abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6078222
Da's nou een onderwerp wat me mateloos boeit.

Ik weet dat de Vrijmetselarij in de Egyptische oudheid is ontstaan, maar ik heb verschillende verhalen gehoord. Is er een Fokker die iets van de geschiedenis weet?

Wat is een officiele defenitie van de Vrijmetselarij?

Heeft de Vrijmetselarij een werkelijk mandaat?

Ik weet dat je moet worden geintroduceerd. Wat zijn de voorwaarden of
inwijdingsplechtigheden?

Hoe waar en hoe komen ze bij elkaar en wat doen ze dan?

Blijf je nu wel of niet een leven lang lid?

Beroemde vrijmetselaars, naast bijvoorbeeld Franklin Roosevelt ?

En als het allemaal zo geheim is, hoe komt het dan dat er toch een aantal grote namen bekend zijn?

Ik weet dat mijn opa erbij zat maar ik vraag hem er nooit iets over, dat gun ik hem namelijk niet

Questions questions questions..!

Jusqu'ici tout va bien...
pi_6078245
Ehm, moet dit eigenlijk niet naar een ander forum?
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:01:09 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6078282
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:58 schreef Manono het volgende:
Matt Herben.

Weet wel niet of 'ie beroemd is maar hij draagt wel het metselaarsschort.

Oh, en je moet inderdaad worden geintroduceerd door een lid. Dan wordt je beoordeeld en pas als dat goed afloopt mag je metselaar worden.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_6078309
is dat zoiets als 'the illuminati' ?
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_6078359
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:02 schreef Vision het volgende:
Het heeft zeker wel wat met verlichting te maken, maar of ze daarmee de verlichte geest of de verlichting van de maandelijkse last bedoelen da's me ook nog niet duidelijk
  woensdag 2 oktober 2002 @ 21:05:30 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6078366
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:02 schreef Vision het volgende:
Nee in het engels is het de freemaconry...
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_6079539
masonery ...know thy english! net als toen bij de Simpsons!

Maarre zou er ook wel iest meer over willen weten (laatst nog From Hell gezien iemand??). Ook omdat ik nou eiglijk nooit is een goed antwoord heb gekregen op wat het is!1

Admin woensdag 2 oktober 2002 @ 22:21:21 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6079900
Komt hier beter tot z'n recht Manono
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_6079976
Niet dat ik er iets van af weet Maar heb je al eens even op deze website gekeken? http://www.vrijmetselarij.nl/
pi_6080104
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:24 schreef Qwie het volgende:
Niet dat ik er iets van af weet Maar heb je al eens even op deze website gekeken? http://www.vrijmetselarij.nl/
Ik moet bekennen van wel, maar ik wilde even wat horen van mogelijke buitenstaanders die er meer van weten.

Btw merci Yvonne

pi_6080855
dat is toch een veredelt jongensclubje?
pi_6080905
Ik vind wel het idee van 'metselarij', dus ook 'bouwen' en wat voor associaties dan ook wel aardig eigenlijk.
pi_6080994
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:59 schreef fokje het volgende:
dat is toch een veredelt jongensclubje?
Dat idee heb ik ook, gewoon een herenclubje dat het leuk vindt om geheimzinnig te doen, en kennis en tradities over te dragen. Ik vind het wel wat hebben.
It is much easier to be critical than to be correct.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 23:49:55 #15
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6081927
Even over Mat Herben die beweerd een katholiek vrijmetselaar te zijn, Hij liegt.. er bestaat niet zoiets als katholiek vrijmetselaar aangezien het katholieken door de Paus verboden is om lid te zijn of te worden van de vrijmetselaars.
(HUMANUM GENUS
ENCYCLICAL OF POPE LEO XIII ON FREEMASONRY
APRIL 20, 1884 )
ook andere christelijke stromigen zoals de anglicaanse kerk en de Orthodoxe kerk verbieden lidmaatschap

voor een andere blik op vrijmetselarij
http://www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com/index.html

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_6083319
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 23:49 schreef Fonkmeistah het volgende:
Even over Mat Herben die beweerd een katholiek vrijmetselaar te zijn, Hij liegt.. er bestaat niet zoiets als katholiek vrijmetselaar aangezien het katholieken door de Paus verboden is om lid te zijn of te worden van de vrijmetselaars.
(HUMANUM GENUS
APRIL 20, 1884 )
ook andere christelijke stromigen zoals de anglicaanse kerk en de Orthodoxe kerk verbieden lidmaatschap

Yep, en het is ook verboden om te stelen, doden, sex voor het huwelijk te hebben, je vergrijpen aan kleine kinderen etc etc in het katholiek geloof.... maar toch gebeurt het, of de paus het nou verbied of niet.
  donderdag 3 oktober 2002 @ 01:22:20 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6083335
Dat zijn toch gewoon een stel metselaars die in de kroeg hangen?

nee, niet grappig

The truth was in here.
  † In Memoriam † donderdag 3 oktober 2002 @ 06:33:10 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_6083920
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:58 schreef Manono het volgende:

Die zitten allemaal in de Skull & Bones

Een select aantal families zijn lid van deze groep en samen beheersen ze ongeveer heel Amerika. Paar voorbeelden: De Harriman familie (spoorwegen), Rockefeller familie (olie), de Payne familie (olie), de Davison familie (auto-industrie), de Weyerhaeuser familie (hout), de Pillsbury familie (grondstoffen) etc.
En last but not least ook bijna alle 'politieke families' waaronder de familie Bush (opa, vader, zoon).

Sinds het begin van de vorige eeuw waren alle persidenten van Amerika leden van de Skull & Bones, vandaar de uitspraak "Eitherway, they always vote for us". Allemaal op ééntje na en dat was Kennedy.

Nah ja, er zo ontzettend veel over hen geschreven en uitgeplozen, maar als je 'de vrijmetselaars' zoekt, dan moet je deze groep hebben!

pi_6083929
ik heb die site eens bekeken, en het profiel van meneer herben past hier goed tussen
quote:
2. Vrijmetselarij wordt beoefend in plaatselijke verenigingen, loge genaamd. Vrijmetselaren betrachten verdraagzaamheid en streven naar harmonie;
het is precies de LPF
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_6087287
quote:
(HUMANUM GENUS
APRIL 20, 1884 )

Precies, het principe van de vrijmetselarij gaat namelijk zeer tegen elke geloofsovertuiging in. Het heeft volgens mij nog meer met heksen en satanisme te maken dan met het, zum Beispiel, katholicisme .

Maar goed, ik zou niet willen zeggen dat hij liegt, ik neem aan dat ie zo stom niet is.

pi_6087335
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 06:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Die zitten allemaal in de Skull & Bones

Een select aantal families zijn lid van deze groep en samen beheersen ze ongeveer heel Amerika. Paar voorbeelden: De Harriman familie (spoorwegen), Rockefeller familie (olie), de Payne familie (olie), de Davison familie (auto-industrie), de Weyerhaeuser familie (hout), de Pillsbury familie (grondstoffen) etc.
En last but not least ook bijna alle 'politieke families' waaronder de familie Bush (opa, vader, zoon).

Sinds het begin van de vorige eeuw waren alle persidenten van Amerika leden van de Skull & Bones, vandaar de uitspraak "Eitherway, they always vote for us". Allemaal op ééntje na en dat was Kennedy.

Nah ja, er zo ontzettend veel over hen geschreven en uitgeplozen, maar als je 'de vrijmetselaars' zoekt, dan moet je deze groep hebben!

pi_6089644
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:05 schreef Manono het volgende:

[..]

Het heeft zeker wel wat met verlichting te maken, maar of ze daarmee de verlichte geest of de verlichting van de maandelijkse last bedoelen da's me ook nog niet duidelijk

Iluminate is inderdaad "verlichten". Binnen de VM-sektes is dit woord echter uitgekozen om de buitenwereld op het verkeerde been te zetten. Zelf zijn ze natuurlijk overtuigd van hun eigen "verlicht-zijn".
Bij de VM kom je alleen als je aanleg hebt om je te laten chanteren, om zelf te chanteren en wanneer je geen ruggegraat hebt en vol opportunisme zonder scrupules zo corrupt als de neten te zijn.

Ben je afgewezen dan mag je eigenlijk best blij zijn....teveel karakter en te weinig chantabel!! Bravo!

pi_6089736
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:03 schreef PsychoDude_666 het volgende:
masonery ...know thy english!
Ja...know thy English..het is MASONRY...OF FREEMASONRY.

Wil je weten wat de Illuminati inhoudt? Lees dan deze site. Hij is erg duidelijk en
in het Nederlands (wat echt uitzonderlijk is)

http://www.faq-online.nl/Verslagen/valse_profetieen/geheime_genootschappen2.htm

Als je dit doorleest, weet je de meeste belangrijke dingen over de Illuminati.

pi_6089919
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:24 schreef Qwie het volgende:
Hier heb je niet zoveel aan. Het is een site VANUIT de vrijmetselarij. En zoals je wel zult weten, zullen zij je nooit laten weten wat er achter die gesloten deurtjes plaatsvindt en waarom zij al duizenden jaren onze aarde bestieren.
Je zult sites moeten raadplegen van onderzoekers die van buiten de VM journalistieke verslagen geven over alles wat ervan bekend is. Je zult ook eens de film "From Hell" kunnen bekijken met Johnny Depp. Je krijgt dan een heel kleine indruk van wat de VM (en dan natuurlijk vooral de hoogste graden binnen de hiërarchie) zoal voor invloed heeft.

Het boek "Gods from Eden" van William Bramley is ook een stevige aanrader. Hierin wordt in simpele bewoordingen de hele geschiedenis van alle wereldreligies beschreven en het gerommel met deze religies door de Illuminati/vrijmetselaars/ Scottish rite. Ook staan er afbeeldingen in die wij dagelijks zien en die al eeuwen een zeer belangrijke symbolische functie voor deze geheime genootschappen vervullen (het stamt al van voor de Egyptenaren).

pi_6090589
quote:
Ik had juist begrepen (uit vele bronnen overigens) dat de Paus die we nu hebben, in de tweede wereldoorlog en daarvoor werkzaam was als accountmanager voor I.G. Farben. Hij heeft goed verdiend aan de oorlog. Alle religies zijn juist afkomstig van de Vrijmetselaarsbeweging, voortkomend uit de oude broederschappen. Katholicisme incluis...
Ik denk dat de mensen binnen de broederschappen totaal niet aangesloten zijn bij wat voor religie dan ook. Ze hebben geen geloofsovertuiging in het echt, alleen maar voor de buitenwereld tonen zij zich als "katholieken" of "hervormden" of wat dan ook.
Ondertussen is de Paus absoluut niet gelovig.

Maargoed, dat baseer ik weer op andere info.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')