Na veel gezoek in de bibliotheek en boekenwinkels, fascineerde het mij steeds meer. Te meer omdat je over dit onderwerp nooit een eenduidig antwoord krijgt.
Je word juist door dit gebrek aan informatie steeds nieuwsgieriger. Ook las ik wel dat vrijmetselarij een uit de middeleeuwen stammend genootschap van architecten/bouwers is. Maar ik vraag me dan af wat dat nou met politici te maken heeft. Hun symbolen verwijzen zogenaamd ook naar de metselarij: passer en schietlood. Je wordt doorverwezen naar "alchemie"/"alchimie" en komt bij de arabische leer uit. Het blijft heel vaag.
Of je leest alleen maar over de gewone vrijmetselarij, maar nooit over de zgn. 33-graads vrijmetselarij waar bijvoorbeeld ons koningshuis toe behoord en vele invloedrijke politici.
Dat laatste is wat me momenteel het meest interesseert. Je hoort er nooit iets over en je leest er ook nooit iets over in de media.
Wie weet mij meer te vertellen over dit onderwerp?
Geen idee eigenlijk.
Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat die hele vrijmetselarij een soort van 'old boys network' is, waar de belangrijke invloedrijke figuren in een besloten en gecontroleerde omgeving kunnen samenkomen om te bespreken wat ze te bespreken hebben.
Maar ik heb ook geen idee verder.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 22:26 schreef gelly het volgende:
Ik ben eens een keer voor mijn werk bij zo'n genootschap geweest in Den Haag. Volgens mij is het gewoon een "besloten club van hooggeplaatste mensen die onder het genot van een glas cognac en een sigaar over dingen praten".
In "Cult and Ritual Abuse" by J. Noblitt and P. Perskin, there is a discussion in Chapter 10, Investigating Western Occultism about Gnosticism and its connection to secret societies. Alchemists might have created alter personalities, to "stay young" (child alters) or "become immortal", pass down their traits to others in their alters.
Luciferian cults (where God is capable of good and evil) are described by some of their patients. Many of these patients have alleged ritual abuse where Masonic ceremonies, items or members were there. A symbol of The Order of the Eastern Star (female branch of the Masons) is an inverted pentagram.
Some believe Masonry has promoted Gnostic thinking. Albert Pike (33 degree Mason) ties the Masons to Jacques de Molay of the Knights Templar.The Masons have helped create the Hell Fire Club (Black Masses) and the Illuminati.The KKK can be traced to a group made up of some Masons and derived rites and symbols from the Masons. "Many survivors of ritual abuse allege traumatic experiences associated with what they believe to be KKK activities, and many of these describe the KKK as a cult." (Pg, 103, Noblitt and Perskin). The following were Masons: Aleister Crowley (alleged ritual human sacrifice, O.T.O., Golden Dawn), Dr. W. W. Wescott (Golden Dawn), Karl Kellner and Theodore Reuss (O.T.O.), alleged MAFIA connection, Mazzini.
Ann-Marie Germain, 1993 thesis, (S.M.A.R.T. Issue #1), discusses alleged Masonic Ritual Abuse. "Understanding Ritual Abuse" a study of 33 R.A.'s, (from R.A. Project, 431 Auburn Blvd #215, Sacr, Ca. 95841), survivors name two groups they believe perpetrators belonged to, Masons (27%), Knights of Columbus (9%), other groups mentioned were: Rosicrucians, Eastern Star, Shriners.
Freemasons' mystery religion comes in part from Ancient Babylon, borrowing occult symbols, paraphernalia and candles. It is claimed that the Masonic history book has pictures of Ashtoreth, Dagon, Baal (associated with human sacrifices) and the Satanic Goat of Mendes. The Masons move up by degrees. 1st degree Masons are allegedly threatened with the loss of life if they divulge any secrets.
Albert Pike, "Father of Modern Masonry" Pike discusses connections of Masonry to the occult in "Morals and Dogma" (a pro-Masonic book). S.M.A.R.T. (newsletter) also has numerous letters from people alleging Masonic ritual abuse.
quote:Deze had ik al eens gezien, maar ik kom er inderdaad niet veel verder mee.
Op donderdag 18 oktober 2001 22:20 schreef cptmarco het volgende:
Ben eigenlijk ook benieuwd; de site http://www.vrijmetselarij.nl/ is ook erg vaag over het geheel.
Toch bedankt voor je link.
quote:Yes!! Dit snijdt hout!
Op donderdag 18 oktober 2001 22:47 schreef YRRAB het volgende:[..]
The FreemasonsAlchemists might have created alter personalities, to "stay young" (child alters) or "become immortal", pass down their traits to others in their alters.
www.freemasonwatch.freepress-freespeech.com
Het woordje "watch" ontbrak steeds aan mijn zoek-woord.
Er staan indrukwekkende foto's op.
Ik vond ze nogal macaber van karakter eerlijk gezegd. En ik zag ook wéér steeds die passer en die soort van winkelhaak en het symbool met het oog in de driehoek (alziend oog?)
Het laat in ieder geval veel meer zien dan de gemiddelde site en de boeken (die alles te wensen overlaten). Geblinddoekte mannen met een touw om hun nek als een soort inwijdingsritueel, brrrrrr
quote:Yrrab bedankt voor weer iets wat met mijn onderwerp te maken heeft.
Op donderdag 18 oktober 2001 23:15 schreef YRRAB het volgende:
kijk ook eens naar www.bilderberg.org ,
de Bilderbergers bestaan ook één en al uit 33-gr. vrijmetselaars !
Ik las ook dat de vrijmetselaars die hoog in de orde staan, het recht hebben te doden zonder vervolgd te worden en zonder dat het bekend gemaakt wordt.
De hogere ordes kunnen met alle gemak lastige mensen uit de weg ruimen, zonder dat er ooit een haan naar kraait.
Zijn er buiten die sites, (die overigens heel veel informatie geven over het onderwerp) ook boeken die hierover gaan.
Ik lees liever grote stukken van papier.
Bij voorbaat dank
Jim Marrs; "Regeren vanuit het duister"
Michael Baigent & Richard Leigh; "De Tempel en de Loge"
William Bramley; "The gods of eden'
David Icke; "The biggest secret" & "....And the truth shall set you free"
Jim Keith; "Casebook on Alternative 3"
hoop dat je er wat aan hebt !
William T, Still; "New world order; ancient plan of secret societies"
Ed Decker; "Darker side of freemasonry"
quote:de MPS-patiënt zit te projecteren, ach gutte gut!
Op donderdag 18 oktober 2001 23:43 schreef KP het volgende:
Is het leuk om met jezelf te praten?
quote:volgens mij wordt het voor yrrab al bijna link
Op donderdag 18 oktober 2001 23:26 schreef hoogl298 het volgende:[..]
De hogere ordes kunnen met alle gemak lastige mensen uit de weg ruimen, zonder dat er ooit een haan naar kraait.
quote:Van Jim Marrs ken ik alleen "alien logboek" hierin wordt niet veel losgelaten over specifiek de vrijmetselarij. Wel grote doofpotaffaires inzake ufo's en buitenaards leven.
Op donderdag 18 oktober 2001 23:40 schreef YRRAB het volgende:
Hier zijn enkele boeken over dit topic ;Jim Marrs; "Regeren vanuit het duister"
Michael Baigent & Richard Leigh; "De Tempel en de Loge"
William Bramley; "The gods of eden'
David Icke; "The biggest secret" & "....And the truth shall set you free"
Jim Keith; "Casebook on Alternative 3"
hoop dat je er wat aan hebt !
Dat boek van Baigent & Leigh ken ik wel.
Ik denk dat ik maar naar de American Bookstore ga, of weet jij betere verkooppunten (misschien via internet)?
quote:Ik koop ze nooit via internet, ik weet wel dat je ze kunt bestellen bij "Hidden Mysteries" op het net.
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:12 schreef hoogl298 het volgende:[..]
Van Jim Marrs ken ik alleen "alien logboek" hierin wordt niet veel losgelaten over specifiek de vrijmetselarij. Wel grote doofpotaffaires inzake ufo's en buitenaards leven.
Van David Icke wil ik het nieuwste boek gaan kopen (children of the matrix).Dat boek van Baigent & Leigh ken ik wel.
Ik denk dat ik maar naar de American Bookstore ga, of weet jij betere verkooppunten (misschien via internet)?
Bij American Bookstore in de Kalverstraat in A'dam, verkopen ze die boeken op de bovenste etage, andere adressen zijn o.a. Au bout du Monde, Himalaya (Warmoesstraat) in A'dam en bij De Slegte hebben ze ook een hele zooi van dit soort boeken (ook bovenste etage)!
quote:Apart eigenlijk, een 'hidden mystery' waar inmiddels duizenden boeken over geschreven zijn...
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:21 schreef YRRAB het volgende:[..]
Ik koop ze nooit via internet, ik weet wel dat je ze kunt bestellen bij "Hidden Mysteries" op het net.
Trouwens dat oog met die driehoek staat voor 'ISIS'.
Leraar belt op: "Spreek ik met de vrijmetselaars?".
Aardrijkskundelerars net hard genoeg: "Ja wamt we gaan verbouwen!"
Einde gastdocent-verhaal.
Verbouwing is wel mooi geworden trouwens.
Maar wat het inhoud, dat heb ik tot de dag van vandaag nog nooit geweten.
quote:Het Alziend oog boven de pyramide, staat voor de reptilian/satanic forces, die deze planeet controleren en overheersen vanuit de lagere vierde dimensie, de bovenste stenen staan voor de heersende elite (illuminatie) die bewust werken voor de "reptilians", de onderste stenen in de pyramide staan voor de onderdrukte massa; DE SLAVEN die het laagst staan in de pyramide-structuur!
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:42 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Trouwens dat oog met die driehoek staat voor 'ISIS'.
Dit symbool staat ook afgebeeld op het Dollar-biljet met eronder de woorden;
Novus Ordo Seclorum= Nieuwe Wereld Orde!
quote:waarvan jij er nog geen één echt gelezen hebt, dus voor jou is de naam héél toepasselijk!
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:42 schreef El-Lupe het volgende:[..]
Apart eigenlijk, een 'hidden mystery' waar inmiddels duizenden boeken over geschreven zijn..
Die piramide gebruikten de Egyptenaren ook in hun schrift, het symboliseerde nieuw, droog en veilig land.
Verder werd Amerika al sinds de ontdekking door Columbus de 'nieuwe wereld' genoemd.
Als er werkelijk een organisatie zou zijn met zo'n absolute macht als jij steeds zegt, zouden ze er dan ook niet in geslaagd zijn om er voor te zorgen dat he-le-maal niemand er ooit ook maar ene ruk van te weten zou komen?
Ik geloof best dat er multinationals zijn die achter de schermen regeringen bijsturen en zelfs manipuleren/chanteren. Maar dat gaat gewoon om een ding, poen, cash-money!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |