Exact hetzelfde kan gesteld worden voor 50+'ers. Die zitten vastgeroest in hun levensstijl en wereldbeeld, denken dat ze het allemaal wel gezien hebben. Zo flexibel als een houten plank. Maar daar hoor ik niemand zo over praten.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:54 schreef MadScientist het volgende:
Ik kan me wel herinneren dat ik als puber heilig overtuigd was van hoe de wereld in elkaar zat en wat er allemaal fout was. Kortweg, van mijn eigen meningen. En toen ik 18 werd en mijn gymnasium papiertje had dacht ik "zo, nu ben ik volwassen, niemand gaat mij nog wat vertellen". In de tien+ jaar daarna heb ik echter nog verschrikkelijk veel geleerd en mezelf ontwikkeld en als ik terugkijk op hoe ik toen was zie ik veel gebreken aan mijn denken destijds. Maar dat is logisch, want ik was nog een puber...
Ja dat klopt, maar ga 50+ers maar eens hun stemrecht afpakkenquote:Op maandag 23 mei 2011 15:19 schreef Northside het volgende:
Exact hetzelfde kan gesteld worden voor 50+'ers. Die zitten vastgeroest in hun levensstijl en wereldbeeld, denken dat ze het allemaal wel gezien hebben. Zo flexibel als een houten plank. Maar daar hoor ik niemand zo over praten.
Kijk, ik vind het ook geen goede ontwikkeling dat de PVV het zo goed doet onder de jeugd, maar ik neem het wel serieus. Het diskwalificeren als 'onnozele jeugd' is gevaarlijk.
het is een empirisch feit dat het puberbrein tot aan de begin 20 (sommige zeggen 20, sommigen zeggen 23) heel anders functioneert en minder empathisch begaafd is dan een volwassen brein.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, een hele achterban diskwalificeren op wat vage argumenten als 'onderontwikkeld puberbrein'. Dat is net zoiets als de hele VVD achterban wegzetten als een groep huizenbezitters die dankzij een HRA verslaving niet helder meer kan denken.
Het gaat niet over op wie ouderen stemmen. Ik gok namelijk dat dat veel CDA is en andere traditionale partijen. Deze stelling over starheid van ouderen ging totaal niet over de PVV. Het was alleen een tegenargument over de onvolwassenheid van minderjarigen.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:37 schreef Leandra het volgende:
50+'ers aan de ene kant starheid en gebrek aan flexibiliteit verwijten, maar aan de andere kant hun stemrecht willen afpakken omdat ze op een partij stemmen die tot voor kort niet bestond?
Spreek je jezelf hier niet tegen? Het brein van een jongere is minder emphatisch maar verzet zich tegen het vermogen van personen tot zelfbepaling?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:42 schreef Frith het volgende:
het is een empirisch feit dat het puberbrein tot aan de begin 20 (sommige zeggen 20, sommigen zeggen 23) heel anders functioneert en minder empathisch begaafd is dan een volwassen brein.
dat betekent niet dat iemand gedwongen is tot het hebben van een bepaalde positie, maar brengt mogelijk een predispositie aan ten opzichte van vormen van (symbolisch) geweld.
Voorbeelden: we moeten geen medelijden hebben met de arme sloebers, eigen schuld dikke bult.
We moeten het geld van de rijken weghalen en teruggeven aan het volk, de rijken hebben geen enkel recht op wat zij claimen.
beide begaan een variant van symbolisch geweld tegen het vermogen van personen tot zelfbepaling en het in staat stellen van personen om dit te doen.
ik verwacht dat dergelijke posities meer voor komen bij jongeren dan bij ouderen, die met de jaren liberaler lijken te worden.
Ik denk niet dat het heel bewust is. Ze zien nog niet in dat wat ze zelf willen vaak ingaat tegen bepaalde vrijheden van anderen?quote:Op maandag 23 mei 2011 16:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Spreek je jezelf hier niet tegen? Het brein van een jongere is minder emphatisch maar verzet zich tegen het vermogen van personen tot zelfbepaling?
andere personen, niet zichzelf natuurlijk. Dit is echter geen empathie "met zichzelf" ofzo. Empathie is specifiek het vermogen tot inleving in een ander.quote:Op maandag 23 mei 2011 16:04 schreef Northside het volgende:
[..]
Spreek je jezelf hier niet tegen? Het brein van een jongere is minder emphatisch maar verzet zich tegen het vermogen van personen tot zelfbepaling?
Verder lijkt het me logisch dat ouderen met de jaren liberaler worden, ze hebben dan meer te verliezen.
In beide gevallen trek je een conclusie gebaseerd op vooroordelen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:56 schreef Zienswijze het volgende:
Ik vind het niet een gelijke strekking hebben. Een asociale werkloze heeft betrekking op een individu. Bij hoge werkloosheid de schuld aan "de buitenlanders" geven heeft betrekking op een gehele groep, waar een willekeurige individuele buitenlander niets aan kan doen dat hij tot die groep behoort.
Dat is de proteststemmer... die weet het ook niet meer met de gevestigde orde en de reltrapper groot maken is een vermeend dáad van verzet.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:22 schreef Northside het volgende:
Wat ik overigens zelf als een grote reden van de populariteit van de PVV onder jongeren zie is de afkeer van de gevestigde orde.
Ja, daar komen de mensen nu ook langzaam achter hoop ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
Maar de PVV is voortgekomen uit die gevestigde orde en is weer onderdeel geworden van die orde en de PVV heeft net zo min een pro-jongerenprogramma..
Afrika is nogal een groot continent. Kenianen zijn bijvoorbeeld ook enorm sociaal in de omgang.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:16 schreef mlg het volgende:
Italianen zijn over het algemeen veel socialer, dan Afrikanen.
Waaruit maak jij op dat TS niet zo denkt over elke onverzorgd uitziende man die overdag in een lunchroom zit?quote:Op maandag 23 mei 2011 18:32 schreef MadScientist het volgende:
Ik vind die ene veronderstelling dan nóg fouter dan die andere. En niet even fout, om eerlijk te zijn.
Ze gebruiken allebei (deels) ongefundeerde aannames, maar de ene generaliseert ook nog eens...
In de OP staat slechts een beschrijving van meneer. Dat hij daar onder werktijd zat vermeld ik er slechts bij omdat ik de ironie zo mooi vind. Overdag onder werktijd zuipend met baard in je kloffie even lekker die vieze roetmoppen uitschelden. Een real life cartoon zeg maar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat TS niet zo denkt over elke onverzorgd uitziende man die overdag in een lunchroom zit?
We hebben hier niet eens echt werkloosheid..quote:Op maandag 23 mei 2011 17:59 schreef Gia het volgende:
Daarom vind ik die veronderstelling net zo fout als het stellen dat werkloosheid door buitenlanders komt.
Noch armoede, honger en ellende.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef StormWarning het volgende:
[..]
We hebben hier niet eens echt werkloosheid..
wat typ jij nou weer voor debiele schijt?quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:32 schreef Kumerian het volgende:
Ik denk dat je je enorm vergist als je denkt dat dat soort dingen voorheen nauwelijks voor kwamen....
Eerst was het tegen de brabanders, limburgers, friezen en gronen.
Toen was het tegen de belgen en de zeeuwen.
Daarna tegen de fransen, duitsers, italianen, spanjaarden.
Vervolgens tegen de negers.
De Chinezen.
De Surinamers.
Molukkers.
Javanen.
En nu zijn de turken, de marokanen, egyptenaren, saudis.
Straks zijn het de polen en roemenen.
Mensen die "anders" zijn beledigen en de schuld geven van je eigen problemen is van alle tijden en heeft niets met het heden te maken.
Zijn punt staat gewoon hoor?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:25 schreef essentieel het volgende:
wat typ jij nou weer voor debiele schijt?
Nee, het is nog steeds zo erg dat we mensen binnenhalen om de klusjes te doen waar de werkeloze met mavo-6 en 5 jaar ervaring zich te goed voor voelt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:23 schreef StormWarning het volgende:
[..]
We hebben hier niet eens echt werkloosheid..
Blijkbaar hebben deze werklozen een te goed alternatief.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het is nog steeds zo erg dat we mensen binnenhalen om de klusjes te doen waar de werkeloze met mavo-6 en 5 jaar ervaring zich te goed voor voelt.
Is dat een vraag? Het antwoord is nee... Negers, en toen surinamers, en toen javanen en saudi's. Die idioot weet niet waar ie het over heeft.quote:
Klopt, maar het eerste is dat je vooroordelen over een persoon uitspreekt, en het tweede is de groep - waar elk individu niets dat tot die groep behoort niets aan kan doen.quote:Op maandag 23 mei 2011 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
In beide gevallen trek je een conclusie gebaseerd op vooroordelen.
Misschien werkte die man wel in een nachtploeg en was hij net afgewerkt, waardoor hij er onverzorgd uitzag.
Daarom vind ik die veronderstelling net zo fout als het stellen dat werkloosheid door buitenlanders komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |