abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:36:44 #51
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_97027320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

't Wordt zo wel een beetje niveau klaagbaak, hoor. Je punt is wel gemaakt.
Inderdaad, tijd om de "stop volgen" knop te gebruiken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_97028140
Sparen > lenen.
Coolguy heeft gewoon gelijk. Mensen die gaan lenen voor hun badkamer en hun keuken moeten eigenlijk gewoon per direct hun huis worden ontnomen en gedwongen worden te huren voor de rest van hun leven.
pi_97028655
Ja, hoi. Het punt is wel gemaakt. 1 oeverloze discussie op Fok! is wel genoeg. (zie het janktopic in AEX waar leentokkies en huurkneuzen elkaar de hersens inslaan)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:21:59 #54
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97028717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, hoi. Het punt is wel gemaakt. 1 oeverloze discussie op Fok! is wel genoeg. (zie het janktopic in AEX waar leentokkies en huurkneuzen elkaar de hersens inslaan)
Jij verkoopt er vast graag een extra hypotheek bij voor de inboedel :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:21:13 #55
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_97038006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Onzin, de rente van een PL is ook gewoon aftrekbaar als de lening gebruikt is voor bijvoorbeeld de keuken.
en hoe maak je dat de BD duidelijk ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_97040655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:21 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

en hoe maak je dat de BD duidelijk ?
invullen in het bd programma?
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:13:38 #57
320335 DaveWolf
Internetheld
pi_97042259
Lees anders ff op doorlopend krediet . Daar staat in jip en janneke taal alles uitgelegd over bijvoorbeeld een doorlopend krediet en de belastingdienst. Was voor mij iig verhelderend. Weet nu zeker dat ik genaaid wordt :(
Me love money
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:52:04 #58
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_97044139
Wat ook niet meehelpt is dat je bizar veel kunt lenen (buiten je hypotheek om).

Wij hebben tijdens een adviesgesprek bij de bank (dat ging over allerhande financiele zaken) eens gevraagd hoeveel wij met een DK of PL zouden kunnen lenen. Gewoon uit interesse (stel dat we geen spaargeld meer hadden en we moesten noodgedwongen een grote aankoop doen). Wij konden 55.000 euro lenen _O- terwijl we echt niet bijzonder veel verdienen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_97044724
Ik vroeg me gewoon af of zo;n regel makkelijk te omzeilen was, heb er verder geen behoefte aan. Me keuken en badkamer zijn al lang geleden gefinancieerd.

Mijn tophypotheek is vanzelf geen top meer door stijging van de woningwaarde en stijging van inkomen. Genoeg gespaard om 3 keukens te kopen van eigen geld.

Wat me stoort is dat de regels er nu doorheen worden gevoerd voor bescherming van leenvolk, maar in feite zijn het gewoon de banken die op bepaalde terreinen niet meer willen beconcurreren en door dit soort regels het makelijker maken om geld te verdienen zonder bang te zijn voor elkaar.

Normaal heet zoiets kartelvorming en is ten strengste verboden maar bang gemaakt door de crisis drukken ze dit soort wetten er even doorheen.

http://www.telegraaf.nl/o(...)g_hoog___.html?p=6,1

[ Bericht 11% gewijzigd door Fer op 19-05-2011 20:12:13 ]
.
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:11:48 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97045258
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:02 schreef Fer het volgende:
Ik vroeg me gewoon af of zo;n regel makkelijk te omzeilen was, heb er verder geen behoefte aan. Me keuken en badkamer zijn al lang geleden gefinancieerd.

Mijn tophypotheek is vanzelf geen top meer door stijging van de woningwaarde en stijging van inkomen. Genoeg gespaard om 3 keukens te kopen van eigen geld.

Wat me stoort is dat de regels er nu doorheen worden gevoerd voor bescherming van leenvolk, maar in feite zijn het gewoon de banken die op bepaalde terreinen niet meer willen beconcurreren en door dit soort regels het makelijker maken om geld te verdienen zonder bang te zijn voor elkaar.

Normaal heet zoiets kartelvorming en is ten strengste verboden maar bang gemaakt door de crisis drukken ze dit soort wetten er even doorheen.
Deze regelgeving is er op voorspraak van de overheid. Als je de huidige normen gaat vergelijken met de historische normen of de normen in landen om ons heen, dan kan er in Nederland nog steeds heel erg ruim gefinancierd worden.
In Duitsland krijg je 70 of 80% en bijna nergens behalve hier kun je meer als 100% financieren.
The End Times are wild
pi_97048910
Een bouwdepot kan dus niet meer?
pi_97049575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Deze regelgeving is er op voorspraak van de overheid. Als je de huidige normen gaat vergelijken met de historische normen of de normen in landen om ons heen, dan kan er in Nederland nog steeds heel erg ruim gefinancierd worden.
In Duitsland krijg je 70 of 80% en bijna nergens behalve hier kun je meer als 100% financieren.
Gelukkig kun je in omringende landen een mooie betaalbare starterswoning huren en rustig sparen zodat als je weet hoe groot het huis van je leven wordt dit kunt kopen met een 80% hypotheek.

Wellicht kunnen ze de overdrachtsbelasting afschaffen, scheelt ook weer 6% lenen.
.
pi_97050980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:13 schreef _The_General_ het volgende:
Een bouwdepot kan dus niet meer?
Jazeker wel :)

Als het de woningwaarde verhoogt, is dat gewoon mogelijk.
pi_97050998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:21 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Jij verkoopt er vast graag een extra hypotheek bij voor de inboedel :P
Sinds wanneer doe ik in hypotheken :?
pi_97062860
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Jazeker wel :)

Als het de woningwaarde verhoogt, is dat gewoon mogelijk.
Ja alleen een probleem is dat de meeste bouwdepots worden (mede) aangewend voor zaken die de waarde niet echt verhogen of minder dan de kosten.

Een nieuwe keuken, badkamer of parketvloer doet de waarde nauwelijks toenemen, of in ieder geval veel minder dan de kostprijs want dit is allemaal smaakgevoelig. Dit geldt ook voor zeer veel andere zaken.

Het enige wat de waarde echt stuwt is extra meters (aanbouw, uitbouw, verdieping erbij) of fundamenteel onderhoud (gaskachels vervangen door CV, isolatie, electriciteit vernieuwen etc).

Daarbij komt dat bij deze 'fundamentele verbouwingen' vaak ook een probleem is. Een simpele standaard plat-dak uitbouw begint bij 30.000 euro (ondanks de recessie) en hoewel de vierkante meters toenemen, lijkt het me sterk dat de waarde van de woning met 30K toeneemt.

Dus er is wel degelijk een probleem met bouwdepots. Ik denk ook dat er problemen gaan ontstaan voor de klus/aanemerijbranche omdat geld lospeuteren bij de bank moeilijker wordt. Voor mensen die al 20 jaar ergens wonen en niks en de hypo niet hebben opgehoogd kunnen nog wel regelen, maar voor de rest zal het moeilijk worden.

Dus die verhaaltjes dat door de inzakkende markt, mensen liever hun huidige huis verbouwen zal ook wel los lopen, omdat er een probleem zal optreden met de financiering.
pi_97062911
Wat trouwens de afgelopen jaren ook populair was was het kopen van een huis, en het gehele interieur en exterieur zo ongeveer slopen (strippen) om alles te vervangen en dan praten we dus niet over hopeloze bouwvallen.

Is dit 'feestje' nu ook al afgelopen, of vindt dit nog steeds op grote schaal plaats?

Dit vereist gewoon zo ontzettend veel cash. Ze strippen een huis en vervolgens zie je een half jaar lang dagelijks allerlei busjes met personeel werken aan dat huis. Dit kost echt gewoon goud geld, of je dat nu met NL-ers doet of met Polen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:25:47 #67
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_97062971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:19 schreef traders het volgende:
Wat trouwens de afgelopen jaren ook populair was was het kopen van een huis, en het gehele interieur en exterieur zo ongeveer slopen (strippen) om alles te vervangen en dan praten we dus niet over hopeloze bouwvallen.

Is dit 'feestje' nu ook al afgelopen, of vindt dit nog steeds op grote schaal plaats?

Dit vereist gewoon zo ontzettend veel cash. Ze strippen een huis en vervolgens zie je een half jaar lang dagelijks allerlei busjes met personeel werken aan dat huis. Dit kost echt gewoon goud geld, of je dat nu met NL-ers doet of met Polen.
dat kan nog steeds prima. Moet je gewoon voor sparen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_97064290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:16 schreef traders het volgende:

[..]

Ja alleen een probleem is dat de meeste bouwdepots worden (mede) aangewend voor zaken die de waarde niet echt verhogen of minder dan de kosten.

Je leesbril is kapot?
pi_97259764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef CoolGuy het volgende:
Als je een huis wil kopen en je moet de kk financieren en de verbouwing ook moet je gewoon geen huis willen kopen.

TS, wat jij wil is vragen om grote problemen.
Ik ben starter, verdien ver > 2x modaal samen met mijn vriendin. Waarom mag ik dit niet financieren? Kan het zéér makkelijk aflossen. Om even 40k te sparen is andere koek, dan zit ik nog 2 jaar te huren.
pi_97268509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik ben starter, verdien ver > 2x modaal samen met mijn vriendin. Waarom mag ik dit niet financieren? Kan het zéér makkelijk aflossen. Om even 40k te sparen is andere koek, dan zit ik nog 2 jaar te huren.
Die nieuwe hypo-regels zijn er niet gemaakt om jouw te beschermen maar de banken. De hele hypotheekmarkt begint zich op glad ijs (uitstaande schuld t.o.v. BNP, en andere statistieken).

De risico's voor banken kunnen worden verminderd door te zorgen dat de klant een buffer heeft in de vorm van een aflossingsverplichting, eigen ingebracht geld, etc.

Die hypo-markt gaat straks grote problemen krijgen: mensen financieren nu zeer veel met weinig/geen eigen geld. Ze nemen een NHG erop. Als het straks tegenzit, dan gewoon stoppen met betalen. NHG lost het wel op. Als je restschuld afwentelt op NHG krijg je wel een BKR notering, maar het kost je in ieder geval geen geld.

Ik ben bang dat dit NHG straks een groot probleem gaat worden. Dit hebben ze voor een beetje gehedged door een aflossingscomponent te eisen in de hypotheek (50%). Die gaat er dus als eerste aan bij een verkoop met verlies. Echter, het opgebouwde vermogen van dit component zal relatief klein zijn voor iedereen die gestart is na 2000.
pi_97269132
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:46 schreef traders het volgende:

[..]

Die nieuwe hypo-regels zijn er niet gemaakt om jouw te beschermen maar de banken. De hele hypotheekmarkt begint zich op glad ijs (uitstaande schuld t.o.v. BNP, en andere statistieken).

De risico's voor banken kunnen worden verminderd door te zorgen dat de klant een buffer heeft in de vorm van een aflossingsverplichting, eigen ingebracht geld, etc.

Mijn risico profiel is zeeeeer laag. Waarom zou ik in mijn situatie voortaan geen huis meer kunnen kopen? Het probleem is iedereen blind 4,5x zijn geschatte jaarsalaris te geven. Bij hogere salarissen is dit realistisch. Bij lagere zeker niet.
pi_97269381
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:54 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Mijn risico profiel is zeeeeer laag. Waarom zou ik in mijn situatie voortaan geen huis meer kunnen kopen? Het probleem is iedereen blind 4,5x zijn geschatte jaarsalaris te geven. Bij hogere salarissen is dit realistisch. Bij lagere zeker niet.
En waarom vindt jij dat bij jou het risico zeer laag is? Net of goed betaalde functies niet overbodig kunnen worden. Verder kun je als je hoger in de boom zit verder vallen.

Als ik minimumloon verdien kan het niet veel lager. Als ik 8 keer modaal verdien en ik leen er maximaal op, kan ik nog ver vallen.
pi_97285874
Ik leen aflossingsvrij, 100% van de aankoopwaarde.
Bewust geen spaargeld in de woning gestoken, dat is nu beschikbaar voor ev. tegenvallers en tot die tijd hoef ik maar een -gemiddeld- rendement te maken van iets meer dan 3% om goedkoper uit te zijn. Nu de rentestand wat lager staat is dat wat lastiger, maar grote risico's hoef je hiervoor echt niet te lopen.
Mocht er een 'mindere tijd' aan komen (ontslag; arbeidsongeschiktheid; veel kosten, weet ik veel) dan kan ik mijn maandlast voor langere tijd uit eigen middelen betalen (en hierdoor krijg je tijd om de zaken op orde te stellen: minder uitgaven [bijv. huis verkopen] /meer inkomsten). En tijd is cruciaal: bij spoed zal de opbrengst altijd minder zijn (zie executiewaarde). Zelfs gedeeltelijke aflossing is altijd mogelijk...mocht ik dat willen.
De aflossing over 30 jaar waar iedereen het over heeft vindt ik niet van belang. Over 30 jaar is de wereld heel anders en het geld ongetwijfeld veel minder waard dan nu (inflatie...). Tegen die tijd gewoon weer herfinancieren met de dan geldende normen.
Maar zo heeft iedereen zijn mening en iedereen zijn ding (wie ben IK om daarover te oordelen). Als iemand wil aflossen omdat [....] moet hij/zij dat vooral doen... maar ik doe het bewust niet...
Groeten, BB
pi_97286022
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:52 schreef bredabounce het volgende:
Ik leen aflossingsvrij, 100% van de aankoopwaarde.
Wanneer loopt je rentevaste periode af? Op dat moment zit je klem bij de bank omdat je niet meer weg kunt.
pi_97286490
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:57 schreef traders het volgende:

[..]

Wanneer loopt je rentevaste periode af? Op dat moment zit je klem bij de bank omdat je niet meer weg kunt.
:?
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:15:00 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97286602
Ja, traders. Leg eens uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97286624
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

:?
Nou als je rentevaste periode is afgelopen, en je schuld is hoger dan 110% van de waarde van het huis, nou probeer dan de hypotheek maar eens over te sluiten. Kortom: dan moet je ieder rentevoorstel van de bank accepteren. Geen andere bank wil die hypotheek overnemen.

Dit probleem zie je nu al bij DSB-ers. Die zijn helemaal volggestopt met allerlei verzekeringen, waardoor de hypotheek veel hoger is dan de woningwaarde. Zij zijn verplicht bij het failliet te blijven en kunnen dus niet gaan rente-shoppen.

Pas was er al zo'n huilverhaal over een DSB-er die niet meer weg kon bij een van die consumenten programma's (Radar, Kassa of zoiets)

Deze problemen gaan we meer zien de komende tijd let maar op.
pi_97286695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:15 schreef traders het volgende:

[..]

Nou als je rentevaste periode is afgelopen, en je schuld is hoger dan 110% van de waarde van het huis, nou probeer dan de hypotheek maar eens over te sluiten. Kortom: dan moet je ieder rentevoorstel van de bank accepteren.

Dit probleem zie je nu al bij DSB-ers. Die zijn helemaal volggestopt met allerlei verzekeringen, waardoor de hypotheek veel hoger is dan de woningwaarde. Zij zijn verplicht bij het failliet te blijven en kunnen dus niet gaan rente-shoppen.

Deze problemen gaan we meer zien de komende tijd let maar op.
Erm... weet jij wanneer hij/zij de woning heeft gekocht? Weet jij dan ook wat er gebeurt als de RVP is afgelopen?
pi_97286802
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Erm... weet jij wanneer hij/zij de woning heeft gekocht? Weet jij dan ook wat er gebeurt als de RVP is afgelopen?
Ik verwacht op korte termijn dat er problemen ontstaan voor mensen die < 5 jaar de hypo hebben lopen en de rente voor 5 jaar hebben vastgezet (deze krijgen zowiezo rentestijging voor hun kiezen). Vooral diegene die allerlei extra's hebben gefinancieerd zoals KK, nieuwe keuken en badkamer.

Met dalende prijzen kan het niet of dit gaat problemen opleveren. Het is dus niet zo dat er niks aan de hand is zolang je niet verkoopt, er kunnen ook problemen ontstaan bij de renteherziening, omdat je dan niet weg kunt.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:23:09 #80
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97286867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:43 schreef traders het volgende:
Nou wat dacht je van sparen?

Trouwens het was ook gewoon te gek de afgelopen jaren. De keukenbranche (etc) hebben flink geld verdiend, maar dat spelletje is nu over. Momenteel heeft IKEA een marktaandeel van 25% in de keukenhandel (dit heeft denk ik ook andere oorzaken zoals transparante prijzen).

Doordat alles in de hypotheek werd meegenomen, zijn naar mijn mening prijzen van interieur zaken flink opgeblazen de afgelopen jaren. Als je een hypotheek kunt krijgen voor een keuken geef je toch makkelijker geld uit dan dat je het zelf moet betalen.
Daar ben ik het wel mee eens. De prijzenverschillen tussen zoiets als Ikea en 'normale' meubelzaken is bizar. Dat is echt niet allemaal te verklaren met wat hoogwaardigere materialen en montage...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_97286930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:21 schreef traders het volgende:

er kunnen ook problemen ontstaan bij de renteherziening, omdat je dan niet weg kunt.
Waarom zou je per se weg willen dan? Je doet het klinken alsof het bijna een must is.
pi_97286987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:57 schreef traders het volgende:

[..]

1 april 2027... ... en je kunt niet meer weg want? ...

Tegen die tijd zijn de kinderen het huis uit...inkomenspositie zal ongetwijfeld veranderd zijn [beter...]. De nominale waarde van de lening is dan hetzelfde, maar de werkelijke schuld zal -naar verhouding fors lager zijn dan nu..
en hoe de financiele wereld in elkaar zal zitten.... joost mag het weten.
Waarschijnlijk heb ik tegen die tijd -noodgedwongen door gewijzigde hypotheekregelgeving- weer een andere constructie.
Groeten, BB
pi_97287048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:26 schreef bredabounce het volgende:

[..]

1 april 2027... ... en je kunt niet meer weg want? ...
Dan zal dit probleem inderdaad niet spelen.
pi_97287123
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom zou je per se weg willen dan? Je doet het klinken alsof het bijna een must is.
Omdat jij dan ieder voorstel dat de huidige bank doet moet accepteren omdat je niet weg kunt.

En als alles tegen zit zal de geldverstrekker dit tijdstip aangrijpen om naast een hogere rente, ook (weer) een tophypotheek toeslag in rekening te brengen of andere lastige eisen gaan stellen zoals versneld extra aflossen, etc.
pi_97287252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:31 schreef traders het volgende:

[..]

Omdat jij dan ieder voorstel dat de huidige bank doet moet accepteren omdat je niet weg kunt.

En als alles tegen zit zal de geldverstrekker dit tijdstip aangrijpen om naast een hogere rente, ook (weer) een tophypotheek toeslag in rekening te brengen of andere lastige eisen gaan stellen zoals versneld extra aflossen, etc.
Hij geeft toch aan dat 'ie zelf gespaard heeft? Hij kan dus tegen die tijd net zo goed weg. Alsof je wat kunt met die spaarpolis als je wit oversluiten. Leuk als het een KEW is :'). Dat is ook het bekrompene van die discussie rond aflossingsvrije hypotheken. Een spaarhypotheek is net zo goed een aflossingsvrije hypotheek, alleen is er toevallig een polis aan gekoppeld.
pi_97287315
Zoals ik al zij > -tijd- is een belangrijke factor. Voorkomen dat je voor het blok komt te staan.

v.w.b. Ikea (badkamer-) meubelen: Dat is TROEP. Komt er bij mij nooit meer in. Inderdaad is de aanschaf minder dan de helft dan bij een echte :P winkel, maar m.i. is de kwaliteit rubbish! Alleen de kastdeurtjes zijn nog mooi, de rest is flink aangetast door vocht (na 2.5 jaar). Nu kan ik alsnog alles vervangen door 'echte' kwaliteit. Over het algemeen geldt altijd dat je krijgt waarvoor je betaald. (en als je niet onderhandeld betaal je teveel voor wat je krijgt :D
Groeten, BB
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:49:30 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97287727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:37 schreef bredabounce het volgende:
Zoals ik al zij > -tijd- is een belangrijke factor. Voorkomen dat je voor het blok komt te staan.

v.w.b. Ikea (badkamer-) meubelen: Dat is TROEP. Komt er bij mij nooit meer in. Inderdaad is de aanschaf minder dan de helft dan bij een echte :P winkel, maar m.i. is de kwaliteit rubbish! Alleen de kastdeurtjes zijn nog mooi, de rest is flink aangetast door vocht (na 2.5 jaar). Nu kan ik alsnog alles vervangen door 'echte' kwaliteit. Over het algemeen geldt altijd dat je krijgt waarvoor je betaald. (en als je niet onderhandeld betaal je teveel voor wat je krijgt :D
Nergens last van. Misschien moet je wat doen aan de ventilatie in je badkamer.
pi_97288070
Het -niet- Ikea spul blijft overigens wel goed.. Ventilatie is het probleem zeker niet, het blijft nooit lang vochtig, maar is soms uiteraard wel vochtig.
Het probleem is dat vocht binnen dringt aan de zijkant tussen de waterdichte toplaag en de spaanplaat zelf, met lelijke vervormingen als gevolg. En zo heeft ieder zijn ervaringen...
Ga eens kijken of ik mijn hypotheek kan ophogen voor een nieuwe badkamer :D :D :D :D.
(ha ha ha ha: potje tegenvallers)
Groeten, BB
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 11:59:25 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97288124
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nergens last van. Misschien moet je wat doen aan de ventilatie in je badkamer.
Of hij is kritischer. Kan ook zomaar.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:00:18 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97288151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of hij is kritischer. Kan ook zomaar.
Of het is een zelfgenoegzame zeurkous. Ik noem maar een dwarsstraat.
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 12:03:16 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_97288251
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of het is een zelfgenoegzame zeurkous. Ik noem maar een dwarsstraat.
Of Ikea levert nou eenmaal een stuk minder kwaliteit, waardoor het ook allemaal zo goedkoop kan zijn.
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:05:10 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97288326
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Of Ikea levert nou eenmaal een stuk minder kwaliteit, waardoor het ook allemaal zo goedkoop kan zijn.
Ja, ja, IKEA is voor paupers.
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 12:10:15 #93
16180 crew  CoolGuy
pi_97288533
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ja, IKEA is voor paupers.
Nee, dat niet. Maar als het een keuze is tussen de kwaliteit van het betreffende meubeltje of te weinig ventilatie en hij gokt dan dat het het meubeltje is en jij reageert daar dan op dat hij een zelfgenoegzame zeurkous is, dan vind ik dat een beetje een rare reactie.

Alsof mensen niet mogen zeggen dat je krijgt waar je voor betaald. Dat jij dat niet kunt hebben maakt hem toch geen zelfgenoegzame zeurkous zeker?
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:15:00 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97288712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar als het een keuze is tussen de kwaliteit van het betreffende meubeltje of te weinig ventilatie en hij gokt dan dat het het meubeltje is en jij reageert daar dan op dat hij een zelfgenoegzame zeurkous is, dan vind ik dat een beetje een rare reactie.

Alsof mensen niet mogen zeggen dat je krijgt waar je voor betaald. Dat jij dat niet kunt hebben maakt hem toch geen zelfgenoegzame zeurkous zeker?
Joh, gaan we hier echt serieus over discussiëren?
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 12:16:05 #95
16180 crew  CoolGuy
pi_97288753
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Joh, gaan we hier echt serieus over discussiëren?
Joh, was het echt nodig om als een gebeten hondje te reageren omdat jij ook toevallig een Ikea meubeltje hebt?
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:17:43 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97288807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Joh, was het echt nodig om als een gebeten hondje te reageren omdat jij ook toevallig een Ikea meubeltje hebt?
Je bedoelt een Ikea-meubeltje dat het prima houdt?
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 12:20:46 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_97288905
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je bedoelt een Ikea-meubeltje dat het prima houdt?
Ja, en dat is prachtig voor jou, maar bij hem niet, dus misschien is hij wat kritischer dan jij. Zou zomaar kunnen. Maar jij vind direct dat het in ieder geval zeker niet aan Ikea-kwaliteit kan liggen, nee, dan zal het eerder de ventilatie zijn, want je reageert als een gebeten hondje. En dat allemaal omdat je t kut vind als iemand iets negatievers over Ikea zegt, omdat jij dat toevallig ook hebt.

Heb je aandelen in Ikea of wat?
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:23:04 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97288976
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en dat is prachtig voor jou, maar bij hem niet, dus misschien is hij wat kritischer dan jij. Zou zomaar kunnen. Maar jij vind direct dat het in ieder geval zeker niet aan Ikea-kwaliteit kan liggen, nee, dan zal het eerder de ventilatie zijn, want je reageert als een gebeten hondje. En dat allemaal omdat je t kut vind als iemand iets negatievers over Ikea zegt, omdat jij dat toevallig ook hebt.

Heb je aandelen in Ikea of wat?
Heb jij soms net zo'n gruwelhekel aan IKEA, joh, dat je reageert als een geïrriteerd pitbulletje als iemand wil aangeven dat IKEA misschien ook wel eens prima voldoet?
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:25:19 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97289070
Trouwens, IKEA is niet beursgenoteerd.
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 12:26:42 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_97289138
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb jij soms net zo'n gruwelhekel aan IKEA, joh, dat je reageert als een geïrriteerd pitbulletje als iemand wil aangeven dat IKEA misschien ook wel eens prima voldoet?
Je kunt het wel leuk omdraaien, maar jij bent degene die opgefokt reageert. Hij maakt een opmerking, en jij vliegt er direct op in, want ow ow ow iemand zei iets negatiefs over ikea. Zoals ik al zei, prachtig voor jou, maar misschien is hij wel kritischer, en kan hij niet leven met iets waar jij wel mee kunt leven. Kan toch?

Maar nee, het ligt aan de ventilatie, of hij is een zeur. Maar kom vooral niet aan de ikea kwaliteit, want dat kan niet, want hey, jij hebt ook iets van ikea en dat blijft wél goed!

Daarna reageer ik pas, dus je kunt 't wel omdraaien, maar die vlieger gaat niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')