Dat eerste stuk is gewoon een kwestie van smaak. De lelijk-mooi discussie vind ik niet in dit topic passen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, die dingen zijn over het algemeen erg lelijk. Maar het is wel daadwerkelijk een verslaving en je probeert het stiekem toch wel goed te praten (ook al beweer je zelf van niet). Dat is ook vaak ook een kenmerk van een verslaving.
Maar het idee wat hiervoor werd geopperd is helemaal geen slecht idee: ga naar de huisarts. Hij kan je doorverwijzen en weet hier echt wel raad mee. Zodra je doorverwezen wordt, kun je wel geholpen worden. Maar het is wel belangrijk dat je er iets aan doet, anders heb je dadelijk enorme schulden en ben je nog veel verder van huis.
Minderen helpt rokers ook niet, cold-turkey is nog steeds de beste methode. Wat bij rokers ook helpt is een nep-nicotine product, zeg maar HEMA-kleding.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:11 schreef linpunt het volgende:
[..]
Dat eerste stuk is gewoon een kwestie van smaak. De lelijk-mooi discussie vind ik niet in dit topic passen.
Mhmm, dat vind ik dan ook wel weer erg extreem. Er zijn toch ook miljoenen mensen die roken en er zelf mee stoppen? Er is toch wel een andere manier van stoppen, minderen die veel minder extreem is..
Ja, maar die miljoenen mensen gaan of inderdaad cold turkey of gaan voor een vervangend product, alleen dat minder schadelijk (alhoewel dat nog te bezien valt). Rokers die gestopt zijn gaan of veel kauwgom eten of enorm veel snoep vreten. Als jij stopt met high-end merken kopen of gewoon daadwerkelijk met shoppen van kleding, ga je weer andere producten kopen en jaag je nog steeds je geld er doorheen. En een huisarts is misschien extreem, maar over het algemeen kom je met professionele hulp het verste.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:11 schreef linpunt het volgende:
[..]
Dat eerste stuk is gewoon een kwestie van smaak. De lelijk-mooi discussie vind ik niet in dit topic passen.
Mhmm, dat vind ik dan ook wel weer erg extreem. Er zijn toch ook miljoenen mensen die roken en er zelf mee stoppen? Er is toch wel een andere manier van stoppen, minderen die veel minder extreem is..
cold turkey it is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:19 schreef Zith het volgende:
[..]
Minderen helpt rokers ook niet, cold-turkey is nog steeds de beste methode. Wat bij rokers ook helpt is een nep-nicotine product, zeg maar HEMA-kleding.
Elke keer dat ik dit lees word ik stiekem heel erg verdrietigquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:30 schreef Sushimonster het volgende:
TS, zet al je zooi op Designer Vintage of soortgelijke sites. LET OP, ALLEEN VERKOPEN.
Ik ben eigenlijk niet echt voorstander van wat iedereen hier roept; verkopen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Tamashii het volgende:
Wat voor merken heb je eigenlijk allemaal hangen? Maak hier een verkoop topic dan. Of pm me met je mp link.
Ka-nker.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:07 schreef linpunt het volgende:
[..]
Zo heb ik hakken van Louboutin voor 180 euro v 1800 die ze normaal kosten.
Mag ik ook een pm met die adressen als je blieft?quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:07 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk niet echt voorstander van wat iedereen hier roept; verkopen.
Prêt-a-potrer van Chanel, Bottega Veneta, Louboutin, Sjaak Hullekes, Prada, Rock & Republic, SiS Spijkers & Spijkers en shitload aan Mango, Zara, H&M..
maar dan heb ik liever dat ik je de adressen van de depots pm waar ik het vandaan heb.. Ik koop meestal van grote merken niet in de winkels zelf maar bij een depot waar ze kleding hebben van 1-2 seizoenen terug.. Zo heb ik hakken van Louboutin voor 180 euro v 1800 die ze normaal kosten.
Dat heb ik dus gedaan. Loser dat ik ben ging ik weer vervangeing zoeken, terwijl ik ze voor veel goedkoper had verkocht dan dat ik ze had gekocht..quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Mag ik ook een pm met die adressen als je blieft?![]()
Als je je kleding niet wilt verkopen, moet je dat vooral niet doen. Sterker nog, je zou daardoor sneller het idee krijgen om weer meer kleding te kopen.
Is dit serieus? Nee, je overdrijft toch? Ik heb twee paar schoenen.. LOLquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:46 schreef linpunt het volgende:
65 paar schoenen (voor "dagelijks" gebruik)
3 kasten vol met kleding
4 tassen vol make-up
honderden accessoires..
Alweer vind ik mezelf in een situatie waar ik vanalles wil hebben maar eigenlijk niets kan kopen. Ik ga eenzaam en alleen eindigen in een appartement wat is ingericht als inloopkast en mijn enige vrienden zullen mijn overpriced schoenen zijn, schoenen waar ik voor het merk heb betaald. Omdat ik zo stom ben om elke keer een koop als een "investering" te zien.
Maar morgen vertrek ik naar Parijs en ik weet zeker dat ik in een samplesale terecht kom.. help!
Hahahaha, dit is ook cool.. Zullen we een keer samen in bed gaan shoppen..?quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:25 schreef Tamashii het volgende:
Ik vond je niet dom hoor. Herken me zelf er wel in.heb alleen nooit tijd om echt te winkelen, dus doe alles online in bed. XD in Frankrijk kom ik overigens bijna nooit.
Ik besloot vorig jaar eens te upgraden van 2 paar naar 5 paar, om wat variatie te houden, en meteen waren de eerste reacties "waar de fuck heb je zoveel schoenen voor nodig"quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:53 schreef Retronix het volgende:
[..]
Is dit serieus? Nee, je overdrijft toch? Ik heb twee paar schoenen.. LOL
Bedankt voor als ik ooit weer naar Parijs ga.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:24 schreef linpunt het volgende:
God. Iedereen vindt me dus dom dat ik verslaafd ben maar vraagt toch om een shot?
Als je in Parijs bent, moet je met de metro eruit bij het Opera (stop heet ook Opera). Richting Printems/La Fayette zit een 'Luxury Depot'. Maar als je echt 10% wil betalen voor wat ze echt vragen moet je naar Depot erm kak.. het zit dichtbij een park waar je de eiffeltoren van echt heel dichtbij kan zien.. Ik zoek het later wel voor jullie op.
In Nederland moet je je aanmelden bij een shopvip-communitysite, op uitnodiging, dan krijg je ook vaak uitnodigingen voor samplesales, maar daarvoor zou je dan even je e-mail moeten dm/pmen
Wilde net hetzelfde zeggen; van 'help ik heb een verslaving' naar 'hier koop je dit, oh en daar koop je dat! moet je doen!'.quote:Op woensdag 25 mei 2011 02:47 schreef Friek_ het volgende:
Wacht even, is dit topic nu serieus uitgelopen van probleemgeval tot adviesgever?
Flikker toch op met deze onzin, gooi het gewoon naar lifestyle. Kunnen alle huppelkutjes op elkaar losgaan over hun 'problemen'.
Het is ook niet echt nodig volgens linpunt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:15 schreef Catbert het volgende:
Ik krijg sowieso niet echt het idee dat de TS echt van plan is te werken aan haar probleem.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:03 schreef netflanders het volgende:
Dit topic illustreert waarom ik een hekel heb aan materialistische vrouwen.
Nu voel ik mij een drugsdealert.quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Het is ook niet echt nodig volgens linpunt.
• Het zijn blijkbaar nuttige aankopen geweest (want ze wilt het niet verkopen),
• de verslaving staat wat haar betreft onder andere verslavingen qua impact - dus het is niet zo erg,
• en er zijn hele goede redenen waarom ze die aankopen deed; volgens haar is het gewoo nveel beter, en ze kent nog wel wat adresjes voor nieuwsgierigen
Voor iemand met jouw inkomen uberhaupt 180E uitgeven aan 1 paar schoenen is gewoon waanzin.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:53 schreef linpunt het volgende:
Maar ik probeer een beetje het schemergebied voor mij wat duidelijker te maken.. wat is redelijk en wat is echt waanzin..
quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:53 schreef linpunt het volgende:
[..]
Nu voel ik mij een drugsdealert.![]()
Maar ik probeer een beetje het schemergebied voor mij wat duidelijker te maken.. wat is redelijk en wat is echt waanzin..
Dit is waanzin. Met alle respect hoor, maar een vrouw zoals jij kan ik a) niet serieus nemen, en b) vind ik ondanks welk uiterlijk dan ook totaal onaantrekkelijk.quote:65 paar schoenen (voor "dagelijks" gebruik)
3 kasten vol met kleding
4 tassen vol make-up
honderden accessoires..
Ook veel, maar dan zijn het grotere projectjes, ik ga bijvoorbeeld geen hemd voor mezelf maken waar ik dan weer apart stof voor zou moeten inkopen e.d.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:37 schreef pietkanarie het volgende:
Maar dat Linpunt een opleiding in de mode doet, maakt het er natuurlijk ook niet makkelijker op. Dan word je steeds geprikkeld natuurlijk.
Maak je ook wel eens kleding voor jezelf??
Ik ben nu bezig met project inloopkast, ben nu alle kleding aan het wassen en strijken e.d. zoals het label zegt.. volgensmij ben ik hier nog wel even mee bezigquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:24 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
TS!: I'm sooooooo with you,
I'm also totaly shop-aholic, I'm driving myself totaly nuts
Da kan, ik heb wel 10 van die plastic hakken, slijten teringsnel en zijn niet van leer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik zag laatst super leuke schoenen met hakken en die waren nog minder dan 10¤. Kon je er 17 van kopen i.p.v. 1 voor 170¤.
Je moet het uiteindelijk eigenlijk ook zelf weten. Er zijn ook zat mensen met duizenden euros op de bank die ook schoenen van 5-15 euro kopen. Niets mis mee..quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijn vriendin vond het niet kunnen dat ik een Ray-ban zonnebril kocht van 130 euro of een horloge van 400, zij had een zonnebril van 15 euro.
Licht er denk ik ook maar net aan als je het kan betalen, dan ben je ook vaak bereid iets meer uit te geven dan als je er geen geld voor hebt.
Dat had ik ook.. en toen ging ik veel dingen kopen.. alsnog duur..quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:38 schreef Disavowed het volgende:
Ik koop niet veel, maar meestal is het wel (erg) duur.
Maar voorlopig even niet, ik 'moet' sparen voor een nieuwe(re) auto.
Bull. Bovendien; licht?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:41 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijn vriendin vond het niet kunnen dat ik een Ray-ban zonnebril kocht van 130 euro of een horloge van 400, zij had een zonnebril van 15 euro.
Licht er denk ik ook maar net aan als je het kan betalen, dan ben je ook vaak bereid iets meer uit te geven dan als je er geen geld voor hebt.
Ray-Banquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:41 schreef Snoepje5 het volgende:
De meeste merkzonnebrillen komen allemaal uit dezelfde fabriek. Er zit een winstmarge van 64% op die dingen en ze beschermen je ogen niet beter dan een aanzienlijk goedkoper merkloos exemplaar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:41 schreef Snoepje5 het volgende:
quote:
Ik ben helemaal happy met mijn Sjaak Hullekes-sjaal die ik van mijn werk gekregen hebquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:07 schreef Thisbe het volgende:
Weet je wat jij nodig hebt TS? Een Hermessjaal!
Hoeveel kost zo'n sjaal (quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:19 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik ben helemaal happy met mijn Sjaak Hullekes-sjaal die ik van mijn werk gekregen heb![]()
![]()
HOLY MACARONI OMGquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:56 schreef linpunt het volgende:
[..]
Wel als je nog maar 200 op je rekening hebt staan.. en dat dat ooit een cijfer in de duizend was..
[..]
5.000 ongeveer.. in 2 maanden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |