In dat geval zou men een andere reden hebben om goed te levenquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:08 schreef Tocadisco het volgende:
Je kunt me niet wijsmaken dat ze alleen vanwege hun geloof een goed leven leiden. Als het enige wat er voor zorgt dat je niet moordend en plunderend door de straten rent vind ik dat niet echt een goed teken.
... God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?quote:
Jij niet antwoord niet weten, jij alleen vragen aandachtquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:16 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik antwoord op hebben wel, niet gij misschien op wat. Weet nu vanaf 4 mei nieuw gij hier zijn.
Jawel, dat maakt veel uit. Dat is ook de reden waarom Christenen afstammen na de dood van Jezus en proberen de leer van Jezus na teven om een goed mens te zijn en natuurlijk de verlosser.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:19 schreef ATON het volgende:
[..]
... en dan maakt het voor die gelovige weinig uit of die leer al dan niet van Christus komt.
Bedoel je dat Koran ouder is dan de Bijbel in het algemeen ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok, dat zou een verklaring kunnen zijn. Dan zou je eigenlijk manuscripten willen vinden die nog es een paar eeuwen ouder zijn dan de Qumranrollen, om dit hard te kunnen maken.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:21 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Bedoel je dat Koran ouder is dan de Bijbel in het algemeen ?
Koran?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:21 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Bedoel je dat Koran ouder is dan de Bijbel in het algemeen ?
Die zal vast ook wel eens ergens gevonden zijn.quote:
De leer van Jezus ? Heu.. zet ze maar in de garage.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:16 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jawel, dat maakt veel uit. Dat is ook de reden waarom Christenen afstammen na de dood van Jezus en proberen de leer van Jezus na teven om een goed mens te zijn en natuurlijk de verlosser.
Natuurlijk heb je ook mensen die niet de leer van Jezus volgen, maar meer van Paulus of zo.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die zal vast ook wel eens ergens gevonden zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Qur'anquote:Fragments from a large number of Qur'an codices were discovered in Yemen in 1972. They are now lodged in the House of Manuscript in Sana'a. Carbon-14 tests date some of the parchments to 645–690 CE.[28] However, the text itself is somewhat younger, since carbon-14 estimates the year of the death of an organism, and the process from that to the final writing on the parchment involves an unknown amount of time. Calligraphic datings have pointed to 710–715 CE.[29] It was common for parchment to be reused, older text having been shaved or washed off.
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Qur%27anquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Qur'an
Best, als jij dan even uitvist wat de Qumranrollen zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Qur%27an
Dit is de goede link
O, dat was geen fout van je, nu snap ik hetquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Best, als jij dan even uitvist wat de Qumranrollen zijn.
Is het zo interessant?quote:Op maandag 6 juni 2011 19:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
laatste bezoek: 17 minuten, 16 seconden geleden.
aantal posts: 2 (gemiddeld 1 per dag)![]()
Nou we hebben hier al veel discussies gehad de laatste tijd waar jij weer over begint, dus als je de laatste tijd mee had gelezen dan had je die vragen niet gesteld. Maar dat geeft verder niet hoor.quote:
Waar begin ik dan over? Ik snap niet waar jij over hebt, heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou we hebben hier al veel discussies gehad de laatste tijd waar jij weer over begint, dus als je de laatste tijd mee had gelezen dan had je die vragen niet gesteld. Maar dat geeft verder niet hoor.
Vind ik ook, er wordt toch niet op inhoudelijk gereageerd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:12 schreef Sattyagraha het volgende:
Ik vind het offtopic gehalte bijna een slotje waard. Wat jullie?
Er zijn een paar dingen die opvallen elke keer dat er een heilig boek wordt geconstrueerd:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe plaats jij de vondsten van de Qumranrollen dan? Die toonden toch aan dat manuscripten van zo'n 1000 jaar ouder dan de voorheen oudste manuscripten vooral sektarische aanpassingen toonden, maar verder vrij weinig?
Hoe die teksten voor zo'n 200 v.C. zijn aangepast is dan natuurlijk niet bekend, maar het is in mijn ogen toch tekenend dat teksten in 1000 jaar zo weinig kunnen veranderen.
Mag ik jou even ter herinneren dat de oude testament is vervult is door Jezus en alle regels ook daadwerkelijk niet meer geld? want de Nieuwe testament is de verbond schap met de Thora, waar de Thora ophield gaat de Evangelie verder, omdat Jezus zich zelf opofferde voor elke zonde die er is gemaakt zoals Adam (erfzonde oude testament) moest de Thora vervuld worden.Natuurlijk geld dat ook voor de aankomende zondes die mens begaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:47 schreef Daniel1976 het volgende:1. Dramatische tekstwijzigingen gebeuren meestal in de eerste 100 jaar na het schrijven.
(NT / Koran)Er zijn een paar dingen die opvallen elke keer dat er een heilig boek wordt geconstrueerd:
Dat was al toen Jezus sprak, want Jezus begreep de harten van de mensen namelijk en dat is tig keer lezen in de Bijbel nieuwe testamentquote:2. Er komt meestal een moment van harmonisatie en overeenstemming over grote delen van de inhoud waarna die redelijk statisch blijft (bijbel / thora / koran)
Je praat alsof je echt zelf erin geloofd, er zijn oude geschriften die gevonden zijn zelfs na 150 jaar na Christus nog exact hetzelfde tekst bevatten van elk Bijbel van tegenwoordig. Anders was de Bijbel allang ontkracht wat de Koran is gebeurd.quote:3. Wanneer er op een later moment wordt gewijzigd gebeurd dit meestal door het assimileren of het verwijderen van complete rollen / hoofdstukken van zo'n heilig boek.
(Thora / NT )
Ik moet zeggen dat je echt epic verteltquote:Ik noem de thora niet omdat het OT volgens mij over een redelijk lange periode is geschreven.
En wat ik eigenlijk bedoel met dat er over het OT ook nog zat te schrijven valt, is bijvoorbeeld dat een boek als jesaja al tenminste in 3 gedeeltes door 3 verschillende personen / groepen is geschreven in verschillende periodes. Dat geldt ook voor het boek Daniel. En zo kunnen we nog wel even door gaan. En dan het frappante feit dat ook in het OT de meeste verhalen epic zijn.
Dus dat die qumranrollen grote overeenkomsten met huidige versies vertoond vind ik geen probleem zeker niet als je weet hoe secuur die dingen werden overgeschreven nadat er eenmaal overeenstemming was over de finale vorm
Uhu en matheus is door matheus geschreven en marcus door marcus en lucas door lucas?quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:55 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Mag ik jou even ter herinneren dat de oude testament is vervult is door Jezus en alle regels ook daadwerkelijk niet meer geld? want de Nieuwe testament is de verbond schap met de Thora, waar de Thora ophield gaat de Evangelie verder, omdat Jezus zich zelf opofferde voor elke zonde die er is gemaakt zoals Adam (erfzonde oude testament) moest de Thora vervuld worden.Natuurlijk geld dat ook voor de aankomende zondes die mens begaat.
Daarom is de Evangelie stukken en stukken liefdadiger dan de Thora en zeker Koran, want in deze periode heeft Jezus geleefd. Dus, er zijn geen tekstwijzigingen wat jij beweerd, dat zijn regels die door Jezus ongedaan is gemaakt om iedereen te liefhebben en de leer van Jezus volgen en gered zal worden en dat is de Evangelie. Dat zijn twee verschillende dingen, jij zegt dat er dramatische teksten zijn gewijzigd wat niet het geval is dat kan je lezen in de Oude testament hoe gruwelijk is of kan zijn als men Gods wetten niet worden nageleefd.
Vervolgens gaan we even dieper erop in, het verschil dat er in de Thora gruwelijke teksten bevat is het straffen van mensen door God, en niet dat God mensen opzet om andere mensen te haten wat de Koran duidelijk wel doet.
Nee ik heb gewoon net iets meer bijbel kennis dan jij. Dat is inderdaad een kwestie van je er meer in verdiepen.quote:Dat was al toen Jezus sprak, want Jezus begreep de harten van de mensen namelijk en dat is tig keer lezen in de Bijbel nieuwe testamentJezus is harmonie, dat is de leer van Jezus de leer van elke Christen die men moet kennen.
[..]
Je praat alsof je echt zelf erin geloofd, er zijn oude geschriften die gevonden zijn zelfs na 150 jaar na Christus nog exact hetzelfde tekst bevatten van elk Bijbel van tegenwoordig. Anders was de Bijbel allang ontkracht wat de Koran is gebeurd.
[..]
Ik moet zeggen dat je echt epic verteltwas je erbij toen Jesaja schreef? Jesaja was een profeet en gaf door wat God zei. Dus je zit hier gewoon 120% waar haal jij je bron vandaan om te beweren dat Jesaja door drie verschillende mensen is geschreven?
Je typt alsof je erbij was geweest, ik zal je advies geven.......................verdiep eens meer in de Bijbel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |