quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:54 schreef huuphuup het volgende:
Verplaatst vanuit het babytopic... mijn post en claudia's reply.
[..]
Nee het zijn geen mixed signals wat dat betreft.
Ze begint met sabbelen op de handjes, smakgeluiden, en als je haar dan optilt is ze ook wel aan het zoeken zeg maar. Meestal is het ook wel 'tijd', als in, dan is het zeker al 3 of 4 uur na de vorige voeding en is 'honger' geen rare gedachte.
Maar als ik haar dan aanleg dan weigert ze in alle toonaarden. Het gaat af en aan, soms beter dan andere keren, maar net als vandaag heeft ze om ongeveer 12 uur gedronken en daarna pas weer net om half 8 's avonds. Tussendoor heeft ze wel honger aangegeven maar aanleggen gaat gewoon nauwelijks tot niet. Ze weigert gewoon. Afkolven en met een flesje geven heb ik geprobeerd, dat gaat op zich wel, maar wil ik zelf eigenlijk pertinent voorkomen.
's nachts of als ze half slaapt gaat het voeden beter.
Ik heb al van alles geprobeerd qua aanleggen/houdingen en tijdstippen om aan te leggen maar het maakt geen verschil, en in sommige houdingen gaat het zelfs nog veel slechter
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:14 schreef Vanyel het volgende:
Hier trouwens het omgekeerde. Sinds 2 uur vanmiddag elk uur en sommige sessies lopen naadloos in elkaar over. Inmiddels is ze zo ontevreden aan de borst dat er wat gekolfde melk in gaat in de hoop dat dat helpt. Ik heb in geen eeuwen zo'n lege borsten gehad, kan me ook niet voorstellen dat er nog een druppel uit te persen is nu.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een dip.Lena is nu vier maanden oud en eigenlijk gaat het de laatste 2 maanden niet meer zo soepeltjes met slapen. Nou ja, ze slaapt prima maar drinkt vaker dan tijdens de eerste 2 maanden. Dat vind ik begrijpelijk en ik kan er prima mee leven, maar de laatste paar weken drinkt ze wel heel vaak. Het is een zeldzaamheid dat ze 3 of zelfs 4 uur tussen de voedingen laat 's nachts terwijl ze dat overdag wel prima kan.
We hebben net regeldagen achter de rug, ik heb op dagen dat ik niet bij haar was geclusterkolfd en nu zit ik mijn verdiende rust af te wachen.Maar vannacht heeft ze wéér elk uur bij liggen tanken. Ik ben trouwens blij dat ik hier over het voeden op één kant heb gelezen, want dat is wel echt een uitkomst. Zo kan ik haar aan de cosleeperkant laten liggen en hoef ik niet bang te zijn dat mijn lief per ongeluk op haar rolt als ik in slaap val. Vannacht ben ik voor het eerst ook met baby aan de borst in slaap gevallen.
Verder weet ik even niet wat ik ermee aanmoet. Ik kan wel redenen blijven bedenken (dippende productie, reguliere regeldagen, tandjes, ziekte, mamahonger, groeispurt) maar eigenlijk doet het er niet toe. M'n nachten zijn gewoon rot, ik kan niet meer fatsoenlijk nadenken, heb weinig energie voor Ivan en het werken is zwaar. Ik wil haar heel graag blijven voeden en heb op m'n werk afgesproken dat ik vaker thuiswerk en regelmatig een vrije dag opneem als ik het echt niet meer trek. Vandaag is mijn oppasdag en is Ivan naar zijn opa en oma. Zo probeer ik mezelf maar te ontzien.
Lang verhaal. Ik weet ook niet goed wat ik ermee moet. Ik zou graag tips krijgen maar ik betwijfel of die er zijn.
Dat is nog wel een idee, hoor! Ik houd het in m'n hoofd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:18 schreef pessie het volgende:
Pf, Claudia, ik zou inderdaad een lk inschakelen als ik jou was. Bij Nathan kwamen we er na 4 maanden achter dat hij niet voldoende was gegroeid omdat hij niet voldoende nam, 1 van de dingen die de lk ons toen aanraadde was om, als Nathan 's nachts wakker werd, hem ook echt goed wakker te maken, dus lamp aan, luier verschonen en dan voeden. Dan was hij actief genoeg om een hele voeding te verstouwen. Misschien een idee? Waarschijnlijk is het heel frustrerend dat je dan echt je bed uit moet, maar misschien slaapt ze dan wel 3 a 4 uur aan 1 stuk?
Maar het kan heel goed dat het door de fles komt hoor. Ze kan nu misschien krachtiger drinken uit de fles waardoor het nog makkelijker is?quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Gister op het kinderdagverblijf heeft ze trouwens ook veel meer gedronken dan normaal. Ze hadden niet genoeg aan de verse melk die ik mee had gegeven.
T is een lief mens hoor die wvk! Heel begripvolquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou wel heel fijn zijn als je nog voor het weekeinde terecht kunt, huup! Ik zou het algemene advies van de wijkverpleegkundige ook overslaan.
Claudia, ik zou het echt doen. Ik heb er toen zoveel aan gehadquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:37 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn hoor, dat je zo iemand bij de hand hebt! Dat mis ik een beetje, al praat ik wel met een collega over haar borstvoedingservaringen. Maar dat is toch anders.
Ik vind het wat onzinnig om naar een lactatiekundige te stappen met de vragen die ik heb, maar het is eigenlijk niet zo'n gekke optie als je bedenkt dat ik er ook toe in staat ben om van het ene op het andere moment een pak kunstvoeding uit de kast te trekken en er de brui aan te geven. Dan kan ik beter even deskundig advies inwinnen van iemand die zich in onze situatie verdiept.
Ik ben hoe dan ook nog steeds erg benieuwd naar het advies dat je gaat krijgen! Het zou misschien wel goed zijn als ze meekijkt met een voeding? (Zul je net zien dat Elin dan voorbeeldig drinkt.)
Joh, dat doen kinderen altijdquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:43 schreef huuphuup het volgende:
hahahaha ja dat zul je altijd zien natuurlijk
net als van die mop dat ik naar de kinderarts ging omdat Elin zo ontzettend weinig poept en dat ze zich van voor tot achter he-le-maal onder baggert zonder al teveel moeite![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |