abonnement Unibet Coolblue
pi_96931638
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

pi_96931760
heb ik hem zo goed geopend???

totebel, dat van die agenda is hier terugkerend item, koop er vaak 1 en na enkele weken ongebruikt in de kast omdat ik domweg vergeet mn afspraken te noteren.
Moet toch zien dat dat ding op de 1 of andere manier met mij vergroeit gaat raken.
Ik vergeet nu teveel, kost me nog geld ook want ook tandarts en doktersafspraken kan ik dus zo vergeten.
Dus ik denk er 2 te kopen, 1 grote gezinsagenda die gewoon op de eettafel ligt en een kleintje voor in mn tas. maar ik vergeet nmn tas ook weer vaak aaaarrrrgh
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2011 @ 11:14:56 #3
21636 Feestkabouter
pi_96931928
zoek een tandarts die je een herinnerings-sms stuurt.
mijne (Utrecht) doet dat, elke ochtend rond 8.30 gaan er smsjes naar alle klanten van die dag.
pi_96932060
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:14 schreef Feestkabouter het volgende:
zoek een tandarts die je een herinnerings-sms stuurt.
mijne (Utrecht) doet dat, elke ochtend rond 8.30 gaan er smsjes naar alle klanten van die dag.
das een idee, ik schrijf hem op en bel er over op!
pi_96932260
Krijg net een telefoontje van Psyq, ze willen, voor ze een diagnose doorgeven, graag dat ik eerst nog met hun arts ook een consult heb, om echt goed vast te kunnen stellen of er nu een restdepressie over is, of toch structurele stemmingsklachten. De diagnose gaat dus nog even iets langer duren
pi_96932386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:24 schreef totebel het volgende:
Krijg net een telefoontje van Psyq, ze willen, voor ze een diagnose doorgeven, graag dat ik eerst nog met hun arts ook een consult heb, om echt goed vast te kunnen stellen of er nu een restdepressie over is, of toch structurele stemmingsklachten. De diagnose gaat dus nog even iets langer duren
wat vind je daarvan en wat doet het nu met je?
pi_96932989
Als ik heel eerlijk ben heb ik veel liever dat ze zorgvuldig zijn dan dat ze te snel met een diagnose gaan smijten :)
Als ik al 37 jaar wacht kunnen die paar weken er ook nog wel bij :)
pi_96933066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:43 schreef totebel het volgende:
Als ik heel eerlijk ben heb ik veel liever dat ze zorgvuldig zijn dan dat ze te snel met een diagnose gaan smijten :)
Als ik al 37 jaar wacht kunnen die paar weken er ook nog wel bij :)
goede instelling! en als je even ongenuanceerd zou moeten reageren?

vraag het je omdat ik dus even mezelf afreageerde vanochtend van shitwachtlijsten bagger bladiebla en gewoon baalde ook al wist ik beter natuurlijk!
Maar t kwam er even heel ongeremd uit hahahahaha, niet aannde foon hoor maar thuis tegen mn vriendin
ik ben even een kindje ophalen dat weer heeft mogen wennen op de basisschool
pi_96933511
Ehm, dit is mijn ongenuanceerde reactie :) Ik voel het echt zo :)
pi_96934942
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 21:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ;). Natuurlijk mag een arts ritalin en concerta voorschrijven, na een diagnose. Daarvoor is de richtlijn dat dit niet gebeurt.

Dit komt (mede) doordat een arts geen psychologische opleiding heeft en daardoor ook niet (goed) in kan schatten of degene die komt de ADHD symptomen faket of dat er echt sprake is van ADHD.

[..]

Vertrouwen in het Nederlandse zorgstelsel heb ik zover als ik het kan gooien als huisartsen lukraak speed voor gaan schrijven aan iedereen die binnenkomt met de opmerking "ik heb ADHD". Liever dat ik dat aan de mensen die er voor gestudeerd hebben ;).

BTW: ikzelf ben bezig met de opleiding Toegepaste Psychologie. Erg interessant om de andere kant ook te zien :D
Dat een huisarts het mag betekent ook niet altijd dat deze het zou doen. Bij mij was het wel "Ik heb add" en gelijk ok hier heb je medicijnen. Nu is het bij mij het geval dat mn huisarts mij kent. Als hetzelfde zich had afgespeeld bij een huisarts die ik totaal niet kende had ik ook vreemd opgekeken, maar het mag wel. Dat er veel huisartsen zijn die dat doen betwijfel ik echter.
pi_96935049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:18 schreef missyB het volgende:

[..]

das een idee, ik schrijf hem op en bel er over op!
Als je een smartphone heb synchroniseer je agenda dan met een agenda van google. Ik heb twee mobiele telefoons in voor werk en een prive. Ik krijg op mn werktelefoon een gratis herinnerings sms voor elke afspraak van google en op mn prive telefoon gaat hij een uur van tevoren piepen omdat deze agenda gesynchroniseerd staat met google. Daarbij kan je ook altijd op elke (online) computer je agenda bekijken. Werkt voor mij echt perfect!
pi_96935173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 12:39 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Als je een smartphone heb synchroniseer je agenda dan met een agenda van google. Ik heb twee mobiele telefoons in voor werk en een prive. Ik krijg op mn werktelefoon een gratis herinnerings sms voor elke afspraak van google en op mn prive telefoon gaat hij een uur van tevoren piepen omdat deze agenda gesynchroniseerd staat met google. Daarbij kan je ook altijd op elke (online) computer je agenda bekijken. Werkt voor mij echt perfect!
och lief, ik ben een digibeet!
Ik heb een keioude hello kitty samsung telefoon.
ik kan bellen en smsen en thats it voor mij echt genoeg want ik snap dus van zo n iphone achtig iets niets!
Ik heb zojuist 2 agendaas gekocht en beide liggen op tafel en 1 is al ingevuld voor aankomende week, straks de rest even doen.
net wel weer zo banaal he, slinger mn tas om,moet nog even iets pakken uit mn portemonnee dus gooi portemonnee daarna in mn fietsmand, kom bij boekwinkel waar is mn knip??? gewoon nog in de fietsmand, zucht....................
pi_96944038
Ik denk dat ik maar voor dat digitalisren kies.. hoewel, de bedrijfsarts belde net, waar ik bleef.. oeps, ik had het dus een week later genoteerd :S
pi_96944066
Zenuwen voor mogen gewoon... Moet me weer melden bij de psychologe.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_96946201
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:14 schreef Feestkabouter het volgende:
zoek een tandarts die je een herinnerings-sms stuurt.
mijne (Utrecht) doet dat, elke ochtend rond 8.30 gaan er smsjes naar alle klanten van die dag.
De mijne ook ( net buiten Utrecht ) als je vandaag een afspraak zou hebben had je gisteren rond 17.00 een sms met daarin de tijd dat je verwacht wordt.
Best handig.
pi_96948199
mijn psych wil stoppen met het voorschrijven van dex :(

ik hou van dat spul en ik haat het:

liefde:
-superconcentratie
-superstilzitten
- rustig
- niet impulsief

haat:
- kan niet 100% voluit gaan anders spaced mijn hart
- hart klopt echt keisnel ook in rust ( voor mijn gevoel)
- zo onsociaal
- stil
- onsociaal al genoemd?

:(
pi_96948913
werd je er ook rustiger van in je kop? Die drukte binnenin vind ik heel naar. Ik word er hondsmoe van, het gaat maar door, ook snachts... ik word al moe wakker door al die dromen snachts.
pi_96949810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:51 schreef totebel het volgende:
werd je er ook rustiger van in je kop? Die drukte binnenin vind ik heel naar. Ik word er hondsmoe van, het gaat maar door, ook snachts... ik word al moe wakker door al die dromen snachts.
oh god heerlijk rustig: je doet je ogen dicht: en je hebt een zwart beeld, geen flitsen filmpjes etc etc etc

heerlijk:)
pi_96950191
Dat deel lijkt me dan echt heaven :) Ik wacht de afspraak bij de arts van Psyq maar af, maar het zou wel prettig zijn als er nu eindelijk eens een eind komt aan maar wat aanrommelen met diagnoses.
Antidepressiva heb ik genoeg gekregen, maar die sloegen bij mij totaal niet aan
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:54:37 #20
344362 BusterNL
Sitting on cloud 12
pi_96971806
Ik zou eigenlijk al twee maanden geleden moet zijn begonnen met mijn scriptie. Hoewel ik er in mijn hoofd vaak mee bezig ben, heb ik nog niets op papier gezet. Damnit!

Omdat ik vorig studiejaar een tentamen vergeten was PLUS alle herkansingen dat en dit studiejaar, kom ik sowieso punten te kort. Het lijkt erg bevrijdend om er nog een jaartje aan vast te plakken.

Ben ik al vele jaren van school, zit ik nu weer in de stress vanwege die deeltijdstudie. Bah! 't Was ook bijna te mooi geweest om de opleiding in 3 jaar te halen. Uitstellen, uitstellen, uitstellen.

Ik kan ook nauwelijks normaal in slaap vallen. Ik moet gewoon fysiek moe zijn om te slapen (I love the evening) en val dus altijd in slaap met het kijken van een serie. Alleen zijn met de stilte is niet prettig.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:33:43 #21
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_96984793
weet je wat ik nog steeds het meest vreemde vind van adhd bij mijzelf... is dat naast het uistellen, wat normaal is, ik gewoon godvergetens lui ben :') Ipv nuttige dingen doen lig ik het liefst voor de tv te lamballen of op me netbook kolonisten van catan online spelen :')
pi_96985088
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:33 schreef Wickyleaks het volgende:
weet je wat ik nog steeds het meest vreemde vind van adhd bij mijzelf... is dat naast het uistellen, wat normaal is, ik gewoon godvergetens lui ben :') Ipv nuttige dingen doen lig ik het liefst voor de tv te lamballen of op me netbook kolonisten van catan online spelen :')
Of te fokken.... :') Ik heb trouwens wel altijd het idee dat ik die nuttige dingen toch echt wil doen maar toch altijd afgeleid wordt door iets leuks :D Denk alleen niet dat dat iets heel specifieks is voor add / adhd :P Maar ik kan mn aandacht langer bij die leuke dingen houden dan bij de niet leuke..... En dan is het irritant als je ineens weer iets leuks intikt op internet..
pi_96985284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:40 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Of te fokken.... :') Ik heb trouwens wel altijd het idee dat ik die nuttige dingen toch echt wil doen maar toch altijd afgeleid wordt door iets leuks :D Denk alleen niet dat dat iets heel specifieks is voor add / adhd :P Maar ik kan mn aandacht langer bij die leuke dingen houden dan bij de niet leuke..... En dan is het irritant als je ineens weer iets leuks intikt op internet..
Deze post is een feest der herkenning :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_96985674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:40 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Of te fokken.... :') Ik heb trouwens wel altijd het idee dat ik die nuttige dingen toch echt wil doen maar toch altijd afgeleid wordt door iets leuks :D Denk alleen niet dat dat iets heel specifieks is voor add / adhd :P Maar ik kan mn aandacht langer bij die leuke dingen houden dan bij de niet leuke..... En dan is het irritant als je ineens weer iets leuks intikt op internet..
Had ik het nog over met mijn psychologe :D!
Dat iemand met ADHD toch uren achter de computer kan zitten omdat dat iets is wat je leuk vindt om te doen. Vond ik het maar fantastisch om dingen voor school te doen :')
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:59:17 #25
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_96985769
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:56 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Had ik het nog over met mijn psychologe :D!
Dat iemand met ADHD toch uren achter de computer kan zitten omdat dat iets is wat je leuk vindt om te doen. Vond ik het maar fantastisch om dingen voor school te doen :')
of vond ik het maar fantastisch om huishouden te doen :') mijn omgeving weet dat ze minstens een uur van te voren moeten bellen voordat ze zomaar langs kunnen komen _O-
pi_96986117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:59 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

of vond ik het maar fantastisch om huishouden te doen :') mijn omgeving weet dat ze minstens een uur van te voren moeten bellen voordat ze zomaar langs kunnen komen _O-
So hey inderdaad zeg! Ik nodig zelden vrienden uit op m'n kamer (woon nog bij mijn ouders) omdat het vrijwel altijd onmogelijk is om hier rond te lopen. Gisteren heb ik mijn kamer gepoetst en opgeruimd, na een aantal weken uitstel. Zo heerlijk! Maar goed, laten we het hier over een dag of drie nog maar eens over hebben ;(
Eigenlijk zou ik juist vaker mensen uit moeten nodigen, dan ruim ik het in ieder geval een beeeetje op.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_96986312
En dan ben je 5 minuten bezig en dan zie je ineens een super mooi resultaat van iets schoons en hee dat kan ik daar neer zetten maar wacht is daar ligt nog wat stof en ben je (erg sporadisch) toch ineens 2 uur met volle plezier alles aan het opruimen, stoffen, opnieuw inrichten :P Dat kan ook he!
pi_96986647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:13 schreef Fes1-2 het volgende:
En dan ben je 5 minuten bezig en dan zie je ineens een super mooi resultaat van iets schoons en hee dat kan ik daar neer zetten maar wacht is daar ligt nog wat stof en ben je (erg sporadisch) toch ineens 2 uur met volle plezier alles aan het opruimen, stoffen, opnieuw inrichten :P Dat kan ook he!
Klopt helemaal! Vaak deel ik mijn boeken-/prullenkast helemaal opnieuw in en vind ik het heerlijk om mijn DVDs op logische volgorde te zetten. Na het opruimen heb ik ook echt het gevoel dat ik iets fijns gedaan heb :') Heel treurig eigenlijk.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_96987576
Jep.. Beetje zielig zijn we wel :')
  woensdag 18 mei 2011 @ 13:58:40 #30
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96988119
Sinds ik meer energie heb is schoonmaken een nieuwe bezigheidstherapie. Helaas te perfectionistisch, 1 haartje of stofje als ik net klaar ben vind k heul deprimerend :')
pi_96989206
Haha ik snap dat wel ja!

Ik heb zojuist een werkboek binnengekregen voor een coaching die ik ga krijgen, "ADHD, een volwassen benadering."
Nu al een paar prachtdingen gelezen:

"Een feest is nooit een feest als er geen ADHD'er is geweest!"
En over relaties:
"De ongeremde inzet kan ook tot een bloeiend seksleven leiden."

Zo erg is het allemaal dus ook weer niet :P
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_96990593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:23 schreef Robophatt het volgende:
Haha ik snap dat wel ja!

Ik heb zojuist een werkboek binnengekregen voor een coaching die ik ga krijgen, "ADHD, een volwassen benadering."
Nu al een paar prachtdingen gelezen:

"Een feest is nooit een feest als er geen ADHD'er is geweest!"
En over relaties:
"De ongeremde inzet kan ook tot een bloeiend seksleven leiden."

Zo erg is het allemaal dus ook weer niet :P
Hmmm moeten we dan seksfeesten gaan organiseren? :)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_96990610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:23 schreef Robophatt het volgende:
Haha ik snap dat wel ja!

Ik heb zojuist een werkboek binnengekregen voor een coaching die ik ga krijgen, "ADHD, een volwassen benadering."
Nu al een paar prachtdingen gelezen:

"Een feest is nooit een feest als er geen ADHD'er is geweest!"
En over relaties:
"De ongeremde inzet kan ook tot een bloeiend seksleven leiden."

Zo erg is het allemaal dus ook weer niet :P
Over die ongeremde inzet....... Zou dat af kunnen nemen wanneer je begint met medicijnen? Begin ineens ergens aan te twijfelen verdomme
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:02:56 #34
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_96990689
Hallo,

Ik heb al een klein jaartje de diagnose adhd. Leek me wel leuk om mee te praten :)

Hebben jullie er ook 'last van' dat als je bijvoorbeeld je kamer/huis netjes bijhoud (ik las in een boek de tip om als een ober te denken: telkens alles opruimen voordat er nieuwe gasten komen) dat je dan andere zaken zoals studie/werk weer niet op orde hebt. Ik heb steeds het gevoel dat ik maar een van die dingen goed kan doen en de rest dan niet aan kan.
pi_96991421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:59 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

of vond ik het maar fantastisch om huishouden te doen :') mijn omgeving weet dat ze minstens een uur van te voren moeten bellen voordat ze zomaar langs kunnen komen _O-
Ja en dan nog is alleen de wc en de huiskamer schoon dan :)

oeps ik moet de wc schoonmaken maar ik zit te fokken.
pi_96991590
Meer mensen hier met ADHD die verslavingsgevoelig zijn? Probleem met drank/drugs?
pi_96991698
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:00 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Over die ongeremde inzet....... Zou dat af kunnen nemen wanneer je begint met medicijnen? Begin ineens ergens aan te twijfelen verdomme
Ja dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af... Ik hoop het niet. Hoop ook niet dat het mijn creatief denken negatief beinvloedt.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Jack_is_Back het volgende:
Meer mensen hier met ADHD die verslavingsgevoelig zijn? Probleem met drank/drugs?
Geen ernstige problemen, maar ik blow wel bijna dagelijks en drink in het weekend standaard te veel. Ken m'n eigen grenzen niet zo goed. Ofja, ik ken ze wel maar ik ga er veel te graag overheen :P
En ik rook.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:02 schreef AcidFay het volgende:
Hallo,

Ik heb al een klein jaartje de diagnose adhd. Leek me wel leuk om mee te praten :)

Hebben jullie er ook 'last van' dat als je bijvoorbeeld je kamer/huis netjes bijhoud (ik las in een boek de tip om als een ober te denken: telkens alles opruimen voordat er nieuwe gasten komen) dat je dan andere zaken zoals studie/werk weer niet op orde hebt. Ik heb steeds het gevoel dat ik maar een van die dingen goed kan doen en de rest dan niet aan kan.
Heeeel herkenbaar ja. Het is ook echt alsof ik per dag maar 1 nuttig ding kan doen. Het is dus of opruimen, of aan school werken, of gewoon werken. Daarna moet ik iets leuks doen.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_96992180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Jack_is_Back het volgende:
Meer mensen hier met ADHD die verslavingsgevoelig zijn? Probleem met drank/drugs?
Yep ik ben sinds bijna jaartje nagenoeg alcoholvrij.
Ik kon geen fles openmaken en dan d ehelft laten staan, die fles moest leeg en dat een paar keer per week.
veel aanloop van mensen, even gezellig borreltje doen je kent het wel maar voor mij werd het teveel en een kwestie van moeten en uitkijken naar borreltijd.
Dus dat werd wat problematisch.
Mijn man drinkt wel gewoon zn biertje, heb het ook altijd wel in huis maar ik drink dus bijna niets meer.
heb wel alcoholvrije wijn in huis wat mij een prima alternatief is.
Laatst bij een bbq heb ik 1 glas voor d egezelligheid meegedaan en de rest ga ik dan over op mn eigen wijntje en vorige week bij een feestje idem.
Ik rook en daar ben ik dus ook verslaafd aan.
pi_96992241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:00 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hmmm moeten we dan seksfeesten gaan organiseren? :)
Zou misschien de ideale oplossing zijn ^O^ :P
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:40:17 #40
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_96992246
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:27 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af... Ik hoop het niet. Hoop ook niet dat het mijn creatief denken negatief beinvloedt.

Ik vrees dat de meesten die aan de medicatie gaan wel degelijk hinder krijgen in t creatief denken. :(
pi_96992698
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:40 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik vrees dat de meesten die aan de medicatie gaan wel degelijk hinder krijgen in t creatief denken. :(
Nog geen last van.
pi_96993967
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Jack_is_Back het volgende:
Meer mensen hier met ADHD die verslavingsgevoelig zijn? Probleem met drank/drugs?
Drink nauwelijks, blow wel al jaren.
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:31:09 #43
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_96995671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:25 schreef Jack_is_Back het volgende:
Meer mensen hier met ADHD die verslavingsgevoelig zijn? Probleem met drank/drugs?
Ik heb moeite met stoppen in de zin van mate houden. Ik kan prima niet drinken of blowen, maar als ik het eenmaal wel doe dan ga ik best hard.

Roken doe ik nu ook al iets van vijf jaar en daar wil ik in juni mee stoppen. Ik kreeg als tip om als je echt 'cravings' (ik weet niet of dat wel het juiste woord is:P) heb net zolang aan een hasjpijp te gaan hijsen en dat de zin dan echt wel voorbij gaat. Het lijkt me niet praktisch als dit langer dan een maand duurt maar ik vind het het experiment waard (voor mijzelf).
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 18:29:14 #44
21636 Feestkabouter
pi_96998264
ik ben heeeeeeeeeeeeel erg verslavingsgevoelig.
en maat houden lukt me ook nergens mee.
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:31:11 #45
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_96998358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:29 schreef Feestkabouter het volgende:
ik ben heeeeeeeeeeeeel erg verslavingsgevoelig.
en maat houden lukt me ook nergens mee.
Wat moet ik me voorstellen bij heel erg verslavingsgevoelig zijn?
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 19:00:30 #46
21636 Feestkabouter
pi_96999738
ik weet van mezelf dat het maar goed is dat ik nooit aan drugs of alcohol ben begonnen.
kan het verder moeilijk uitleggen. ik ben nogal fatalistisch, dus ik kan erg doorslaan in dingen.
en ik heb erg behoefte aan uitvlucht/ontvluchten.

gokken wel een beetje beetje gedaan.
als ik nu (eens in de 2 jaar of zo) een keer naar het casino ga, blijven die spellen/tafels/kaarten/fiches echt nog weken in mijn hoofd ronddolen en me helemaal gek maken.

er zijn wel hobbies waar ik verslaafd aan was/ben, en ook sporten.

het verslaafde heeft bij mij wel vaak een dwangmatig karakter (niet altijd).
but then again: verslaafd of dwangmatig, what's the difference
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:11:00 #47
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97000378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:00 schreef Feestkabouter het volgende:
ik weet van mezelf dat het maar goed is dat ik nooit aan drugs of alcohol ben begonnen.
kan het verder moeilijk uitleggen. ik ben nogal fatalistisch, dus ik kan erg doorslaan in dingen.
en ik heb erg behoefte aan uitvlucht/ontvluchten.

gokken wel een beetje beetje gedaan.
als ik nu (eens in de 2 jaar of zo) een keer naar het casino ga, blijven die spellen/tafels/kaarten/fiches echt nog weken in mijn hoofd ronddolen en me helemaal gek maken.

er zijn wel hobbies waar ik verslaafd aan was/ben, en ook sporten.

het verslaafde heeft bij mij wel vaak een dwangmatig karakter (niet altijd).
but then again: verslaafd of dwangmatig, what's the difference
Fatalisme heb ik ook vlagen van :')

Maar dat het lange tijd in je hoofd blijft hangen doet me wel aan als een mooie beschrijving voor erge verslavingsgevoeligheid.
pi_97000579
Wat jullie allemaal hier posten over drank enz herken ik heel erg! Zal binnekort wel mijn verhaal posten als jullie dat willen weten;)
pi_97004036
Ik ben behoorlijk verslaafd aan sigaretten. Wil overigens niet zeggen dat ik een pakkie per dag rook.. Wil wel zeggen dat als ik een tijd niet gerookt en de winkels dicht zijn ik alle broeken jassen en weet ik veel wat uitpluis voor een sigaret :(

Drugs .. Blowen vond ik niet zo boeiend meer heb ik ook niet echt lang en veel gedaan. Coke / pillen moet ik mee opletten, gebruik nooit wat doordeweeks maar in het weekend (feestjes) zeg ik snel ja en dan heb ik ook weinig remmingen meer. Ik gebruik dan meer dan de gemiddelde persoon (dan vrienden iig).

@ robophat.. Ik ken weinig vrouwen die de hele dag blowen! Hoe is dat zo gekomen dan?

En ipv creatief denken bedoelde ik eigenlijk wat anders.. Ik stopte op een gegeven moment niet zoveel moeite meer in mn vriendin nu ex. Ongeveer rond de tijd dat ik met de medicatie begon. Heb het uiteindelijk uitgemaakt omdat ik dr niet leuk meer vond maar vond het zo raar om die opmerking te horen. Ik was altijd wel van het pushen en dingen goed doen etc etc... Ze zij wel dat ik wat was veranderd maar heb daar zelf verder weinig van gemerkt. Ik weet ook niet echt of ik daar in veranderd ben :{
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:12:08 #50
238488 Crapbag
I love crap
pi_97007175
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:40 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik vrees dat de meesten die aan de medicatie gaan wel degelijk hinder krijgen in t creatief denken. :(
Gelukkig helemaal geen last van, medicatie heeft er juist voor gezorgd dat ik mijn creativiteit ook beter kan uiten (het blijft niet alleen meer een (rommelig) idee in mijn hoofd of een halfafgewerkt project :P ) en mijn creativiteit is er ook niet anders/minder om geworden
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_97014307
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:17 schreef Fes1-2 het volgende:
Drugs .. Blowen vond ik niet zo boeiend meer heb ik ook niet echt lang en veel gedaan. Coke / pillen moet ik mee opletten, gebruik nooit wat doordeweeks maar in het weekend (feestjes) zeg ik snel ja en dan heb ik ook weinig remmingen meer. Ik gebruik dan meer dan de gemiddelde persoon (dan vrienden iig).

@ robophat.. Ik ken weinig vrouwen die de hele dag blowen! Hoe is dat zo gekomen dan?
Mwoah niet de hele dag hoor, als ik het doe is het hoogstens 1 en zelden 2 keer per dag. Maar dan wel 4-5 keer per week. Het is er een beetje ingegroeid, doe het ook altijd samen met vrienden en nooit alleen. Vind het gewoon fijn dat ik er lekker rustig van word. Meestal gaat het gepaard met stappen, balletje trappen of gamen/kaarten etc. Ga ook voornamelijk met mannen om, kan het ook aan liggen :P

Buiten dat gebruik ik niet veel drugs. Een enkele keer XTC. Maar al met al wel duidelijk meer dan de gemiddelde persoon.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:02:36 #52
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_97015343
Waar is ADD&ADHD #43 gebleven? :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_97016617
Ik heb ADD
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:54:24 #54
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97020585
Goed dat je het meldt, je bent niet de enige.
pi_97022236
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:40 schreef Dientje12 het volgende:
Ik heb ADD
Hoe duur? Ik heb gehoord dat dat best leipe shit is.
pi_97023040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:11 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hoe duur? Ik heb gehoord dat dat best leipe shit is.
:s)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97023123
Nou, m'n dosering is verder verhoogd. Zit nu op 2x15 en 1x10 mg per dag. Verwacht eigenlijk een hogere dosering nodig te hebben, aangezien ik er nog geen ruk van merk -O-

Die "innerlijke onrust" maakt me soms stapelgek :r
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:57:27 #58
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97023594
Om 1 uur voor de eerste keer naar mijn PFT cursus. Ik ben benieuwd :o
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:21:22 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97024397
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:00 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Over die ongeremde inzet....... Zou dat af kunnen nemen wanneer je begint met medicijnen? Begin ineens ergens aan te twijfelen verdomme
Kan afnemen, maar hebben wij geen last van.
Vriendje is echt een stuiter-adhder, das heul fijn in bed :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97024714
Nou ik ben ook een stuiter adhder maar door mn gestuiter van d ehele dag door ligt mn libido zwaar op zn gat.
Levert ook weer probs op.
en ellenlange discussies, man prik hem in de heg, laat me met rust en laat me slapen
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:56:18 #61
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97025771
Zoveel stuiteren is ook niet goed! Mijn libido was ook weg, maar het huishouden doen ook, op een gegeven moment alleen maar als een zombie depressief op de bank terwijl het raasde in mn hoofd.. Laat t zover niet komen Missy!!
pi_97028684
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:56 schreef Swiffer het volgende:
Zoveel stuiteren is ook niet goed! Mijn libido was ook weg, maar het huishouden doen ook, op een gegeven moment alleen maar als een zombie depressief op de bank terwijl het raasde in mn hoofd.. Laat t zover niet komen Missy!!
tja helaas gaat het nu wel aardig die kant uit, ben gewoon leeg en op, maarja moet toch echt nog tig weken wachten voor ik mn intake gesprek pas heb en dan nog weer enige weken wachten.
Heb wat mensen om hulp gevraagd maar helaas die vergaten het of jammer maar zelf te druk.
zaterdag begint de gangrenovatie hier en komt er nieuw bed voor oudste kind, ik ben nu al moe! hahaha.
Maar als het me teveel word zaterdag ga ik in huis van de buurvrouw zitten heb ik al afgesproken.
pi_97029745
Ja die wachttijden zijn echt zo'n gigantisch struikelblok he! Hoop dat het allemaal een beetje goed voor je zal lopen.

Best nerveus voor vanavond, eerste coaching bijeenkomst. 8 andere AD(H)D'ers dus het kan alleen maar gezellig zijn. Ben benieuwd wat voor mensen dat zijn, heb me in mijn hoofd al een hele voorstelling gemaakt van hoe iedereen daar straks buiten staat te wachten met een sigaretje. Geen idee waarom maar ik ga er maar vanuit dat iedereen rookt :P
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97031073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nou, m'n dosering is verder verhoogd. Zit nu op 2x15 en 1x10 mg per dag. Verwacht eigenlijk een hogere dosering nodig te hebben, aangezien ik er nog geen ruk van merk -O-

Die "innerlijke onrust" maakt me soms stapelgek :r
Ja, ik weet wat je bedoelt. De innerlijke onrust maakt mij ook gek. Het overal en nergens op concentreren. Ik kan amper 5 minuten stil zitten of ik heb alweer het idee dat ik iets moet doen, zoals naar de WC gaan of wat drinken pakken. Gewoon om wat te doen. Het is vaak niet eens zo dat ik zo nodig naar de WC moet of zo'n ontzettende dorst heb.

Ik vind het jammer dat het effect van Ritalin zoveel minder lijkt geworden. Vroeger werd ik er heel rustig van en kon ik me moeiteloos urenlang op van alles en nog wat concentreren.
pi_97031202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:50 schreef Robophatt het volgende:
Ja die wachttijden zijn echt zo'n gigantisch struikelblok he! Hoop dat het allemaal een beetje goed voor je zal lopen.

Best nerveus voor vanavond, eerste coaching bijeenkomst. 8 andere AD(H)D'ers dus het kan alleen maar gezellig zijn. Ben benieuwd wat voor mensen dat zijn, heb me in mijn hoofd al een hele voorstelling gemaakt van hoe iedereen daar straks buiten staat te wachten met een sigaretje. Geen idee waarom maar ik ga er maar vanuit dat iedereen rookt :P
Ghehehe, dat idee heb ik ook altijd ja _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:25 schreef Johannes_VIII het volgende:

[..]

Ja, ik weet wat je bedoelt. De innerlijke onrust maakt mij ook gek. Het overal en nergens op concentreren. Ik kan amper 5 minuten stil zitten of ik heb alweer het idee dat ik iets moet doen, zoals naar de WC gaan of wat drinken pakken. Gewoon om wat te doen. Het is vaak niet eens zo dat ik zo nodig naar de WC moet of zo'n ontzettende dorst heb.

Ik vind het jammer dat het effect van Ritalin zoveel minder lijkt geworden. Vroeger werd ik er heel rustig van en kon ik me moeiteloos urenlang op van alles en nog wat concentreren.
Jup, we snappen elkaar ;)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97031437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ghehehe, dat idee heb ik ook altijd ja _O-

[..]

Jup, we snappen elkaar ;)
Ik ben wel verbaasd dat 15mg methylfenidaat helemaal geen effect lijkt te hebben op jou. Ik voel daar al aardig wat van. Ik vraag me af of 20mg dan wel gaat werken. Volgens mij ook niet. Misschien dat 25mg of zelfs 30mg nodig is, maar dat lijkt me wel erg veel? Misschien heb je dan iets heel anders nodig dan methylfenidaat?
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:41:16 #67
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97031586
Veel? De richtlijnen voor dosering van methylfenidaat ligt op (max) 1 mg per kilo lichaamsgewicht. Als je 70 kilo weegt, mag je 70 MG per dag hebben.

De meesten zitten volgens mij echt wel op 36 of 54 milligram. En je merkt het misschien niet meer omdat je aan de dosering gewend bent, maar dat het niet meer werkt geloof ik niet. Probeer maar eens een paar daagjes zonder, dan merk je pas weer wat het nu echt doet :) en als je echt op 20 mg zit, lijkt mij dat juist weinig iig.
pi_97031807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:41 schreef Swiffer het volgende:
Veel? De richtlijnen voor dosering van methylfenidaat ligt op (max) 1 mg per kilo lichaamsgewicht. Als je 70 kilo weegt, mag je 70 MG per dag hebben.

De meesten zitten volgens mij echt wel op 36 of 54 milligram. En je merkt het misschien niet meer omdat je aan de dosering gewend bent, maar dat het niet meer werkt geloof ik niet. Probeer maar eens een paar daagjes zonder, dan merk je pas weer wat het nu echt doet :) en als je echt op 20 mg zit, lijkt mij dat juist weinig iig.
Ja, 70mg per dag. Ik krijg dus 3 keer 20mg per dag voorgeschreven, wat 60mg per dag is. Als de richtlijn 70mg per dag is, kan je hooguit 1 keer 30mg en 2 keer 20mg per dag krijgen. Ik bedoelde met 30mg dus niet per dag. Ik sprak over één dosering.
pi_97031809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:36 schreef Johannes_VIII het volgende:

[..]

Ik ben wel verbaasd dat 15mg methylfenidaat helemaal geen effect lijkt te hebben op jou. Ik voel daar al aardig wat van. Ik vraag me af of 20mg dan wel gaat werken. Volgens mij ook niet. Misschien dat 25mg of zelfs 30mg nodig is, maar dat lijkt me wel erg veel? Misschien heb je dan iets heel anders nodig dan methylfenidaat?
Tsja, nou ben ik vrij lang (1.95) maar absoluut niet zwaar (+/- 75 kilo), misschien dat het daar wat mee te maken heeft :?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:41 schreef Swiffer het volgende:
Veel? De richtlijnen voor dosering van methylfenidaat ligt op (max) 1 mg per kilo lichaamsgewicht. Als je 70 kilo weegt, mag je 70 MG per dag hebben.

De meesten zitten volgens mij echt wel op 36 of 54 milligram. En je merkt het misschien niet meer omdat je aan de dosering gewend bent, maar dat het niet meer werkt geloof ik niet. Probeer maar eens een paar daagjes zonder, dan merk je pas weer wat het nu echt doet :) en als je echt op 20 mg zit, lijkt mij dat juist weinig iig.
Ik verwacht inderdaad dat het wel uit gaat draaien op 3x20 per dag ofzo... Ik ben er (lijkt me) nog niet aan gewend, slik het pas weer 3 weken.
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:10:45 #70
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97032764
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:47 schreef Johannes_VIII het volgende:

[..]

Ja, 70mg per dag. Ik krijg dus 3 keer 20mg per dag voorgeschreven, wat 60mg per dag is. Als de richtlijn 70mg per dag is, kan je hooguit 1 keer 30mg en 2 keer 20mg per dag krijgen. Ik bedoelde met 30mg dus niet per dag. Ik sprak over één dosering.
Ahh my bad, sorry :D Maar de meesten hebben het hier over de dagdosering, vandaar. Ik had niet goed gelezen :)
pi_97033179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:10 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ahh my bad, sorry :D Maar de meesten hebben het hier over de dagdosering, vandaar. Ik had niet goed gelezen :)
Ja, ik had misschien ook iets duidelijker moeten zijn. Zelf spreek ik niet graag over een dagdosering, omdat een dagdosering in mijn ogen van alles kan zijn. Het effect van Ritalin werkt na 3 - 4 uur uit en een dagdosering wordt meestal verspreid over de dag. Een dagdosering van 70mg kan op veel manieren verspreid worden:

70mg
60mg, 10mg
55mg, 5mg, 5mg, 5mg
40mg, 10mg, 10mg, 10mg
30mg, 20mg, 20mg
25mg, 25mg, 20mg
20mg, 20mg, 20mg, 10mg

Dus ik kijk liever naar een individuele dosering.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:23:30 #72
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97033293
Ik vat hem, bedankje voor de uitleg :D
pi_97033479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:23 schreef Swiffer het volgende:
Ik vat hem, bedankje voor de uitleg :D
Ik moet toegeven dat er wat absurde doseringen tussen staan. Over het algemeen zal het wel ongeveer gelijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat een psychiater wil dat je eerst 60mg inneemt en later slechts 10mg. :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:30:25 #74
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97033588
Perfectionistje ;)
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2011 @ 15:50:33 #75
21636 Feestkabouter
pi_97034461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:30 schreef Swiffer het volgende:
Perfectionistje ;)
maar voor de mensen die er niet zo in thuis zijn misschien toch best goed dat het er even bij wordt gemeld.

het is een kortwerkend middel, na 4 uur (als ik me niet vergis) is het effect weg, dus 20-20-20-10 of 30-20-20 is meer voordehandliggend
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:52:56 #76
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97036976
Methyl werkte niet zo goed bij mij. Was vooral aan het schoonmaken en lezen. Communiceren met mensen kwam er niet meer van op een gegeven moment. Ik kon elke seconde wel iets verzinnen om me mee bezig te houden.
Het enigste wat ik wel mis is dat ik er geweldig van kon slapen. Nu ben ik weer 1 uur tot 2 uur bezig voordat ik in slaap val.
pi_97059552
Wat ik me afvraag is of mensen die methylfenidaat e.d. gebruiken zich ook daadwerkelijk trouw houden aan de voorgeschreven doseringen per dag. Hebben jullie soms niet dat jullie op een rustig dagje (bijna) niets gebruiken en op een drukke dag net een dosering meer?

En wat wordt hiervan gevonden? Is dit dom om te doen zonder overleg met je psychiater of kan dat best zolang het maar af en toe is?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:30:57 #78
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97059772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:23 schreef Johannes_VIII het volgende:
Wat ik me afvraag is of mensen die methylfenidaat e.d. gebruiken zich ook daadwerkelijk trouw houden aan de voorgeschreven doseringen per dag. Hebben jullie soms niet dat jullie op een rustig dagje (bijna) niets gebruiken en op een drukke dag net een dosering meer?

En wat wordt hiervan gevonden? Is dit dom om te doen zonder overleg met je psychiater of kan dat best zolang het maar af en toe is?
Van mijn psychiater begreep ik dat je de dosis constant in moet nemen om een goed effect te krijgen. Soms was ik wel eens een uurtje te laat ofzo.
Komt er op neer dat je elke vier uur een dosis neemt.

Waarom zou je het af en toe willen doen? Ik dacht voor ik er mee ging stoppen dat ik op maandagen en vrijdagen een pilletje nam voor de post enzo, maar dat had niet echt zin voor mij.
Maar misschien werkt het voor jou wel. Iedereen is anders dus gewoon met beleid experimenteren zou ik zeggen.

Soms vraag ik me af of je echt om de 4 uur z'n ding moet nemen. Wel handig voor de farmaceutische industrie iig.

[ Bericht 9% gewijzigd door AcidFay op 20-05-2011 00:36:30 ]
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:57:41 #79
320538 All-out
super, man
pi_97063451
Wat is fok toch een superforum, ik kan hier voor alles terecht :D hulde _O_

Ik zit op dit moment middenin mijn intake/diagnose periode. Na 11 jaar problemen met school te hebben gehad en altijd het gevoel veel minder te presteren dan ik wil/kan heb ik er bij de huisarts op aangedrongen dat hij me door zou sturen naar een psychiater. Ik heb over 2 weken mijn laatste diagnose gesprek en dan begint de behandeling, ben zo benieuwd... Ik heb waarschijnlijk ADD of PDDNOS, mijn broers hebben ADHD en PDDNOS dus zou het zit in de familie.

Ik heb tot nu toe over elke opleiding minimaal een jaar langer gedaan. Ben begonnen op de havo, toen naar de mavo gezakt, daarna 5 jaar mbo4 en ik doe momenteel HBO Bouwkunde en wil straks een Master Architectuur gaan doen, maar dan heb ik mijn creativiteit nog wel nodig... Hoop dat er een pilletje is wat er voor zorgt dat ik eindelijk eens meer dan een halve dag per week goed met school bezig ben.
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:43:05 #80
238488 Crapbag
I love crap
pi_97064373
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:23 schreef Johannes_VIII het volgende:
Wat ik me afvraag is of mensen die methylfenidaat e.d. gebruiken zich ook daadwerkelijk trouw houden aan de voorgeschreven doseringen per dag. Hebben jullie soms niet dat jullie op een rustig dagje (bijna) niets gebruiken en op een drukke dag net een dosering meer?

En wat wordt hiervan gevonden? Is dit dom om te doen zonder overleg met je psychiater of kan dat best zolang het maar af en toe is?
Ik neem het elke dag in, ook in het weekend en in de vakantie. Netjes rond de zelfde tijd iedere dag ook. Soms pak ik 10 mg meer of minder (Dus wel of niet een ritalin na de concerta 's avonds als ik echt nog iets productiefs wil doen) maar voor de rest hou ik het wel zo constant mogelijk.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:14:23 #81
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97065294
Ik neem 1x per dag mn pilletje (langwerkende versie) dus hoef er niet op te letten. Maar ik neem het wel trouw elke dag in, en inderdaad soms 's avonds een losse ritalin als ik chaotisch/druk ben.
pi_97065447
Zit ik dan,keimooi weer wat me normaal altijd goed en actief bezig doet zijn maar nu?
Voel me net een verongelijkte puber, doe het niet, geen zin, doe het zelf, bah bah bah
Het ergste vind ik nog dat ik mezelf er op betrapte dat ik een zuurpruim ben en nergens meer oprecht van kan genieten.
Dus net eerst maar eens aardbeien met slagroom moment genomen met mn dochter van 4 en haar verteld hoe verschrikkelijk blij ik met haar ben en zo trots op dr ben en zo godvergeten veel van dr hou.
Verder probeer ik mn huishouden los te laten vandaag, dit weekend word alles puinhoop ivm gang renovatie en we hebben alles gelijkvloers,en de kids wisselen van bedden dus alles word bende.
Zondag ga ik cake pops maken voor jongste om te trakteren maandag, ik hou me maar verre van de renovatie.
Zet mn clannad cdtje wel op om in een ZEN mode te schieten. iemand nog meer tips????
pi_97065735
Blehh, wat haat ik de instartperiode van ritalin. Slaap echt verschrikkelijk slecht. Vannacht was het weer 04:30 op de wekker, die om 06:00 afloopt -O- Heb om 06:00 niks gehoord ;(

Baas is er niet zo blij mee -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97067653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:14 schreef Swiffer het volgende:
Ik neem 1x per dag mn pilletje (langwerkende versie) dus hoef er niet op te letten. Maar ik neem het wel trouw elke dag in, en inderdaad soms 's avonds een losse ritalin als ik chaotisch/druk ben.
Bijna hetzelfde, alleen ik neem er heel af en toe s'avonds nog één als ik nog ergens heenga ofzo. Ik heb er weinig last van als de langwerkende dosis uitgewerkt is dus dat scheelt.

Na een aantal maanden begin ik nu steeds meer vooruitgang te merken. Ik ben productiever en bewuster van de dingen die ik doe, hopelijk houdt dit zo aan *)
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2011 @ 11:52:06 #85
21636 Feestkabouter
pi_97068437
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:20 schreef missyB het volgende:

Zet mn clannad cdtje wel op om in een ZEN mode te schieten. iemand nog meer tips????
ja: hard zetten!
Clannad is mooi!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:42:44 #86
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97072753
http://youtube/HuJCexqeUjg

of deze:


Clannad met wat meer pit :)

quote:
Blehh, wat haat ik de instartperiode van ritalin. Slaap echt verschrikkelijk slecht. Vannacht was het weer 04:30 op de wekker, die om 06:00 afloopt -O- Heb om 06:00 niks gehoord ;(

Baas is er niet zo blij mee -O-
Dat hele slapen en weer opstaan disfunctie vind ik gigantisch bagger. Voelt soms als een oorlog voeren aan, en je verliest steeds.

edit: nog eentje :D



[ Bericht 57% gewijzigd door AcidFay op 20-05-2011 13:48:55 ]
  † In Memoriam † vrijdag 20 mei 2011 @ 14:15:51 #87
21636 Feestkabouter
pi_97074304
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:42 schreef AcidFay het volgende:

da's geen Clannad, en ook geen Royksopp
hoe heet die knakker ook alweer........
oh ja: Mike Oldfield

pi_97077449
is vast al eens langs geweest hier, maar voor zij die het gemist hebben... Een interessante docu van Zembla: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/853256-de-adhd-hype
pi_97088282
:D! Mijn vooroordelen klopten. Ik kwam daar aanlopen en de mensen die er al waren waren ALLEMAAL aan het roken. Dus ik maak daar zo'n opmerking over, wisten ze me te vertellen dat de rest ook rookt :')

Mooiste moment was nog wel dat ik me voor moest stellen, omdat ik een les gemist had.
"Ik ben dus Robin"
"Hallo Robin, welkom!" (In koor, expres)

Maar het was ook heel informatief. Veel geleerd over de medicatie en het was echt te gek om eens met 8 AD(H)D'ers in 1 ruimte te zijn. Er is zoveel onderlinge herkenning, dat is echt prachtig. Iedereen kon het ook gewoon goed met elkaar vinden. We hadden het al over kratten bier meenemen naar de volgende bijeenkomst, maar dat is tegen de huisregels van het GGZ :')

Oh en er zijn dus twee coaches en echt die man is zo'n baas he. Echt een hippie die shag rookt (voor de les ook al, hij van "ja hebben we nog tijd voor een tweede sigaretje?" echt prachtig) en meekleurende glazen in z'n bril heeft. Zwart haar, in een staart, leren jack.

Ben wel blij dat ik meedoe!
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:05:20 #90
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97096657
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:15 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

da's geen Clannad, en ook geen Royksopp
hoe heet die knakker ook alweer........
oh ja: Mike Oldfield

Is dan een remix denk ik. Die gitaar klinkt wel anders in dat nummer van Mike Oldfield.
Dat het geen Clannad was wist ik wel :o
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2011 @ 02:48:10 #91
21636 Feestkabouter
pi_97107825
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:05 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Is dan een remix denk ik. Die gitaar klinkt wel anders in dat nummer van Mike Oldfield.
Dat het geen Clannad was wist ik wel :o
het is inderdaad een soort van remix/cover.
wel vaag, het nummer is nagenoeg hetzelfde, klinkt ietsie anders, en dan de clip eronder van de Sony Bravia-reclame, gewoon 1 op 1............... weird.
pi_97109734
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:44 schreef Robophatt het volgende:
:D! Mijn vooroordelen klopten. Ik kwam daar aanlopen en de mensen die er al waren waren ALLEMAAL aan het roken. Dus ik maak daar zo'n opmerking over, wisten ze me te vertellen dat de rest ook rookt :')

Mooiste moment was nog wel dat ik me voor moest stellen, omdat ik een les gemist had.
"Ik ben dus Robin"
"Hallo Robin, welkom!" (In koor, expres)

Maar het was ook heel informatief. Veel geleerd over de medicatie en het was echt te gek om eens met 8 AD(H)D'ers in 1 ruimte te zijn. Er is zoveel onderlinge herkenning, dat is echt prachtig. Iedereen kon het ook gewoon goed met elkaar vinden. We hadden het al over kratten bier meenemen naar de volgende bijeenkomst, maar dat is tegen de huisregels van het GGZ :')

Oh en er zijn dus twee coaches en echt die man is zo'n baas he. Echt een hippie die shag rookt (voor de les ook al, hij van "ja hebben we nog tijd voor een tweede sigaretje?" echt prachtig) en meekleurende glazen in z'n bril heeft. Zwart haar, in een staart, leren jack.

Ben wel blij dat ik meedoe!
Fijn dat het je meevalt. Hoe lang\vaak mag/moet je er naar toe?
Persoonlijk ben ik allergisch voor groepen mensen, maar dat is mijn mening. Misschien heb ik daar ook te veel vooroordelen over. Maar dat ze dan allemaal roken is dan wel weer prettig :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97111806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 09:38 schreef seasushi het volgende:

[..]

Fijn dat het je meevalt. Hoe lang\vaak mag/moet je er naar toe?
Persoonlijk ben ik allergisch voor groepen mensen, maar dat is mijn mening. Misschien heb ik daar ook te veel vooroordelen over. Maar dat ze dan allemaal roken is dan wel weer prettig :D
Het is een cursus van 8 "lessen" zeg maar, maar ik heb de eerste gemist omdat ik er toen nog niet van wist. Iedere donderdagavond dus, de komende weken.
Ja ik vind het juist fijn om tussen mensen te zijn, ben ook echt weinig thuis.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97164764
Iemand last gekregen van dwanggedachten nadat je MF bent gaan gebruiken?
There are three things that smell like fish!
  maandag 23 mei 2011 @ 09:04:39 #95
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97188700
Nee, niet echt.. Gebruik je ook nog andere medicatie? Neem ff contact op met je zorgverlener als dit heel erg naar bovenkomt, lijkt me niet de bedoeling. Raar dat MF dit bij jou (kan) veroorzaken... maar ben benieuwd, hopelijk gaat het snel beter.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:32:36 #96
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97189218
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:44 schreef m0672 het volgende:
Iemand last gekregen van dwanggedachten nadat je MF bent gaan gebruiken?
Wat bedoel je met MF?
  maandag 23 mei 2011 @ 09:43:29 #97
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97189431
MethylFenidaat. ofkors.
  maandag 23 mei 2011 @ 12:47:33 #98
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97195077
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:43 schreef Swiffer het volgende:
MethylFenidaat. ofkors.
Dacht ik al, maar je weet nooit zeker totdat je vraagt.

Ik kan me goed voorstellen dat je neurotische trekjes ect. krijgt van een aan amfetamine verwante stof.
pi_97196660
Mensen... ff het volgende. Voor mijn studie Toegepaste Psychologie wil ik eventueel een onderzoek gaan doen op het vlak van ADHD. Voordat we hier aan kunnen beginnen, moeten we een outline inleveren bij de leraar. Hiervoor willen we graag ervaringen verzamelen van ADHD'ers in het verkeer.

Als je wel mee wil werken, maar niet wil posten, kan PM ook altijd natuurlijk ;)

Dus, als jullie mee willen werken, willen we het volgende weten:
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)

Ik begin:
1) Ja, concerta, 54mg per dag
2) 2004
3) Ik hou me beter aan de snelheid, wordt minder afgeleid door zaken buiten het verkeer, rij minder chaotisch
4) Billboards, auto's, mooie mennen/vrouwen, lichtjes, vogeltjes, etc leidden allemaal af. Ook heb ik de neiging om harder te rijden
5) Wanneer ik hard rij, heb ik het gevoel alsof de wereld om me heen vertraagt. Met andere woorden, ik zie meer, ben geconcentreerder, let beter op, heb een beter reactievermogen. Het maakt mij dan niet meer uit of en hoeveel mensen er op de weg zijn.
pi_97197206
Pfff, kan wel merken dat ik vandaag m'n medicatie ben vergeten :@
Dacht dat het nauwelijks effect had :@

Zal het vragenlijstje ook even doen;

1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Ja, Ritalin

2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
Januari 2011

3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
Rustiger, kalmer, meer overzicht.

4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
Wat feller, kortere maar heftigere bewegingen, gelukkig wel een goed overzicht, ben geen gevaar op de weg ofzo. Opgefokter is niet echt het geval, ben geen agressieve bestuurder.

5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Het maakt me niet uit, heb in 4 maand ongeveer 10.000 km gereden, in alle omstandigheden meerdere keren. Wel heb ik wat tegen de A10, dat is gewoon erg druk. (Woon zelf in het oosten van het land, het drukste waar ik voor ik in de Randstad reed, was Deventer of Enschede. )
Brutal. Fucking. Metal.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 13:39:08 #101
21636 Feestkabouter
pi_97197324
ik vergelijk mezelf met de processor van een computer.
kijk in de taskmanager van Windows, en je ziet dat de processor amper wat doet (99% idle meestal).

zo'n moment is voor mij grote onrust en chaos in mijn hoofd.

veel taken tegelijk: ook grote chaos.

wat is voor mij erg lekker: als heel mijn hoofd lekker bezig is met 1 ding en er geen ruimte is voor andere dingen om me af te leiden.
dus bijvoorbeeld: hyperfocussen, lekker helemaal opgaan in breinbrekers van de moeilijkste categorie, of iets programmeren, en ineens merken dat de klok 6 uur verder is.

of wat ik in mijn financieel betere tijden deed als ik niet kon slapen:
om 3 uur 's nachts mijn Utrechtse bed uit en in mijn BMW stappen, muziek hard en gas geven, bij Maastricht omdraaien, en dan voor 5 uur weer in bed liggen.
niet netjes, heel heftig, maar zooooooooooooooooooooooo heerlijk om even 2 uur absolute rust in mijn hoofd te hebben!!
(terwijl anderen uiteraard echt niet snappen hoe 200 km/uur 'rust' kan betekenen)

geen medicatie trouwens, wel ooit een tijd geprobeerd maar zonder succes
pi_97197614
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:39 schreef Feestkabouter het volgende:
ik vergelijk mezelf met de processor van een computer.
kijk in de taskmanager van Windows, en je ziet dat de processor amper wat doet (99% idle meestal).

zo'n moment is voor mij grote onrust en chaos in mijn hoofd.

veel taken tegelijk: ook grote chaos.

wat is voor mij erg lekker: als heel mijn hoofd lekker bezig is met 1 ding en er geen ruimte is voor andere dingen om me af te leiden.
dus bijvoorbeeld: hyperfocussen, lekker helemaal opgaan in breinbrekers van de moeilijkste categorie, of iets programmeren, en ineens merken dat de klok 6 uur verder is.

of wat ik in mijn financieel betere tijden deed als ik niet kon slapen:
om 3 uur 's nachts mijn Utrechtse bed uit en in mijn BMW stappen, muziek hard en gas geven, bij Maastricht omdraaien, en dan voor 5 uur weer in bed liggen.
niet netjes, heel heftig, maar zooooooooooooooooooooooo heerlijk om even 2 uur absolute rust in mijn hoofd te hebben!!
(terwijl anderen uiteraard echt niet snappen hoe 200 km/uur 'rust' kan betekenen)

geen medicatie trouwens, wel ooit een tijd geprobeerd maar zonder succes
Snap jouw verhaal heel goed. ^O^
Autorijden vraagt veel concentratie en oplettendheid. Autorijden brengt mij ook tot rust, ben zo ongelooflijk blij dat ik (eindelijk) een rijbewijs heb.

Als ik van A naar B moet, rij ik meestal via C en soms zelfs via D of E. Ben toch altijd te vroeg, dus heb lekker de tijd om auto te rijden.

's Nachts rijden doe ik niet zo gek veel, omdat ik er elke dag om 06:00 uit moet ;) In het weekend wanneer ik geen wekker zet, ben ik nog rond 08:00, soms om 09:00 wakker.

Als ik naast een leuke dame slaap ( O-) ) dan lijkt het wel alsof ik beter en dieper slaap, dan word ik soms "pas" om 10:00 wakker :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97200940
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spreek voor je eigen soort! :(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 23 mei 2011 @ 15:18:30 #104
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97201582
Volgende week dinsdag mijn eerste afspraak bij Psymens Utrecht, ben benieuwd..
pi_97202038
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:

Als ik van A naar B moet, rij ik meestal via C en soms zelfs via D of E. Ben toch altijd te vroeg, dus heb lekker de tijd om auto te rijden.
Ik wordt dan echt kneiter kneiter kneiter gek

Ik ben altijd te laat en als ik dan perongeluk via een C of een D of een E moet rijden word ik altijd kneiter irritant en opgefokt. Dat zal niks met ADD te maken hebben maar ik vind het gewoon fuuuuuuucking irritant. Tevens omdat ik dan waarschijnlijk te laat kom... Ik heb het wel vaker omdat ik gewoon niet goed op de TOM TOM let en dan een afslag mis of zo.....:(

[ Bericht 1% gewijzigd door Fes1-2 op 23-05-2011 15:39:44 ]
pi_97203258
Ik vind 80 km wegen wel prettig.
Pompiedom een beetje touren. :7
Op de snelweg ben ik na 100 km bekaf, concentratie weg, en heb dan ook echt gewoon geen zin meer. Daarbij een richtinggevoel van niks (gelukkig tomtom , maar daar ben ik dan weer te eigenwijs voor) . Ik rij dan wel altijd te hard, om er maar zo snel mogelijk van af te zijn en dat zorgt dan weer voor boetes :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97203422
Oh ik vind rijden verder altijd wel chill maar ik rij zoveel dat het wel een beetje saai kan worden.. Mja lekker muziekie aan peukie in de auto raampie open beetje meezingen lachen om koen en sander )3fm).. Ja dan vermaak ik me wel!

Heb trouwens geen boetes meer sinds ik medicatie neem :P
pi_97206459
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

Spreek voor je eigen soort! :(
Sorry :*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97206968
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 16:00 schreef Fes1-2 het volgende:
Oh ik vind rijden verder altijd wel chill maar ik rij zoveel dat het wel een beetje saai kan worden.. Mja lekker muziekie aan peukie in de auto raampie open beetje meezingen lachen om koen en sander )3fm).. Ja dan vermaak ik me wel!

Heb trouwens geen boetes meer sinds ik medicatie neem :P
Waar kreeg je voorheen de boetes voor dan?
pi_97208719
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:04 schreef Swiffer het volgende:
Nee, niet echt.. Gebruik je ook nog andere medicatie? Neem ff contact op met je zorgverlener als dit heel erg naar bovenkomt, lijkt me niet de bedoeling. Raar dat MF dit bij jou (kan) veroorzaken... maar ben benieuwd, hopelijk gaat het snel beter.
nee geen andere meds erbij. Het lijkt ook al weer weg te trekken, het is in elk geval een stuk minder heftig en lijkt het weer redelijk te kunnen filteren, erg beangstigend!! Ik ben gestopt met MF (voordat het begon trouwens), maar even overleggen wat de oorzaak zou kunnen zijn.
There are three things that smell like fish!
pi_97216159
Heee lui,

Nou ik heb het verbouwweekend aardig overleefd.
zaterdag ging op zich prima, lekker geklust in de kinderkamers, was ook leuk om te doen.
Zondag vloog de troep me aan en diverse discussies met man over hoe en wat in de gang.
Onze smaken lopen ook nog eens sterk uiteen dus gezellig was anders hahahaha.
Moest om 4 uur een kantinedienst draaien dus was er fijn even uit maar kwam wel terecht in een megadrukke bar waar een groot feest was,wat ik vantevoren niet wist ai ai ai niks geen clannad daar.
8 uur weer thuis in een mega puinbak,snel beetje opruimen en glassexen en eten koken.kinderen wassen en te bed en toen was het zo 10 uur, 11 uur te bed en zo n beetje voor mn hoofd kussen raakte in slaap gevallen.

Vanochtend belde de psychiaterdinges dat ik morgen al voor intake terecht kan!!!!
Er was iemand uitgevallen en of ik dat plekkie wilde, ja allicht wil ik dat wel!
8 juni kan ik dan voor de vervolgafspraak.
Het is wel weer passen en meten en deze week staat echt weer compleet volgepland met allerlei afspraken die moeten.Aankomend weekend weer verder klussen, alle kozijnen en 6 deuren schilderen in d egang, plafond sauzen, muren voorstrijken.
Volgende week hoop ik echt op meer rust.
Vanavond wel 1 en ander bij mn man aangekaart dat iedereen hier weer eens iets meer voor zichzelf gaat zorgen omdat ik me onderhand medewerker bediening en verzorging en huissloof voel.
Ben benieuwd.........................

Weet iemand wat ik verwachten kan morgen bij de intake?
Gesprek zou iets van 1,5 uur duren, mijn goeie god zeg 1,5 uur!
Nou wie weet, ik praat zo snel dat ik misschie in 45 minuten klaar ben :)
pi_97232258
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:04 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Waar kreeg je voorheen de boetes voor dan?
Altijd iets harder dan de rest dus zeer regelmatig 3 tot 5 km te hard en wat minder vaak tussen 5 en 10.. Soms wel 3x per maand :p op een dag zelfs 2x op dzelfde weg :( gigantisch te hard rij ik nooit
pi_97246934
AAAAARGH ik had vandaag een afspraak bij de kapper. Drie weken geleden gemaakt, omdat ze een druk schema heeft en het om een lange afspraak gaat enzo. Dus ik echt al die tijd in mijn hoofd gehad dat het om 2 uur was, kom ik daar - voor mijn gevoel perfect op tijd - aan. "Je bent een uur te laat!"
Nouja, dat ging ze dus niet meer halen en nu moet ik weer drie weken wachten. FML. Ik had het zelfs goed in mijn telefoon gezet, alleen niet meer naar gekeken. Zo hard toe aan een nieuw kapsel ;(

Ik denk dat ik als troost toch maar het horloge bestel waar ik op aas :7

Heb overigens een agenda gekregen van m'n vader waar ik zojuist ALLES wat ik in de komende weken ga doen heb genoteerd. Tot pyjamafeestjes aan toe. Van mijn moeder krijg ik ook nog zo'n huge ding dat ik op mijn bureau kan laten liggen zodat ik alles wat ik doe en ga doen kan noteren. Word echt GEK van mijn onvermogen tot plannen.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97247385
KNEEEEEUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS! :P :P :P :P :P :P :D :D
Wel jammer dat je 3 weken moet wachten........

Welk horloge zit je te azen? Ik wil misschien een ziiro aanschaffen.
pi_97247495
Ja ernstig he...

http://www.horloge.nl/adidas-mini-cambridge-adh2502.htm dit O+

Heb die ziiro eens gegoogled, ziet er vet uit :o
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97247552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:51 schreef Robophatt het volgende:
Ja ernstig he...

http://www.horloge.nl/adidas-mini-cambridge-adh2502.htm dit O+
:o type ADH2502 :D
-weg-
pi_97247675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:51 schreef Robophatt het volgende:
Ja ernstig he...

http://www.horloge.nl/adidas-mini-cambridge-adh2502.htm dit O+

Heb die ziiro eens gegoogled, ziet er vet uit :o
Oh dat is een sexy apparaatje! Hou ik wel van! Zou hem zeker halen :P

Die ziiro's zijn ook cool he! Je kan ze alleen bij hun zelf in de webshop kopen niet in NL geloof ik... Maar het zijn van die plastic bandjes (denk ik) en ik heb nu zo'n diesel en die was wit en nu grijs :( Zou er dus eerst wel eentje in het echt willen zien. Weet ook niet hoe groot ze zijn want als ze net zo als zo'n komono zijn is het ook maar een vrouwen ding
pi_97247794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:55 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Oh dat is een sexy apparaatje! Hou ik wel van! Zou hem zeker halen :P

Die ziiro's zijn ook cool he! Je kan ze alleen bij hun zelf in de webshop kopen niet in NL geloof ik... Maar het zijn van die plastic bandjes (denk ik) en ik heb nu zo'n diesel en die was wit en nu grijs :( Zou er dus eerst wel eentje in het echt willen zien. Weet ook niet hoe groot ze zijn want als ze net zo als zo'n komono zijn is het ook maar een vrouwen ding
Sexy he :D! Adidas horloges O+

Ja jammer dat ze geen foto's van modellen met zo'n ding hebben want het is inderdaad niet zo duidelijk... Maar ze zijn wel echt gruwelijk vet. Nooit eerder gezien!
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97247854
ADD'er meldt zich!
Lang leve de Ritalin tijdens de examens.
Heb niet veel last gehad van ademende, drinkende, zuchtende of smakkende kinderen :7
pi_97253073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:58 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Sexy he :D! Adidas horloges O+

Ja jammer dat ze geen foto's van modellen met zo'n ding hebben want het is inderdaad niet zo duidelijk... Maar ze zijn wel echt gruwelijk vet. Nooit eerder gezien!
Adidas is sowieso sexy. Morgen uitverkoop bij alle winkels wist je dat al? 30% korting op de hele collectie. Misschien moet je dan je horloge maar gaan kopen! Ik ga denk wel (den haag of rotterdam)
pi_97254652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:59 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Adidas is sowieso sexy. Morgen uitverkoop bij alle winkels wist je dat al? 30% korting op de hele collectie. Misschien moet je dan je horloge maar gaan kopen! Ik ga denk wel (den haag of rotterdam)
Serieus? FML, ik heb morgen echt geen tijd om naar Eindhoven te gaan, dat is wel jammer.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97254861
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:00 schreef Kitlerrr het volgende:
ADD'er meldt zich!
Lang leve de Ritalin tijdens de examens.
Heb niet veel last gehad van ademende, drinkende, zuchtende of smakkende kinderen :7
Dat kan inderdaad zo verschrikkelijk zijn :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97256065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:34 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Serieus? FML, ik heb morgen echt geen tijd om naar Eindhoven te gaan, dat is wel jammer.
Niet zo sjimpen. Het is van 18.00 tot 22.00u dus tijd zat!!!!! :P Ook in eindhoven, heb net nog even mn mailtje bekeken :)
pi_97256566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:05 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Niet zo sjimpen. Het is van 18.00 tot 22.00u dus tijd zat!!!!! :P Ook in eindhoven, heb net nog even mn mailtje bekeken :)
Hmm misschien dat ik dan toch nog even ga. Wil ook wel nieuwe schoenen ofzo.

Die Star Wars lijn van adidas is overigens ook echt te gek.

[ Bericht 12% gewijzigd door Robophatt op 24-05-2011 18:57:40 ]
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97261485
zo 2 uur en 15 minuten gezweet bij het intake gesprek.
Pijnlijke momenten ook, niet weten hoe ik was als kind en het niemand kunnen vragen.
Op naar ronde 2 op 8 juni.
ben finaal gesloopt en leeg nu
pi_97261749
Is het trouwens voor anderen herkenbaar dat je helemaal op kan gaan in muziek? Luisteren of spelen, vervolgens de hele wereld niet meer opmerken :?
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:19:49 #127
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97263192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Is het trouwens voor anderen herkenbaar dat je helemaal op kan gaan in muziek? Luisteren of spelen, vervolgens de hele wereld niet meer opmerken :?
Ik ga sowieso makkelijk dagdromen. Kan zomaar een uur of drie voorbij gaan als ik de juiste 'vibe' vind bij muziek.
pi_97263234
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:19 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Ik ga sowieso makkelijk dagdromen. Kan zomaar een uur of drie voorbij gaan.
Ben dus sowieso niet de enige O-)
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:22:42 #129
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97263355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ben dus sowieso niet de enige O-)
Vooral 's nachts gaat het regelmatig mis bij mij. Is het opeens 6 of 7 uur 's ochtends.
pi_97263411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:22 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Vooral 's nachts gaat het regelmatig mis bij mij. Is het opeens 6 of 7 uur 's ochtends.
Mja, ben me eens de tering geschrokken dat m'n ma ineens op m'n kamer stond terwijl ik in bed lag gitaar te spelen en er een tekst op verzon :@ Vraag ik aan haar wat het probleem is, blijkt het half 4 's nachts te zijn :{
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:25:29 #131
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97263496
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Mja, ben me eens de tering geschrokken dat m'n ma ineens op m'n kamer stond terwijl ik in bed lag gitaar te spelen en er een tekst op verzon :@ Vraag ik aan haar wat het probleem is, blijkt het half 4 's nachts te zijn :{
Ik vind koptelefoons ideaal. Dan kan ik lekker mijn ding doen en hebben mijn buren er geen last van. Maar afhankelijk van de gitaar kan dat lastig zijn natuurlijk.
pi_97263538
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:25 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Ik vind koptelefoons ideaal. Dan kan ik lekker mijn ding doen en hebben mijn buren er geen last van. Maar afhankelijk van de gitaar kan dat lastig zijn natuurlijk.
Probleem was de gitaar niet inderdaad, ik had m'n koptelefoon op de versterker aangesloten. Probleem was dat ik toen in een nogal heftige "metalfase" zat en dus aan 't grunten was :')
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:27:55 #133
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97263631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Probleem was de gitaar niet inderdaad, ik had m'n koptelefoon op de versterker aangesloten. Probleem was dat ik toen in een nogal heftige "metalfase" zat en dus aan 't grunten was :')
Tja, wat moet je daar nou mee als ouder :D
pi_97263662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:27 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Tja, wat moet je daar nou mee als ouder :D
Boos worden dus :P
Gelukkig ben ik gematigd :P
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:32:56 #135
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97263935
Ik denk dat bij mij het meest opvallende (was) is dat ik graag nachtkok speel. Wat over koken lezen en om 3 uur 's nachts uitgebreid allemaal shit gaan koken. Wel handig dat ik een voorraadje in de koelkast heb staan voor drie dagen maar minder voor mijn dag nacht ritme :'(
pi_97263992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:32 schreef AcidFay het volgende:
Ik denk dat bij mij het meest opvallende (was) is dat ik graag nachtkok speel. Wat over koken lezen en om 3 uur 's nachts uitgebreid allemaal shit gaan koken. Wel handig dat ik een voorraadje in de koelkast heb staan voor drie dagen maar minder voor mijn dag nacht ritme :'(
Ik moest serieus lachen :@

Maar begrijp wel dat het kut is, ook omdat ik het herken ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:35:30 #137
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97264091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ik moest serieus lachen :@

Maar begrijp wel dat het kut is, ook omdat ik het herken ;(
Echt belachelijk soms.
'Wat ben je aan het doen?'
'Spinazietaart en groentesoep en appelmoes en zoetzure komkommer maken' :')
pi_97264162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:35 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Echt belachelijk soms.
'Wat ben je aan het doen?'
'Spinazietaart en groentesoep en appelmoes en zoetzure komkommer maken' :')
"Maar het is 3:00"

"Ooh -O-"

Zoiets? ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:38:08 #139
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97264258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

"Maar het is 3:00"

"Ooh -O-"

Zoiets? ;(
Ja zoiets, maar meestal hoor ik het wel maar luister ik niet. Helemaal op aan het gaan in het koken.

Nacht-tuinieren is ook weer zo iets. Alles moet altijd 's nachts bij mij ;(
pi_97264319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:38 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Ja zoiets, maar meestal hoor ik het wel maar luister ik niet. Helemaal op aan het gaan in het koken.

Nacht-tuinieren is ook weer zo iets. Alles moet altijd 's nachts bij mij ;(
En je meent het echt? 's Nachts in de tuin aan het werk gaan? Mag ik hopen dat er niet veel politie in jouw buurt rijdt.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:43:49 #141
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97264607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

En je meent het echt? 's Nachts in de tuin aan het werk gaan? Mag ik hopen dat er niet veel politie in jouw buurt rijdt.
Achtertuin. Nu heb ik een dakterras. Maar bijna nooit politie gezien bij mij. Even het onkruid wieden, vegen, troep opruimen en wegbrengen. Ik vermoed dat het door mij komt dat er nu bij de glas en papier dumppunt nu een sticker hangt met niet na 20:00 meer spullen weggooien. Ik heb juist de neiging om dat midden in de nacht te doen. Nu vergeet ik het vaak :(. Of is die 20:00 regel nu overal in de steden?

Naja, alles beter dan een midnightbarber :D
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:09:41 #142
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97266270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:50 schreef missyB het volgende:
zo 2 uur en 15 minuten gezweet bij het intake gesprek.
Pijnlijke momenten ook, niet weten hoe ik was als kind en het niemand kunnen vragen.
Op naar ronde 2 op 8 juni.
ben finaal gesloopt en leeg nu
Dit is dus precies waar ik bang voor ben...ik heb komende dinsdag een afspraak...Het is om 10 uur, maar ik heb de hele dag vrij genomen :)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:19:05 #143
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97266829
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:09 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dit is dus precies waar ik bang voor ben...ik heb komende dinsdag een afspraak...Het is om 10 uur, maar ik heb de hele dag vrij genomen :)
Kan z'n gesprek 2 uur duren :O
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Zelf heb ik nooit een intake hoeven doen.
pi_97266890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:19 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Kan z'n gesprek 2 uur duren :O
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Zelf heb ik nooit een intake hoeven doen.
Ja, kan makkelijk.
Bij mij ging het gelukkig wat sneller omdat ik al wist dat ik AD(h)D had. Ik kon precies het rijtje opdreunen wat ze wou horen en wist ook wat niet van belang was :P
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:33:40 #145
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97267700
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ja, kan makkelijk.
Bij mij ging het gelukkig wat sneller omdat ik al wist dat ik AD(h)D had. Ik kon precies het rijtje opdreunen wat ze wou horen en wist ook wat niet van belang was :P
Z'n gesprek twee uur volhouden zou mij nooit lukken :P
Lijkt me verschrikkelijk. Succes Duracel.
pi_97267748
Één groot voordeel aan afspreken met een groep ADHD'ers is dat je je nooit verveelt :P
Dat weet ik uit ervaring O-)
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:41:06 #147
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97268181
Ik ken meer mensen met add dan adhd denk ik. Als het goed is hoor ik nog eens van het PsyQ voor z'n groepscursus. Is ook alweer 2 maanden geleden dat ik iets van hun gehoord heb.
pi_97269662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ben dus sowieso niet de enige O-)
Nee zeker niet.
pi_97269914
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Nee zeker niet.
Zou haast "gelukkig" zeggen, maar da's het goede woord niet.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97270349
ik ben snachts baas over de afstandsbediening jippieeee
heerlijk oeverloos southpark ofzo kijken
pi_97270456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:12 schreef missyB het volgende:
ik ben snachts baas over de afstandsbediening jippieeee
heerlijk oeverloos southpark ofzo kijken
Zo'n heerlijk doelloos programma, maar wat lachen, gieren, brullen is _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97270545
moet altijd oppassen niet in lachstuip te schieten want anders is mn wederhelft wakker en de nachten zijn van mij hahahahaha alhoewel ik wel liever slaap hoor, kom nu toch echt tekort
pi_97270694
Heb ik ook!
Rond een uur of 10 's avonds word ik actief en dan kan het zomaar een uur of 3 zijn.
Lekker mijn sieradenkastje uitpluizen (kettingen uit de knoop halen), dagboek schrijven, lijstjes maken, piano spelen ( met koptelefoon ;) ), fora afstrunen, nagels lakken, you name it.
Heb er niet zo'n last van eigenlijk :s)
pi_97271026
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:17 schreef Kitlerrr het volgende:
Heb ik ook!
Rond een uur of 10 's avonds word ik actief en dan kan het zomaar een uur of 3 zijn.
Lekker mijn sieradenkastje uitpluizen (kettingen uit de knoop halen), dagboek schrijven, lijstjes maken, piano spelen ( met koptelefoon ;) ), fora afstrunen, nagels lakken, you name it.
Heb er niet zo'n last van eigenlijk :s)
Jij bent man en lakt je nagels :?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97271417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Jij bent man en lakt je nagels :?
Oooh, ik heb m'n profiel nog niet aangepast.
Anders was ADD niet m'n enige aandoening :')
pi_97271597
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef Kitlerrr het volgende:

[..]

Oooh, ik heb m'n profiel nog niet aangepast.
Anders was ADD niet m'n enige aandoening :')
Vond het ook een beetje vreemd :@

Maar goed :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97271898
Nu ook weer. Heb examens en ik MOET eigenlijk nog van alles doorlezen maar het forum is weer veel te interessant met inhoudsloze topics. pfff
pi_97272159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef Kitlerrr het volgende:
Nu ook weer. Heb examens en ik MOET eigenlijk nog van alles doorlezen maar het forum is weer veel te interessant met inhoudsloze topics. pfff
Discipline.. Is er iemand in dit topic die het wél heeft? :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97272399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:36 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Discipline.. Is er iemand in dit topic die het wél heeft? :@
Inbrekers 8-)
pi_97272674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:40 schreef Kitlerrr het volgende:

[..]

Inbrekers 8-)
Scherp :P
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:41:22 #161
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97276153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:17 schreef Kitlerrr het volgende:
Heb ik ook!
Rond een uur of 10 's avonds word ik actief en dan kan het zomaar een uur of 3 zijn.
Lekker mijn sieradenkastje uitpluizen (kettingen uit de knoop halen), dagboek schrijven, lijstjes maken, piano spelen ( met koptelefoon ;) ), fora afstrunen, nagels lakken, you name it.
Heb er niet zo'n last van eigenlijk :s)
Lijstjes maken O+ Helaas gaat het me niet zo goed af om ze daadwerkelijk allemaal uit te voeren. Maar na vier jaar lijstje maken merk ik wel dat ik wel meer punten gedaan krijg. Dat is toch een teken van groeiende discipline :7
Op mijn kamer heb ik ergens een dummie verstopt waarin ik af en toe een lijstje maak met wat ik graag wil doen en wat ik belangrijk vind. En dan streep ik bij het vorige lijstje af wat me niet gelukt is of waar ik niet mee bezig ben geweest. Helpt me een beetje om me vast te houden aan wat ik graag wil denk ik.

Relativeren is ook belangrijk. Discipline is niet makkelijk te vinden voor 'ons'. Maar het gaat er vooral om dat je je best doet met de middelen die je hebt. Ik heb er last van dat ik soms korte periodes redelijk goed ga en dan minstens net zo lang de boel verkloot. Met die denkwijze probeer ik mijn schuldgevoel een beetje te temperen.
pi_97276635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:41 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Lijstjes maken O+ Helaas gaat het me niet zo goed af om ze daadwerkelijk allemaal uit te voeren. Maar na vier jaar lijstje maken merk ik wel dat ik wel meer punten gedaan krijg. Dat is toch een teken van groeiende discipline :7
Op mijn kamer heb ik ergens een dummie verstopt waarin ik af en toe een lijstje maak met wat ik graag wil doen en wat ik belangrijk vind. En dan streep ik bij het vorige lijstje af wat me niet gelukt is of waar ik niet mee bezig ben geweest. Helpt me een beetje om me vast te houden aan wat ik graag wil denk ik.

Relativeren is ook belangrijk. Discipline is niet makkelijk te vinden voor 'ons'. Maar het gaat er vooral om dat je je best doet met de middelen die je hebt. Ik heb er last van dat ik soms korte periodes redelijk goed ga en dan minstens net zo lang de boel verkloot. Met die denkwijze probeer ik mijn schuldgevoel een beetje te temperen.
Haha ja he! Lijstjes maken vind ik heel fijn omdat ik dingen overzichtelijker vind als ze op papier staan. Dus als er weer van alles door m'n hoofd aan het racen is dan schrijf ik het allemaal op :)
En inderdaad doelen stellen (die vaak toch niet behaald worden :') )
Die ups en downs komen me ook bekend voor. Soms heb ik gewoon een dag dat echt alles raar is. Veel miscommunicaties, dingen niet meekrijgen, beetje onprettig gevoel van 'sluit me maar even op en dan beginnen we morgen overnieuw.'
pi_97276945
Dat laatste herken ik goed! Mja... Lijstjes maken ben ik helaas (nog) geen ster in! Komt wel hoop ik
pi_97277264
Oh wat heerlijk die herkenning!
Mijn diagnose is een half jaar geleden gesteld. Daarvoor dacht ik altijd dat ik gewoon wat contactgestoord was. Misschien zelfs met autistische trekjes omdat ik soms gewoon niet met mensen overweg kan, of dat ik totaal stil val in groepen.
Nu ik weet dat alles een reden heeft heb ik er wat meet schijt aan en doe meer wat ik zelf wil zonder na te denken wat anderen van me zullen vinden.
Maar nog steeds, soms kan ik me prima vermaken door alleen maar te luisteren op een borrelavondje :)

En die lijstjes; ja, het is aan je besteed of niet :p
Alleen al het maken van die lijstjes kan rustgevend zijn.
pi_97277447
Meestal de nijging om te lange lijstjes te makn waardoor het lijkt alsof ik echt gee kut doe.. Voel me dan wel stom!
pi_97277692
Haha, dat kan natuurlijk ook :p
  woensdag 25 mei 2011 @ 00:31:25 #167
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97278289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:07 schreef Kitlerrr het volgende:
Oh wat heerlijk die herkenning!
Mijn diagnose is een half jaar geleden gesteld. Daarvoor dacht ik altijd dat ik gewoon wat contactgestoord was. Misschien zelfs met autistische trekjes omdat ik soms gewoon niet met mensen overweg kan, of dat ik totaal stil val in groepen.
Nu ik weet dat alles een reden heeft heb ik er wat meet schijt aan en doe meer wat ik zelf wil zonder na te denken wat anderen van me zullen vinden.
Maar nog steeds, soms kan ik me prima vermaken door alleen maar te luisteren op een borrelavondje :)

En die lijstjes; ja, het is aan je besteed of niet :p
Alleen al het maken van die lijstjes kan rustgevend zijn.
Autistische trekjes ken ik wel. Ik klap soms helemaal dicht. Geen probleem, maar ik word echt ziek van die mensen met 'goede bedoelingen' die de hele tijd je aandacht proberen te trekken of mensen die gewoon graag willen laten merken dat je stil bent. Hou je bezig met jezelf zeg. Irritante figuren :r Zouden ze dat doen omdat ze me niet kunnen plaatsen of omdat ze onzeker worden ofzo? Ik heb er zelf totaal geen probleem mee als dit me overkomt, maar andere mensen bah.
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2011 @ 00:51:40 #168
21636 Feestkabouter
pi_97278955
over muziek:
ja daar kunnen velen van ons denk ik in opgaan, maar dat heet gewoon hyperfocussen, dat kunnen we allemaal, dat hoort sterk bij adhd/add.

nachtmens:
ja dat ben ik zeker; hoe vaak komt het niet voor dat ik rond een uur of 8/9/10 in de avond denk dat ik straks rond 11 uur heel lekker ga slapen, en dat ik dan de halve nacht nog fris allerlei nuttige en nutteloze dingen zit te doen.
liefst zou ik ook 's nachts aan mijn auto sleutelen, maar in de stad vinden de buren dat niet zo fijn.
soms ga ik 's nachts effe 20 a 30 km skaten met een lekker muziekje op

in de ochtenduren is mijn hoofd overigens behoorlijk leeg. niet dat ik dan wat uit mijn handen krijg, ik doe echt helemaal niks, maar ik lijd in de eerste uren van de dag niet onder chaos of overprikkeling of onrust in mijn hoofd.
vanaf een uur of 1 a 2 in de middag begint die onrust wel, dat is het ergste deel van de dag, terwijl ik altijd toch zo graag in die uren wat dingen wil regelen (als ik naar instanties of bedrijven moet bellen of naar een winkel toe, zal ik het toch in die uren moeten doen).
avond is vaak dan wel weer medium relaxt, en in de nacht ben ik het fitst en meest gefocust.

lijstjes:
probleem bij mij was dat er vaak een aantal erg grote dingen op mijn lijstje stonden, waar ik altijd heel erg tegenaan hikte (met als gevolg dat die weken achtereen elke dag op mijn lijstje stonden).
truc is: deel de grote taken op in veel kleine taken.
aantal voordelen:
-je kunt veel vaker iets wegstrepen (euforie-momentje, dat motiveert alleen maar nog beter voor de volgende taak)
-je ziet minder op tegen dingen
-als je eenmaal een eerste klein taakje hebt gedaan en dus werkelijk aan je lijstje bent begonnen, oftewel als je eenmaal echt aan de gang bent, dan ram je vaak snel door je lijstje heen.
pi_97281992
Wekker maar gezet om nog even te leren maar de laptop is weer een stuk interessanter.
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:08:59 #170
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97283345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:33 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Z'n gesprek twee uur volhouden zou mij nooit lukken :P
Lijkt me verschrikkelijk. Succes Duracel.
Tnxs! :) Ik ben benieuwd...

Ik ben ook een nachtbraker, word vaak rond 3 uur wakker, en dan ook klaarwakker :) Dan moet er wat gebeuren..
pi_97284705
Wowzers! Het CBR werkt mee! Moest nog een theorie examen inplannen (was echt al best laat laat...) en ik kan vrijdag al!!! Twee dagen gek!
Nu nog beginnen met leren :')
pi_97285620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 00:31 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Autistische trekjes ken ik wel. Ik klap soms helemaal dicht. Geen probleem, maar ik word echt ziek van die mensen met 'goede bedoelingen' die de hele tijd je aandacht proberen te trekken of mensen die gewoon graag willen laten merken dat je stil bent. Hou je bezig met jezelf zeg. Irritante figuren :r Zouden ze dat doen omdat ze me niet kunnen plaatsen of omdat ze onzeker worden ofzo? Ik heb er zelf totaal geen probleem mee als dit me overkomt, maar andere mensen bah.
Ooohhh dit, zo enorm erg.
Soms dan keer ik ineens helemaal in mezelf. Vooral als ik "onder invloed" ben. En dan ben ik niet verdrietig of wat dan ook, ik kan niet eens precies uitleggen wat het wel is. Het komt er in ieder geval op neer dat ik niets zeg en daar ook de behoefte niet aan heb. Laat me dan gewoon met rust. Zeker bepaalde mensen (zeikerige types) kan ik dan gewoon echt niet uitstaan. Soms flip ik dan ook echt uit, zeker als ze blijven vragen naar wat er is :S
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:51:39 #173
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97285851
Ik zeg het meestal meteen, bv op kantoor, maak ik de algemene opmerking dat ik me nu ga concentreren en er dus even niet bij ben. Zelf ondervangen is makkelijker dan naderhand de scherven van je ontploffing opruimen. Geef gewoona an de buitenwereld aan wat je op dat moment voelt, dan zullen ze er meer rekening mee houden, en minder raar staan kijken als je alsnog 'ontploft'. Je hebt immers vtv gemeld hoe de zaken er bij jou voor staan.

edit: anderen kunnen jouw gedachten niet lezen, onthoud dit voordat je jezelf opvreet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Swiffer op 25-05-2011 11:07:25 ]
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2011 @ 10:55:37 #174
21636 Feestkabouter
pi_97285968
en natuurlijk is het prima om in dit topic even je frustraties af te reageren (over het feit dat anderen je niet met rust laten als je even in jezelf gekeerd bent), maar ik hoop dat jullie wel beseffen dat het vaak goede bedoelingen zijn van de anderen.
ze willen je erbij betrekken, sociaal doen, vind je het wel leuk/gezellig (omdat anderen soms niet snappen dat je het ook in je eentje leuk kunt vinden), etc.
pi_97286066
Woensdag intakegesprek bij de politie ^O^
Erg spannend, maar heb er zin en vertouwen in :s)

Wil zoooo graag hondenbrigadier worden O+
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:07:47 #176
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97286370
Succes Guitarist! Hondjes zijn leuk :D
pi_97286398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:07 schreef Swiffer het volgende:
Succes Guitarist! Hondjes zijn leuk :D
Dat vind ik dus ook O+
Lekker actieve baan, dus niet de hele dag achter een bureau. Maar buiten met de hond "spelen" O+

Thanks voor je succeswens :*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97287149
Succes baas!

Moet je wel de hele dag met een plastiek zakkie rond lopen dan ook? :P
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:33:32 #179
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97287206
Die beesten poepen op bevel ;)
pi_97287311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:31 schreef Fes1-2 het volgende:
Succes baas!

Moet je wel de hele dag met een plastiek zakkie rond lopen dan ook? :P
Maakt mij dat nou uit als dat al zou moeten :P
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 25 mei 2011 @ 11:37:23 #181
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97287324
quote:
en natuurlijk is het prima om in dit topic even je frustraties af te reageren (over het feit dat anderen je niet met rust laten als je even in jezelf gekeerd bent), maar ik hoop dat jullie wel beseffen dat het vaak goede bedoelingen zijn van de anderen.
ze willen je erbij betrekken, sociaal doen, vind je het wel leuk/gezellig (omdat anderen soms niet snappen dat je het ook in je eentje leuk kunt vinden), etc.
Tja, sociale probleem(pjes) horen er bij. Ik ga tegenwoordig gewoon eerder naar huis.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Woensdag intakegesprek bij de politie ^O^
Erg spannend, maar heb er zin en vertouwen in :s)

Wil zoooo graag hondenbrigadier worden O+
_O_
pi_97292041
Pfffff, m'n pc liep vast. Reset ik dat ding, valt 'ie uit, wil niet meer aan :{
Ik helpdesk bellen, zij waren niet blij. Is al de tweede keer dat het me overkomt hier -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:49:22 #183
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97292188
Dan moeten ze voor gedegen apparatuur/software zorgen, niet jouw schuld. Hun werk! (wat ze dus overduidelijk niet goed doen)
pi_97292394
Mja, zo relativeer ik het nu ook ;)
Motivatie is nu ver te zoeken, was net zo lekker bezig ;(
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:49:13 #185
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97294669
Zo toch een inschattingsfout gemaakt. Ritalin met energydrink is een hele slechte combi. Zeker als je daarna een afspraak hebt met school waar je een half jaar niet bent geweest. Ik voelde me erg opgefokt en alleen maar omdat ik dorst had en dit het enige was wat in de auto lag.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_97294840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:49 schreef Swiffer het volgende:
Dan moeten ze voor gedegen apparatuur/software zorgen, niet jouw schuld. Hun werk! (wat ze dus overduidelijk niet goed doen)
Ho ho, het is waarschijnlijk dat het hier om een Windows PC gaat... In zo'n geval kun je niet acuut IT de schuld geven... :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2011 14:53:08 ]
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:23:02 #187
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97296218
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:49 schreef YskaFredriksson het volgende:
Zo toch een inschattingsfout gemaakt. Ritalin met energydrink is een hele slechte combi. Zeker als je daarna een afspraak hebt met school waar je een half jaar niet bent geweest. Ik voelde me erg opgefokt en alleen maar omdat ik dorst had en dit het enige was wat in de auto lag.
Balen. Waarom ben je zolang niet naar school geweest, als ik vragen mag? Heb je de situatie uitgelegd aan het begin van het gesprek? Ik dronk ooit koffie als een toeter, maar ben er al een klein jaar mee gestopt.
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:36:43 #188
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97296761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ho ho, het is waarschijnlijk dat het hier om een Windows PC gaat... In zo'n geval kun je niet acuut IT de schuld geven... :P
Sorry. Bill, you stink!
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:44:59 #189
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97297106
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:23 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Balen. Waarom ben je zolang niet naar school geweest, als ik vragen mag? Heb je de situatie uitgelegd aan het begin van het gesprek? Ik dronk ooit koffie als een toeter, maar ben er al een klein jaar mee gestopt.
Depressie + geen energie, gewoon helemaal op. Adhd is ook pas sinds februari vastgesteld ;)
De druppel was dat er iets mis was met mijn inschrijving en dat ik dan maar even een motivatie brief moest schrijven + overtuiging van de examencommisie. Dat trok ik echt niet meer. Ik had eigenlijk al in juni aan de bel moeten trekken omdat het toen al een jaar niet goed ging maar dat heb ik pas in oktober gedaan. Te laat!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:13:04 #190
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97298209
Liep gisteren iemand tegen het lijf die echt allergisch is voor ADHD-ers ofzo :')

we hadden een standswandeling (met de personeelsvereniging en ik wil de stad wel wat beter leren kennen, woon er nog niet zo lang enzo, dus ik ging mee). Was zo'n haagse kaktut die ons ging rondleiden. Op zich wel een heel komsich mens hoor.

Maargoed, wij gingen naar het hotel des indes, en mochten tot de koepel. Dus wij waren daar, ik natuurlijk 1 stapje verder. begon ze te sputteren (sja weet ik het, tot de koepel, tot in de koepel, er zaten daar ook maar 2 mensen dus wat kan t probleem nou zijn?). Maar ja ik verstond haar niet, dus ik zeg: huh wat? zij weer mompel de mompel, ik zeg nog een keer: huh wat? (intussen keek ik nog wat rond, ik kom daar tenslotte ook niet dagelijks zullen we maar zeggen). Zegt ze (gewoon hardop, niet stiekum ofzo): Nou, die zit in een hele andere wereld volgens mij. Ik zeg tegen dr: ja, ik kan nooit zo goed mensen verstaan (ik had dr al eerder gezegd dat ik dr niet verstond)
Goed: stand voor de mevrouw: -1

1 minuut later begint ze weer te vertellen, wat verstaanbaarder maar ik praatte erdoor heen ofzo. of ik keek weer rond, weet het niet meer. Gaat ze zeggen: ja, even concentreren, ja!
stand voor de mevrouw: -2

Intussen lopen we verder, ik kijk natuurlijk onderwijl tig keer op mijn mobiel, beetje smssen, forummen enzo, foto's maken van jonge eendjes (die zag ik 10 minuten eerder dan de kakmevrouw, ik zei het al 10x en pas als we weglopen zegt ze ineens: oh kijk nou, wat schattig! (zucht, dom wijf, stand voor de kakmevrouw -3)

Weer wat later: mijn alarm voor de medicijnen gaat. Dus ik druk het snel weg (ja dat ding staat keihard anders hoor ik hem niet altijd). Zegt ze: zeg kan dat ding niet uit ofzo? Dus ik zeg: nee, dat ding staat aan voor mijn medicatie, die moet ik op tijd nemen. geen reactie. stand voor de kakmevrouw: -4

toen dacht ik: ok. nog 1 zo'n zeikopmerking en ik ben er weg van. Ik had echt geen zin in dat gezeik. prima als mensen me niet begrijpen, maar stel eerst vragen voordat je begint te zeiken over vanalles. Maar gelukkig deed ze het niet meer, dus uiteindelijk vond ik t nog wel leuk. (ik moest wel veel rennen, steeds liep ik ergens anders heen dan zij (ze zegt: links, dus ik ga links, maar ze bedoelde rechtdoor blijkbaar, want ik was ze ineens kwijt), dus moest ik dr weer inhalen en ze liep al zo hard)

als ik dit zo opschrijf he, denk ik: zou ik toch een beetje adhd hebben dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:33:41 #191
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97299089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:44 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Depressie + geen energie, gewoon helemaal op. Adhd is ook pas sinds februari vastgesteld ;)
De druppel was dat er iets mis was met mijn inschrijving en dat ik dan maar even een motivatie brief moest schrijven + overtuiging van de examencommisie. Dat trok ik echt niet meer. Ik had eigenlijk al in juni aan de bel moeten trekken omdat het toen al een jaar niet goed ging maar dat heb ik pas in oktober gedaan. Te laat!
Ja laat zijn is typisch ja. Duurde bij mij ook een jaar voor dat ik eindelijk eens contact opnam met de psyQ.

Edit: ik deed zonet een raam open en schrok omdat ik plotseling wat zag bewegen. Was mijn spiegelbeeld :')

[ Bericht 9% gewijzigd door AcidFay op 25-05-2011 16:43:17 ]
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2011 @ 17:50:01 #192
21636 Feestkabouter
pi_97302424
je hoeft geen adhd te hebben om moeite te hebben met het luisteren naar oninteressante personen
pi_97303007
Sommige mensen kunnen gewoon beter geen rondleidingen geven.
Ik had dat een keer in het fotomuseum in Rotterdam :') Was mooi

Op den duur gingen we zo'n donkere ruimte binnen en daar zag je heeeeeel vaag een foto. En die vrouw vroeg van welke stad dat was. Ik gaf meteen (het juiste) antwoord.
"Hoe weet je dat zo snel?"
"Staat op het bordje bij binnenkomst." :')
Was ze niet blij mee.

Even later ging het over een foto van de krant van 11 september 2001, de voorpagina. Volgens haar was het heel bijzonder en interessant dat daar nog niets vreemds instond over aanslagen ofzo. Nou die discussie kon ik niet laten liggen.
"Mevrouw, een krant vertelt niet wat er GAAT gebeuren..."

Ik ben echt vervelend tijdens rondleidingen ;(
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:16:56 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97303675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:02 schreef Robophatt het volgende:
Sommige mensen kunnen gewoon beter geen rondleidingen geven.
Ik had dat een keer in het fotomuseum in Rotterdam :') Was mooi

Op den duur gingen we zo'n donkere ruimte binnen en daar zag je heeeeeel vaag een foto. En die vrouw vroeg van welke stad dat was. Ik gaf meteen (het juiste) antwoord.
"Hoe weet je dat zo snel?"
"Staat op het bordje bij binnenkomst." :')
Was ze niet blij mee.

Even later ging het over een foto van de krant van 11 september 2001, de voorpagina. Volgens haar was het heel bijzonder en interessant dat daar nog niets vreemds instond over aanslagen ofzo. Nou die discussie kon ik niet laten liggen.
"Mevrouw, een krant vertelt niet wat er GAAT gebeuren..."

Ik ben echt vervelend tijdens rondleidingen ;(
Wel een beetje een apart mens dan ja...

Ik heb eens een rondleiding gehad door het Unilevergebouw (dat redelijk nieuwe - echt waanzinnig gaaf!) En die werd geleid door een student. Die jongen deed het echt heel erg leuk, maar dat gebouw was gewoon zo leuk, dat iedereen overal heen liep. Die arme jongen had het echt zwaar met ons. Maar hij bleef wel onwijs rustig en vriendelijk. Dat was tof *O* *O* (dit had overigens niets met adhd te maken, ik neem aan dat niet dat hele groepje adhd had ofzo edit: of ik moet het hele groepje hebben aangestoken, hehehehe... teveel eer denk ik)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97303914
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:02 schreef Robophatt het volgende:
Sommige mensen kunnen gewoon beter geen rondleidingen geven.
Ik had dat een keer in het fotomuseum in Rotterdam :') Was mooi

Op den duur gingen we zo'n donkere ruimte binnen en daar zag je heeeeeel vaag een foto. En die vrouw vroeg van welke stad dat was. Ik gaf meteen (het juiste) antwoord.
"Hoe weet je dat zo snel?"
"Staat op het bordje bij binnenkomst." :')
Was ze niet blij mee.

Even later ging het over een foto van de krant van 11 september 2001, de voorpagina. Volgens haar was het heel bijzonder en interessant dat daar nog niets vreemds instond over aanslagen ofzo. Nou die discussie kon ik niet laten liggen.
"Mevrouw, een krant vertelt niet wat er GAAT gebeuren..."

Ik ben echt vervelend tijdens rondleidingen ;(
Dat zou ik ook doen/zeggen _O-
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:27:25 #196
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97304118
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat zou ik ook doen/zeggen _O-
Ja, inderdaad... wie niet? Dan moet ze niet van die domme vragen stellen.
Ook dat van 11 september. Ik zou denk ik zoiets zeggen als: ja schat, die dingen vlogen er pas na de ochtendkrant in he.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97304157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:27 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, inderdaad... wie niet? Dan moet ze niet van die domme vragen stellen.
Ook dat van 11 september. Ik zou denk ik zoiets zeggen als: ja schat, die dingen vlogen er pas na de ochtendkrant in he.....
En dan ook op zo'n toon dat zij dom is en jij slim? O-)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97304242
Ik KAN dan gewoon mijn mond niet houden. Dat komt dan in me op en het moet eruit. Alsof ik anders zou ontploffen ofzo :P
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97304271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:30 schreef Robophatt het volgende:
Ik KAN dan gewoon mijn mond niet houden. Dat komt dan in me op en het moet eruit. Alsof ik anders zou ontploffen ofzo :P
:D
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:46:56 #200
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97304955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

En dan ook op zo'n toon dat zij dom is en jij slim? O-)
Well duh! of course! Ik hou niet van mensen die dom doen.
:D O-)

ik kan dan ook mn kop niet houden nee.

net bij de appie was ik ook weer in vorm. ik stond als 2e in een kassarij, en naast mij ging een kassa open. Voor mij stond nog een gozer te wachten en die had het niet door dat er een nieuwe open ging. Dus ik tik hem ff op zn schouder zo van: als je wilt, kan je hiernaast, ben je meteen aan de buurt. en ik ging na hem en liet pas daarna ruimte voor die mevrouw achter mij. Die was zelf meer van hoe eerder ik aan de beurt ben hoe beter. Dus ik ook weer lekker wijsneuzerig tegen haar lopen doen hehehe. die zal ook wel gedacht hebben: dat wijf spoort niet hoor!
(ik ging ook altijd voor, totdat vriendje daar dus bijdehand over ging doen tegen mij.....hihi)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2011 @ 18:54:14 #201
21636 Feestkabouter
pi_97305337
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:30 schreef Robophatt het volgende:
Ik KAN dan gewoon mijn mond niet houden. Dat komt dan in me op en het moet eruit. Alsof ik anders zou ontploffen ofzo :P
bij mij ook: domme vragen krijgen domme antwoorden, ook al was het de koningin die de vraag stelde!
soms zou het wel eens beter kunnen zijn om mijn bek te leren houden (iets minder lik-op-stuk reacties te geven), maar daar tegenover staan veel momenten dat zowel ikzelf als anderen om mijn snelle reacties kunnen lachen. dus die eigenschap hou ik er toch maar gewoon in, en ik ben me bewust van het risico op de minder goede momenten. dat neem ik voor lief.
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:58:32 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97305564
Precies. je kunt jezelf beter waarderen om wie je bent. Des te minder kan een ander je raken als ie wat lulligs zegt ofzo :D :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97306045
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:25 schreef RvLaak het volgende:
Mensen... ff het volgende. Voor mijn studie Toegepaste Psychologie wil ik eventueel een onderzoek gaan doen op het vlak van ADHD. Voordat we hier aan kunnen beginnen, moeten we een outline inleveren bij de leraar. Hiervoor willen we graag ervaringen verzamelen van ADHD'ers in het verkeer.

Als je wel mee wil werken, maar niet wil posten, kan PM ook altijd natuurlijk ;)

Dus, als jullie mee willen werken, willen we het volgende weten:
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)

Ik begin:
1) Ja, concerta, 54mg per dag
2) 2004
3) Ik hou me beter aan de snelheid, wordt minder afgeleid door zaken buiten het verkeer, rij minder chaotisch
4) Billboards, auto's, mooie mennen/vrouwen, lichtjes, vogeltjes, etc leidden allemaal af. Ook heb ik de neiging om harder te rijden
5) Wanneer ik hard rij, heb ik het gevoel alsof de wereld om me heen vertraagt. Met andere woorden, ik zie meer, ben geconcentreerder, let beter op, heb een beter reactievermogen. Het maakt mij dan niet meer uit of en hoeveel mensen er op de weg zijn.
Even op herhaling, voor zij die dit bericht nog niet gezien hadden... :D
pi_97306466
Ik heb geen rijbewijs :P Denk ook niet dat de wereld daar klaar voor is :')
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:14:53 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97306555
@vlaak: volgens mij heb ik nog maar 1x gereden sinds ik medicatie slik. Is denk ik niet zo boeiend voor je onderzoek? of wel? als het wel boeiend is, wil ik het lijstje wel invullen. geef dan maar ff een gil
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97306699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:14 schreef Murmeli het volgende:
@vlaak: volgens mij heb ik nog maar 1x gereden sinds ik medicatie slik. Is denk ik niet zo boeiend voor je onderzoek? of wel? als het wel boeiend is, wil ik het lijstje wel invullen. geef dan maar ff een gil
Alle informatie is boeiend... Tenminste, als je je nog goed kan herinneren hoe het rijden zonder medicatie was ;). Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om dingen te herinneren :+
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:30:24 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97307449
Ok komt ie

1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Ja, concerta, op t moment 36 mg per dag (2x 18), was eerst 45 (27 en 18)
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
november 2002
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
ik heb maar een keer gereden, dat ging heel goed. lekker relaxed. Was wel in een totaal andere omstandigheid dan dat ik zonder meds heb gereden. Namelijk in de bergen in marokko. ofwel: minder verkeer, maar wel ravijnen langs de kant van de weg. Dus dat was wel een extra reden om te focussen
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
hoe drukker het op de weg is, hoe opgefokter. idem als er mensen te langzaam rijden
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Als het niet te druk is, of als er gewoon wordt doorgereden. (geen mensen die domme inhaalmanoeuvres doen en vooral geen vrachtwagens)

Ik zou in dit vooronderzoekje ook nog de vraag stellen of mensen het idee hebben dat hun medicatie in het algemeen een beetje werkt. en dan bijv in categorieen: geen/redelijk/goed
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97307883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:30 schreef Murmeli het volgende:
Ok komt ie

1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Ja, concerta, op t moment 36 mg per dag (2x 18), was eerst 45 (27 en 18)
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
november 2002
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
ik heb maar een keer gereden, dat ging heel goed. lekker relaxed. Was wel in een totaal andere omstandigheid dan dat ik zonder meds heb gereden. Namelijk in de bergen in marokko. ofwel: minder verkeer, maar wel ravijnen langs de kant van de weg. Dus dat was wel een extra reden om te focussen
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
hoe drukker het op de weg is, hoe opgefokter. idem als er mensen te langzaam rijden
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Als het niet te druk is, of als er gewoon wordt doorgereden. (geen mensen die domme inhaalmanoeuvres doen en vooral geen vrachtwagens)
Dank voor je reactie
quote:
Ik zou in dit vooronderzoekje ook nog de vraag stellen of mensen het idee hebben dat hun medicatie in het algemeen een beetje werkt. en dan bijv in categorieen: geen/redelijk/goed
Als het een vooronderzoek zou zijn, zou ik het helemaal met je eens zijn... Dit dient een ander doel, waar ik momenteel nog niets over kan zeggen :X. Momenteel is het vooral van belang dat we zoveel mogelijk reacties krijgen op de vragen die ik gesteld heb.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:40:02 #209
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97307933
Oké
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 25 mei 2011 @ 20:02:02 #210
238488 Crapbag
I love crap
pi_97308954
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Concerta (36 mg) en eventueel Ritalin 's avonds (10mg)
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
Sinds 2004
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
Rustiger, meer overzicht (oftewel het lijkt niet 1 grote mierenhoop op de weg)
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
Opgefokt, scheld sneller op medeweggebruikers, dikke stress
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Als ik geen commentaar krijg van medepassagiers en als het niet al te druk op de weg is (lees: file rijden is een hel)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_97315857
Vanavond m'n camera gepakt en het bos ingetrokken.. Paar uur later kwam ik er achter dat het toch wel laat begon te worden _O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97318018
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Nog niet
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
1993, kwijt geraakt in 2002 nooit meer teruggehaald
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
geen idee, onder invloed van alcohol was het dus niets zoals gebleken is
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
zenuwachtig,onzeker omdat alles me zo snel gaat en zoveel dingen om tegelijkertijd op te moeten letten in druk stadsverkeer,snelwegen gaan prima
5) Wanneer rij je het prettigst
Als bijrijder met een boek op schoot zodat ik zo min mogelijk meekrijg van het verkeer
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:10:40 #213
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_97319459
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Ja, Ritalin. Normale dosering is 2x10mg

2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
Sinds feb. 2006. Een echt vodje!

3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
Dan houd ik me aan de snelheid. Maar over het algemeen komt dat ook omdat ik eerder de deur uit ga. Ik ben geduldiger.

4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
Als ik haast heb (en dat heb ik vaak) dan rij ik te hard en heb ik weinig geduld. Vanmiddag had ik alle tijd en was mn laatste ritalin 6u daarvoor en heb ik gewoon rustig gereden want geen haast.

5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Voor mijn mede-weggebruikers ik denk met. Al zullen de mede-hardrijders liever hebben dat ik ook doortrap ;) Ik vind dat ik altijd prima kan rijden alleen lap ik de snelheidregels wat meer aan mijn laars zonder meds.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_97325692
Ook maar even dan!

1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Concerta 36mg
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
Sinds Maart 2008. En hopelijk motor en BE vanaf Juni 2011 ;)
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
Goed. Ik kijk wel rustiger en meer ontspannen, houd me vaker aan de snelheid met name buiten de snelweg en mis minder afslagen.
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
Ook prima heb nagenoeg altijd schade vrij gereden. Ik rij alleen wat meer opgefokt en altijd te hard (op de snelweg na, maar daar rij ik ook altijd wel een km of 2 harder dan het meerendeel, met medicatie ook nog trouwens).
Ik rij alleen wat meer opgefokt, dit merkte ik vooral laatst met mn BE examen toen ik geen medicijnen op had.. Als vergelijking was mn voertuigbeheersing op de motor met medicijnen echt hemels. Verder zit ik veel harder te schelden als iemand anders als een idioot rijd :P
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Eigenlijk zo voor / na de spits als het lekker druk is maar toch lekker door kan rijden op de snelweg. Als dan ook nog de koen en sander show aanstaat is het helemaal geweldig. Beetje scheuren maar ook weer niet is het dan :) Allemaal terwijl het zonnetje schijnt en ik lekker sigaretten aan het roken ben natuurlijk en me af en toe een beetje erger aan de verschrikkelijke teringzooi in mn auto.
Het meest onprettig vind ik file rijden... Ik zou dan nog we is een kop staart botsing kunnen veroorzaken omdat ik weer met mn radio zit te kloten.
pi_97329079
Vanochtend mn bezoekje aan oude baas afgezegd, ik had echt geen zin en wil rust rust rust.
heb zulke enerverende drukke maanden achter de rug.
Mijn assertief zijn begint steeds beter te gaan, heb wel nog nooit zoveel ruzie gehad als nu. mensen zijn het van mij niet gewend dat ik nee zeg dus ik loopt tegen veel onbegrip op.
met blikken van huh??? jij nee zeggen en wat moet IK nu?
ja jammer dan.
Gisteren een aanvaring met d ejuf van mn zoon die ze weer zijn medicatie vergeten was te geven.
Ik bel dus school op en vraag naar haar, ja ze zit in bespreking mag haar niet storen tot half 4, ja en ik moet zeker weten dat wat mn zoon zegt waar is dus heeft hij zn medicatie gehad ja of nee en ga het mar even vragen.
Zij komt terug:nou ik kreeg een hoop boze blikken hoor maar je zoon heeft idd zn medicatie niet gehad maar ze namen mij het niet in dank af dat ik ze stoorde, ja heeeeeel jammer dan!
Dit is al de zoveelste keer.
Ik mag toch van een juf in speciaal onderwijs verwachten dat ze medicatie op tijd uitdeelt of moet ik nuu zelf elke dag tussen de middag naar school(45 min bussen) om te zorgen dat hij zn meds krijgt?

Ik zit nu even heerlijk gewoon te internetten en tv te luisteren, mn huishouden kan me even gestolen worden, dit is MIJN tijd.
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2011 @ 11:51:05 #216
21636 Feestkabouter
pi_97331682
je kunt op verschillende manieren nee zeggen.
als je zegt dat je aan de ene kant wel de neiging hebt om ja te zeggen, maar dat het aan de andere kant verstandig is voor jezelf om nee te zeggen, dan begrijpt met dat je intentie niet is verandert.
pi_97334351
ik ben me ervan bewust dat de toon d emuziek maakt, ik ben dan ook geen kortaf persoon of wat dan ook, wil mensen nooit kwetsen maar het lijkt erop of mn aarzelende nee antwoorden uitnodigen tot meer druk van de andere kant.
En dat vind ik unfair aangezien ik d emeeste mensen die ik ken en bij wie dit voorkomt tot mn vrienden reken die allemaal zeggen ja je moet kalmer aan doen maar mij wel voor allerlei kutklusjes bellen en vragen (puzzled)
heb deze week 3 maal nee gezegd op iets en een goed gesprek met man en kinderen gehad dat iedereen eens iets meer voor zichzelf gaat doen ipv mama in te schakelen.
Dit werd thuis wel goed opgepakt gelukkig
pi_97336181
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Niet meer, heb wel Methylfenidaat gebruikt en ook andere medicatie.

2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
11 jaar.

3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
Iets minder snel geirriteerd, maar niet specifiek anders.

4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
Vlot (snel handelen), maar niet gevaarlijk, snel geirriteerd, goede focus.

5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
S'nachts. Of gewoon op rustige wegen, ik hou wel van rust. Ik rij bijna nooit in een grote stad, daar kan ik wel erg overprikkeld van raken en helemaal overstuur raken. Ik vermijd extreme drukte.

File rijden heb ik geen probleem mee, maar als het te lang duurt dan zoek ik een alternatieve route, ik rij liever een uur langer om dan dat ik heel erg lang in de file moet rijden. Maar een half uurtje kan ik wel aan.
-weg-
pi_97336881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef missyB het volgende:
ik ben me ervan bewust dat de toon d emuziek maakt, ik ben dan ook geen kortaf persoon of wat dan ook, wil mensen nooit kwetsen maar het lijkt erop of mn aarzelende nee antwoorden uitnodigen tot meer druk van de andere kant.
En dat vind ik unfair aangezien ik d emeeste mensen die ik ken en bij wie dit voorkomt tot mn vrienden reken die allemaal zeggen ja je moet kalmer aan doen maar mij wel voor allerlei kutklusjes bellen en vragen (puzzled)
heb deze week 3 maal nee gezegd op iets en een goed gesprek met man en kinderen gehad dat iedereen eens iets meer voor zichzelf gaat doen ipv mama in te schakelen.
Dit werd thuis wel goed opgepakt gelukkig
Vragen ze dan om iets leuks met je te doen of wordt je gevraagd om iets voor hun te doen? Als het om die laatste gaat en ze blijven zeuren kan je best een grote bek opzetten hoor, daar kwets je echt niemand mee dan en is je goed recht.
pi_97371787
Gister voor het eerst bij (add) coach geweest. Ik moet een papieren agenda kopen :') Zie er wel tegenop maar denk wel dat het gaat helpen. Moet er dan elke zoveel tijd weer langskomen om alles te controleren en te verbeteren :P Hoop dat het wat gaat worden. Was wel even totaal iets anders als de gebruikelijke totale chaos. Ik heb nog nooit een papieren agenda gebruikt haha
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:29:37 #221
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97372017
Een whiteboard voor huis-taakjes is ook erg fijn! (vind ik makkelijker dan papieren agenda, ik vergeet t dan te noteren, of laat m ergens liggen ;) )

Heb je geen smartphone met agenda/alarmpjes?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:02:03 #222
238488 Crapbag
I love crap
pi_97372847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:20 schreef Fes1-2 het volgende:
Gister voor het eerst bij (add) coach geweest. Ik moet een papieren agenda kopen :') Zie er wel tegenop maar denk wel dat het gaat helpen. Moet er dan elke zoveel tijd weer langskomen om alles te controleren en te verbeteren :P Hoop dat het wat gaat worden. Was wel even totaal iets anders als de gebruikelijke totale chaos. Ik heb nog nooit een papieren agenda gebruikt haha
Oh dat vond ik in het begin ook heel erg moeilijk, om weer een papieren agenda bij te houden :P
Vergat echt iedere keer om dingen er in te schrijven en als ik wel iets ingevuld had, was ik dat ding om de haverklap kwijt :')
Maar het went wel en tegenwoordig gebruik ik een papieren agenda die ik op mijn bureau kan laten liggen en mijn iPhone voor "onderweg" en voor meldingen die ik bij bepaalde dingen nodig heb. En het is meestal toch handiger om afspraken enzo op papier te hebben staan ;)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_97374114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:29 schreef Swiffer het volgende:
Een whiteboard voor huis-taakjes is ook erg fijn! (vind ik makkelijker dan papieren agenda, ik vergeet t dan te noteren, of laat m ergens liggen ;) )

Heb je geen smartphone met agenda/alarmpjes?
Hier is de kamerdeur een whiteboard. op elke geverfde deur, of glasplaat kun je gewoon schrijven met een whiteboardmarker. Genoeg ruimte voor een hoop lijstjes en gewoon afwasbaar, en niet te verliezen
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_97401254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:42 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hier is de kamerdeur een whiteboard. op elke geverfde deur, of glasplaat kun je gewoon schrijven met een whiteboardmarker. Genoeg ruimte voor een hoop lijstjes en gewoon afwasbaar, en niet te verliezen
Oh dat vind ik super vet! Kan dat op elke hoogglans lak? Want in dat geval lijkt het me wel echt te gek om daar op te tekenen etc :D!
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97401671
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:45 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Oh dat vind ik super vet! Kan dat op elke hoogglans lak? Want in dat geval lijkt het me wel echt te gek om daar op te tekenen etc :D!
volgens mij wel.
Mijn dochter vind het ook geweldig. Ik ook trouwens. een whiteboard van 2 bij 1 meter, en is ie vol, ga je naar de volgende deur :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 28 mei 2011 @ 00:04:17 #226
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_97407344
quote:
soms kan ik me prima vermaken door alleen maar te luisteren op een borrelavondje :)
Awww, dat heb ik ook! :s)

Dat anderen er vervolgens over gaan lopen zeuren ken ik helaas ook... ;(
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_97427715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 00:04 schreef jw-ole-ole het volgende:

[..]

Awww, dat heb ik ook! :s)

Dat anderen er vervolgens over gaan lopen zeuren ken ik helaas ook... ;(
Yep ik herken dit allebei wel ;)
Vaak als ik met een grote groep ben kan ik niet gewoon 1 gesprek volgen, omdat ik al die andere gesprekken ook opvang. Dus uiteindelijk zeg ik dan zelf (bijna) niets en ben ik gewoon naar alles om me heen aan het luisteren.
Heel irritant ook als je dan zelf met iemand aan 't praten bent en je constant afgeleid wordt door andere gesprekken. Misschien is dat ook wel waarom ik me dan een beetje terugtrek ofzo. Lukt toch niet om fatsoenlijk te praten :P
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:33:31 #228
304703 heggeschaarbarbaar
knipt de kantjes er van af!
pi_97429300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:47 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Yep ik herken dit allebei wel ;)
Vaak als ik met een grote groep ben kan ik niet gewoon 1 gesprek volgen, omdat ik al die andere gesprekken ook opvang. Dus uiteindelijk zeg ik dan zelf (bijna) niets en ben ik gewoon naar alles om me heen aan het luisteren.
Heel irritant ook als je dan zelf met iemand aan 't praten bent en je constant afgeleid wordt door andere gesprekken. Misschien is dat ook wel waarom ik me dan een beetje terugtrek ofzo. Lukt toch niet om fatsoenlijk te praten :P
Herkenbaar! Laatst was ik met een collega in een gesprekje over hardlopen, begin twee andere collega's achter me met elkaar te praten dus ik werd alweer afgeleid en ik moest echt m'n best doen om m'n eigen gesprek te kunnen blijven volgen. Ik weet niet of ze het door had, maar het was niet gelukt...

Ook leuk: word je door een collega op een ander kantoor gebeld, hoor je niet alleen die collega praten maar zit daar blijkbaar nóg een andere collega die aan het bellen is en waarvan het gesprek dus ook duidelijk hoorbaar is. Resultaat: collega die miij belde is niet te volgen... Ik snap niet hoe mensen het volhouden om met collega's op kantoor te zitten die bijna de hele dag aan het bellen zijn... Gelukkig zit ik meestal met maar één andere collega in een kamer, met meer (babbelende) personen in één kamer ben ik continu afgeleid...
your effort to remain who you are is what is limiting you
yo, I heard you like fail, so we put some fail in your fail, so you can facepalm while you facepalm
pi_97441123
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:29 schreef Swiffer het volgende:
Een whiteboard voor huis-taakjes is ook erg fijn! (vind ik makkelijker dan papieren agenda, ik vergeet t dan te noteren, of laat m ergens liggen ;) )

Heb je geen smartphone met agenda/alarmpjes?
Ja twee zelfs zaak / privee maar het moet op papier! Moey echt blokjes maken met tussen dan rn dan brllrn dan emailen etc etx
pi_97453855
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:37 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ja twee zelfs zaak / privee maar het moet op papier! Moey echt blokjes maken met tussen dan rn dan brllrn dan emailen etc etx
Daar zou ik echt de zenuwen van krijgen het plannen in blokken tijd.
Ik doe of overal korter over of het duurt weer eindeloos lang juist.
Tijd is 1 groot zwart gat.

Momenteel leer ik dus hoe je iets in de agenda schrijft...bij de goede dag en de goede tijd enz.
Regelmatig wordt dat ding gecontroleerd want ik kan mijn eigen snelle aantekeningen ook nog eens misplaatsen :o
pi_97485731
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:23 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Daar zou ik echt de zenuwen van krijgen het plannen in blokken tijd.
Ik doe of overal korter over of het duurt weer eindeloos lang juist.
Tijd is 1 groot zwart gat.

Momenteel leer ik dus hoe je iets in de agenda schrijft...bij de goede dag en de goede tijd enz.
Regelmatig wordt dat ding gecontroleerd want ik kan mijn eigen snelle aantekeningen ook nog eens misplaatsen :o
Ik kreeg er ook even de zenuwen van mja :P Het is die vent zn werk dus ik zal nog even braaf gehoorzamen haha. Mn enige taak is om voor de volgende afspraak ook daadwerkelijk zo'n ding gekocht te hebben.
pi_97496379
Gister keukendienst in kantine gedraaid,zo enorm druk dat ik eerst half uur heb zitten janken thuis en ruzie hebt gemaakt met man om niks.
Ik ga morgen dan ook bellen dat ik dit niet kan, heel jammer.
Voel me totaal voor schut gaan zo en weer een stuk inleveren.
Ondertussen de fijne wajongdiscussies lezen wat een profiteur ben ik toch.
Ik kan wel weer janken want vrijwilligers werk lukt me nog niet eens halfgebakken.

\vandaag totale off day bah bah bah
pi_97503155
Vandaag de medicatie vergeten in te nemen (gisteren ook al bijna :X ), eerst dacht ik dat het best wel meeviel zonder. Nu aan het eind van de dag merk ik toch wel dat ik iets teveel blijf nadenken.. :')
pi_97523241
Wat is jullie ervaring met Strattera? Wil er binnenkort mee beginnen!
pi_97528911
Vergeef het me, maar ik moet even m'n verhaal kwijt over gisteren.
Wat een verschrikkelijke dag -O-

Ik loop stage bij een gemeente en ging daarvoor naar een zorgcentrum om te controleren op de brandveiligheid. We waren nog geen 10 minuten binnen toen een collega van de brandweer een melding kreeg van een automatisch brandalarm vlakbij. Dit negeerde hij, aangezien er bijna dagelijks zo'n melding binnenkomt, vaak omdat er iemand een bijvoorbeeld ei aan het bakken is en het vet te warm laat worden.
Een paar minuten later kreeg hij weer een oproep, nu was het opgeschaald naar een middelbrand. Hierdoor moest hij met alle spoed terug naar de kazerne om een blusauto op te halen. Ondertussen stond ik met de bouwtekeningen bij de eerste brandweerauto (die er echt in 3 minuten was _O_ ) te vragen of ik wat kon betekenen. Aangezien ik geen scholing heb in het brandweerwezen was dit geen goed idee en werd ik doorverwezen naar de politie. De politie vond het wel een goed idee om mij het verkeer te laten regelen. Zo gezegd, zo gedaan.

Al met al duurde de controle die normaal gesproken een uurtje of 2 duurt, de hele morgen (08:30 tot 12:30) :{

Toen dit eenmaal achter de rug was, ging ik lekker pauzeren. De middag verliep verder redelijk normaal :s)

Op weg terug naar huis werd ik ineens ingehaald door een politieauto met ongelooflijke haast. Denk dat ze zo'n 180-190 reden op de snelweg waar ik "netjes" 125 reed. Ik werd ingehaald alsof ik stilstond :o Een paar kilometer verderop stond er ineens een politieauto op de weg met alle toeters en bellen aan. Ik stond relatief vooraan en achter me begon de rij enorm te groeien. Ook zag ik dat de kruising voor de weg waar ik dus al op stond, werd afgezet. Er kwam een politievrouw (mooie vrouw trouwens :9 ) naar me toe om te melden dat wij allemaal de weg moesten verlaten omdat er een traumahelicopter aankwam. Omdat ik dus vrij vooraan stond, moest iedereen achter me eerst weg -O-

Normaal rij ik in 30-35 minuten naar huis, gisteren duurde het een kleine anderhalf uur -O-

Wát een dag -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97528923
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef Horchata het volgende:
Vandaag de medicatie vergeten in te nemen (gisteren ook al bijna :X ), eerst dacht ik dat het best wel meeviel zonder. Nu aan het eind van de dag merk ik toch wel dat ik iets teveel blijf nadenken.. :')
Hmm heb ik ook altijd. Ik heb ADD maar soms met een rebound of een dag dat ik meds vergeet kan ik ook retedruk worden, maar aan die gedachte merk je het toch echt het meest! Ik kan ook gewoon niet meer stoppen met denken dan.. (heb je geen reserve pilletjes ergens btw?)
pi_97528957
@ Guitarist........
Lekkere sensatie dag! Allejeuzzzzzzzers (wel een corkie die brandweerman)

Maar uhm? Waarom moest jij wachten als je vooraan staat? Ik zou daar wel para van worden..........
Nog wel een beetje kunnen slapen trouwens? :P
pi_97528988
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 07:52 schreef Fes1-2 het volgende:
@ Guitarist........
Lekkere sensatie dag! Allejeuzzzzzzzers (wel een corkie die brandweerman)

Maar uhm? Waarom moest jij wachten als je vooraan staat? Ik zou daar wel para van worden..........
Nog wel een beetje kunnen slapen trouwens? :P
Stond niet helemaal vooraan en de weg was inmiddels afgesloten, er was een vrachtwagen die de beide rijstroken versperde.

Helaas is er wel iemand overleden op pak 'm beet 100 meter van me -O-
Had wel grote moeite met in slaap vallen, maar ben niet wakker geworden ofzo :s)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97529023
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 07:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Stond niet helemaal vooraan en de weg was inmiddels afgesloten, er was een vrachtwagen die de beide rijstroken versperde.

Helaas is er wel iemand overleden op pak 'm beet 100 meter van me -O-
Had wel grote moeite met in slaap vallen, maar ben niet wakker geworden ofzo :s)
Hm lekker kut! Echt stilgestaan dus? Heb ik altijd zo'n grafhekel aan....

Mja zolang er verkeer is in Nederland blijven dat soort dingen wel gebeuren... Ik heb min of meer voor mn neus een ongeval gezien waarbij iemand kwam te overlijden, vergeet je ook niet maar het is niet dat ik er nog wakker van lig hoor :P

Wel weer leuk om te horen dat er meer zijn met dat (probleem?) :) Veel meegemaakt is bij mij ook moeilijk in slaap komen :P
pi_97529930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 07:59 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hm lekker kut! Echt stilgestaan dus? Heb ik altijd zo'n grafhekel aan....

Mja zolang er verkeer is in Nederland blijven dat soort dingen wel gebeuren... Ik heb min of meer voor mn neus een ongeval gezien waarbij iemand kwam te overlijden, vergeet je ook niet maar het is niet dat ik er nog wakker van lig hoor :P

Wel weer leuk om te horen dat er meer zijn met dat (probleem?) :) Veel meegemaakt is bij mij ook moeilijk in slaap komen :P
Jep. Heb een keer een motorrijder tegen een vrachtwagen op zien klappen, heeft het ook niet overleefd. Elke keer als ik langs die plek kom, moet ik er aan denken -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97530383
Enge beelden altijd ja.. Bij mij was het een man die struikelde op het midden van de weg waarna er een auto over hem heen reed... De aanrijding zelf zag ik net niet omdat er op dat moment een bus tussen zat maar toch vergeet je het niet meer..

Ben trouwens net begonnen met motorrijden :o
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:48:32 #242
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97533956
Weekendje weggeweest om vrijwilligerswerk op festival te doen. Hoefde alleen avondeten te maken. Bijna geen last van adhd gehad :D

Morgen vertrek ik naar het volgende festival.
pi_97534811
Van de ADD'ers of ADHD'ers niemand hier die Strattera gebruikt of welles heeft gebruikt?
pi_97534855
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:15 schreef Jack_is_Back het volgende:
Van de ADD'ers of ADHD'ers niemand hier die Strattera gebruikt of welles heeft gebruikt?
Ik niet nee.
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:02:14 #245
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97536257
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:15 schreef Jack_is_Back het volgende:
Van de ADD'ers of ADHD'ers niemand hier die Strattera gebruikt of welles heeft gebruikt?
Ik zeg nee tegen antidepressiva achtige dingen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:05:07 #246
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97536383
Het nadeel van een relatie met een adhd-er is dat ze het wel eens in een impulsieve bui uit kunnen maken :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97536868
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:05 schreef Murmeli het volgende:
Het nadeel van een relatie met een adhd-er is dat ze het wel eens in een impulsieve bui uit kunnen maken :(
Je bedoelt dat dat jou net is overkomen? :{ :*
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:09:38 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97541393
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:18 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat dat jou net is overkomen? :{ :*
:Y
Van t weekend :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97541839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:Y
Van t weekend :(
;(
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:25:59 #250
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97542166
Had vandaag om 10 uur een afspraak voor intake, werd om 9 gebeld, ik dacht nog even "zouden ze bellen omdat ze bang zijn dat ik het vergeten ben ofzo" :)

Maar nee, de gene met wie ik een afspraak had was ziek :(

Maar ach, achteraf wel een leuk dagje gehad met mijn ex, die er speciaal was om mee te gaan :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:42:49 #251
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97543017
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:Y
Van t weekend :(
Maar is het weer aan dan?
pi_97543596
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:15 schreef Jack_is_Back het volgende:
Van de ADD'ers of ADHD'ers niemand hier die Strattera gebruikt of welles heeft gebruikt?
ik dagelijks ..
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:57:29 #253
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97543651
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:56 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ik dagelijks ..
Hoe bevalt het?
pi_97543748
mha, in het begin erg goed, wel rustiger, maar impulsiviteit word er neit door gedempt ..
zit nu op 40mg, heb 60 gehad, werd daar erg aggresief van en heel veel stemmingswisselingen, ben nu zelf ook aan het rondkijken voor andere medicijnen

op dit moment gebruik ik strattera icm met dextro amfetamine ( alleen de amfetamine als ik me wil concentreren) en dan kan ik echt leren als de malle en dan ben ik echt zo rustig als het maar kan :) nadeel is alleen dat mijn hart er nogal van gaat spacen ..
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:09:22 #255
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97544163
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:00 schreef dan13lv het volgende:
mha, in het begin erg goed, wel rustiger, maar impulsiviteit word er neit door gedempt ..
zit nu op 40mg, heb 60 gehad, werd daar erg aggresief van en heel veel stemmingswisselingen, ben nu zelf ook aan het rondkijken voor andere medicijnen

op dit moment gebruik ik strattera icm met dextro amfetamine ( alleen de amfetamine als ik me wil concentreren) en dan kan ik echt leren als de malle en dan ben ik echt zo rustig als het maar kan :) nadeel is alleen dat mijn hart er nogal van gaat spacen ..
Het lijkt mij helemaal niks om twee soorten medicijnen door elkaar te gebruiken.
pi_97545742
Van je van de Strattera ook zo af? Heb ook gelezen over verandering van het karakter. Ik wil dat helemaal niet. Ik wil gewoon mezelf zijn en lekker me leven leven. Maar aan de andere kant wil ik ook graag me HBO halen, en ik weet dat het in me zit alleen niet zonder medicatie.. De HAVO heb ik gehaald met alleen af en toe een ritalinitje als het nodig was (toetsweken, PWS) maar op die manier ga ik het op het HBO niet halen.
pi_97546298
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 08:32 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik kreeg er ook even de zenuwen van mja :P Het is die vent zn werk dus ik zal nog even braaf gehoorzamen haha. Mn enige taak is om voor de volgende afspraak ook daadwerkelijk zo'n ding gekocht te hebben.
Dat gaat wel lukken toch.

Behalve als je dan in de winkel staat en denkt wat doe ik hier ook al weer?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:49:54 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97546331
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:42 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Maar is het weer aan dan?
Nee. En dat gaat ook niet meer gebeuren.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97546410
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee. En dat gaat ook niet meer gebeuren.
Wil niet lullig overkomen, maar dat heb ik eerder gehoord. Hoop dat je het (weer) fout hebt...

Maar kut blijft het wel.
pi_97546452
Moet ik vandaag werken iets wat niet meer zo goed ging na het telefoongesprek met de psychiater maar goed.
Kom ik weer terug bij de machine ligt daar een hele stapel boeken in.
mijn collega moet ik langzaam werken?
Ik nee mijn hoofd is al een chaos werk maar lekker snel.
Hij uhhhhhhh.
Na 5 min ploeteren en niet kunnen concentreren ging het wel weer.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:54:07 #261
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97546513
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee. En dat gaat ook niet meer gebeuren.
-O- Succes dan.

Even in het algemeen:
Wat voor problematiek kan je aanlopen in een relatie waar bij een van de partijen adhd aanwezig is? Of is het juist fijn om het allebei te hebben?
pi_97546708
Trouwens heeft er iemand ervaring met psychose ongeveer 7 maanden na het starten met de Ritalin pas?
Ik vind het wel heel erg toevallig het hierin te zoeken de psychotische gevoeligheid want dan had ik het toch wel veel eerder moeten merken.

En echt ik heb geen zin om straks geen Ritalin meer te nemen t werkt veel te goed.

Zelfs zo goed dat ik oa geen trek meer heb in genotsmiddelen terwijl ik dat dus wel voor de Ritalin vrij veel deed ( om maar niet in detail te treden) en nu dus tot een 0 punt is gedaald.

En dan ook nog minder chaotisch zijn en een beter concentratievermogen en een betere nachtrust daar doe ik het toch voor.
pi_97546865
dextroamfetamine: mijn held, en mijn ondergang

held:
superconcentratie

ondergang:
-zombiegevoel
-niet kunnen slapen
- verslaving ..

is het mijn vwo diploma allemaal wel waard ..
pi_97547250
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 07:48 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Hmm heb ik ook altijd. Ik heb ADD maar soms met een rebound of een dag dat ik meds vergeet kan ik ook retedruk worden, maar aan die gedachte merk je het toch echt het meest! Ik kan ook gewoon niet meer stoppen met denken dan.. (heb je geen reserve pilletjes ergens btw?)
Het was niet dat ik geen pillen meer had, maar dat het me geen verstandig idee leek om m'n Concerta midden op de dag alsnog te slikken. Ik dacht ook dat het niet zo veel uit zou maken als ik het een keer vergat, uiteindelijk heb ik kortwerkend MF genomen. Voel me vandaag wel echt beroerd, vraag me af of daar een verband tussen zit..
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:10:11 #265
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97547267
Verslaving lijkt me dan wel weer eng. Dat je de medicijnen dan voor de lol gaat gebruiken. Ik hoor van best veel mensen dat ze dextro een hele leuke drugs vinden.

Maar hoe moet je het dan gebruiken als je geen adhd hebt? Overdosis nemen en zuipen ofzo?

Toen ik kapte met ritalin heb ik mijn laatste strookje opgesnoven. Was wel grappig, maar om het nou een avondje lekker leip te noemen.
pi_97547339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:10 schreef AcidFay het volgende:
Verslaving lijkt me dan wel weer eng. Dat je de medicijnen dan voor de lol gaat gebruiken. Ik hoor van best veel mensen dat ze dextro een hele leuke drugs vinden.

Maar hoe moet je het dan gebruiken als je geen adhd hebt? Overdosis nemen en zuipen ofzo?

Toen ik kapte met ritalin heb ik mijn laatste strookje opgesnoven. Was wel grappig, maar om het nou een avondje lekker leip te noemen.
dextro = speed,

op mijn lichaam heeft het dezelfde werking, alleen in mijn hoofd word ik er superrustig van. nee het constant gebruiken van het spul en boos zijn als het kwijt is etc etc dat is verslaving ...
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:15:22 #267
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97547491
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:11 schreef dan13lv het volgende:

[..]

dextro = speed,

op mijn lichaam heeft het dezelfde werking, alleen in mijn hoofd word ik er superrustig van. nee het constant gebruiken van het spul en boos zijn als het kwijt is etc etc dat is verslaving ...
Daar ligt mijn vraag. Je moet toch de medicatie constant gebruiken zodat het werkt. Toen het een keer op was en er geen nieuwe was geregeld (terwijl ik dat twee dagen van te voren had doorgebeld) was ik ook boos. Maar is dat verslaving?
pi_97547690
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:15 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Daar ligt mijn vraag. Je moet toch de medicatie constant gebruiken zodat het werkt. Toen het een keer op was en er geen nieuwe was geregeld (terwijl ik dat twee dagen van te voren had doorgebeld) was ik ook boos. Maar is dat verslaving?
ik heb het constant geprobeer voor 2 weken, dat beviel me echt niet, ik werd aggresief tegen iedereen om me heen, ging steeds meer gebruiken, noem maar op

ik heb nu nog een klein beetje liggen en gebruik het alleen als ik me echt wil concenteren :)
pi_97548411
Het grootste nadeel vind ik nog dat de eetlust verdwijnt en je veel afvalt. Ben nu een tijd goed bezig met fitness en ben best mager van mezelf. Veel eten is belangrijk als je gespierd wilt worden. Is er geen alternatief medicijn waarbij de eetlust niet verdwijnt?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:44:30 #270
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97548661
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:37 schreef Jack_is_Back het volgende:
Het grootste nadeel vind ik nog dat de eetlust verdwijnt en je veel afvalt. Ben nu een tijd goed bezig met fitness en ben best mager van mezelf. Veel eten is belangrijk als je gespierd wilt worden. Is er geen alternatief medicijn waarbij de eetlust niet verdwijnt?
Kun je het beste aan de psychiater vragen en gewoon uitproberen. Iedereen reageert anders op het zelfde middeltje.

Powershakes niet wat voor jou? Het feit dat je geen honger hebt betekend niet perse dat je niet hoeft te eten. 's ochtends heb ik ook vaak geen honger, maar dan ontbijt ik alsnog (als ik het niet vergeet :') )
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:09:52 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97549527
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:51 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wil niet lullig overkomen, maar dat heb ik eerder gehoord. Hoop dat je het (weer) fout hebt...

Maar kut blijft het wel.
Ik hoop wel echt dat t uit blijft. Ik moet verdomme 2x kort achter elkaar verhuizen door dat rotjong. Kan ie nog zoveel spijt hebben, maar ik heb geen zin meer in dat kinderachtige gedoe van hem. Hij heeft nu bewezen dat hij weg blijft lopen, al belooft hij 100 x om dat nooit meer te doen. Dus nee, ik trap daar niet nog eens in.

Allebei adhd kan handig zijn, want je begrijpt elkaar. Maar ik heb graag mijn leven onder controle en mijn ex kon en wilde dat niet. En dan wordt het lastig.
En wat ik lastig vond is dat het voor allebei zoveel energie kost om je leven op de rit te houden. Dus je bent allebei telkens doodmoe.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:40:27 #272
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97550725
Het is natuurlijk wel op de zelfde lijn zitten idd, anders trek de een de ander mee naar beneden.

Een van de twee personen adhd moet ook kunnen natuurlijk. Als je geen adhd hebt kun je natuurlijk ook begrip hebben voor de problematiek. Zal er wel van af hangen of het gaat vreten. Maar dat kan ook bij een adhder gaan vreten.

Meer ervaringen?
pi_97550899
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:37 schreef Jack_is_Back het volgende:
Het grootste nadeel vind ik nog dat de eetlust verdwijnt en je veel afvalt. Ben nu een tijd goed bezig met fitness en ben best mager van mezelf. Veel eten is belangrijk als je gespierd wilt worden. Is er geen alternatief medicijn waarbij de eetlust niet verdwijnt?
Voor mij werkt het gewoon om meer te eten en dat op te bouwen. Je lichaam gaat er langzaam aan wennen.
pi_97551307
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik hoop wel echt dat t uit blijft. Ik moet verdomme 2x kort achter elkaar verhuizen door dat rotjong. Kan ie nog zoveel spijt hebben, maar ik heb geen zin meer in dat kinderachtige gedoe van hem. Hij heeft nu bewezen dat hij weg blijft lopen, al belooft hij 100 x om dat nooit meer te doen. Dus nee, ik trap daar niet nog eens in.
En terecht imo. Sorry van mijn opmerking, ik wist dit niet :*. Hou nog altijd van je hoor ;)
quote:
Allebei adhd kan handig zijn, want je begrijpt elkaar. Maar ik heb graag mijn leven onder controle en mijn ex kon en wilde dat niet. En dan wordt het lastig.
En wat ik lastig vond is dat het voor allebei zoveel energie kost om je leven op de rit te houden. Dus je bent allebei telkens doodmoe.
Idd, ik snap dat je dan op een gegeven moment de stekker eruit trekt/laat.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:38:43 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97559485
Ik had t nog wel willen proberen, maar ik zie nu dat hij vond dat hij zich teveel moest aanpassen. En ik paste me ook al maximaal aan (teveel) en vond dat hij zich op dingen aanpaste die zinloos waren. Dus mja, daar kom je dan niet meer uit samen. Helaas....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97567849
Godverdomme, waarom zijn vrouwen echt onbegrijpelijk?
Denk je dat je goed en lief enzo bent, krijg je goddomme nog een trap in de rug na.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97569088
Nee mannen dan :')
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_97569725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 01:04 schreef Robophatt het volgende:
Nee mannen dan :')
Niks logischer dan een man :P
Kan me er alleen niet aangetrokken tot voelen :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_97572153
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:49 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Dat gaat wel lukken toch.

Behalve als je dan in de winkel staat en denkt wat doe ik hier ook al weer?
Ik heb hem al gekocht!!!!!!! Zelfs dingen ingezet. Ik ben echt een pro :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:38 schreef Murmeli het volgende:
Ik had t nog wel willen proberen, maar ik zie nu dat hij vond dat hij zich teveel moest aanpassen. En ik paste me ook al maximaal aan (teveel) en vond dat hij zich op dingen aanpaste die zinloos waren. Dus mja, daar kom je dan niet meer uit samen. Helaas....
Hm zonde.... Maar dat je er nu al zo over denkt is wel top van je!
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:11:46 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_97572477
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Godverdomme, waarom zijn vrouwen echt onbegrijpelijk?
Denk je dat je goed en lief enzo bent, krijg je goddomme nog een trap in de rug na.
:( das klote! Wat is er gebeurd?

Ik heb dat gevoel ook over mijn relatie. En mijn ex volgens mij ook. T is zo lastig om in te schatten waar de ander behoefte aan heeft. En ook om te zien dat de ander zijn/haar best aan het doen is. Soms zit je er zomaar naast heb ik gemerkt.

@fest: dank.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_97573245
Pffff, zenuwen.. net voorlichting gehad, nu zo intakegesprek.
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:07:07 #282
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97573633
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:11 schreef dan13lv het volgende:

[..]

dextro = speed,

op mijn lichaam heeft het dezelfde werking, alleen in mijn hoofd word ik er superrustig van. nee het constant gebruiken van het spul en boos zijn als het kwijt is etc etc dat is verslaving ...
Dextroamfetamine is geen speed. Verwant aan Methamfetamine en das dus wel speed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Swiffer op 01-06-2011 11:54:07 ]
pi_97578504
Hoi mensen,

Ik heb dit topic (en vorige deeltjes) eens goed doorgebladerd, want sinds een tijd vermoed ik dat ik zelf ADD heb en dat het in mijn familie zit:

• Mijn vader heeft vermoedelijk een vorm van ADD (of ADHD). Hij heeft een alcohol probleem, kan niet 'thuis zitten', gevoelig voor depressies, 'het is altijd druk in mijn kop', kan niet over gevoelens praten, creatief. Heeft nooit hulp gezocht.

• Mijn broertje van 20 jaar leeft nu extreem in zijn eigen droomwereld. Blowt elke dag, nicotineverslaafd, nooit een studie afgemaakt, wil van alles - maar doet niks (werkt ook niet). Daarnaast sluit hij zich al meer dan 2 jaar redelijk af van de buitenwereld en ziet vrienden niet meer. Het ene moment roept hij dit en de volgende dag weer dat. Zijn logica komt ook niet overeen met dat van een gemiddeld mens. Zo verzint hij opeens dat hij in het leger wilt, stopt met zijn vaste baantje (waar ze hem al het hoofd boven water hebben gehouden), omdat hij alvast moet 'trainen', maar meldt zich vervolgens niet aan bij het leger. Enz. enz. Hij komt altijd te laat, maakt dubbele afspraken, vergeet afspraken of komt ze gewoonweg niet na.

Mijn ouders liggen op dit moment in scheiding. Al deze persoonlijke kernmerken worden nu extra versterkt, omdat het al jaren een vrije complexe thuissituatie is waarbij 4 mensen langs elkaar heen hebben geleefd. Hierbij merk ik tussen mijn vader en broertje in zit.

Ik dagdroom erg veel, ben creatief, in groepsgesprekken hou ik me op de achtergrond, angstig/onzeker, slechte slaper/eter, chaotisch, ben altijd van alles kwijt. maar kan wel heel goed met mensen omgaan. Ik heb het idee dat ik mijn 'kernmerken' altijd heb weten te composeren met juist sociaal gedrag. Ik weet nooit wat ik wil, trek me snel terug in dagdromen als ik me niet op mijn gemak voel, en voel me vaak ' net niet goed genoeg' t.o.v. een ander. Ik heb met mijn studies veel te maken gehad met deadlines en merk dat, ondanks uitstelgedrag ik me opeens heel sterk kan concentreren en het toch altijd voor elkaar kreeg om opdrachten op tijd in te leveren. Tevens voelt het alsof ik aardig passief leef, maar niet zo extreem als mijn broertje. Ik doe leuke dingen, maar kan de dag erna helemaal ervan af zijn. Alleen als ik emotioneel ben, krijg ik opeens zin om op te ruimen.In mijn hoofd speelt er altijd van alles af - ik kan tot vervelend toe erg veel en diep nadenken en heb daar weinig tot geen controle over, terwijl ik heel graag in het moment wil leven. Ik zit dus vol tegenstrijdigheden.
Als ik eindelijk weet wat ik wil, voelt het alsof er een torensmeter hoge drempel is, en weet ik niet meer van hoe ik van punt A) naar punt B) moet komen, terwijl andere mensen makkelijk een knop kunnen opschakelen. Dus doe ik niks, want dat is veilig. Muziek en films zijn mijn passie en daar kan ik helemaal op in gaan. Pas als er in een groepsgesprek een voor mij interesssant onderwerp (vaak filosofisch, maatschappelijk probleem, nieuws, organisatie, cultuur) kan ik opeens wel heel erg fel in een groepsgesprek etc. worden en actief deelnemen.

Omdat ik mijn tweede studie inmiddels na een jaar heb afgebroken en nu alle tijd voor mezelf heb, leer ik dat mijn kernmerken alleen maar versterkt worden. Ik heb nu totaal geen routine of ritme meer. Inmiddels weet ik waar ik heen wil, maar weet niet hoe ik er moet komen en hoe ik die dingen uit mezelf moet krijgen. Als ik naar vrienden&vriendinnen kijk en waar zij nu staan in het leven, word ik lichtelijk jaloers en heb het gevoel alsof ik altijd 2 stappen naar voren doe, maar vervolgens 3 terug. Heb vaak het idee dat ik mijn eigen geluk aan het saboteren ben, maar tevens kan ik er ook 'niks aan doen'. Door mijn angst en door dingen niet te doen, I feel like I'm my own worst enemy.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik dit zo allemaal 'vertel'.
Wat raden jullie mij aan, contact opnemen met een psycholoog om me te laten testen? Mijn vader en broertje weigeren elke vorm van hulp. Of valt het allemaal mee en zit ik gewoon in het verkeerde topic :P

[ Bericht 0% gewijzigd door MidnightB00m op 01-06-2011 12:59:41 ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:02:43 #284
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_97578918
je bent allereerst niet verantwoordelijk voor je vader of broertje, laat dat voorop staan. Zorg eerst goed voor jezelf, en ga om te beginnen naar de huisarts om je verhaal te doen, die kan je vast helpen/doorverwijzen.

Succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swiffer op 01-06-2011 15:03:43 ]
pi_97579716
Zo! Gesprek gehad en door naar de volgende ronde! *O*
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:53:35 #286
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97580736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef AcidFay het volgende:
Het is natuurlijk wel op de zelfde lijn zitten idd, anders trek de een de ander mee naar beneden.

Een van de twee personen adhd moet ook kunnen natuurlijk. Als je geen adhd hebt kun je natuurlijk ook begrip hebben voor de problematiek. Zal er wel van af hangen of het gaat vreten. Maar dat kan ook bij een adhder gaan vreten.

Meer ervaringen?
4 jaar aan ervaringen voor je ;) Maar nu even aan het werk. kom er nog even op terug ;)
pi_97588192
Hee ik ben gek aan het worden. 4Havo, de enige die wat uitvoerd, maar toch lukt het niet, ik sta wel 7 gemiddeld maar het is niet genoeg, denk ik.

Sorry voor al die komma's . Ik heb 24/7 hoofdpijn en ik slik niet eens Ritalin. Houd dit echt niet meer vol. School gaat mij zogenaamd begeleiden, dat was 4 maanden geleden. Mama heeft de psycholoog gestopt? Ze zou naar eentje zoeken die dichter in de buurt was, zij ze.

Op school noemen ze mij psycho, maar wel op een leuke manier. Fijn. Het is niet leuk om uit het niets iets onzinnigs te roepen, persé te willen dat de deur dicht moet en vervolgens in huilen uit te barsten als dat niet gebeurd & het is ook niet leuk om voor je uit staren en te horen krijgen dat je ongeïnteresseerd bent.

Niemand snapt me, logisch snap het zelf ook niet.
Wauw,zelfmedelijden to the fullest!
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:33:01 #288
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97590204
Ik heb al het gevoel dat ik al jaren heel veel stress heb, maar niet overspannen raak... zeg maar (dus door maar stuiter in mijn hoofd en in mijn lijf )

Dat bedacht ik mij gisteren ineens ;)
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:56:58 #289
344362 BusterNL
Sitting on cloud 12
pi_97608353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:33 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb al het gevoel dat ik al jaren heel veel stress heb, maar niet overspannen raak... zeg maar (dus door maar stuiter in mijn hoofd en in mijn lijf )

Dat bedacht ik mij gisteren ineens ;)
Da's een mooie beschrijving. Die onrust, dat gehaaste gevoel heb ik ook. Erg vervelend.

Heb de diagnose adhd gekregen. Dacht zelf dat ik add zou hebben, maar dat komt omdat ik friemelen, tikken, draaien en onrust bij lang stil zitten (maar ik blijf wel gewoon zitten) niet zou vallen onder hyper. Maar ja, ik ben ook geen specialist he?

Deze week eerste afspraak met de coach. Dit wordt nu 2-wekelijks. Pas over een kleine maand afspraak met de psych voor de medicijnen. Ben erg benieuwd wat dit voor mij kan betekenen. Kan niet wachten :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:47:50 #290
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_97610076
quote:
- Ik dagdroom erg veel
- ben creatief
- in groepsgesprekken hou ik me op de achtergrond,
- chaotisch,
- ben altijd van alles kwijt. maar kan wel heel goed met mensen omgaan..
- Ik weet nooit wat ik wil,
- trek me snel terug in dagdromen
- uitstelgedrag
- ik me opeens heel sterk kan concentreren
- In mijn hoofd speelt er altijd van alles af -
- ik kan tot vervelend toe erg veel en diep nadenken en heb daar weinig tot geen controle over,
- terwijl ik heel graag in het moment wil leven.
- Als ik eindelijk weet wat ik wil, voelt het alsof er een torensmeter hoge drempel is,
- en weet ik niet meer van hoe ik van punt A) naar punt B) moet komen,
- terwijl andere mensen makkelijk een knop kunnen opschakelen.
- Dus doe ik niks, want dat is veilig.
- Pas als er in een groepsgesprek een voor mij interesssant onderwerp (vaak filosofisch, maatschappelijk probleem, nieuws, organisatie, cultuur) kan ik opeens wel heel erg fel in een groepsgesprek etc. worden en actief deelnemen.

- Ik heb nu totaal geen routine of ritme meer.
- Inmiddels weet ik waar ik heen wil, maar weet niet hoe ik er moet komen en hoe ik die dingen uit mezelf moet krijgen.

Heb even de ADD kenmerken uit je tekst opgesomd.
Een afspraak maken met een psycholoog of een psychiater die verstand heeft van AD(H)D bij studenten lijkt me wel een goed plan ja. :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:57:43 #291
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_97610292
quote:
Hee ik ben gek aan het worden. 4Havo, de enige die wat uitvoerd, maar toch lukt het niet, ik sta wel 7 gemiddeld maar het is niet genoeg, denk ik.

Sorry voor al die komma's . Ik heb 24/7 hoofdpijn en ik slik niet eens Ritalin. Houd dit echt niet meer vol. School gaat mij zogenaamd begeleiden, dat was 4 maanden geleden. Mama heeft de psycholoog gestopt? Ze zou naar eentje zoeken die dichter in de buurt was, zij ze.

Op school noemen ze mij psycho, maar wel op een leuke manier. Fijn. Het is niet leuk om uit het niets iets onzinnigs te roepen, persé te willen dat de deur dicht moet en vervolgens in huilen uit te barsten als dat niet gebeurd & het is ook niet leuk om voor je uit staren en te horen krijgen dat je ongeïnteresseerd bent.

Niemand snapt me, logisch snap het zelf ook niet.
Wauw,zelfmedelijden to the fullest!
Jups, je bent idd gek aan het worden. ;)
Meteen actie ondernemen en je, via je huisarts, aanmelden bij het GGZ en laten uitzoeken wat er nou echt met je aan de hand is. :s)

(ps, een 7 gemiddeld is anders best netjes hoor :* )
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:55:37 #292
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97628063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:56 schreef BusterNL het volgende:

[..]

Da's een mooie beschrijving. Die onrust, dat gehaaste gevoel heb ik ook. Erg vervelend.

Ja he? Het schoot mij ineens te binnen, vroeg mij alleen af mensen dit zouden begrijpen als ik dit zeg, maar bedacht toen dat mensen in dit topic het wel zouden snappen ;)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:18:25 #293
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97654846
Hi,All
ADD/ADHD.
Vloek of zegen?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:40:50 #294
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97655519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:18 schreef Aristoo het volgende:
Hi,All
ADD/ADHD.
Vloek of zegen?
beide :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:51:01 #295
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97655835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:33 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb al het gevoel dat ik al jaren heel veel stress heb, maar niet overspannen raak... zeg maar (dus door maar stuiter in mijn hoofd en in mijn lijf )

Dat bedacht ik mij gisteren ineens ;)
Kwestie van stresscoping dus, want die overspannenheid komt vanzelf wel als het zo doorgaat..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:52:26 #296
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97655889
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:51 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Kwestie van stresscoping dus, want die overspannenheid komt vanzelf wel als het zo doorgaat..
Dat doe ik dan al een jaar of 20 :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:57:07 #297
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97656046
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:52 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dat doe ik dan al een jaar of 20 :)
met hulp van buitenaf of is het een autodidactische kwestie?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:03:10 #298
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97656264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:40 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

beide :)
Verklaar je (tot aller lering ende vermaak) nader,ajb
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:16:46 #299
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_97656714
Iemand hier daarbij ook bipolair en hooggevoelig/hoogbegaafd?
pi_97658120
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:16 schreef Aristoo het volgende:
Iemand hier daarbij ook bipolair en hooggevoelig/hoogbegaafd?
Sorry hier alleenADHD en bipolair.. Helaas niet ook nog eens hoogbegaafd :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:17:51 #301
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_97658921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:57 schreef Aristoo het volgende:

[..]

met hulp van buitenaf of is het een autodidactische kwestie?
Het omschrijft de drukte in mijn hoofd, zo voelt het. Wel geleerd er beter mee om te gaan, maar altijd al zo geweest, en nog altijd niet alles altijd onder controle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')