Tiens, en toch is het meermaals gebeurd. Stout he ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:07 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Daniel, we hadden over jou epische tekstenverwijzingen die plaats zou hebben gevonden.De Bijbel zegt duidelijk dat het niet mag.
Ach, daarom blijf je liever blind.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:12 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Open je hart voor Jezus, en je zult de liefde voelen en zowel sta je geestelijker sterker.
Als je gaat denken dat God bestaat, dan is er altijd in twijfel in je die zegt..................ik wil bewijzen zien.
Probeer je hart te openen voor Jezus en je zal bewijzen voelen maar niet zien.
Wanneer ga je dat eens aantonen welke zijn gewijzigd? je zit maar te kletsen uit het niets.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:16 schreef ATON het volgende:
[..]
Tiens, en toch is het meermaals gebeurd. Stout he ?
Was ook niet voor jou bedoeld, dat jij je hart zelf niet open voor staat, zal je ook nooit voelen namelijk.quote:
Begin eens met lezen bij deel 1 hiervan De historische Jezus #5 in plaats van zo te trollen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:20 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Wanneer ga je dat eens aantonen welke zijn gewijzigd? je zit maar te kletsen uit het niets.
Iedereen kan zoiets beweren, maar aantonen nee dat doen ze niet.
Stout he
quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:21 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Was ook niet voor jou bedoeld, dat jij je hart zelf niet open voor staat, zal je ook nooit voelen namelijk.
Waarom is het waar nou dat staat in de bijbel, ja maar waarom is de bijbel dan waar, nou dat staat in de bijbel uhu.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:07 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Daniel, we hadden over jou epische tekstenverwijzingen die plaats zou hebben gevonden.De Bijbel zegt duidelijk dat het niet mag.
En later ga je typen dat dat Matteüs dit en dat heeft geschreven Lucas dit en dat heeft niks mee te-maken met jou bewering dat de tekstenverwijzingen.
De Bijbel is een verzameling en later samengesteld (archeologische bevindingen bevestigd dat namelijk. Van honderden boeken geschreven door verschillende mensen die dat hebben meegemaakt zoals Romeinen/ Farizeeėrs tot de Discipelen van Jezus zelf.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:21 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik heb een moment geprobeerd serieus in te gaan op jouw stellingen.
Het lukt me gewoon niet.
Zolang jij geen idee hebt waar de bijbel vandaan komt heeft het 0,0 zin om over de fantastische inhoud te discussiėren.
Kijken en topics doorlezen jij. Niet komen zwetsen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:27 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Bijbel is een verzameling en later samengesteld (archeologische bevindingen bevestigd dat namelijk. Van honderden boeken geschreven door verschillende mensen die dat hebben meegemaakt zoals Romeinen/ Farizeeėrs tot de Discipelen van Jezus zelf.
Ik wil alleen zeggen als er iets mee geknoeid is, dan was er allang officieel bekent geweest en dat moet jij ook wel wetenEr kan altijd iet mee geknoeid zijn, maar tussen aannemen en bewijzen hebben zijn wel twee verschillende dingen
En jij neemt aan dat er teksten zijn gewijzigd terwijl dat het streng verboden is om teksten te verwijzingen in de Bijbel.
Die discussie ging over toen jij beweerde dat er teksten zijn gewijzigd, dan vraag je het erom he
Ga je mij uitmaken voor trollen? Voel je wel lekker bij hoofd?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Begin eens met lezen bij deel 1 hiervan De historische Jezus #5 in plaats van zo te trollen.
We zien je wel terug als je alles doorgelzen hebt en alle filmpjes hebt gekeken.
Eerst die topics doorlezen, en die 26 delen van Dale B Martin kijken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:29 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ga je mij uitmaken voor trollen? Voel je wel lekker bij hoofd?
Jij zit hier keihard te beweren dat e teksten zijn gewijzigd, ik toont juist aan dat het niet het geval is en dat is dat trollen, ik snap het als je verder niet kan weten.
Ik reageer op jou bewering meer niet, wat is je probleem joh? eerst maak je me uit voor trolling nog wat omdat je niet meer weet wat je hebt gezegd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:28 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kijken en topics doorlezen jij. Niet komen zwetsen.
Weet je het nog?????? daar gaat het over.quote:Dramatische tekstwijzigingen gebeuren meestal in de eerste 100 jaar na het schrijven
Ga je weer een draai maken? Nogmaals, ik reageer alleen op jou bewering.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Eerst die topics doorlezen, en die 26 delen van Dale B Martin kijken.
Dan pas weer komen praten. Want nu praat je alleen maar onzin en dat is zo jammer voor de discussie.
Ga je nou maar eens inlezen en die Yale course kijken ipv van het topic te vervuilen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:31 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik reageer op jou bewering meer niet, wat is je probleem joh? eerst maak je me uit voor trolling nog wat omdat je niet meer weet wat je hebt gezegd.
[..]
Weet je het nog?????? daar gaat het over.
Eerlijk gezegd omdat het plaat voor je kop gehalte zo hoog is. Daar word ik altijd enthousiast van.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:34 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ga je weer een draai maken? Nogmaals, ik reageer alleen op jou bewering.
tevens heb ik al gereageerd op de topic starter, maar daar waren jullie meer interesse in mij wanneer ik hier kwam dan het onderwerp.
Dus waarom doe je zo rot tegen me?
Weet je, ik kap ermee. Dit is gewoon te dom voor woorden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ga je nou maar eens inlezen en die Yale course kijken ipv van het topic te vervuilen.
Want dat doe je dan weer niet he.
Heel misschien krijg je in die course wel precies uitgelegd wat ik claim, of staat het wel in die reeks in heel groot detail, je weet het niet, het zou zo maar kunnen. Of denk je dat ik die links hier voor de lol en vulling post?
Je kan hem daar wel heen verwijzen, er was echter bepaald geen overeenstemming over die bewering. Zoals Haushofer al vaker heeft aangegeven zijn de tekstuele verschillen verwaarloosbaar klein.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:34 schreef Daniel1976 het volgende:
Heel misschien krijg je in die course wel precies uitgelegd wat ik claim, of staat het wel in die reeks in heel groot detail, je weet het niet, het zou zo maar kunnen. Of denk je dat ik die links hier voor de lol en vulling post?
En als HH dit gezegd heeft is dat zo. Halloooo !!! Laaste boek van Ehrman al eens gelezen ? zie krantenknipsel enkele weten geleden. Was ook van mening dat die verschillen verwaarloosbaar waren... Is nu plots een andere mening toegedaan. En dan kunnen we het ook nog hebben over welke teksten er sprake is, uit het O.T of het N.T.?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:41 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je kan hem daar wel heen verwijzen, er was echter bepaald geen overeenstemming over die bewering. Zoals Haushofer al vaker heeft aangegeven zijn de tekstuele verschillen verwaarloosbaar klein.
De strekking van mijn post was dat er geen overeenstemming over was, niet een waarheidsclaim op Haushofer. Daarnaast kunnen wij een waarheidsclaim op Ehrman denk ik ook lastig verwachten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:47 schreef ATON het volgende:
[..]
En als HH dit gezegd heeft is dat zo. Halloooo !!! Laaste boek van Ehrman al eens gelezen ? zie krantenknipsel enkele weten geleden. Was ook van mening dat die verschillen verwaarloosbaar waren... Is nu plots een andere mening toegedaan. En dan kunnen we het ook nog hebben over welke teksten er sprake is, uit het O.T of het N.T.?
Mispoes! Geen enkele getuige.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:27 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
De Bijbel is een verzameling en later samengesteld (archeologische bevindingen bevestigd dat namelijk. Van honderden boeken geschreven door verschillende mensen die dat hebben meegemaakt zoals Romeinen/ Farizeeėrs tot de Discipelen van Jezus zelf.
Daniel wél, maar jij niet.quote:Ik wil alleen zeggen als er iets mee geknoeid is, dan was er allang officieel bekent geweest en dat moet jij ook wel weten.
Er is zoveel streng verboden he ? Tot in de 12de eeuw heeft men via een Concilie nogmaals erop gedrukt dat het moet gedaan zijn met die vervalsingen. Is van alle tijden joeng.quote:Er kan altijd iet mee geknoeid zijn, maar tussen aannemen en bewijzen hebben zijn wel twee verschillende dingenEn jij neemt aan dat er teksten zijn gewijzigd terwijl dat het streng verboden is om teksten te verwijzingen in de Bijbel.
Die Yale course legt ieder geval al uit dat er heel veel is aan het nieuwe testament wat gewoon weg niet klopt. Dan wordt er ook nog even ingegaan op de later aangevulde passages in het NT.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:41 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je kan hem daar wel heen verwijzen, er was echter bepaald geen overeenstemming over die bewering. Zoals Haushofer al vaker heeft aangegeven zijn de tekstuele verschillen verwaarloosbaar klein.
O, ik dacht dat je dit geschreven had:quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
De strekking van mijn post was dat er geen overeenstemming over was, niet een waarheidsclaim op Haushofer. Daarnaast kunnen wij een waarheidsclaim op Ehrman denk ik ook lastig verwachten.
quote:Zoals Haushofer al vaker heeft aangegeven zijn de tekstuele verschillen verwaarloosbaar klein.
Mee eens. Een arme knul.quote:Je kan die arme knul moeillijk naar een andere topicreeks sturen van meer dan 60 pagina's waar er hopeloos wordt gediscussieerd zonder dat er tot overeenstemming word gekomen.
Ik krijg de indruk dat jij je heel snel voelt aangevallen. Misschien zou je es rustig adem kunnen halen wanneer je een post hebt gelezen in plaats van gelijk dit soort hysterie neer te zetten. Dit is echt een belachelijke reactie; niemand impliceert dit. Dat maak jij er vanquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:47 schreef ATON het volgende:
[..]
En als HH dit gezegd heeft is dat zo. Halloooo !!!
Klopt, maar dan was de strekking dus niet duidelijk voor jou.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |