Ik weet dat de Vrijmetselarij in de Egyptische oudheid is ontstaan, maar ik heb verschillende verhalen gehoord. Is er een Fokker die iets van de geschiedenis weet?
Wat is een officiele defenitie van de Vrijmetselarij?
Heeft de Vrijmetselarij een werkelijk mandaat?
Ik weet dat je moet worden geintroduceerd. Wat zijn de voorwaarden of
inwijdingsplechtigheden?
Hoe waar en hoe komen ze bij elkaar en wat doen ze dan?
Blijf je nu wel of niet een leven lang lid?
Beroemde vrijmetselaars, naast bijvoorbeeld Franklin Roosevelt ?
En als het allemaal zo geheim is, hoe komt het dan dat er toch een aantal grote namen bekend zijn?
Ik weet dat mijn opa erbij zat maar ik vraag hem er nooit iets over, dat gun ik hem namelijk niet
Questions questions questions..!
quote:Matt Herben.
Op woensdag 2 oktober 2002 20:58 schreef Manono het volgende:
Beroemde vrijmetselaars, naast bijvoorbeeld Franklin Roosevelt ?
Weet wel niet of 'ie beroemd is maar hij draagt wel het metselaarsschort.
Oh, en je moet inderdaad worden geintroduceerd door een lid. Dan wordt je beoordeeld en pas als dat goed afloopt mag je metselaar worden.
quote:Het heeft zeker wel wat met verlichting te maken, maar of ze daarmee de verlichte geest of de verlichting van de maandelijkse last bedoelen da's me ook nog niet duidelijk
Op woensdag 2 oktober 2002 21:02 schreef Vision het volgende:
is dat zoiets als 'the illuminati' ?
quote:Nee in het engels is het de freemaconry...
Op woensdag 2 oktober 2002 21:02 schreef Vision het volgende:
is dat zoiets als 'the illuminati' ?
Maarre zou er ook wel iest meer over willen weten (laatst nog From Hell gezien iemand??). Ook omdat ik nou eiglijk nooit is een goed antwoord heb gekregen op wat het is!1
quote:Ik moet bekennen van wel, maar ik wilde even wat horen van mogelijke buitenstaanders die er meer van weten.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:24 schreef Qwie het volgende:
Niet dat ik er iets van af weetMaar heb je al eens even op deze website gekeken? http://www.vrijmetselarij.nl/
Btw merci Yvonne
quote:Dat idee heb ik ook, gewoon een herenclubje dat het leuk vindt om geheimzinnig te doen, en kennis en tradities over te dragen. Ik vind het wel wat hebben.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:59 schreef fokje het volgende:
dat is toch een veredelt jongensclubje?
voor een andere blik op vrijmetselarij
http://www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/index.html
quote:Yep, en het is ook verboden om te stelen, doden, sex voor het huwelijk te hebben, je vergrijpen aan kleine kinderen etc etc in het katholiek geloof.... maar toch gebeurt het, of de paus het nou verbied of niet.
Op woensdag 2 oktober 2002 23:49 schreef Fonkmeistah het volgende:
Even over Mat Herben die beweerd een katholiek vrijmetselaar te zijn, Hij liegt.. er bestaat niet zoiets als katholiek vrijmetselaar aangezien het katholieken door de Paus verboden is om lid te zijn of te worden van de vrijmetselaars.
(HUMANUM GENUS
ENCYCLICAL OF POPE LEO XIII ON FREEMASONRY
APRIL 20, 1884 )
ook andere christelijke stromigen zoals de anglicaanse kerk en de Orthodoxe kerk verbieden lidmaatschap
nee, niet grappig
quote:Die zitten allemaal in de Skull & Bones
Op woensdag 2 oktober 2002 20:58 schreef Manono het volgende:Beroemde vrijmetselaars, naast bijvoorbeeld Franklin Roosevelt ?
Een select aantal families zijn lid van deze groep en samen beheersen ze ongeveer heel Amerika. Paar voorbeelden: De Harriman familie (spoorwegen), Rockefeller familie (olie), de Payne familie (olie), de Davison familie (auto-industrie), de Weyerhaeuser familie (hout), de Pillsbury familie (grondstoffen) etc.
En last but not least ook bijna alle 'politieke families' waaronder de familie Bush (opa, vader, zoon).
Sinds het begin van de vorige eeuw waren alle persidenten van Amerika leden van de Skull & Bones, vandaar de uitspraak "Eitherway, they always vote for us". Allemaal op ééntje na en dat was Kennedy.
Nah ja, er zo ontzettend veel over hen geschreven en uitgeplozen, maar als je 'de vrijmetselaars' zoekt, dan moet je deze groep hebben!
quote:het is precies de LPF
2. Vrijmetselarij wordt beoefend in plaatselijke verenigingen, loge genaamd. Vrijmetselaren betrachten verdraagzaamheid en streven naar harmonie;
quote:Precies, het principe van de vrijmetselarij gaat namelijk zeer tegen elke geloofsovertuiging in. Het heeft volgens mij nog meer met heksen en satanisme te maken dan met het, zum Beispiel, katholicisme .
Even over Mat Herben die beweerd een katholiek vrijmetselaar te zijn, Hij liegt.. er bestaat niet zoiets als katholiek vrijmetselaar aangezien het katholieken door de Paus verboden is om lid te zijn of te worden van de vrijmetselaars.
(HUMANUM GENUS
ENCYCLICAL OF POPE LEO XIII ON FREEMASONRY
APRIL 20, 1884 )
ook andere christelijke stromigen zoals de anglicaanse kerk en de Orthodoxe kerk verbieden lidmaatschap
Maar goed, ik zou niet willen zeggen dat hij liegt, ik neem aan dat ie zo stom niet is.
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 06:33 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Die zitten allemaal in de Skull & Bones
Een select aantal families zijn lid van deze groep en samen beheersen ze ongeveer heel Amerika. Paar voorbeelden: De Harriman familie (spoorwegen), Rockefeller familie (olie), de Payne familie (olie), de Davison familie (auto-industrie), de Weyerhaeuser familie (hout), de Pillsbury familie (grondstoffen) etc.
En last but not least ook bijna alle 'politieke families' waaronder de familie Bush (opa, vader, zoon).Sinds het begin van de vorige eeuw waren alle persidenten van Amerika leden van de Skull & Bones, vandaar de uitspraak "Eitherway, they always vote for us". Allemaal op ééntje na en dat was Kennedy.
Nah ja, er zo ontzettend veel over hen geschreven en uitgeplozen, maar als je 'de vrijmetselaars' zoekt, dan moet je deze groep hebben!
quote:Iluminate is inderdaad "verlichten". Binnen de VM-sektes is dit woord echter uitgekozen om de buitenwereld op het verkeerde been te zetten. Zelf zijn ze natuurlijk overtuigd van hun eigen "verlicht-zijn".
Op woensdag 2 oktober 2002 21:05 schreef Manono het volgende:[..]
Het heeft zeker wel wat met verlichting te maken, maar of ze daarmee de verlichte geest of de verlichting van de maandelijkse last bedoelen da's me ook nog niet duidelijk
Ben je afgewezen dan mag je eigenlijk best blij zijn....teveel karakter en te weinig chantabel!! Bravo!
quote:Ja...know thy English..het is MASONRY...OF FREEMASONRY.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
masonery...know thy english!
Wil je weten wat de Illuminati inhoudt? Lees dan deze site. Hij is erg duidelijk en
in het Nederlands (wat echt uitzonderlijk is)
http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/geheime_genootschappen2.htm
Als je dit doorleest, weet je de meeste belangrijke dingen over de Illuminati.
quote:Hier heb je niet zoveel aan. Het is een site VANUIT de vrijmetselarij. En zoals je wel zult weten, zullen zij je nooit laten weten wat er achter die gesloten deurtjes plaatsvindt en waarom zij al duizenden jaren onze aarde bestieren.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:24 schreef Qwie het volgende:
Niet dat ik er iets van af weetMaar heb je al eens even op deze website gekeken? http://www.vrijmetselarij.nl/
Het boek "Gods from Eden" van William Bramley is ook een stevige aanrader. Hierin wordt in simpele bewoordingen de hele geschiedenis van alle wereldreligies beschreven en het gerommel met deze religies door de Illuminati/vrijmetselaars/ Scottish rite. Ook staan er afbeeldingen in die wij dagelijks zien en die al eeuwen een zeer belangrijke symbolische functie voor deze geheime genootschappen vervullen (het stamt al van voor de Egyptenaren).
quote:Ik had juist begrepen (uit vele bronnen overigens) dat de Paus die we nu hebben, in de tweede wereldoorlog en daarvoor werkzaam was als accountmanager voor I.G. Farben. Hij heeft goed verdiend aan de oorlog. Alle religies zijn juist afkomstig van de Vrijmetselaarsbeweging, voortkomend uit de oude broederschappen. Katholicisme incluis...
Maargoed, dat baseer ik weer op andere info.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |