wiens strak gereguleerde leventje wreed wordt verstoord door een ongeluk met een ontspoorde trein. Dan staakt ook nog eens Maggie (Ellen Page) op de stoep met een jochie van 2 aan de hand.
Ik ging helemaal blanco in de film (wist alleen dat Ellen Page er in speelde) en het was zeker in het begin een bevreemdende ervaring. Maar gaandeweg wordt je wel gegrepen, ook door het sterke spel van Murphy, die je meesleept in de innerlijke strijd van hoofdpersoon. Prima bijrollen van Susan Sarandon en Ellen Page maar wat Bill Pulman daar nou precies doet... Al met al een dikke 7.
Hard Candy
[ afbeelding ]
De film begint met een chatsessie tussen thonggrrrrl14 en Lensman319 en uit dat gechat weet je al dat het misgaat zeker als ze besluiten af te spreken. Eenmaal in het huis van Lensman319 komt het kat en muisspel echt op gang en zit het verhaal vol spanning, emotie en verassingen. Prima uitgewerkt verhaal, genoeg spanning en sterk spel van beide hoofdpersonen, een dikke 7,5.
Juno en Mouth to Mouth ligt nog op de plak voor later deze week.
Gruwelfilm.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:50 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Als die Hard Candy mij niet bevalt word ik zo boos op jou
*download*quote:Op zondag 29 mei 2011 14:42 schreef Karstman het volgende:
[ afbeelding ]
Echt een film die ik met graagte weer ga kijken. Een topfilm, met Ledger als freaky hoogtepunt.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:47 schreef Roces18 het volgende:
Dark Knight kom overigens vanavond op televisie veronica dacht ik. *Helaas ken ik hem al*
quote:Op zondag 29 mei 2011 20:08 schreef bascross het volgende:
Crank niet waarderen.Injecteer wat testosteron zou ik zeggen.
Ik heb je gewaarschuwdquote:
Mja ik had er al wat over gehoord van 1 van de grootste filmflops ooit vandaar dat ik hem toch even wou bekijken. En het is zo zonde want de animatie technieken die ze gebruiken zijn best 'wow' te noemen.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^Bizar verhaal rond die film ja, heeft Disney een aardige investering gekost en is bij niemand op de radar voorgekomen en niet verassend dan ook totaal geflopt.
Staat erg hoog in de top 10 grootste filmflops ooit.
quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
The Fighter (2010)
Briljante film. De film gaat over boksen en is een klassiek verhaal met bekende trekjes van de gemiddelde boxing-film maarrrr hier is meer aan de hand. De bokser (Wahlberg) is onderdeel van een dominante disfunctionele familie - soort van white trash. Met een oudere broer die inmiddels afgegleden is naar een junkie status, en die geweldig vertolkt wordt door Christian Bale. De invloed van de familie in een arm milieu en de onmogelijkheid je daaraan te onttrekken, deze film gaat ergens over. Er is één nadeel en dat is dat Marc Wahlberg lijkt op de Nederlandse nieuwslezer Twan Huys. En als je dat eenmaal ziet, blijf je het zien
8,5/10
IMDB 8/10
Ja eh, wat wil je zelf met de poepfilms die je kijkt. Dat zijn allemaal producties van de lopende band die Amerikaanse filmmaatschappijen doorrekenen op basis van ratings op amazon.com. Daar heeft echt alle creativiteit plaatsgemaakt voor de macht van het grote geld, maar dat wist je zelf natuurlijk ook wel. Zoals jij redeneert is dat je geen zin meer hebt om naar de bakker te fietsen en daarom je ontbijt bij de supermarkt haalt en vervolgens klaagt dat het brood zo smerig is. Veel mensen zijn al lang tevreden met dat brood, maar je weet zelf ook dat je een fijnproever bent en dat je daar diarree van krijgt. Hoe kun je nu een liefhebber zijn als je de culturele film links laat liggen, je jezelf dwingt om op je vrije avond dit soort troep te kijken, en vervolgens narrig gaat zitten klagen over 'de middelmatigheid van het huidige filmbestek'.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
"(...) waardoor ik even dacht dat deze misschien wel boven de middelmatigheid van het huidige filmbestek zou kunnen uitsteken. (...) Het einde was niet helemaal wat ik had gehoopt, maar je moet tegenwoordig ook niet te veel willen."
De stijl van Zombieland is ook zo tof..met die regels zoals de Double Tap enzoquote:Op maandag 30 mei 2011 00:55 schreef Verbodsbord het volgende:
Zombieland
http://www.imdb.com/title/tt1156398/
Wat kan ik zeggen, zombies zijn meestal goed, en als Emma Stone er dan ook nog in speelt ben ik verkocht. Verhaal is niet heel origineel verder, maar ik vond het een leuke film. Leuke gastrol van Bill Murray ook![]()
IMDb: 7,8
Ik: 8,0(waarvan een half punt extra want Emma Stone)
Edit: Toch maar een 8 want er zat een leuk romantisch subplot in
Preciesquote:Op maandag 30 mei 2011 01:07 schreef Tim86 het volgende:
[..]
De stijl van Zombieland is ook zo tof..met die regels zoals de Double Tap enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien maar eens een zombie-survival-guide aanschaffen.![]()
Leuke film, wel een paar x moeten lachen. Verhaal is flinterdun en je ziet het einde al aankomen. een 7.quote:Een getrouwde man krijgt toestemming van zijn vrouw om een affaire aan te gaan. Het loopt uit de hand als ook zijn vrouw een buitenechtelijke relatie begint.
1 woord: baggerfilm, hoe kan je met zulke leuke acteurs zo'n film maken? Een 4.quote:The Dilemma gaat over een man die erachter komt dat de vrouw (Ryder) van zijn beste vriend (James) vreemd gaat met een andere man (Tatum).
Opzich geen heel verkeerde film. De weerwolf ziet er een beetje geanimeerd uitquote:Deze film is losjes gebaseerd op het bekende sprookje van Roodkapje. Valerie, het meisje met de rode kap, is verliefd op Peter maar hij ouders wil dat ze trouwt met Henry. Dan horen ze dat Valerie's oudere zus is gedood door een weerwolf. Valerie krijgt het vermoeden dat ze de weerwolf kent.
Waarom verkwisten mensen hun tijd aan dit soort baggerfilms? Eentje - kan gebeuren - maar drie?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:01 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Leuke film, wel een paar x moeten lachen. Verhaal is flinterdun en je ziet het einde al aankomen. een 7.
[ afbeelding ]
[..]
1 woord: baggerfilm, hoe kan je met zulke leuke acteurs zo'n film maken? Een 4.
[ afbeelding ]
[..]
Opzich geen heel verkeerde film. De weerwolf ziet er een beetje geanimeerd uitAls je twilight een leuke serie vond, vind je deze wel ok! een 6.
hohohoho hall pass was wel ok! Red riding hood ook wel! Alleen the dilemma was niet ok! Terwijl die acteurs altijd grappig zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:25 schreef macondo het volgende:
[..]
Waarom verkwisten mensen hun tijd aan dit soort baggerfilms? Eentje - kan gebeuren - maar drie?
quote:Drama met Robert Pattinson als een jongeman die een baantje krijgt bij een circus en verliefd wordt op de beeldschone vrouw van de directeur
Jacob is een student dierengeneeskunde uit een armere buurt, die door toeval terecht komt in de magische wereld van een rondreizend circus. Daar wordt hij verliefd op de grote ster, Marlena. Samen ontdekken ze in moeilijke tijden de schoonheid van het leven en komen ze nog dichter tot elkaar door de liefde en toewijding voor een speciale olifant. Ze moeten echter wel de woede weerstaan van Marlena's charismatische, maar gevaarlijke echtgenoot, de circusbaas August.
Water For Elephants is een verfilming van de gelijknamige bestseller.
En over welke film gaat het?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke film. Niet geweldig maar goed genoeg om hem helemaal te kijken
Sorryquote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef JDx het volgende:
[..]
En over welke film gaat het?
Nooit alleen plaatje plaatsen, ik zie niks namelijk.
quote:Drama met Robert Pattinson als een jongeman die een baantje krijgt bij een circus en verliefd wordt op de beeldschone vrouw van de directeur
Jacob is een student dierengeneeskunde uit een armere buurt, die door toeval terecht komt in de magische wereld van een rondreizend circus. Daar wordt hij verliefd op de grote ster, Marlena. Samen ontdekken ze in moeilijke tijden de schoonheid van het leven en komen ze nog dichter tot elkaar door de liefde en toewijding voor een speciale olifant. Ze moeten echter wel de woede weerstaan van Marlena's charismatische, maar gevaarlijke echtgenoot, de circusbaas August.
Water For Elephants is een verfilming van de gelijknamige bestseller.
als je nou iets verder kijkt ipv direct commentaar te leveren had je gezien dat ik daarna nog iets had gepost.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mensen die plaatjes posten die niet werken en dan ook geen titel vermelden![]()
Doe eens ctrl-f5.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
als je nou iets verder kijkt ipv direct commentaar te leveren had je gezien dat ik daarna nog iets had gepost.
En bij mij doet het plaatje het wel
Als je nou gewoon direct de titel plaatst met imdb-link.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
als je nou iets verder kijkt ipv direct commentaar te leveren had je gezien dat ik daarna nog iets had gepost.
Het was ook niet zo zeer alleen tegen jou gericht. Maar meer in het algemeen. Zie het steeds vaker gebeuren. En erger me er dood aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Is dit qua snelheid en spanning te vergelijken met Mesrine?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:06 schreef El_Matador het volgende:
Herzien (1e keer was pas vorige maand, maar nu met een maat van me -die totaal niet oplette tijdens de film, maar dat lag niet aan de film-):
Che Parte Uno (2008)
Benicio del Toro zet een ijzersterke en karaktervolle Ernesto Guevara neer in deze spannende, mooie, boeiende film met mooie gevechten, landschappen en personages. Heb er ook een hoop van geleerd, wist niks van dit bizarre stukje Latijns-Amerikaanse geschiedenis.
8.7/10 (IMDB: 7.3/10)
Die ken ik niet. Ff opzoeken...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Is dit qua snelheid en spanning te vergelijken met Mesrine?
Oke dan ga ik hem ook maar eens kijken (zie wel een beetje tegenop de lengte van de film eigenlijk)quote:Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Ff opzoeken...
Ziet er goed uit. Vincent Cassel is vet. Ook in Banlieue 13.
Che is niet zo snel inderdaad, dat viel me de 2e keer op. Maar vette actie man. Erg goed gedaan.
che kijk je toch niet voor de actie. Het ziet er allemaal prima uit maar voor het spektakel hoef je het niet te doen. Vond het zelf wel aardig om te zien maar deel 2 heb ik een jaar na dato nog steeds niet gekeken. Deel 1 had ik ook al een tijdje liggen en was er niet zo happig op om 'm te kijken. Totaal niet te vergelijken met Public Enemy nr 1, op geen enkel vlak.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Ff opzoeken...
Ziet er goed uit. Vincent Cassel is vet. Ook in Banlieue 13.
Che is niet zo snel inderdaad, dat viel me de 2e keer op. Maar vette actie man. Erg goed gedaan.
Ik keek hem niet voor de actie, maar ook de 2e keer vielen me de geniale actiescenes op. Het is heel goed gedaan gewoon. En dat maakt dat je helemaal in de film zit. De afwisseling tussen tekst en gevecht houdt het spannend. Sowieso goed camerawerk en geluid.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:11 schreef planethugo het volgende:
[..]
che kijk je toch niet voor de actie. Het ziet er allemaal prima uit maar voor het spektakel hoef je het niet te doen. Vond het zelf wel aardig om te zien maar deel 2 heb ik een jaar na dato nog steeds niet gekeken. Deel 1 had ik ook al een tijdje liggen en was er niet zo happig op om 'm te kijken. Totaal niet te vergelijken met Public Enemy nr 1, op geen enkel vlak.
Uhh iets meer informatie? Dat je een film kijkt interesseert ons geen zak natuurlijk, we willen weten waar hij over gaat en wat je er nu van vond. Hall Pass - is het een western? comedy? is het een oude/nieuwe film? Mag er een plaatje bij?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:59 schreef JDx het volgende:
Hall Pass
Was best een leuke film, alleen kwam erg laat op gang.
7-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |