bij mij ook: domme vragen krijgen domme antwoorden, ook al was het de koningin die de vraag stelde!quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:30 schreef Robophatt het volgende:
Ik KAN dan gewoon mijn mond niet houden. Dat komt dan in me op en het moet eruit. Alsof ik anders zou ontploffen ofzo
Even op herhaling, voor zij die dit bericht nog niet gezien hadden...quote:Op maandag 23 mei 2011 13:25 schreef RvLaak het volgende:
Mensen... ff het volgende. Voor mijn studie Toegepaste Psychologie wil ik eventueel een onderzoek gaan doen op het vlak van ADHD. Voordat we hier aan kunnen beginnen, moeten we een outline inleveren bij de leraar. Hiervoor willen we graag ervaringen verzamelen van ADHD'ers in het verkeer.
Als je wel mee wil werken, maar niet wil posten, kan PM ook altijd natuurlijk
Dus, als jullie mee willen werken, willen we het volgende weten:
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Ik begin:
1) Ja, concerta, 54mg per dag
2) 2004
3) Ik hou me beter aan de snelheid, wordt minder afgeleid door zaken buiten het verkeer, rij minder chaotisch
4) Billboards, auto's, mooie mennen/vrouwen, lichtjes, vogeltjes, etc leidden allemaal af. Ook heb ik de neiging om harder te rijden
5) Wanneer ik hard rij, heb ik het gevoel alsof de wereld om me heen vertraagt. Met andere woorden, ik zie meer, ben geconcentreerder, let beter op, heb een beter reactievermogen. Het maakt mij dan niet meer uit of en hoeveel mensen er op de weg zijn.
Alle informatie is boeiend... Tenminste, als je je nog goed kan herinneren hoe het rijden zonder medicatie wasquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:14 schreef Murmeli het volgende:
@vlaak: volgens mij heb ik nog maar 1x gereden sinds ik medicatie slik. Is denk ik niet zo boeiend voor je onderzoek? of wel? als het wel boeiend is, wil ik het lijstje wel invullen. geef dan maar ff een gil
Dank voor je reactiequote:Op woensdag 25 mei 2011 19:30 schreef Murmeli het volgende:
Ok komt ie
1) Slik je medicatie? (zo ja, welke)
Ja, concerta, op t moment 36 mg per dag (2x 18), was eerst 45 (27 en 18)
2) Hoe lang heb je je rijbewijs al?
november 2002
3) Hoe is je rijstijl onder invloed van medicatie?
ik heb maar een keer gereden, dat ging heel goed. lekker relaxed. Was wel in een totaal andere omstandigheid dan dat ik zonder meds heb gereden. Namelijk in de bergen in marokko. ofwel: minder verkeer, maar wel ravijnen langs de kant van de weg. Dus dat was wel een extra reden om te focussen
4) Hoe is je rijstijl zonder medicatie?
hoe drukker het op de weg is, hoe opgefokter. idem als er mensen te langzaam rijden
5) Wanneer rij je het prettigst (denk aan snelheid, mede-weggebruikers, etc.)
Als het niet te druk is, of als er gewoon wordt doorgereden. (geen mensen die domme inhaalmanoeuvres doen en vooral geen vrachtwagens)
Als het een vooronderzoek zou zijn, zou ik het helemaal met je eens zijn... Dit dient een ander doel, waar ik momenteel nog niets over kan zeggenquote:Ik zou in dit vooronderzoekje ook nog de vraag stellen of mensen het idee hebben dat hun medicatie in het algemeen een beetje werkt. en dan bijv in categorieen: geen/redelijk/goed
Vragen ze dan om iets leuks met je te doen of wordt je gevraagd om iets voor hun te doen? Als het om die laatste gaat en ze blijven zeuren kan je best een grote bek opzetten hoor, daar kwets je echt niemand mee dan en is je goed recht.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef missyB het volgende:
ik ben me ervan bewust dat de toon d emuziek maakt, ik ben dan ook geen kortaf persoon of wat dan ook, wil mensen nooit kwetsen maar het lijkt erop of mn aarzelende nee antwoorden uitnodigen tot meer druk van de andere kant.
En dat vind ik unfair aangezien ik d emeeste mensen die ik ken en bij wie dit voorkomt tot mn vrienden reken die allemaal zeggen ja je moet kalmer aan doen maar mij wel voor allerlei kutklusjes bellen en vragen (puzzled)
heb deze week 3 maal nee gezegd op iets en een goed gesprek met man en kinderen gehad dat iedereen eens iets meer voor zichzelf gaat doen ipv mama in te schakelen.
Dit werd thuis wel goed opgepakt gelukkig
Oh dat vond ik in het begin ook heel erg moeilijk, om weer een papieren agenda bij te houdenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:20 schreef Fes1-2 het volgende:
Gister voor het eerst bij (add) coach geweest. Ik moet een papieren agenda kopenZie er wel tegenop maar denk wel dat het gaat helpen. Moet er dan elke zoveel tijd weer langskomen om alles te controleren en te verbeteren
Hoop dat het wat gaat worden. Was wel even totaal iets anders als de gebruikelijke totale chaos. Ik heb nog nooit een papieren agenda gebruikt haha
Hier is de kamerdeur een whiteboard. op elke geverfde deur, of glasplaat kun je gewoon schrijven met een whiteboardmarker. Genoeg ruimte voor een hoop lijstjes en gewoon afwasbaar, en niet te verliezenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:29 schreef Swiffer het volgende:
Een whiteboard voor huis-taakjes is ook erg fijn! (vind ik makkelijker dan papieren agenda, ik vergeet t dan te noteren, of laat m ergens liggen)
Heb je geen smartphone met agenda/alarmpjes?
Oh dat vind ik super vet! Kan dat op elke hoogglans lak? Want in dat geval lijkt het me wel echt te gek om daar op te tekenen etcquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:42 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hier is de kamerdeur een whiteboard. op elke geverfde deur, of glasplaat kun je gewoon schrijven met een whiteboardmarker. Genoeg ruimte voor een hoop lijstjes en gewoon afwasbaar, en niet te verliezen
volgens mij wel.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:45 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Oh dat vind ik super vet! Kan dat op elke hoogglans lak? Want in dat geval lijkt het me wel echt te gek om daar op te tekenen etc!
Awww, dat heb ik ook!quote:soms kan ik me prima vermaken door alleen maar te luisteren op een borrelavondje
Yep ik herken dit allebei welquote:Op zaterdag 28 mei 2011 00:04 schreef jw-ole-ole het volgende:
[..]
Awww, dat heb ik ook!![]()
Dat anderen er vervolgens over gaan lopen zeuren ken ik helaas ook...
Herkenbaar! Laatst was ik met een collega in een gesprekje over hardlopen, begin twee andere collega's achter me met elkaar te praten dus ik werd alweer afgeleid en ik moest echt m'n best doen om m'n eigen gesprek te kunnen blijven volgen. Ik weet niet of ze het door had, maar het was niet gelukt...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:47 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Yep ik herken dit allebei wel
Vaak als ik met een grote groep ben kan ik niet gewoon 1 gesprek volgen, omdat ik al die andere gesprekken ook opvang. Dus uiteindelijk zeg ik dan zelf (bijna) niets en ben ik gewoon naar alles om me heen aan het luisteren.
Heel irritant ook als je dan zelf met iemand aan 't praten bent en je constant afgeleid wordt door andere gesprekken. Misschien is dat ook wel waarom ik me dan een beetje terugtrek ofzo. Lukt toch niet om fatsoenlijk te praten
Ja twee zelfs zaak / privee maar het moet op papier! Moey echt blokjes maken met tussen dan rn dan brllrn dan emailen etc etxquote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:29 schreef Swiffer het volgende:
Een whiteboard voor huis-taakjes is ook erg fijn! (vind ik makkelijker dan papieren agenda, ik vergeet t dan te noteren, of laat m ergens liggen)
Heb je geen smartphone met agenda/alarmpjes?
Daar zou ik echt de zenuwen van krijgen het plannen in blokken tijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:37 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ja twee zelfs zaak / privee maar het moet op papier! Moey echt blokjes maken met tussen dan rn dan brllrn dan emailen etc etx
Ik kreeg er ook even de zenuwen van mjaquote:Op zondag 29 mei 2011 13:23 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Daar zou ik echt de zenuwen van krijgen het plannen in blokken tijd.
Ik doe of overal korter over of het duurt weer eindeloos lang juist.
Tijd is 1 groot zwart gat.
Momenteel leer ik dus hoe je iets in de agenda schrijft...bij de goede dag en de goede tijd enz.
Regelmatig wordt dat ding gecontroleerd want ik kan mijn eigen snelle aantekeningen ook nog eens misplaatsen
Hmm heb ik ook altijd. Ik heb ADD maar soms met een rebound of een dag dat ik meds vergeet kan ik ook retedruk worden, maar aan die gedachte merk je het toch echt het meest! Ik kan ook gewoon niet meer stoppen met denken dan.. (heb je geen reserve pilletjes ergens btw?)quote:Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef Horchata het volgende:
Vandaag de medicatie vergeten in te nemen (gisteren ook al bijna), eerst dacht ik dat het best wel meeviel zonder. Nu aan het eind van de dag merk ik toch wel dat ik iets teveel blijf nadenken..
Stond niet helemaal vooraan en de weg was inmiddels afgesloten, er was een vrachtwagen die de beide rijstroken versperde.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:52 schreef Fes1-2 het volgende:
@ Guitarist........
Lekkere sensatie dag! Allejeuzzzzzzzers (wel een corkie die brandweerman)
Maar uhm? Waarom moest jij wachten als je vooraan staat? Ik zou daar wel para van worden..........
Nog wel een beetje kunnen slapen trouwens?
Hm lekker kut! Echt stilgestaan dus? Heb ik altijd zo'n grafhekel aan....quote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Stond niet helemaal vooraan en de weg was inmiddels afgesloten, er was een vrachtwagen die de beide rijstroken versperde.
Helaas is er wel iemand overleden op pak 'm beet 100 meter van me
Had wel grote moeite met in slaap vallen, maar ben niet wakker geworden ofzo
Jep. Heb een keer een motorrijder tegen een vrachtwagen op zien klappen, heeft het ook niet overleefd. Elke keer als ik langs die plek kom, moet ik er aan denkenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:59 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Hm lekker kut! Echt stilgestaan dus? Heb ik altijd zo'n grafhekel aan....
Mja zolang er verkeer is in Nederland blijven dat soort dingen wel gebeuren... Ik heb min of meer voor mn neus een ongeval gezien waarbij iemand kwam te overlijden, vergeet je ook niet maar het is niet dat ik er nog wakker van lig hoor
Wel weer leuk om te horen dat er meer zijn met dat (probleem?)Veel meegemaakt is bij mij ook moeilijk in slaap komen
Ik niet nee.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:15 schreef Jack_is_Back het volgende:
Van de ADD'ers of ADHD'ers niemand hier die Strattera gebruikt of welles heeft gebruikt?
Ik zeg nee tegen antidepressiva achtige dingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:15 schreef Jack_is_Back het volgende:
Van de ADD'ers of ADHD'ers niemand hier die Strattera gebruikt of welles heeft gebruikt?
Je bedoelt dat dat jou net is overkomen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:05 schreef Murmeli het volgende:
Het nadeel van een relatie met een adhd-er is dat ze het wel eens in een impulsieve bui uit kunnen maken
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:18 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dat jou net is overkomen?![]()
![]()
ik dagelijks ..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:15 schreef Jack_is_Back het volgende:
Het lijkt mij helemaal niks om twee soorten medicijnen door elkaar te gebruiken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:00 schreef dan13lv het volgende:
mha, in het begin erg goed, wel rustiger, maar impulsiviteit word er neit door gedempt ..
zit nu op 40mg, heb 60 gehad, werd daar erg aggresief van en heel veel stemmingswisselingen, ben nu zelf ook aan het rondkijken voor andere medicijnen
op dit moment gebruik ik strattera icm met dextro amfetamine ( alleen de amfetamine als ik me wil concentreren) en dan kan ik echt leren als de malle en dan ben ik echt zo rustig als het maar kannadeel is alleen dat mijn hart er nogal van gaat spacen ..
Dat gaat wel lukken toch.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:32 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik kreeg er ook even de zenuwen van mjaHet is die vent zn werk dus ik zal nog even braaf gehoorzamen haha. Mn enige taak is om voor de volgende afspraak ook daadwerkelijk zo'n ding gekocht te hebben.
Wil niet lullig overkomen, maar dat heb ik eerder gehoord. Hoop dat je het (weer) fout hebt...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee. En dat gaat ook niet meer gebeuren.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee. En dat gaat ook niet meer gebeuren.
Het was niet dat ik geen pillen meer had, maar dat het me geen verstandig idee leek om m'n Concerta midden op de dag alsnog te slikken. Ik dacht ook dat het niet zo veel uit zou maken als ik het een keer vergat, uiteindelijk heb ik kortwerkend MF genomen. Voel me vandaag wel echt beroerd, vraag me af of daar een verband tussen zit..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 07:48 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Hmm heb ik ook altijd. Ik heb ADD maar soms met een rebound of een dag dat ik meds vergeet kan ik ook retedruk worden, maar aan die gedachte merk je het toch echt het meest! Ik kan ook gewoon niet meer stoppen met denken dan.. (heb je geen reserve pilletjes ergens btw?)
dextro = speed,quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:10 schreef AcidFay het volgende:
Verslaving lijkt me dan wel weer eng. Dat je de medicijnen dan voor de lol gaat gebruiken. Ik hoor van best veel mensen dat ze dextro een hele leuke drugs vinden.
Maar hoe moet je het dan gebruiken als je geen adhd hebt? Overdosis nemen en zuipen ofzo?
Toen ik kapte met ritalin heb ik mijn laatste strookje opgesnoven. Was wel grappig, maar om het nou een avondje lekker leip te noemen.
Daar ligt mijn vraag. Je moet toch de medicatie constant gebruiken zodat het werkt. Toen het een keer op was en er geen nieuwe was geregeld (terwijl ik dat twee dagen van te voren had doorgebeld) was ik ook boos. Maar is dat verslaving?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:11 schreef dan13lv het volgende:
[..]
dextro = speed,
op mijn lichaam heeft het dezelfde werking, alleen in mijn hoofd word ik er superrustig van. nee het constant gebruiken van het spul en boos zijn als het kwijt is etc etc dat is verslaving ...
ik heb het constant geprobeer voor 2 weken, dat beviel me echt niet, ik werd aggresief tegen iedereen om me heen, ging steeds meer gebruiken, noem maar opquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:15 schreef AcidFay het volgende:
[..]
Daar ligt mijn vraag. Je moet toch de medicatie constant gebruiken zodat het werkt. Toen het een keer op was en er geen nieuwe was geregeld (terwijl ik dat twee dagen van te voren had doorgebeld) was ik ook boos. Maar is dat verslaving?
Kun je het beste aan de psychiater vragen en gewoon uitproberen. Iedereen reageert anders op het zelfde middeltje.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:37 schreef Jack_is_Back het volgende:
Het grootste nadeel vind ik nog dat de eetlust verdwijnt en je veel afvalt. Ben nu een tijd goed bezig met fitness en ben best mager van mezelf. Veel eten is belangrijk als je gespierd wilt worden. Is er geen alternatief medicijn waarbij de eetlust niet verdwijnt?
Ik hoop wel echt dat t uit blijft. Ik moet verdomme 2x kort achter elkaar verhuizen door dat rotjong. Kan ie nog zoveel spijt hebben, maar ik heb geen zin meer in dat kinderachtige gedoe van hem. Hij heeft nu bewezen dat hij weg blijft lopen, al belooft hij 100 x om dat nooit meer te doen. Dus nee, ik trap daar niet nog eens in.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wil niet lullig overkomen, maar dat heb ik eerder gehoord. Hoop dat je het (weer) fout hebt...
Maar kut blijft het wel.
Voor mij werkt het gewoon om meer te eten en dat op te bouwen. Je lichaam gaat er langzaam aan wennen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:37 schreef Jack_is_Back het volgende:
Het grootste nadeel vind ik nog dat de eetlust verdwijnt en je veel afvalt. Ben nu een tijd goed bezig met fitness en ben best mager van mezelf. Veel eten is belangrijk als je gespierd wilt worden. Is er geen alternatief medicijn waarbij de eetlust niet verdwijnt?
En terecht imo. Sorry van mijn opmerking, ik wist dit nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik hoop wel echt dat t uit blijft. Ik moet verdomme 2x kort achter elkaar verhuizen door dat rotjong. Kan ie nog zoveel spijt hebben, maar ik heb geen zin meer in dat kinderachtige gedoe van hem. Hij heeft nu bewezen dat hij weg blijft lopen, al belooft hij 100 x om dat nooit meer te doen. Dus nee, ik trap daar niet nog eens in.
Idd, ik snap dat je dan op een gegeven moment de stekker eruit trekt/laat.quote:Allebei adhd kan handig zijn, want je begrijpt elkaar. Maar ik heb graag mijn leven onder controle en mijn ex kon en wilde dat niet. En dan wordt het lastig.
En wat ik lastig vond is dat het voor allebei zoveel energie kost om je leven op de rit te houden. Dus je bent allebei telkens doodmoe.
Niks logischer dan een manquote:
Ik heb hem al gekocht!!!!!!! Zelfs dingen ingezet. Ik ben echt een proquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:49 schreef Dropkogel het volgende:
[..]
Dat gaat wel lukken toch.
Behalve als je dan in de winkel staat en denkt wat doe ik hier ook al weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hm zonde.... Maar dat je er nu al zo over denkt is wel top van je!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:38 schreef Murmeli het volgende:
Ik had t nog wel willen proberen, maar ik zie nu dat hij vond dat hij zich teveel moest aanpassen. En ik paste me ook al maximaal aan (teveel) en vond dat hij zich op dingen aanpaste die zinloos waren. Dus mja, daar kom je dan niet meer uit samen. Helaas....
quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Godverdomme, waarom zijn vrouwen echt onbegrijpelijk?
Denk je dat je goed en lief enzo bent, krijg je goddomme nog een trap in de rug na.
Dextroamfetamine is geen speed. Verwant aan Methamfetamine en das dus wel speed.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:11 schreef dan13lv het volgende:
[..]
dextro = speed,
op mijn lichaam heeft het dezelfde werking, alleen in mijn hoofd word ik er superrustig van. nee het constant gebruiken van het spul en boos zijn als het kwijt is etc etc dat is verslaving ...
4 jaar aan ervaringen voor jequote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef AcidFay het volgende:
Het is natuurlijk wel op de zelfde lijn zitten idd, anders trek de een de ander mee naar beneden.
Een van de twee personen adhd moet ook kunnen natuurlijk. Als je geen adhd hebt kun je natuurlijk ook begrip hebben voor de problematiek. Zal er wel van af hangen of het gaat vreten. Maar dat kan ook bij een adhder gaan vreten.
Meer ervaringen?
Da's een mooie beschrijving. Die onrust, dat gehaaste gevoel heb ik ook. Erg vervelend.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:33 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb al het gevoel dat ik al jaren heel veel stress heb, maar niet overspannen raak... zeg maar (dus door maar stuiter in mijn hoofd en in mijn lijf )
Dat bedacht ik mij gisteren ineens
Heb even de ADD kenmerken uit je tekst opgesomd.quote:- Ik dagdroom erg veel
- ben creatief
- in groepsgesprekken hou ik me op de achtergrond,
- chaotisch,
- ben altijd van alles kwijt. maar kan wel heel goed met mensen omgaan..
- Ik weet nooit wat ik wil,
- trek me snel terug in dagdromen
- uitstelgedrag
- ik me opeens heel sterk kan concentreren
- In mijn hoofd speelt er altijd van alles af -
- ik kan tot vervelend toe erg veel en diep nadenken en heb daar weinig tot geen controle over,
- terwijl ik heel graag in het moment wil leven.
- Als ik eindelijk weet wat ik wil, voelt het alsof er een torensmeter hoge drempel is,
- en weet ik niet meer van hoe ik van punt A) naar punt B) moet komen,
- terwijl andere mensen makkelijk een knop kunnen opschakelen.
- Dus doe ik niks, want dat is veilig.
- Pas als er in een groepsgesprek een voor mij interesssant onderwerp (vaak filosofisch, maatschappelijk probleem, nieuws, organisatie, cultuur) kan ik opeens wel heel erg fel in een groepsgesprek etc. worden en actief deelnemen.
- Ik heb nu totaal geen routine of ritme meer.
- Inmiddels weet ik waar ik heen wil, maar weet niet hoe ik er moet komen en hoe ik die dingen uit mezelf moet krijgen.
Jups, je bent idd gek aan het worden.quote:Hee ik ben gek aan het worden. 4Havo, de enige die wat uitvoerd, maar toch lukt het niet, ik sta wel 7 gemiddeld maar het is niet genoeg, denk ik.
Sorry voor al die komma's . Ik heb 24/7 hoofdpijn en ik slik niet eens Ritalin. Houd dit echt niet meer vol. School gaat mij zogenaamd begeleiden, dat was 4 maanden geleden. Mama heeft de psycholoog gestopt? Ze zou naar eentje zoeken die dichter in de buurt was, zij ze.
Op school noemen ze mij psycho, maar wel op een leuke manier. Fijn. Het is niet leuk om uit het niets iets onzinnigs te roepen, persé te willen dat de deur dicht moet en vervolgens in huilen uit te barsten als dat niet gebeurd & het is ook niet leuk om voor je uit staren en te horen krijgen dat je ongeïnteresseerd bent.
Niemand snapt me, logisch snap het zelf ook niet.
Wauw,zelfmedelijden to the fullest!
Ja he? Het schoot mij ineens te binnen, vroeg mij alleen af mensen dit zouden begrijpen als ik dit zeg, maar bedacht toen dat mensen in dit topic het wel zouden snappenquote:Op donderdag 2 juni 2011 00:56 schreef BusterNL het volgende:
[..]
Da's een mooie beschrijving. Die onrust, dat gehaaste gevoel heb ik ook. Erg vervelend.
Kwestie van stresscoping dus, want die overspannenheid komt vanzelf wel als het zo doorgaat..quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:33 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb al het gevoel dat ik al jaren heel veel stress heb, maar niet overspannen raak... zeg maar (dus door maar stuiter in mijn hoofd en in mijn lijf )
Dat bedacht ik mij gisteren ineens
Dat doe ik dan al een jaar of 20quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:51 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Kwestie van stresscoping dus, want die overspannenheid komt vanzelf wel als het zo doorgaat..
met hulp van buitenaf of is het een autodidactische kwestie?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:52 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Dat doe ik dan al een jaar of 20
Sorry hier alleenADHD en bipolair.. Helaas niet ook nog eens hoogbegaafdquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:16 schreef Aristoo het volgende:
Iemand hier daarbij ook bipolair en hooggevoelig/hoogbegaafd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |