abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4679536
Ik zoek mensen die vrijmetselaar zijn, of in ieder geval er iets vanaf weten. Ik ben erg benieuwd hiernaar, want als er een groep is die theologie en wetenschap combineert dan zijn zij het wel. Kan men mij vertellen hoe men over deze groep denkt? Alvast bedankt
Are you gonna bark all day little doggy, or are you gonna bite??
pi_4679556
Offtopic: wat is een vrijmetselaar nou eigenlijk?
pi_4679580
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:34 schreef Persy het volgende:
wetenschap
Dat is geen wetenschap, maar esoterische bullshit. (maar er zijn wel veel wetenschappers van lid geweest, schijnt het)
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_4679627
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:38 schreef julekes het volgende:

[..]

Dat is geen wetenschap, maar esoterische bullshit. (maar er zijn wel veel wetenschappers van lid geweest, schijnt het)

Dat heb je voor zover ik weet wel echt mis. Het is wel degelijk ook wetenschap, wat ik ervan weet geloven ze erg in de kracht van het individu en de wetenschappelijke vooruitgang ervan tot een 'beter' mens. Meer kennis--> beter mens, een beetje dat idee.
pi_4679633
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:38 schreef julekes het volgende:

[..]

iets waar je geen verstand van hebt of niets mee hebt is niet altijd bullshit hoor
  donderdag 20 juni 2002 @ 21:43:51 #6
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_4679652
Mat Herben zit er ook bij geloof ik.. (maar pin me er niet op vast!)

oja.. hier al gekeken? :
http://www.vrijmetselarij.nl

pi_4679667
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:35 schreef Lexie het volgende:
Tja, dat is dus precies mijn vraag. Alles wat ik weet is dat het een geheim genootschap is, waarvan alleen de wetenschap dat je lid bent geen geheim en alles wat je daar doet/ziet wel.
pi_4679673
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

iets waar je geen verstand van hebt of niets mee hebt is niet altijd bullshit hoor

Datgene wat ik ervan weet heb ik uit (toch wel goed bekend staande) literartuur (Oorlog en Vrede en de Slinger van Foucault) en ik vind dat ik de "wetenschap" die zich bezighoudt met de mystiek van creatief rekenen, schuiven met getallen, astrologie, kabala, en aanverwante dingen niet serieus hoeft te nemen.
Of te wel, nee, ik heb er niet veel mee. Maar ik daag jullie uit een serieuze tak van hun wetenschap aan te dragen, om mij te overtuigen.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
pi_4679692
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:45 schreef julekes het volgende:

[..]

Of te wel, nee, ik heb er niet veel mee. Maar ik daag jullie uit een serieuze tak van hun wetenschap aan te dragen, om mij te overtuigen.

nah, ik weet er verder ook niets van hoor.. was gewoon een losstaande opmerking
pi_4679721
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:43 schreef Phat Lip het volgende:
Mat Herben zit er ook bij geloof ik.. (maar pin me er niet op vast!)

oja.. hier al gekeken? :
http://www.vrijmetselarij.nl

Dat dacht ik idd ook, dat ons Mat erbij zat (gelijk weer stof voor een leuke complottheorie: Is Pim Fortuyn vermoord door de vrijmetselaars om Matje aan de macht te krijgen )
Maar bedankt voor de site, maar dat soort info is natuurlijk erg gekleurd, het is als een soort propaganda, denk ik dan. Ik wil graag mensen die erbij zitten spreken of dat die er iets over vertellen dat is altijd beter.
pi_4679754
quote:
een sekte dus..?!
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_4679791
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 21:53 schreef mabit het volgende:

[..]

een sekte dus..?!

Ik denk eerder aan een club mannen die het gewoon erg stoer vinden dat niemand anders precies weet wat er in die clubs gebeurt. Als dat bekend was, dan zouden ze zeker niet zo'n goede PR hebben. Een esoterische-klaverjas-club dus.
  donderdag 20 juni 2002 @ 22:00:49 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4679859
Of kijk in Wat doet de vrijmetselarij nu precies??. Hoewel het samenzwerings-niveau in dat topic waarschijnlijk wel beangstigend hoog is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 21:28:59 #14
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_4694366
Ik ken mensen die lid zijn van de Orde van Vrijmetselaars persoonlijk, en geloof me dit is allemaal ophef om niets.
Zie die vrijmetselarij maar als een filosofisch debatting clubje op intellectueel niveau.

Die mensen kunnen heel vaak hun diepzinnige ei niet kwijt in het dagelijkse leven, en daar zijn ze gewoon prettig onder elkaar en hebben het dan meestal over diepzinnige dingen, zoals op het wetenschappelijk- en filosofische forum hier.

Ik merk het zelf soms ook vaak dat je met jan-en-alleman niet over allerlei diepzinnige (levens)vragen kan hebben, omdat er dan veelal lomp en lacherig over wordt gedaan.

Daarom dat deze mensen een soort "eigen" gemeenschap hebben opgebouwd waar ze het daar wel over kunnen hebben, en op elkaar meer dan 100 procent kunnen vertrouwen.

En als je kijkt naar de harde maatschappij waarin we heden ten dage leven kan ik me dit zeer goed voorstellen.
Ook "vrienden" stellen niet altijd evenveel voor als vroeger, vandaar het broederschap als substitutie.

[Dit bericht is gewijzigd door dr.Tesla op 21-06-2002 21:44]

Alles is één
pi_4695135
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 21:28 schreef dr.Tesla het volgende:
Zie die vrijmetselarij maar als een filosofisch debatting clubje op intellectueel niveau.

Die mensen kunnen heel vaak hun diepzinnige ei niet kwijt in het dagelijkse leven, en daar zijn ze gewoon prettig onder elkaar en hebben het dan meestal over diepzinnige dingen, zoals op het wetenschappelijk- en filosofische forum hier.

Goh...de combinatie van deze twee zinnen laat mij ten eerste twijfelen aan de waarde van het woord "intellectueel" en ten tweede is dat clubje dan wel heeeeel vrij metselen...
pi_4697167
quote:
Soort van real-life "wetenschap, filosofie & theologie" fok zeg maar?

Nog wat dingen die ik dacht te weten (niet zeker..):
- ze zijn allemaal geheel zwart/wit gekleed
- je kan alleen maar 'lid worden' als je door een lid wordt gevraagd..
- ze hebben het een beetje te hoog in hun bol...

pi_4697540
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 21:28 schreef dr.Tesla het volgende:
Ik ken mensen die lid zijn van de Orde van Vrijmetselaars persoonlijk, ..........
"Echte" vrijmetselaars zullen dus NOOIT openbaar toegeven dat ze lid zijn van het genootschap.
pi_4703144
Het is gewoon een soort iets serieuzere studentenvereniging voor mannen vanaf de gemiddelde leeftijd, of zie ik dat verkeerd?
[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
  zondag 23 juni 2002 @ 00:10:24 #19
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_4708154
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 15:55 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Het is gewoon een soort iets serieuzere studentenvereniging voor mannen vanaf de gemiddelde leeftijd, of zie ik dat verkeerd?
Het is in ieder geval een vergelijking die beter opgaat dan die van je voorgangers hier op dit forum.

En zelf deel ik die vergelijking ook wel ja.

Maar qua hiërarchie, rituelen(symbolen/gebruik van latijnse woorden en de kleding) en feit dat het een soort gemeenschap binnen een gemeenschap is als overliggende laag, kan je het zo wel een beetje zien ja.

Alles is één
  woensdag 7 mei 2003 @ 02:42:01 #20
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_10263432
quote:
Ik zoek mensen die vrijmetselaar zijn, of in ieder geval er iets vanaf weten. Ik ben erg benieuwd hiernaar, want als er een groep is die theologie en wetenschap combineert dan zijn zij het wel. Kan men mij vertellen hoe men over deze groep denkt? Alvast bedankt
Kijk ook eens in The Truth is in Here..., daar vindt je een berg informatie over vrijmetselarij!

[poll] Illuminati
Die Vrijmetselarij he
Illuminati: Gelul of niet?
Vrijmetselarij en Relgie
De Top 13 Illuminati Bloodlines
De toplagen der Illuminati in kaart ?
Wat doet de vrijmetselarij nu precies??
Bekentenissen van een Vrijmetselaar?
New World Order, Illuminati, Bilderberg Pt. 2
Illuminati in het nauw gedreven dankzij forums

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 07-05-2003 03:40]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  woensdag 7 mei 2003 @ 03:32:38 #21
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_10263745
Vrijmetselarij heeft ook een dikke tak in het christendom, evenals alchemie als ik me niet vergis.
En hoewel er ook echt wel graden en rangen zijn, rituelen en redes, denk ik dat daar tegenwoordig niet zo heel veel meer van over is. Althans, niet in nederland.
Alles wordt moderner, dus ook de free masons, ik denk idd dat zoals al eerder gezegd het meer een filosofie clubje is geworden in de loop der jaren.
Ik zou het eerder onder een secte scharen, dan onder een godsdienst. Hoewel ik er vrijwel heilig van overtuigd ben dat deze mannen niet dezelfde gelijkenis hebben als secteleden, en dus daar ook eigenlijk niet onder vallen.
Freemasons zijn een beetje een aparte tak, respectabel.. maar apart.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
  woensdag 7 mei 2003 @ 22:11:29 #22
21607 the.moderator
pi_10283970
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_10287416
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:11 schreef the.moderator het volgende:

[..]

En ook nog:
[..]

Dit topic geen slotje dan?

Bijna al die topics in TRUTH over illuminatie/Vrijmetselarij waar jij naar verwijst zijn allang al door iteejer en MUUS op slot gezet, hoor!
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:11:43 #24
21607 the.moderator
pi_10288052
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 00:25 schreef PHETEP het volgende:

[..]

Bijna al die topics in TRUTH over illuminatie/Vrijmetselarij waar jij naar verwijst zijn allang al door iteejer en MUUS op slot gezet, hoor!

De volgende topics in TRU over vrijmetselarij zijn nog open iig, dat lijkt mij toch meer dan genoeg?

[poll] Illuminati
Illuminati: Gelul of niet?
De Top 13 Illuminati Bloodlines
De toplagen der Illuminati in kaart ?
Bekentenissen van een Vrijmetselaar?
quote:
Het antwoord op je vraag vindt je in het TRU Archief met een berg aan informatie over deze occulte sekte:

Illuminati
Die Vrijmetselarij he
Vrijmetselarij en Relgie
Wat doet de vrijmetselarij nu precies??
New World Order, Illuminati, Bilderberg Pt. 2
Illuminati in het nauw gedreven dankzij forums

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 08-05-2003 01:46]

pi_10288879
Hee, dit topic had ik nog niet gezien!

Dicht!

Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')