Poll: Illuminati
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
[sub]Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com[/sub]
Ik ben van mening dat ze vast wel bestaan. Mensen met veel macht en contacten zullen hun macht willen behouden en dus (bond)genootschappen oprichten waarin ze samenwerken om elkaar (en dus zichzelf) te kunnen ondersteunen in hun streven. Ik denk echter dat ze in de praktijk veel minder invloed hebben op het verloop van de geschiedenis dan ze eigenlijk zouden willen en waar sommigen van ons bang voor zijn. De wereld is een groot chaotisch systeem en verder dan hier en daar een beetje bijsturen kom je m.i. niet. Daarnaast zullen ze soms strijdige belangen hebben die leiden tot interne conflicten, etc.
Kort gezegd, ik denk dat ze wel bestaan, maar hun pretenties en onze angst om door hun gemanipuleerd te worden niet waar kunnen maken.
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 22:06 schreef Glacius het volgende:
Anders, namelijk:
Ik weet het niet, maar het interesseert me wel.
quote:Nee..
Op zaterdag 16 november 2002 22:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bastard..
Heb jij het boek The Illuminatus! trilogy van Robert Shea?
quote:Dikke vette aanrader..
Op zaterdag 16 november 2002 22:10 schreef Bastard het volgende:[..]
Nee..
quote:Dat word je ook wel als je naar documentaires kijkt op tv, zoals die nu op ned1 over Henry Kissinger. Inzake Vietnam, Cambodja, geheime wapens leveringen Idonesiche leger Allende....etc etc
Op zaterdag 16 november 2002 22:13 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Dikke vette aanrader..
Ik heb um in het Engels gelezen en heb me er echt doorheen moeten worstelen.. Echt een wereldboek..
Over geheime agenda's, complotten en CIA praktijken.
Je wordt er spontaan paranoïde van.
Daar hoef je helemaal geeneens met Illuminatie aan te komen. Uit die documentaires blijkt ook wel dat kissinger (zeker in de tijd van Nixon) meer macht dan de president had.
(maarre, het is bier-drink-tijd, mensen zouden het hier niet over moeten hebben op een forum op interpret op zaterdagavond)
kan ook in een ander topic eventueel hoor
het is namelijk geen geloof maar een constatering van feiten.
en daar baseer ik mijn conclusie op
quote:He, jij formuleert het precies zoals het is. Feiten die geconstateerd (mogen) worden.
Op zondag 17 november 2002 00:27 schreef Fonkmeistah het volgende:
Anders Namelijk.. omdat de terminologie "ik geloof er heilig in" me in dit verband niet aanstaat.het is namelijk geen geloof maar een constatering van feiten.
quote:Idem, grotendeels er van overtuigd
Op zondag 17 november 2002 00:27 schreef Fonkmeistah het volgende:
Anders Namelijk.. omdat de terminologie "ik geloof er heilig in" me in dit verband niet aanstaat.het is namelijk geen geloof maar een constatering van feiten.
BTW: illuminati = verlicht zijn
D.w.z. zij weten iets wat de massa blijkbaar niet weet.
Volgens mij is dat het gebied van de parapsychologie/esoterie en dit proberen ze verborgen te houden in hun bloedlijnen/ordes/genootschappen.
quote:Klopt
Op woensdag 20 november 2002 18:16 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Idem, grotendeels er van overtuigd
BTW: illuminati = verlicht zijn
D.w.z. zij weten iets wat de massa blijkbaar niet weet.
Volgens mij is dat het gebied van de parapsychologie/esoterie en dit proberen ze verborgen te houden in hun bloedlijnen/ordes/genootschappen.
Doordat de meeste mensen is bijgebracht dat de tijd van de "verlichting"
iets zeer positiefs heeft ingeluid, zullen er daardoor ook maar weinig mensen kritisch stil staan bij de term "illuminatus".
Het roept (net als bij een trigger-woord) direct iets op wat vertrouwd en "goed" is. Zoals zovele misleidende bewoordingen een rookgordijn
optrekken rond dit selecte gezelschap....nou ja....gezelschap...?
Er wordt wat afgerotzooid bij die boven ons gestelden!!
sorry voor de topickick...quote:Op zaterdag 16 november 2002 22:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Heb jij het boek The Illuminatus! trilogy van Robert Shea?
1-85487-574-4quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:37 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
sorry voor de topickick...
heb al een speurtochtje op internet achter de rug en kan dat boek(en) nergens vinden...
heeft iemand een ISBN nummer oid ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |