abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:56:17 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97261795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik constateer slechts de feiten, en ik vermeld ze hier; als jij dat hilarisch vind, het zij zo.
dat jij iets beweert maakt het nog geen feiten... toon mij een bedrijf aan wat actief mensen kanker toewenst en je hebt een volger in mij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97264355
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:56 schreef Re het volgende:

[..]

dat jij iets beweert maakt het nog geen feiten... toon mij een bedrijf aan wat actief mensen kanker toewenst en je hebt een volger in mij
Same here.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:52:02 #78
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97265179
quote:

[..]

Ik constateer slechts de feiten, en ik vermeld ze hier; als jij dat hilarisch vind, het zij zo.
Feiten noemtie dat :') Ga maar eens binnen een wetenschappelijk instutuut kijken hoe het echt gaat. Je maakt je zo alleen maar belachelijker.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:54:15 #79
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97265323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:35 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

De selectiviteit, de vraagstelling, etc.

Reproduceerbaarheid alleen zegt niet zo veel, en bovendien zijn heel veel onderzoeken niet zo gemakkelijk reproduceerbaar.
Data is data, of wil je zeggen dat de wetenschappers frauderen?
Dan kom je weer bij reproduceren terecht, de manier waarop wetenschappelijke theorieën groot worden of verdwijnen uit ieders geheugen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ach, ze hoeven niks te reproduceren;

Dit kan ook: een verzonnen verhaal op een A4-etje in MS Word, copy en paste en klaar is Kees, hun "bewijs" is er; zo werkt dat in de "Wetenschap'.
jij hebt echt geen flauw idee van hoe het werkt in de wetenschap
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_97265401
quote:

[..]

Kom maar op met die feiten dan, grapjas serieuze poster.
pi_97266981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Feiten noemtie dat :') Ga maar eens binnen een wetenschappelijk instutuut kijken hoe het echt gaat. Je maakt je zo alleen maar belachelijker.
Wacht even mister Tuinhek, al die bronvermeldingen, aanhalingen en referenties in die wetenschappelijke rapporten, dat zijn toch gewoon verwijzingen naar elkaar ? Ons kent ons ?

Professor A publiceert met referenties naar het boek van professor B en andersom; ik heb het toch zelf gezien .. 8-)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:28:08 #82
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97267364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:21 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Wacht even mister Tuinhek, al die bronvermeldingen, aanhalingen en referenties in die wetenschappelijke rapporten, dat zijn toch gewoon verwijzingen naar elkaar ? Ons kent ons ?

Professor A publiceert met referenties naar het boek van professor B en andersom; ik heb het toch zelf gezien .. 8-)
Het maakt niet uit dat er hier 3 mensen die dagelijks tussen de wetenschappers zitten zeggen dat je ongelijk hebt, jij weet het toch wel beter omdat een oom van een vriendin van een nicht van de schoonmaakster van je vakantiehuisje heeft gezegd dat het anders is.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:36:29 #83
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97267860
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:21 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Eerst verwoorde je het nog zo:
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ach, ze hoeven niks te reproduceren;

Dit kan ook: een verzonnen verhaal op een A4-etje in MS Word, copy en paste en klaar is Kees, hun "bewijs" is er; zo werkt dat in de "Wetenschap'.
Ok, soort van vooruitgang dus. Maar nee, zo gebroederlijk gaat het nou ook weer niet altijd. Er is best veel concurrentie binnen die wereld.
Onikaan ni ov dovah
pi_97268208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Eerst verwoorde je het nog zo:

[..]

Ok, soort van vooruitgang dus. Maar nee, zo gebroederlijk gaat het nou ook weer niet altijd. Er is best veel concurrentie binnen die wereld.
Dus ... BINGO .. voor mij..... het komt dus in feite neer op het "kopieeren van knip en plak" ...

concurrentie ? .... je bedoelt op de markt van korreltjes zout .. bij jouw beweringen ..? ;)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:53:08 #85
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97269021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:41 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dus ... BINGO .. voor mij..... het komt dus in feite neer op het "kopieeren van knip en plak" ...

concurrentie ? .... je bedoelt op de markt van korreltjes zout .. bij jouw beweringen ..? ;)
Wat voorn creatief brouwsel probeer je er nou weer van te maken? Nee, het komt niet neer op kopieer werk. Als je de wetenschappelijke wereld ook maar een beetje zou kennen zou je dat weten.
Onikaan ni ov dovah
pi_97274083
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:41 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Niet zo andermans woorden verdraaien, BF. Je bent klaarblijkelijk net zo hard aan het corrumperen van andermans uitspraken dan waar je bedrijven, overheden en wetenschappers van beticht.

Woord van de dag: zelfreflectie. ;)
pi_97274088
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat voorn creatief brouwsel probeer je er nou weer van te maken? Nee, het komt niet neer op kopieer werk. Als je de wetenschappelijke wereld ook maar een beetje zou kennen zou je dat weten.
Je moest eens weten ....
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:23:53 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97282489
"de wetenschap" is natuurlijk best een ruim begrip als dat allemaal kopieerwerk zou zijn dan zaten we hier niet, me dunkt...
pi_97286144
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Niet zo andermans woorden verdraaien, BF. Je bent klaarblijkelijk net zo hard aan het corrumperen van andermans uitspraken dan waar je bedrijven, overheden en wetenschappers van beticht.

Woord van de dag: zelfreflectie. ;)
Meneer Tuinhek is markleider op het gebied van uitspraken en aangedragen onderbouwingen m.b.t. de wetenschap met korreltjes zout.

Dat geeft een relaxed gevoel; ik hoef me alleen zorgen te maken als Tuinhekkie opeens kritisch gaat worden, zoals van de week met zijn kritiek op die MRI-scan wetenschap; zoiets geeft onrust en verwarring op BNW. Gelukkig is hij weer de oude. :)
.
pi_97287611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:00 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Meneer Tuinhek is markleider op het gebied van uitspraken en aangedragen onderbouwingen m.b.t. de wetenschap met korreltjes zout.
Dan kan je vast wel een voorbeeld aandragen?

quote:
Dat geeft een relaxed gevoel; ik hoef me alleen zorgen te maken als Tuinhekkie opeens kritisch gaat worden, zoals van de week met zijn kritiek op die MRI-scan wetenschap; zoiets geeft onrust en verwarring op BNW. Gelukkig is hij weer de oude. :)
Tuinhek is altijd kritisch geweest, het is juist daarom dat hij nu mogelijk zijn tak van wetenschap naar een hoger niveau kan trekken. Openstaan voor kritiek laat men juist kijken naar wat verbeterd kan worden, zodat dat bijgeschaafd kan worden.

Het lijkt erop dat je zijn uitspraken niet in het juiste licht kan zien, slechts op de manier die past bij je denkbeelden. Dat vind ik jammer, want je blijft op die manier in je cocon zitten, en jezelf niet ontwikkelen. Ik kan dit natuurlijk hartstikke fout hebben; we zitten op een forum een beeld te schetsen van elkander, en dan nog: hoe goed kan je een ander nou echt leren kennen? Of jezelf wat dat betreft?
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:31:49 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97289359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:00 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

.
Je bent nog steeds erg onzinnig aan het schrijven. FYI, ik ben nog gewoon bezig met hetzelfde MRI data analyse project.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:42:01 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97341126
quote:
EU onderzoekt veiligheid aspartaam

BRUSSEL - De Europese Unie vervroegt een onderzoek naar de veiligheid van de zoetstof aspartaam. De Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, heeft de Europese Voedselwarenautoriteit opdracht gegeven de veelgebruikte stof nu al opnieuw te bekijken.

Uit recent Deens onderzoek onder 60.000 zwangere vrouwen zou blijken dat er een verband is tussen te vroeg geboren kinderen en het drinken van frisdrank met aspartaam. Ook zijn er door Italiaans onderzoek opnieuw aanwijzingen dat aspartaam de kans op kanker verhoogt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_97341497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oeh, interessant!
pi_97342957
Artikel en filmfragment met iets meer detail over de zaak:

Artikel

Ben nog op zoek naar de artikelen van de onderzoeken waar het om draait.
pi_97343160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aan de ene kant super dat er onderzoek naar gedaan wordt, vooral omdat er veel onrust over bestaat.

Aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre dit onderzoek ten kostte gaat van ander onderzoek naar andere stoffen waar misschien minder angst voor bestaat maar die veel gevaarlijker kunnen zijn.
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:36:38 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97343369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:32 schreef oompaloompa het volgende:

..andere stoffen waar misschien minder angst voor bestaat maar die veel gevaarlijker kunnen zijn.
Heb je voorbeelden? Dit aangekondigd onderzoek is voor mij iig wel reden om (voor 't eerst) echt te gaan letten op mijn aspartaamconsumptie..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_97344328
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden? Dit aangekondigd onderzoek is voor mij iig wel reden om (voor 't eerst) echt te gaan letten op mijn aspartaamconsumptie..
Nou als ik zoek naar aspartaam op web of knowledge krijg ik 1835 papers als hit.
Als ik zoek op visolie, waar erg veel gezondheids claims over worden gemaak, vind ik er 9

Punt is een beetje dat er gewoon erg veel stofjes zijn, die allemaal erg weinig onderzoek hebben gekregen. Aspartaam heeft heel veel onderzoek gehad maar is nog steeds een eng iets in de ogen van veel mensen. De kans dat aspartaam na 1835 onderzoeken toch opeens extreem gevaarlijk blijkt te zijn is nihil. De kans dat een ander stofje waar maar 10 onderzoeken naar zijn gedaan toch heel gevaarlijk blijkt te zijn is veel groter lijkt mij.
  Moderator donderdag 26 mei 2011 @ 16:58:43 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_97344401
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:32 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Aan de ene kant super dat er onderzoek naar gedaan wordt, vooral omdat er veel onrust over bestaat.

Aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre dit onderzoek ten kostte gaat van ander onderzoek naar andere stoffen waar misschien minder angst voor bestaat maar die veel gevaarlijker kunnen zijn.
Exactly.
pi_97345350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou als ik zoek naar aspartaam op web of knowledge krijg ik 1835 papers als hit.
Als ik zoek op visolie, waar erg veel gezondheids claims over worden gemaak, vind ik er 9

Punt is een beetje dat er gewoon erg veel stofjes zijn, die allemaal erg weinig onderzoek hebben gekregen. Aspartaam heeft heel veel onderzoek gehad maar is nog steeds een eng iets in de ogen van veel mensen. De kans dat aspartaam na 1835 onderzoeken toch opeens extreem gevaarlijk blijkt te zijn is nihil. De kans dat een ander stofje waar maar 10 onderzoeken naar zijn gedaan toch heel gevaarlijk blijkt te zijn is veel groter lijkt mij.
Het aantal hits of quotes zegt niets an sich, dat moet je weten.

Wel ben ik het met je eens wbt de aandacht. Ik hoop dat er duidelijke geluiden doorklinken vanuit de wetenschap zelf en voor eens en altijd wordt duidelijk gemaakt in hoeverre aspartaam schadelijk is en hoeveel zorgen mensen zich erover hoeven te maken. Wegnemen die twijfels!

Uiteraard houd je altijd een groepje over die het nooooooit zullen aannemen, maar ja.
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:42:06 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97346324
het artikel trouwens, kan niet bij de volle publicatie dus kan ik er weinig over concluderen

quote:
Am J Clin Nutr. 2010 Sep;92(3):626-33. Epub 2010 Jun 30.
Intake of artificially sweetened soft drinks and risk of preterm delivery: a prospective cohort study in 59,334 Danish pregnant women.
Halldorsson TI, Strøm M, Petersen SB, Olsen SF.
SourceCentre for Fetal Programming, Statens Serum Institut, Copenhagen, Denmark. lur@ssi.dk

Abstract
BACKGROUND: Sugar-sweetened soft drinks have been linked to a number of adverse health outcomes such as high weight gain. Therefore, artificially sweetened soft drinks are often promoted as an alternative. However, the safety of artificial sweeteners has been disputed, and consequences of high intakes of artificial sweeteners for pregnant women have been minimally addressed.

OBJECTIVE: We examined the association between intakes of sugar-sweetened and artificially sweetened soft drinks and preterm delivery.

DESIGN: We conducted prospective cohort analyses of 59,334 women from the Danish National Birth Cohort (1996-2002). Soft drink intake was assessed in midpregnancy by using a food-frequency questionnaire. Preterm delivery ( lt 37 wk) was the primary outcome measure. Covariate information was assessed by telephone interviews.

RESULTS: There was an association between intake of artificially sweetened carbonated and noncarbonated soft drinks and an increased risk of preterm delivery (P for trend: le 0.001, both variables). In comparison with women with no intake of artificially sweetened carbonated soft drinks, the adjusted odds ratio for women who consumed ge 1 serving of artificially sweetened carbonated soft drinks/d was 1.38 (95% CI: 1.15, 1.65). The corresponding odds ratio for women who consumed ge 4 servings of artificially sweetened carbonated soft drinks/d was 1.78 (95% CI: 1.19, 2.66). The association was observed for normal-weight and overweight women. A stronger increase in risk was observed for early preterm and moderately preterm delivery than with late-preterm delivery. No association was observed for sugar-sweetened carbonated soft drinks (P for trend: 0.29) or for sugar-sweetened noncarbonated soft drinks (P for trend: 0.93).

CONCLUSIONS: Daily intake of artificially sweetened soft drinks may increase the risk of preterm delivery. Further studies are needed to reject or confirm these findings.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')