quote:Dat is geen wetenschap, maar esoterische bullshit. (maar er zijn wel veel wetenschappers van lid geweest, schijnt het)
Op donderdag 20 juni 2002 21:34 schreef Persy het volgende:
wetenschap
quote:Dat heb je voor zover ik weet wel echt mis. Het is wel degelijk ook wetenschap, wat ik ervan weet geloven ze erg in de kracht van het individu en de wetenschappelijke vooruitgang ervan tot een 'beter' mens. Meer kennis--> beter mens, een beetje dat idee.
Op donderdag 20 juni 2002 21:38 schreef julekes het volgende:[..]
Dat is geen wetenschap, maar esoterische bullshit. (maar er zijn wel veel wetenschappers van lid geweest, schijnt het)
quote:iets waar je geen verstand van hebt of niets mee hebt is niet altijd bullshit hoor
Op donderdag 20 juni 2002 21:38 schreef julekes het volgende:[..]
Dat is geen wetenschap, maar esoterische bullshit. (maar er zijn wel veel wetenschappers van lid geweest, schijnt het)
oja.. hier al gekeken? :
http://www.vrijmetselarij.nl
quote:Tja, dat is dus precies mijn vraag. Alles wat ik weet is dat het een geheim genootschap is, waarvan alleen de wetenschap dat je lid bent geen geheim en alles wat je daar doet/ziet wel.
Op donderdag 20 juni 2002 21:35 schreef Lexie het volgende:
Offtopic: wat is een vrijmetselaar nou eigenlijk?
quote:Datgene wat ik ervan weet heb ik uit (toch wel goed bekend staande) literartuur (Oorlog en Vrede en de Slinger van Foucault) en ik vind dat ik de "wetenschap" die zich bezighoudt met de mystiek van creatief rekenen, schuiven met getallen, astrologie, kabala, en aanverwante dingen niet serieus hoeft te nemen.
Op donderdag 20 juni 2002 21:42 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
iets waar je geen verstand van hebt of niets mee hebt is niet altijd bullshit hoor
quote:nah, ik weet er verder ook niets van hoor.. was gewoon een losstaande opmerking
Op donderdag 20 juni 2002 21:45 schreef julekes het volgende:[..]
Of te wel, nee, ik heb er niet veel mee. Maar ik daag jullie uit een serieuze tak van hun wetenschap aan te dragen, om mij te overtuigen.
quote:Dat dacht ik idd ook, dat ons Mat erbij zat (gelijk weer stof voor een leuke complottheorie: Is Pim Fortuyn vermoord door de vrijmetselaars om Matje aan de macht te krijgen
Op donderdag 20 juni 2002 21:43 schreef Phat Lip het volgende:
Mat Herben zit er ook bij geloof ik.. (maar pin me er niet op vast!)oja.. hier al gekeken? :
http://www.vrijmetselarij.nl
quote:een sekte dus..?!
Offtopic: wat is een vrijmetselaar nou eigenlijk?
quote:Ik denk eerder aan een club mannen die het gewoon erg stoer vinden dat niemand anders precies weet wat er in die clubs gebeurt. Als dat bekend was, dan zouden ze zeker niet zo'n goede PR hebben. Een esoterische-klaverjas-club dus.
Op donderdag 20 juni 2002 21:53 schreef mabit het volgende:[..]
een sekte dus..?!
Die mensen kunnen heel vaak hun diepzinnige ei niet kwijt in het dagelijkse leven, en daar zijn ze gewoon prettig onder elkaar en hebben het dan meestal over diepzinnige dingen, zoals op het wetenschappelijk- en filosofische forum hier.
Ik merk het zelf soms ook vaak dat je met jan-en-alleman niet over allerlei diepzinnige (levens)vragen kan hebben, omdat er dan veelal lomp en lacherig over wordt gedaan.
Daarom dat deze mensen een soort "eigen" gemeenschap hebben opgebouwd waar ze het daar wel over kunnen hebben, en op elkaar meer dan 100 procent kunnen vertrouwen.
En als je kijkt naar de harde maatschappij waarin we heden ten dage leven kan ik me dit zeer goed voorstellen.
Ook "vrienden" stellen niet altijd evenveel voor als vroeger, vandaar het broederschap als substitutie.
[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 21-06-2002 21:44]
quote:Goh...de combinatie van deze twee zinnen laat mij ten eerste twijfelen aan de waarde van het woord "intellectueel" en ten tweede is dat clubje dan wel heeeeel vrij metselen...
Op vrijdag 21 juni 2002 21:28 schreef dr.Tesla het volgende:
Zie die vrijmetselarij maar als een filosofisch debatting clubje op intellectueel niveau.Die mensen kunnen heel vaak hun diepzinnige ei niet kwijt in het dagelijkse leven, en daar zijn ze gewoon prettig onder elkaar en hebben het dan meestal over diepzinnige dingen, zoals op het wetenschappelijk- en filosofische forum hier.
quote:Soort van real-life "wetenschap, filosofie & theologie" fok zeg maar?
Zie die vrijmetselarij maar als een filosofisch debatting clubje op intellectueel niveau.
Nog wat dingen die ik dacht te weten (niet zeker..):
- ze zijn allemaal geheel zwart/wit gekleed
- je kan alleen maar 'lid worden' als je door een lid wordt gevraagd..
- ze hebben het een beetje te hoog in hun bol...
quote:"Echte" vrijmetselaars zullen dus NOOIT openbaar toegeven dat ze lid zijn van het genootschap.
Op vrijdag 21 juni 2002 21:28 schreef dr.Tesla het volgende:
Ik ken mensen die lid zijn van de Orde van Vrijmetselaars persoonlijk, ..........
quote:Het is in ieder geval een vergelijking die beter opgaat dan die van je voorgangers hier op dit forum.
Op zaterdag 22 juni 2002 15:55 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Het is gewoon een soort iets serieuzere studentenvereniging voor mannen vanaf de gemiddelde leeftijd, of zie ik dat verkeerd?
En zelf deel ik die vergelijking ook wel ja.
Maar qua hiërarchie, rituelen(symbolen/gebruik van latijnse woorden en de kleding) en feit dat het een soort gemeenschap binnen een gemeenschap is als overliggende laag, kan je het zo wel een beetje zien ja.
quote:Kijk ook eens in The Truth is in Here..., daar vindt je een berg informatie over vrijmetselarij!
Ik zoek mensen die vrijmetselaar zijn, of in ieder geval er iets vanaf weten. Ik ben erg benieuwd hiernaar, want als er een groep is die theologie en wetenschap combineert dan zijn zij het wel. Kan men mij vertellen hoe men over deze groep denkt? Alvast bedankt
[poll] Illuminati
Die Vrijmetselarij he
Illuminati: Gelul of niet?
Vrijmetselarij en Relgie
De Top 13 Illuminati Bloodlines
De toplagen der Illuminati in kaart ?
Wat doet de vrijmetselarij nu precies??
Bekentenissen van een Vrijmetselaar?
New World Order, Illuminati, Bilderberg Pt. 2
Illuminati in het nauw gedreven dankzij forums
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 07-05-2003 03:40]
quote:En ook nog:
Op woensdag 7 mei 2003 15:08 schreef Schorpioen in het topic Illuminati het volgende:New World Order, Illuminati, Bilderberg Pt. 2
quote:Dit topic geen slotje dan?
Op woensdag 7 mei 2003 02:42 schreef the.moderator het volgende:[poll] Illuminati
Die Vrijmetselarij he
Illuminati: Gelul of niet?
Vrijmetselarij en Relgie
De Top 13 Illuminati Bloodlines
De toplagen der Illuminati in kaart ?
Bekentenissen van een Vrijmetselaar?
quote:Bijna al die topics in TRUTH over illuminatie/Vrijmetselarij waar jij naar verwijst zijn allang al door iteejer en MUUS op slot gezet, hoor!
Op woensdag 7 mei 2003 22:11 schreef the.moderator het volgende:[..]
En ook nog:
[..]Dit topic geen slotje dan?
quote:De volgende topics in TRU over vrijmetselarij zijn nog open iig, dat lijkt mij toch meer dan genoeg?
Op donderdag 8 mei 2003 00:25 schreef PHETEP het volgende:[..]
Bijna al die topics in TRUTH over illuminatie/Vrijmetselarij waar jij naar verwijst zijn allang al door iteejer en MUUS op slot gezet, hoor!
quote:Het antwoord op je vraag vindt je in het TRU Archief met een berg aan informatie over deze occulte sekte:
Ik zoek mensen die vrijmetselaar zijn, of in ieder geval er iets vanaf weten. Ik ben erg benieuwd hiernaar, want als er een groep is die theologie en wetenschap combineert dan zijn zij het wel. Kan men mij vertellen hoe men over deze groep denkt? Alvast bedankt
Illuminati
Die Vrijmetselarij he
Vrijmetselarij en Relgie
New World Order, Illuminati, Bilderberg Pt. 2
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 08-05-2003 01:46]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |